De oudste/jongste van Nederland ( overzicht op 1e pagina)

Uit dit topic geleend, een nog jongere Rekord en misschien echt wel de allerlaatste:

ujh6dqenmljefoddzx0aka6.jpg

Wow, wat een prachtige Volvo!

Danku! Ik moet eerlijk zeggen, toen ik de auto kocht had ik niet zo'n moderne rijeigenschappen verwacht. Hij gaat serieus goed door bochten en is heerlijk comfortabel.

Vandaag een e39 gezien met N-platen (ND geloof ik). Blijft een prachtige auto! Origineel dan...

Oh. Ik kan me voorstellen dat veel mensen geen idee hebben wat die codes betekenen. Zullen we het graag houden op merk- en modelnamen?

Oh, neem me niet kwalijk. Bedoelde inderdaad de 5-serie (e39).

Rob013 zei:
Vandaag een e39 gezien met N-platen (ND geloof ik). Blijft een prachtige auto! Origineel dan...

Blijft idd prachtig. Maar normaliter zie ik er dan een die "vakkundig" getransformeerd is tot het facelift model van 2000. Incl smakeloos 19 inch met een mediterraan achter het stuur. Hetzelfde zie je nu met de E60. Voornamelijk met LV-, LZ- of een vroeg N-kenteken.

gearhead zei:
Rob013 zei:

Blijft idd prachtig. Maar normaliter zie ik er dan een die "vakkundig" getransformeerd is tot het facelift model van 2000. Incl smakeloos 19 inch met een mediterraan achter het stuur. Hetzelfde zie je nu met de E60. Voornamelijk met LV-, LZ- of een vroeg N-kenteken.

Oh, hier in het zuiden is het juist weer wat anders. Hier zijn het voornamelijk sjappies (40+-jarige sjonnies) die hun pre-facelift hebben 'aangekleed' met chroom, M5-spullen en grote wielen OF het zijn van die quasi-netjes verfacelifte modellen, waarvan je altijd direct ziet dat het niet origineel is. Eenderweg, het is beiden niet mooi en erg zonde voor zo'n schitterende auto.

De anders gekleurde medemens rijdt hier voornamelijk in Audi's met W12-velgen (van 80 en A3, tot 100 en A6) of in, inderdaad, de e60.

gearhead zei:
Rob013 zei:

Net als XBXG zou ik willen vragen: wat is een E60? Ja, een BMW, maar welke? Laten we er hier alsjeblieft geen Teutonia van maken!

Phoenixrood74 zei:
gearhead zei:
Rob013 zei:

Net als XBXG zou ik willen vragen: wat is een E60? Ja, een BMW, maar welke? Laten we er hier alsjeblieft geen Teutonia van maken!

You're kidding me, right?

Naja, voor de volledigheid dan: de e60 is de BMW 5-serie die van 2003 tot en met 2010 geleverd is. Ter illustratie:
20080111154611!BMW-5series-E60.jpg

Phoenixrood74 zei:
gearhead zei:
Rob013 zei:

Een beetje duidelijkheid kan geen kwaad, maar het antwoord op jou vraag valt ook gemakkelijk via Google te vinden.

Klassiekerrijder zei:
Een lelijk hok dus... toen was het bij BMW al goed mis.

Inderdaad. Vooral achteraf was 'ie niet zo geslaagd. Gelukkig hebben ze van de 3-serie destijds nog iets redelijks kunnen brouwen. Het had veel erger kunnen aflopen....

@anderen,
Ik zal er op letten geen serienummers meer te gebruiken. Excuus.

Zag vandaag een Calibra met ZN-kenteken. Fotootje gemaakt, blijken er zelfs exemplaren met ZH te zijn....

Vandaag een Citroën Evasion gezien met JH-. Nog geprobeerd om het hele kenteken te onthouden, maar niet gelukt.

Er zullen vast nog wel oudere zijn, maar vanavond zag ik een alweer 19 jaar oude Mazda Xedos 6: FP-BD-25.

Ik ben altijd benieuwd geweest naar de oudste Renault Twingo. Ik ken ze met G-kentekens uit 1993, maar zijn ze ook nog geleverd met F-kentekens?

XBXG zei:
Ik ben altijd benieuwd geweest naar de oudste Renault Twingo. Ik ken ze met G-kentekens uit 1993, maar zijn ze ook nog geleverd met F-kentekens?

Nee, de levering in Nederland kwam in mei 1993 op gang.

Toyota Corolla SW met FT-**-** eind '92. Model E90 was dat volgens mij. (Carbase plaatst een verkeerde foto).

E90 is het model dat in '92 werd vervangen door de E100. Met de foto's van Carbase is niets mis:

m1by0bxb67gs_800.jpg

E90 (1988-1992)

m1fyhkibxw94_800.jpg

E100 (1992-1997)

De onderste foto staat ook bij de E90, daarom mijn twijfel aanvankelijk.

sdi3s zei:
Toyota Corolla SW met FT-**-** eind '92. Model E90 was dat volgens mij. (Carbase plaatst een verkeerde foto).

Toevallig een wit met blauw exemplaar?

Het kenteken van een vrij oude donkerblauwe Golf II welke hier om de hoek staat. KK-75-NY.

Die ziet er nog heel goed uit! Gevalletje 'restant importeur' lijkt me. De 406 was er allang met N-kenteken...

Ik zag gisteren een rode D Kadett met een kenteken beginnend met SR. Lijkt me erg laat, maar misschien kent D. Elzinga 'm?

De oudste Citroën Xantia uit 1993 (al zijn er volgens mij wel oudere, met GF-kentekens).

5975113449_d5e66b0c19_z.jpg

De oudste Citroën Xsara uit 1997.

5975698688_7092298123_z.jpg

XBXG zei:
De oudste Citroën Xantia uit 1993 (al zijn er volgens mij wel oudere, met GF-kentekens).

5975113449_d5e66b0c19_z.jpg

De oudste Citroën Xsara uit 1997.

5975698688_7092298123_z.jpg

Mooie Xantia VSX! Een stuk mooier dan dit exemplaar. Ik kon inderdaad geen vroegere vinden, alhoewel ook in mijn geheugen exemplaren met GF voorkomen. Van de Xsara daarentegen zijn best veel vroegere exemplaren te vinden. Er waren er veel met SG-JX en JZ. Echter, op Marktplaats staat deze SF-TV-97 te koop...

Die Xantia heeft in ieder geval de grille van een nieuwer type, maar die kan er ook later op gekleid zijn.

Terug
Bovenaan