Wouter82’s Sierra’s ('83 1.3 Custom, 1.6 L, 2.0 V6 GL, 2.3 V6 Ghia, '84 XR4i, '85 XR8, '85 Van 2.3D, '86 VEGE Cup, '92 Combi CLX) en ’90 P100 TD

Jij bent natuurlijk mister Sierra '83. Dat betekent dat er nimmer een sedan aan de collectie toegevoegd kan worden. Zou het mogelijk zijn een sedan om te bouwen naar pre-facelift, als ware het een '83 er?
Wat nog wel moet lukken is een non-XR4 3-deurs van '83. Een 2 liter 4 cilinder, al dan niet met automaat, lijkt me een mooie uitdaging èn ONK natuurlijk....
 
Haha, dank je :) Maar ik wil mij echt niet beperken tot de vroegste, zo heb ik ook altijd wel aangegeven. Concreet, hoog op de wenslijst staat een Cosworth Sedan 2WD, dus model 87.

Er zou vanaf het begin al een sedan zijn ontworpen, daar bestaan ook prototypes van (of in elk geval tekeningen). Overigens wordt de liftback door Ford consequent als Sedan aangeduid in alle vroege documentatie. Ombouw van een facelift naar pre zal lastig zijn omdat ook de ramen zijn aangepast, dus dan kan je ook de deuren niet behouden.
 
Weet ik niet, ik ging er vanuit dat ze anders zouden zijn. Maar vanuit kosten bezien zou het wel logisch als ze bij de facelift dezelfde deuren hebben gebruikt voor beide modellen.
 
Van zo'n sedan zouden er toch ook wel mooie, ONK exemplaren overgebleven moeten zijn? Lijkt me bij uitstek een carrosserievorm die werd gekozen door de oudere medemens die maar weinig kilometers reed. :)
 
D Elzinga zei:
Van zo'n sedan zouden er toch ook wel mooie, ONK exemplaren overgebleven moeten zijn? Lijkt me bij uitstek een carrosserievorm die werd gekozen door de oudere medemens die maar weinig kilometers reed. :)

Valt tegen. Sedans zijn natuurlijk nooit echt populair/waardevast geweest dus ze worden ook snel opgeruimd. Verder zijn er best wel wat Sierra-sedans door hobbyracers verbannen tot circuitgebruik.
 
Er is zowaar weer eens wat gebeurd. Hoogtijd voor een updateje dus :)

v5p3Tb2.jpg


IpPPZfK.jpg


Op een van de laatste mooie warme dagen, eind september, de XR meegenomen voor een wandeling op de hei.

De XR en de Custom werden weer verwacht voor de apk en kwamen beiden zonder spannende zaken terug en mogen weer de weg op voor twee jaar. Voor de Custom betekent het dat dit de laatste apk was in de overgangsregeling van de wegenbelasting! Ook heb ik deze auto nu tien jaar in bezit. De XR zal nog een keertje gekeurd moeten worden voordat hij 40 wordt, die apk zal dan slechts tien weken voor die mijlpaal plaatsvinden.

Iets wat al lang op de to-do-list stond heb ik eindelijk geregeld: er is vorige week een taxateur langsgeweest om een aantal auto’s op waarde te schatten. Je kan bezig blijven met uitstellen omdat er nog even dit en nog even dat moet gebeuren, maar dan kan je jezelf lelijk in de vingers snijden. Ik heb gekozen voor Steijn, daar had ik al langer geleden goede verhalen over gehoord. Het vroeg wel enig geduld, de afspraak had ik eind juli gemaakt. De vijf Sierra’s van 1983 en de Corvette zijn kritisch bekeken en over een week of drie zullen de rapporten verstuurd worden. En de bedoeling is dat we elke twee jaar een hertaxatie doen.

j3CLSVr.jpg


Verder wat “aanhikklusjes” opgepakt. Het achterruitrubber van de Custom zat al langere tijd los en nu maar eens de kit gepakt en de boel vastgeplakt. Dat ging bijzonder amateuristisch maar het lijkt te blijven zitten. Interessant was wel dat het rubber na schoonmaken en terugplaatsen zo’n vier centimeter is gegroeid en dus niet meer goed paste. Heel vreemd, waarschijnlijk de magie van wasbenzine waarmee ik het had schoongemaakt. Een beknopte internetstudie had uitgewezen dat dat wel een prima methode zou moeten zijn…

Mrf1kq0.jpg

Drogen...

