Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno. GT205 de deur uit. Update: Spontane EV-trip naar Cote d'Azur!

@A3-White
Zit wat in inderdaad, maar het is wel even wennen. :)
Minimaal vier jaar, met mogelijke uitloop naar vijf jaar á 25.000 km per jaar. Al vermoed ik dat dat wel eens meer kan gaan worden.
Afgelopen jaar 21k gereden met de RS inclusief zakelijk een 10k. Dat wordt nu wel wat meer.

@S-RS
De motor is nog niet beschikbaar als demo verder, maar de verkoper en tevens kameraad heeft ermee gereden in een Scénic tijdens introductie van de Captur. Ze dachten dat het de 1.4TCe was, maar hij was opvallend stiller. Toen hij navroeg wat er in de Scénic lag werd inderdaad verteld dat ze het expres niet hadden aangegeven om te kijken of er verschil merkbaar was. Ja dus. :)
"Erg soepele motor" zei hij, maar ik moet het dus afwachten.
130pk, 205Nm in ieder geval. Dat waren jaren geleden prima waarden voor een 2.0-16v in een auto, dus ach. Het is inderdaad maar een 1.2 turbo'tje, maar we gaan het beleven. Wennen wordt het toch na een RS.

De C-Max staat inmiddels op de plek van de Mégane, en na een wolk insecten is het een slachtveld. Dat wordt straks nog wat met een witte auto :T
20130502_193852.jpg

Hey, pagina drie alweer :T

Even een terugblik op de 'autocarrière' dan maar
R19 Chamade: (1.4 met 58pk)
13 april 2004 - 28 december 2007

DSC09372.jpg

Gekocht voor 20,-. Stond er tevens mee in Autoweek klokje rond 41/2007

Clio II RS182: (2.0-16v met 180pk)
15 december 2007 - 18 juni 2011
S6002098.jpg

Van 71k naar 140k gereden. En het blijft een geweldige stuurmansauto door het lichte gewicht (1010kg) en lekker vermogen

R19 Hatchback (1.4 energy met 80pk)
2 juli 2011 - 12 juli 2011
2011-07-02135148.jpg

Ja, slechts 10 dagen... want de Mégane kwam iets eerder op mijn pad als de bedoeling.
Gekocht voor 325, verkocht voor 300.

Mégane RS230 F1-Team R26 (2.0 Turbo met ~260pk)
14 juli 2011 - 12 april 2013
2011-07-22114637.jpg

Bah wat mis ik hem toch soms. Zeker als ik zo wat foto's doorscroll, het was echt een prachtige uitvoering.

Lease
Ford C-Max 2.0-16v Titanium
1 mei 2013 - 31 juli 2013 (hopelijk en niet veel langer)
20130501_084118.jpg

En natuurlijk in afwachting van...
Mégane III Estate GTline TCe130
1 augustus 2013??? - ....
MeacuteganeGTblancnacre.jpg

MeacuteganeGTblancnacre2.jpg

*voorbeeldfoto's van een GT die uiterlijk hetzelfde is als toekomstige leaser*

Leenauto's, circuitauto's, testauto's, etc niet vermeld. :)

Overigens vandaag nog geen belletje gehad dat de auto definitief besteld is door Leaseplan bij de dealer. Hopelijk volgt dat belletje morgen. ;)

Gefeliciteerd met je nieuwe leasebak! Ben benieuwd hoe die nieuwe motor is!

Het zal in details te updaten zijn, van het eerst vooraf lekker in de wax zetten, tot kleine aanpassingen als Silvervision knipperlichtjes, led verlichting e.d.
Zie het als een RED-topic of Ketelapper alleen dan met een wyber in plaats van vier ringen. ;)

Echte updates komen weer zodra er een opvolger voor de Twingo II moet komen, of wellicht ga ik daar mijn overschot aan autoliefde wel op botvieren.
Het staat sowieso op de planning om de Twingo te polijsten op korte termijn.

@Harm
Daarom, zo'n nieuwe TCe130 zal toch niet storingsvrij zijn? Dan wordt het wel heel saai :)

adinsx zei:
Overigens vandaag nog geen belletje gehad dat de auto definitief besteld is door Leaseplan bij de dealer. Hopelijk volgt dat belletje morgen. ;)

belletje? Dat wil je toch op schrift hebben, e-mail?

