Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Gepost door Icebrain 
Die pook komt mij idd ook vreemd over Sportleicht, normaal zit er eentje in met een startknop.
Maar goed het is een Spaanse auto denk ik.
Wellicht dat Marco ons duidelijkheid kan geven.
Dat grijze interieur vind ik zelf wel fraai.
Die bruine gloed die je soms bij leder ziet is vervuiling, heel simpel te herstellen.

We gaan het zien Pietzoveel, weer een leuke
zoektocht in ieder geval.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-09-2020 19:24 door Bofkont 350.
Quote
SportLeicht
Quote
Zadelsnuiver
Quote
SportLeicht
Quote
Zadelsnuiver
...en de S-klasse is overgestileerd, druk en on-Mercedes.

Een strakker en rustiger dashboard dan in de nieuwe S is nauwelijks denkbaar.

Kijk eens wat verder dan het dashboard. Je hebt gelijk dat het ansich wel strak is, het is dan ook niet veel meer dan een rechte balk met twee iPads zo lijkt het. Maar die verticale streepjes, de luchtroosters, dat afzichtelijke stuur, zelfs de pedalen moeten glimmen en dan nog die kermisverlichting en die afgrijselijke diamantstiksel overal.. smaken verschillen zullen we maar zeggen thumbs up

Smaken verschillen zeker, en daarom is het mooi dat er vele kleurstellingen, houtsoorten, lichtinstellingen etc. mogelijk zijn.

Vernieuwend is het ook, heel anders van opzet dan wat we allemaal gewend zijn. Maar daar was jouw E60 destijds ook een goed voorbeeld van, man wat kreeg die in het begin een commentaar te verduren. Ikzelf moest er in het begin ook erg aan wennen, van het prachtige interieur van de E39 en E46 naar dat rare interieur met die 2 koepels en vreemde belijningen van de deurpanelen etc.. Toch vond ik het een imposante en vernieuwende auto, dus ruilde ik mijn E46 destijds in op een E61. De W211 destijds ook overwogen maar die vond ik eigenlijk veel te ouderwets en knapte daar op af.
Zo zal het denk ik ook de W223 vergaan, even wennen in het begin maar al snel zal blijken dat dit de auto is die je moet hebben in dit segment.

Oh over de kwaliteiten van de S-klasse valt niet te twisten, zal ongetwijfeld wederom de maatstaf zijn in het segment en zo hoort het ook! Maar vernieuwend is volgens mij niet altijd beter. Kijk maar naar de digitale dashboards van de jaren '80, toendertijd enorm innovatief, maar na een paar jaar alweer hopeloos verouderd. Nu vrees ik dat deze trend van iPads en pianolak voorlopig niet meer weg gaat, maar om het op een smaakvolle manier toe te passen lijkt wel een uitdaging. We gaan het zien! Over mijn mening zullen ze zich bij Mercedes-Benz toch niet zo druk maken winking smiley

Maar het klopt wat je zegt over mijn E60, ik vind het interieur mooi en smaakvol, andere mensen (de meesten wellicht?) zullen het hopeloos kitscherig vinden. Het verschil daarin is wel dat ik dit interieur 15 jaar geleden óók al mooi vond, dat van deze nieuwe S-klasse zal ik helaas nooit aan kunnen wennen denk ik. Wellicht wat meer beige leder en noten hout big smile smiley
15 jaar geleden vond ik het E60/61 interieur ook mooi, 17 jaar geleden (net na de introductie) moest ik er erg aan wennen winking smiley.
Twee koepels... Zowel onze E90 als de E93 hadden twee koepels. Wanneer ik nu een 3-serie uit die tijd zie zonder de tweede koepel vind ik het maar een kale bedoeling.
Een E90 met één koepel oogt erg kaal en simpel, dan is het E46 dash vele malen mooier en doet veel luxer aan.
Quote
Bofkont 350
weer een leuke zoektocht in ieder geval.


Had je deze in Leende ook gezien Bofkont? Origineel NL, dealer onderhouden en zo te zien te koop bij een betrouwbaar bedrijf. Lijkt mij een mooi exemplaar.


