Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Absoluut, dat doe ik ondertussen alweer een flink tijdje.Texas is een leuke staat om te vertoeven.
Wat de reden ook is, het is vervelend. Misschien dat ik binnenkort een keer een overzichtje maak van alles. Ter lering ende vermaeck.Zonde eigenlijk dat het vertrouwen dan weg is in een auto. Maar zeer begrijpelijk. Heb wel eens vaker gehoord dat de in US gebouwde BMW toch niet helemaal zo goed zijn als men verwacht op een Duitse auto.
De W124 is inmiddels klaar voor gebruik, de to-do lijst is grotendeels afgevinkt. Het volgende is o.a. gedaan:
- grote beurt, verse olie, bougies etc.
- schuifdak gangbaar gemaakt
- 4 nieuwe Michelins
- 4 wieldeksels mopf2 nieuw uit doos
- middenarmsteun voorstoel gemonteerd
- nieuwe pookhoes (was gescheurd)
- nieuwe radio Continental met bluetooth
- 4 nieuwe luidsprekers
- nieuwe set koplampen
- nieuwe bumperstrip voor
De auto rijdt nu zoals ie hoort te rijden en staat er heel strak bij, op termijn nog een keer de houtset laten behandelen (zitten een paar barstjes in) dan is ie wat mij betreft helemaal af.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wel een aan een schakeling van ellende.... Een auto moet het wel doen als je ermee weg wilt....Zo... vanochtend belde Twixin op. De X5 wou niet starten. Waarschijnlijk een lege accu, de 12v voor de duidelijkheid. Gewapend met een startbooster erheen gereden. En inderdaad, ik kreeg hem redelijk eenvoudig weer aan de praat.
De auto bij de dealer achtergelaten en zo staat er nu tijdelijk een 530i in de garage.
Moderator
ik hoorde bij BNR Petrolheads dat het een bezoek absoluut niet waard isJe kunt een bakkie doen bij Jeremy Clarkson. Die zit bij Chipping Norton, dat is nog Cotswolds toch?
Ik hoorde laatst via-via dat het best een bezoek waardig is, zijn boerderij en winkel / restaurant daar.
Bijna automotive gerelateerd.![]()
Kooy staat er in.Staat Langenberg Dronten er ook in?
Klopt, ik zag het ook toen ik het goed bekeek.Ik zie nu trouwens dat die ene in Zwolle de motorfietsen dealer was, en de andere voor auto's! Zie de plaatjes rechts van het telefoonnummer.
Grappig, want ook POUW Audi/Volkswagen zat in Holtenbroek vroeger.Ook nooit geweten dat er in Zwolle vroeger 2 BMW dealers zaten. Weliswaar 1 voor motoren en de ander voor automobielen.
Eentje op de plek waar nu -nota bene midden in de stad- een winkelcentrum zit.
De ander heb ik wel eens bezocht; in de warmere buurtjes zullen we maar zeggen…
Blijkbaar had die dan elders de werkplaats.
Zie ik daar nog net Dubbelsteyn in Dordrecht staan. Daar heb ik 18 jaar geleden een E46 318i gekocht. Drie jaar nadat ik hem gekocht had heb ik de verkoper gebeld of hij hem terug wilde kopen. Ik was effectief al geëmigreerd en wou eigenlijk van de zorgen van het hebben van een auto af. De verkoper heeft de auto toen zelf opgehaald bij mijn ouders.Kooy staat er in.
Bij mij in de buurt zat Van Vreden Heerde; daar drukte kleine ENTE z’n neus tegen de grote showroomruiten.
Nu zit er een prijsvechter supermarkt op die plek…
![]()
![]()
Daan vd Kooy, dan moet dat boekje nog een stuk ouder zijn dan 1989
Dat is netjes! Zoals je in de prijslijst ziet had een 316i standaard géén getint glas, de rest wel. Eerder had een E28 518i ook niet standaard getint glas en een rechter buitenspiegel.... Dus daar ging eea nog wel eens mis.... Kon je achteraf alle ruiten vervangen. Een voorraadauto zonder getint glas raakte je aan de straatstenen niet kwijt.Mijn vader werd gebeld door de importeur, of het wel klopte dat er bij de bestelling geen automaat was aangekruist, toen hij een E39 530i kocht.
Moderator
En dan blijkt net het kabelboompje naar de spiegel toch anders te zijn, andere stekkers er aan etc, en relatief een goudprijs te hebben.Aan de andere kant: de lange lijsten is inderdaad link. Bij een Porsche of Audi is bijvoorbeeld een automatisch dimmende binnenspiegel of stoelverwarming vaak niet standaard. Je zou het maar vergeten aan te kruizen, dan zit je inderdaad met een auto die je aan niemand kwijt kan.
Bizar. Doet mij denken aan de tijd dat ik een Laguna had…In de tussentijd rijden wij nog altijd met de 530i...