Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Een naar verluidt prima onderhouden Phaeton W12, inclusief recent onderhoud en een set extra 18-inch velgen met winterbanden, en een nieuwstaat lederen inferieur. Voor EUR 5.500 all-in. Dat kan niet veel soeps zijn, wel? Als het echt een technisch goede auto is, dan schrikt de lage prijs wel echt af.

Volkswagen Phaeton 6.0 W12 309KW 4MOTION AUT 2004 Zwart

Een naar verluidt prima onderhouden Phaeton W12, inclusief recent onderhoud en een set extra 18-inch velgen met winterbanden, en een nieuwstaat lederen inferieur. Voor EUR 5.500 all-in. Dat kan niet veel soeps zijn, wel? Als het echt een technisch goede auto is, dan schrikt de lage prijs wel echt af.

Zou je gebruikersnaam wel waard zijn! Maar ik denk dat de lage prijs vooral een combinatie is van oud, hoge kilometerstand, zwaar, groot, (heel) duur in onderhoud en vaste kosten en totaal incourant en niet populair. Maar verder wel gaaf. :D

Laatst bewerkt:

Uit eerste hand kan ik idd beamen dat een goedkope phaeton niet bestaat. Onderdelen zijn slecht voorhanden of niet te betalen. Het rijdt wel geweldig maar een w12 durf ik echt niet aan als ik zie wat de v8 heeft gekost om hem weer in topconditie te krijgen

Hij ziet er wel heel netjes uit. Voor dat geld zou je de gok best kunnen wagen, dan heb je toch de auto gereden die past bij je forumnaam. En loopt ie ergens op vast waarbij de kosten de pan uit rijzen dan levert ie z’n geld aan onderdelen wel weer op.

Mooie statige auto.

The car is rust-free :unsure:

Al uit de foto's blijkt dat er wel wat plekken in de lak zijn waar rottigheid onder zit. Bekleding is nog mooi strak, maar interieur is wel behoorlijk verkleurd. En wie ooit die lelijke speakers in de middenconsole heeft ingebouwd... zonde!

Maar verder lijkt het een heel net exemplaar, origineel NL, exact 11 weken eerder op kenteken gezet dan mijn 280SEL. Ik zou de waarde inschatten op 16K.

Zou je gebruikersnaam wel waard zijn! Maar ik denk dat de prijs vooral een combinatie is van oud, hoge kilometerstand, zwaar, groot, (heel) duur in onderhoud en vaste kosten en totaal incourant en niet populair. Maar verder wel gaaf. :D
Ja misschien is de prijs wel reëel. Intussen een 21 jaar oude, complexe auto. Kilometerstand helpt ook niet om 'm voor veel meer aan te kunnen bieden. Een Phaeton in fenomenale nieuwstaat (fabrieksnieuw) zou ik nog wel overwegen. maar dat is deze niet.

Dak open, airco aan, mooi weer voor een rondje met de 116

KjdFJvw.jpeg

Dat moeten ze echt strafbaar stellen. Ik kijk best nog wel vaak naar oude BMW's, maar als er zo'n achterlijk android ding in geknutseld is, hoef ik die hele auto niet meer.
Eens wbt de Phaeton.

Voor de E39 zijn er wel mooie OEM look oplossingen vind ik! Net als bijv voor Porsche met de PCM module. Zou dat wel doen tbh want het maakt je auto gelijk weer volledig modern.

Twijfel zelf ook wel eens om dit te doen voor m’n F11, je zet daar een module tussen en schakelt dan via de media knop gewoon naar Apple CarPlay net als de huidige BMWs.

Zou het alleen meer doen voor de verkoop. De OEM navi (Dec-23 update) met RTTI, de geïntegreerde spotify app en de fijne menu’s en goede spraak functie zijn voor mij echter redenen genoeg om Apple CarPlay niet te missen.

Voor de E39 zijn er wel mooie OEM look oplossingen vind ik!
Mwa, als de auto uitgeschakeld is misschien wel. Maar et klopt nooit helemaal en android of carplay logootjes horen niet in zo'n auto. Shell stratenboek in et rechterportiervak en 10 ouwe cd's in de wisselaar. :cool:

Hier ook geen fan van te moderne systemen in oudere auto’s, het past gewoon niet bij elkaar. Wat ik daarentegen wel een uitkomst vind zijn de retro radio’s met bluetooth en eventueel dab+. Ze zien eruit als de modellen uit het verleden, maar je kunt je favoriete Spotify muziek erop afspelen en handsfree een telefoontje aannemen. Bovendien kun je de verlichting mooi aanpassen op de kleur van de dashboardverlichting. Ook heb ik in de oldtimers de ingebouwde speakers vervangen voor de beste mogelijke en passende nieuwe exemplaren, met in de W116 zelfs een sub onder de stoel voor wat meer bass. Zo klinkt het allemaal heel acceptabel maar valt het optisch niet uit de toon.

oD2B9pM.jpeg

sBBClg1.jpeg

JWdfRri.jpeg

2 dikke nieuwkomers, die hier dankzij PHEV BPM-voordeel opvallend gunstig geprijsd zijn. Wel zware jongens overigens…

JZngI4V.jpeg

E53 AMG
Q2Hn6zP.jpeg

M5

Veel te zwaar met z'n 2.350 kg. Waar komt al dat gewicht vandaan? Waar is de tijd gebleven dat auto's als een RS6 of M5 rond de 1.700 kilo wogen?

