5-deurs automaatje met trekhaak gezocht als 2e auto

mikekiwi

Wegverkenner
Na het behalen van haar rijbewijs is mijn wederhelft niet meer uit onze auto (207) te slaan. En dan grijp ik toch net wat te vaak mis op momenten dat ik toch wel graag een auto zou willen gebruiken.

We hebben het idee dat een tweede autootje dus wel handig (en soms ook echt nodig) is. Is niet voor woon-/werkverkeer, wel voor wat stadsverkeer en familiebezoek. Ik schat max. 5000km per jaar.

We zoeken een betrouwbare auto (wie niet) die niet al te groot is en dus ook in de maandelijkse lasten meevalt. Hieronder wat wensen/eisen:

- Automaat
- 5-deuren
- B-segment of kleine C-segmenter, max €43 MRB (ZH)
- budget: max € 1500 (liever iets minder, dan doet het het minste pijn als het toch minder nodig blijkt dan gedacht)
- Trekhaak
- goed onderhouden, voor zover te zien geen aankomende kosten (distributie oid), Is natuurlijk lastig te voorspellen, maar als het voorkomen kan worden...

Wat zijn jullie suggesties? Bij voorbaat dank om even mee te denken/zoeken!

Wat heb ik zelf allemaal al gezien? Nou, zie onderstaand lijstje met wat voorbeeldjes:

Mazda 323Fastbreak

YRV

Mitsubishi Spacestar

Micra - lees wel wat minder goede verhalen over de NCVT (en een beetje aan de kleine kant)

Ford Focus; wel een wat zware motor (en dus net wat zwaarder dan gewenst)

Maar wat ben je ermee van plan om te gaan trekken?

Auto encyclopedie zei:
Check wel of de auto die je op het oog hebt , geschikt is voor E10, Tenminste als dat belangrijk voor jullie is.
interessante reminder, als ik dat meeneem blijven van mijn rijtje voor zover ik kan zien alleen de Focus en Spacestar over

speedtouch zei:
mikekiwi zei:
-(dan doet het het minste pijn als het toch minder nodig blijkt dan gedacht)

Waarom zie je de situatie dan niet een paar maanden aan en je dan meer weet over het gebruik.
Hebben we gedaan hoor, we hebben de afgelopen maanden een staatje bijgehouden en daarin vermeld wanneer we een tweede auto misten (met onderscheid naar nodig en nice-to-have). Op basis daarvan nu toch de beslissing genomen om het te doen.

Je zoekt in de laagste prijsklasse, naar oude auto's. Hier staat ook veel oude rommel in, de betrouwbaarheid kan per auto van hetzelfde merk en type enorm verschillen. Automaten zijn bij kleinere modellen best schaars.

De Mitsubishi Space Star vind ik ook een goede optie. Van de Peugeot 206, Renault Clio en grotere Citroen Xsara Picasso staan redelijk wat automaten te koop. Je kunt goede, betrouwbare exemplaren tegen komen maar ook slechte en onbetrouwbare exemplaren.

mikekiwi zei:
Auto encyclopedie zei:
Check wel of de auto die je op het oog hebt , geschikt is voor E10, Tenminste als dat belangrijk voor jullie is.
interessante reminder, als ik dat meeneem blijven van mijn rijtje voor zover ik kan zien alleen de Focus en Spacestar over

weinig interessant bij zo weinig kms/jr, zou juist beter zijn om wél 98 te gaan gebruiken.

Verder, met zo'n beperkt budget geen eisen stellen maar het beste autootje kopen dat je kan vinden. Zit daar iets in wat binnen het wensenpakket valt, is dat mooi meegenomen.

ak2 zei:
Je zoekt in de laagste prijsklasse, naar oude auto's. Hier staat ook veel oude rommel in, de betrouwbaarheid kan per auto van hetzelfde merk en type enorm verschillen. Automaten zijn bij kleinere modellen best schaars.