Verder ook een aantal verweerde strips van de Custom en de L hersteld met chromen tape, ook zo iets waarvan ik mij afvraag waarom ik dat niet al lang geleden had gedaan. Die tape was nog verdraaid lastig te krijgen, althans in de goede maat. Zes automaterialenzaken hadden het niet dus via een van de weinige aanbieders online besteld, wat ook nog even geduld vroeg. Maar goed, van de week dan toch de Maniac Chrome Stripe van Pilot Tuning Project ontvangen, dat moet wel goed zijn! :D

uykQgUH.jpg


Zelfs de Custom heeft verchroomde biezen op de voor- en achterbumper, maar die van mij ken ik alleen maar met een donkergrijze strip met hier en daar een lichter plekje. Het was even pielen maar ergens viel het ook weer niet tegen. Het ziet er in elk geval weer een stuk meer uit uit zoals het hoort! Ook de chroomstrips op de flanken van de 1.6 L waren volledig verweerd dus ook daar de tape op aangebracht. Klein detail maar groot verschil, voor beide auto’s!

BukQ2i9.jpg


KPKcxxX.jpg


rlXeUTm.jpg


Ispx8X3.jpg


mvtNWid.jpg


dKt6gyN.jpg


Ei0X1sx.jpg


yPbO9C6.jpg


9Ch0EI8.jpg


PCfMzqL.jpg


Hierbij overigens nog op een mysterie gestuit. In alle documentatie staat dat zowel de Custom als de L een chromen sierlijst rond de voor- en achterruit hebben. In sommige gevallen staat daarbij ook een foto van de voorzijde van de L waar dat inderdaad zichtbaar is. Maar mijn auto’s hebben geen sierlijst, en er ook geen sporen van. Bovendien zijn de raamrubbers ook iets anders dan die van de GL die wél chroom heeft. In de stukken staan ook foto’s van de L zonder chroom, en ook alle foto’s van de Custom laten zwarte raamstijlen zien voor en achter. Intrigerend, maar ik ga er vanuit dat de folders niet kloppen en dat mijn Custom en L inderdaad geen chroom horen te hebben. Iets vergelijkbaars had ik eerder met de Ghia. In één van de officiële specificatielijsten stond dat deze standaard elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels zou hebben. Die van mij heeft dat niet dus ik dacht dat dat wellicht kwam door de vroege productie, september 82. Maar na het doorspitten van andere documentatie bleek dat dit tegen meerprijs geleverd kon worden, dus gelukkig klopt mijn auto en niet die ene lijst :)

Ook op kleinere schaal klein nieuws. Ik had al de officiële schaalmodellen die verkocht werden door de dealer, maar nu heb ik er ook een in de originele verpakking (y)

E1kjrQr.jpg


Die schaalmodellen staan in de “Verkoopgids” met daarin ook de andere relatiegeschenken. Dat was samen met de Produktgids een van de stukken voor de dealerorganisaties.

ma7jah9.jpg


qijSVvC.jpg


GChRPfK.jpg


iBLeJpz.jpg


De verzameling documentatie is wel aardig compleet denk ik, grootste omissie is nog de kleurengids. Onlangs wel op de Duitse Ebay de Duitstalige tegegekomen maar ik moet nog even op de Nederlandse kijken. Anders maar de Duitse kopen :)
 
Enorme verbetering, die sierstrips!

Je hebt een erg mooie collectie documentatie! Dat 1:36-model van de Sierra had ik ook, gekocht toen de echte auto uitkwam. Er is overigens ook een leuke 1:18 XR4i die ik nog ergens moet hebben... tegenwoordig heb ik de hele serie in 1:43.
 
Klassiekerrijder zei:
Enorme verbetering, die sierstrips!

