Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 
rjthefrisian
Vrouwlief is nu al twee dagen weg met de kids. Eerst vond ik het wel lekker; nu begint het toch wel wat stilletjes te worden en mogen ze van mij wel weer terug komen....brrr..ben toch blij dat ik geen vrijgezel meer ben...
En als je dan ook alleen maar thuis werkt ga je straks nog tegen de muren praten! smiling smiley
Soms is het wel even lekker om alleen te zijn, maar inderdaad niet te lang cool smiley

@Jimmy: nette service, maar een tv kapot binnen 2 jaar vind ik wel snel. Onze tv, ook een Philips, is alweer bijna 10 jaar oud bedenk ik me! Toen ging ik namelijk op mezelf wonen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-07-2021 15:43 door Barri.
Inderdaad, soms kan ik erg genieten van de rust, maar ben ook altijd weer erg blij als ze thuis is.

@Berry, hij was niet echt kapot kapot, maar gaf lichtvlekken onderin het scherm. Waarschijnlijk te duur om te repareren/vervangen en daardoor een nieuwe gekregen. Gisteren gelijk getest en helemaal tevreden big smile smiley

Gisteravond met de buurman samen de leibomen achter even gesnoeid.. Man wat een afval heb je daarvan. Maargoed, het is weer even kort, zodat we het in het najaar goed terug kunnen snoeien.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-07-2021 09:31 door Corsa 20SEH.
Barri
Het gaat niet goed met me; ik werd even warm van een Opel: [www.autowereld.nl]

Maarja, ik zie de overeenkomsten qua looks ook wel:

Die Astra staat bij een bedrijf waar ik ooit mijn Omega kocht. De eigenaar is Opel-liefhebber. Destijds had hij ook wel de wat meer bijzondere Opel-uitvoeringen staan.
Corsa 20SEH
Gisteravond met de buurman samen de leibomen achter even gesnoeid.. Man wat een afval heb je daarvan. Maargoed, het is weer even kort, zodat we het in het najaar goed terug kunnen snoeien.
Heb ik ook regelmatig. Snoei ik wat dingen in de tuin, zit de container helemaal vol. Maar als ik vraag aan M wat er veranderd is in de tuin dan ziet ze het niet... big smile smiley

@Hans: aha, dit is inderdaad ook wel een bijzonder ding.
vergis je niet want de foto's van de Asta zijn heel vertekenend qua kleur. Het is de kleur Emerald Green..zo ziet ie er op normale foto's uit:

Zelfde kleur als Frank (hoe is het daar eigenlijk mee? ) op zijn Insignia heeft.

Ik vind het een erg mooie kleur maar een zeldzaamheid op de Astra K.

Ook deze kleuren zie je zeer zelden waarvan ik de laatste nog nooit in real life heb gezien. Daar zit er ook maar 1 van op het Astra K forum.

Soft bronze

Rouge brown
Die bronze zie ik nog weleens rijden hier, maar zo een rode heb ik ook nog nooit gezien. Mooie kleur wel!

Frank heb ik ook al ff niet gehoord, net als Jos, maar die is op FB nog wel actief.
Die bronze is wel apart maar vind het niet mooi. Die rode of groene is wel prima. Zie je inderdaad maar weinig!. Astra K is toch wel veel zwart / wit / grijs
Ach jah..daar is de astra niet uniek in. Al het ex leaseblik is bijna allemaal matig gekleurd.

Hoop dat erbij de astra L weer wat meer kleur komt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-07-2021 21:27 door rjthefrisian.
Kwam net deze tegen, erg dik en zo goed als echt alle opties ook.

Astra Bi-Turbo

Die kleur Emerald Green valt op de andere foto's idd wat tegen.
De laatste, die Marc toont, heeft wel een lekker kleurtje! Alleen staat een Irmscher grille dit model toch iets minder.

Ik zit even naar BMW's 420 GC te kijken. Potjandriedubbeltjes, dat is echt wel fijn spul hoor. Jaloers op Richard!
Irmscher grille vind ik ook geen porum..irmscher spul heb ik nooit mooi gevonden.

Zo'n bi-turbo kost ook niks meer. Maar jah...diesel...160 pk en de astra's benzine zijn al heel zuinig. Moet je wel heel veel kms maken.

Ach jah..daar is de astra niet uniek in. Al het ex leaseblik is bijna allemaal matig gekleurd.

