Poekoek zei:
Schitterende velgen, die zou ik zonder nadenken ook zo onder een Megane laten zetten.
Tja, wielen maken de auto hè. Ik vind ze ook geweldig staan. Hoewel ze eerst samen met RS-velgen op de shortlist stonden. Deze:
Maar dat zou extra spacers betekenen en de kleur klopt niet met de 'dark metal' kleur van de spiegels, dakrails etc.
Zouden dus opnieuw gespoten moeten worden. Dat werd even teveel werk en geregel allemaal.
En in de winter rijden we natuurlijk op de originele 17" wielen. Dus het wisselt elkaar lekker af elk seizoen.
Wisselen ga ik overigens zelf doen. Ondanks dat de leasemaatschappij zegt dat het in het contract erbij zit heb ik het liever zelf in de hand.
Enerzijds omdat ik het dan gemakkelijker zelf even kan omleggen op een avond, anderzijds weet ik dan dat het 100% schadevrij gaat en dat ik de velgen goed kan schoonmaken naderhand.
A3-White zei:
Zeker mooie auto, heb 3 weken in een Megane gereden, een diesel, 1 op 20 zonder problemen. Start Stop is wat vreemd, maar werkt als je geduldig bent, wat meer een gevoel is dan daadwerkelijke traagheid van het systeem. Deze auto nodigt niet uit tot hard rijden, wat prettig is.
Vreemd was ook de navigatie, alles zat in de auto, maar geen kaarten. Is dat een losse SD kaart? Positie van de cruise control hoofdschakelaar is ook op een vreemde plaats, de middenconsole. Dat is gewenning, bij menig auto zit alles op het stuur. Ruimte in de auto is goed, kofferbak met drie full size koffers past lekker, rollo staat dat wel omhoog, maar wat geeft dat.
Word jarenlang rijplezier!
Stop-startsysteem ga ik ondervinden. Denk dat ik hem geregeld uit ga zetten.
Kaarten staan op een SD inderdaad. SD-slot zit naast het navigatiescherm bij de huidige typen.
Tja, de cruisecontrol is en blijft wat je gewend bent. Ik heb nog altijd ruzie in de Ford met de cruisecontrol omdat je éérst op het ON knopje op het stuur moet drukken, en daarna op de +. Zo omslachtig, want je gebruikt die OFF knop nooit.
Bij Renault zet je eenmaal die knop op cruisecontrol en daar laat je hem. Ben met je eens dat ie gewoon op de aloude plek kon blijven zitten. Links onder van het stuur waar je vaak ook de koplamphoogteverstelling vindt in het geval van halogeenverlichting.
Voor de komende jaren heeft die Mégane meer dan ruimte zat.

En hij is helemaal naar wens, al had ik natuurlijk graag de GT220 besteld. Maar zoals al eerder in dit topic langsgekomen. Bewuste keuze voor een lagere bijtelling en dan houdt het bij zo'n 20% TCe130 wel op. Wat overigens een verrassend stil en soepel blok schijnt te zijn. Ook t.o.v. de TCe115.
We wachten af. Planning is nu, aflevering 31 augustus, ook al is de auto eerder binnen. (verwacht week van 22 juli).
Eens kijken of dat wachten vol te houden is.
Edit: Tjonge, ik heb zelf de Mégane-ling
Dan nog de laatste status maar even. Auto is geproduceerd en wacht op transport naar NL. Onder het chassisnummer hangt het volgende en daar mis ik niets in.
En een foto hoe het erbij moet staan straks op de juiste zomervelgen (18")