Wouter82’s Sierra’s ('83 1.3 Custom, 1.6 L, 2.0 V6 GL, 2.3 V6 Ghia, '84 XR4i, '85 Van 2.3D en '92 Combi CLX) en ’90 P100 1.8 TD | XR-tank gespoten

Gepost door Wouter82 
Haha, dank je smiling smiley Maar ik wil mij echt niet beperken tot de vroegste, zo heb ik ook altijd wel aangegeven. Concreet, hoog op de wenslijst staat een Cosworth Sedan 2WD, dus model 87.

Er zou vanaf het begin al een sedan zijn ontworpen, daar bestaan ook prototypes van (of in elk geval tekeningen). Overigens wordt de liftback door Ford consequent als Sedan aangeduid in alle vroege documentatie. Ombouw van een facelift naar pre zal lastig zijn omdat ook de ramen zijn aangepast, dus dan kan je ook de deuren niet behouden.
Weet ik niet, ik ging er vanuit dat ze anders zouden zijn. Maar vanuit kosten bezien zou het wel logisch als ze bij de facelift dezelfde deuren hebben gebruikt voor beide modellen.
Van zo'n sedan zouden er toch ook wel mooie, ONK exemplaren overgebleven moeten zijn? Lijkt me bij uitstek een carrosserievorm die werd gekozen door de oudere medemens die maar weinig kilometers reed. smiling smiley
D Elzinga
Van zo'n sedan zouden er toch ook wel mooie, ONK exemplaren overgebleven moeten zijn? Lijkt me bij uitstek een carrosserievorm die werd gekozen door de oudere medemens die maar weinig kilometers reed. smiling smiley

Valt tegen. Sedans zijn natuurlijk nooit echt populair/waardevast geweest dus ze worden ook snel opgeruimd. Verder zijn er best wel wat Sierra-sedans door hobbyracers verbannen tot circuitgebruik.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.