Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Lastig punt: we hebben tot nu toe voor alle data in de lijst de datum eerste toelating aangehouden en die is 19 januari 1978 volgens de RDW. De datum inschrijving voertuig (in jouw geval dus 11-10-1977) publiceert de RDW pas sinds kort. Om dat nou van de duizenden auto's in de lijst opnieuw te gaan uitzoeken is me net ff te veel werk... (en gaat ook niet want na een stuk of 10 zoekopdrachten word je bij de RDW geblokkeerd)Oudste Ford Granada MK-II: 26-TH-42, 11-10-1977
Screenshot ervan maken en dat opslaan?(ik zou graag nog de foto ergens opslaan, maar dit betreft een avif bestand, heeft iemand een idee?)
Moderator
Oke! Mijn fout dan haha, ik zag hem zo 1,2,3 niet. En het was laat dus ik was al een beetje moe.Dank voor je uitgebreide overzicht, @MicraMops ! Maar je moet wel iets beter kijken, want de Laurel C32 stond toch echt al in de lijst! Met als oudste de LZ-90-DH en de nieuwste de XH-72-YY.
Wat de LS-19-TH betreft: dat moet nog een C31 zijn. De Laurel C32 kwam pas in het voorjaar van 1985 op de Nederlandse markt. Of een auto nog een geldige apk heeft maakt voor de lijst niet uit, omdat dat simpelweg niet bij te houden is. Een auto die vandaag nog een jaren verlopen apk heeft kan morgen ineens weer gekeurd zijn, en bij andere laat de eigenaar hem elke keer weer verlopen.
Dus blijven de Laurels die nu in de lijst staan vermeld staan als de oudste en jongste met ONK en voeg ik de PR-JX-77 toe als de jongste geïmporteerde Laurel.
Ik weet niet zeker of ik naar JCS ga, dat is wel heel erg leuk! En de Laurel heeft in 2018 daar ook aan meegedaan trouwens. Maar het is wel erg ver vanaf waar ik woon. Ik ben wel op evenementen in de omgeving van Drenthe, en ik hoop op EMWalhalla dit jaar te komen maar zoals aangegeven in mijn topic in mijn auto gaat dan nog niet zo geweldig.Geen probleem! Ik ga jou met je Micra of Laurel vast wel een keertje zien op Japan Classic Sunday bijvoorbeeld?![]()
Het is inderdaad een heel vroege maar niet de oudste. Volgens RDW is er een nog op een X kenteken geleverd en met een geldige APK zijn er nog 11 ouder dan deze.Mogelijk de oudste Jaguar S-type van Nederland? Ik kon zo 1-2-3 geen andere S-types vinden met xx-xx-00 kenteken. Eerste toelating 3-6-1999. Overigens staat de auto te koop en heeft hij ook een eigen Autoweek-artikel gehad: