Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Gepost door Icebrain 
Zelfs een e36 m3 321pk zijn nog redelijk betaalbaar, die gaan over 2 jaar voor een ton + grinning smiley

thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-03-2021 21:24 door Gullwing.
nee, eigenlijk is dat jaren 90 stoffen m interieur beter,

cool smileydrinking smiley
Wat een topwagen SL, staat er perfect bij zo. Héle goede uitvoering zo. Mooie oprit vol Benzen heb je straks, mag je trots op zijnthumbs up

Zo'n E36 blijft een beetje het zwarte schaap van de 3-serie familie. Vind het an sich best een mooi model maar als je het ziet rijden in het dagelijks verkeer vind ik het behoorlijk armoedig ogen. Zelfs een mooie cabriolet. Terwijl een E30 en E46 wel een stijlvolle en sportieve uitstraling hebben behouden. Morgen zelf even kijken naar een klein Teutoontje voor mezelf. Heb wat parkeer issues met de Lincoln dus misschien komt er iets bij.
Ibud
... . Terwijl een E30 en E46 wel een stijlvolle en sportieve uitstraling hebben behouden. ....

Tja, het komt denk ik ook door onze associatie. Begin 2000 reden er alleen nog sjappies mee rond, met spoilers etc. Een e30 was eind jaren 90 ook een no go, maar met de tijd is dat een klassieker geworden. Een mooie 100% originele e36 is toch ook wel een fraai gelijnd apparaat. Maar ze moeten echt 100% zijn,
Inderdaad Ibud het begint al op een verzameling te lijken, het moet niet uit de hand gaan lopen grinning smiley

Wat voor Duitsertje heb je op het oog?
Gezien de parkeerproblemen gok ik op een Up!
Die is volgens mij net zo groot

edit: nee, de up is toch nog wat kleiner: 3600 mm tegen 3815 mm voor de Golf 1 cabrio

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-03-2021 22:01 door Gullwing.
Gullwing

Tja, het komt denk ik ook door onze associatie. Begin 2000 reden er alleen nog sjappies mee rond, met spoilers etc. Een e30 was eind jaren 90 ook een no go, maar met de tijd is dat een klassieker geworden. Een mooie 100% originele e36 is toch ook wel een fraai gelijnd apparaat. Maar ze moeten echt 100% zijn,

Ja, dat is waar! Een E36 is zo ongeveer mijn gehele periode van het automobiele bewustzijn een ordinair ding geweest. Nu begint het iets beter te worden. Toch zou ik er zelf nog niet in gezien willen worden.

Ben aan het kijken naar een Golf V GTI. Die kwam nieuw uit toen ik 18 werd dus dat was toen toch een beetje mijn droomwagen. Nu betaalbaar, nog steeds leuk dus lijkt me leuk om eens een jaartje te proberen. Scheelt toch 1,40m qua lengte en 20cm in de breedte met de Lincoln qua lengte dus dat moet voldoende zijndrinking smiley
Zijn alleen nauwelijks nog mooie te vinden, en ze hebben bijna allemaal roest. Dat verbaasde me wel, voor mijn gevoel zijn dit toch redelijk recente auto's.
Lekkere karretjes thumbs up. Een 3-deurs of een 5-deurs? Succes morgen!
De Golf staat zeker niet bekend om roestgevoeligheid. Zeker de II was uitermate goed beschermd. De latere types waren wel minder en de V is denk ik kwalitatief gezien de minste Golf. Een rode V GTI is wel een hele leuke auto hoor.

Hier kriebelt het ook wel om de Up weg te doen voor een leuke aansprekende youngtimer. Alleen weer zonde om zoiets dan voor dagelijks gebruik te hebben en een derde auto wordt me echt te gortig. Zag net ook een E36 323ti in perfecte staat. Een hele rare auto met bijv. het dashboard van de E30 maar wel weer leuk.
Thanks! Ik zoek altijd een hele specifieke uitvoering als ik eenmaal een model heb uitgekozen. Dan zoek ik liever een paar maanden of jaren naar die perfecte auto dan dat ik iets koop wat het nét niet helemaal is qua kleur of opties.

Dit keer moet het een zwarte 5-deurs zijn met xenon (mooiere lichtunits), privacy glass, schuifdak, stoelverwarming, 18 inch en leer.
Ongeveer zoals dit:
Kristian
Zag net ook een E36 323ti in perfecte staat. Een hele rare auto met bijv. het dashboard van de E30 maar wel weer leuk.

