Hee!
Nou ik ben terug van een bijzonder leuke, gezellige en natuurlijk ook zeer nuttige reis! Donderdagmiddag na het ophalen van de Nissan NV200 eerst maar eens de auto klaargemaakt voor de rit, even wassen en ramen schoonmaken enzo. Vervolgens het vriendinnetje opgehaald van het station en door naar Oostende waar we om half 6 moesten zijn. Reis ging zeer voorspoedig en de NV200 bleek een hele fijne reiswagen te zijn! Lekker stil en comfortabel, zeker voor een busje! Verbruik bleef steken bij een 1 op 20

Onderweg nog even snel paar fototjes van de wagen gemaakt:
Fantastisch weer!
Met de boot naar Engeland:
Hello Ramsgate!
Vervolgens m'n eerste kilometers linksrijden moeten afleggen. Omdat het al laat was was er geen kip op de weg, een echt voorbeeld had je dus niet. Desondanks ging het allemaal bijzonder gemakkelijk en vlot ookal kost het wel opperste concentratie. Arme Charlotte meerdere keren moeten vragen of ze alsjeblieft even heel erg stil wil zijn haha

Na een 1,5 uur rijden aangekomen rond 12:00 's nachts Engelse tijd in Sevenoaks / Essex. Fijn hotelletje:
De dag erna richting Will/Datman geweest voor nieuwe originele spulletjes zoals een uitlaat en een dynamo en een aantal Cherry Turbo werkplaatshandboeken. Ook nog even zijn collectie bekeken maar verder geen echte foto's van want dat had ie liever niet. Daarna door naar Sheffield waar we weer een erg leuk hotelletje hadden:
Sheffield bleek ook echt een hele leuke stad, jammer van het typische Engelse weer maar dat had ook wel weer wat. Sfeerimpressie:
De avond doorgebracht met Graham, de verkoper. Flink wat biertjes met z'n allen weggewerkt in de lobby van het hotel. Zeer geslaagde avond!! De avond daarna werden we door Graham uitgenodigd om gezellig te blijven eten. Hebben toen ook meteen kennis gemaakt met de vrouw en 2 kinderen van Graham! Vervolgens ook alle spullen ingeladen in de NV200 welke achteraf gezien net aan groot genoeg was! Flink moeten stapelen tot bijna aan het dak!!
Op zondag dan weer terug naar huis! Rond 1 uur vertrokken richting Ramsgate waar onze boot om half 7 engelse tijd zou vertrekken. Onderweg nog eens verbaasd over de ENORM hoge vrachtwagens:
Bijna in Ramsgate begon de vermoeiheid al wat toe te nemen, dat was na 5 uur rijden. De uiteindelijke reis zou bij elkaar 14 uur gaan duren... pfffffffffffff:
Rond 3 uur 's nachts uiteindelijk aangekomen bij Charlotte waar ik nog snel 4 uurtjes slaap kon meepakken. Vanmorgen weer vroeg de weg op gegaan richting DTA / Lymon /Eric om de turbo-motor af te leveren voor revisie. Foto's en updates volgen snel!!Daar ook meteen gezien dat de motor of versnellingsbak flink heeft gelekt wat later een enorme rotklus bleek te zijn om schoon te maken. 1 volle fles amonia en 2 spuitbussen remmenreiniger later leek het ergste weg te zijn. Autotje ook maar even flink gewassen en weer volgetankt ingeleverd bij de Nissandealer. 1650km later ben ik toch wel heel erg te spreken over deze bestenwagen, wat een fijne bak is het!!
Afscheidsfototje:
Verdere foto's volgen heel snel van oa het revisieproces en het strippen van de wagen!! Nu wat slaap inhalen want ik zie witter dan de witte was in de Wittereus reclames!
Cheers!