A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

Vandaag de Corvette gestart, eerst even oliechecken, accu aankoppelen, en..........

54373356673_120f2c6722_n.jpg

Heb ook de eerste jaar start van de andere jaren bekeken, veranderd eigenlijk niets...........paar kaar rond draaien en de motor springt heerlijk aan. De lente is begonnen! Krijg de video niet draaiende.........

Laatst bewerkt:
Harde reset gedaan van de multimedia iom de dealer, eens kijken wat dat doet. Ook aan het kijken voor een nieuwe SD kaart voor de navigatie, kan zijn dat deze de storing veroorzaakt, is wel verschillende malen voorzien van een update, echter schijnt ook aan het kaartje zelf te kunnen liggen.

Velgen met nieuw schoeisel word 28 maart gedaan, dat is dan ook de 14w beurt, van 24.000 km tussen de beurten in, waar Mazda iedere 20.000 km het graag zou willen. We hebben geen garantie meer, maar wel de Mazda Euro Service, wat is uitbesteed aan de ANWB.

Vandaag even bij de nieuwe model Y gekeken….daar blijft het nog even bij.

Vandaag de wielen opgehaald, bandjes zitten er mooi op. Wat wel opviel, 3 banden product 39/24, een band 18/23. Geen idee of dit een "probleem" is, heb even de garage een bericht gestuurd, we horen wel wat het is. Wel lekker om vers rubber te zien, worden mooie kilometers, inmiddels over de 340k km op de teller.

De Mazda Connect / navigatie valt tijdens het rijden veelvuldig uit. Verschillende zaken gedaan, een softe reset, verwijderen zekeringen, andere navigatie sd kaart - deze wilde niet laden, nu een fabrieks reset gedaan, navigatie start nu wel op met de nieuwe kaart. Komende week maar een kijken met wat er gebeurt.

Tevens Apple car play en de ottocast uitgeschakeld.

@piet, dat zou nog kunnen, maar de kaarten starten niet op, de SD kaart is van 2019, de updates zijn altijd op deze kaart gezet. Ik heb geen idee hoe dit werkt, maar zou het kunnen slijten door veelvuldig, let wel ik denk een 200 dagen, 24 uur per dag heeft “gewerkt”. Als de kaart werkt, dan zie ik dat er met 9-11 satellieten contact is. De kaart bevriest ook niet. Systeem valt volledig uit, zwart scherm.

Klinkt niet als een probleem met de SD-kaart. Dan zouden de kaarten gewoon niet laden. Denk dat de unit zelf gewoon wat aan het overlijden is.

Wat wel opviel, 3 banden product 39/24, een band 18/23. Geen idee of dit een "probleem" is, heb even de garage een bericht gestuurd, we horen wel wat het is.
Zolang er geen droogtescheuren zitten in de oudere band (wat me sterk lijkt) is het geen probleem. Beetje apart, dat wel.

Vandaag op pad geweest, geen storingen gehad, iPhone (met laatste update) bekabelt naar de multimedia.

Morgen eens proberen met de ottocast. Zou mooi zijn als dit het was.

Gisteren ruim 700 km gereden, geen enkel probleem gehad. Vandaag de Ottocast ingeschakeld, nog geen probleem gehad. Met een EV word het dan een halfuurtje langer achter het stuur.

APK op de Mazda gaan we vervroegen naar eind van deze maand ipv Juli, verwacht niet dat we voorJuli nog een beurtje nodig hebben, en om alleen voor de APK te gaan is zonde van mijn tijd. Teller inmiddels op de 342.500 km.

Kleine aanraking met een paaltje, knipperlicht in de spiegel gebroken en een paar lelijke krassen op de behuizing verder, besloten om direct aan te pakken: spiegelkappen worden glanzend zwart:)

Ook het derde remlicht terug naar standaard gezet, anders komt de auto niet door de APK, een losse module zorgt er voor dat deze knipperend aan gaat en na 3 seconden vol brand.

Laatst bewerkt:
Vrouwlief krijgt gevoelens voor een Tesla…….C1 er uit……idee erachter is zomer kWh van de panelen meer zelf gebruiken, en dus ook de auto opladen en dan 1-2 dagen in week voor de lange ritten meenemen.

Woensdag CX5 voor de beurt, iets meer dan verwacht aan KM-ters, inmiddels over de 345K km.

Mevrouw Zoveel is idolaat van de Telsa, had het one pedal drive binnen 10 minuten onder controle... wil niet anders meer. (Ze kwam uit een Chrysler Sebring Cabio V6 automaat, die in ongeveer net zo groot)

Laatst bewerkt:
Vrouwlief zoekt, ik mag het bekijken……model 3, 2019/2021, long range, dat dan weer wel.