Daarna bel je zelf de dealer, het wil nog weleens voorkomen dat zo'n leveringsopdracht ergens centraal binnenkomt bij de afdeling administratie en dat kan ook weer een dag of wat vertragen..

Ik heb voortdurend Whatsapp contact met de verkoper. :)
Inkoop Leaseplan is nu als het goed is met offerte bezig. Zij bellen met de dealer om alles door te nemen. Vervolgens belt de verkoper mij om het ook nog 1x door te nemen of alles juist is en dan gaat ie in bestelling.
Het is een relatief kleine dorpsdealer, dus het verdwijnen van de leveringsopdracht zal denk ik niet gebeuren.

'' Het zal in details te updaten zijn, van het eerst vooraf lekker in de wax zetten, tot kleine aanpassingen als Silvervision knipperlichtjes, led verlichting e.d.
Zie het als een RED-topic of Ketelapper alleen dan met een wyber in plaats van vier ringen. ''

Als autoliefhebber kan ik hier helaas niet warm van worden :(

Desalniettemin heel veel plezier met de nieuwe auto!

Sorry... ;) Zelfs ik begin het saai te vinden. Overigens, aan de Mégane is in die bijna 2 jaar ook niet veel veranderd, hoewel de plannen er zeker waren. Het onderhoud e.d. was dan wel weer leuk. Lekker zelf sleutelen. Dat gaat ook minder worden natuurlijk.

Dan is het even wachten tot de Twingo eruit gaat voor een opvolger.

Ben benieuwd naar de ervaringen met de 1.2. Ineens nog maar de helft van het vermogen zal wel wennen zijn (Megane was gechipt toch?).
Hoe bevalt de motor in de C-max eigenlijk? Heb wel eens een Mondeo met hetzelfde blok gereden, waardeloze combinatie. Onder de 3500 á 4000 toeren gewoon geen trekkracht en een verbruik waar je u tegen zegt.
Verwacht ook niet veel bijzondere update aan de leasert, maar wordt toch wel schieuwnierig naar de opvolger van de Twingo (y)

Fraaie configuratie! Ik moet zeggen dat ik de auto er op deze auto wel heel rommelig en druk uit vindt zien door alle tierelantijntjes en kleuren.

De zilvergrijze delen overal en nergens, de foeillelijke dagrijverlichting en de uitstekende deurbeschermers en koplampsproeiers, de diffusor...het lijkt zo op de foto erg onrustig en druk.. msschien dat het in het echt beter lijkt maar op deze foto valt me dat echt op..

Heel veel succes met wachten want je hebt straks wel een bomvolle auto voor de deur!

Gehaktstaaf zei:
Ben benieuwd naar de ervaringen met de 1.2. Ineens nog maar de helft van het vermogen zal wel wennen zijn (Megane was gechipt toch?).
Hoe bevalt de motor in de C-max eigenlijk? Heb wel eens een Mondeo met hetzelfde blok gereden, waardeloze combinatie. Onder de 3500 á 4000 toeren gewoon geen trekkracht en een verbruik waar je u tegen zegt.
Verwacht ook niet veel bijzondere update aan de leasert, maar wordt toch wel schieuwnierig naar de opvolger van de Twingo (y)

Mégane had origineel 230pk inderdaad, maar gechipt naar 265 ongeveer.

C-max bevalt wel. Stuurt aardig strak, comfortabel onderstel en de motor is erg stil.
Inderdaad, trekkracht onderin zit er niet veel, maar goed genoeg om mee te komen. Even inhalen gaat ook prima door door te halen in de 2 of 3, maar het is nog even goed inschatten wat wel of niet kan. Met de RS ging het stukken gemakkelijker ;)

Verbruik nu 9,3L/100.

rjthefrisian zei:
Fraaie configuratie! Ik moet zeggen dat ik de auto er op deze auto wel heel rommelig en druk uit vindt zien door alle tierelantijntjes en kleuren.

De zilvergrijze delen overal en nergens, de foeillelijke dagrijverlichting en de uitstekende deurbeschermers en koplampsproeiers, de diffusor...het lijkt zo op de foto erg onrustig en druk.. msschien dat het in het echt beter lijkt maar op deze foto valt me dat echt op..

