Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Gepost door Astra F 
Heel tof huis Gerwin, mooie ligging, lekker ruim en goede tuin. Badkamer is wat minder, maar kan je altijd nog aanpassen/vernieuwen.

Auto doet het weer top, gistermiddag met Lize en zojuist net alleen bij elkaar 125 km gereden smiling smiley en dt was dan 18 liter BP Ultimate E5 grinning smileygrinning smiley.
Prachtig huis, gerwin! En die achtertuin aan het water. Fenomenaal! Das ook de prijsklasse waar wij ongeveer in zoeken. Maar zoiets vind je hier zelfs niet voor die prijs. Dan moet je wel een stevig inkomen hebben. Maar het gaat er wat mij betreft niet om wat je maximaal kan lenen maar wat wil je per maand uitgeven en het ook op basis van één inkomen nog kan betalen.

Hier eerst maar even op huidig huis richten. Dochterlief gaat deurtje verder en daar kamer complete metamorfose. Nieuwe meubels en bed besteld, alles gisteren en vandaag geschilderd in frisse kleuren en vooral veel weg gedaan/verkocht.

Babykamer wordt fase 2 maar daar blijft alles redelijk hetzelfde ( was neutraal) en alleen even wat opfrissen.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-05-2020 22:25 door rjthefrisian.
Flink huis Gerwin, helemaal omdat jullie nog met z’n tweeën zijn. Of zijn er plannen voor een heel (heel) groot gezin? (Dan begrijp ik volkomen de keuze) winking smiley

Wij bekijken ook dit soort mogelijkheden. Ons huis is wat krap aan het worden, de oudste hotpuppies delen nog hun slaapkamer maar ze komen nu ook op een leeftijd dat privacy wat meer een ding wordt.
We kunnen 3 dingen doen:
1. Verhuizen, maar dan moet de woning aan heeeeeel veel voorwaarden voldoen (ik wil er een beste lap grond bij hebben, vrouwlief vind wonen in een nette buurt/wijk van onze stad belangrijk)
2. Boven onze garage een kamer bouwen. Dat is de makkelijkste en goedkoopste, maar hiervoor willen we geen hypotheekaanpassing doen. Moet dus uit eigen zak betaald worden (wat prima kan, maar dan ga ik echt heel erg op de centen zitten en elke euro moet dan 2x uitgegeven worden)
3. De nok van onze vliering verhogen van 1.25m naar 3,5m met 2 dakkapellen etc. Dit is de grootste slag die we kunnen slaan en zullen we een bouwbedrijf voor kunnen inschakelen.

Die laatste overwegen we ook serieus, zal wss in het najaar starten met voorbereidingen en voorjaar 2021 worden uitgevoerd (als we niet 1. Andere woning gevonden hebben)
Midje!

@ Jimmy: net verbruik van de Seven drinking smiley

@ Rob: Ja, zo op de foto's echt een prachthuis. Maar zoals je al zegt: zijn flinke maandlasten bij zo'n kostprijs. En dan is de vraag; willen/kunnen we dat. Maar eerst maar eens kijken; misschien zijn er wel zaken waar we gelijk op afknappen winking smiley
Maar bij jullie voor dit bedrag niet iets vergelijkbaars te vinden? Bij ons geldt; hoe dichter bij Zwolle, hoe duurder de huizen winking smiley

@ Fer: Nee, geen plannen op gezinsuitbreiding. Maar op de eerste verdieping vind ik het allemaal niet zo groot lijken; redelijke slaapkamers maar niets indrukwekkend, ook de badkamer niet. Eigenlijk is ook vooral de benedenverdieping/locatie waar we op vallen. Maar met onze wensen kom je al gauw op een wat groter huis uit, dus tja; het is dan niet anders winking smiley

Jullie overwegingen zijn helder; ik denk dat het in de huidige markt heel lastig is om een (betaalbaar) huis te vinden... ik zit echt met verbazing naar de prijzen hier in de regio te kijken en dat zal bij jullie wel niet minder zijn gok ik winking smiley
Maar dakkapellen doen echt wel wonderen voor de ruimte; al een paar keer totale metamorfoses meegemaakt door die dingen. Kost wat, maar heb je ook zeker wat!
Ik zat pas goedkope huizen met veel grond te zoeken. In theorie kunnen we hypotheekvrij wonen, maar al die huizen zijn achter Zwolle. Willen we weinig consessies doen dan komen we achter Groningen terecht. Zoveel is hypotheekvrij wonen me ook weer niet waard winking smiley
@Fer, nok verhogen hebben vrienden van mijn ouders ook gedaan. Al een jaar of 20 geleden of zo. Was toen een heel gedoe met vergunningen maar uiteindelijk wel gekomen. Van een redelijke opbergzolder tot een enorme lichte ruimte zolder. Tenminste, als je zoiets bedoeld;

