Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno. GT205 de deur uit. Update: Spontane EV-trip naar Cote d'Azur!

Zeker mooie auto, heb 3 weken in een Megane gereden, een diesel, 1 op 20 zonder problemen. Start Stop is wat vreemd, maar werkt als je geduldig bent, wat meer een gevoel is dan daadwerkelijke traagheid van het systeem. Deze auto nodigt niet uit tot hard rijden, wat prettig is.

Vreemd was ook de navigatie, alles zat in de auto, maar geen kaarten. Is dat een losse SD kaart? Positie van de cruise control hoofdschakelaar is ook op een vreemde plaats, de middenconsole. Dat is gewenning, bij menig auto zit alles op het stuur. Ruimte in de auto is goed, kofferbak met drie full size koffers past lekker, rollo staat dat wel omhoog, maar wat geeft dat.

Word jarenlang rijplezier!

Poekoek zei:
Schitterende velgen, die zou ik zonder nadenken ook zo onder een Megane laten zetten.

Tja, wielen maken de auto hè. Ik vind ze ook geweldig staan. Hoewel ze eerst samen met RS-velgen op de shortlist stonden. Deze:
IMG_6879_zpsaf1b926d.jpg

Maar dat zou extra spacers betekenen en de kleur klopt niet met de 'dark metal' kleur van de spiegels, dakrails etc.
Zouden dus opnieuw gespoten moeten worden. Dat werd even teveel werk en geregel allemaal.

En in de winter rijden we natuurlijk op de originele 17" wielen. Dus het wisselt elkaar lekker af elk seizoen.
dscn0254ckjhwk.jpg

Wisselen ga ik overigens zelf doen. Ondanks dat de leasemaatschappij zegt dat het in het contract erbij zit heb ik het liever zelf in de hand.
Enerzijds omdat ik het dan gemakkelijker zelf even kan omleggen op een avond, anderzijds weet ik dan dat het 100% schadevrij gaat en dat ik de velgen goed kan schoonmaken naderhand.

A3-White zei:
Zeker mooie auto, heb 3 weken in een Megane gereden, een diesel, 1 op 20 zonder problemen. Start Stop is wat vreemd, maar werkt als je geduldig bent, wat meer een gevoel is dan daadwerkelijke traagheid van het systeem. Deze auto nodigt niet uit tot hard rijden, wat prettig is.

Vreemd was ook de navigatie, alles zat in de auto, maar geen kaarten. Is dat een losse SD kaart? Positie van de cruise control hoofdschakelaar is ook op een vreemde plaats, de middenconsole. Dat is gewenning, bij menig auto zit alles op het stuur. Ruimte in de auto is goed, kofferbak met drie full size koffers past lekker, rollo staat dat wel omhoog, maar wat geeft dat.

Word jarenlang rijplezier!

Stop-startsysteem ga ik ondervinden. Denk dat ik hem geregeld uit ga zetten. :)

Kaarten staan op een SD inderdaad. SD-slot zit naast het navigatiescherm bij de huidige typen.
Tja, de cruisecontrol is en blijft wat je gewend bent. Ik heb nog altijd ruzie in de Ford met de cruisecontrol omdat je éérst op het ON knopje op het stuur moet drukken, en daarna op de +. Zo omslachtig, want je gebruikt die OFF knop nooit.

Bij Renault zet je eenmaal die knop op cruisecontrol en daar laat je hem. Ben met je eens dat ie gewoon op de aloude plek kon blijven zitten. Links onder van het stuur waar je vaak ook de koplamphoogteverstelling vindt in het geval van halogeenverlichting.

Voor de komende jaren heeft die Mégane meer dan ruimte zat. ;) En hij is helemaal naar wens, al had ik natuurlijk graag de GT220 besteld. Maar zoals al eerder in dit topic langsgekomen. Bewuste keuze voor een lagere bijtelling en dan houdt het bij zo'n 20% TCe130 wel op. Wat overigens een verrassend stil en soepel blok schijnt te zijn. Ook t.o.v. de TCe115.

