A3-White: C3 ‘79, Clio ‘99, CX-5 ‘19, M3 ‘19

Je kunt in Amerika volgens mij ook een Volkswagen Golf VI TDI kopen. Dat lijkt me lekker zuinig rijden. Die is natuurlijk een stuk kleiner dan een SUV.

Joogle je conclusies kloppen helemaal.

De Avenger heeft een krasbeurtje gehad en mag naar de spuiter, drie flinke krassen op de voorbumper en spatbord. Foto's volgen, baal er flink van. Vrouwlief parkeerd de auto altijd met minimaal aan weerszijde een auto afstand, parkeerplaatsen zijn hier zo groot dat dat geen enkel probleem is. Ook hier zat er niets onder de ruitenwisser.

Als de boel wordt gespoten laat ik ook de achterdeuren deels spuiten, en daarna een kunststof folie erover heen.

Schade:

009-2.jpg

Dinsdag wordt de schade opgenomen door de verzekering. We zullen zien wat het mag kosten.

@Taalfanatic: Ja, Nederlands is nooit mijn sterkste kant geweest en Engels ook niet. Het heeft niet mijn interesse. In andere zaken ben ik een uitblinker en ben dus blij dat ik dat heb kunnen ondekken.

Verder weinig nieuws van hier. Wel een leuk opdrachtje ontvangen: Hoehn Mercedes Benz in Carlsbad, CA : 1600 m2 werkplaats, MINI of Des Moines (IA) - 300 m2 werkplaats, Lexus of Atlantic City (NJ) 800 m2, en nog verschillende welke eerdaags worden besloten.

Zag laatst in het GTI topic wat foto's van een werkplaats met tegels: Om te huilen, wat een lappendeken, wat een verschillende (badkamer) tegels.
2hqglti.jpg

Nee, dan toch maar:
P1110841.jpg

Tegel kost wat meer maar met een slimme installatie heb je nooit geen gedonder meer van brekende tegels doordat er een wielmoer, hamer, remschijf, dynamo, uitlaat, etc op valt door wat voor reden dan ook.

Overigens wordt ons tegeltje in de nieuwe AUDI werkplaats in Gouda geinstalleerd, tenminste, dat is mijn laatste informatie.

Schade is deze ochtend getaxeerd: $ 816.00 -/- $ 250.00 eigen risico.

Licht unit wordt ook vergoed, maar ik zie er eigenlijk niets aan, dus dat laten we zitten (kost 252.00 - en dus mijn eigen risico).

Check direct ontvangen en ik kan deze gaan innen. Reparatie staat voor 14 november geplanned.

Dan de hulp" Ik wil op de Avenger knipperlichten in het spatscherm aanbrengen. Heb inmiddels de originele units al ontvangen. Nu moet ik de positie bepalen, en als er een van jullie dit kan opmeten en een klein beschrijving geeft van hoe dit is gemeten (naad spatscherm / deur tot hart knipperlicht glas en de hoogte vanaf onderzijde of bovenzijde (vanaf de naad van de spatscherm met een rolmaat gekruld met het scherm bv) dan weet ik zeker dat het gaat passen.

Hier staan ze te koop:
https://www.autoweek.nl/occasions.php?merk=Dodge&model=Avenger&keywords=&min_pr=&max_pr=&min_year=&max_year=&min_mileage=&max_mileage=&fuel=&transmissionid=&body=&doors=&colour=&min_cc=&max_cc=&postcode=&miles=0&days_old=&dealertypeid=o&dealertypeid=g&dealertypeid=f&dealertypeid=p&sort=18&cache=no&pagesize=20&p_model=+

Dit wordt er gemonteerd:
002-7.jpg

De aardige wordt geeerd.

Heeft 'ie geen knipperlichten daar? Is me nog nooit opgevallen eigenlijk. Misschien nog beter om een goede foto van een zijkant te vinden en hem zo opschalen. Dan zou je in principe de bemating zo kunnen aflezen.

Klaar, de zijknippers zijn gemonteerd;
012.jpg

Verder weinig nieuws op auto gebied.

A.S. zaterdag naar een show met hoofdzakelijk Corvettes. Heb er zin in.