Wat een mooi huis in ommen! Ik vind die plaats sowieso heel erg mooi en is volgens mij daarom ook heel populair. In dat daglicht vind ik de prijs nog wel mee vallen eigenlijk. Ik zou daar ook wel willen wonen en ook de omgeving is heel erg mooi. Hier ben je dat ook zeker kwijt voor zo'n huis.
En ja het is redelijk ruim huis maar uiteindelijk hoef je niet alle kamers met kinderen te vullen toch grinning smiley Wij hebben 7 slaapkamers maar hebben het meer om de locatie gekocht dan de ruimte. De vorige bewoners hadden dan ook 6 kinderen. Dat was hier niet op de planning. nut smiley Nu hebben we een kastenkamer, logeerkamer omdat er geregeld mensen hier overnachten en een studeerkamer. Ruimte heb je niet snel over grinning smiley

Maar het is begrijpelijk dat je ook kijk of je het wel moet willen, net zoals rob keken wij ook meer naar netto maandlasten en wat eventueel door 1 persoon nog behapbaar is en hadden ons destijds 300.000 als max gesteld. Toen waren huizenprijzen en rentestanden heel anders maar ben wel blij met die keuze. En je houd genoeg over om leuke dingen van te kopen, al is het de laatste jaren ook met name in kinderen en huis gaan zitten, maar mijn tijd komt wel drinking smiley

Ik zat pas goedkope huizen met veel grond te zoeken. In theorie kunnen we hypotheekvrij wonen, maar al die huizen zijn achter Zwolle. Willen we weinig consessies doen dan komen we achter Groningen terecht. Zoveel is hypotheekvrij wonen me ook weer niet waard

Geïnspireerd door dat TV programma dat er ook genoeg leuks is buiten de randstad? winking smiley Je moet er wel echt open voor staan en lukken met werk, etc. Kun je dat dan ben je haast gek om in de dure en drukke randstad te blijven wonen als je iets ruimers zoekt. Achter Groningen is ook wel echt een beetje einde van de wereld grinning smiley

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-06-2020 08:57 door AsconaGT.
Fraai Gerwin!
Ommen en omgeving is erg mooi.

3. De nok van onze vliering verhogen van 1.25m naar 3,5m met 2 dakkapellen etc. Dit is de grootste slag die we kunnen slaan en zullen we een bouwbedrijf voor kunnen inschakelen.

Mijn vorige huis had een zolder welke in de nok iets van 2.10 á 2.20 hoog was. Je kon in het midden dus prima rechtop staan, daardoor prima bruikbaar als bergzolder maar niet zo snel voor andere zaken. Blij dat de vorige bewoners er een dakkapel over de volle breedte op hadden gezet, daardoor was het ineens wel een goed bruikbare zolder met twee kamers. Bizar hoeveel ruimte dat geeft.

Volgens mij vallen de prijzen van een dakkapel ook best mee, zeker als je ziet wat voor een zee aan ruimte je er voor terug krijgt.

Een nok van 1.25 is wel even iets anders, dat betekend een grondige verbouwing. En zoals Joost al zegt v.w.b. vergunningen, mag dat zomaar?

Ik zat pas goedkope huizen met veel grond te zoeken. In theorie kunnen we hypotheekvrij wonen, maar al die huizen zijn achter Zwolle. Willen we weinig consessies doen dan komen we achter Groningen terecht. Zoveel is hypotheekvrij wonen me ook weer niet waard

Er is ook nog een middenweg natuurlijk. Kleine hypotheek van 1 á 2 ton bijvoorbeeld.
De grootste concessie zal hem echter niet in het huis of de centen zitten, je woont dan ook een stuk verder van familie en vrienden af en dat moet je er wel voor over hebben.

Mijn vriendin is met haar ouders een kleine 15 jaar geleden vanuit het midden van het land hier naar toe verhuist en hebben geen moment spijt gehad, maar vooral mijn schoonouders rijden regelmatig op en neer.
Schoonzus/zwager hebben de laatste jaren ook wel op het punt gestaan hier naartoe te verhuizen, omdat ze het hier zo heerlijk rustig vinden. De huizenprijzen zijn daar ontploft dus zouden ze hier ook hypotheekvrij kunnen wonen. Alleen familie/vrienden/sociale contacten daar is wat hun tegenhoudt.
@ Gerwin: Strak huis, zit ruimte voldoende in en ziet er netjes onderhouden uit. Ik heb geen ervaring met zo'n waterpartij in de achtertuin mbt ongedierte (muggen), daar zou ik vooraf nog eens navraag over doen bij mensen met ervaring.
Ommen zijn we 1e pinksterdag nog doorheen gereden, tijdens een cabriorit.

@ Fer: Moeilijk dilemma, zeker als je eigenlijk goed op je plek zit momenteel.

Zow, de vakantie is geboekt eind Juli in Oostenrijk. We gaan met de cabrio en vouwwagen naar een mooie kleine camping, rustig gelegen in de buurt van Villach.
Vanuit daar gaan we leuke activiteiten plannen. In ieder geval zullen dat een paar bergpassen zoals de Grossglockner zijn. Met de GTS heb ik hem al gereden, dit keer doen we het met de cabrio cool smiley
Ook een uitje naar het aderlaarsnest stond op de planning, echter blijkt dat ze dat dit jaar gaan renoveren en dus over het gehele jaar gesloten is.
Astra F
@ Gerwin: Strak huis, zit ruimte voldoende in en ziet er netjes onderhouden uit. Ik heb geen ervaring met zo'n waterpartij in de achtertuin mbt ongedierte (muggen), daar zou ik vooraf nog eens navraag over doen bij mensen met ervaring.
Goed punt. Is voor mij inderdaad een minpunt. Bij water heb je echt veel muggen (knutten noemen we ze hier).