Vanmiddag, bij plasstop even snel gekeken waar op de route een blauwe stond, dat werd Joure, even gekeken, even gezeten, vrouwlief blijft praten:)

Laatst bewerkt:
Objectief gezien is een Model 3 facelift echt een top auto. Maar ik zou een Tesla toch links laten liggen tegenwoordig…

Barri, waarom? Moet ik me zorgen maken voor brandstichting / vandalisme / een middelvinger?, heb een auto in NL gereden met Duits kenteken tijdens een EK voetbal, viel best mee.

In de garage voor de Mazda, zit een beetje op hete kolen hier, veel werk te doen, en de auto heeft toch iets meer aandacht nodig de komende 10-15.000 km. Oa multiriem, bougies, dus besloten om een extra beurtje hiervoor in te plannen en de APK dan ook door te schuiven naar een latere datum. Die extra Km'ters staan er wel in de komende 7-8 weken op schat ik zo in.

Verder niets mis, geen druppel lekkage, uitlaatje nog strak, wel even in de wielkuipen gekeken, denk dat we deze eens met de hoge druk gaan schoonspuiten, zit toch wel erg veel aan zand op. Is ook wel een leuk klusjes ergens de komende weken.

Overigens: oliefilter is klein, erg klein, zo groot als een kinderhand.........

Multiriem laten doen OK en wellicht ook poelies en / of waterpomp aan de beurt met je km-stand, maar bougies kan je bij een dwarsgeplaatste SKy-G toch eenvoudig zelf vervangen?

Afgelopen dagen wat met Pietzoveel op de app gezeten, gezellig en wat geleerd! Goed, er is gereden met een Tesla, zelfs twee, allebei long range 75kWh, allebei met de dual motor, allebei blauw. Was er verschil, zekers het aantal gereden kilometers en daarbij de prijs. Verkopende partijen waren ook verschillend, direct van de LM, of van een autohandelaar of van de bij de LM aangesloten verkoopmaatschappij. Uiteraard is er ook de Citroen C1 die ingeruild / verkocht dient te worden.

A- Handelaar, 50k Km, SOH 94%, 3 maanden garantie, geen verse APK, inruil mogelijk
B- LM, 80k Km, SOH 89%, 12 maanden garantie, verse APK, inruil direct naar de handel
C- Zelf de C1 verkopen

De C1 (nieuw model) eens bekeken op wat word er nu aangeboden en voor welke prijs. Daar schrik je best van modelletjes uit 2014/2015 met automaat zijn op 1 hand te tellen, en prijzen gewoon hoog.

Optie A, daar waren we maandag al even geweest, en vandaag dan even proefrijden, was het allemaal vriendelijk, lekker bakkie koffie, en wilde wel verkopen, voelde als niets meer te onderhandelen (prijs was al verlaagd), en dus eens gevraagd naar de inruil, uiteraard, ja, ja, ja, leuk autotje maar die schade, ja, ja, ja, het bod viel zeer tegen, en daarmee een direct besluit om te kopen .

Optie B was gisteren, lees vrijdag, vriendelijk (Brabander), kwam direct met de onderhouds historie op papier, 90% kwikfit en bandenwissels........., een heuze ex lease wagen. Ook dat er twee bereiders zijn geweest, de laatste heette Jessica, niet al te lang, de stoel ging na "opstarten" flink naar voren. Winterbanden zaten nog op de auto, profiel was goed. Dan rijden, niet veel anders dan de andere. Viel niets te onderhandelen, en C1 naar de handel. Terug van de proefrit, en mooi handgeschreven briefje met daarop wat er met de auto komt: Verse APK, zomerbanden profiel >3 mm, 12 maanden garantie bij garage in omgeving Groningen, best lekker om te horen. Mobiel nummer gehad, en we zien wel.

Dan toch die inruilprijs voor de C1, maar even naar de dorpsgarage, deze heeft ons de auto ook verkocht, kent vele mensen, en weet dat een automaatje gewild is. Dus, eerst maar een de bestuurders kant bekeken, niets mis mee, en tja dan..........veel spuitwerk nodig, doet wel wat met de prijs. Prijs gehad, en meer dan verbaasd, hand gegeven en over twee weken inleveren.

Naar huis, verkoper optie B een bericht gestuurd dat de koop is gesloten.

Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd! Mooie upgrade. Van 68pk naar bizar veel vermogen. Zal vast fijn rijden. De Mazda mag blijven?

Gefeliciteerd, mooie upgrade t.o.v. de C1 natuurlijk! Ik ben wel wat verbaasd dat je voor de auto met de slechtere SoH bent gegaan. Was het prijsverschil dan zo groot?