De Mitsubishi Space Star vind ik ook een goede optie. Van de Peugeot 206, Renault Clio en grotere Citroen Xsara Picasso staan redelijk wat automaten te koop. Je kunt goede, betrouwbare exemplaren tegen komen maar ook slechte en onbetrouwbare exemplaren.
Precies, ik ben dus op zoek naar een goede/ betrouwbare auto. Met dit budget is dat uiteraard veel mazzel hebben, maar probeer zoveel mogelijk valkuilen te omzeilen

R W xxx zei:
mikekiwi zei:
Auto encyclopedie zei:

weinig interessant bij zo weinig kms/jr, zou juist beter zijn om wél 98 te gaan gebruiken.

Verder, met zo'n beperkt budget geen eisen stellen maar het beste autootje kopen dat je kan vinden. Zit daar iets in wat binnen het wensenpakket valt, is dat mooi meegenomen.
Ik zat later idd ook te denken idd dat het echt niet heel veel pijn zal doen om 98 te tanken.

En uiteraard ben ik op zoek naar het beste autootje dat ik kan vinden. Heb denk ik niet al te veel eisen. Automaat + 5drs zijn echte musts. niet te groot is voor de kosten en het feit dat vrouwlief niet in zo'n grote auto wil rijden (daarom ben ik een klein jaar geleden geswitched van Volvo S60 naar Peugeot 207). Trekhaak is best beperkend bij het zoeken, maar o zo praktisch als ik dochterlief moet ophalen bij de manege in het buitengebied hier en de fiets ook mee terug moet (in geval van erg slecht weer)

speedtouch zei:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/309/47348804
Net iets teveel een projectje als ik zie dat deze nu niet APK-gekeurd is en in het verleden er veel aan mankeerde gezien de voorgaande APK-uitkomsten via CarFax.

MatthijsL zei:
Hyundai Atos
Lage kmstand, 5 deurs, automaat en trekhaak.

Mazda 2

Toyota Corolla 3deurs
Mocht 3 deurs toch een optie zijn.
Dank! Atoz is netjes, vraag me of niet iets te klein. Mazda 2 is erg fraai, moet wel budget dan iets oprekken. De Corolla had ik zelf ook al gezien. Even de-Johnnyficeren, maar dan ben ik met folie verwijderen en de sub eruit al een heel eind. Maar idd, het is 3-deurs. Vind dit - buiten het ontbreken van 2 deuren - toch best wel een interessante optie

Of toch voor een handbak gaan, als S niet uit de 207 te slaan is ;)

Je zou een C1/107/Aygo kunnen kiezen. Er is een best mooi frame leverbaar wat als fietsendrager kan dienen en mooi gemonteerd kan worden.

Barri zei:
Of toch voor een handbak gaan, als S niet uit de 207 te slaan is ;)

Je zou een C1/107/Aygo kunnen kiezen. Er is een best mooi frame leverbaar wat als fietsendrager kan dienen en mooi gemonteerd kan worden.
Heb ik aan zitten denken, heb ik mooi een auto voor mezelf :) (voor de andere lezers; vrouwlief heeft automaatrijbewijs, vandaar de automaat-eis).
En toch is het praktischer om een automaat te hebben voor de uitwisselbaarheid.

De citybugs zijn denk ik wat te duur voor ons; dat begint pas ergens in de 2500 euro met automaat

Heb voor mijn huidige auto een aantal Aygos bekeken maar die vielen toch tegen qua staat. Soms toch wel veel roest.

De Atos is best ruim van binnen. Je zou voor de grap eens kunnen kijken bij een Atos die in de buurt te koop staat, puur om een beter idee te krijgen van de auto.

Zou met jouw argumenten aan de ene kant inderdaad voor automaat gaan. Aan de andere kant, hoe vaak zal het voorkomen dat zij jouw auto nodig heeft? Om even mee te nemen in de overweging.