Ik voel mij aangesproken! big smile smiley
Het kleurenaanbod was destijds bij de Astra ook gewoon matig. Ik heb ze allemaal wel bekeken, maar niets kon mij echt bekoren.
Emerald green leek mij ook mooi, maar toch ook weer wat te oudbollig in bepaald licht. Rouge brown deed mij denken aan het bordeaux rode wat je veel op Astra F's zag en vond ik ook oudbollig (sorry Ruud!)
Soft Brown vind ik gewoon niet mooi

Zoweel Emerald Green en Rouge Brown komen in bepaald licht wel erg mooi uit en een dik uitgevoerd exemplaar oogt er ook prima bij.
Ik heb daarnaast ook nog zwart (naam even kwijt) overwogen, maar dat is echt heel diep donker zwart. Een beetje te vond ik. En het knalrode zoals Ferdinand heeft, dat durfde ik uiteindelijk niet echt aan.

Uiteindelijk dus toch gegaan voor het Asteroid Grey wat uiteindelijk niet heel lang leverbaar is geweest volgens mij. Heel vaak gewoon grijs, in de zon wat bruinig met een vleugje paars erin. Blijft mooi!

Ik zit even naar BMW's 420 GC te kijken. Potjandriedubbeltjes, dat is echt wel fijn spul hoor. Jaloers op Richard!

Dank! smiling smiley
Gisterenochtend reed mijn vriendin erin weg toen ik op de oprit stond. Koud klinkt het ook gewoon lekker sportief, dan met een toefje gas wegrijden en de automaat die hoorbaar heel rap van 1 naar 3 schakelt. Heerlijk!

Als je (of iemand anders) in de buurt bent staat de koffie en auto klaar thumbs up

Gisteren onze vakantie ook geboekt. Lekker twee weekjes naar de Côte d'Azur, fijn vooruitzicht cool smiley
We vetrekken wel een paar dagen later dan onze planning was, maar dat scheelde gewoon 25% in de prijs nut smileynut smiley
Met zo'n auto wil je wel even naar Zuid Frankrijk! Of nemen jullie de C1 mee? grinning smiley
Wel lekker dat die paar dagen verschil zo'n verschil in prijs betekenen.

De Focus blijft nog wel even, maar voor een opvolger hink ik nog steeds op twee gedachten: een nieuwere 'gewone' auto als een Focus of Leon, of toch een maar beperkt nieuwere BMW. Toch maar eens gaan sturen met een 320 of 420, misschien ben ik dan direct om!

@kleuren Astra: eens met Richard, veel kleuren waren het nét niet. Bij de Focus wilde ik graag 'mustard olive' maar die is maar kort leverbaar geweest. Ben nog bij een soort koperkleurig exemplaar wezen kijken, durfde het niet aan (en het exemplaar was net iets te duur) maar achteraf toch wel jammer dat ik die niet heb.
Dat is flink verschil zeg, 25% dat is de moeite om even te wachten!

Wij vertrekken morgen smiling smiley vandaag de laatste werkdag voorlopig. Ook lekker smiling smiley

Koud klinkt het ook gewoon lekker sportief, dan met een toefje gas wegrijden en de automaat die hoorbaar heel rap van 1 naar 3 schakelt. Heerlijk!

Dat heeft ie van mijn pa okk..klinkt wel lekker! Geniet er maar van. Dit is straks gebeurd met die electrische meuk.

Tsja..het is echt zoeken naar een speld als je en een leuke funcky kleur, mooie uitvoering, leuke prijs en km stand enz enz..wilt vinden. Dat geduld heb ik vaak niet...smiling smiley De kleur is bij mijn dan vaak wat van ondergeschikt belang..en blijf er wel bij..zwart is een hele dankbare kleur met wassen en poetsen. Je ziet echt het resultaat!
Inderdaad, helemaal de juiste auto vinden is lastig.
En zwart is wel dankbaar qua poetsen, maar één minuut later is ie weer vies big smile smiley big smile smiley

En Rob, elektrisch is geen meuk cool smiley Nu nog een brandstofauto, maar daarna fijn een EV denk ik!

Kwam net deze tegen, erg dik en zo goed als echt alle opties ook.