We wachten af. Planning is nu, aflevering 31 augustus, ook al is de auto eerder binnen. (verwacht week van 22 juli).
Eens kijken of dat wachten vol te houden is. ;)

Edit: Tjonge, ik heb zelf de Mégane-ling :)

Dan nog de laatste status maar even. Auto is geproduceerd en wacht op transport naar NL. Onder het chassisnummer hangt het volgende en daar mis ik niets in. :)
Detailsauto-1.jpg~original

En een foto hoe het erbij moet staan straks op de juiste zomervelgen (18")
WV133160910_1.jpeg~original

Best een nette combinatie icm die velgen.
Ik heb zo'n megane als lesauto. zilver met die standaard velgen die je laat zien. en een 110pk diesel.
Best een fijne auto, stuk fijner als de pre-facelift (vorige lesauto) en de nieuwe Clio (1x in gelest, blikkerig en voelt goedkoop aan).

Maar het start-stop systeem werkt toch alleen als je de koppeling intrapt, en de auto in zijn vrij zet? (miss. is het bij de lesauto anders geregeld)
Volgens mij merk je daar in praktijk heel erg weinig van. Alleen als je een tijd voor een brug moet wachten oid.

edit: Ik vind trouwens onze Golf 4 1.6 16v (107pk) heel wat sportiever aanvoelen. (lees: fijner rijden)

@goedendag motor kan Alleen stoppen als bak in zijn vrij staat en koppeling niet is ingedrukt. Dus als je gebruik wil maken van deze optic dien je bij ieder stop moment dit op te volgen.

@adinxs, de CC switch, Aan/Uit switch moet mijn in ziens makkelijk te vinden zijn, men je moet erop worden geattendeed dat je de CC kan gebruiken.

@ Goedendag: het is best mogelijk om een start/stop systeem vaak te gebruiken, mits het systeem echt goed werkt (oftewel: weer direct oppakt bij het intrappen van de koppeling). Ik heb 15k in een Fiat Grande Punto gereden en daar werkte dit niet zo snel waardoor ik het amper gebruikte. In mijn DS3 werkt het erg snel en gebruik ik het dan ook erg vaak (stoplichten, even ergens wachten, etc.).

Goedendag zei:

Tja, je zal me niet de eerste dag spotten en denken -> WOW. Zoals dat met de zwarte RS wel ging. :)
Aflevering is wel gewoon in Doesburg overigens, dus wie weet spot je me t.z.t. alsnog.

Het stop-startsysteem (niet start/stop o.i.d.) werkt inderdaad zodra je de bak in de vrij hebt en het koppelingspedaal los. Daarbij moet ook de motor warm genoeg zijn en zijn er nog wat randvoorwaarden. In de praktijk komt het er op neer dat ik bij de enige stoplichten op mijn route op de heenweg geen werkend systeem zal hebben. (nog niet warm genoeg), op de terugweg wellicht wel. Al zet ik de boel nooit in de vrij, wellicht wen ik het me straks aan. Voor het spoor e.d. deed ik het overigens al uit mezelf, ook met de RS.

@A3-White
Zit wat in, maar op dit moment vind ik het in de Ford onlogisch. Dan ben ik meer van de 'verborgen' knop bij Renault's :)

Ontopic:
Vanmorgen de C-max naar Autotaalglas gebracht voor een nieuwe ruit. Zoals ik al zei, het sterretje scheurde gister door...
968989_496474510420658_593263369_n.jpg

Er werd nog even gekeken of de juiste voorruit binnen was gekomen, maar dat lijkt goed te gaan. Dus daarna met de leen-MINI naar het werk (5 km ongeveer). Rijdt aardig, maar ook niet meer dan dat. :)

Het systeem werkt in de basis pas nadat je zelf de motor hebt gestart. Dus het stop-startsysteem zet de motor uit (stop) en weer aan (start). Niet andersom. :)