Knutselen is zeker leuk om te doen.

Ben nu aardig op weg om de auto ook geschikt te hebben voor NL. Volgens mij alleen nog een mistlamp. Ben er nog niet uit wat ik hiermee moet doen. Wil proberen om deze in de achterlicht unit aangesloten te hebben en niet ergens onder aan de bumper bungelend te hebben.

Misschien een die ik in de bumper kan monteren, maar dan wel aan twee zijden, echter maar een zijde aangesloten. Simetry noemen ze dat toch?

Ik dacht pas over een aantal jaar. Dus dat duurt nog wel even.
Maar de auto is alvast klaar.

Arbeidscontracten liggen hier voor het oprapen, of het goed is is aan jezelf. Onderhandelen, onderhandelen en nog een keer.

Nee, White blijft nog een paar jaartjes hangen en dan zien we wel. Eigen ondernemer worden is voor mij nog altijd een wens, en dat moet er van komen als ik hier vandaan vertrek.

A3-White zei:
Ik ga ze(*) straks ook monteren, verwacht een koud front bij ons.

Zijn de winters waar je zit gelijk van het formaat één meter sneeuw, -20 °C of valt dat mee?

[size=x-small](*) winterbanden[/size]

Zo we zijn een paar dagen verder en er is niet al te veel gebeurt anders dan naar een lokale autobeurs geweest. Weer anders dan anders, veel modelauto's te koop van simpele Hotwheels to Autoart. Ook een en ander aan 2ehands onderdelen, polijst bedrijfjes, water transfer printing (erg interessant!!)

Uiteraard ook weer de vele muscle cars. Eigenaar die hun auto showen, worden beoordeeld en prijzen winnen. Is echt een weekendje uit voor deze mensen. Is er zoiets in NL anders dan de oldtimershows her en der?

Zakelijk twee opdrachtjes in Canada, St John's New Foundland een BMW en een Subaru dealer met onze tegels, koste wat moeite om het rond te krijgen, maar het is gelukt.

Straks de winterbanden op de auto zetten, leuk klusje voor de zondag.

Eind November, laatste sprintje voordat ik voor twee weken naar NL ga.

Vanochtend de "huur"auto, een Kia Sorento, met 20.000 mijl gepakt en van Peachtree City (GA), naar Macon van daaruit naar Augusta, Columbia (SC) en nu in Myrtle Beach, totaal 430 mijl. Heb ook in deze auto gereden met 3000 mijl op de teller, en voel geen verschil in rijden. Wat wel opviel is de vele beschadigingen aan de binnenzijde van de B-stijl waar de riem veel tegen aan klapt bij het losdoen van de gordel. Toch slechte plastic delen.

Verbruik weet ik nog niet, zal dat morgen eens bekijken. Sturen is niet al te strak, en beetje zoekerig, heb dan liever mijn Journey.

Reis weer eens succesvol: een BMW, een Acura en een VW in opdracht, heerlijk omzet voor 2011. Moet wel iedere keer weer lachen, veel vragen waar je vandaan komt, Chicago.................Met jouw accent............Amsterdam, iedereen kent het, veel meer dan Nederland.

De Avenger staat op winterschoeisel, ben me aan het orienteren op wat striping (sorry, maar de Mopart Old School is verslavend).

Zoonlief had een mail gehad over de Chicago motorshow, leuk forwarded naar mij met de info, Pap, bestel even kaarten voor ons.

Ik had hier pas een autoverkoper, dat ging zo:

"Oh yeah, I have been in Amsterdam, you know. That's near Holland, right?"

"Amsterdam is our capital, to be right."

"So I said something stupid, right?"

Ik zie net hier op het nieuws dat het vannacht misschien wel gaat vriezen hier... heb je wel eens een Dodge Durango gereden? Dit weekend heb ik een Chrysler Aspen gereden met de HEMI V8, maar zat niet lekker dus geen gegadigde.

@twix: heb meegemaakt in 1996, Ah, you are from Holland, is that close to The Netherlands?
Nee, ik heb niet in de Durango gereden, maar is wel een grote auto, met 5.7 ltr hemi niet slecht al heeft het wel een chassis van een truck. Is een SRT8 Grand Cherokee niets voor je?

