Het project , de Fiat Stilo Blackmotion ( Frisse start! )

Zag ik van de week op de A7 tussen drachten en Groningen toch een knalgele Stilo rijden. Moest meteen aan dit topic denken. Mooie vooruitgang heb je alweer gemaakt met de projecten hoor.
Ben benieuwd naar de Schumi edition. Die heb ik nog niet eerder gezien.

Komt helemaal goed met die lapjeskat (y)

Die rode streepjes in de grille, aan de bestuurderskant lijken ze een beetje scheef te zitten of is dat gewoon vervorming door de foto?

Mooie stappen, en alle projecten kennen een fase waarin het allemaal drama lijkt. Dan hou je je einddoel voor ogen en ga je door. Dus dit gaat helemaal goedkomen, zoals Snuifmams al zegt.

Heel gaaf project. Respect voor je doorzettingsvermogen. Het is een grote klus, maar dan heb je straks ook wat! Als hij klaar is zou ik hem wel laten taxeren voor de verzekering. Mocht er iemand achteruit rijden en je auto over het hoofd zien...

Zadelsnuiver zei:
Komt helemaal goed met die lapjeskat (y)

Die rode streepjes in de grille, aan de bestuurderskant lijken ze een beetje scheef te zitten of is dat gewoon vervorming door de foto?

Dank allen!
De grill zit er nog niet vast in , beetje geklemd. Was alleen voor de foto haha!

Vanavond de Schumacher ophalen.

Ik heb eigenlijk geen ruimte voor nog een project maar ik kan dit niet laten schieten. Dit is een limited edition van de Stilo , zijn er maar 3000 van gemaakt wereldwijd en deze auto heeft de officiële "Ferrari Rosso Corsa" kleur en een uniek nummer! Handbak 2.4 met panorama dak.

Moest mijn vriendin heel heel heeeeeel lief aankijken want 4 auto's is echt te gek voor woorden alhoewel er een plan achter zit en er 2 weg gaan.
Als de Schumacher in orde is ga ik de gele verkopen , die is in nieuwstaat.

Hieronder de Schumacher versie , dit is niet de auto die ik ga ophalen maar hij is nagenoeg hetzelfde.

0D3A2999.jpg

0D3A2970.jpg

Leuk man, zo'n Schumacher uitvoering is absoluut de meest begeerlijke Stilo Abarth, ik durf wel te stellen dat een mooi exemplaar in de toekomst nog weleens een mooi bedrag op zou kunnen leveren ;)

Veel plezier ermee alvast (y)

Er rijdt z'n zelfde rond hier.
Van een garage eigenaar die er mee gestopt is.

Hier is Oradour sur Glane 87, Frankrijk.

Ah, jij googled op streetview. Maar dat is het oude dorp, wat verwoest is door de Waffen SS. Het nieuwe dorp ligt ernaast, daar zal hij wonen, denk ik.

Alles is goed gegaan! Thanks!

Hele weg twijfelde ik maar toen ik hem zag was ik meteen verkocht , wat een mooie kleur is het in het echt! Van binnen afgezien van wat poetswerk ziet hij er nog erg goed uit , heeft alleen wat blanke lak plekken aan de linkerkant maar niks wat niet op te lossen is.
Heeft rond de 140.000 gelopen met een defecte motor ( zonder olie gelopen ). Was eerst onder de indruk dat de motor nog liep maar is er uiteindelijk mee gekapt.
Heb er een motor bij die nog minder gelopen heeft en een extra panoramadak en nog wat goodies.
Hier alvast snel wat foto's die ik gemaakt heb , eerst snel dit project afmaken want ik heb nu echt teveel auto's. Meer foto's volgen snel......

IMG-20210901-200529.jpg

IMG-20210902-071956.jpg

IMG-20210902-072014.jpg

IMG-20210902-071948.jpg

uwbuurman zei:
Ah, jij googled op streetview. Maar dat is het oude dorp, wat verwoest is door de Waffen SS. Het nieuwe dorp ligt ernaast, daar zal hij wonen, denk ik.

Ik ben er geweest.
Ik wist eerlijk gezegd niet dat de gemeente die 'er naast ligt' de oude naam heeft overgenomen.

Nja, OT dan maar!
Mooie aanwinst weer hoor, wát een zonnedak zeg! Maar zonder olie; ai, daar ben je wel weer even zoet mee. :)
Veel succes!

Afgelopen vrijdag begonnen met de conversie van een licht blauwe Stilo naar de "Blackmotion". WAT EEN BAK WERK!!!!!!!! :eek: :eek:
Ik had dit in een rustiger tempo willen doen omdat ik in bepaalde dingen echt perfectionistisch ben en er stiekem ook een band mee heb. Oftewel ik wil het niet afraffelen.
Echter vindt de vrouw 4 auto's nergens op slaan ( logisch ) dus ik moest er vaart achter zetten! Sir yes sir zei ik ....

Dus begonnen met demonteren......

IMG-20210903-155908.jpg

En nog meer demonteren.......

IMG-20210903-201804.jpg

OW , dit kan er ook wel af!