Wij hanteren in ieder geval stop-startsysteem als schrijfwijze, maar Renault doet dat ook.
Kijk maar in de optielijst vrij bovenaan. "Stop & Start systeem".
Ok, ze schrijven het iets anders, maar 'stop' hoort vooraan te staan. ;)

Een schrijfwijze die strookt met de technische werking. ;)

Net overigens gebeld dat de Cmax weer opgehaald kan worden. (y)

adinsx zei:
Goedendag zei:

Tja, je zal me niet de eerste dag spotten en denken -> WOW. Zoals dat met de zwarte RS wel ging. :)
Aflevering is wel gewoon in Doesburg overigens, dus wie weet spot je me t.z.t. alsnog.

Het stop-startsysteem (niet start/stop o.i.d.) werkt inderdaad zodra je de bak in de vrij hebt en het koppelingspedaal los. Daarbij moet ook de motor warm genoeg zijn en zijn er nog wat randvoorwaarden. In de praktijk komt het er op neer dat ik bij de enige stoplichten op mijn route op de heenweg geen werkend systeem zal hebben. (nog niet warm genoeg), op de terugweg wellicht wel. Al zet ik de boel nooit in de vrij, wellicht wen ik het me straks aan. Voor het spoor e.d. deed ik het overigens al uit mezelf, ook met de RS.

Onthouden :D. Deze keer niet. Ik woon niet in Doesburg, maar in Hall. Toen ik je spotte waren wij toevallig naar Doesburg geweest. En een witte megane zal mij waarschijnlijk compleet ontgaan

Ok, dus dat is wel zoals bij de lesauto. Compleet zinloos naar mijn idee.
Vandaag gebruikte ik het wel even, (ik moest wachten op iemand). Maar toen ging de motor weer aan na een poosje. Is dat normaal?
En ik vind 1 ding van die megane zo verschrikkelijk lelijk, en dat zijn de interieurlampjes aan het plafond. Konden ze die echt niet wat netter wegwerken?

Die systemen hebben vaak een aparte accu om de airco, radio etc. te laten draaien. Die is nog wel eens leeg, zeker als het systeem vaker gebruikt wordt.

Daarbij is er een lijst met voorwaarden waar aan voldaan moet worden voordat het systeem blijft werken (in mijn geval o.a.: gordel om, genoeg opgeladen extra accu, niet te koud buiten, niet te warm buiten (want dan vreet de airco die accu in no-time leeg), etc.).

Stop/start werkt op zich wel goed hoor, het is alleen wel wennen om bij iets langer stilstaan de auto in de vrij te zetten (nooit aangeleerd). En inderdaad, de auto kan besluiten dat de motor niet uit kan, of weer aan moet. Meestal als de verwarming of de airco aan het werk moeten om de ingestelde temperatuur vast te kunnen houden. Maar goed, dat kun je beter de auto laten beslissen dan menen dat zelf beter te weten.

Kortom: ik was ook sceptisch, maar maak er inmiddels vaker en vaker gebruik van. Op een Ford, dat dan weer wel, maar het systeem werkt verder hetzelfde.

De Fiat van de zaak heeft een Stop/Startsysteem en stiekem gebruik ik het toch wel vaak. Nooit als ik als eerste voor een stoplicht sta, ook niet als tweede(of er moet een langzaamaanauto voor me staan waarvan ik weet dat ik die bij de streep alweer bijgehaald heb), maar als ik derde in de rij ben dan gaat de pook in z'n vrij en de poot van de koppeling.

Zo, weer een kleine update.

Ford C-Max 2.0-16 Titanium
De C-max heeft keurig een nieuwe ruit gekregen die ook zo goed als gelijk is aan origineel. Perfect gemonteerd zónder schade door Autotaalglas Doetinchem. (y)

Verder kreeg ik een belletje van een monteur bij de Ford-dealer die interesse heeft om de C-max over te nemen. Toen de auto er voor een beurt was had hij de auto eens goed bekeken en tja, hij is gewoon nog érg netjes en relatief weinig kilometers. (net 74k nu)
12 september is het einde contract, dus bij de leasemij is om een overnamevoorstel gevraagd.