Zoals al eerder gesteld denk ik niet dat merk/model echt een criterium gaat zijn. Als ik je eisen (1500 euro, automaat, benzine) inklop op Gaspedaal.nl en Autotrack.nl dan heb ik respectievelijk 1500 en 175 mogelijkheden, waarschijnlijk met een stukje overlap. Aanvullend zou je bijvoorbeeld Marktplaats nog kunnen checken, heb ik in dit geval niet gedaan. Maar het valt me dan wel op dat het toch voornamelijk de wat grotere auto's zijn die dan voorbij komen (en dat wil je niet), dus in mijn optiek en op basis van wat je hier opgeeft zie ik dan al heel veel afvallers staan. Dan hebben we het nog niet eens gehad over auto's die je eventueel mooi vindt, kilometerstanden, bouwjaar of de locatie van de aanbieder. Ik heb daarbij overigens nog niet gefilterd op de trekhaak en/of trekgewicht, ik ga er gemakshalve even van uit dat je zo'n ding overal wel aftermarket onder kan (laten) schroeven. Om eerlijk te vergelijken zou die investering dan trouwens ook nog van je budget af moeten, zo ver ben ik niet eens gegaan. Tenslotte kan je je ook afvragen wat je voor dat budget überhaupt nog krijgt aan kwaliteit. Het zullen toch grotendeels oudere modellen zijn met weinig verfijnde automaatbakken. Je hebt zelf al wat kanshebbers opgesnord zie ik, ga daar gewoon eens kijken zou ik zeggen. En vooral even proefrijden, zodat je een beetje gevoel krijgt bij wat je kan verwachten qua rijeigenschappen.

MatthijsL zei:
@Auto encyclopedie: Oei dat heb je goed gezien, daar zou ik inderdaad niet aan beginnen..
Wat een onzin, gewoon proefrit maken en zelf ondervinden.

Auto encyclopedie zei:
Epica zei:
MatthijsL zei:
@Auto encyclopedie: Oei dat heb je goed gezien, daar zou ik inderdaad niet aan beginnen..
Wat een onzin, gewoon proefrit maken en zelf ondervinden.

Dat is het juist, bij een proefrit zorgen ze wel dat die goed is afgesteld. Maar paar dagen verder begint de ellende.
Je bent wel heel goed in het verkopen van onzin. Het word af en toe vermoeiend, kom eens met feiten en niet met je eigen mening.

Heb je ook weer gelijk in Epica, is inderdaad mijn mening. Eigen ervaring is dat ze meestal vermoeiend traag reageren en schakelen. Bij rustig rijden geen probleem, je moet wel vroeg anticiperen als het een keer snel moet.

MatthijsL zei:
Heb je ook weer gelijk in Epica, is inderdaad mijn mening. Eigen ervaring is dat ze meestal vermoeiend traag reageren en schakelen. Bij rustig rijden geen probleem, je moet wel vroeg anticiperen als het een keer snel moet.
Daarom zeg ik, TS moet als hij de auto wat vind gewoon een proefrit maken, nu koop je een 2 ook niet voor zijn snelheid. Persoonlijk vind ik het ook niet de meest fijne bak maar je kan er prima mee rijden als je geen haast hebt.

Peugeot 106 1.6 XT 5 DEURS / AUTOMAAT / STUURBEKR. / UNIEK !
€ 1.499,00
https://link.marktplaats.nl/m1483827601

Deze heeft alles wat je zoekt :)

Zadelsnuiver zei:
Peugeot 106 1.6 XT 5 DEURS / AUTOMAAT / STUURBEKR. / UNIEK !
€ 1.499,00
https://link.marktplaats.nl/m1483827601

Deze heeft alles wat je zoekt :)
Jeetje, dat zijn foto's die gemaakt zijn met een 0 Megapixel-camera. Moeilijk te beoordelen zo moet ik zeggen en ook erg weinig informatie erbij. Wordt verwezen naar hun website maar daar staat hij dan weer niet op. Maakt het niet makkelijk zo. Maar ziet er wel leuk uit voor zover te beoordelen...

