Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Je brengt ons zelf wat in verwarring..eerst riep je dat je het allemaal niet te duur wil maken en nu roep je dat je graag wat meer wilt betalen voor wat groters...dan weten wij het ook niet meer..:)

De auto heeft natuurlijk ook een zakelijk belang, de ruimte is voor het werk ook soms nodig.

Heb je nooit over de ruimte van de Leaf gehoord..is ook niet al te groot..

Je brengt ons zelf wat in verwarring..eerst riep je dat je het allemaal niet te duur wil maken en nu roep je dat je graag wat meer wilt betalen voor wat groters...dan weten wij het ook niet meer..:)
Dat heb ik ook een beetje. En als het dan toch iets groter moet, dan gelijk maar eentje die de caravan kan trekken toch? EV6 facelift, of nog net een voorraadmodel van voor de facelift met wat korting?

zelf met kinderwagen redde we ons zelfs prima met de Up. En nu met de twingo doen we de wekelijkse boodschappen en zo ook met de twingo. Nooit te klein. Maar B wil dan ook heel graag kleine auto's rijden. Kan mij voorstellen dat je zelf iets ruimer wil rijden.

Astra L is wel lastig als electric. Eigenlijk wel een beetje wat ruud ook al zegt; de astra blinkt eigenlijk nergens in uit. Alles is prima, maar dat is de concurrentie ook. Hij blinkt niet uit in reikwijdte , niet in rijden (gewoon prima wat ik zo lees), niet in prijs, niet in afwerking/luxe, niet in ruimte. zeker met een model Y, maar ook auto's zoals een scenic word het rationeel een lastige keuze.

Ben nu in Canada, eerste keer. Wat een prachtig land weer! Leuke mensen, wel groot verschil tussen Toronto wat gewoon een zoveelste grote stad is en nu in de zeer uitgestrekte binnenlanden. Gewoon een uur rijden op de snelweg en geen enkel dorpje of wat tegen komen en heel rustig verkeer en indrukwekkende natuur, vooral heel veel bomen. Ik vind het echt heerlijk! Wel ook kilometers lange verbrandde bossen gezien wat hier recent veel heeft gewoed.

Huurauto is een Ford Escape AWD platinum, en wat ik al eerder had met USA fords, goedkoop plastic, het rijd niet heel top. Wel super de luxe. Maar prima als huurauto. Morgen nog de nodige kilometers maken, en dan eind van de dag met het vliegtuig van Edmonton weer terug naar Amsterdam

Ben een paar keer in Toronto geweest, en vorig jaar gingen we ook een stuk de stad uit. Ik vind het ook echt een heerlijk land!

Heb helaas een heel druk schema met veel afspraken. Maar tijdens het reizen kun je toch wel veel zien. En als er een mooie plek is om te stoppen doe ik dat ook zeker om even te genieten van de rust en ruimte. Helaas geen beren gezien nog.

Wil hier nog wel weer een keer naar toe ooit :D camperhuren of zo. Maar goedkoop is het hier allemaal niet

De laatste dag in canada nog een buick regal gezien, of tewijl; onze Insignia B grand sports. Maar dan met 3.6 V6 en GSI uitmonstering. Heel dik (y) maar in ons landje onverkoopbaar.

Binnenkort met de Twingo naar de eerste APK. zal wel niet heel spannend zijn, maar ga het liefst naar een onafhankelijk APK punt die dus verder niets doen dan APK's. Overal in NL zie ik ze wel maar die hier in twente bestaat niet meer

Helaas inderdaad dat die dikke versies hier allemaal wegvallen.

Twingo zal vast glansrijk door de APK komen. Hier een afspraak op 11-9 voor nieuwe draagarmrubbers en banden voor de Fiat 500C. Die verder ook nog prima bevalt, kijken weleens naar wat anders maar voorlopig blijft hij zeker nog.

Verwacht zeker geen gekke dingen eigenlijk. Wel heeft er iets de bodemplaat geraakt. die kunststof beschermplaat aan de onderzijde. Daar is iets afgebroken. Daar heb ik een klein gaatje in geboord en met een ti-wrap deze weer vast gemaakt zodat het niet gaat klapperen en weer stevig vast zit. Gaan ze vast iets van zeggen, maar maakt volgens mij voor de APK niet uit.

Bij de Insignia beginnen de banden te cuppen achter. nog niet heel erg, maar begin ze wel wat te horen. Dacht eerst een wiellager maar het zijn toch echt de banden. Banden zijn ook al bijna 6 jaar oud. Qua profiel zit er nog iets van 3 - 3,5 mm op. Ik rij vrij weinig dus red het qua profiel makkelijk tot de volgende beurt volgend jaar om ze dan te vervangen, maar het geluid stoort wel, met name op de snelweg.

