A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

Wat een afschuwelijke ervaring. Onacceptabel dat iemand denkt dat hij zijn woede mag botvieren met geweld. Dat is niet gewoon laf, maar crimineel.

Goed dat je de politie hebt ingelicht. Zulke agressieve types horen zich te verantwoorden voor hun daden, en hopelijk volgt daar ook een passende consequentie op.

Ik hoop dat je inmiddels een beetje tot rust bent gekomen na wat er gebeurd is. Zo’n ingrijpende gebeurtenis kan meer met je doen dan je in eerste instantie doorhebt. Hoe gaat het met je?

Laatst bewerkt:
Goed om te horen dat de politie je serieus nam en adequaat heeft gehandeld. Je tip om het raam dicht te houden is helaas realistischer dan we zouden willen; je denkt dat je in een gesprek belandt, maar sommige mensen zijn onvoorspelbaar en gevaarlijk.

Hopelijk krijg je de tijd en ruimte om dit mentaal wat te verwerken. Laat het niet zomaar voorbijgaan als "ik had geen schade", want ook als je er lichamelijk goed vanaf komt, kan zoiets van binnen toch blijven hangen. Sterkte, en goed dat je het deelt. (y)

Dat verwacht je niet zeg. Wat bezielt zo iemand ook. Gelukkig heeft de politie je serieus genomen zo te lezen. Dat is dan nog iets.

Compleet gestoord gedrag, hopelijk krijgt het voor die agressieve imbeciel nog een flinke staart.

@Fritz, ik ben aan het kijken,

De persoon doet een onmogelijke inhaalactie waardoor er twee naar rechts, en dus ook de tegenligger, moeten uitwijken tot nagenoeg in de berm. 5 km verderop doe ik een “pas toch even op gebaar”, haalt mij in voila, het gebeurde.

Wat een halve zool, A3. Je bent goed weggekomen, maar die idioot zal wel onder de drugs of frustraties zitten. Had je iets van een kenteken?

... 5 km verderop doe ik een “pas toch even op gebaar”, haalt mij in voila, het gebeurde.
Ik heb mijzelf voorgenomen me nergens meer mee te bemoeien. Open klepjes, kapotte lampen, losse lading, rare/dronken/gevaarlijke acties. Zoveel mogelijk en zo snel mogelijk afstand creëren, geen oogcontact maken, niet een vage illusie wekken dat je iemand achtervolgt etcetera. Het klinkt laf, maar ik wil gewoon lekker zonder schade naar huis. Remproeven, iets dat misgaat terwijl je er nog vlak achter hangt omdat ze gewoon bezopen of doorgesnoven zijn, zelf teveel afgeleid raken als je gaat gebaren dat een dame haar bontjas uit de deur hangt, ze zoeken het allemaal maar uit.

Enige inschatting kan je maken. Een gezinnetje met een bungelend kinderfietsje achterop is nog te overzien, maar iemand die rare acties uithaalt en dan ook nog uitstapt op een vierbaans weg is alarmfase 1, letterlijk rennen voor je leven (of lak, ruit, tanden).

Het is eigenlijk heel simpel. Iemand die in het verkeer debiele dingen uithaalt is waarschijnlijk ook debiel.

Bizar zeg! Hopelijk heb je er niet te veel aan overgehouden. Kenteken heb je neem ik aan? Blijkt een dashcam geen overbodige luxe te zijn.

Politie zal een huisbezoek inplannen bij de dader. Met mij gaat alles goed, dank aan een allen voor de woorden.
Sjonge jonge, ik schrik ervan. Gelukkig gaat het goed met je. Sterkte met het verwerken, dat zal best wel even in je systeem blijven zitten.

Ik heb mijzelf voorgenomen me nergens meer mee te bemoeien. Open klepjes, kapotte lampen, losse lading, rare/dronken/gevaarlijke acties. .....
Alsof ik mezelf hoor praten. Ik toeter in principe ook niet in gevaarlijke situaties, ik houd mijn handen aan het stuur en ontwijk het gevaar.

• Leuk
Waarderingen: Vorq
Beurtje voor de Mazda, 370k km, 4 nieuwe bougies: 240 Euro, ex btw….veel geld, gaan gelukkig 120k km mee.

Nog even terug gekeken in het onderhoud: de APK en oa riemenbeurt bij 355K km van Mei stond niet in de Mazda onderhouds-app, maar toen waren ook de bougies vervangen.......en nu weer:), maar even aan de bel getrokken vandaag, zal maandag wel wat horen.

Laatst bewerkt:
Heftig zeg. Er rijden wat idoten rond ook. Zag vanochtend nog een filmpje van iemand in een Golf die dacht te moeten slalommen tussen pionnen bij wegwerkzaamheden. Dan is er wel echt een steekje los hoor.

Wat lopen/rijden er toch toch een bende gdvrdmse idioten rond. Fijn te lezen dat je het zelf weer goed stelt; en de CX-5 met 370K wow, en geniet van de uitjes met de Corvette & het mooie weer!

Vandaag een dag in de M3, 100% vol weggereden en leuke cijfers:

Gereden 352 km, verbruik 46.7kWh (op het scherm), er zat nog voor 128 km aan kWh in. Dan zitten we rond de 480 km voor een 6 jaar oude EV, en dat is mooi.

Ja, gewoon aan de snelheid gehouden, 80% snelweg, chill mode en CC, en een stukje eigen inzicht wat betekent voertuig remt niet:)

Vandaag een zeer agressieve autorijder meegemaakt, stoppen op een 4 naans weg, uit de stappen, naar de andere rijder toe, die zijn raam open deed voor een gesprek en plots een vuistslag. Helaas was ik de ontvanger……de mannen in blauw zijn ingelicht, en ik zelf, geen schade.
Hé wat vervelend om te lezen zeg..! Er zijn inderdaad veel idioten helaas die om niks ontploffen. Fijn dat de politie het goed oppakte, mentaal even wel plekje geven hoor !

Er hebben zich geen getuigen gemeld, en daarmee kan de politie nu niets meer doen. Het is niet anders, leven gaat door, nieuwe zonnebrilglazen op sterkte zijn besteld.

Dealer heeft het weer opgelost: bougie vervangen is gecrediteerd, en reeds terug gestort. Hebben ze weer goed gedaan. Dit beurtje stond niet in het reguliere Mazda onderhoudsboekje anders was het wel opgemerkt.

Tesla stuurde nog een bericht: Euro 4.000 extra korting als de Mazda word ingeruild: even een schatting gehad als inruil: Euro 9200.- incl BTW. Vergelijkbare met 100K km minder staat nog voor Euro 18K te koop........ Ik ga eens nadenken, een long range model 3 draait 600 km op een lading.

Terug
Bovenaan