Heel veel succes met wachten want je hebt straks wel een bomvolle auto voor de deur!

Hmm... ja kan ik wel begrijpen. Al vind ik het niet storend, maar wellicht omdat dat in het echt ook anders overkomt.

Wachten gaan we zeker doen, ik moet toch sowieso tot 31 juli de C-max rijden. Maar ik hoop dat de Mégane eerder binnen is zodat ze die klaar kunnen maken (trekhaak, andere velgen, etc.) en aflevering 1 augustus kan plaatsvinden.
Eerst maar even het bericht afwachten dat de auto definitief besteld is.

Zo, en we zijn voorlopig klaar in dit topic :)

Net een orderbevestiging van Leaseplan en niet veel later de verkoper aan de telefoon. (y)
Order wordt nu ingeboekt en maandag door Renault NL ingepland.

De door Leaseplan afgegeven afleverweek is week 33. (15 weken maarliefst)
Dat is een week voor dat we op vakantie gaan.
Duimen dus volgende week dat er een eerdere fabricage verwachting wordt afgegeven vanuit de fabriek, en er iets meer speling is.

Zo niet, dan niet en rijden we de C-Max naar het eind van zijn contract, dus 31 augustus.
Zonde eigenlijk, want met slechts 69.000km op de klok is het ding nog als nieuw.

Ha, ik heb je vanmorgen gespot op de rotonde bij Wehl. Ik kwam je tegemoet in een witte leenFiesta. Ziet er wel raar uit hoor, jij in een MPV :T

Dat je me gespot hebt klopt dan als een bus, want ik herinner me wel een witte fiësta . Niet dat ik daar zozeer op let, maar mn zwager heeft er net een gekocht en haalt deze morgen op.

Deel twee klopt ook. Past niet bij mij, zo'n hoog ding.

Wie had het ook alweer over weinig trekkracht onderin van de 2.0 Ford motor. Ik begin me er ook aan te ergeren (n). Ow wat miste ik de souplesse van de RS met inhalen op een provinciale weg. Het ging nog haast krap worden. :)

Inmiddels is de Leaser echt besteld door Renault. Nu nog wachten op seintje van in productie. Hoop wat eerder als dat leasemij aangaf.

Schop niemand tegen het zere been, wie weet is de wagenparkbeheerder aan het pushen om de Ford uit te laten dienen.

adinsx, kan het zijn dat je Megane nu in de buurt van Venlo rondrijd? Ik ben nu de afgelopen 2 weken al 2 keer een RS230 tegengekomen die er zo uit ziet, maar vergeet steeds het kenteken te onthouden.

A3-White zei:
Schop niemand tegen het zere been, wie weet is de wagenparkbeheerder aan het pushen om de Ford uit te laten dienen.

Nee hoor, al wil hij wel dolgraag dat de Cmax wordt afgereden tot eind augustus, maar zo ver zal het niet gaan. Leasemij is ook op de hoogte van zo snel mogelijke aflevering.

Supercharger zei:
adinsx, kan het zijn dat je Megane nu in de buurt van Venlo rondrijd? Ik ben nu de afgelopen 2 weken al 2 keer een RS230 tegengekomen die er zo uit ziet, maar vergeet steeds het kenteken te onthouden.

Eh nee, hij rijdt in Rockanje (omgeving Rotterdam) rond. Er is wel een R26 die behoorlijk op die van mij lijkt, maar waar die rijdt weet ik zo niet. Zal het eens opzoeken. En een kenteken is altijd welkom :)

adinsx zei:
Wie had het ook alweer over weinig trekkracht onderin van de 2.0 Ford motor.

J'étais. Kreeg toen in de Mondeo op de snelweg, als ik moest afremmen voor een inhalende vrachtwagen, ook elke keer de nijging terug te gaan naar '3'. Maar je hebt wel het geluk dat je nog een van de best rijdende MPV's hebt gekregen. Het had ook een Scénic kunnen zijn...