Natuurlijk zal die tablet dashboards er met een paar jaar verouderd uitzien, dat doen die Navi schermen van 10 jaar geleden nu ook. Die laag resolutie schermen uit een oude E46 bijv doen gewoon pijn aan mijn ogen grinning smiley

Die S gaat echt wel goed verkopen, mensen willen alles superstrak en leeg, de huizen die wij verkopen zijn net zo grinning smiley

En de gemiddelde S koper gaat toch niet shoppen bij BMW of Audi, die besteld gewoon weer een nieuwe Auto.


@ bofkont, leuke zoektocht, toch zou ik voor een 500 gaan, of nog beter een 55 AMG
Quote
SportLeicht
Een E90 met één koepel oogt erg kaal en simpel, dan is het E46 dash vele malen mooier en doet veel luxer aan.
Eerst vond ik het dash met één koepel veel mooier, nu vind ik het er ook vreselijk kaal uitzien.
Bmw had het toch bij het juiste eind, toen ze met de e65 kwamen, ze werden door een hoop uitgelachen met dat scherm en idrive, maar het was erg vooruitstrevend wat een hoop fabrikanten gekopieerd hebben. Zeker de bediening met dat wiel was en is erg fijn.
Klopt, maar bij de pré-LCI E65 kreeg het systeem nog weinig handen op elkaar. De knop was met 8 richtingen lastig te bedienen. Bij de E60 werkte het al veel beter met de in 4 richtingen beweegbare knop, en bij de F01 en de F10 werkte het perfect.
En tegenwoordig met notepad functie op het wiel (of hoe dat ook heet) waarbij je I gave van getallen of letters met de vinger kan schrijven - ik vindt het super handig en sneller dan scrollen/klikken.
Nee dat gebruik ik nooit. Wel spraakbesturing, dat werkt vooral handig bij navigatie en bellen.

Overigens heeft Audi het wat dat betreft wel laten liggen. Ten tijde van de E65 en E60 had Audi met NMI veruit het beste systeem, momenteel verliezen ze elke vergelijkende test veel punten vanwege de onhandige bediening (waar ook VW last van heeft).
Heel benieuwd hoe dat straks uitpakt wanneer de nieuwe S-Klasse getest gaat worden.
Zo dan Sportleicht, dat is een heel fraai exemplaar!!
Mooie speciale uitvoering ook! gaan we zeker even opslaan deze.
Vandaag in een E85 Z4 3.0 individual gereden met sportstoelen.
Wel een mooie wagen, maar niet fris genoeg, teveel plekjes en beschadigingen rondom.
Iemand hier op het forum zegt dan wel eens: “Eet wat gaar is, koop wat klaar is”
Quote
Bofkont 350
Zo dan Sportleicht, dat is een heel fraai exemplaar!!
Mooie speciale uitvoering ook! gaan we zeker even opslaan deze.
Vandaag in een E85 Z4 3.0 individual gereden met sportstoelen.
Wel een mooie wagen, maar niet fris genoeg, teveel plekjes en beschadigingen rondom.

Deze: 2005 BMW Z4 3.0i Individual Estoril blue M stoel 1e eig
€ 14.950,00
[link.marktplaats.nl]

eye popping smiley
Leuk, weer een nieuwe zoektocht van Bofkont! Heel ander model dan een Z4 ook wel leuk natuurlijk, zou in ieder geval wat dingen proberen voordat er een nieuwe Z4 op de oprit staat. Mooie SL die SportLeicht postte, die garage heeft sowieso leuk aanbod met schappelijke prijzen zo te zien. Doe mij die Jaguar XJ maarthumbs up
Quote
DagDromer
En tegenwoordig met notepad functie op het wiel (of hoe dat ook heet) waarbij je I gave van getallen of letters met de vinger kan schrijven - ik vindt het super handig en sneller dan scrollen/klikken.

Ik heb het nu zelf ook een aantal keren gebruikt en het werk verbazingwekkend goed. Of het sneller is dan aan de i-drive draaien weet ik echter niet.
Quote
Lichteracht
Quote
Bofkont 350
Zo dan Sportleicht, dat is een heel fraai exemplaar!!
Mooie speciale uitvoering ook! gaan we zeker even opslaan deze.
Vandaag in een E85 Z4 3.0 individual gereden met sportstoelen.
Wel een mooie wagen, maar niet fris genoeg, teveel plekjes en beschadigingen rondom.