Astra F
Zow, de vakantie is geboekt eind Juli in Oostenrijk. We gaan met de cabrio en vouwwagen naar een mooie kleine camping, rustig gelegen in de buurt van Villach.
Mooie omgeving! Ben ik ook een paar keer geweest. Camping 'weißes Rössl' aan de Worthersee. Klagenfurt is leuk, Villacher Alpenstrasse, Porsche Museum in Gmund.
Barri
Astra F
Goed punt. Is voor mij inderdaad een minpunt. Bij water heb je echt veel muggen (knutten noemen we ze hier).

Schitterend optrekjethumbs up
Ligging aan het water is voor mij alvast ene enorm pluspunt!

Ik dacht dat Ries ook een waterloop in de achtertuin heeft; voor hinder misschien eens bij hem aftoetsen?
Heeft zo zijn voordelen, als je de tuin wil besproeier hang je gewoon daar de slang in (mits dat mag van de lokale overheid), even pootje baden. Ik vind het wel wat hebben hoor, zeker zoals gesitueerd bij deze woning met een zitje aan het water. Met kinderen zal een fatsoenlijk hek wel nodig zijn maar daar is ook iets op te bedenken. Je kijkt in ieder geval niet naar een schutting met een andere woning gelijk daar achter maar mooi vrij weg. Dat was voor ons een van de wensen ook bij onze huidige woning. Vanmorgen heerlijk thuis gewerkt en je kijkt heerlijk groen weg als je even in de tuin gluurt thumbs up

maar het dorpje (en omgeving) is ook heel fraai
Total Loss
@BRG Mag/kan je weer? Moet toch kunnen nu lijkt me!

Belgen mogen weer op bezoek bij familie in buurlanden

Het is Belgen vanaf morgen weer toegestaan familieleden in buurlanden te bezoeken. Dat zegt minister van Binnenlandse Zaken De Crem tegen de Vlaamse omroep VRT. Vrienden mogen nog niet worden bezocht. Er moet daarom bij de grens worden aangetoond dat iemand daadwerkelijk naar familie gaat, "en dat je een aantoonbare band hebt", zegt De Crem. Hoe dat precies wordt gecontroleerd, is niet duidelijk.

Sinds 20 maart mochten Belgen niet meer de grens over voor familiebezoek. Minister De Crem rekent wel op "gezond verstand" bij zijn landgenoten. "Dat betekent dat je het bezoek zo kort mogelijk moet houden en afstand moet bewaren."

En winkelen over de grens mag ook weer... winking smiley
Dus voortaan een gans weekend winkelen!

De facto zijn de grenscontroles afgeschaft; je kan enkel nog de pech hebben vlak voor of vlak over de grens een mobiele controle tegen te komen.

Hilde had nachtdienst het ganse weekend, moest zondag mijn nieuwe huisgenoot gaan ophalen (Roemeense adoptant Che) en maandag kwam kleindochter de nieuwe huisgenoot keuren. Dus niet in Zeeland geraakt.
Maar met een andere planning was ik zaterdag toen ik het nieuws over het winkelen hoorde meteen vertrokken.

Vrijdagochtend bezichtiging. Mailbox van de makelaar was ontploft; gaat 3 dagen volplannen met bezichtigingen. Dus kans is groot dat het huis binnen een week weg is... zelfs biedingen boven de vraagprijs zouden mij dan niet verbazen.
Dus we gaan er vanuit dat dit huis aan onze neus voorbij gaat winking smiley

@ allen (in het algemeen even 1 reactie op alle berichten winking smiley): De plaats/locatie is fantastisch. Ommen is uitstekend gelegen als je kijkt naar onze banen. Voor mijn hobby net iets minder, maar ach; heb inmiddels wat minder verantwoordelijkheden gekregen bij mijn vereniging, dus dat boeit me minder.
Nog verder richting Zwolle worden de huizen nog duurder...dus deze plaats is wel max haalbaar voor ons grinning smiley

Het water staat nog wel op mijn lijstje om iets over te vragen: als het vrij stilstaand is, kan dat voor een hoop muggen zorgen. Hopelijk zit er enige stroming in, dan valt dat over het algemeen nog wel mee.

Ik zat pas goedkope huizen met veel grond te zoeken. In theorie kunnen we hypotheekvrij wonen, maar al die huizen zijn achter Zwolle. Willen we weinig consessies doen dan komen we achter Groningen terecht. Zoveel is hypotheekvrij wonen me ook weer niet waard winking smiley
Ik heb ooit gehoord dat het sowieso goed is om een (kleine) hypotheek te nemen: iets belastingtechnisch dacht ik.
Onze directeur woont in een aangrenzende plaats van Amsterdam. Zijn tussenwoning (wel mooi hoor, met een leuke maar niet overdreven tuin) moet nu minstens 7 ton opbrengen. Dus hij moet wel lachen om de prijs voor dit huis.

