De oudste/jongste van Nederland ( overzicht op 1e pagina)

Gepost door D. Elzinga 
jessekraal.nl
Oudste Alfa Romeo Giulia in NL? ND-17-NZ, 03-05-1978
Ik neem toch aan dat je de jongste bedoelt?
Edit: ik zie dat 929V6 me voor was.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-07-2011 18:47 door Phoenixrood74.
Anonieme bezoeker
Re: De oudste/jongste van Nederland
15-07-2011 18:50

Wow, wat een prachtige Volvo!

Danku! Ik moet eerlijk zeggen, toen ik de auto kocht had ik niet zo'n moderne rijeigenschappen verwacht. Hij gaat serieus goed door bochten en is heerlijk comfortabel.
grensrijder
XBXG
rzasa
jeust
Ik heb een Volvo 760 uit 1982. Kenteken hs-11-yn. Ook een erg vroege dus.

[www.autoscout24.nl]

Wow, wat een prachtige Volvo! eye popping smiley
Hmm, ik vind hem net even te gepimpt, ook al is dat wel grotendeels met Volvo-spullen gedaan.
Verwouterd zouden we in de BXNL tijd gezegd hebben.
Vandaag een e39 gezien met N-platen (ND geloof ik). Blijft een prachtige auto! Origineel dan...
Welk merk en model is een E39...? eye rolling smiley
Oh. Ik kan me voorstellen dat veel mensen geen idee hebben wat die codes betekenen. Zullen we het graag houden op merk- en modelnamen?
Oh, neem me niet kwalijk. Bedoelde inderdaad de 5-serie (e39).
Anonieme bezoeker
16-07-2011 21:27
Rob013
Vandaag een e39 gezien met N-platen (ND geloof ik). Blijft een prachtige auto! Origineel dan...

Blijft idd prachtig. Maar normaliter zie ik er dan een die "vakkundig" getransformeerd is tot het facelift model van 2000. Incl smakeloos 19 inch met een mediterraan achter het stuur. Hetzelfde zie je nu met de E60. Voornamelijk met LV-, LZ- of een vroeg N-kenteken.
gearhead
Rob013

Blijft idd prachtig. Maar normaliter zie ik er dan een die "vakkundig" getransformeerd is tot het facelift model van 2000. Incl smakeloos 19 inch met een mediterraan achter het stuur. Hetzelfde zie je nu met de E60. Voornamelijk met LV-, LZ- of een vroeg N-kenteken.

Oh, hier in het zuiden is het juist weer wat anders. Hier zijn het voornamelijk sjappies (40+-jarige sjonnies) die hun pre-facelift hebben 'aangekleed' met chroom, M5-spullen en grote wielen OF het zijn van die quasi-netjes verfacelifte modellen, waarvan je altijd direct ziet dat het niet origineel is. Eenderweg, het is beiden niet mooi en erg zonde voor zo'n schitterende auto.

De anders gekleurde medemens rijdt hier voornamelijk in Audi's met W12-velgen (van 80 en A3, tot 100 en A6) of in, inderdaad, de e60.
gearhead
Rob013

Net als XBXG zou ik willen vragen: wat is een E60? Ja, een BMW, maar welke? Laten we er hier alsjeblieft geen Teutonia van maken!
Phoenixrood74
gearhead
Rob013

Net als XBXG zou ik willen vragen: wat is een E60? Ja, een BMW, maar welke? Laten we er hier alsjeblieft geen Teutonia van maken!

You're kidding me, right?

Naja, voor de volledigheid dan: de e60 is de BMW 5-serie die van 2003 tot en met 2010 geleverd is. Ter illustratie:
Anonieme bezoeker
17-07-2011 10:21
Phoenixrood74
gearhead
Rob013

Een beetje duidelijkheid kan geen kwaad, maar het antwoord op jou vraag valt ook gemakkelijk via Google te vinden.
Een lelijk hok dus... toen was het bij BMW al goed mis.
Klassiekerrijder
Een lelijk hok dus... toen was het bij BMW al goed mis.

Inderdaad. Vooral achteraf was 'ie niet zo geslaagd. Gelukkig hebben ze van de 3-serie destijds nog iets redelijks kunnen brouwen. Het had veel erger kunnen aflopen....

@anderen,
Ik zal er op letten geen serienummers meer te gebruiken. Excuus.
Zag vandaag een Calibra met ZN-kenteken. Fotootje gemaakt, blijken er zelfs exemplaren met ZH te zijn....
Vandaag een Citroën Evasion gezien met JH-. Nog geprobeerd om het hele kenteken te onthouden, maar niet gelukt.
Rob013
Zag vandaag een Calibra met ZN-kenteken. Fotootje gemaakt, blijken er zelfs exemplaren met ZH te zijn....