Dank je! Ja even wennen ook dat het zo hoort o_O Helaas was de tape zodanig vertraagd dat het na de taxatie binnenkwam. Het had inhoudelijk natuurlijk geen wereld van verschil gemaakt, maar toch jammer. Gelukkig er wel aan gedacht om de auto's even netjes te maken, er komt toch best wat stof op te liggen dus dat maakte een groter verschil dan verwacht :)

Klassiekerrijder zei:
Je hebt een erg mooie collectie documentatie! Dat 1:36-model van de Sierra had ik ook, gekocht toen de echte auto uitkwam. Er is overigens ook een leuke 1:18 XR4i die ik nog ergens moet hebben... tegenwoordig heb ik de hele serie in 1:43.
Je ben ook erg blij met al die brochures en gidsen, vooral de interne van Ford. Zeker omdat je er "de praktijk" naast hebt en allerlei details ontdekt. Dan lees je bijvoorbeeld in de specifikaties dat je vanaf de L een zacht aanvoelend stuurwiel hebt. Huh? En warempel, het stuur in de Custom is inderdaad van harder kunststof :LOL:
 
Leuke update. Morgen nog ff een rondje met de bandenpomp doen? ( l.a. bij de L is de band erg zacht, zo te zien ;) )

Rare tekst op die productgids: beginnen over de auto eens door de ogen van de koper te bekijken.. en het dan over verkoopargumenten hebben. o_O Naar mijn mening moet je dan de aankoopargumenten benoemen. (welke (deels) natuurlijk wel hetzelfde kunnen zijn..)
 
Mooi, heerlijk om weer wat te lezen van je wagenpark! Wie had je op de koffie van Steijn? Hans of Paul? Ik maak ook al jaren gebruik van hun diensten. Paul was er in mei en Hans voor een hertax in september.

Chroombies is echt een verbetering, gaaf man!
 
Durashift zei:
Leuke update. Morgen nog ff een rondje met de bandenpomp doen? ( l.a. bij de L is de band erg zacht, zo te zien ;) )

Het is redelijk onwaarschijnlijk dat die auto nog op straat komt...

Durashift zei:
Rare tekst op die productgids: beginnen over de auto eens door de ogen van de koper te bekijken.. en het dan over verkoopargumenten hebben. o_O Naar mijn mening moet je dan de aankoopargumenten benoemen. (welke (deels) natuurlijk wel hetzelfde kunnen zijn..)

Het is de verkoopgids Traininggids, dus het zijn de argumenten voor de verkoper om het product mee te verkopen. Met deze gids leert de verkoper wat hij moet zeggen om een potentiële klant te overtuigen. Lijkt mij niet zo heel vreemd toch?

DSvwFOE.png
 
uwbuurman zei:
Mooi, heerlijk om weer wat te lezen van je wagenpark! Wie had je op de koffie van Steijn? Hans of Paul? Ik maak ook al jaren gebruik van hun diensten. Paul was er in mei en Hans voor een hertax in september.

Ik ben slecht in namen o_O Zoals ik het begreep was hij wel een van de oprichters maar niet de naamgever.

uwbuurman zei:
Chroombies is echt een verbetering, gaaf man!

Dank je! Had ik veel eerder moeten doen. Rolletje tape van acht euro en vijfkwartier pielen en prutsen geven het een heel ander, en beter aanzien.
 
Wouter82 zei:
(..)
Durashift zei:
Rare tekst op die productgids: beginnen over de auto eens door de ogen van de koper te bekijken.. en het dan over verkoopargumenten hebben. o_O Naar mijn mening moet je dan de aankoopargumenten benoemen. (welke (deels) natuurlijk wel hetzelfde kunnen zijn..)

(..) Met deze gids leert de verkoper wat hij moet zeggen om een potentiële klant te overtuigen. Lijkt mij niet zo heel vreemd toch?

(..)

Nee, het principe van zo'n handvat niet, dat zal nog steeds (in een moderner jasje) gedaan worden bij dealerintroducties.

Naar mijn idee volstaat: wat zijn de verkoopargumenten voor de Ford Sierra.
Maar goed, dit is slechts mijn geneuzel.
 