Dat is een aanname die veel voorbij komt...maar moet het toch ontkrachten.

E30

E36 compact
De E36 was echt "de goedkope" instapper op dat bepaalde moment.
Materiaalgebruik in de E36 compact was ook niet top, en het model klopte niet. De E46 compact zag er veel beter uit en met dezelfde afwerking en materiaalgebruik als in de andere modellen.
De E36 was ook wel de ultime Shaorma-Bak, Loverboy-auto of Mocro-cruiser. Zelfs bij een mooie M3 heb ik sterke 020-West associaties.
Komt niet heel fraai uit mijn toetsenbord, maar het is niet anders imo. Net als dat een E30 M3 cabrio een Kluivert-bak blijft.

Voor mij een van de minst begeerlijkste BMW's. Terwijl ik er tijdens de introductie urenlang kwijlend omheen heb gelopen.

@Michel, kan je die kilometers niet in de Kodiaq doen? Ben je snel door het leasecontract heen. En een gebruikte diesel wil je toch helemaal niet hebben.
Sport Leicht

Die foto doet eigenlijk geen recht aan het eindresultaat....
Zag je net toevallig door het dorp rijden... van een redelijke afstand zelfs, maar gompie wat een diepe glans. Viel echt op, zelfs op deze niet heel heldere dag. Erg fraai.
Is dat Elburg? Zo’n specifieke toren ken ik alleen van Elburg!
Aras
De E36 was ook wel de ultime Shaorma-Bak, Loverboy-auto of Mocro-cruiser. Zelfs bij een mooie M3 heb ik sterke 020-West associaties.
Komt niet heel fraai uit mijn toetsenbord, maar het is niet anders imo. Net als dat een E30 M3 cabrio een Kluivert-bak blijft.

Voor mij een van de minst begeerlijkste BMW's. Terwijl ik er tijdens de introductie urenlang kwijlend omheen heb gelopen.

Is dat niet de curve die bijna elke BMW en Benz doorloopt?
Van helemaal tof naar leuke 2e hands naar knakenbak en daarna weer nette youngtimer naar begeerlijke klassieker?

Alhoewel het inderdaad frappant is dat de meeste E36’s nog in het stadium tussen knakenbak en yountimer hangen terwijl de meeste E46’s al richting gewaardeeerde youngtimer gaan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-03-2021 12:56 door ENTE.
@DD: grinning smiley Ik kreeg het resultaat niet beter op de (iPhone)foto. Ik vind overigens dat de kleur Iridiumsilber er wel mooi op uitkomt. Het is meer dan gewoon zilver, er zit een bepaalde gloed in die bij bepaalde lichtval iets richting een goud-tint gaat.

@Ente: Goed gezien, u heeft een scherp oog voor details.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-03-2021 13:22 door Sport Leicht.
DagDromer
Die foto doet eigenlijk geen recht aan het eindresultaat....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-03-2021 08:21 door Sport Leicht.
Gullwing
(..)

Vroeger had bijne elke sjonnie er eentje, incluis spoiler, dan wel bodykit, en natuurlijk een 2000 watt muziek installatie. Maar hoe vaak zie je ze nu nog?

(..)

Ik mis dat wel. Gewoon een simpele beat uit de speakers door een open raam.
Tegenwoordig komt er alleen maar vreselijk over de top[/i ]geblér uit uitlaten, zowel bij auto's als motoren. thumbs down
Sport Leicht
@DD: grinning smiley Ik kreeg het resultaat niet beter op de (iPhone)foto. Ik vind overigens dat de kleur Iridiumsilber er wel mooi op uitkomt. Het is meer dan gewoon zilver, er zit een bepaalde gloed in die bij bepaalde lichtval iets richting een goud-tint gaat.

Een mooie imposante bak, die E van jou.thumbs up Kleur is ook goed. Een collega van mij heeft nu een Mojave zilveren C-klasse gekocht. Ook echt een mooie kleur.
Prachtige auto inderdaad en nu na de behandeling haast oogverblindend. Van de zijkant klopt ie een stuk beter dan de W205 sedan, die wat opgepropt lijkt vanaf de achterkant. Wielen zouden mij net 1 maatje te groot zijn, maar das persoonlijk natuurlijk.
E36 heb ik niets meer mee, en die waarde stijging net als de E30 zie ik niet gebeuren.
Zelf ook een E36 coupe gehad 15 jaar terug, een 323i in madeira violet, was wel een hele fijne wagen.
[flic.kr]
[flic.kr]
De E46 is veruit mijn top favoriet nog steeds van de 3 serie, maar idd die asbak, elk exemplaar die je ziet zijn ze zwaar beschadigd, overigens heel simpel te vervangen.
Bij alle 3 direct laten doen bij aankoop destijds.
Een F30/31 kan ik trouwens wel bijzonder waarderen in de juiste uitvoering zoals die van Kristian, vind ze erg fijn rijden!
Mijn broer heeft een 330D sedan.