Ja is iets mis gegaan met de foto's denk ik. Wel weinig kilometers en slechts 2 eigenaren gehad. Zo'n 1.6 rijdt nog best ok ook. Op z'n minst een belletje waard denk ik, misschien kunnen ze je betere foto's mailen?

Zo, even bijtypen met reacties:

basvijn zei:
Budget wat oprekken voor een Fiat Idea wellicht?

Is klein maar wel veel ruimte. Redelijk betrouwbaar en heeft al een trekhaak.
Is wel bijna het dubbele van het budget en valt bij mij niet meer in de categorie oprekken. Heb wel gezien dat er wat exemplaren van zijn kleinere broertje de Panda in mijn budget vallen

Leon in zn Fiesta zei:
Zoals al eerder gesteld denk ik niet dat merk/model echt een criterium gaat zijn. Als ik je eisen (1500 euro, automaat, benzine) inklop op Gaspedaal.nl en Autotrack.nl dan heb ik respectievelijk 1500 en 175 mogelijkheden, waarschijnlijk met een stukje overlap. Aanvullend zou je bijvoorbeeld Marktplaats nog kunnen checken, heb ik in dit geval niet gedaan. Maar het valt me dan wel op dat het toch voornamelijk de wat grotere auto's zijn die dan voorbij komen (en dat wil je niet), dus in mijn optiek en op basis van wat je hier opgeeft zie ik dan al heel veel afvallers staan. Dan hebben we het nog niet eens gehad over auto's die je eventueel mooi vindt, kilometerstanden, bouwjaar of de locatie van de aanbieder. Ik heb daarbij overigens nog niet gefilterd op de trekhaak en/of trekgewicht, ik ga er gemakshalve even van uit dat je zo'n ding overal wel aftermarket onder kan (laten) schroeven. Om eerlijk te vergelijken zou die investering dan trouwens ook nog van je budget af moeten, zo ver ben ik niet eens gegaan. Tenslotte kan je je ook afvragen wat je voor dat budget überhaupt nog krijgt aan kwaliteit. Het zullen toch grotendeels oudere modellen zijn met weinig verfijnde automaatbakken. Je hebt zelf al wat kanshebbers opgesnord zie ik, ga daar gewoon eens kijken zou ik zeggen. En vooral even proefrijden, zodat je een beetje gevoel krijgt bij wat je kan verwachten qua rijeigenschappen.
Veel waarheden in je berichtje. Trekhaak eronder schroeven kan altijd, maar is vaak erg prijzig. Ik heb er wel naar gekeken en kan complete sets rond de 100 euro krijgen. Maar monteren is niet door mij zelf te doen. Voor mijn 207 was ik 750 euro kwijt voor een trekhaak; al zal het de helft zijn voor dit wagentje dat er nu gaat komen vind ik het wel redelijk uit balans ten opzichte van de totaalprijs. Dan kan hij er maar beter al op zitten.
En inderdaad, veel automaatbakken zitten onder de grotere auto's, daarmee beperk ik me wel. Heb in het verleden gezien dat ik voor een vergelijkbaar budget best prima auto's heb gekocht (1x Saab en 1x Focus), dus het is zeker mogelijk. Al moet je wat langer zoeken.

Zadelsnuiver zei:
Ja is iets mis gegaan met de foto's denk ik. Wel weinig kilometers en slechts 2 eigenaren gehad. Zo'n 1.6 rijdt nog best ok ook. Op z'n minst een belletje waard denk ik, misschien kunnen ze je betere foto's mailen?
Ga deze laten varen. Ik lees zoveel ellende bij dit bedrijf, daar wil ik niet veel moeite in steken

En dan over de half-automaat. Heb daar zelf geen ervaring mee; weet wel dat ik me nu al kapot erger aan de automaatbak van de 207 (=ruk in vergelijking met eerdere ervaringen met Saab, Volvo en Prius). Kan me voorstellen dat een half-automaat me dan niet gaat bekoren. Maar als gezegd: geen ervaring mee dus wie weet ga ik dat idd eens proberen

Wat voor automaatbak heeft je 207? Want die is er zowel in 4 traps als semi automaat.