Renault Mégane III Estate GT-line TCe130
Weer iets nieuws te melden? Ehh ja, niet heel spannend maar de auto staat sinds vanmorgen op transport van de fabriek in Spanje naar het depot in België. Of dat met de boot of de trailer is weet ik niet.
Wel is er een eerste AKD afgegeven. Rond 25 juli moet de auto bij de dealer arriveren.

Dat betekent niet dat de auto een week later wordt afgeleverd. Zoals al eerder aangegeven wil men dat ik de C-Max zo ver mogelijk richting einde contract rij. Daarnaast wil ik wachten op de S-reeks bij de kentekens. Die gaat volgens de huidige berekening rond 15/16 augustus zijn intrede doen.
Samen met de vakantie van de verkoper, mijn eigen vakantie en vrije week van 26-30 augustus is er een voorlopig aflevermoment gekozen met goedbevinden van wagenparkbeheer en leasemij. 30 of 31 augustus it will be (y)
Dat betekent inderdaad een maandje langer wachten, en met de C-max op vakantie (weekje Luxemburg), maar ik heb het er wel voor over.
Daarnaast kan ik in de vrije week de auto (nadat trekhaak, velgen e.d. zijn gemonteerd), ala Ketelapper + poetsfanaten de auto zelf wassen / kleien / waxen etc voor de aflevering.

Als de auto eenmaal bij de dealer is weten we ook of het nog een MJ2012 versie is, of toch de uitgeklede MJ2013. We gaan het zien.

Over het stop-start systeem: voor de gein eens op een warme dag voelen als de motor afslaat aan je airco. Deze slaat gewoon af en doet het alleen nog maar met de rest-kou die in het systeem zit of maar op max 50%. Na een rit van 5 minuten is de auto nog niet koud, wil de auto al afslaan en warmt het interieur weer op. Dat was niet zo aangenaam. In de Volvo zit het nog niet, maar in de BMW is de standaard handeling: HOLD aan, Stop/start uit.

Bij mijn Focus gaat de motor gewoon al niet uit als de Airco moet koelen.

Op zich best logisch als je bedenkt dat je aircopomp wordt aangedreven door de motor dmv je multiriem:)

Inderdaad, maar bij sommige auto's wordt de airco dus gewoon uitgeschakeld als de stop/start vindt dat de motor uit moet, terwijl de temperatuur nog lang niet op de aangegeven waarde zit.

Een airco werkt dan ook niet op temperatuur;)
Denk dat de meeste start/stop systemen eerder de airco uitschakelen dan andersom trouwens

Deze slaat gewoon af en doet het alleen nog maar met de rest-kou die in het systeem zit of maar op max 50%.

Ik ben wel benieuwd hoe de airco het op 50% kan doen zonder draaiende motor? Bij een Prius kan dat nog wel, die heeft een elektrische aircopomp. Hoe werkt dat dan bij auto's die een gewone mechanische aircopomp hebben?

Mijn Zaa'd vindt soms ook dat het startstopsysteem niet moet werken. Ik vermoed dat er intelligentie in zit die merkt dat de airco heel hard moet koelen. Maar als ik zelf vind dat de airco hard moet blijven koelen, hou ik gewoon de koppeling ingetrapt en de bak in 1 bij het stilstaan.

Terence zei:
Over het stop-start systeem: voor de gein eens op een warme dag voelen als de motor afslaat aan je airco. Deze slaat gewoon af en doet het alleen nog maar met de rest-kou die in het systeem zit of maar op max 50%. Na een rit van 5 minuten is de auto nog niet koud, wil de auto al afslaan en warmt het interieur weer op. Dat was niet zo aangenaam. In de Volvo zit het nog niet, maar in de BMW is de standaard handeling: HOLD aan, Stop/start uit.