Precies en daardoor is zo’n auto eigenlijk heel interessant, uiteraard niet alleen in NL want in andere landen waaronder Duitsland levert een phev ook fiscale voordelen op. Een C63 met 4-cil. begrijp ik niet, daar had een 6-cil. in gemoeten om er een fijne auto van te maken. Al heeft die C ook meer last van het hoge gewicht dan de grotere E. Een X5 50e, 550e of Range Sport phev etc. zijn gewoon fijne snelle auto’s met lekkere 6-cilinders waarmee je ook een behoorlijk eind op de stroom van je zonnepanelen kunt rijden, bij de E53 en M5 zal dat vast niet anders zijn.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf niet met de 550e gereden, maar volgens deze test schijnt ook dat een fijne auto te zijn.

De M5 zal ook top zijn, al zal hij vast minder lichvoetig aanvoelen dan z’n voorganger. Benieuwd naar de eerste testverslagen waarin de nieuwe M5 ongetwijfeld met de oude zal worden vergeleken.

Ik heb zelf niet met de 550e gereden, maar volgens deze test schijnt ook dat een fijne auto te zijn.
Ik wel met de i5 en die viel me wel echt tegen tov de F1x/G3x generatie. Wat me vooral opviel was het te directe stuurgedrag (ik heb wel zelf nog hydraulische stuur bekrachtiging dus dat is al niet 100% fair), te harde vering, goedkopere materialen vooral bij portieren en dat mega onoverzichtelijke idrive systeem.

Ja, wat afwerking betreft valt de nieuwe 5/i5 mij ook wat tegen, en over het ontbreken van de schuifmans hebben we het al gehad.

Laatst bewerkt:
De M5 is ook zo’n begrip dat BMW het zich niet zal kunnen veroorloven om daar een minder goed rijdende auto van te maken, dus reken maar dat ze alles uit de kast hebben getrokken om dat goed voor elkaar te krijgen.

Heb klein stukje gekeken (dank voor timer in te zetten qua start filmpje) - het is weer een indrukwekkend apparaat.

Maar toch jongens… wáárom is het vorige concept niet goed genoeg ? Hij is niet sneller naar de 100, klein beetje sneller naar de 200, er moet zoveel gekunstel bij komen in het onderstel om die 2,400 kg als <2,000 aan te laten voelen.

BMW maakt genoeg andere modellen die de algehele CO2 uitstoot naar beneden drukken

Tja, en waarom moet alles ineens elektrisch? En waarom is diesel de nek om gedraaid?
Brussel bepaalt, en de Europese autofabrikanten volgen gedwee. De periode dat er de mooiste en meest verfijnde automobielen van de band rolden lijkt daardoor helaas wel achter ons te liggen…

Laatst bewerkt:
Hier een Engelse test van de E53 AMG . Geen V8, dus niet helemaal vergelijkbaar met de M5, maar lijkt mij (ook gezien deze testuitslag) wel een hele fijne auto! Geen ras-sportwagen met brullende V8 zoals de M5 of de oude E63, maar voor wie dat niet zoekt is dit toch een ideale auto? Snel, comfortabel, ruim, en met een behoorlijk elektrisch bereik. Laat de trouwstoet-mannetjes dan voortaan maar kiezen voor een ander merk of model, het topmodel van de E-Klasse kan nu heel goed een andere doelgroep bedienen en zou daarmee best eens in een ander daglicht kunnen komen te staan dan z'n voorgangers. .

De achterbanden zijn ook echt lachwekkend breed, maar dat geluid..! :D
Haha ja m’n buurman heeft er een.. heerlijk man die koude start. Kan er elke ochtend van genieten

Die V8 roffel heeft Mercedes-Benz als geen ander voor elkaar, al klinkt de 6.2 liter stiekem het gaafst

Nieuwe 5 serie vind ik toch maar een lelijk ding. De eerste 5 die ik gewoon lelijk vind. Model klopt gewoon niet.
Een bmw xm kun je lelijk vinden, maar het is wel een echt eigen design, en ik vind m gaaf.

G klasse wordt mi teveel bereden door criminelen, en de kans dat je even aan de kant wordt gezet is 95%, zeker in het zwart. Audi is mi verworden tot een enorm sjappie merk.

Ik ben zelfs nog bij een ar dealer geweest voor een giulia quadrifoglio, maar je kan slechts uit 3 kleuren kiezen, en qua interieur enkel zwart.

Ben weer de helft van de tijd in spanje, wat betekend 2x zoveel autos, maar heb geen idee wat te kopen. Al het nieuwe spul boeit me gewoon niet meer. Schermpje schermpje interieur helpt daar ook niet echt aan mee, 90% van de nieuwe autos hebben een interieur dat vrijwel inwisselbaar is.

Autoblog heeft een leuk artikel online gezet waar het gewicht van de M5 wordt vergeleken met zn voorgangers, alsook wat nu voor dat gewicht te koop is.

Vooral dat laatste is echt schokkend:
- Rolls Royce ghost
- Range Rover Sport
- BMW 760LE

Link naar artikel

Overigens is dat artikel wel gejat van het Instagram account Keeping up with the Bavarians.

Terug
Bovenaan