In jou budget wat je zoekt is het grote gros een 3 of 4 traps of een semi automaat. Dus als jij je 207 automaatbak al ruk vindt, dan staat jou nog wat te wachten.

Misschien vind je nog ergens een verdwaalde auto met een cvt bak. Zoals je zelf al een Micra had gevonden.

xsara 5 deurs

let op heeft wel duplicaat

citroen-xsara-1-6i-16v-ligne-prestige-elk-ramen-autom-apk-19-11-2020.jpg

helasa iets boven budget

toyota-yaris-verso-1-3-16v-vvt-i-luna-automaat-apk-t-m-24-10-2020.jpg

toyota-yaris-verso-1-3-16v-vvt-i-luna-automaat-apk-t-m-24-10-2020.jpg

Naar mijn idee moet je eens kijken naar een Hyundai Getz. De 1300 of 1600 motoren zijn bij normaal onderhoud ongeveer onverslijtbaar, heeft wat meer ruimte dan een Atos en rijdt heel behoorlijk. Spreek uit eigen ervaring: tussen September 2012 en Mei 2016 heb ik een handgeschakelde 1300 gehad. Die heb ik in die periode gestuurd van 81.000 naar 214.000 kilometer.

Auto encyclopedie zei:
Wat voor automaatbak heeft je 207? Want die is er zowel in 4 traps als semi automaat.

In jou budget wat je zoekt is het grote gros een 3 of 4 traps of een semi automaat. Dus als jij je 207 automaatbak al ruk vindt, dan staat jou nog wat te wachten.

Misschien vind je nog ergens een verdwaalde auto met een cvt bak. Zoals je zelf al een Micra had gevonden.
Mijn 207 heeft de 4-traps versie. Schakelen van 1 naar 2 is vaak prut (heb hem al een keer laten resetten, na een maand was het weer terug) en hij schakelt vaak veel te snel op. Zit soms al bij 30 in zijn 4, echt kickdown nodig om dan een weer een beetje op gang te komen.
Ben ik kritisch of is deze bak gewoon niet lekker; gezien het feit dat hij na reset het wel goed doet denk ik dat er gewoon iets niet helemaal jofel aan de bak zelf is. Zat al aan een bakflush te denken, maar omdat het na een softwarereset beter gaat denk ik niet dat dat het probleem verhelpt. Maar goed, we dwalen af. Ik weet overigens nog steeds dat ik een goedkoop gebakkie erbij koop, zal dus zeker minder kritisch moeten zijn. Maar toch wil ik the best bang for the buck als ik het toch uitgeef...

@Auto encyclopedie: dank, zijn opgeslagen. Wat is het probleem met de duplicaat? Wel toevallig beide platen een 1-tje, maar is het een reden om er van weg te blijven? Nooit zo op hoeven letten tot nu toe...

Idd dan is je bak in de 207 niet zoals het hoort. Op rdw en anwb staat meer informatie over de duplicaat code.

Heb nog wel een mooie laceti gevonden voor je die boven je budget zit, maar wel bomvol met luxe voor dat budget dan.

Chevrolet Lacetti 1.6-16V Style Apk Nieuw,2e eigenaar,Airco,
€ 2.295,00
https://link.marktplaats.nl/m1479035290?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Auto encyclopedie zei:
Idd dan is je bak in de 207 niet zoals het hoort. Op rdw en anwb staat meer informatie over de duplicaat code.