Geen automaat
Geen stoelverkoeling
Geen achterbank verwarming
Geen open dakje
Niet de mooie stoelen met massage en geheugen
Geen trekhaak
Geen adaptive cruise control

Ik vind het maar een kale bak drinking smiley En euuh, 2016 en maar 60.000 gereden? Nieuwprijs van bijna 40K. Nu 15K. Dat heeft iemand financieel erg veel pijn gedaan

Denk dat het een importeursauto is

want origineel Nederlands exemplaar, in 2016 geregistreerd en op kenteken gezet door importeur. en pas in december 2017 echt geregisterd door een particulier. In 2020 van de hand gedaan en sinds dien zwerft die rond bij diverse bedrijven.

Toch maar eens gaan sturen met een 320 of 420, misschien ben ik dan direct om!

Ik vrees van wel als het een beetje een leuk aangekleed, persoonlijk vind ik het M onderstel niet heel fijn. Juist het standaard onderstel vind ik een perfecte combi tussen sportiviteit en comfort. Verder wel fijn hoor. Of je de meerprijs tov een focus/leon/astra er voor over hebt is een tweede smiling smiley maar je merkt wel dat het ergens in zit

Tsja..het is echt zoeken naar een speld als je en een leuke funcky kleur, mooie uitvoering, leuke prijs en km stand enz enz..wilt vinden. Dat geduld heb ik vaak niet...smiling smiley De kleur is bij mijn dan vaak wat van ondergeschikt belang..en blijf er wel bij..zwart is een hele dankbare kleur met wassen en poetsen. Je ziet echt het resultaat!

Ja het is lastig. Ik had met deze auto het geduld ook uiteindelijk niet. Soms wel dubbel want als ik dan zo'n fraaie blauwe zie dan ben ik wel lichtelijk jaloers... 'had ik misschien toch...' Vind mijn huidige combi ook wel mooi hoor, daar niet van. Maar voornemen is de volgende auto wel wat meer geduld te hebben. Kleur aan de buitenkant en geen zwart binnenste.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-07-2021 10:27 door AsconaGT.
@Barri, een minder volgehangen 320i heb ik hier wel voor je staan. Vergeleken met de Mazda’s hiervoor vind ik het M-Sport onderstel verbazend comfortabel. Denk wel dat mijn 18 inch wielen de perfecte maat zijn. De nieuwe 3-serie met M-Sport onderstel vind ik persoonlijk wel te stug/hard. Rijdt ook wat nerveuzer.
Uitlaatgeluid is met koude motor sportief omdat de klep in de uitlaat dan open staat, net als in ‘Sport’. Het schijnt dat het geluid met een dubbele 340i uitlaat nog wat voller en mooier is. Staat nog wel op mijn lijstje.
Fijne rijervaring staat wat mij betreft los van de hoeveelheid opties. Sportstoelen, M-Sport stuur, automaat en Navi professional zijn eigenlijk al genoeg voor een heerlijke auto.
Zoveel bijzondere opties zou ik niet eens hoeven hebben. Hij moet qua uitrusting minimaal gelijk zijn aan wat ik heb: trekhaak (kan achteraf), stoelverwarming. En dan wil ik ook andere stoelen dan de standaard stoelen en een automaat. Parkeersensor vóór, achteruitrijcamera, ACC en schuifdak zijn (in die volgorde) 'nice to have', terwijl ik die voor een Focus of Leon eigenlijk haast als must zie. Sja, en natuurlijk een aardig kleurtje, maar dat is alles behalve zwart of grauwe kleuren.
In 2005 ben ik ooit eens met iemand naar Parijs gereden in een E46 330i touring automaat. Man, wat reed dat ding fijn! Ik herinner me dat nog steeds erg goed.

In 2005 ben ik ooit eens met iemand naar Parijs gereden in een E46 330i touring automaat. Man, wat reed dat ding fijn! Ik herinner me dat nog steeds erg goed.

vrijwel identiek aan mijn 325i touring. Was ook een hele fijne kar! Wel echt mini vergeleken met de recentere 3-serie modellen qua ruimte. Die had wel echt een fantastisch geluid met de ongeblazen 6-in-lijn. Hoewel de 4 cilinders ook best aardig klinken tegenwoordig komt maar weinig in de buurt van die auto. Ook daar zaten kleppen in de uitlaat die juist bij stationair dicht zaten en met rijden open. Bij mij stonden ze altijd open grinning smiley werkte op carterdruk, was zo af te doppen. De buurman 2 deuren verder zei wel eens; ik geniet altijd als je 's ochtends weg rijd en ik het raam voor het huis open heb. Heerlijk geluid! En dat kan ik alleen maar beamen.