Heel mooi resultaat Sportleicht.
Glimmend stuur zal de voeding wel zijn, ik zou hem voorzichtig nabehandelen met dit.
zachte theedoek gebruiken, milde reiniger die ook het leder conditioneert.
[www.detailschuur.nl]

Mijn E85 is ook weer uit de winterslaap.
Afgelopen week nieuwe olie/filters.
Mijn style 107 velgen liggen bij de spuiter en 4 nieuwe bandjes zijn besteld, pilot sport 4 Michelin.
En 22 maart een nieuwe voorruit komt erin bij de Bmw dealer.
Juni de Ardennen/Eiffel in voor een paar dagen als het weer mag.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-03-2021 11:25 door Bofkont 350.
@ funf: Dank!
Mojave zilver is ook mooi, gaat richting het vroegere Rauchsilber.

@W212: Dank!
Heb nu 20”. 19” staat ook prima (heb ik ook als winterset) maar 20” vind ik toch wel net iets lekkerder smoelen. En qua comfort kan het meer dan prima icm luchtvering.

@ Bofkont: Dank, ook voor de link!
De glascoating op de auto is toevallig ook van Labocosmetica. Ik zal een flesje bestellen, kan toch ook prima voor de lederen bekleding? En zal straks ook een goed product zijn om het interieur van de 560SEL mee te behandelen.

Is de voorruit stuk van de Z4?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-03-2021 11:42 door Sport Leicht.
Je weet toch dat bij BK iets niet stuk hoeft te zijn om toch te vervangen. big smile smiley
Krasje van de ruitenwisser!
@Sporleicht

Ja bijzonder goed geschikt voor een lederen interieur, ik gebruik eigenlijk niets anders meer.
Je zou ook nog deze tool erbij kunnen bestellen, reinigt echt grondig.
Pufje van de cleaner en voorzichtig scrubben.
[www.detailschuur.nl]

De voorruit heeft naar mijn idee iets teveel steenslag, het is nog de originele van 18 jaar oud, dus tijd voor een mooie frisse.
Haha idd Schaduw smileys with beer

@Ibud,

Leuke zoektocht! een golf 5 GTI vind ik absoluut een mooie auto! voorwaarde is wel een origineel exemplaar.
Ibud
Thanks! Ik zoek altijd een hele specifieke uitvoering als ik eenmaal een model heb uitgekozen. Dan zoek ik liever een paar maanden of jaren naar die perfecte auto dan dat ik iets koop wat het nét niet helemaal is qua kleur of opties.

Dit keer moet het een zwarte 5-deurs zijn met xenon (mooiere lichtunits), privacy glass, schuifdak, stoelverwarming, 18 inch en leer.
Ongeveer zoals dit:
Leuk!
Ik vind zelf een rode 3-deurs met stof en 17 inch het leukst smiling smiley
Ben benieuwd of je tegen een top exemplaar aan loopt!
Bofkont 350
@Sporleicht

Ja bijzonder goed geschikt voor een lederen interieur, ik gebruik eigenlijk niets anders meer.
Je zou ook nog deze tool erbij kunnen bestellen, reinigt echt grondig.
Pufje van de cleaner en voorzichtig scrubben.
[www.detailschuur.nl]

Gelijk besteld, en heb er meteen een XXXL hoes bijgedaan voor de SEL. Correct bedrijf, na de bestelling werd ik meteen gebeld met de opmerking dat ik voor deze auto toch beter een maatje grotere hoes kon nemen, goede service thumbs up
Ja bijzonder correct bedrijf, Chris doet het helemaal alleen.
Ik bestel eigenlijk alleen nog maar bij hem, hij poetst ook auto's op hoog niveau.
[www.facebook.com]
Mooie tip Bofkont. Zoek ook nog wat detailspullen dus ga hier ook eens bestellen.