Overigens ben ik as maandag in Dallas / Plano - komt nieuwe MINI winkel (kom zondag avaond 11 pm aan en vertrek maandag om 8.30 pm)

@Fast: dank je, van 14 dec tot 30 dec in NL (uitgezonderd 16 dec dan zit ik in DE)

Overigens: de Kia met 3.5 ltr: 13 gallon, 280 mijl (1 : 9.5).

Nee, de Jeep is niets voor ons. Ondanks mijn terughoudendheid voor de Aspen wou ik deze toch een kans geven, te meer de auto erg compleet is, maar ik kon er niet lekker in zitten, en dat is wel belangrijk. Onze zoektocht zal zich in januari dus gaan richten op een Chevrolet Tahoe (liefst in LTZ-trim) of een Ford Expedition (in Eddie Bauer of Limited-trim).
We hebben ondertussen een Expedition Eddie Bauer en een Expedition EL Limited gereden en ik moet zeggen dat die erg goed bevallen. Maar een fully loaded Tahoe kan ook altijd nog. Ondanks dat ik Tahoe-broertje GMC Yukon niet zo mooi vind, zou een Denali-uitvoering nog wel kunnen.

Helemaal duidelijk en je neemt de tijd voor de keuze.

Overigens was Dallas leuk ondanks het korte bezoek. Bij de locale BMW dealer langs geweest, even wat gegevens:

Aantal bruggen (incl uitlijnen) : 98 stuks
Aantal uren per maand minimaal factureren : 10.000
Kosten per uur : $ 115.00

Omzet (enkel uurtje factuurtje) is dus per jaar: $ 13.800.000!!!!!!

Vloeroppervlak, inclusief service drive / reception - 3 rijbanen!: 6.000 m2

De MINI in Plano (ex SAAB preowned gebouw) wordt ook voorzien van onze producten, en dan werken we nog voor de zelfde eigenaar op een nieuwe Cadillac en een nieuwe Infiniti.

ben met een klein projectje bezig, dwz de interieur delen (raambediening/midden console) krijgen een ander kleurtje, en er komen wat old school decals op. Je moet wat als je geen wijn en bier meer drinkt.

We hebben alle tijd, omdat we op dit moment aan 1 auto(otje) genoeg hebben. Daarbij is het leuk om een beetje rond te kijken en te rijden ;)

Autobedrijven zijn hier van een iets ander kaliber dan in Nederland, zullen we maar zeggen.

Inderdaad, qua grootte maar zeker de service die men geeft, en de factuurtjes zijn niet indrukwekkend.

Dit is tot op heden mijn favoriet:

https://www.youtube.com/watch?v=D7XsdZu3QsI&feature=player_embedded

Is inmiddels geopend, heb er 5.800 m2 tegeltjes geleverd in de werkplaats.

Ik ga overigens volgende week in Gouda kijken bij de nieuwe Audi dealer. Schijnt ook indrukwekkend te zijn.

Zo, vandaag dan de huurauto opgehaald. Erg leuk, de Ka was op, dus ik kon kiezen uit een Cmax of een Insight. Ja, gekozen voor de Insight, want ik zag de benzine prijs op Euro 1.629 per liter. Wat mij als eerste opviel is dat er geen cruise control opzit............dacht dat dat ook in een of andere subsidie regeling zat.

De hele dag gereden, ca 400 km,, rustig (werd gek van al die racenden auto's om me heen) gemiddeld 4.8 ltr / 100 km, niet slecht lijkt mij. Veel Audi en BMW, geen enkele Dodge.

Ja, dus ook een bezoek gebracht bij Red, en Tja de A6 is niet meer Red, maar meer donkergrijs, mag zeker een wasbeurt hebben. En ja, Red is erg druk, was ook al te zien bij binnenkomst, ander kleur matje, wandjes geschilderd, vloertje op de eerste verdieping met mooi kantoor, en speculaas koekjes. De koffie, niet te vergeten, was als vanouds heerlijk vers. Nieuws op autogebied is er daar ook. Avantie zijn wagen gaat naar de nieuwe medewerker en gaat zelf een dikke coupe rijden van het merk BMW.