de benz heeft matig geluid. Allen als je flink op het gas gaat staan kinkt hij wel heel gaaf en bruut, maar dat doe ik maar zelden.
Ik moet zeggen dat de 1 serie en de Clubman elkaar in rijbeleving ook weinig onderdoen. de 1 serie kan iets arder de bocht door, maar heeft ook een 18 inch breedset met platte banden. de Clubman 225/45R17 Vredest**n All Seasons. Welke overigens prima bevallen. smiling smiley
Panodak had ik nog wel fijn gevonden en een achteruitrijcamera. Die laatste is relatief eenvoudig achteraf in te bouwen, maar staat niet meer zo hoog op het lijstje. Sensoren achter met grafische weergave voldoen eigenlijk ook perfect. Sensoren voor heb ik ook niet maar vind het ook wel mooi zonder die dopjes.
Stoelverwarming heb ik wel en is wel fijn met leder in de winter. Lendesteun had ik wel graag gewild, stom dat dat een optie is op de verder zo goed verstelbare stoelen. Al wel gelezen dat dat ook prima later in te bouwen is voor niet al te veel geld.
Lendesteun is ook een must! Ik heb een holle rug, en heb die dus echt nodig. Mijn vrouw heeft een bolle rug, met als gevolg dat er geen auto is waar we beide goed in zitten smiling smiley
@Berry,

ja hier ook een holle rug, zonder is niet te doen eigenlijk.
Wist niet eens dat die nog bestonden, autos zonder lendesteun. Maar daarmee ben ik bij Opel verwend. Heb ze op mijn laatste vier Opels gehad. De AGR stoelen zitten uitstekend en meervoudig verstelbaar. En heb ik ook nodig met mijn rug.
Wat voor mij ook een must was, was goede verlichting omdat ik in het donker vanwege mijn bijziendheid slecht zie.
Matrix led is dan echt een zaligheid. Dat wordt straks in de herfst winter weer genieten.

Dat geluid is wel een pre hoor. Ik laat nu vaak de hond uit en kan maar niet wennenn aan het driecilinder gepruttel in vooral grotere auto's. Zie geregeld een dikke 3008 rijden en als die dan gas geeft..neeeeeehhh...cool smiley
Ach bij de Up hoor je wel dat het een 3 cilinder is. Met continu rijden niet maar wel met optrekken. Bij een grotere auto ga ik mij wel meer aan storen. Maar bij de grotere modellen hoor je het met name aan de buitenkant en stevig optrekken, binnenin vaak vrijwel niet. Neemt niet weg dat ik gewoon het liefst op 4 (of meer) cilinders rij.

Lende steun heb ik sinds de astra cabrio ook op alle modellen gehad, ook een holle rug. BMW had het ook , Laguna ook en deze ook weer. De Up niet maar gek genoeg zit die van nature heel oke voor mij.

Goede verlichting vind ik ook fijn, bij de benz is het ook echt bizar, zeker boven de 70 als grootlicht er bij komt. maar weet niet of ik echt daadwerkelijk een auto voor zou laten staan. Al vind ik wel dat als je bv een 3 of 5 serie koopt, dat er gewoon xenon of led in hoort te zitten en geen halogeen pitjes. (jaja, er zijn zeker nog 3 en 5-ers met halogeen lampjes.) eye popping smiley
Precies, een BMW zonder led of xenon kan niet. Ik heb nu ook led en dat is echt fantastisch. Inderdaad ook een must!
Dat geldt niet alleen voor een BMW hoor..ik vind dat alle autos enorm opknappen van xenon/led. Ik wil het op de C3 eigenlijk ook graag maar met de blinkers verblind je geheid iedereen.

Ach bij de Up hoor je wel dat het een 3 cilinder is. Met continu rijden niet maar wel met optrekken. Bij een grotere auto ga ik mij wel meer aan storen. Maar bij de grotere modellen hoor je het met name aan de buitenkant en stevig optrekken, binnenin vaak vrijwel niet. Neemt niet weg dat ik gewoon het liefst op 4 (of meer) cilinders rij.