Heb nog wel een mooie laceti gevonden voor je die boven je budget zit, maar wel bomvol met luxe voor dat budget dan.

€ 2.295,00
https://link.marktplaats.nl/m1479035290?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Mooie wagen, wel bij een verkoper met erg slechte repuatie. Toch opgeslagen.

MR PMG zei:
Zo'n Micra rijdt verrassend goed. Wél de 1.3 nemen.
Genoteerd!

Komende dagen incl. weekend erg druk en in buitenland, we hopen volgende week actie te kunnen ondernemen.

Ondertussen zelf nog een leuke clio gezien van 1e eigenaar met weinig KM's en state-of-the art audio; zijn die Quickshifts aan te raden of toch niet? Als ik er op Google zie ik een hoop ellende maar dat kan vertekenend zijn:
Clio 1.2 16V Quickshift

klopt het adres waar de laceti staat, staat mij ook niet aan, maar dat is toch het budget waar je in zit, hoewel de yaris verso die ik voor je gevonden heb wel bij toyota zelf staat.

De clio heeft een semi automaat, ik begin er niet aan, maar dat is persoonlijk. Als ze eenmaal problemen beginnen te krijgen dan is het eind zoek, en de lokale dorpsgarages kunnen er ook niet altijd wat mee.

Auto encyclopedie zei:
klopt het adres waar de laceti staat, staat mij ook niet aan, maar dat is toch het budget waar je in zit, hoewel de yaris verso die ik voor je gevonden heb wel bij toyota zelf staat.

De clio heeft een semi automaat, ik begin er niet aan, maar dat is persoonlijk. Als ze eenmaal problemen beginnen te krijgen dan is het eind zoek, en de lokale dorpsgarages kunnen er ook niet altijd wat mee.
Snap ik hoor, met dit budget is het wat zoeken naar de juiste combi van auto, prijs en aanbieder. En soms matcht dat en soms niet. Is ook een beetje geluk hebben.

Dacht al dat dit ook een semi-automaat was aan wat ik ervan heb gelezen. weten we ook weer, thanks!

mikekiwi zei:
Auto encyclopedie zei:

€ 2.295,00
Mooie wagen, wel bij een verkoper met erg slechte repuatie. Toch opgeslagen.

MR PMG zei:
Zo'n Micra rijdt verrassend goed. Wél de 1.3 nemen.
Genoteerd!

Komende dagen incl. weekend erg druk en in buitenland, we hopen volgende week actie te kunnen ondernemen.

Ondertussen zelf nog een leuke clio gezien van 1e eigenaar met weinig KM's en state-of-the art audio; zijn die Quickshifts aan te raden of toch niet? Als ik er op Google zie ik een hoop ellende maar dat kan vertekenend zijn:
Clio 1.2 16V Quickshift

Deze Clio 1.2 heeft inderdaad een semi automaat, voor dit budget oogt de auto best netjes. Gezien deze prijsklasse is deze auto denk ik best een bezoekje waard. Ik zou zelf niet zo maar alle semi automaten afschrijven, zeker als de auto in goede staat blijkt te zijn. Je winkelt immers in een lage prijsklasse.

De Chevrolet Lacetti is een ondergewaardeerde auto, en dus best een slimme koop.

Mijn Golf voldoet aan alle criteria ;):

- Automaat
- 5-deuren
- budget: max € 1500 (liever iets minder, dan doet het het minste pijn als het toch minder nodig blijkt dan gedacht)
- Trekhaak
- goed onderhouden

Op de voorgrond:

fHKY4By.jpg

Ik heb 'm al 15 jaar. Hij komt regelmatig voorbij in dit forum. Mijn dochter rijdt er nu mee maar die gaat volgend jaar op zichzelf wonen. Dan heeft ze geen auto meer nodig. Volgend jaar zal ik afscheid moeten nemen (Van de Golf bedoel ik...:) ). Gelukkig heb ik een opGolfer, zie foto.