A3-White zei:
De hele dag gereden, ca 400 km,, rustig (werd gek van al die racenden auto's om me heen) gemiddeld 4.8 ltr / 100 km, niet slecht lijkt mij. Veel Audi en BMW, geen enkele Dodge.

Ik zie zie toch regelmatig Journey's voorbij komen.

Heeft red al plannen voor een opvolger? Of blijft de Red mobiel nog even?

Mooi om te horen dat het goed met Marco gaat, ik zal binnenkort ook weer eens langsgaan als het hem schikt, ik werk er hemelsbreed maar een meter of 500 vandaan dusja:p

Nee, geen Dodge, geen Chrysler, geen Ram, morgen maar eens naar een dealer toe (Almere). Misschien was ik te veel op de weg aan het letten, wat een drukte, bumperkleven en snelheid (of ben ik nu opeens een zondagsrijder?).

EvO; Gewoon heen gaan, hij heeft ook wel een theetje voor je.

gewoon tussen 10 en 15 uur is het nog een beetje te doen op de nederlandse wegen
maar daar buiten is het 'wegwezen' !

Hoezo de Audi-dealer in Gouda? In Eindhoven is er nu toch 1 met de compleet nieuwe huisstijl?
Is net een reportage gemaakt voor ons blad voor januari. Was erg mooi aldus mijn collega.

Adinsx: Ja in Gouda wordt er ene gebouwd met meerdere verdiepingen volgens mij naast de MB dealer A12/A20 punt. Ben er helaas niet geweest.

Stuur mij even een link voor de reportage, ben wel benieuwd.

Vandaag overigens bij de dealer, Euro 251 per spiegel :-(

He die White,

Heb me inlogcode maar eens afgestoft :D

Was leuk je weer eens te zien en beetje bij te praten.
Sorry voor de onderbrekingen maar was een beetje druk, of beter gezegd was een normale middag.

Inderdaad een hoop veranderd in Easterwood:

beneden & boven de boel behoorlijk verbouwd & geverfd
van 1 bedrijf nu naar 3 bedrijven gegaan.
van 2 hallen naar 3 hallen (vandaar geen poetsmeetings, naast weinig tijd ook nog eens ruimte gebrek)

Naast de geluid & brand producten nu een nieuwe groothandel in isolatie + toebehoren voor dak en gevel (sind april dit jaar) en import/groothandel in exclusieve houten plafonds (sinds oktober).

Naast de extra werkzaamheden ook nog eens sub-sponsor van HCB (Hockey Barendrecht) en actief vrijwilliger bij elftal van zoonlief (selectie elftal spelend op hoogste nivo) + coach van beginners elftal van mijn dochter. Oftewel zaterdags 2 wedstrijden doen, maandag/donderdag tarining geven + om de zondag sponsorverplichtingen :D) bij het eerste heren elftal.

Zoals je kon zien schiet hierdoor een goede poetsbeurt er dan bij in, laatste wax behandeling is van september :rolleyes:

Aavantie gaat inderdaad vreemd want gaat in 2011 in een BMW Coupe M sportdinges rondrijden :eek: en Danielle (nieuw in Esterwood) gaat verder in de A6
Cees (ook nieuw in Easterwood) rijdt in een A6 (2,7 Q) dus die BMW zal wel opvallen (speciale witte zilveren M kleur)

Red zal voorlopig lekker blijven want bevalt mij perfect, ben van plan om aan het einde van de Lease de koop-optie te lichten en dan nog een paar jaartjes verder te tuffen.

Ivar, wees welkom,waar werk je nu ???
Franc, dit keer maken we tijd voor koffie !

Gr. A6-Red

PS: nee vrouwtje heeft nog steeds geen papiertje, vandaag voor de 4e keer gezakt om een of ander vage reden. Rij instructeur was meegereden en dacht zelf van he he nu is het gelukt en zijn b#k viel dan ook open toen het wederom niet gelukt was.
Vragen nu staats examen aan en dan moet het zeker goedkomen.