Anonieme bezoeker
17-07-2011 21:01
Iets ouder YT-15-JH op MP.
Anonieme bezoeker
17-07-2011 23:59
Rob013
Partypoopers..... winking smiley

confused smiley
Er zullen vast nog wel oudere zijn, maar vanavond zag ik een alweer 19 jaar oude Mazda Xedos 6: FP-BD-25.
Ik ben altijd benieuwd geweest naar de oudste Renault Twingo. Ik ken ze met G-kentekens uit 1993, maar zijn ze ook nog geleverd met F-kentekens?
XBXG
Ik ben altijd benieuwd geweest naar de oudste Renault Twingo. Ik ken ze met G-kentekens uit 1993, maar zijn ze ook nog geleverd met F-kentekens?

Nee, de levering in Nederland kwam in mei 1993 op gang.
929V6
XBXG

Nee, de levering in Nederland kwam in mei 1993 op gang.

Zoals de GL-VL-21
Jep, zoeen dus. Ooit zal ik er een hebben. big smile smiley
Leuk en eigenzinnig bakkie, de eerste Twingo. Persoonlijk vind ik 'm heel wat leuker dan z'n anonieme opvolger.
En het rijdt ook nog eens hartstikke leuk, zo'n Twingo!
Dat wil ik nog wel eens proberen.
Anonieme bezoeker
19-07-2011 00:59
Toyota Corolla SW met FT-**-** eind '92. Model E90 was dat volgens mij. (Carbase plaatst een verkeerde foto).
E90 is het model dat in '92 werd vervangen door de E100. Met de foto's van Carbase is niets mis:

E90 (1988-1992)

E100 (1992-1997)
Anonieme bezoeker
19-07-2011 08:46
De onderste foto staat ook bij de E90, daarom mijn twijfel aanvankelijk.
sdi3s
Toyota Corolla SW met FT-**-** eind '92. Model E90 was dat volgens mij. (Carbase plaatst een verkeerde foto).

Toevallig een wit met blauw exemplaar?
Anonieme bezoeker
19-07-2011 12:10
Rob013
sdi3s

Toevallig een wit met blauw exemplaar?

Donkerblauw/-grijs, wit kan ik me niet herinneren. A58 bij Goes.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-07-2011 12:11 door sdi3s.
XBXG
Ooit zal ik er een hebben. big smile smiley

Lijkt me een niet al te moeilijk te vervullen wens, een vroege Twingo is er al voor een paar honderd euro.winking smiley Leuke autootjes met opmerkelijk veel binnenruimte.
Anonieme bezoeker
19-07-2011 12:31
Het kenteken van een vrij oude donkerblauwe Golf II welke hier om de hoek staat. KK-75-NY.
Dit lijkt me een van de allerlaatste 405 sedans:

Die ziet er nog heel goed uit! Gevalletje 'restant importeur' lijkt me. De 406 was er allang met N-kenteken...
Anonieme bezoeker
21-07-2011 08:54
Ik zag gisteren een rode D Kadett met een kenteken beginnend met SR. Lijkt me erg laat, maar misschien kent D. Elzinga 'm?
Anonieme bezoeker
21-07-2011 10:08
Rob013
Die ziet er nog heel goed uit! Gevalletje 'restant importeur' lijkt me. De 406 was er allang met N-kenteken...

Of de winkeldochter van een dealer.
Ik zag vanmiddag een Opel Ascona B met kenteken GT-97-SK, uit 1981 dus. Eén van de laatste?
Anonieme bezoeker
25-07-2011 21:57
Nee, die zijn er ook nog met H-platen geweest, dat weet ik zeker.
Anonieme bezoeker
25-07-2011 22:04
grensrijder
Geweest, maar zijn ze er nog? Ik zie ze helemaal niet meer.
sdi3s
grensrijder
Geweest, maar zijn ze er nog? Ik zie ze helemaal niet meer.

Ik had de HH-55-FK nog ergens geregistreerd staan.
De oudste Citroën Xantia uit 1993 (al zijn er volgens mij wel oudere, met GF-kentekens).

De oudste Citroën Xsara uit 1997.

XBXG
De oudste Citroën Xantia uit 1993 (al zijn er volgens mij wel oudere, met GF-kentekens).

De oudste Citroën Xsara uit 1997.

Mooie Xantia VSX! Een stuk mooier dan dit exemplaar. Ik kon inderdaad geen vroegere vinden, alhoewel ook in mijn geheugen exemplaren met GF voorkomen. Van de Xsara daarentegen zijn best veel vroegere exemplaren te vinden. Er waren er veel met SG-JX en JZ. Echter, op Marktplaats staat deze SF-TV-97 te koop...
Anonieme bezoeker
26-07-2011 13:15
Die Xantia heeft in ieder geval de grille van een nieuwer type, maar die kan er ook later op gekleid zijn.
de xantia 1a behoort de chevronnetjes inderdaad op de motorkap te hebben ipv op de grille.
Een vermeubeld exemplaar dus Foei!winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.