Maar als ik een hele fraaie 5-serie tegen kom wil ik daar ook wel eens naar gaan kijken en ben ik die 300+ euro voor 2 fatsoenlijke banden ook kwijt. Misschien toch maar even doorrijden en niet te veel storen aan het geluid zolang het nog binnen de perken blijft. :)

Ja bandengeluid kan behoorlijk storend zijn, maar wanneer je toch met een schuin oog naar iets anders kijkt is de investering misschien ook niet nodig.

Een 5 serie zoals je weleens deelt is inderdaad heel dik.

Die bodemplaat zal geen probleem zijn lijkt me.

haha herkenbaar. Vier nieuwe banden zijn eigenlijk wel heel fijn, stoeprandschade nog een keer bijwerken op twee velgen en eigenlijk zou een automaatbakspoeling bij 100dkm ook niet verkeer zijn. In combinatie met onderhoud volgend jaar betekent dat zo 2,5K investeren. Misschien dan toch een goed moment om t.z.t. in te ruilen op eentje met een halve ton minder aan kilometers....

Gaatje boren in bodem van een elektrische Twingo is ook wel lef hebben. Maar ik neem aan dat je even gekeken hebt waar het accupakket zit......

Maandag een zwaar ongeval op de N348 waarbij een Tesla frontaal op een vrachtwagen is geklapt. Tesla vloog meteen in brand en de inzittenden zijn levend verband. Vorig jaar een compleet gezin in een Ioniq en onlangs twee mensen in een EX30 waarbij zelfde gebeurde. Zou het risico op brand bij een EV dan groter zijn bij een zware crash? Heftig dit soort ongevallen. Een verkeerde inschatting en het is gebeurd.

dodelijk ongeval N348

Gaatje boren in bodem van een elektrische Twingo is ook wel lef hebben. Maar ik neem aan dat je even gekeken hebt waar het accupakket zit......

Nee gaatje in de bodemplaat. Zwart plastic plaat , om daar een tiwrap aan vast te maken om klappen te voorkomen. Meer voor vuil of aërodynamica is die plaat denk ik. Niet in de bodem zelf geboord , is precies ter hoogte van de accu :p

Pfoh heftige crash. En die vrachtwagen chauffeur. Bekneld zitten en mogelijk voor je neus twee mensen zien overlijden. Ik hoop dat ie of buiten bewustzijn was of dat niet mee kreeg.

Gek dat zo'n ding direct in brand vliegt en een brandstof auto niet. Die heeft namelijk juist veel brandbaar spul aan boord (vertel mij wat...).

Twee nieuwe bandjes eronder en klaar is kees weer, toch..een auto rijdt zoveel lekkerder met vers rubber...

Ik denk dat ik over paar jaar voor deze ga. Wordt al steeds betaalbaarder. Blijf ik van gecharmeerd. Rijdt niet zo strak als een bmw oid maar kleeft ook geen imago aan en daar houd ik wel van. Lekkere neutrale auto.

V60

Verschrikkelijk ongeval. Tsja, je maakt geen schijn van kans in een EV bij een dikke crash..je zit bovenop een dik accupakket met lithium batterijen...als die kapot gaan krijg je zeer brandbare gassen, zit je middenin de vuurzee en ben je reddeloos verloren..zeker als de auto ook nog onder stroom staat.

Uiteraard kan dit ook bij een brandstof aangedreven voertuig gebeuren maar heb het idee dat de kans op in brand vliegen en je er niet meer uit kunt komen toch wat kleiner is.

Laatst bewerkt:
Een V60 of V90 heb ik ook nog wel een zwak voor. In de juiste uitvoering hele mooie auto's.
Zou er zelf graag eens in rijden om te kijken of dat bevalt, ook werking van systemen e.d.

Hier weer terug van vakantie.

Zowel heen als terugweg in drie dagen gedaan. Elke dag circa 500km, maar op de heenweg wel via een omweg via wat mooie omwegen en uitzichten.
Drie weken lang geen lange broek aan gehad en geen regen gezien. In Italië een ochtend bewolking en op de terugweg vlak voor de Oostenrijkse grens een paar spetters. Gisteren vlak voor de NL grens begon het te miezeren en eenmaal in NL regen wat pas eind van de middag ophield volgens mij. Welkom in NL....

De BMW heeft het weer als een zonnetje gedaan. Door de dakkoffer eigenlijk alles met 140 op de cruise control gereden. Was af en toe nog wel wat "frustrerend" want op sommige momenten was het lekker geweest om even door te halen.