Het had inderdaad ook een Scénic 1.4TCe Bose van net een jaar oud kunnen worden van een ex-collega. Nee eigenlijk ben ik wel tevreden met deze C-max. Stuurt aardig strak en toch comfortabel. Zo'n Scénic is véél te comfortabel en dan is de overgang wel erg groot.
Plus dat ie lekker is uitgerust, dus nee ik red me prima. (y)

Inmiddels eerste tank bijna leeg en gemiddeld 8,5 L/100. Geen idee wat het normverbruik is voor dat ding.
Morgenochtend plof ik hem bij de Euromaster neer voor de zomerbanden, dat is het enige storende aan het verder stille interieur. Dat gezoem van de banden. Verder de leasemij nog even bellen of het ding nog een beurtje mag hebben. Officieel in juni, of over 8.000km. Maar of ze dat nog doen is de vraag natuurlijk gezien de auto eind augustus terug gaat.

Zat met die Mondeo toen over 240km op 1 op 10,5 volgens de BC.. Zo'm Scénic is het inderdaad niet, maar heb voor 't werk eens in een Grand Espace gereden. Had bij wat harder remmen het gevoel dat de neus op de grond lag en hij haast voorover ging slaan o_O

Terence zei:
Ach zo'n 2.0 was in 2000 echt een prima motor :T
Toch een aardig kleurtje hoor :D

Bij motoren uit die tijd heb ik het gevoel dat er veel meer leven in zit. Misschien door minder emissieremmende trucjes(?).
Die kleur is ook wel mijn favoriet, maar de beslissing is hier toch anders gemaakt :p

@Terence
In 2000 ja. Deze is van eind 2008. Maar de motor dus wel uit die tijd?

Trouwens, een GTline hatchback zie je erg zelden. Leuke spot, maar in Estate trim rijdt ie echt veel rond in het blauw.
Alleen in Duiven al minstens vier.

@Gehaktstaaf
De ouderwetse 2.0 8 kleppers hadden wat meer koppel onderin. Dat is veel luier rijden.(y)

Als ik binnenkort nog eens langs Veenendaal rij voor het werk ga ik daar even bij Bochane langs.
Daar staat namelijk de witte GT die uiterlijk dus hetzelfde is als mijn bestelde GTline.

8-kleppers rijden inderdaad heeul relaxed. Maar ook in 2000 had je al veel 16-kleppers hoor :p. Waar 8-kleppers bij zo'n 2000 á 2500 toeren lekker begonnen te sleuren deden de 'oudere' 16-kleppers dat, voor mijn gevoel, bij zo'n 3500. Terwijl die nu verouderde motoren pas bij zo'n 4500 lekker op stoom komen.

Die 2.0 is amper veranderd door de tijd heen. We hadden een gouden Ford Mondeo Station 2.0 automaat Ghia Limited Edition blabla. Navigatie, hout inleg :T

175 km/h op de teller in zn 3, 180 km/h in zn 4 (overdrive) en dan weer terugschakelen bij 170 km/h naar zn 3 :)

Ding zou 200 GPS moeten lopen, is er zelfs voor de garage in geweest.

adinsx zei:
A3-White zei:

Nee hoor, al wil hij wel dolgraag dat de Cmax wordt afgereden tot eind augustus, maar zo ver zal het niet gaan. Leasemij is ook op de hoogte van zo snel mogelijke aflevering.

Supercharger zei:

Eh nee, hij rijdt in Rockanje (omgeving Rotterdam) rond. Er is wel een R26 die behoorlijk op die van mij lijkt, maar waar die rijdt weet ik zo niet. Zal het eens opzoeken. En een kenteken is altijd welkom :)

Ben hem gisteren wéér tegengekomen in de binnenstad van Venlo, kenteken heb ik nu voor de helft, 68-N??-?. :) Ook zwart, zonder bestickering, zwarte velgen en zwarte Renault badges. The hunt goes on!

68-N?-?? is in principe een te oud kenteken voor een R26. Zelfs te oud voor een R25, het kan hooguit een phase1 RS zijn.

Ben dus zeer benieuwd welke 'kloon' dit is :)
Het kentekenregister heeft ook geen registraties met 68-N?-??

Zo. Tijd voor twee subtiele updates:

1) De C-Max staat sinds vanmorgen weer op zomerrubber (y)
400616_471461349588641_944221820_n.jpg

Jammer genoeg laten ze (Euromaster) die ontzettend lelijke plakkaten van stickers op de banden zitten, dus die peuteren we er vanavond even af.
*of een burnout en daarna met de handrem aan de slag aldus een collega* :)

2) Mailtje van Renault NL om de orderstatus van de Mégane te volgen via My Renault.
We hebben wat te F5'en dus zo nu en dan. Helaas staat alleen de orderdatum (06/05/13) vermeld, en nog geen ingeplande productiedatum.