Is een 320 Coupe met M sportpakket en nog wart toeters en bellen, dus geen M3
Mocht Avantie wel willen.

Hallo Red!

Mooi om te zien dat het goed met je gaat. Wij lezen hier natuurlijk alle ervaringen van White aan de andere kant van de plas, dus jouw update was bijzonder welkom.

Groeten,
Wouter.

A3-White zei:
Adinsx: Ja in Gouda wordt er ene gebouwd met meerdere verdiepingen volgens mij naast de MB dealer A12/A20 punt. Ben er helaas niet geweest.

Stuur mij even een link voor de reportage, ben wel benieuwd.

Vandaag overigens bij de dealer, Euro 251 per spiegel :-(

Spiegel van de Insight afgereden?

M.b.t. de reportage, die komt in het januari-nummer, zal tegen die tijd even kijken of er een pdf is welke ik je kan toesturen.

Nee, met de spiegel van de Insight is niets mis. Maar die van de Avenger in NL is inklapbaar en als export product niet in USA te koop (we is de prijs daar $ 43.00!! Hier dus Euro 251.00.

De Insight rijdt OK, maar in de sneeuw met esp komen er wel gekke geluiden onder de motorkap vandaan. Ingrijpen electromotor en ESP tegelijkertijd maakt het erg moeilijk. Inmiddels ook getankt: 650 km / 33.2 liter: 1:19.5 niets mis mee. Snelheid is niet boven de 118 km / uur gekomen. Overigens in Duitsland geweest met zomerbanden.......mag niet, maar is dat mijn probleem in een huurauto, waarbij mij niet is verteld over dit feit.

Als het goed is staat mijn huurauto mij straks op te wachten met winterbanden. Ben benieuwd hoe dat rijdt, zal de eerste keer zijn voor mij.

Zal zeker in de sneeuw veel beter en veiliger zijn. Goede reis naar NL.

PS: als je boekt via de US zijn de kosten stukken minder dan via een met een NL. Boeken op Schiphol is overigens stukken duurder dan boeken bij een ander kantoor. Verzekering van mijn persoonlijke auto in de VS dekt overigens mijn verzekering van de huurauto in NL.

Ik zou dat even goed bekijken met jouw verzekering in de VS.

De Ka (was niet aanwezig dus kreeg ik de Insight) kost mij voor 14 dagen Euro 323 incl btw, KM vrij.

Goede reis, veel sneeuwplezier.

Oh, ik huur al jaren auto's bij een vestiging in mijn geboorteplaats, vanaf Schiphol neem ik altijd ander transport, meestal haalt iemand ons op. Heb deze keer Focus / Megane-klasse gereserveerd, maar dat kan met zo goed wat anders worden.

Ik huur ze dan niet in mijn geboorte plaats maar wel waar ik lang heb gewoont. Ken daar veel mensen, maar als ik 20-30% kan besparen op een auto door uit de US te boeken dan doe ik dat, helemaal als het grote concerns zijn zoals Hertz met een locaal kantoortje. Helaas gaat Hertz weg uit L'stad, dus moet het een ander worden.

Moet zo de weg weer op vanuit Emmercompascuum naar Lelystad. Ga nog even aan bij familie in Kampen, lekker kopje koffie. Verwacht er een uur of drie ove te doen. Ik heb de tijd.

De Insight zit overigens best lekker. Wat ook kon is tijdens het rijden de spiegels in te klappen, vondt ik vreemd. Snap nog steeds niet waarom er geen cruise control in zit, of mis ik ergens een knopje. Wie helpt mij daarmee?

Nou goed, het was geen Focus / Megane maar een Hyundai i20... maar moet zeggen, rijdt verrassend goed. Ik heb ook zitten zoeken naar de cruise control (al heb ik die nog niet nodig gehad). Op de plek waar ik de cruise control verwachtte zaten knopjes voor de tripmeter! Op het stuur! Schiet mij maar in een ballonnetje.
Alleen een beetje ruzie met de tractiecontrole gehad (dat is dan wel weer opvallend), veel te actief in de sneeuw. Zo kom je natuurlijk nooit weg...

Terug
Bovenaan