Voor vertrek de auto goed gewassen en op vakantie de auto nog een keer afgespoten. Want met een rondje door een stoffig safaripark, de vliegen van de heenweg, zooi en blad van bomen en het stof van bladblazers van overijverige camping medewerkers was dat wel nodig. Heb er van genoten hoe goed ik hem schoon kreeg met alleen afspuiten.

Kom ik op de ochtend van vertrek terug van mijn dagelijkse cappuccino en het halen en verse broodjes, zie ik net een camping medewerker weglopen met een bosmaaier. Het vrij hoge gras rondom mijn auto was weer kort en mijn auto zat er weer onder :mad: , gelukkig geen schade.

Denk dat ik dat trucje vandaag of morgen nog een keer ga herhalen, want ook dit weekend al weer de nodige km's voor de boeg. Daarna maar weer eens goed wassen.

Even wassen is na de vakantie altijd weer een goede dagbesteding. Gegarandeerd een goed resultaat heb ik gemerkt! Ik rijd ook liever wat om wanneer die route mooier is. Dit jaar ook gedaan en prima bevallen.

V60 vind ik ook een erg mooi model.

net even in de Audi configurator een nieuwe A5 Avant samengesteld, en nog niet eens gek gedaan maar 80K zit je zo aan.

Gisteren vlak voor de NL grens begon het te miezeren en eenmaal in NL regen wat pas eind van de middag ophield volgens mij. Welkom in NL....

Och, in NL was er ook een langere, regenloze, periode. Op enkele regio's na dan. Het wordt de komende dagen ook weer zomers weer, als ik goed begreep.

Dat "frustrerende" van max 140 met dakkoffer herken ik...maar jah..weegt niet op tegen het gebruiksgemak wat je ervan hebt! En voor de vakantie met het hele gezin vind ik 140 ook hard zat...

We hebben hier een prima nazomer gehad toch? Zijn wel de laatste dagen....volgende week zie ik temperaturen van 15 a 16 graden....

nazomer was prima inderdaad. Hier in het oosten wel regelmatig ook veel regen. Woensdag heeft het de hele dag zowat geregend hier. Maar gevoelsmatig was het wel een hele korte zomer omdat het pas vanaf eind juni een keer echt zomers werd en we gevoelsmatig nu al met 1 been in de herfstperiode staan.

Dat "frustrerende" van max 140 met dakkoffer herken ik...maar jah..weegt niet op tegen het gebruiksgemak wat je ervan hebt! En voor de vakantie met het hele gezin vind ik 140 ook hard zat...

inderdaad, 140 is ook prima. Met 140 hoor je mijn dakkoffer overigens al wat suizen. Irritant. Gelukkig met de Insignia niet nodig.

Blijf ik van gecharmeerd. Rijdt niet zo strak als een bmw oid maar kleeft ook geen imago aan en daar houd ik wel van. Lekkere neutrale auto.

V60 vind ik ook mooi, we hebben er een paar gehad als leaseauto op het werk waaronder 1 met diesel en handbak :p Vind ze ook mooi om te zien, maar t.o.v. de Insignia is de stap niet heel groot vond ik. Een fractie betere afwerking, google automotive werkt wel top. Motor is wel fijn als T5 en beter als wat ik nu heb, de automaat... mwa. En het rijd ook prima maar ook niet meer dan dat. En zeker het R onderstel maakt de auto enorm bonkig. Zeker niet sportief. Gewoon een fijne auto, maar denk als je hem naast een dikke Insignia of passat zet dat het verschil niet groot is.

Ben wel benieuwd of een V90 wat meer 'premium' is qua afwerking en rijden, die vind ik ook mooi

Laatst bewerkt:
Dan ben je met de Insignia best wel verwend natuurlijk, zit goed in elkaar, goede afwerking, ruim, degelijk. Een stap hoger wordt steeds lastiger natuurlijk.

V60 en V90 vind ik ook mooi, evenals huidige en vorige A6 maar voor ons met 3 veel te groot. Dan is de Clubman echt ideaal voor ons, ruimer dan de hatchback, maar niet de "loze" ruimte van een grote station, die wij toch niet nodig hebben.

Klopt hoor...ik heb er nog nooit in gereden maar qua rijden is de v60 niet heel bijzonder...dat lees ik overal. Ook qua ruimte niet. De vorige vond ik ronduit krap en heb ik van mijn lijstje gehaald. Deze nieuwere is ook nog geen ruimtewonder.