@Fer, nok verhogen hebben vrienden van mijn ouders ook gedaan. Al een jaar of 20 geleden of zo. Was toen een heel gedoe met vergunningen maar uiteindelijk wel gekomen. Van een redelijke opbergzolder tot een enorme lichte ruimte zolder. Tenminste, als je zoiets bedoeld;
Ah verrek; een aantal huizen in 'ons rijtje' hebben dat ook (was origineel al zo) maar die hebben op de zolderverdieping echt een mooie ruimte nog.

@ BRG: mooi beestje! Gaat goed samen met de andere honden?
Denk dat de prijs flink over de 325k heen gaat; ik vind het namelijk niet duur voor wat je krijgt en als het dan ook nog eens in het, zo te lezen, aantrekkelijke Ommen en aan het water ligt.

Kon ook nog best wel eens een opgezet plan van de verkoper/makelaar zijn...

Vandaag voor het eerst sinds 16 maart weer eens op kantoor geweest. Overleg gehad waarbij we allemaal een eigen tafeltje hadden met ruimte er tussen.
Alleen vooraf via je manager te reserveren; voor de rest thuis werken.

Was ook de 2e keer sinds 16 maart (1e dag 100) dat ik weer eens op een snelweg kwam. 100 blijft toch bizar langzaam. Harder had vanmorgen echt geen zin want de a7 stond vol met flitsers. Ben heel benieuwd hoe ik dit structureel ga ervaren en wat dat voor invloed heeft op mijn volgende auto. Met de c3 met 90 pk zit je zo op de 100 en kom je nooit vermogen tekort en tussen 19.00-6.00 kom ik vrijwel nooit op de snelweg. Wat moet je dan met meer vermogen? Ik ga het wel ervaren...maar das pas na 1 sept...of nog later...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-06-2020 16:45 door rjthefrisian.
Ik heb de cruise control op 110 staan, dat rijdt best relaxed. En nog zuinig ook!
Op kantoor is het bij ons ook best te doen. Wel ietsjes losser dan wat ik bij jou lees. Maar het team waar ik nu zit heeft ook de hele tijd gewoon op kantoor gezeten, dat maakt wel een verschil.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-06-2020 18:19 door Barri.
Barri
Ik heb de cruise control op 110 staan, dat rijdt best relaxed. En nog zuinig ook!
Op kantoor is het bij ons ook best te doen. Wel ietsjes losser dan wat ik bij jou lees. Maar het team waar ik nu zit heeft ook de hele tijd gewoon op kantoor gezeten, dat maakt wel een verschil.
Ik heb een iets grotere bandenmaat dan hoort, 215/50/17 ipv 225/45/17 waardoor de teller maar 2% afwijkt. De CC op 106 en dat zal dan neerkomen op dezelfde snelheid als bij jou. En dat is wel een lekkere snelheid, het gaat niet hard maar t.o.v. vrachtwagens rij je hard genoeg om ze vlot in te halen. thumbs up
En ja, super zuinig: voorheen 5,6l/100km, nu 4,9l

Een nok van 1.25 is wel even iets anders, dat betekend een grondige verbouwing. En zoals Joost al zegt v.w.b. vergunningen, mag dat zomaar
Een straat verder staan dezelfde huizen, iedereen heeft daar de ‘transformatie’ al ondernomen. Mijn achterbuurman bood zelfs zijn tekeningen aan die ik dan in spiegelbeeld kan indienen..
Mogguh

@ Fer: Dat is dan wel weer handig, dan kunnen ze je ook vertellen of het de investering achteraf ook nog waard was.

Man, zie ik toch net de foto's van de BMW 4-serie. Ik hoop toch echt dat iemand daar eens wakker wordt, de designafdeling op straat zet en men weer mooie sportieve en krachtige auto's gaat ontwerpen voor de Europese markt ipv die chinese rommel erop!

“Een straat verder staan dezelfde huizen, iedereen heeft daar de ‘transformatie’ al ondernomen. Mijn achterbuurman bood zelfs zijn tekeningen aan die ik dan in spiegelbeeld kan indienen..

ohh dat scheelt enorm, dan mag een vergunning geen problemen geven. En wat ook scheelt is dat je van de 'fouten' van anderen kan leren wat handig is en wat juist niet.

Hier hebben we een enorme zolder maar standaard zat er geen vaste trap in. Die trap naar zolder is in 1995 hier gemaakt en komt aan de zijkant omhoog in de dakkapel. De bewoners van toen hadden ook bij andere bewoners wezen kijken hoe hun trap liep en wat handig was. Bij sommigen loopt het heel raar. Voor 2 jaar geleden was een buurtbewoner hier om bij ons te kijken hoe ze dat hadden gemaakt voordat ze dat bij hem gingen doen. Inmiddels hebben 8 van de 10 huizen die verbouwing gedaan, allemaal net iets anders.

Man, zie ik toch net de foto's van de BMW 4-serie. Ik hoop toch echt dat iemand daar eens wakker wordt, de designafdeling op straat zet en men weer mooie sportieve en krachtige auto's gaat ontwerpen voor de Europese markt ipv die chinese rommel erop!

inderdaad, los van die protserige grille, hele designspel ziet er veel te druk en onevenwichtig uit. niet mijn smaak in ieder geval
Bij de eerste foto's vond ik de neus vreselijk..ik moet zeggen dat het nu wat gaat wennen..de lijn van neus t/m kont vind ik wel erg fraai. Maar ik vind met name de kont flink verprutst..veel te veel inkepingen, spoilers en tierelantijnen. Daardoor wordt het veel te druk en onrustig. Als ze nou alleen al die kieuwen in de achterbumper weg halen..blijkbaar ook weer zon designtrend want de Corsa heeft ze ook..