Een up vind ik het wel bij passen maar met name bij de grotere autos vind ik het geluid van buiten echt heel goedkoop klinken. Dan heb ik nog liever het geruisloze van een EV.. tongue sticking out smiley
Sommige viercilinders klinken ook echt beroerd hoor. Buurman verderop heeft een wat oudere 308 VTI. Die motoren hebben zo’n stom jankend geluid en als je gas geeft is net alsof er een groot open luchtfilter op gezet is. Doet de 208 van een straat verderop ook.
Maar goed, het geluid dat de Up produceert is ook niet zo geweldig. Een motor die als een zak met knikkers klinkt en ook de transmissie met allerlei geluiden. Je hoort dat het allemaal heel simpel en goedkoop is. Gelukkig blijft het wel heel.

Tot nu toe mis ik de lendesteun nog niet echt. Ook na 1000 km stap ik nog fris uit. Nog nooit een auto gehad met zulke fijne stoelen.
Led verlichting is ook fijn inderdaad. Gigantische bak licht en het staat ook modern.
Mijn mening over 3-cilinders is toch wat anders. Heb mij er in de Focus nooit aan gestoord en vond hem best prima klinken, ook van buiten.
4-cilinder of meer klinkt doorgaans natuurlijk wel veel beter, maar de Focus klonk niet als een Aygo of Up vond ik.

LED verlichting is heerlijk, ik houd van het heldere wit/blauwe licht. Toch vond ik dat de **** met halogeen licht, zeker met grootlicht ook echt wel een bak licht gaf. Minder mooi licht, maar alles was vrijwel net zo goed te zien. Toch oogt LED/xenon dimlicht veel luxer natuurlijk.

Nog even een vergelijkje tussen de Astra, Focus en BMW met automatisch grootlicht/adaptief licht. Bij de Astra was het echt een "show", het grootlicht ging aan/uit alsof je een gordijn open/dicht deed. De Focus was meer een lamp die van zwak naar fel ging in een tel of twee. De BMW is gewoon aan/uit. Als eenmaal het grootlicht aan staat is het gewoon heel veel en mooi wit licht big smile smiley

Stoelen ben ik ook niet zo kieskeurig in, kan eigenlijk altijd wel een goede houding vinden. De Astra met AGR was natuurlijk top en de BMW nu ook. De Focus was de eerste auto waarin we beide minder lekker zaten, maar daar kwamen we pas achter na een rit van meer dan twee uur. Voor dagelijks gebruik gewoon prima.
B Real
LED verlichting is heerlijk, ik houd van het heldere wit/blauwe licht. Toch vond ik dat de **** met halogeen licht, zeker met grootlicht ook echt wel een bak licht gaf. Minder mooi licht, maar alles was vrijwel net zo goed te zien. Toch oogt LED/xenon dimlicht veel luxer natuurlijk.

Nog even een vergelijkje tussen de Astra, Focus en BMW met automatisch grootlicht/adaptief licht. Bij de Astra was het echt een "show", het grootlicht ging aan/uit alsof je een gordijn open/dicht deed. De Focus was meer een lamp die van zwak naar fel ging in een tel of twee. De BMW is gewoon aan/uit. Als eenmaal het grootlicht aan staat is het gewoon heel veel en mooi wit licht big smile smiley
Waarschijnlijk het verschil tussen gewoon automatisch grootlicht of matrix verlichting? Mijn Insignia maakt er ook wel een show van, inderdaad of je een gordijn open trekt. En bij het ontgrendelen een heuze lichtshow als begroeting, zowel moet voor als achterlicht smiling smiley Mijn mijn vorige Insignia had ik van die 110% extra licht lampen, dat maakte weinig uit met de Xenon van de Mini van mijn vrouw.
Stoelen en zitpositie zijn in de meeste Duitse auto’s ook gewoon prima. Zelfs in de Up zit ik goed. Stoel kan bizar ver naar achteren. Helaas is het stuur dan weer niet in lengterichting verstelbaar dus echt veel heb je er nog niet aan. Maar wel hele ruime stoelen en veel ruimte. Zit bijvoorbeeld ruimer en beter dan de Mazda 6 terwijl dat een heel ander soort auto is. De BMW zit echt fantastisch doordat je zo laag kunt zitten met veel ondersteuning voor mijn lange benen. Lekker sportieve houding die past bij de auto.
Ford EcoBoost 3 cilinder zit ook in Focus van mijn ouders en rijdt en klinkt echt prima. Fijn ding.
We hadden in de Aygo een 3 cilinder die echt als een brommer klonk. Maar prima voldeed, nu in de Mini is ook een 3 cilinder, maar die klinkt echt prima hoor, ik vind het veel belangrijker dat hij soepel rijdt en lekker oppakt.