Super, die tape! Dat maakt flink verschil. Ik snap het principe van aanhikklusjes heel goed, iets met bumpers... ;)

Wouter82 zei:
Klassiekerrijder zei:
Je hebt een erg mooie collectie documentatie! Dat 1:36-model van de Sierra had ik ook, gekocht toen de echte auto uitkwam. Er is overigens ook een leuke 1:18 XR4i die ik nog ergens moet hebben... tegenwoordig heb ik de hele serie in 1:43.
Je ben ook erg blij met al die brochures en gidsen, vooral de interne van Ford. Zeker omdat je er "de praktijk" naast hebt en allerlei details ontdekt. Dan lees je bijvoorbeeld in de specifikaties dat je vanaf de L een zacht aanvoelend stuurwiel hebt. Huh? En warempel, het stuur in de Custom is inderdaad van harder kunststof :LOL:
Ha, dat is geinig! :D

Wouter82 zei:
Durashift zei:
Leuke update. Morgen nog ff een rondje met de bandenpomp doen? ( l.a. bij de L is de band erg zacht, zo te zien ;) )
Het is redelijk onwaarschijnlijk dat die auto nog op straat komt...
:(
 
Ah ik wist niet dat sommige auto's bij jou in de loods de definitieve rustplaats hebben gevonden. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant heb je er zoveel dat je dat toch niet merkt :D
 
Jammer dat-ie niet meer de weg op komt, maar beter bij jou in de loods als een soort museumobject dan op een of ander modderig grasveld bij een demontagebedrijf.
 
Tja dat ding is door en door versleten dus daar is gewoon erg weinig eer aan te behalen. Maar hij blijft zeker, hij behoort onderhand tot de oudste Sierra's van Nederland. Daarnaast heb ik de ijdele hoop dat er nog wel eens een keer een betere opduikt, het is per slot van rekening de meest gangbare uitvoering. Hier in de buurt rijdt een lichtblauwe rond maar het is nog niet gelukt daarmee in contact te komen.
 
lnuTaOa.jpg


April 83. Deze foto heb ik al zeven jaar, twee jaar geleden reed de auto langs huis en een vriend van mij ziet hem wel eens in zijn omgeving rijden. Contactverzoek via de RDW werd afgewezen. Dus dat blijft voorlopig onbereikbaar...
 
Wouter, op facebook kwam iets voorbij waarbij ik aan jou moest denken:
https://www.facebook.com/groups/598220120208684/permalink/4735507693146552/?sale_post_id=4735507693146552

Sierra L (?) met hangspiegels, uit de Flodder-serie!
 
Ha, dank je. Ik was er al op gewezen en heb daarop gereageerd:
quote]Leuk, maar niet 3.000 euro leuk. Bovendien klopt de striping niet met het bouwjaar. En ik heb al een Custom :) [/quote]
 
Wouter! Kende je deze al?:D

https://www.the-saleroom.com/en-gb/auction-catalogues/gaze-and-son/catalogue-id-srtw10312/lot-71715a2f-e7af-48a5-9ba7-adec0100fd19

0e965c7b-cd66-41f5-9ce4-adec0102dc76.jpg
 
Alweer maart, tijd voor een update :)

Wouter82 zei:
Dank je! Had ik veel eerder moeten doen. Rolletje tape van acht euro en vijfkwartier pielen en prutsen geven het een heel ander, en beter aanzien.
Iets te vroeg gejuichd want op de biezen van de L blijft de tape niet zitten. Nog maar even bezien of ik met lijm aan de gang ga o_O

De XR4i staat er netjes bij maar een paar bruine plekjes in de motorruimte storen mij al langer. Daarnaast is er wat eigenaardigs met de dorpels. De kunststof platen onder de portieren zitten om de dorpel heen geklemd, maar dat zit alleen rechts zoals het hoort. Links zit het eigenlijk helemaal los en daar had ik al eens een tiewrapje tussen gefrunnikt als soort verzekering. De linker dorpel lijkt een keer hersteld te zijn zodat de rand nu te dik is om de platen omheen te klemmen. Dat moet dus ook een keer gefatsoeneerd worden. Nu had ik dit al bijna een jaar geleden met Milan besproken van Milan's Oldtimer Service, hij heeft zich gespecialiseerd in plaatwerkherstel en het fijnere laswerk, en gisteren bij hem langs geweest om alles eens te bekijken en bespreken. Plan is dat de auto daar komende winter heengaat om al deze punten aan te pakken, samen met wat plekjes die we gisteren tegenkwamen zoals bij de stoelbevestiging.

hRu9zMM.jpg

De hoek rechtsvoor, bovenzijde

8pHPKnm.jpg

En de onderkant daarvan. Die grote zwarte vlek is het armatuur van de koplamp

x2lCqdW.jpg

Ook rechts, maar dan richting het schutbord ter hoogte van de accu

2hld8UM.jpg

Sfeervolle werkplaats...