Maar vindt het wel een mooi model en er kleeft niet zo'n imago aan als bmw's, audi's en mercedessen. Dat inderdaad ik persoonlijk wel fijn. Maar we zien ooit wel eens. Vind de astra nog veel te fijn rijden.

ik vind ze ook mooi, huidige is qua ruimte niet mega ruim, maar ik zou daar op zich wel mee kunnen leven en ee stuk ruimer dan de vorige V60. En wat dus fijn is dat ze allemaal met fatsoenlijke motoren zijn geleverd, zelfs de instapper. Vanuit een astra is het een best leuke stap. Ik zou alleen geen exemplaar kiezen met heel grote wielen en het sport onderstel niet willen want dat rijd gewoon ruk, en sportief is de auto sowieso niet.

Voor een mooi luxe exemplaar met wat pit vallen de prijzen ook mee

De kinderziektjes die de V90 best veel schijnt te hebben heeft de V60 ook vrijwel, kwalitatief volgens mij dikke prima

Laatst bewerkt:
V60 vind ik ook schitterend. Staan er hier al twee in de straat dus zou hem zelf niet meer kiezen. Neef van mijn vrouw heeft ook eentje maar die heeft er heel veel gedoe mee. Van alles al stuk gegaan, vooral de elektronica is drama. Hij wil er na een jaar graag weer vanaf.

Nog even gekeken naar een jonge 330e uit Duitsland. Eentje van twee jaar oud met 30dkm is daar redelijk betaalbaar. Komt nauwelijks bpm bij. Alleen ruim 100 euro per maand MRB vanaf 2026 is wel heel gortig.

Ik ben zelf niet zo van de hybride. Allicht zal het tegenwoordig beter zijn dan mijn C350e uit 2015 die ik had. Maar het blijft gewoon dat de auto in geforceerde EV modus prima reed en geforceerd op benzine (sport) ook heel goed, al dan niet met ondersteuning. Maar in hybrid modus waar hij altijd in start (meest efficient) vond ik het heel vervelend. De auto schakelt regelmatig tussen EV of benzine. De mate van remmen en accelereren is echt heel anders in de modi. En juist omdat de C350e dat heel soepel deed is het elke keer de vraag hoe de auto reageert op gasgeven of remmen. Ook op de snelweg dan dan ineens de verbandingsmotor koud bij springt omdat de accu leeg is in de winter met koude motor , vind ik helemaal niks.

Bij korte stukjes zette ik hem bewust in EV modus , weinig vermogen maar prima en lekker stil, en bij langere stukken gelijk op benzine maar daar moet je dan welk elke keer bij nadenken en in sport om die modi te activeren om de benzinemotor altijd mee te laten draaien gaat de bak ook automatisch in sport wat er op te lossen is met zelf schakelen met flippers.

Ook zit je met fors extra gewicht en dat merk je echt. De C350e had luchtvering en dat was echt top qua drempels en met accelereren was 280PK en 600Nm ook een eitje om het extra gewicht van de accu mee te zeulen. Maar je merkt het gewoon wel dat het een zware auto is, met name in bochten.

En dan ook nog alle complexe techniek aan boord. Wil wel weer een keer in een moderne hybride rijden, in het begin vond ik de C350e echt top, later begon ik het rijden wel meer en meer te storen. Vond het verder wel echt een geweldige auto, maar doe mij hierna gewoon maar een benzine

Zal binnenkort eens een proefritje maken in een 330e om eens te ervaren hoe dat bevalt. Bijna 400kg zwaarder dan mijn F31, dat moet je absoluut voelen.
Complexe techniek vind ik ook een risico hoor. Een gewone benzine heeft ook nog mijn voorkeur. In aanschaf is de hybride wel een stuk voordeliger.

Vanuit een astra is het een best leuke stap. Ik zou alleen geen exemplaar kiezen met heel grote wielen en het sport onderstel niet willen want dat rijd gewoon ruk, en sportief is de auto sowieso niet.
Qua model is het wel een stap vooruit. Qua rijden moet ik het nog zien. De astra is echt een heerlijk lichtvoetige, heel fijn sturende auto waar je echt lekker potje mee kan sturen. Betwijfel of de V60 dat heeft.

Die jij laat zien vind ik dus van buiten niet zo mooi. Veel te veel chroom en tierenlantijntjes. Maakt zo'n volvo wat oudbollig. Van binnen wel mooi. Ik vind een r design van buiten veel mooier met minder chroom en sportieve elementen.

Mogguh !

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier was; Net een weekje terug van vakantie; we waren in eerste instantie van plan om in Hongarije te verblijven om daarna, na 2 weken wel te zien hoe verder. We zijn in Hongarije ( Balatonmeer) geweest maar zijn simpel door de hitte plm. 37 graden weggevlucht. We hebben gekampeerd met een tent die we 3 weken voor de vakantie hebben gekocht. Een koepeltent geschikt voor 4 personen met een soort van katoenen doek.