Het goede nieuws is dat die er ook als Daewoo Lacetti is en die kan nog wel eens 30% goedkoper zijn dan de Chevrolet uitvoering en dat heeft trouwens niks te maken dat die minstens een jaar ouders is dan de chev uitvoering.

Het slechte nieuws is dat er op dit moment geen daewoo lacetti automaat te koop staat.

marathon zei:
Mijn Golf voldoet aan alle criteria ;):

- Automaat
- 5-deuren
- Trekhaak
- goed onderhouden

Op de voorgrond:

fHKY4By.jpg

Ik heb 'm al 15 jaar. Hij komt regelmatig voorbij in dit forum. Mijn dochter rijdt er nu mee maar die gaat volgend jaar op zichzelf wonen. Dan heeft ze geen auto meer nodig. Volgend jaar zal ik afscheid moeten nemen (Van de Golf bedoel ik...:) ). Gelukkig heb ik een opGolfer, zie foto.
Maar als ik het zo lees, moet ik dan meer geduld hebben dan dat ik wil. Ik wil dit jaar al sturen namelijk...

Auto encyclopedie zei:
Het goede nieuws is dat die er ook als Daewoo Lacetti is en die kan nog wel eens 30% goedkoper zijn dan de Chevrolet uitvoering en dat heeft trouwens niks te maken dat die minstens een jaar ouders is dan de chev uitvoering.

Het slechte nieuws is dat er op dit moment geen daewoo lacetti automaat te koop staat.
Ja, zat ik ook al naar te kijken, inderdaad beperkt (=geen) aanbod op dit moment

Neem in elk geval geen Fiat Grande Punto met een Duallogic versnellingsbak, zelf rij ik sinds 2007 met zo'n ding en die versnellingsbak is het enige onderdeel dat slecht is aan mijn wagen. Niet dat ik ooit dure reparaties heb gehad of dat hij mij ooit heeft laten staan maar het komt zeer regelmatig voor dat de elektronica een fout melding geeft direct na het starten, waardoor ik de motor moet afzetten en opnieuw moet starten. Volgens de dealer komt dit zeer veel voor bij deze Punto's en kunnen ze het niet verhelpen.

Razernaga zei:
Neem in elk geval geen Fiat Grande Punto met een Duallogic versnellingsbak, zelf rij ik sinds 2007 met zo'n ding en die versnellingsbak is het enige onderdeel dat slecht is aan mijn wagen. Niet dat ik ooit dure reparaties heb gehad of dat hij mij ooit heeft laten staan maar het komt zeer regelmatig voor dat de elektronica een fout melding geeft direct na het starten, waardoor ik de motor moet afzetten en opnieuw moet starten. Volgens de dealer komt dit zeer veel voor bij deze Punto's en kunnen ze het niet verhelpen.
Ook genoteerd, dank je!

De 2e generatie Punto is er zowel met een semi automaat als een traploze (cvt) automaat. De cvt heeft een p-stand en de semi niet.

De Golf 2 vind ik een goede optie.
En zoiets dan?

<https://www.autoscout24.nl/aanbod/opel-vectra-1-8i-gl-1-e-eigenaar-schuifdak-benzine-groen-3e0092cc-6b1a-4129-8b30-16d668c427e1?utm_source=android-share>

Vectra vinden we wat aan de grote kant. Toevallig zaten we zelf ook n de Opel-hoek te kijken:

Astra G

Airco doet het niet, kleine schaaf aan de achterkant. Wel nieuwe remmerij en distri+wp en een maand garantie op motor+bak. Even wat mailcontact gehad met verkoper, heb er wel redelijk goed gevoel bij

Lijkt me een fijn ding. En nog steeds een mooi model, kleurtje past m ook goed. Even de dorpel en strips opkleuren en er staat een net ding. Dan eventueel nog eens de airco aanpakken maar dat heeft vast geen haast.

Terug
Bovenaan