Deze: 2005 BMW Z4 3.0i Individual Estoril blue M stoel 1e eig
€ 14.950,00
[link.marktplaats.nl]

eye popping smiley

Zeker bijzonder fraai!!
Ik zou vandaag gaan rijden/kijken zelfs bij deze, maar besloten het niet te doen.
Reden is de SMG bak, wil beslist een handbak, maar met pijn in mijn hart afgezegd, deze is wel perfect verder!
SMG is teveel gezeik mee en het rijdt bijzonder, ik ben er niet echt een fan van.
Quote
Ibud
Leuk, weer een nieuwe zoektocht van Bofkont! Heel ander model dan een Z4 ook wel leuk natuurlijk, zou in ieder geval wat dingen proberen voordat er een nieuwe Z4 op de oprit staat. Mooie SL die SportLeicht postte, die garage heeft sowieso leuk aanbod met schappelijke prijzen zo te zien. Doe mij die Jaguar XJ maarthumbs up

Haha toch lastig, de focus ligt toch weer vooral op een E85.
En stiekem een beetje bij een S2000, maar die prijzen gaan nergens over wat ze daar voor vragen.
Zo, die Z4 is gaaf zeg! thumbs up
Zo, nieuwe auto is besteld. Geen Mercedes geworden. Ik kreeg bij mijn dealer een bizar laag bod op de huidige, dat maakte dat de route naar een Mercedes in principe (en uit principe) wel dood liep. BMW nog wel even naar gekeken zoals gezegd, maar, met de spullen die ik er graag op wil hebben, ook wel een dure auto. Ik heb een Passat gekocht, mede ingegeven door het fraaie bod op de oude auto en de uitrusting van een R line Business +. Een 190 pk TDI en een paar spullen nog aangevinkt, wel weer leuk, een nieuwe auto bestellen. Ik ben de eerste die zal bevestigen dat een Mercedes of BMW een auto van andere orde is, maar het is wel even goed zo, ook zakelijk gezien. Ik verwacht dat de Passat ook goed gaat doen waarvoor ik em nodig heb: Veel snelweg kilometers in rust en comfort.
Dat had ik niet verwacht. Desondanks een erg fijne auto, zo'n Passat. Mijn vader heeft er een kleine 4 jaar een uit 2015 gereden. Hoe lang moet je op de levering wachten?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-09-2020 13:29 door Caspian.
Begin december begreep ik.

Ik had het zelf ook niet verwacht. Ik ben de afgelopen 6 jaar echt een enorme Mercedes fan geworden en zou zweren dat ik nooit meer wat anders zou rijden, maar het lukte gewoon niet. De C300de was wel aantrekkelijk, maar eigenlijk gewoon echt te krap. Een C220d is gewoon duur, zéker vergeleken met een 300de omdat de business editions allemaal 200d zijn en geen 220d meer, ook bij de E klasse. Tel daar een waardeloze inruil bij op en je bent gauw uitgepraat.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-09-2020 08:03 door W212.
Gefeliciteerd met de Passat W212, lijkt me een prima keuze gezien de afwegingen en waar hij voor is bedoeld, km vreten thumbs up

De laatste week de cabrio weer wat vaker van stal gehaald. Enerzijds woon-werk een weekje en anderzijds puur voor de fun. Zo heb ik tussen woon-werk, 2 daagjes Wanneperveen (ook nooit gedacht ooit daar te belanden drinking smiley) en vandaag toertje Eifel gedaan. 1200 km verder, het 'oude beestje' van 17 jaar bevalt nog steeds uitstekend. Comfortabel, meer dan rap genoeg, lekker zelf poken en laten we het geluid niet vergeten. Van alle gemakken behalve navi voorzien en dat maakt het zelfs weer leuk om op pad te gaan. Nogmaals de bevestiging voor mij dan de A4 nog wel een tijdje bij me zal blijven.

Morgen nog 5 dagen Elzas gepland, met de A5, want de vriend die meegaat heeft niks met cabrio's . En als ik niet open kan rijden heeft het ook geen zin.
Quote
W212
Zo, nieuwe auto is besteld. (...) Ik verwacht dat de Passat ook goed gaat doen waarvoor ik em nodig heb: Veel snelweg kilometers in rust en comfort.