Ik lees hier veel over de evt. aanschaf van een caravan maar dat is niets voor mij. Mijn vriendin heeft er voorzichtig wel oren naar. Ik prefereer eenvoudig kamperen met weinig luxe, een beetje primitief met een gasbrandertje klooien en matjes op de grond etcetera. Ik denk dat het ook te maken heeft dat ik in het (recente) verleden veel als backpacker heb gereis in Rusland, China, Pakistan en andere wat minder toegankelijke landen in Azië en Midden Amerika.

We hebben een weekje in Duitsland gestaan, omgeving Heidelberg om vervolgens de laatste week in Nederland, nabij Huissen ( tussen Nijmegen en Arnhem ) Helemaal prima. We zijn met de Insignia gegaan want die heeft de broodnodige trekhaak voor de fietsdrager ( racefietsen mee ! ) De Insignia heeft het uitstekend gedaan. Heerlijk ruim, comfortabel en voldoende snel, ook in Duitsland waar ik meestal tussen de 140 km/h en 160 km/h rij als het verkeer het toestaat. De Insignia heeft (na de vakantie) 62.000 km op de digitale teller staan dus kan nog jaren mee.

De Tigra had ondanks het mooie weer ook vakantie en blijft zoals ik er nu over denk de komende winter bij huis ( af en toe mee naar het werk ) Om volgend jaar weer "open" te staan voor leuke ritjes. :)

Wat de Astra betreft: Ik heb inmiddels bijna 3.000 kilometer ervaring en de indruk is overwegend (heel) positief. De 3 cilinder bromt bij het optrekken wel wat luidruchtig maar is mede dankzij de 8-traps automaat heerlijk stil ( in de 8 soms stiller dan in de 6 automaat van de Insignia ) hier en daar wat elektronica dingetjes: Start - stop die niet conseqewent werkt, radio af en toe "out" om wat te noemen maar verder echt een prima auto. Achterin wat krapjes maar voor mij/ons niet relevant en werkelijk goed uitgerust met elektrisch schuifdak, Alcantara, elektrisch verstelbare stoelen met geheugen, head-up display, mooi lichtmetaal en de werkelijk prachtige blauwe kleur. De navigatie is goed en snel en na enige gewenning is het multimedia goed te bedienen. Van pak 'm beet van 100 naar 140-150 gaat als een speer omdat de automaat dan ongemerkt soepel van 7 of 8 terugschakeld naar 4 of 5 zonder al teveel kabaal. Deze proef doet de Astra met 130 PK soepeler en sneller dan de Insignia met 165 PK

Morgen begin ik na 8 maanden vrijwillig werkloos te zijn geweest aan een nieuwe job; Na diverse manager-bedrijfsvoering functies ga ik iets totaal anders doen: Manager inkoop-en contractbeheer bij een gemeente. Ik heb er zin in ! Op beperkte afstand van mijn woonplaats dus geen fileleed ! Ik ben bijna 60 en ga er vanuit dat dit mijn laatste betaalde baan gaat worden. Over een jaar of 5 hoop ik met pré-pensioen te gaan !

@ Joost: Ik ben ook echt gecharmeerd van een V60 maar ze zijn wat mij betreft te duur ( Bouwjaar vanaf 2021/2022 )

Laatst bewerkt:
Mogguh allemaal,

Even een weekje "offline" geweest, ivm de verhuizing. Maar het is gelukkig gelukt, mede door hulp van familie en vrienden. Maar pff, het hakt er wel in hoor.

Zeker met kleine kinderen is al snel één van beiden daarmee bezet. Daarnaast is het veel demonteren, slepen, monteren....oftewel, ook zaken die op de man aankomen. Ik vond het dan ook een best stressige week, maar gelukkig zijn we zaterdag zonder problemen over gegaan.

Uiteraard is het huis nu nog één bende, overal staan dozen en kratten die uitgepakt moeten worden. Maar het zijn ook zaken die best snel weg te ruimen zijn. Oftewel, die orde komt wel weer.

@ Volvo V60: Ja, de huidige vind ik ook erg strak om te zien.

Kameraad was zaterdag aan het helpen, belde zijn vrouw. De (elektrische) achterklep van de Seat Ateca weigerde dienst. En ja, daar heb ik ervaring mee.....dus zijn vrouw direct de rubberen mantel van de bedrading laten verwijderen, en voila... één draad doorgesneden. Ook precies zoals ik ook 2x bij onze Astra ST heb gehad, door een "uitloop" die op de kabels drukt.