Vreemde gang van zaken, zeker voor een BMW. De meeste stop-startsystemen kijken naar heel veel parameters waaronder:
Motortemperatuur (te koud dan doet S&S het niet)
Airco aan of uit
Hoeveel verbruikers staan er aan (achterruitverwarming, verlichting, etc. etc.)

bat zei:
Bij mijn Focus gaat de motor gewoon al niet uit als de Airco moet koelen.

Dat is bij Renault's meen ik ook zo. Maar het is niet 1:1 te zeggen omdat er veel meer parameters meespelen

mitsubishiEVO zei:
Op zich best logisch als je bedenkt dat je aircopomp wordt aangedreven door de motor dmv je multiriem:)

Dat is niet altijd het geval :)

bat zei:
Inderdaad, maar bij sommige auto's wordt de airco dus gewoon uitgeschakeld als de stop/start vindt dat de motor uit moet, terwijl de temperatuur nog lang niet op de aangegeven waarde zit.

A110-50 zei:
Een airco werkt dan ook niet op temperatuur;)
Denk dat de meeste start/stop systemen eerder de airco uitschakelen dan andersom trouwens

Airco werkt niet op temperatuur? :confused: Als je op de climatecontrol instelt dat je 19 graden binnentemperatuur wil, dan zorgt de elektronica voor de juiste aansturing van de aircopomp. Hij werkt dus volledig naar gelang de instelling van de temperatuur.

Ik ken overigens nagenoeg geen auto's waarbij het stop-startsysteem (niet start/stop) de airco overruled. Heel vreemd eigenlijk dat de BMW bij Terence dat wel doet. Een merk dat naar mijn idee juist extra naar dat soort details kijkt die het comfort verhogen.

Harm78 zei:
Deze slaat gewoon af en doet het alleen nog maar met de rest-kou die in het systeem zit of maar op max 50%.

Ik ben wel benieuwd hoe de airco het op 50% kan doen zonder draaiende motor? Bij een Prius kan dat nog wel, die heeft een elektrische aircopomp. Hoe werkt dat dan bij auto's die een gewone mechanische aircopomp hebben?

Dutycyle aansturing van de aircopompmagneetkoppeling? :)

Mijn Zaa'd vindt soms ook dat het startstopsysteem stop-startsysteem niet moet werken. Ik vermoed dat er intelligentie in zit die merkt dat de airco heel hard moet koelen. Maar als ik zelf vind dat de airco hard moet blijven koelen, hou ik gewoon de koppeling ingetrapt en de bak in 1 bij het stilstaan.

Is mijn idee ook. Is de airco nodig voor koeling dan slaat de motor niet af, óf, hij slaat in eerste instantie wel af, maar zodra de binnentemperatuur te hoog oploopt schakelt hij de motor weer in.
Dat geldt ook indien de motor te warm wordt en koeling nodig heeft.

Ik zal binnenkort even de cursusboeken van Renault induiken m.b.t. de stop-startsystemen van Renault. Eens kijken welke parameters meespelen. Wellicht staat het ook in de instructieboekjes van jullie auto?

Adinsx zei:
Airco werkt niet op temperatuur? Als je op de climatecontrol instelt dat je 19 graden binnentemperatuur wil, dan zorgt de elektronica voor de juiste aansturing van de aircopomp. Hij werkt dus volledig naar gelang de instelling van de temperatuur.

Climatecontrol inderdaad ja, maar het ging hier toch echt over de airco. Een airco is niet op temperatuur in te stellen. Zou jij toch moeten weten...

Adinsx zei:
Ik zal binnenkort even de cursusboeken van Renault induiken m.b.t. de stop-startsystemen van Renault. Eens kijken welke parameters meespelen. Wellicht staat het ook in de instructieboekjes van jullie auto?

Bij de Clio staat het inderdaad uitgelegd. O.a. De kou buiten (werkt niet bij <4 graden Celsius), mate van gebruikte elektronica icm accu conditie, werkt ook niet als er minder dan 400m is gereden sinds vorige stop, etc. etc. Aardig wat variabelen in ieder geval.

