Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Ik heb wel nog wat spots te delen van de afgelopen weken:

Allereerst deze keurige camper:

Een Kever waarvan ik bijna beter kan vertellen welke accessoire er niet op zit. ;)

Een plotselinge verschijning in mijn eigen buurt. Na mijn foto ook niet meer teruggezien...

In het centrum van Haarlem passeerde deze Kadett mij:

Al toerend in mijn eigen Volvo kreeg ik een duimpje! Zij een foto. ;)

Een leuke Mini!

Onderstaande Integra heb ik al eens eerder geplaatst in dit topic maar nu kon ik de voor- en achterkant vastleggen!

In dit kleurtje vind ik een Seicento ondertussen wel fotowaardig!

Bij de lokale bouwmarkt zag ik deze Mercedes. In gebrekkig Duits kon ik even communiceren met de eigenaar die vertelde dat hij net die dag uit Luxemburg was komen rijden. :eek:

Twee leuke Japanse werkpaarden:

Deze Volvo is vorige week ook al door XBXG geplaatst maar ik heb iets met blauwe Volvo's!

In een Haarlemse parkeergarage zag ik deze DS die er een paar geleden nog iets minder netjes bijstond:

Maar de topper van de parkeergarage was toch deze leuke Simca!

Jemig daar zitten een paar heel gave spots tussen D oh!

Het was lastig om vanuit een bewegende lift te fotograferen maar een Lancia Beta HPE doe ik het graag voor:
54440505456_aea7b74cf8_h.jpg

54440697774_f4c52cd9e7_h.jpg

Renault Safrane V6:
54439533834_9b3fb6b78b_h.jpg

Peugeot 607 is inmiddels ook wel spot waardig geworden naar mijn idee:
54441897273_950532b95d_h.jpg

En nog een Bentley Continental GT:
54441649116_5c5a204f25_h.jpg

Niet veel later zag ik deze Kever.

Toen de eigenaar toevallig net naar buiten kwam vroeg ik hem of hij niet bang was om een bekeuring te krijgen voor het ontbreken van het kenteken. De man (met stevig Australisch-Engels accent) reageerde zelf ook verbaasd en zei dat hij die helemaal vergeten was terug te zetten nadat hij ermee bezig was geweest. :')

Vervolgens reed de eigenaar (met veel kabaal!) nog even voorbij en kon ik nog deze leuke foto maken:

Het lot van deze Mercedes laat zich niet raden...

Een beetje valsspelen maar te leuk om niet te delen. Deze Visa op het circuit van Zandvoort:

Deze Panda stond aan de boulevard van Zandvoort geparkeerd.

Evenals deze Mini:

Op het oog een nette BMW!

Maar schijn bedriegt... :(

In deze Panda zaten vier volwassenen!

Ik twijfelde bij deze Subaru nog om de foto verticaal te nemen!

Tijdens een avondwandeling kwam ik deze nette Mercedes tegen:

Een keurige Audi 80!

Deze Nissan zie ik al jaren af en toe door Haarlem rijden. De laatste keer dat ik hem fotografeerde was alweer in 2019!

Alweer een Panda!

Een leuk plaatje, al zeg ik het zelf!

Een mooie BMW!

Volgens mij was deze hier onlangs ook door iemand geplaatst? Ik weet even niet meer wie?

En dan sluit ik voor nu even af met deze leuke BMW!

Die Audi 80 heeft ook de koplampen, achterlichten en bumpers van een 90. Niet vreemd dat je 'm daarvoor aan zag. Vijfgaats naven zijn ook niet standaard, benieuwd hoe ze dat hebben opgelost.

Mooi ding inderdaad.

Mijn spot van de dag was deze Mitsubishi Lancer uit 1978:

Althans, ik zag nog eenzelfde Lancer in een andere kleur (zo zie je er een heel decennium geen 1, en dan opeens op 1 dag 2) en een Jaguar E-type, maar kon die niet fotograferen.

Verder zag ik nog een Mercedes-Benz 200 uit 1982:

Een Renault Fuego uit 1985:

Een BMW 850i uit 1991:

En een Cadillac Coupé de Ville uit 1992:

Verder nog twee die bij thuiskomst herspots bleken te zijn (nu gespot op en in een andere plaats): een Lancia Delta Integrale uit 1992 en een Buick Skylark uit 1967.

Laatst bewerkt:
@Mijnfavoriet,
Wat is er precies bijzonder aan die Ford Mondeo, Peugeot 3008, BMW 3-serie F30 en Kia Sportage? Lijken mij toch redelijk doorsnee auto's in het Nederlandse straatbeeld.