Gefeliciteerd! Een fijn samengestelde Passat is altijd goed. Welke kleur heb je gekozen?
Zilvergrijs. Wilde eigenlijk blauw, maar daar waren maar 2 smaken, knalblauw of een bijzondere lichtblauwe. Ik had gehoopt op mooi donkerblauw, zoals dat op de Golf 7,5 wel leverbaar was. Zwart heb ik jaren achter elkaar gehad en verder is het 7 tinten grijs. Heb er wel lang over na moeten denken, maar denk dat ik dit het mooiste vindt. Ben ook blij met de zonwerende voorruit met zo'n paarse gloed. Doet het ook altijd goed bij zilvergrijs vind ik.

Over een paar weken nog een afscheidstournee met de Mercedes. Een kleine roadtrip met et gezin naar Oostenrijk. Daar kijk ik wel naar uit.
Zilvergrijs vind ik ook erg mooi. En bovendien zie je wat minder snel het vuil, ook fijn!
Een Passat is nooit een verkeerde keuze, gewoon een mooie auto met veel ruimte en zit goed in elkaar. Zilver staat de Passat bovendien erg goed. Is het een sedan of een Variant?

Leuk, een ritje Oostenrijk. Gepland in de herfstvakantie? Heb ook veel zin om dan een weekje weg te gaan maar nog geen idee waarheen. Liefst naar de zon, maar dat zal wel lastig worden met het C-gedoe.
Een variant. Moet nog even bedenken wat ik met die malle nep uitlaten ga doen. Even kijken hoe het zou staan als ik die zwart laat wrappen. Dan vallen ze in ieder geval minder op.

Inderdaad in de herfstvakantie. Even langs een kameraad die in de buurt van Wiesbaden woont, hij is piloot dus heeft niks te doen en knutselt wat aan een ouwe BMW's. Altijd leuk om even een middagje mee te helpen. Dan door naar Oostenrijk regio Salzburg, Zell am See. En dan na een paar dagen met weer een tussenstop via een alternatieve route terug, maar dat vullen we aldaar wel in.

Dan nog een paar weken en dan lever ik de Mercedes in. Dan zal ik er zo'n 230.000 km mee gereden hebben. Geen kik gegeven en ik kijk nog vaak even om na het parkeren. Ontzettend fijne kameraad geweest.
Die nep uitlaten is inderdaad een trend die wat mij betreft snel over mag waaien, verschrikkelijk. Verder is zo'n Passat natuurlijk een prima keuze.

Heb je nog een Arteon (sedan/shooting break) overwogen of lag dat boven budget?
Quote

Heb je nog een Arteon (sedan/shooting break) overwogen of lag dat boven budget?

Ja! Tot ik er achter kwam dat de Arteon niet in diesel geleverd wordt.
Quote
W212
Quote

Heb je nog een Arteon (sedan/shooting break) overwogen of lag dat boven budget?

Ja! Tot ik er achter kwam dat de Arteon niet in diesel geleverd wordt.

Serieus? Haha, nooit geweten eigenlijk. Die 190pk TDI lijkt mij nou juist een prima motor voor in de Arteon.
Arteon kun je hier wel krijgen met de 2.0 tdi
56k voor de rline 200 pk met dsg, best fraai ding.

Van de week 2 clios gekocht, verbaasd wat daar allemaal opzit, allemaal veiligheids dingen als lane assist etc. En met 100pk gaat zo'n 3 cilinder nog prima vooruit. En dat voor 25k all in (2 demo's met 5000km) thumbs up

Het rijdt ook niet slecht, al merk je natuurlijk wel aan alles dat het een klein goedkoop autootje is. Hoe het remt en de gasrespons, inleggen van versnellingen etc, maar voor de starter echt geen slecht ding.
Quote

Van de week 2 clios gekocht, verbaasd wat daar allemaal opzit, allemaal veiligheids dingen als lane assist etc. En met 100pk gaat zo'n 3 cilinder nog prima vooruit. En dat voor 25k all in (2 demo's met 5000km) thumbs up

Het rijdt ook niet slecht, al merk je natuurlijk wel aan alles dat het een klein goedkoop autootje is. Hoe het remt en de gasrespons, inleggen van versnellingen etc, maar voor de starter echt geen slecht ding.