Vervangen....zou 300 euro kosten. Pff, wat een geld voor zo'n cylinder.
Ze gaan hem nu eerst solderen.

@ Hans: Zo te lezen heb je een mooie vakantie gehad. En fijn dat beide auto's zo goed bevallen.
Kameraad is ook nog steeds goed te spreken over zijn Astra L, ik hoor van Fer ook positieve berichten. Alleen schijnen de software-bugs dus ook bij het product te horen. Dat is wel jammer.

ik vind ze ook mooi, huidige is qua ruimte niet mega ruim, maar ik zou daar op zich wel mee kunnen leven en ee stuk ruimer dan de vorige V60. En wat dus fijn is dat ze allemaal met fatsoenlijke motoren zijn geleverd, zelfs de instapper. Vanuit een astra is het een best leuke stap. Ik zou alleen geen exemplaar kiezen met heel grote wielen en het sport onderstel niet willen want dat rijd gewoon ruk, en sportief is de auto sowieso niet.

Voor een mooi luxe exemplaar met wat pit vallen de prijzen ook mee

De kinderziektjes die de V90 best veel schijnt te hebben heeft de V60 ook vrijwel, kwalitatief volgens mij dikke prima

Deze is mij te chique, doe mij dan toch maar een sportieve uitvoering. Helemaal zwart staat hem goed, maar Volvo heeft ook een prachtige rode kleur.
Ben inderdaad wel nieuwsgierig hoe sportief het sport onderstel bij Volvo is. Blijft voor mij toch het merk met een wollige onderstel wat voelt als een zwevend tapijt :D

@ Hans, heerlijk om er vrijwillig 8 maanden tussenuit te zijn. Hebben jullie nog iets bijzonders gedaan in die periode?

Vwb start/stop systeem dat hangt tegenwoordig van een hoop variabelen af of deze geactiveerd wordt of niet. Daarnaast kan ik het missen als kiespijn, zeker bij een automaat vind ik het vervelend.
Heb al meermaals gehad dat je bij het parkeren stilstaat om te manoeuvreren en dat de auto afslaat, mateloos irritant en kan niet goed zijn. Gelukkig zitten de knop voor start/stop boven de startknop van de auto, dus is inmiddels een blinde handelingen bij het instappen.

Uit coderen cq laatste stand onthouden is ook eenvoudig in te stellen, maar BMW schijnt nogal zwart/wit te zijn vwb garantie en coulance plus dat alles gelogd én gedeeld wordt met Munchen dus doe ik dat maar niet.

@ Ruud, proficiat met de nieuwe woning. Ik weet hoe je je voelt qua verhuizen. Altijd even stressen en een hoop gedoe.
Het verhuizen van meubels en ander groot spul is het werk ook niet, dan komen de dozen die je logisch kunt inpakken (kast x, kamer y etc) en tot slot komen de dozen met "van alles en nog wat" vond ik echt verschrikkelijk irritant.

Ook geleerd (bij vrienden) dat je ook niet teveel hulp moet hebben. Dan kun je inderdaad heel snel verhuizen en voor de middag al aan het bier zitten, maar dan ben je echt compleet het overzicht kwijt :D
Vorige keer dus met slechts twee vrienden verhuist waarvan ik wist dat ze een beetje dezelfde instelling hebben. De weken ervoor en erna (we hadden de tijd) hebben telkens wat dozen en dingen zelf met de auto overgebracht, werkte best relaxed.

Heerlijk dat je de mogelijkheid heb tijdelijk eens goed na te denken over de (waarschijnlijk) laatste baan. Mooie stap ook zo te lezen! na een lekkere vakantie fris aan de nieuwe uitdaging beginnen.

@ruud, mooi dat het in die korte tijd toch is gelukt! Wij hadden 2 weken, maar met wat schilderen en wat andere zaken was dat echt te kort. Mochten we ooit nog een verhuizen dan neme ik echt de tijd.

Dat is dan alweer vlot Ruud. Weet nog dat je zei dat jullie ander huis gekocht hadden. Nu is het al zover...

Deze is mij te chique, doe mij dan toch maar een sportieve uitvoering. Helemaal zwart staat hem goed, maar Volvo heeft ook een prachtige rode kleur.
Ben inderdaad wel nieuwsgierig hoe sportief het sport onderstel bij Volvo is. Blijft voor mij toch het merk met een wollige onderstel wat voelt als een zwevend tapijt :D

Jah..volvo's staan mij ook niet echt bekend als lekker sturende auto's. Alleen de S40 / V50 van de eerste generatie waren dat omdat ze op een Ford onderstel stonden. De rest is vooral gericht op comfort en zijn zeker geen rijdersauto's. Het kan dus zo zijn dat zo'n V60 weer van mijn lijstje verdwijnt.

En als ik iets wel graag wil is het een lichtvoetige lekker sturende auto. Daarom staat een Focus Wagon ST ook hoog op mijn lijstje. En lekker sturende auto's blijven er ook steeds minder over door dat enorme overgewicht wat alle ev's en hybrides meezeulen en de hoge SUV's.

Vwb start/stop systeem dat hangt tegenwoordig van een hoop variabelen af of deze geactiveerd wordt of niet. Daarnaast kan ik het missen als kiespijn, zeker bij een automaat vind ik het vervelend.

Bij de astra k met automaat hoor ik daar ook veel over klagen. Ik heb nooit last van S/S. Dan moet ik hem echt in de vrij zetten en de voeten van de pedalen halen. Dat doe ik alleen bij ergens parkeren/ langdurig stilstaan en dan mag ie inderdaad wel uitslaan.

Het kan dus zo zijn dat zo'n V60 weer van mijn lijstje verdwijnt.

ik vond zo'n V60 prima rijden. niet super dynamisch of super lichtvoetig. maar gewoon dikke prima (geen zware hybride) , maar sportief is het zeker niet. en het alsnog een sportief onderstel van de R er onder maakt het een ongelukkige combinatie. Geen idee of de R ook zonder het sportieve onderstel te verkrijgen is.

Gelukkig zitten de knop voor start/stop boven de startknop van de auto, dus is inmiddels een blinde handelingen bij het instappen.

hier ook, rete irritant. zonder er over na te denken zet ik hem in de Insignia ook altijd gelijk uit. gelukkig gewoon een knop binnen handbereik. Mocht hier een BMW komen ooit dan word dat gelijk uitgeprogrammeerd.

Bij de astra k met automaat hoor ik daar ook veel over klagen. Ik heb nooit last van S/S. Dan moet ik hem echt in de vrij zetten en de voeten van de pedalen halen. Dat doe ik alleen bij ergens parkeren/ langdurig stilstaan en dan mag ie inderdaad wel uitslaan.

Klopt, bij handbakken is het veel minder storend want bij normaal/mijn gebruik wordt het systeem niet geactiveerd.

Heb trouwens bij wat file op de terugweg van vakantie de automaat wel telkens in P gezet ipv in de versnelling waarna de auto middels "auto hold" de auto stil laat staan ipv kruipen.
Was telkens weer een minuut helemaal stil staan, dan weer een stukje rollen. Geen idee of het klopt, maar voor mijn gevoel leek mij dat beter voor de techniek.

En als ik iets wel graag wil is het een lichtvoetige lekker sturende auto. Daarom staat een Focus Wagon ST ook hoog op mijn lijstje.

Dat doet de Focus als ST Line (dus met sportonderstel) echt goed. Ik weet nog heel goed het eerste bochtje wat ik lekker sportief nam, met mijn Focus, echt wel een verschil met de Astra en zeker de **** met 16" ballonbanden die ik daarvoor had. Aan de andere kant, hoe vaak doe je het?

Als ik dan zo'n vakantierit doe en een Range Rover, A8 of S-klasse voorbij zie komen dan denk ik altijd, wat zou ik graag eens met zo'n auto een vakantierit doen. Alle comfort, alle luxe, vaak ook genoeg vermogen om lekker mee te komen. Heerlijk lijkt mij dat om zo'n slagschip te hebben voor dat soort ritten.

Maar ach, afgelopen weekend de dakkoffer teruggebracht en na dik drie weken eindelijk weer zonder het aanvullende geluiden terug kunnen rijden over de snelweg en zorgeloos "130 + een beetje" kunnen rijden na 19.00. Ging in een 3-serie toch ook weer heerlijk :)

Wat is dat trouwens met Tesla Model 3 (en Y) rijders, die denken echt dat ze een Ferrari oid rijden? In werkelijkheid rijden ze maar in de weg op de linkerbaan. Na een paar keer vol op het gas/elektra (?) te gaan bleek de oude benzinestoker achter hem toch telkens op hem in te lopen. Gelukkig had hij het zelf ook door en haalde dus maar een rijtje auto's rechts in met een rijbewijs-inlever-snelheid o_O, kon ik daarna weer op eigen tempo verder rijden op de cruise control :)

Hou mn hart vast als de model 3's straks heel bereikbaar worden voor de wat jongere generatie. Nu rijden sommigen er echt als een slak mee. Maar mijn gevoel zegt dat dat straks wel anders word als er ineens 20.000 model 3 modellen voor dumpprijzen op de occasionmarkt komen.

Mogguh!

