Haze: Peugeot 206

Gepost door Haze 
Welnee, wiellagers is tientjes wel, uitgaande van losse lagers, ipv complete naven. En inbouw is uurtje per kant ofzo. Dus dat valt genoeg mee. Gelet op achterstallig onderhoud, wat nou als je gewoon wat meer, lees enkele honderden euro's in die auto steekt, dan is dat allemaal weer fris. Als je weer wat anders koopt, heb je kans op dezelfde ellende. Dus, ff leuke dorpsgarage opzoeken en die een diagnose en voorstelletje laten doen.
Re: Haze: Peugeot 206
01-08-2020 17:56
Hmm valt mee dus.
Echt gaan investeren zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten. Ik rijd erg weinig en wil ergens volgend jaar een andere auto in een wat fatsoenlijk budget. De distributie moet over 18.000 km of volgend jaar en die kosten heb ik niet zoveel zin in. Mijn lage kilometrage zorgt er ook voor dat ik weinig aan de auto doe.

De auto bij de garage even laten nakijken was ik iig wel van plan wanneer dat tankje gefixt wordt. APK is in december weer dus we gaan het zien
Haze
Mijn lage kilometrage zorgt er ook voor dat ik weinig aan de auto doe.

Dat is jammer, een auto heeft nou eenmaal onderhoud nodig.
Ik snap het wel. Een 206 1.1 is niet echt een droomauto. Als je binnen afzienbare tijd toch iets anders wil kopen, is investeren in onderhoud een beetje zonde geld. Neemt niet weg dat een auto wel veilig moet zijn. Kapotte wiellagers moeten uiteraard worden vervangen.
Mechanix
Een 206 1.1 is niet echt een droomauto.

Voor jou niet, misschien voor een ander wel. Als je voor een laag bedrag een auto koopt, dan moet je toch wel heel erg boffen als de auto in nieuwstaat is.
Het is allemaal relatief.
Ik ben overigens heel blij geweest met mijn 206sen, nooit stukken aan gehad, nooit langs de kant van de weg gestaan, gewoon de jaarlijkse onderhoudsbeurten, zoals dat wenselijk en eigenlijk gebruikelijk is.
Dus je rijdt weinig, en steekt daarom geen geld in onderhoud, terwijl je wel geld gaat uitgeven aan een nieuwe/andere auto? En die ga je niet meer berijden dan de 206? Krijgt die wel onderhoud dan? Zo ja, wat is daar dan anders aan? Volgens mij is een 206 1.1 echt simpel en goedkoop te rijden. Met wat liefde en onderhoud kun je volgens mij juist spotgoedkoop te rijden.

Zelf probeer ik de techniek altijd in uitstekende staat te houden, ook van de lelijke, oude auto's. Betrouwbaarheid is belangrijk voor mij. Zo maken we allemaal andere keuzes kennelijk...
Ik heb destijds veel geld uitgegeven aan onderhoud en reperatie van een 2002 Fiesta met de gedachte dat ik er nog een tijdje in zou rijden. Maar toen kocht ik toch een andere auto, en heb ik het onderhoud vooral voor de nieuwe eigenaar gedaan. Nu is dat m'n zusje, dus alsnog blij dat zij nu een goed onderhouden auto heeft. Als die auto de handel in was gegaan, had ik het toch wel zonde geld gevonden.
Haze
Ik ga binnenkort toch langs de garage om dat reservoir te laten maken, omdat ik daar zelf geen zin in heb, en zal ze even vragen te luisteren.

Meen me te herinneren dat wiellagers nog best prijzige ingrepen zijn?

Mwoh je hebt een trommel toch? Dus die moet er ff af en dan lager eruit laten persen en een nieuwe erin laten persen. Dat laatste is iets dat je niet perse op de grond kunt want je hebt er een pers voor nodig. Dus je kunt dat ook altijd afspreken met de garage mocht dat nodig zijn.
Re: Haze: Peugeot 206
03-08-2020 09:16
uwbuurman
Welnee, wiellagers is tientjes wel, uitgaande van losse lagers, ipv complete naven. En inbouw is uurtje per kant ofzo. Dus dat valt genoeg mee. Gelet op achterstallig onderhoud, wat nou als je gewoon wat meer, lees enkele honderden euro's in die auto steekt, dan is dat allemaal weer fris. Als je weer wat anders koopt, heb je kans op dezelfde ellende. Dus, ff leuke dorpsgarage opzoeken en die een diagnose en voorstelletje laten doen.

Dit zou ik denk ik ook doen, een beetje vakkundige dorpsgarage helpt je snel en voor een schappelijke prijs. Is het niet voor jezelf dan wel voor je eigen gemoedsrust dat de volgende er geen last van heeft. Mijn broertje zijn Polo'tje ging net voordat hij hem wegdeed voor de APK, wiellager + stabilisatorstang (uit mijn hoofd) en olie gedaan voor net iets meer dan €200,-. Uiteindelijk heeft hij de auto verkocht voor €25,- minder dan wat hij ervoor betaald had en dat met +- 20.000 km meer op de teller. (260.000 - 279.000) Dus simpel gezegd: Als je hem weg wil doen, zou ik lekker dat beetje investeren dan betalen mensen ook makkelijker meer, want gaan ze doorvragen en jij antwoord tussen neus en lippen door dat je er weinig aan gedaan hebt zullen ze gaan "lowballen". tongue sticking out smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.