Toevallig hier net ook een Clio en een Megane binnengekregen. Die Clio is inderdaad echt wel een knappe auto in et segment. Flinke stap vooruit ook, ten opzichte van de vorige generatie.
Quote
BMW M3 CSL
Quote
W212
Quote

Heb je nog een Arteon (sedan/shooting break) overwogen of lag dat boven budget?

Ja! Tot ik er achter kwam dat de Arteon niet in diesel geleverd wordt.

Serieus? Haha, nooit geweten eigenlijk. Die 190pk TDI lijkt mij nou juist een prima motor voor in de Arteon.

Überhaupt is er weinig keuze meer voor dieselrijders.
Eind van het jaar zal er een nieuwe diesel moeten komen. De spoeling is aardig dun gewordeneye popping smiley
Quote
ENTE
Quote
BMW M3 CSL
Quote
W212
Quote

Heb je nog een Arteon (sedan/shooting break) overwogen of lag dat boven budget?

Ja! Tot ik er achter kwam dat de Arteon niet in diesel geleverd wordt.

Serieus? Haha, nooit geweten eigenlijk. Die 190pk TDI lijkt mij nou juist een prima motor voor in de Arteon.

Überhaupt is er weinig keuze meer voor dieselrijders.
Eind van het jaar zal er een nieuwe diesel moeten komen. De spoeling is aardig dun gewordeneye popping smiley
Waar ik in 2016, met een jaar kilometertrage van 30k km nog in een diesel werd gestopt, licht het omslagpunt nu boven 60k km. Als dat bij meer bedrijven is, is een diesel auto bijna onverkoopbaar.
Mijn jaarkilometrage is minstens 60.000 per jaar. Dus ik diesel vrolijk verder.
Mercedes komt in januari met een ‘nieuwe’ 2 liter diesel die het Renault blok vervangt. Dat lust mij denk ik wel.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-09-2020 19:30 door ENTE.
Ik hoorde van een grote dealer groep dat men op de honderden personenauto's maar een enkele diesel heeft verkocht. Bizar hoe dat is gedraaid de laatste jaren.
De verkoper die ik sprak bij Ekris in Lelystad had dit jaar nog geen diesel verkocht. Bij een aantal merken niet eens meer verkrijgbaar (Skoda). Ook bij VW wordt er weinig diesel verkocht. Een proefrit in een diesel was ook niet mogelijk. Die zijn er gewoon niet in demo. Ik heb wel even in een 1.5 tsi gereden, maar die kan in mijn ogen qua comfort echt niet tippen aan een tdi. Alleen als je rustig rijdt gaat et prima, maar als je een beetje vermogen vraagt gaat ie idioot veel toeren maken.

Ik heb wel et idee dat in Duitsland er nog wel redelijk gedieseld wordt. Als je kijkt naar de jonge tweedehands auto's staan daar toch flink wat diesels te koop. Uiteraard staan er überhaupt meer auto's te koop daar, maar de verhouding tussen benzine en diesel is wel degelijk anders dan in Nederland. Hard gegaan inderdaad, de laatste tijd. De jongens hier op kantoor rijden nu ook benzine, voor het eerst. En ze rijden 45k per jaar ongeveer.
En zou de lucht er nou echt schoner op worden? Ik zet er grote twijfels bij, moderne diesels zijn zuinig en schoon, die stoten echt niet meer troep uit dan een vergelijkbare benzine-auto, wellicht zelfs minder.

Het is weer de inmiddels bekende kip-zonder-kop-politiek in NL, te pas en te onpas worden ingrijpende maatregelen getroffen en na een tijdje komt men tot de conclusie dat het toch anders had gemoeten.
Was er tijdens de lockdown in DE niet een onderzoek dat er geen enkele vermindering was van fijnstof? Terwijl er vrijwel geen autos meer reden?
In steden kan ik elektrieke autos prima begrijpen, die dampen wil je niet constant inademen, maar zodra je wat ruimte hebt, mweh.

