mikekiwi
Wegverkenner
Na het behalen van haar rijbewijs is mijn wederhelft niet meer uit onze auto (207) te slaan. En dan grijp ik toch net wat te vaak mis op momenten dat ik toch wel graag een auto zou willen gebruiken.
We hebben het idee dat een tweede autootje dus wel handig (en soms ook echt nodig) is. Is niet voor woon-/werkverkeer, wel voor wat stadsverkeer en familiebezoek. Ik schat max. 5000km per jaar.
We zoeken een betrouwbare auto (wie niet) die niet al te groot is en dus ook in de maandelijkse lasten meevalt. Hieronder wat wensen/eisen:
- Automaat
- 5-deuren
- B-segment of kleine C-segmenter, max €43 MRB (ZH)
- budget: max € 1500 (liever iets minder, dan doet het het minste pijn als het toch minder nodig blijkt dan gedacht)
- Trekhaak
- goed onderhouden, voor zover te zien geen aankomende kosten (distributie oid), Is natuurlijk lastig te voorspellen, maar als het voorkomen kan worden...
Wat zijn jullie suggesties? Bij voorbaat dank om even mee te denken/zoeken!
Wat heb ik zelf allemaal al gezien? Nou, zie onderstaand lijstje met wat voorbeeldjes:
Mazda 323Fastbreak
YRV
Mitsubishi Spacestar
Micra - lees wel wat minder goede verhalen over de NCVT (en een beetje aan de kleine kant)
Ford Focus; wel een wat zware motor (en dus net wat zwaarder dan gewenst)
We hebben het idee dat een tweede autootje dus wel handig (en soms ook echt nodig) is. Is niet voor woon-/werkverkeer, wel voor wat stadsverkeer en familiebezoek. Ik schat max. 5000km per jaar.
We zoeken een betrouwbare auto (wie niet) die niet al te groot is en dus ook in de maandelijkse lasten meevalt. Hieronder wat wensen/eisen:
- Automaat
- 5-deuren
- B-segment of kleine C-segmenter, max €43 MRB (ZH)
- budget: max € 1500 (liever iets minder, dan doet het het minste pijn als het toch minder nodig blijkt dan gedacht)
- Trekhaak
- goed onderhouden, voor zover te zien geen aankomende kosten (distributie oid), Is natuurlijk lastig te voorspellen, maar als het voorkomen kan worden...
Wat zijn jullie suggesties? Bij voorbaat dank om even mee te denken/zoeken!
Wat heb ik zelf allemaal al gezien? Nou, zie onderstaand lijstje met wat voorbeeldjes:
Mazda 323Fastbreak
YRV
Mitsubishi Spacestar
Micra - lees wel wat minder goede verhalen over de NCVT (en een beetje aan de kleine kant)
Ford Focus; wel een wat zware motor (en dus net wat zwaarder dan gewenst)