Duimen dus op vroege productie en daarmee eerdere levering. (y)

Zo de knetters, lekker wakker hier :)

Dank je Sanitarium. Véél te snel gelezen en een conclusie getrokken.
Dan moet het een import zijn, een van de laatste R26's (een R260 van een vriend anex verkoper) heeft GKX als kenteken.
582086_309144542486990_439383903_n.jpg

*pijnlijk trouwens, foto's van de R26 weer zien*

Ik ga weer even zoeken binnen de import R26's. Het klinkt namelijk wel bekend, een kloon.

68-NKJ-9, dat is hem. Niet meer zoals op de bovenste foto, volgens mij is al het chroom/zilver nu zwart gemaakt. Blijkbaar inspiratie van een bepaalde andere R26 gehad. ;)

Zo, dit topic ook maar eens volgen...

Maar wat ik me afvraag, bij de promotie zit een leaseauto. Kun je dan niet gewoon zeggen, "dank u, maar ik wil geen lease, doe me er maar 200 euro in de maand bij"?

@Patchup
Ah sjit... Maar een gewone phase2 dus met schadegeschiedenis. Herinner me dat deze toen in Elst te koop stond met 'geen 2e zo mooi' :)

@supercharger
Geen R26 dus (mis ondermeer de rode remklauwen) maar een 'gewone' RS225 met cuponderstel.
Wel grappig dat hij wellicht inspiratie heeft gehad van die van mij :T

@Ivanov
Zou zeker kunnen. Ik mocht ook kiezen, wel of geen leaseauto. Maar gezien ik als Hoofdredacteur (het is 1 mei geweest, ik mag het gaan roepen ;) ) flink wat meer kilometers ga maken op jaarbasis was het echt niet een goed idee om met de RS te blijven rijden.

Keuze dus gemaakt voor een lekkere volgeladen maar bijtellingsvriendelijke leaser, en t.z.t. de tweede auto (die minder kilometers gaat maken, uitsluitend woon-werk voor vriendin) te vervangen voor weer iets 'speels'. :)

Toch zonde van je R26...Maar de vervanger is ook erg mooi!!
Volgens mij ben je er langer naar opzoek geweest dan dat je hem had...o_O

Late reactie, maar je zou haast denken dat het niet veel scheelt nee.
Volgens mij was ik met de opvolger van de Clio al halverwege 2010 bezig. Juli 2011 had ik hem gevonden, en na 1 jaar en 9 maanden was ie alweer weg.

Ik mis hem nog steeds wel overigens. Uiteraard qua vermogen en wegligging, maar zeker ook het met een glimlach de poort uit lopen.
Zal straks wel weer terug komen met de GTline, maar de Cmax is nou niet dat ik denk 'wauw'.
De enige keer dat ik nu autogerelateerd glimlach is bij de Shell als ik de tankpas erdoor haal. :)

Inmiddels is de Cmax twee weken in bezit en zijn er al 1.500 km's weggetikt. Eerlijk is eerlijk, je pakt de auto gewoon vaak.
's avonds wat vaker op pad, even langs m'n ouders of met het hemelvaartsweekend op en neer naar m'n schoonouders die op een camping zaten.
Gemak dient de mens zeg maar.

Verbruik: 8,6 L/100 bij gewoon normaal rustig rijden.
Het normverbruik van deze Cmax zou 7,3 L/100 (1:13,7) moeten zijn, maar dat is serieus onmogelijk. Ik ben ook hele benieuwd wat de Mégane straks gaat presteren. Op de gram nauwkeurig (124) valt deze TCe130 namelijk in de 20% bijtelling en het normverbruik is 5,4 L/100.
Gaat hem niet worden, maargoed, wie van de bijtellings-knallers haalt dat wel ;)

Verder weinig nieuws. Twingo rijdt alleen nog woon-werk, en wat andere kleine ritjes. Dus hooguit 1x in de maand tanken.
Pas in januari zit daar onderhoud aan te komen (APK en distributieriem etc.).
En verder vooral erg druk met de nieuwe job. Nieuwe uitdagingen, veel geregel en cursussen hier en daar.
We vermaken ons dus prima, ondanks het missen van een hothatch. ;)