Hier vrijwel geen last van die waanzin zoals in NL, al zie je wel dat kleine autos (b en c segment) ook meer met benzine worden geleverd, dat was altijd diesel.
Deze docent van TU Eindhoven heeft ook zo z'n twijfels.
Wel aardig dat het (enorme) geklooi van een paar bedrijven het imago en de publieke opinie hebben doen omslaan. Nu gaan roepen dat je wél schoon kan rijden met diesel is te laat. Riepen ze 10 jaar terug ook al, stond zelfs op de achterkant van die auto's "Eco", "Blue", "Green" etc. Ze hadden 10 jaar terug de zaken goed voor elkaar moeten hebben.
Maar is het in NL niet gewoon een economische afweging? Omslagpunt diesel is nu een stuk hoger, dat is een gevolg van beleid maar voor de consument gaat de portemonee nog altijd voor Eco in de meeste gevallen zou je denken.
Als er één soort vervoermiddelen is die ze moeten uitbannen dan zijn het wel brommers en scooters, man wat stinken die dingen daar kan geen moderne diesel tegenop. Kunnen ook makkelijk elektrisch want worden vooral voor korte ritjes ingezet.

En wat te denken van al die pakketdiensten die elke dag tot diep in de avond onder zware tijdsdruk door ‘s lands woonwijken razen? Behalve dat het levensgevaarlijk is geeft dat ook een enorme CO2- en fijnstof uitstoot.

Er valt nog veel eer te behalen door de Haagse kliek.
Het blijft trouwens erg stil aan het Bofkont-front, hoe zou zijn zoektocht verlopen?
Bofkont is nog steeds druk opzoek, maar echte nette auto's die aan mijn eisen voldoen zijn echt schaars.
Afgelopen weekend bij een E85 Z4 3.0 gekeken, de eigenaar verzekerde mij dat de wagen perfect was.
Op papier zag het er ook goed uit, 95000km origineel NL etc etc.
Maar mijn hemeltje wat een afgeleefde auto zowel interieur/carrosserie, ik vraag me toch echt af hoe sommige mensen netjes omschrijven.
Hoek uit de xenonkoplamp/bumperhoek zat los/deuk in de voorbumper her en der krassen etc etc
Interieur echt drama zo beschadigd was het leder, originele radio verwijderd en ga zo maar door.

Een R230 SL gaat hem niet worden, wil toch graag een lichtvoetige rijdersauto.
Mijn zoektocht ook wat uitgebreid, een Boxster is ook een goede kanshebber en dan liefst het 987 model.
Ze komen langzaam binnen mijn financiële mogelijkheden, maar een knappe 986 Boxster S laat ik zeker niet staan.
Maar om heel eerlijk te zijn ligt mijn grote voorkeur nog steeds bij de E85 Z4 3.0 , heb eentje op het oog met 53000km.
En nog een facelift 3.0SI met iets meer dan 100k ervaring. Eerdaags maar een ritje aan wagen weer.
Quote
Bofkont 350
Bofkont is nog steeds druk opzoek, maar echte nette auto's die aan mijn eisen voldoen zijn echt schaars.
Afgelopen weekend bij een E85 Z4 3.0 gekeken, de eigenaar verzekerde mij dat de wagen perfect was.
Op papier zag het er ook goed uit, 95000km origineel NL etc etc.
Maar mijn hemeltje wat een afgeleefde auto zowel interieur/carrosserie, ik vraag me toch echt af hoe sommige mensen netjes omschrijven.
Hoek uit de xenonkoplamp/bumperhoek zat los/deuk in de voorbumper her en der krassen etc etc
Interieur echt drama zo beschadigd was het leder, originele radio verwijderd en ga zo maar door.

Een R230 SL gaat hem niet worden, wil toch graag een lichtvoetige rijdersauto.
Mijn zoektocht ook wat uitgebreid, een Boxster is ook een goede kanshebber en dan liefst het 987 model.
Ze komen langzaam binnen mijn financiële mogelijkheden, maar een knappe 986 Boxster S laat ik zeker niet staan.
Maar om heel eerlijk te zijn ligt mijn grote voorkeur nog steeds bij de E85 Z4 3.0 , heb eentje op het oog met 53000km.
En nog een facelift 3.0SI met iets meer dan 100k ervaring. Eerdaags maar een ritje aan wagen weer.

Ik denk steeds dat jij met de volste overtuiging een andere auto koopt, maar dat na verloop van tijd de kaarten totaal anders komen te liggen. Maar je hebt gelijk hoor, je moet doen waar je zin in hebt.winking smiley
Hoe ging dat ook alweer... Het is niet de bestemming, maar de reis er naar toe. Geniet van het zoeken!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.