5-deurs automaatje met trekhaak gezocht als 2e auto

De Opel Astra G was best een goede auto, die goed tegen roest was beschermd. De motor is best degelijk maar wil nog wel eens flink olie verbruiken. Je kunt de auto altijd eens gaan bekijken.

De Mercedes A 1e generatie stond zeker niet bekend als goede auto, de kwaliteit was zeer matig en dat waren de rijeigenschappen ook. De vraagprijzen zijn echter relatief hoog omdat de naam Mercedes er op staat, in mijn ogen is het een Mercedes om snel te vergeten, en is zeker geen aanrader.

Ik zie relatief veel A-klasses met defecte automaatbakken te koop staan, reden voor mij om ze even links te laten liggen...

Ja 1e generatie Mercedes A-klasse is niet om over naar huis te schrijven, na de facelift werd die wel iets beter, maar volgens mij alleen beter qua interieur. Een verlengde A-klasse en vaneo is altijd van na de facelift.

Maar misschien is een 2e generatie Punto met cvt bak iets voor je. Maar Daihatsu zijn ook betrouwbare auto's ,alleen zit je dan met E10 verhaal.

Contact opnemen met de garage van de laceti is ook nog een optie of er misschien nog iets aan de prijs gedaan kan worden. Wel ff checken of die op E10 kan.

Sinds vanmiddag zijn we eigenaar van een heus wagenpark. Voelt vreemd om twee auto's te hebben, maar dat is onze eigen schuld o_O

Het is een Astra G geworden, niet degene die ik eerst hier meldde, maar één die gisteravond ineens beschikbaar kwam. Vanmorgen eerst de eerste Astra gereden; lekkere motor, fijn schakelende bak, maar niet helemaal overtuigd dat dit de juiste was (zware zompige rembediening, sturen erg zwaar, toch jammer van die airco die het niet doet al was het geen vereiste).
Gewoon uit nieuwsgierigheid de andere Astra gaan bekijken en die was minimaal net zo goed als de eerste en op veel punten beter. En nieuwer. En een werkende airco. En Cruise Control. Maar dan weer geen LM-velgen. Maar wel veel minder kilometers (137.000 vs 186.000). En 25% goedkoper. En dus maar gekocht!

astra.png

Is 'ie perfect? Nee hoor, grootste punt is dat de koelvloeistoftemperatuurmeter niet doet wat hij zou moeten doen. Sleutel er uit en weer op acc stand zetten en hij staat wel goed. Dus of het nu aan het metertje ligt of dat het toch de thermostaat is...nog geen idee. Ik weet dat de thermostaat op een lastige plek zit bij deze auto's dus hoop dat het meevalt.
Merk er bij het rijden niets van in ieder geval, voor zover ik weet hoe ik het zou moeten merken :rolleyes:

Verder doet de linkerspeaker het niet en zitten er 3 verschillende types banden onder. Is niet zo rampzalig, mooi wat puntjes om aan te pakken als de auto ook in bezit goed bevalt .

Zureappelsap zei:
Hoe staat t met olieverbruik? De 1.6 kan zuup'n....

Gefeliciteerd met de aankoop!
Dank je!

Olieverbruik nog niet gemeten, heb er ook nog maar 200km mee gereden. Ik houd het wel in de gaten en de Astra past dan wel bij onze 207 1.6VTI, die kan er ook wat van...

Ondertussen is het in de basis echt een prima autotje, zeker nu hij schoon is en er een AmbiPur verfrissertje in hangt :eek: Thermostaat heeft de geest gegeven (staat altijd open) en ga dat in ieder geval tijdelijk fixen door er een extra thermostaat in te bouwen. Voor de nette oplossing moet de distributieset eraf en die is voorlopig nog niet aan de beurt. Dat wil ik dus nog even uitstellen en eerst even met de tijdelijke oplossing door om te zien of er nog meer lijken uit de kast komen voordat ik er verder in ga investeren.

Met de OBD-uitlezing verder geen rare dingen tegengekomen, ook de CarFax-rapportage zag er goed uit. Heb er wel vertrouwen in.

El cheapo composetjes liggen inmiddels te wachten totdat ik wat vrije tijd heb en wat redelijk weer zodat ik die kan monteren. Als het een blijvertje en blijkt dat ik er toch ook wat langere stukken mee ga toeren, ga ik wellicht wel andere voorstoelen uit Vectra B of Astra H monteren. De stoelen die er nu in zitten zijn niet comfortabel.

Tot zover de reactie na 10 dagen sturen

Terug
Bovenaan