Edit:
Ik vergat het bijna, maar over de GTline 0,0 nieuws. Hij is besteld op 6/5/13, en een productiedatum is nog niet bekend.
Wel ga ik binnenkort even langs de dealer in Veenendaal waar de witte GT staat zoals ik die al meerdere malen ter voorbeeld in dit topic heb geplaatst. Even kijken of het i.r.l. ook goed smoelt met die velgen. ;)

Maar gezien ik als Hoofdredacteur
Ik kwam die vacature al vaak tegen de laatste maanden. Gefeliciteerd! (y)

En wordt het nu geen tijd voor een hobby-auto erbij? Een oudje, een Clio Williams bijvoorbeeld?

Dank je (y)

Ik heb net de R21 Monaco de deur uit gedaan en de R17 Découvrable moet ook nog weg. Daarna is er wellicht ruimte voor een hobbyproject, maar het ontbreekt me echt aan tijd. Dat is helaas ook de reden waarom het vrij rijden met circuitdagen de laatste 2 jaar nauwelijks nog van de grond is gekomen.

Planning is voorlopig:
Twingo II er binnen nu en twee jaar uit voor weer een kleine hothatch waarmee vriendinlief woon-werk kan doen, en ik nog een beetje lol kan trappen 's avonds of in het weekend. Maar wellicht is een oudje ala Clio Williams wel weer wat, alleen is dan de afweging. Heb ik wel de tijd om de auto de aandacht te gaan geven die een oud-beestje toch nodig heeft...
Wellicht samen met pa weer iets oppakken na ons 'mislukte' R17 restauratieproject. :)

Doe je nog netjes trouwens 8,6l/100km gemiddeld. In de 4 jaar dat ik een mondeo met hetzelfde blok heb gereden, ben ik volgens mij over 120.000km op gemiddeld 9,2l/100km gekomen :rolleyes:

Valt mee inderdaad. :)

Inmiddels wel even contact gezocht met de Leasemij. Er staat nu 70.000 op de klok en officieel moet ie volgens het kaartje van de dealer in juni of bij 77.000km weer een tussenbeurt hebben.
Contract loopt tot half september 2013, dus eerst maar even kijken of die beurt nog wel toestemming krijgt.
Verder vanmorgen een eigenaardigheidje. Na het starten en gedurende de eerste paar minuten zit er een irritant piepje / fluitje in.
Komt vanonder de motorkap en ik denk de multieriem o.i.d. die piept. Zodra de boel warm is is het weg.

Morgenochtend zelf maar eens even naar kijken, en anders toch maar langs de dealert die gelukkig dichtbij m'n werk zit.

Zo, weer even tijd voor een update'je hier.

Mégane III Estate GTline TCe130 S&S
Het heeft allemaal even geduurd, maar er is een productiedatum en een aankomstdatum bij de dealer afgegeven.

Het begon allemaal twee weken terug met 'slecht' nieuws. Per juli wordt MJ2013 geproduceerd en daarin zijn wat wijzigingen doorgevoerd die helaas niet positief uitpakken. Vanuit de fabriek is gestuurd op meer samenhangende uitvoeringen in alle landen en dat heeft zijn gevolgen voor de in NL vaak aardig goed aangeklede versies.
Het is een hele lijst die ik doorgestuurd heb gekregen met het 'vertrouwelijk' predicaat dus ik ga het niet 1-op1 plaatsen.
Enkele nadelige wijzigingen:
Opbergvakken in de bodem bij de voorstoelen vervallen (n)
Lampjes voorportieren worden reflectoren
Infraroodsensor achter handgrepen vervalt. (Dus alleen een hand achter de klink is niet langer voldoende, je moet even het knopje op de greep indrukken.)
Mistlicht rechtsachter vervalt (jammer voor de synchrone achterzijde, maar hoe vaak heb je ze aan hè...)
Standaard armsteun achter, opbergvak in bagageruimte en ruimte om de afdekhoes in op te bergen vervalt. Dit wordt een nieuw pakket á 195,- (n)
Omlijsting speakers BOSE-systeem wordt hoogglanszwart ipv zilver

Heb er nog even over lopen dimdammen met de leasemij en de verkoper, maar er is weinig aan te veranderen.
Dat extra opbergpakket ga ik er dus maar bijnemen, ondanks dat het in de fiscale waarde en netto eigen bijdrage (zit iets boven de leasenorm) doortelt. Voor die bijna 4,- per maand laat ik het maar niet schieten.