Er staat geen uitputtende lijst in m'n instructieboekje, maar wel dat wanneer bepaalde zaken voeding vragen (airco/climate control) of bij lage temperaturen de motor kan blijven draaien als stop/start ingeschakeld is.

Eeerlijk gezegd was ik ook nog geen auto tegengekomen waarbij de stop/start de airco overruled, maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik nog geen auto met handmatige airco en stop-start heb gereden, alleen de combi climate control/stop-start. Ik bedoelde hierboven dan dus ook climate-controle en niet airco. En ook dan gaat de motor wel eens uit, totdat de climate controle vindt dat er koude lucht bij moet.

Pff, wat een nieuwerwetse fratsen zeg. Ik zet de airco gewoon op standje koelkast (inderdaad geen temperatuurinstelling mogelijk) en als ik het koud genoeg vind dan gaat de airco weer uit of wat warmer. Motor stop/start-systeem zit tussen mijn oortjes, als ik vind dat het te lang duurt, gaat het ding uit :T

En toch is dat lekker hè, zelf alles in controle hebben over wat je auto doet. :)

Ik heb hier nog altijd ruzie met de CC in de Cmax. Vergeet telkens dat ik eerst op ON moet drukken dan dan pas op de +.
Na 2,5 maand nog niet goed aan elkaar gewend. ;)

Binnenkort hoor ik wat de Cmax nog moet opleveren voor de overname door een monteur van de dealer.
Wie wil een gokje meewagen?

Enkele gegevens:
overnamedatum 12 september
verwachte km.stand: 78.000
Km.stand contract: 85.000

Cmax 2.0-16v Titanium van 09-2008
Fiscale waarde 31.500
Accessoires af fabriek:
Xenon verlichting, Winterbanden, Warmtewerend glas, Tweede sleutel, Ruimtebesparend reservewiel (thuiskomer), Privacy glass, Metallic lak, Keyless entry, Inklapbare buitenspiegels, Ford Powerstart button.

Een collega rekent op 13.500, ikzelf op 12.500.

Ford Powerstart button? Wat moet ik me daar nu weer bij voorstellen? :)

Mijn gok zou zijn 13.000. Als je even zoekt zie je dat er vrijwel geen C-max te koop is met zo'n lage kilometerstand en die opties. De enige die uit dat bouwjaar komt en <80.000km gelopen heeft, heeft een vraagprijs van 14,5k, maar dat is een Ghia.

PauseBreak zei:

Een afdekkapje op waar normaal het contactslot zit (bijzonder lelijk gedaan overigens) en een 'Powerstartbutton' bovenop het dashboard.
Heb er geen goede foto van, alleen deze van een tijdje terug. Knop zit tussen de luchtroosters onder de alarmverlichtingsknop:
261604_477872962280813_2115915416_n.jpg

Ook die is met 'gebruiksaanwijzing'. Je moet hem namelijk vast blijven houden tot de motor aangeslagen is.
Heb er ook nog wel eens ruzie mee omdat ik in de Mégane simpelweg even op de knop kon drukken en de elektronica de rest vanzelf deed. ;)

Moet je bij die ford ook eerst de sleutel in een gleuf stoppen voordat je hem kunt starten? Net als bij de Megane?
Koopt die monteur hem als eigen auto, of als handelsvoorraad?

Ik had bij mijn Mégane RS inderdaad niet de handsfree-functie dus moest de kaart 'in de sleuf' stoppen.
Straks heb ik ook handsfree dus de kaart kan op zak blijven.

Bij de Ford werkt dat gelukkig ook handsfree. Al is het nog wel een wat dikkere sleutel, hij kan gewoon in de broekzak, jaszak, tas blijven mits maar aanwezig in het interieur.