Maar bmw is qua design niet goed bezig...zag gisteren de 2 gran coupe..man wat heeft die een lelijke achterzijde en helaas dezelfde knullige neus als de 1-serie...

Vanmorgen helaas dochterlief weer noodgedwongen van de opvang moeten halen..ze vonden haar teveel kuchelen...afgelopen weken al thuis moeten houden en wij vonden het nu wel weer kunnen maar zij dus niet. Ellende is dat we de opvang minimaal 48 uur van tevoren moeten opzeggen en ik kan niet dan al bepalen of haar kuchelarij weg is..daarnaast moeten we de uren ook op tijd vast leggen omdat er anders geen plek is. Straks dus even in conclaaf over onze uren en verwacht toch wel enige coulance.
En vrouwlief kuchelt ook nog steeds en heeft gisteren telefonisch overleg gehad met de longarts en krijgt nu een puffer met prednison.
@ Gerwin, met zoveel belangstelling zal dat huis hem wel niet worden. Geeft niet, zijn jullie in elk geval een ervaring rijker thumbs up

Was ook de 2e keer sinds 16 maart (1e dag 100) dat ik weer eens op een snelweg kwam. 100 blijft toch bizar langzaam.

Hier vandaag ook weer een dagje op kantoor. Op de weg was het bizar rustig, ook geen flitser gezien dus ik was vlot op kantoor eye rolling smiley
In de parkeergarage stonden al wat meer auto's en op kantoor is het ook al ietsje drukker als een aantal weken geleden, maar druk is het nog steeds niet.

En ach, zuinig rijden doe ik voor mijn gevoel toch al. De actieradius van zo'n diesel is toch wel erg prettig moet ik zeggen.

Een straat verder staan dezelfde huizen, iedereen heeft daar de ‘transformatie’ al ondernomen. Mijn achterbuurman bood zelfs zijn tekeningen aan die ik dan in spiegelbeeld kan indienen..

Dat maakt het verhaal al wel iets makkelijker (en voordeliger). Is ook een verbouwing die een flinke meerwaarde creëert lijkt mij (i.t.t. een nieuwe badkamer of keuken bijvoorbeeld).

Die enorme grilles van BMW zijn wel even wennen inderdaad. Ik weet ook nog niet of ik het heel erg mooi vind.
BMW heeft in het verleden natuurlijk wel vaker een aparte designtaal gehad welke de wenkbrauwen deed fronsen, een design welke jaren later toch wel gewaardeerd werd.

En, laten we eerlijk zijn, het is wel weer eens wat anders als bijv. Audi waarbij een nieuw model eerder op een facelift lijkt.
Jeejtje rob thumbs down Je hebt ook wel de pech dat in deze tijd elk kuchje de alarmbellen bij iedereen af gaat. Hier doen ze op de opvang gelukkig niet zo moeilijk, de oudste hoest ook wel iets maar verder geen klachten of verhoging en wij ook niet. Dus zien ze niet gelijk aanleiding om je naar huis te sturen. Maar ze kunnen toch niet verwachten dat je 48 uur van te voren al weet of je kind 'ziek' is...

Maar bmw is qua design niet goed bezig...zag gisteren de 2 gran coupe..man wat heeft die een lelijke achterzijde en helaas dezelfde knullige neus als de 1-serie...

De 1 serie gaat dan nog wel, maar de 2 serie grand coupe is ook zo'n mislukking. De 3 serie en 5 serie zijn nog wel heel fraai, hopelijk blijven ze daar iets conservatiever.

Denk dat de prijs flink over de 325k heen gaat; ik vind het namelijk niet duur voor wat je krijgt en als het dan ook nog eens in het, zo te lezen, aantrekkelijke Ommen en aan het water ligt.
Het water is een vijver, dus niet een open water waar je lekker met een boot eropuit kan (helaas)
Maar we zien het vanzelf; wij gaan in elk geval niet overbieden.... als het een plan is van verkoper/makelaar is dat in deze tijden wel te begrijpen. Ze willen het liefst zoveel mogelijk voor het huis hebben.

@ Gerwin, met zoveel belangstelling zal dat huis hem wel niet worden. Geeft niet, zijn jullie in elk geval een ervaring rijker thumbs up
Zo staan wij er ook in, een teleurstelling zal het dus zeker niet worden winking smiley

Dat is ideaal ivm vergunningen en dergelijke!

@ Rob: wat vervelend dat de kleine weer verplicht thuis zit. Ik begrijp het ergens wel, maar ik dacht dat kinderen gevrijwaard waren inmiddels... maar toch niet winking smiley

@ BMW: Tja, ik vind die gekke voorkant niet fantastisch. Wel een keer 'wat anders', maar dat is nog niet gelijk positief. Nieuwe 1- en 2-serie vind ik van de voorkant ook erg raar.
BMW heeft er daarnaast een handje van om gekke onnodige lijnen/knikken toe te voegen: inderdaad is de achterbumper zo'n jammerlijk voorbeeld ervan.
De gefacelifte 5-serie vind ik wel fraai.
Er stond al een vakantie voor begin juli, maar half juni gaan we er ook nog ff een paar dagen tussenuit. Extra genieten, nu het weer kan cool smiley
Die jimmy....grinning smiley

Lekker berri! Hier ook een weekje Nederland geboekt. Ben ik echt wel even aan toe; mijn vrouw staat er nog niet echt om te springen.