Groeten van af de camping in Limburg smiling smiley
Klopt de 318i waar ik een paar keer in heb gereden klonk ook gewoon lekker. Koud stationair ietsje minder verfijnd, maar verder een leuk geluid. Halve 6 cilinder.
Groeten vanaf de camping in Frankrijk.
Over de BMW 3-clinder heb ik nooit mee gereden. Je hoort er inderdaad wel veel positieve verhalen over....

... maar geef mij maar een 4 cilinder grinning smiley

Komend weekend weer eens een lange rit met de mercedes sinds de vakantie (en dus op benzine). voor het eerst sinds 2,5 jaar hebben we weer een avond/nacht/ochtend oppas kunnen regelen voor de kinderen. Helaas is oppas voor ons niet vanzelfsprekend zoals bij veel anderen en voor ons dus echt uniek grinning smiley

Zaterdag in Apeldoorn de kinderen droppen. Dan in voorthuizen nog een autostoeltje voor D gescoord die ik ga ophalen, dan door naar amsterdam naar mijn schoonzus en zwager en gaan we eens kinderloos uit eten wat al uniek is.

Dan nog ergens overnacht in (de buurt van) amsterdam. Moet nog iets goedkoops zien te regelen... zondagochtend een keer niet om 6 uur 's ochtends kinderen aan bed maar uitslapen en dan even nog misschien iets doen en tegen de middag de kinderen weer in apeldoorn ophalen en weer naar huis.
Fletcher in Zuidoost? Ik weet niet of ie echt goedkoop is, maar ik vind het een gaaf hotel om te zien. Kom er regelmatig langs, op de auto of fiets, en ben er wel benieuwd naar.
Zo net iets gevonden en geboekt. Hilton amsterdam. Zit bij de arena in de buurt. 69 euro voor een nacht voor 2 personen inclusief ontbijt en hele goede recensies. En kosteloos annuleren tot op de dag van aankomst.

Alleen nog zien waar ik kan gaan parkeren.

even gechecked; Fletcher in Zuidoost ziet er gaaf uit inderdaad, ook de kamers. prijzen vallen voor amsterdamse begrippen wel mee, 1 nacht 2 personen zaterdag op zondag is 94 euro, komt er nog 28 euro ontbijt bij voor 2 personen zit je op. 122 euro per nacht

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-08-2021 15:47 door AsconaGT.
AsconaGT
Zo net iets gevonden en geboekt. Hilton amsterdam. Zit bij de arena in de buurt.

Nu nog even kaarten scoren voor de finale van de Johan Cruijff Schaal zaterdag. Lekker romantisch ;-)
69eu inclusief ontbijt lijkt mij in elk geval niet duur. Krijg zojuist wat hotels doorgestuurd van het reisbureau voor de overnachtingen onderweg naar/terug van vakantie, die liggen zelfs zonder ontbijt al hoger smiling smiley

Ik zou er nog een nacht aan vastplakken als je uit wil slapen. Wedden dat jullie namelijk gewoon om 6.00 wakker zijn omdat dat gewenning is? grinning smiley

Anyway, lekker vooruitzicht. Geniet er van thumbs up

Wordt trouwens wel een duur weekend zo én op benzine rijden én uiteten én ook nog eens overnachten tongue sticking out smileygrinning smiley

k zou er nog een nacht aan vastplakken als je uit wil slapen. Wedden dat jullie namelijk gewoon om 6.00 wakker zijn omdat dat gewenning is?

ik wil wel, maar die gene die op onze beide jongens oppast moeten we voor 14.00 uur ze ophalen grinning smiley maar vrees wel dat we gewoon vroeg wakker zijn. Maar het feit dat je niet gelijk om 6 uur 2 hyperactieve opgeladen kinderen die aandacht/honger/dorst hebben maar rustig wakker kunt worden is ook al een keer fijn grinning smiley