Verlate productie
Dan nog de productiedatum. Ik had gehoopt op begin juli, maar het is 22 juli geworden.
Levering bij de dealer is daarmee ook opgeschoven naar week 34 en dat is precies de week die ik op vakantie ben in augustus. Sjit! :)
Maar... het kan natuurlijk nog wijzigen, en week 35 ben ik nog helemaal vrij.
Dat wordt in dat geval voor of net na aflevering de auto kleien en waxen (y).

Al met al, nog altijd maar weer aftellen... Ik ben gister nog wel even bij Bochane in Veenendaal geweest om te kijken naar de GT die ik hier telkens als voorbeeldfoto spam. Helaas, die auto was er niet. Wel een andere GTline in de parelmoerwitte kleur en met het zonnetje er op is het echt een heerlijke combi met de antraciete details.

Ford Cmax Titanium
Ook over de voorloper weer wat nieuws. Een beurtje bij de dealer ga ik inplannen voor volgende week, het piepje zit er nog steeds na een koude start en verder is het verbruik ongeveer 8,4L/100. Goed zat dus. Inmiddels in bijna een maand tijd ook 2700km verder.
De motor blijft wat lui onderin, en verder zit alles wel goed in elkaar.

Gistermiddag nog wel even een kennismaking met een flinke kei met als gevolg:
934974_479098085491634_1404987915_n.jpg

Vanmorgen is de ster opgevuld bij Autotaalglas. Hoewel de Leasemij eerst niet van plan was reparatie toe te staan omdat de ster niet in het zichtveld zit, toch laten vullen want ik stond al op de stoep bij Autotaalglas. :)
Al met al, bevalt prima zo'n Cmax, maar doe mij maar iets wat lager bij de grond zit en een wat sportiever onderstel.

Renault Twingo II Dynamique
Dan ook nog maar een update'je over de Twingo. Zo straks een verontrustend belletje van de wederhelft dat er een rare fluit/snerp in de Twingo zit tijdens het rijden. Ze heeft geen idee wat het is, of waar het vandaan komt maar het klonk niet goed.
Het is niet toerental afhankelijk, blijft constant bestaan ongeacht warm of koud en accelereren of remmen.
Vanavond maar eens even uitzoeken dus. Ik gok voor nu even op de kachelmotor waar iets tussenzit o.i.d. maar we gaan het zien. Het zou na 5,5 jaar en 62.000km de eerste 'Franse streek' zijn. ;)

Nou, de diagnose bij de Twingo was snel gesteld. Eerst verdacht ik de distributieriem nog, maar na even bellen met de 'hulplijn' en nog eens goed luisteren blijkt het lager van de dynamo rauw te zijn. :confused:
Morgen wordt een nieuwe dynamo besteld, die komt dan vrijdag waarschijnlijk binnen.
Om te voorkomen dat hij vastloopt met alle gevolgschade van dien vervangt pa vrijdagavond de dynamo. Ik zelf ben het hele weekend hier bezig namelijk, anders had ik het zelf gedaan, want het stelt niet héél veel voor qua sleutelwerk.

Een filmpje van het geluid volgt zo nog ;)

Edit
Filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=hlEdDPkbE0o

@Ivanov
5,5 jaar, 62.000km. Lijkt me geen garantie meer.

Net een belletje van pa. De dynamo hebben ze op voorraad. Vanavond toch maar even zelf monteren dus (y).

Ah, beetje overheen gelezen. Maar zo lang al? Ik dacht dat jullie die pas een jaartje of twee hadden. Dan is het geen garantie/coulance meer nee...

adinsx zei:

Leuk detail, mijn oom had ook zo'n Ford C-Max alleen dan in de diesel uitvoering met 109 pk en als ik het goed heb colorado red en had het kenteken 22-gtz-2 bijna hetzelfde dus als van jou tijdelijke auto. Helaas is deze alweer 1,5 jaar geleden geexporteerd. Veel plezier met de auto in afwachting van je toekomstige Renault!

Terug
Bovenaan