Iemand ervaring met het achteraf inbouwen van parkeerpiepers achter? De c3 gaat hersteld worden en wil er dan ook piepers in hebben. Bij de c3 zitten ze standaard in een soort zwarte ongespoten lijst onderaan de bumper. Geen geklooi met lak dus. Iemand die een goed setje weet?

En vrouwlief kuchelt ook nog steeds en heeft gisteren telefonisch overleg gehad met de longarts en krijgt nu een puffer met prednison.
Aj Rob, dat klinkt best heftig....prednison tijdens de zwangerschap. sad smiley

Iemand ervaring met het achteraf inbouwen van parkeerpiepers achter? De c3 gaat hersteld worden en wil er dan ook piepers in hebben. Bij de c3 zitten ze standaard in een soort zwarte ongespoten lijst onderaan de bumper. Geen geklooi met lak dus. Iemand die een goed setje weet?
Heb ze in de Vectra gehad, setje van Conrad. Computer kreeg voeding via stroomdraad naar achteruitrijdverlichting, en signaal was duidelijk maar niet storend. De computer overleefde het alleen niet toen de kuip voor het reservewiel vol water stond. grinning smiley

@ Autoland:
- Zondag de nieuwe Captur zijn rijden. Vind het een prachtige wagen. Chicue, elegant, sportief maar ook gespierd.
- Wat is de nieuwe Leon mooi! eye popping smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-06-2020 07:17 door Astra F.
In de Golf variant had ik ook zo'n Conrad setje ingebouwd. Aansluiten op het achteruitrijlicht. Werkt prima! Je kan ze ook kopje bij een bedrijf in Ermelo of Putten, die ze inbouwt. Parkeersensoren inbouwen.nl of zoiets.
Ik heb ze ook vaak ingebouwd, totaal niet moeilijk als je de bumper demonteert. Vaak is er al een dop om de bedrading naar binnen te leiden (voor trekhaak e.d.) en voeding komt inderdaad van achteruitrij licht.

Er is veel rommel ook, die setjes die in gebruikte waren best duur (99 euro destijds) maar heb je in ieder geval geen gezeur mee. Weet het merk zo niet meer, wel dat het doosje blauw was
@ Berry: waarom ook niet! Voor ons nog steeds spannend of de vakantie doorgaat; Portugal krijgt geel, maar de eilanden zijn normaalgesproken wat strenger. Nu moet je ook bij binnenkomst een bewijs van 'corona-vrij' bij je hebben en moet je op de 5e dag weer getest worden en in quarantaine wachten tot de uitslag er is. Kortom: geen optie winking smiley

- Wat is de nieuwe Leon mooi! eye popping smiley
Ik heb 'm alleen nog op plaatjes gezien en daar vind ik het een beetje vreemde mengelmoes van stijlen... her en der golvende lijnen, gecombineerd met wat meer strak gelijnde elementen. Mazda/Kia combinatiestijl.
Ik denk dat ik de oude mooier vind eigenlijk...
Ik neem wel de thuiswerktoken mee, voor het geval dat... smiling smiley Maar gezien we bij beide vakanties in de eerste week gaan dat het open is verwacht is niet dat het weer dichtgegooid wordt tijdens onze vakantie.
M geeft aan dat ze in het vliegtuig en op vakantie minder besmettingsrisico loopt dan op t werk (in de zorg), dus vandaar dat zij er - ondanks haar gezondheid - totaal geen probleem mee heeft.

nieuwe Leon: ik moet 'm nog in het echt zien. Ben wel benieuwd! Denk wel dat de Golf het zwaar gaat krijgen: de Octavia en Leon zijn mooier en niet of nauwelijks duurder.
@Rob grinning smiley

@4 serie nut smiley

@all, thuiswerken vandaag, met Lize naast me die en prachtig schilderij aan het maken is big smile smiley
Midje..ben heel benieuwd naar de Leon in het echt..bij het neusje moet is steeds zo aan de focus denken...

Vanmorgen weer even een informele teammeeting op kantoor gehad...daarna even de schade aan de c3 laten taxeren en direct maar een afspraak gemaakt en volgende week kan ie al onder het mes. Daarna maar eens kijken naar de piepers..aanleggen lijkt me niet lastig maar moet nog even goed uitzoeken welke goed zijn en welke rommel zijn.

Zal straks ook eens een rekensommetje maken...C3 versus Corsa-e private lease na aftrek subsidie. Ben wel eens benieuwd.
Maar heb liever niet zo'n private lease contract om de nek wat straks bij een eventuele hypotheek weer niet leuk is.
Al heb ik geen idee wat de impact is op je leenbedrag...zal ik nog even uitzoeken.

@ berri: had jij niet beter kunnen wachten op de subsidieregeling met de Citigo? Scheelt je toch 4k op het leasebedrag...of kon dat niet via je werkgever?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-06-2020 14:05 door rjthefrisian.