Voor het sluiten van de auto moet je op het knopje op de handgreep drukken.
De Mégane gaat straks automatisch op slot als je bij de auto wegloopt. (y)

De monteur koopt de auto als eigen auto. Hij had de auto even bekeken toen ie daar voor de onderhoudsbeurt was, en de Cmax ziet er gewoon nog echt goed uit. De vorige eigenaar was er ook zuinig op, al hebben de velgen wel aardig wat stoeprandschade. Interieur en exterieur zijn nog nagenoeg in nieuwstaat. (y)

Nu we toch bezig zijn, de aankomstdatum bij de dealer is nu vrijdag 26 juli. :)

PauseBreak zei:

Mijn gok zou zijn 13.000. Als je even zoekt zie je dat er vrijwel geen C-max te koop is met zo'n lage kilometerstand en die opties. De enige die uit dat bouwjaar komt en <80.000km gelopen heeft, heeft een vraagprijs van 14,5k, maar dat is een Ghia.

Je mag hem voor 13k overnemen, dan 'verdien' ik er 300,- op. :)
Zo net de monteur aan de lijn. Het overnamebod van de leasemij is 12.700 (y). Aardig scherp geprijsd.
Maandag a.s. bekijkt hij de Cmax nog even (de Ford-dealer ligt hier om de hoek) en dan zal het wel goed komen.

Grappig die discussie over de benaming van start/stop en het stellige dat het stop/start is.

De 3 franse autofabrikanten noemen het stop/start, de rest van de fabrikanten start/stop (Audi, BMW, Mercedes, Ford, Fiat, Volkswagen, Porsche, Seat, Opel, Toyota, etc etc etc). Of te wel een onzinnige discussie want het is beide goed (start & stop wordt wel veel meer gebruikt :)).

Tja, het systeem vind ik maar onprettig. In de stad gaat het stoplicht altijd direct op groen als je motor afslaat, en als je dan een keer start/stop niet gebruikt blijft het licht een tijd rood :confused:. Daarnaast werkt het vaak niet: als de airco te hard blaast, accu te weinig vermogen vrij heeft, te koud is, motor niet op temperatuur is, gaat vanzelf weer aan na te lange tijd (bij openstaande brug b.v., etc). Ja, het is een extra vinkje op de optielijst maar ik hoef het niet meer.

Ps. mooie auto en vol in de opties. Dat zal prima te vertoeven zijn vanaf augustus :)

@bkackjack,

Klopt het wordt op verschillende manieren gebruikt. Zelf door fabrikanten want in emailverkeer met daimler en bmw spreken de technici wel van stop-startsysteem. In mijn ogen het enige juiste als je naar de werking van het systeem kijkt.
'Wij' houden consequent stop-startsysteem aan als schrijfwijze in de artikelen.

Maar ik denk ook niet dat het systeem veel actief zal zijn bij mij.

@carfanatic
Dat blijft toch hangen hè Haha :)
De 99-PP-HF rijdt tegenwoordig in de omgeving van Franeker. :)

Stukje ontopic: afgelopen vrijdag is de Megane aangekomen in Oostende met de boot. Vrijdag a.s. zou ie bij de dealer moeten zijn.
Uiteraard volgt er dan een foto'tje en ik hoop dat de zon dan net zo schijnt als nu zodat de 'kleur' goed zichtbaar is ;)

Tja, de titel zegt alles denk ik. Na 5 pagina's ouwehoeren kreeg ik vanmorgen een whatsapp berichtje dat de auto op de trailer staat en vandaag bij de dealer arriveert. Ik weet welke omweg ik kan maken na het werk. :)

Vanzelfsprekend volgen de foto's vanzelf ;)

Het gaat een beetje terug naar iets meer dan 2 jaar terug hè:
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,4363718,page=44

Zaterdag 9 juli 2011 -> https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,4363718,4709625#msg-4709625

Iets met 'we gaan kijken of het wat is en misschien een bod neerleggen'. Heerlijke discussies toen en 'volgers' in afwachting van. :)

Overigens hoop ik dat dit meevalt vandaag:
https://www.nu.nl/binnenland/3533740/ergste-buien-in-oosten-verwacht.html