izP7nwV.jpg

...en idyllisch gelegen in de Betuwe

Gisteravond was ook de NachtClubRit van Elk Merk Waardig, niet toevallig was dat goed te combineren met het bezoek aan Milan. Ik kon dus als eerste post-winterrit meteen even goed kilometers maken met de XR4i en het blijft toch feest hoe goed die V6 loopt. Overdag moet je je echt inhouden om het bij 130 te laten, wat inderdaad al te hard is, maar 's avonds laat heb je eigenlijk datzelfde gevoel bij 160-170, wat inderdaad ook te hard is :p

De Ghia staat alweer veel te lang stil. Probleem is een niet goed vindbare elektronische storing waardoor hij slecht start en moeilijk loopt. Hoofdverdachte zijn de koplampen die in allerlei interessante combinaties branden, maar niet zoals bedacht was in Keulen. Dus maar eens begonnen met de boel open te schroeven en er in te duiken. De theorie is een stuk aannemelijker geworden maar veel kon ik er zelf ook niet meer mee. Ik heb goede draden van een Mk2-koplamp maar die heeft net weer andere stekkers. Komende week komt er iemand met meer verstand van zaken langs en dan gaan we eens kijken in hoeverre dit 1) te herstellen is en 2) het probleem was.

lWbBNu0.jpg

Hij glimt alsof hij zo uit de showroom komt gerold, maar het zou fijner zijn als die weer zo mooi liep als voor 2018

zkiJPKb.jpg

Bij het inschakelen van grootlicht valt het linker dimlicht uit en meer van dat soort fratsen

Um0JyMY.jpg

Aha. Volledig vergane draadomhulsing lijkt mij plausibel als storingsbron

pEXpHF4.jpg

Eén draad is zelfs volledig kaal, een andere is met tape omwikkeld

sGDdSWJ.jpg

En dit is de "fitting" van het rechter stadslicht...

HeYCXv3.jpg

Uit de categorie leuke randzaken, een advertentie uit de AutoVisie van 19 maart 1983 die ik gisteren mocht meenemen

RtpRwlF.jpg

En nog meer leuks...
 
Ed2SZf5.jpg


Motormaatskappy van Suid-Afrika :D

De XR8 heeft nog een speciaal typeplaatje, verstopt onder de rechter koplamp:

4stghlh.jpg


Dit is nummer 52... en die komt mijn kant op :LOL:
 
PascalD zei:
Alleen als je ons met veel foto's op de hoogte houd van alles o_O

Jawel, binnenkort in dit theater: een Ford Sierra XR8!

Ik heb wel eens laten doorschemeren dat voor mij de ultieme Sierra de Zuid-Afrikaanse XR8 is en dat die er ooit moet komen. Omdat die a) zeldzaam zijn en b) niet te geef, was dat een mooie wens die wel eens lang onvervuld kon blijven. Evenzo heb ik ook wel laten doorschemeren dat ik eerst wil investeren in wat ik heb alvorens ik de collectie uitbreid. Maar omdat in 2022 zowel de Sierra zelf als de verzamelaar veertig worden, begon het ergens vorig jaar toch wat te kriebelen. En dan ga je maar weer eens rondkijken op de Britse Ebay en wat Zuid-Afrikaanse websites. Niks te vinden natuurlijk, en ergens ook wel gelukkig niks want moest ik hier nu echt wel aan beginnen? De ratio begon langzaam wat terrein te verliezen toen ik eenmaal had besloten om mijn parkeerplaats te verkopen die ik nog in Den Haag heb en onderverhuur. Dan was ik in elk geval een eind op weg in het financiële deel. Daarna weer een rondje digitaal gesurft en wederom geen resultaat op de mij bekende sites. Wat verder zoeken gaf opeens een link naar een advertentie op het Duitse Ebay Kleinanzeigen. Dat zal dan toch wel een oude advertentie zijn die bij de zoekresultaten is blijven hangen? Nee, er werd daadwerkelijk een XR8 aangeboden! In Tsjechië nota bene, het moet toch niet gekker worden. Min of meer gelukkig werd er een prijs voor gevraagd die echt boven de grens lag van wat ik nog enigszins leuk en acceptabel vond. De ratio won het dus het weer, snel vergeten, er komt wel weer een kans. Ooit…