Nieuwe voorruit staat bij mij ook nog op de wensenlijst. Heeft ook wat steenslagpitjes en zeikerd als ik ben irriteer ik me daaraan. En dan moet de vervangende ruit natuurlijk wel oem zijn en voorzien van BMW logo's dus. En de voorbumper wil ik ook steenslagvrij hebben. Valt niet mee als perfectionist maar kan er ook erg van genieten als ie me weer tegemoet glimt.
Ik heb maanden met een grote barst in mijn voorruit gereden. Twee weken nadat deze vervangen was nieuwe schade. Gelukkig scheurde het niet verder, maar fraai is het niet.
Ai Twix, zeker niet fraai, het is waar je constant naar kijkt, voor mij net als een schoon/perfect stuur erg belangrijk.
Zo heb ik onlangs mijn ventilatie rooster onder de radio ook vervangen, was iets beschadigd, ook zijn stoorzender voor mij.
michel1975
Na een half jaar in de lease Kodiaq begint het toch weer te kriebelen. Maak nu een hoop kilometers dus zit er aan te denken een diesel bij te nemen. Voorlopige shortlist is Audi A4/A6 TDI, BMW 3/5, Mercedes C/E, Volvo V70 of toch lekker veilig en iets uit de (lekker schelden hiergrinning smiley) VAG stal Passat, Golf of Octavia, Ik ieder geval automaat, schuifmans, maximaal rond de ton op de teller, station en max 5/6 jaar oud. Na de afschrijving op de CL ben ik wel ff klaar met exoten dus dat wordt lang door rijden met een dieselgrinning smiley
Mijn eigen lijstje begint wat korter te worden nu ik me er een beetje in aan het verdiepen ben.
Grootste kanshebbers zijn de E, de V70/XC70 en A6. Ik ben niet zo'n Audi liefhebber maar die A6 is als v6 tdi wel erg leuk nu het nog kan.
Jou een beetje kennende denk ik dat je met een E het meest gelukkig wordt....
Dit wat?

Dikke Benz

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-03-2021 14:23 door W212.
Zo dan! Mooi exemplaar W212 thumbs up
Hele dikke Benz, denk idd ook Michel dat je het gelukkigst bent met een ster.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-03-2021 16:47 door Bofkont 350.
Absoluut een mooi exemplaar maar ik ga dan toch voor het model erna. Vind dit dashboard wat minder.
Snap ik. Als et budget er is, dan is het model erna een flinke stap vooruit. Ik vind sowieso deze variant niet zo mooi, dan nog liever de "on verprutste" S212.

Ik heb trouwens een 3e 4-wieler op de dam staan binnenkort. Bij wijze van halve grap een Golf Cabrio gekocht, met wat werk. Een 2.0 highline uit 2001 met 164k op de teller. Blauw met beige leer en goed uitgerust. Maar heeft wel wat liefde nodig en dat ga ik samen met mijn zoon een beetje doen. Maar eerst gaat ie de loods in, want verrassing voor de 40e verjaardag van mw. W212. Maar es kijken of ze et leuk vindt en na de zomer maar eens kijken of het een blijvertje is of dat er iets anders moet komen.
Altijd leuk een Golfje cabrio, en straks lekker voor de zomer!
Leuk, golf 3/4 cabrio heb ik wel een zwak voor, mijn neef en een klasgenootje hadden er destijds eentje. Persoonlijk vind ik een 3 net wat mooier dan de 4, maar die laatste zal wel weer wat beter zijn.
Doet mij wel ineens gaan denken wat ik mevr gullwing over 2 jaar voor haar veertigste moet geven eye popping smiley
Gullwing
Doet mij wel ineens gaan denken wat ik mevr gullwing over 2 jaar voor haar veertigste moet geven eye popping smiley

Tegen die tijd heb ik em wel strak. Kan je em zo overnemen. smileys with beer
Deze staat bij jou om de hoek Michel, mooie uitvoering met veel fijne opties.
Ik heb ook een Golf 3 cabrio gehad, was echt een fijn ding en heb er heel veel schik van gehad. Ook nog een mooie roadtrip mee gemaakt toen naar Zwitserland, Italië, Kroatië en Oostenrijk.
W212
Tegen die tijd heb ik em wel strak. Kan je em zo overnemen. smileys with beer
Dan is ie nog net geen 25 jaar, dus importeren naar de vs wordt een drama grinning smiley
Sport Leicht
Ik heb ook een Golf 3 cabrio gehad, was echt een fijn ding en heb er heel veel schik van gehad. Ook nog een mooie roadtrip mee gemaakt toen naar Zwitserland, Italië, Kroatië en Oostenrijk.

Echt iedereen had er destijds eentje, tenminste als ik er weer aan die tijd denk. Was ook gewoon een chique wagentje thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.