Zou wat zijn... :rolleyes:

Oh, die buien zijn wat mij betreft welkom hoor. Hier in de buurt regende het een paar straten verderop wel, maar hier niet. Dat was toch jammer :p
Veel plezier met je voorpret adinsx :T

Uhm, nee. Volgens mij had ik deze al vanaf begin af aan (not sure). Maareh vandaag afgeleverd, morgen 0-beurtje en het weekend DAPperdieDAP in Haren ?.o_O

Nope, vandaag van de trailer af. Na het werk even kijken of alles klopt en dan gauw naar binnen met de auto. Volgens de weerspecialisten gaat het flink spoken hier met kans op hagel.

Aflevering eind augustus i.v.m. contractuitrijden van de Cmax en ik wil het S-kenteken. :)
Voor aflevering gaan we de auto wel kleien, glace (tegenhanger van de BlackHole moet ik nog even halen) en waxen. DAP'en lijkt me niet nodig.
Uiteraard kar ik naar het mooie noorden als ie eenmaal op kenteken staat. ;)

Over DAP'en (of is het DAP'pen) gesproken...Moet eigenlijk de Twingo II DAP'en... Ergens toch nog eens zo'n ding scoren. :confused:
Ik denk komend weekend maar even kleien, glace en wax mits het niet al te benauwd weer is.

Precies voor pauzetijd een berichtje dat de auto is aangekomen. Dus toch maar even de auto ingesprongen en snel een kijkje genomen.

Hoofdvraag: Is het nu MJ2012 of MJ2013?
Tja, het is een mengelmoesje eigenlijk. :T
Lampjes in de deur, opbergvak in de vloer en in de bagageruimte zijn er nog wel. Evenals de hansfree-sensoren achter de handgrepen (y)
De armsteun in de achterbank ontbreekt dan weer en de ringen om de boxen zijn hoogglanszwart ipv zilver.
Eigenlijk ben ik dus aardig tevreden voor zover ik in die paar minuten even heb kunnen 'neuzen'. :) Het had 'kaler' gekund ;)

Genoeg gel*ld, naar goed gebruik, tijd voor enkele foto's! :)
*snelle telefoon blackberry en samsung foto's, en jammer dat de zon niet meer scheen...*

IMG-20130724-WA000.jpg
IMG-20130724-WA001.jpg

20130724_125725.jpg
20130724_125747.jpg

20130724_125757.jpg
6e3c387e-0f8c-4fde-b43f-96cb09f8a363.jpg

Interieur:
20130724_130134.jpg
20130724_130158.jpg

20130724_130229.jpg
20130724_130235.jpg

De auto staat op de originele 17" GT-line wielen, die gaan als winterset dienen. Vandaag of morgen wordt de zomerset besteld.

Verder gaat de auto vanmiddag onder de overkapping en doel blijft aflevering eind augustus.
Al kriebelt het wel... :)

In ieder geval kan het hier de komende tijd weer wat rustiger worden.
Wellicht komend weekend de Twingo even kleien en waxen zodat die er ook weer fris bij staat. (y)

Gefeliciteerd (y)

Ergens ook wel leuk om zo'n overgangsmodel te hebben, en gelukkig zijn de nuttigste zaken aanwezig :)

Levering eind augustus pas. Waarom zo lang wachten?

Erg gaaf dat zwarte glazen dak op wit.

@Paul
Omdat ik een klein beetje gek ben...
Het is een soort van compromis, enerzijds omdat de voorloopauto tot 12 september moet en wagenparkbeheer dolblij is als ik doorrij tot eind augustus.
anderzijds omdat ik dan de S-kentekenreeks mee pak i.p.v. de huidige K-reeks.

Kentekenfetisjisme zeg maar... Maar nu de auto er eenmaal zo vroeg is kriebelt het wel... :)

@Wouter
Inderdaad, al was die armsteun achterin ook wel handig geweest in de toekomst. Maar we mogen niet klagen :T

Terug
Bovenaan