@ berry: had jij niet beter kunnen wachten op de subsidieregeling met de Citigo? Scheelt je toch 4k op het leasebedrag...of kon dat niet via je werkgever?
Die subsidieregeling was nog niet definitief en de set met Citigo's was erg snel uitverkocht. Komt ook omdat er totaal wel 2½ keer dat subsidiebedrag in zit om op dat leasebedrag te komen winking smiley Dus dan weet je wel wat voordeliger is... smiling smiley Ben ook niet zo'n fan van een PL contract, maar dit aanbod konden we echt niet laten lopen.
Volgens mij zijn er een hoop online hypotheektools waarbij je ook andere verplichtingen zoals leningen/private lease/alimentatie kunt invullen, dat geeft wel een indruk denk ik.

Is het bij jullie ook zulks troosteloos weer? Hele dag al regen, grijs, grauw en koud.
De regen is meer dan welkom natuurlijk, maar het verveeld nu al wat mij betreft big smile smiley

Gisterenavond wel nog even wat kunstmest gestrooid op het gras, dat had ik al een week of twee in huis maar expres even gewacht tot dit moment zodat het er mooi in kan spoelen smiling smiley
Hier (Roosendaal) dan weer zonnig dan weer grauw, wilde een paar uur geleden naar Zevenbergen fietsen, begon het te miezeren; omdat ik de impact daarvan niet kon inschatten maar teruggekomen, toen maar een tijdje gewandeld want de conditie moet op peil blijven.
Na een dag regen alweer mopperen..smiling smiley man we hebben zo lang mooi weer gehad...de tuin heeft heel wat meer regen nodig dan deze miezerspatjes...
En ben blij dat de stof dan ook weer wat uit de lucht is want het zijn qua hooikoorts en allergieën geen leuke tijden...
En kan ik de auto ook weer eens wassen want dat was volkomen zinloos..plaktroep van de luizen, stuifmeel, vogelkak en veel stof.

Het is wel even omschakelen..dat wel....van continu lekker buiten actief zijn naar binnen zitten.

Voor de werkproductiviteit is het wel een stuk beter...smiling smiley maar dat heeft nu weinig zin meer..bijna weekend..drinking smiley
speedtouch
Hier (Roosendaal) dan weer zonnig dan weer grauw, wilde een paar uur geleden naar Zevenbergen fietsen, begon het te miezeren; omdat ik de impact daarvan niet kon inschatten maar teruggekomen, toen maar een tijdje gewandeld want de conditie moet op peil blijven.

Want van in de regen wandelen wordt je niet nat maar in de regen fietsen wel? tongue sticking out smiley
Ik heb tussen de middag maar een kort rondje gedaan met de hond. Die had er ook niet heel veel zin in en het was zo wisselvallig dat ik ook geen zin had om nat te worden.

rjthefrisian
Na een dag regen alweer mopperen..smiling smiley man we hebben zo lang mooi weer gehad...de tuin heeft heel wat meer regen nodig dan deze miezerspatjes...
En ben blij dat de stof dan ook weer wat uit de lucht is want het zijn qua hooikoorts en allergieën geen leuke tijden...
En kan ik de auto ook weer eens wassen want dat was volkomen zinloos..plaktroep van de luizen, stuifmeel, vogelkak en veel stof.

Het is wel even omschakelen..dat wel....van continu lekker buiten actief zijn naar binnen zitten.

Voor de werkproductiviteit is het wel een stuk beter...smiling smiley maar dat heeft nu weinig zin meer..bijna weekend..drinking smiley

Mijn hooikoorts is vandaag weer iets erger dan gisteren eerlijk gezegd, verder zijn de laatste weken echt niet grappig. Lijkt trouwens elk jaar heftiger te worden.
Mopperen op de regen doe ik niet, maar dat het gelijk herfstachtig moet aanvoelen is het andere uiterste. Het is inderdaad weer even omschakelen.
Het mag van mij een paar dagen flink plensen hoor thumbs up als het daarna maar weer een paar weken lekker weer is grinning smiley
Oja, beetje mest op het gras gooien. Goed idee!

Het is vanaf gisteravond al wat grauw, en zojuist ook wat regen hier. Terwijl ik vanavond ff een cabrio ga bekijken big smile smiley

Vwb PL contract en hypotheek: ik heb zelf een matrixje gemaakt, omdat je online alle leasetarieven kon zien. Dus stel dat ik na 12mnd een hypotheek wil aanvragen, kan ik 'm laten hercalculeren naar 12mn en volgens mij moet ik dan €984 betalen daarvoor.
Weet niet meer waar precies maar kwam paar dagen terug een witte **** Cabrio tegen. Stond samen met nog 2 auto's in een grote schuur en werden omschreven als inruilers.
Vanavond wezen kijken, maar er zat me iets teveel roest aan. Een **** cabrio, maar geen mk1 maar een mk3. En wel om deze reden: ik ken een mk3 cabrio van eerste eigenaar die 'onze' monteur in onderhoud heeft. Elk jaar kwam ie voor een beurt en APK en werd mij gevraagd de auto te poetsen. Dus zo'n cabrio, in die kleur (violet metallic) heeft wat bijzonders voor mij. In de buurt staat er eentje te koop, dus ik ben wezen kijken. Nieuwe voorschermen is een investering maar snap ik nog, maar er zitten helaas wat meer slechte plekken aan. En dat geld haal je er echt niet meer uit dus dat is jammer.
Misschien dan toch eens naar een mk4 cabrio kijken, gewoon om eens te ervaren wat dat is. Heb er nu een aantal in mijn favorieten staan. Donkergroen, zwart, zilvergrijs en geel.
rjthefrisian