Die Tsjechische XR8 bleef een beetje in mijn achterhoofd zeuren dus een paar maanden later ga je toch maar weer eens digitaal rondkijken. Weer diezelfde Duitse advertentie uit Tsjechië, de verkoop schoot dus niet zo op kennelijk. Maar wacht eens, de prijs was noemenswaardig verlaagd! Nog steeds niet koopje van de week, maar het leek wel meer op wat Britten en Zuid-Afrikanen vroegen in die paar advertenties die ik de afgelopen jaren had gezien. Lang verhaal kort, contact gezocht met de verkoper, wekenlang heen en weer gemaild over de staat en het verhaal van de auto en uiteindelijk de knoop doorgehakt en tot koop overgegaan. De auto was in 2019 door Car Cave in Schotland uit Zuid-Afrika gehaald, dat bedrijf “doet” in bijzondere Fords en meerdere komen uit Afrika. Zo hebben ze bijvoorbeeld af en toe een Taunus-P100 staan maar ook zo nu en dan een XR8. De Tsjech, overigens ook in het bezit van meerdere Sierra’s, heeft hem twee jaar geleden daar vandaan gehaald maar was er niet aan toegekomen de auto te registreren en in gebruik te nemen. En nu moest hij investeren in zijn eigen bedrijf en de kortste klap voor hem was de XR8 te verkopen. En zodoende komt de auto naar Nederland :D

De plannen zijn nu dat de auto in april voor mij wordt opgehaald. De beste foto's die ik heb zijn van Car Cave:

2OnqmbH.jpg


ieq91LZ.jpg


Past precies :D
XcQSG5F.jpg


En een meer actuele foto:
OdcTnkn.jpg


Ik heb met nummer 52 dus een behoorlijk vroege uit de totale productie van 250. Daarbij vergeleken is de eerste RS Cosworth welhaast massaproductie met ruim 5.000 exemplaren... Mijn auto heeft als eerste registratie januari 1985 en is dus in 84 gebouwd, ik was altijd in de veronderstelling dat ze allemaal in 85 waren gebouwd. Maar ik heb ook een officiële datasheet en die is van juli 84.

dNH9SLe.jpg


Mijn auto verkeert niet in concoursstaat, maar het lijkt allemaal overkomelijk. Belangrijker vind ik dat hij volledig origineel lijkt. De paar XR8'en die ik de afgelopen jaren te koop heb zien staan, hadden bijna allemaal wel iets: grote velgen, een verlaging, extra meters in het dashboard. Ik ben heel benieuwd wat er straks van de trailer rolt :)

Wordt vervolgd!
 
Bijzondere uitvoering. Homologatie voor een toerwagenraceklasse waarin de BMW 7 serie en Alfa GTV6 in meededen, las ik in onderstaand artikel:

https://www.classiccarsforsale.co.uk/reviews/buying-article-ford-sierra-xr8

Tip: check de foto van de motorruimte en zie het verschil met die van jou. (maar dat had je vast al uitgevogeld ;) )

Succes en veel plezier ermee gewenst.
 
uwbuurman zei:
Gaaf man!! Soms moet je gewoon je hart volgen! Gefeliciteerd met je ultieme Sierra!

Zo is het ook weer ja. Dank je :)

Durashift zei:
Tip: check de foto van de motorruimte en zie het verschil met die van jou. (maar dat had je vast al uitgevogeld ;) )

Artikel kende ik, maar ik had dat nog niet gezien. Kan er bij op het lijstje... o_O

Durashift zei:
Bijzondere uitvoering. Homologatie voor een toerwagenraceklasse waarin de BMW 7 serie en Alfa GTV6 in meededen, las ik in onderstaand artikel:

Je hebt in Zuid-Afrika van meerdere auto's bijzondere uitvoeringen gehad, waaronder deze Sierra XR8 en die Alfa inderdaad. Maar die BMW betreft de 333i, met als ik het goed heb de zescilinder van de 7-serie. Ook had je de Opel E Kadett Big Boss, die ook tamelijk exotisch was uitgedost :)
 
Uit jouw collectie was de XR4i mijn favoriet, maar wordt nu toch wel de XR8! Gaaf man! :cool: RHD rijden zul je inmiddels wel gewend zijn van de Fairlane, denk ik? (Of hoe heet die Australische ook alweer?)
 
Terug
Bovenaan