Nu nog even kaarten scoren voor de finale van de Johan Cruijff Schaal zaterdag. Lekker romantisch ;-)

ohh is er voetbal? Ik geef daar echt helemaal niks om grinning smiley en mijn vrouw ook niet. Ik wilde bij de P+R arena parkeren voor 1 euro per dan en dan met OV naar centrum waar mijn schoonzus woont. Maar dat geld niet tijdens evenementen. maar vervolgens kun je nergens zien wanneer het een evenement is dat het niet geldig is. eye rolling smiley maar kan dus zomaar zijn dat je daar dan niet kunt parkeren voor 1 euro

inderaad, 7 augustus is P+R niet beschikbaar eye rolling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-08-2021 16:50 door AsconaGT.
Parkeren op station Abcoude dan maar? Of bij de P&R Olympisch stadion.
Nee heb al iets op 10 minuten lopen gevonden voor 2,50 per uur - 13,50 per dag. Wil het gebruik van OV wel tot een minimum beperken.

Maar ga denk ik wel met OV naar haar toe, want parkeren bij hen is echt een drama. zelfs nu ik gebruik mag maken van stekkerplekken dacht ik wat meer kans te maken, maar helaas... Ook die zijn vaak bezet. En ben zuinig op mijn auto. zet hem dan liever in een afgesloten parkeergarage met camerabewaking.
Mogguh mannen,

@ Kleuren: Dat donkergroen zie je ook nog wel eens op de Cascada. Zeker met een beige interieur staat die nog altijd op mijn wensenlijst!.

Weer terug van vakantie. Omdat we net een beetje voor de massa uit gingen hebben we zowel de heenweg als terugweg weinig oponthoud gehad.
Wel een keer een file op langzaam rijdend verkeer, maar niet dat we ergens meer als een half uur stil stonden.
Het was de eerste keer om met een caravan en astra de lange weg te kiezen, maar de auto heeft me positief verrast. Combinatie lag bij vlakke weg / stijgende wegen tot 110 km/h nog stabiel. Daarna kwam er snel meer beweging in. Bergaf was het veiliger om max 95 km/h aan te houden.

Bij 100 km/h kon ik op vlakke tot matig stijgende wegen de 5e versnelling nog gebruiken, bij meer stijging moest ik terug naar de 4e versnelling zodat je rond de 3500 toeren per min. draaide. Bij enkele stijle stijgingen trok hij het niet, en moest ik terug naar de 3. Dan had ik ook vermogen over. Eigenlijk maar 1x volgas in de 3 moeten rijden om snelheid te houden. Toen begonnen de wielen echter te spinnen op het natte wegdek en greep ESP in grinning smiley.

Al met al een 3000km met de cabrio gereden, zonder problemen. Toch knap van een 18 jaar oud karretje met bijna 2 ton op de teller, die normaal ook nog eens nauwelijks gebruikt wordt. Enkel de airco bleek het niet meer te doen, die is leeg. Komende weken maar eens laten bijvullen.

En in oostenrijk genoten van 2 weken mooi weer. We hebben leuke uitstapjes gemaakt en hebben veel gezien.
Eigenlijk zou ik nog 2 weken vakantie hebben, maar er speelden zaken op het werk die opgepakt moeten worden dus vandaag en morgen weer aan het werk.
Fijn dat de Astra nog zo goed bevalt, Ruud..thumbs up

Vandaag dagje bij vrienden op de camping in Haarle (nabij Sallandse heuvelrug) geweest.
Ik blijf me verbazen over verbruik van de Astra. Rit erheen en terug (zo'n 300 km) gewoon 1:20 rond gereden. Veel 100, stukje snelweg (A7 en A28) en nog wat 80 km....
1 op 20 is wel bizar netjes inderdaad. Dat rijden we met de 60PK 3-cilinder Up ook gemiddeld (weliswaar veel stadsverkeer ook)

Fijn ruud dat de vakantie zo goed is verlopen. Ja de 2.2 kan prima met een caravan onderweg. In die tijd raden ze vaak ook mensen met caravan aan om dit blokje te kiezen (vaak in zafira A). Toen later de turboblokjes zijn intrede deden werd dat wel anders en zijn we enorm verwend geraakt met het enorme koppel die zulke klusjes nog makkelijker doen, maar wat je zegt; het is een 18 jaar oud beestje thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-08-2021 07:58 door AsconaGT.
Mogguh,