@Mijnfavoriet,
Wat is er precies bijzonder aan die Ford Mondeo, Peugeot 3008, BMW 3-serie F30 en Kia Sportage? Lijken mij toch redelijk doorsnee auto's in het Nederlandse straatbeeld.
Eens, maar niet met die Mondeo als voorbeeld, want dat is nu net wel een goede spot (geen Mondeo maar een Fusion uit Noord-Amerika).

Die Lancer!
Louisz is hier in de buurt geweest zie ik. Ik denk dat ik die E Type dan ook heb gezien, stond hier in het dorp. Een donkerrode type 1.

MCW, ik heb niks met dat oorlogtuig maar mooi dat er liefhebbers zijn die dit spul na ruim 80 jaar toch nog rijdend houden!

@Mijnfavoriet,
Dit model Peugeot 3008 zie je niet meer zo vaak en hij zag er netjes uit.

De Bmw 3-serie F30 en de Kia Sportage met die kleur zie je niet vaak.

Dat geldt ook eigenlijk voor de Bmw IX3 die is ook niet zo bijzonder, maar de kleur maakt hem wel weer bijzonder.

De latere Ford Mondeo's zie je niet meer zo vaak in het Nederlandse straatbeeld.

Laatst bewerkt:
Bevrijdingsdag komt eraan en dat is het moment dat die legergroene veteranen ook weer op de weg komen. Ik spotte deze Jeep en sprak met de eigenaar. Het is volgens hem één van de auto's die in 1942 gedurende vijf maanden door Ford is gebouwd voordat Willys het overnam. Deze zijn te herkennen aan de Ford-letters op de achterzijde (zie foto 2). Verder wees hij me erop dat het gele bordje met de gewichtscategorie-aanduiding tijdorigineel is (wel van een andere auto overgezet, de sporen van de snijbrander zijn voor een geoefend oog nog te herkennen).
iNySRAT.jpeg

3PXZcAE.jpeg

Die komt als het goed is uit mijn dorp/stad en staat hier altijd vlak in de buurt geparkeerd. Zal hem eens ook op de foto nemen.

Inderdaad, bevrijdingsdag komt er aan en ik kwam ook al een Jeep tegen:
AP1GczOrzCTfGNrW__1LMljdbDHZLP_P1G8TTp_11RMcPcOtwZ0T3ZNdv0DYoLJVy90NLrMmEUXe0NvDvLO9LE0vzRtBkRGCSM5avccJqOmc1iHtKx3CR9U50wqdd9SFZ73-W1iaUXczvqSKlwTMco7apulspw=w1016-h762-s-no

Het enige andere noemenswaardige dat ik van het weekend tegen kwam was een Jensen-Healey bij een benzinepomp, maar helaas had ik geen tijd om te stoppen. :cry:

Die hebben wij hier zeker wel gehad: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/ford-mondeo-onder-het-mes/
De Fusion 2017 facelift werd op de Mondeo in 2019 doorgevoerd. De Fusion kreeg in 2019 subtiele facelift maar dat is niet de versie die hier op de foto staat.

Goed lezen. EEN facelift die hier niet is geleverd. De Fusion zoals op de foto is de 1e facelift van de Fusion (niet de 2e). En die neus verschilde met onze Mondeo, zowel voor als na de facelift.

Mondeo facelift
44ly7s3bfenk_800.jpg

Fusion 2017 facelift
20250413-111749.avif

Fusion facelift 2019
q0uytoybnzh7_800.jpg

Dus na de 1e facelift van de Fusion had die al andere koplampen, grille en bumper ivm de Mondeo.

Ik: Ja een facelift die wij hier niet hebben gehad.
Jij: Die hebben wij hier zeker wel gehad (..) De Fusion 2017 facelift werd op de Mondeo in 2019 doorgevoerd.

Vervolgens link je naar een artikel over de Mondeo 2019 facelift die overduidelijk NIET overeenkomt met de Fusion 2017 facelift, bijdehandje. Kijk gewoon naar de foto's.

Ik zou direct nieuwe platen hebben laten drukken als ik de eigenaar van die Jetta zou zijn.

Nieuwe Mustang, prima te betalen als je geen BPM hoeft af te dragen.
54452949667_d7fe5fc67e_h.jpg

En nog een traction met bijzondere platen. Model komt in aanmerking voor klassiek kenteken maar die mag je niet drukken met deze sidecode.
54454158985_4af855c945_h.jpg

54453991434_9d8e836968_h.jpg

Naast deze prachtige dame hierboven heb ik o.a. nog een Ioniq 5 N vastgelegd - de eerste live voor mij, plus een Prius Mk5 in die bijzondere mosterd-gele kleur (sunset yellow). Beide sporadisch onderweg te bewonderen. Echter, in lijn met de discussie hierboven, ik ben selectief in wat ik plaats, waarbij ik inschat of het voor de lezer óók interessant is. Best lastig soms.

Terug
Bovenaan