Zo, mijn vakantie zit er ook weer op. Het was fántástisch; behoorlijk lang geleden dat ik zo'n lange vakantie heb gehad, maar dat was genieten :cool:

Nu weer op het werk, dus meteen weer met beide voetjes op de wereld.

@ V60: toevallig had ik het er vorige week met mijn vader nog over dat ik zo'n V60/S60 wel zie zitten. Vooral een mooie rooie:
0-46f2584f80ce4a5fec41dab5f5b5b9fe.jpg

@ Ruud: mooi dat de verhuizing gelukt is. Ik vind het ook altijd een heftig gebeuren, zelfs zonder kinderen.
Geniet van jullie nieuwe plekje!

Wat is dat trouwens met Tesla Model 3 (en Y) rijders, die denken echt dat ze een Ferrari oid rijden?
Én de verlichting die je 's nachts verblindt... ik kan precies vertellen wanneer er zo'n Tesla op mij af komt rijden. Ontzettend irritant.

Fijn dat de vakantie geslaagd was, Gerwin! Lekker uitgerust nu?

Mooi dat rood maar dat is ook gelijk de enige opvallende kleur op een V60...

Én de verlichting die je 's nachts verblindt... ik kan precies vertellen wanneer er zo'n Tesla op mij af komt rijden. Ontzettend irritant.

Klopt..maar ook als ze achter je rijden..echt zeer slecht voor elkaar.

Klopt, dat blauw is ook mooi. Maar dat rood blijft het mooist. Al mis ik wel wat chroom. Zijn inderdaad nog vrij duur zie ik.

Ruud: mooi dat jullie al verhuisd zijn. Veel plezier op de nieuwe plek!

Alle auto's zijn heel erg duur. Ik vind de prijs voor een 'premium' product en wat je er voor krijgt best mee vallen :)

vind de cross country modellen ook wel gaaf

Maar een V60 gaat er hier niet snel komen. Het is echt wel weer een tandje mooier en moderner dan de insignia, maar de stap is niet heel groot (en ruimte minder).

Laatst bewerkt:
Dank voor jullie leuke reacties; het was heerlijk en ook erg luxe om "zomaar" 8 maanden vrij te zijn. Ik heb veel in de tuin gewerkt, klusjes in en om huis gedaan, heel feel op de racefiets gezeten, Tigra gekocht en 3.000 km. mee gereden en behoorlijk wat werkstress verloren. Ik had een belachelijk drukke baan waar deadlines steeds moeilijker te halen waren en het nooit genoeg was. Toen ik 25-30 was vond ik dat prima maar nu niet meer......

Ze zijn inderdaad mij ook nog boven budget maar een stuk betaalbaarder dan de Duitse drie.

Dit blauw heb je inderdaad ook maar op dit model ben ik er niet zo kapot van.

0-2e33f82f7306a94e58b80d30b6153999.jpg

Maar hier heb ik ook nog een zwak voor. Heb niks met Volkswagens maar dit is de enige mooie die er rondrijdt..
0-0313747b26cc41b8cd681614279db163.jpg

Die vind ik ook mooi inderdaad, maar ook precies in deze kleur zoals hij hier staat (y) De 'buren' op vakantie hadden een precies zo'n exemplaar.

Fijn dat de vakantie geslaagd was, Gerwin! Lekker uitgerust nu?
Ja, heeft mij/ons goed gedaan! Maar na 1 dag werk, zit je er gelijk weer vol in... maar goed; dankzij het werk konden we op vakantie, dus daar doe je het dan voor he ;)

Ik had een belachelijk drukke baan waar deadlines steeds moeilijker te halen waren en het nooit genoeg was. Toen ik 25-30 was vond ik dat prima maar nu niet meer......
Herkenbaar! Maar ik moet zeggen dat ik het nu op mijn 37e eigenlijk ook wel al mooi vindt....

Dit blauw heb je inderdaad ook maar op dit model ben ik er niet zo kapot van.
Helemaal mee eens! Ik ben ook meer fan van donkerblauw; zo'n Arteon is fantastisch, net als die kleur trouwens.

Deze week waarschijnlijk nog even rijden met een SLK; kijken hoe deze is...
Heb de afgelopen maanden gemerkt dat ik echt vaak 'cabriokriebels' kreeg, dus toch maar stiekem een klein beetje rondkijken :cool:

Onze "buren" hebben nu ook zo'n 500c als 2e autootje...blijven echt leuke karretjes om te zien hoor.

Maar qua gebruiksgemak en verfijning van de motor zijn er echt betere auto's. Zij hebben ook volwassen kids dus ruimte achterin hebben ze niet nodig.

Terug
Bovenaan