Lees ik gisteren dat Nissan de 2019 modellen Leaf in de aanbieding doen. Uitvoering die ik heb, kost normaal 35k maar gaat nu weg voor 25k. nut smiley
Nu heb ik er geen probleem mee, maar hoe draai je de restwaarde de nek om. Je zult ook maar net 35k voor zo'n auto hebben neergeteld.
Noujah, het privé overnemen van de Leaf voor B is straks nog een serieuze optie. Dus dan is het enkel positief voor ons grinning smiley

@ Rob: Wow, da's wel heel netjes. Fijn ook om te lezen dat de Astra je zo goed bevalt en je er telkens weer blij mee bent.

@ Joost: Ja eens, tegen de moderne turbo-blokken kan hij niet meer op. Kameraad zijn Leon 1.4 TSI heeft zijn max. koppel al bij 1200 rpm ofzo, dus nog soepeler.
Wel grappig. Komt er bult-op een camper naast ons rijden die 't net kon trekken bergop en me in wilde halen. ff terug naar de 3, plor gas en astra trok de combi nog ff met een sprint de berg op grinning smiley

Fijn dat de Astra nog zo goed bevalt, Ruud..
Noujah, er komen steeds meer kritieke puntjes...... Kofferdeksel is ingescheurd bij scharnier waardoor de klep aan één kant er nu hoger op ligt, schadeplek die 4 jaar geleden is hersteld komt onder de lak toch weer terug, airco is nu leeg (of lek), voorbanden moeten vervangen worden (gewoon slijtage), je merkt dat de zij-randen van het dak slechter worden. En door verwering gaan er dingen kapot. Antenne en antennevoet zijn kapot, bij dakmechanisme zijn er zaken die zichtbaar slijten.

Het is allemaal geen schande bij een 18-jarige auto met zijn km.stand, maar je komt wel steeds dichter bij een punt dat je neigt naar wat anders.
Anderzijds, voor een 800 euro heb je alles aangepakt en kun je er waarschijnlijk nog enkele jaren tegenaan. We kijken het nog eerst eens aan, airco laat ik volgende week wel nakijken. Als het enkel bij-vullen is, dan kan ik het beter nu doen zodat de pakkingen ook een x weer "nat"worden.
Mooie vakantie verhalen Ruud thumbs up
Astra heeft zich kranig geweerd. De 2.2 is natuurlijk ook gewoon nog altijd een lekker blok, ondanks dat ze het gewoon afleggen tegen alle kleine moderne turboblokjes. Geen eerlijk vergelijk.

Ouderdomskwaaltjes zijn ook vervelend, maar heeft de auto geen schuld aan. 800eu valt mee als je daarmee alles kunt verhelpen, maarja is de auto het waard....
Vandaag optimaal EV rijden met kleine accu

om 7 uur was ik wakker en auto aan de lader gezet, was helemaal leeg en had om 9.30 afspraak voor mijn 2e vaccinatie. Precies op tijd helemaal vol. Naar hengelo op en neer gereden en dus bij terugkomt vrijwel leeg.

Nu weer aan de lader; straks om 11.30 even een boodschap doen, dan de kinderen uit hertme ophalen en dan weer naar huis, verwacht dan ook dat de accu weer aardig leeg is.
Dan gaat hij weer aan de lader

De jongste gaat dan naar bed. Die word rond 15.00 uur wakker, dan gaan we weer met de auto naar het bos (heen-weer 15 km). Bij terugkomst zal de accu weer leeg zijn. Weer aan de lader.

En vanavond even wat wegbrengen wat niet in de up past, dat is niet ver weg en bij teugkomst weer aan de lader zodat ik morgen weer met een volle accu naar het werk kan.

En als het zo zonnig blijft als nu gaat het allemaal met zelf opgewekte stroom wat ik niet terug hoef te leveren. thumbs up
Heerlijk Joost, dat is fijn en goedkoop rijden!

@Rob: wauw, 1 op 20 is echt zuinig!
Mooie omgeving he, Haarle. Wij zijn een paar keer bij een B&B in Nieuw-Heeten geweest. Prachtige omgeving!

@Marc: wauw, die Astra TT is niet duur! Kilometerstand maakt niet zoveel uit als je 'm als extra auto gebruikt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.