De Mazda blijft, half miljoen is te doen! En ja, van 68pk en zelfs Chill mode is al best wat.

SoH bij optie A moest ik er om vragen, en kreeg een foto voorgeschoteld op een mobiel, dan geloof ik dat het om deze auto gaat, maar het is een verkoopargument, dan laat je het op het web zien. Er werd over “schade” aan deurhendels simpel gezegd Amerikaanse kwaliteit, moet je maar accepteren, maar 1 klik op het wereldwijdeweb laat zien waar je deze kan kopen, en een video verder hoe je dit installeert…. Inruil van de C1 viel gewoon heel erg tegen, ik had mijn huiswerk gedaan en weet van de Mazda wat spuitwerk kost, en ook hoeveel er te koop stonden met een prijs er aan vast, als het wat meer was wellicht de beslissing genomen maar nu niet.

Prijsverschil, optie B was minder duur, let op, optie A was inmiddels al Euro 1500 afgeprijsd en wellicht wilde men dat compenseren met de inruiler. Dus ja dat was en is er, maar voor ons is B de betere optie, garantie, apk, verwachte kilometers per jaar, informatie voorziening, set winterbanden, alles meer proffesioneler, wel in het midden van het land.

Het is plussen en minnen, het word gewoon privé afgerekend.

Overigens: met een beetje geluk worden alle kWh gewoon van het dak afgehaald, en gaan we naar 70% eigen gebruik van de paneeltjes, dat is ook minder uitgeven.

Laatst bewerkt:
Vandaag met de verkopende partij contact gehad, levering staat voor 22 april, nog even kijken hoe we dat doen. Kom 21ste terug, en heb 22ste een afspraak in Middenmeer om een bouw op te starten. Denk 2 nieuwe banden, word best goed geregistreerd bij Neerlands grootste bandenwisselaar.

Ik ben wel van kleine modificaties, weinig zichtbaar, gewoon leuk om even te sleutelen, paar uurtjes en dan is het wel weer goed, dus de eerste bestelling gedaan met een aantal modificaties..........oa afdekking kofferbak en frunk en wat meer. Het is alsof dit ooit zo was ontworpen maar dat het er uit is gehaald vanwege een kostenplaatje. Aanbod hiervan is legio, zoveel sites, je weet bijna niet waar deze nu echt is gevestigd, en wellicht maar 1 producent (uit China).

Hier stond pas een Tesla met een spoiler, en ook een bodykitje (volgens mij) had ik er nu maar wel een foto van gemaakt. ALs ik hem zie, zal ik er een foto van maken.

Wat voor kleur krijgt je vrouw?

Pjotr, word een blauwe...........met de zwarte wieldeksel........vind de vrouw mooi, en die deksel lijken op die van de winterwielen op de Avenger..........tja, good memories uit de VS blijven lang aanwezig.

Foto van inname auto door LM.

54440795920_ca3874f119_o.jpg

Laatst bewerkt:
Dat is een mooie kleur!

Gisteren toen ik naar de fysio ging stond de Tesla er weer, hij is blijkbaar van iemand die werkt hier. Dus vanmiddag heb ik een foto gemaakt, de spoiler achterop komt niet helemaal uit op mijn foto zie ik:

54443099656_1e61bf4dd4_c.jpg

54443342003_f188144185_c.jpg

Wat een verschil van een A-segment naar D-segment o_O En dan ook nog van analoog naar bijna alles digitaal. Lekkere auto om te rijden zo'n Tesla.

Pjotr, daar zit zeker het een en ander op wat niet zo bij Tesla weg komt. Wel een mooie verschijning zo met meer en meer in zwart.

De Mazda heeft ook meer en meer zwart. Nu reeds alle logo’s, de dakrailing, en sinds een week de spiegelkappen, het enige chroom is nu nog de raam en gril omlijsting waar we niets aan gaan doen. De 350k km komt in de buurt, moet maandag even naar Venlo, twee weekjes later naar Frankfurt.

Planning nu:
16-04 C1 weg
22-04 Tesla ophalen

Je kunt de wieldoppen makkelijk eraf halen en dan heb je nog vrij mooie velgen eronder. Scheelt een paar km range maar valt wel mee in de praktijk volgens mij ;)

Yep oneindige opties in principe. Voor een paar euro kun je sfeerverlichting installeren. Simpel wisselen van het standaard witte licht voor een kleurtje. Beetje peuteren onder het dashboard met een wig om de huidige verlichting eruit te krijgen, maar in principe heel makkelijk te doen.

9.jpg

Terug
Bovenaan