Héérlijk, zo'n post waar je je in elke regel kunt vinden big smile smiley Gisteravond heeft het bij ons mooi geregend, geen mega hoeveelheid (12mm tot vanochtend) maar wel langdurig gematigd zodat het goed opgenomen kon worden. Resultaat is 3x de regenton weer vol. Vanochtends zelfs nog 10min vroeger opgestaan om de regenton leeg te pompen en het water in de borders te laten lopen zodat de 2 bomen ook weer water konden opnemen.

En de komende dagen schijnt er nog wel wat meer te vallen. Dat hebben we ook hard nodig.
Barri
Misschien dan toch eens naar een mk4 cabrio kijken, gewoon om eens te ervaren wat dat is. Heb er nu een aantal in mijn favorieten staan. Donkergroen, zwart, zilvergrijs en geel.

Daar kan je toch nooit winst op maken?
Totaal niet gewild en geen greintje klassiekerstatus.
Was dat trouwens niet gewoon een mk3 met andere koplampen en achterlichten?
Of toch een volledig alleenstaand model?
Die MK4 is inderdaad zo een half half model volgens mij..

Het regent hier ook nu, gisteren bijna niet zoals mijn plaatsgenoot Speedtouch al melde, maar vandaag is het lekker bezig. Goed voor de tuin, goed voor de dieren, niet goed voor mijn hobbies grinning smiley
B Real
speedtouch

Want van in de regen wandelen wordt je niet nat maar in de regen fietsen wel? tongue sticking out smiley

Wij hebben winkelcentra waardoor je kunt wandelen en dat je droog blijft. Je gaat niet door de winkelcentra fietsen!winking smiley
speedtouch
B Real
speedtouch

Wij hebben winkelcentra waardoor je kunt wandelen en dat je droog blijft. Je gaat niet door de winkelcentra fietsen!winking smiley

Ah duidelijk, dat haalde ik niet uit je vorige post big smile smiley

Hier is het zowaar weer een beetje zonnig, maar als ik buienradar bekijk dan gaan we dadelijk ook nog wel flink wat water krijgen. Laat maar komen smiling smiley
Als het vanavond maar droog is, we trainen sinds een aantal weken weer en dat is toch iets prettiger als het droog is moody smiley
Mogguh!

Bezichtiging achter de rug: gemengd enthousiast.
Positief: Ruim huis, mooi van buiten, mooie tuin, fantastische locatie.
Minder: Kleine badkamer, alles is matig/rommelig afgewerkt, keuken was meer cremegeel ipv wit (nu zie ik het ook wel op de foto's), alleen dubbelglas op de begane grond en geen zonnepanelen, dus niet fantastisch energiezuinig.

En dat kost al met al wel 325.000 euro, dus hoge maandlasten en minder sparen terwijl er wel heel wat zaken zijn die ik zou willen aanpakken. Ik voelde daarom niet zoveel voor het huis, vrouwlief is wel enthousiast. Dus dit weekend maar eens over hebben. Uiterlijk dinsdag willen ze een reactie.

@ Regen: Heeeerlijk! Lekker de boel weer doorluchten, niet de tuin hoeven sproeien, minder last van hooikoorts. Genieten! Enig nadeel is het lopen met de hond. Maar ach, als dat alles is.

@Berribar: Zo'n MK4 is wel wat saai dan. Als het een cabrio moet zijn, zou ik leukere opties weten.
@Gerwin, De prijzen zijn helaas gewoon hoog momenteel en lekker even laten bezinken en over denken. je positieve punten zijn wel de belangrijkste, die kan je niet wijzigen.. de rest is aanpasbaar al dan niet over diverse jaren verspreid.

je positieve punten zijn wel de belangrijkste, die kan je niet wijzigen.. de rest is aanpasbaar al dan niet over diverse jaren verspreid.
Zeker waar!
Maar een dergelijk hoog hypotheekbedrag houdt ook in dat we flink minder kunnen sparen, dus de aanpassingen zullen dan ook wel flink langer op zich laten wachten. We kunnen nu ook gewoon blijven zitten en lekker een paar jaar sparen... keuzes keuzes
Of de prijs reëel is kan ik niet beoordelen, feit is wel dat er nog aardig wat geld tegenaan moet om het naar jullie wens te krijgen. Is het niet nu, dan wel in de komende jaren. Moet je maar net zin in hebben, maar ook het geld voor hebben liggen.

Wat Jimmy zegt is ook waar, de meeste positieve punten die je noemt zijn niet te veranderen.

Ik zei het vooraf en nu nog eens, jullie zijn in elk geval een ervaring rijker. Je weet weer iets beter waar op te letten (ook bij Funda foto's) en weten ook weer wat beter wat je wel/niet wilt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.