IMG-20210903-192950.jpg

Helaas bij demonteren een beetje van het spuitwerk beschadigd , dit knap ik later wel weer op. Hou je toch! ( Stootje hier en daar en een klein kind met een schroevendraaier ).
Ondertussen de parafan en de ruitenwissers langs Stipt gebracht , looking brand new again! :cool:

IMG-20210905-142905.jpg

En na 3 lange dagen sleutelen heb ik al een redelijk zicht op het eind resultaat! Nee hij is nog niet klaar en moet nog veel gedaan worden maar het lelijke eendje begint nu een beetje te stralen. Niet slecht van blauw naar zwart.

Hier het dak nog niet gespoten!

IMG-20210904-202918.jpg

Hier het dak wel gespoten!

IMG-20210905-155513.jpg

De achterdeuren van de Multiwagon passen dus mooi niet op de 5 deurs. Ik was zo overtuigd en moest dus hals overkop nog verf halen voor beide deuren. Al met al wel gelukt maar toch onnodige stress en vooral werk!
Ik moet het dak en beide deuren nog opschuren en dan mooi polijsten en dan polijst ik uiteraard de hele auto maar goed jullie krijgen zo een beetje een impressie.

Nog ver van mijn einddoel maar de harlekijn is weg.

Wow niet te geloven, dat heb je écht snel gedaan! Nog een paar uurtjes werk ;) dan issie gewoon af (y)

Stootstrips wel nog ff in kleur hè :D

Haha thanks!

Ja de stootstrips en spiegelkappen zijn in dezelfde kleur gespoten. Dat is de finishing touch , geen haast! :D

Poeh wat een werk. Gelukkig heeft mijn vrouw het bij 4 auto's opgegeven om het teveel te vinden. Die van jou moet nog even wennen....

"Even in 3 dagen een auto ombouwen"
Het weer zat mee, maar dan nog, dat is stevig doorwerken, netjes hoor!

En dat dak spuiten is dan voor het oog, want er moet toch nog een lamellendak in?

Barri zei:
Wat een klus!

Wat is er precies anders aan die achterdeuren?

De pasvorm , is links in de hoek iets groter helaas. Maar goed is opgelost en scheelde me veel werk met bekabeling en raammechanisme ( MW had hendel ipv electrisch ).

Het dak is idd voor het oog en panorama dak doe ik volgend jaar in alle rust wel. Ik ben eerlijk gezegd een beetje moe van alles en met name het denken ( Hoe pak ik dit aan , wat heb ik nodig etc etc ) en moet die Schumacher ook aan het lopen krijgen.

Het is voor een goed doel , een "nieuwe" auto voor ons gezin.

Stom van Fiat dat die deuren verschillen. Daar hadden ze makkelijk op kunnen bezuinigen!

Respect voor het werk dat je in korte tijd verzet!!
En dat allemaal op een parkeerplaats, petje af!

Die Schumacher-edition ziet er gaaf uit, het rood staat 'm heel erg goed.
Hopelijk krijg je 'm snel weer rijdend!

Leuk om te zien hoe het project vorm krijgt. Mocht je even niks te doen hebben, misschien leuk om even te Googlen op “Stilo Abarth Trofeo.” :)

Echt super gaaf hoe je al deze auto’s aanpakt, mijn complimenten.
Zag je vorige week volgens mij nog rijden op de A35 maar je ging bij het stoplicht richting Enschede Zuid :)

Ikzelf woon op Hogeland dus ben erg benieuwd wanneer ik je andere bolides zie rijden in de buurt

Bobbeltje zei:
Echt super gaaf hoe je al deze auto’s aanpakt, mijn complimenten.
Zag je vorige week volgens mij nog rijden op de A35 maar je ging bij het stoplicht richting Enschede Zuid :)

Ikzelf woon op Hogeland dus ben erg benieuwd wanneer ik je andere bolides zie rijden in de buurt

Haha leuk , volgende keer even toeteren! Klopt ik woon in het nieuwbouw gedeelte van Boswinkel en rij op dit moment dus in de gele Abarth.
Normaliter rij ik dus voorbij de Grolsch en dan bij de wal ( Flitser ) eraf en dan links. Jij rijd dan hetzelfde denk ik.

De 5 deurs hoop ik dit weekend klaar te hebben en dan rijd die vanzelf wel rond. Dan ga ik met de Schumacher bezig! :)

Even niet opletten hier en er is heel veel gedaan! De Black Edition begint nu echt te worden. en zo'n Schumacher editie is natuurlijk het waard om te redden!

Werd gebeld door de buurman! Hoop commotie bij je auto , er is een ongelukje gebeurd en de politie is erbij.

Ik met spoed naar huis en ja hoor , hoop oudjes buiten vlakbij mijn auto.
Wat was nu het geval , een vrouwtje ergens in de 70 heeft nog een oude Polo zonder stuurbekrachtiging en is zelf over een parkeerbeugel heen gereden en gaf mijn auto de schuld want die stond er in de buurt geparkeerd. Lukt haar dus niet om de draaicirkel te maken...... ( Op de foto links tegen de schutting uit haar buurt ).

Politie erbij en ik had geen blaam. Ze zeiden letterlijk; Mevrouw als dit u niet meer lukt kun je beter stoppen met auto rijden!

Goed , weinig tot geen schade en aangeboden de voorbumper te vervangen voor een 2e hands model en de auto te wassen. Ook al is het niet mijn schuld.

IMG-20210914-185518.jpg

Goed! Door alle commotie maar een beetje haast gemaakt gister avond en de auto rij klaar gemaakt. De station waar ik de motor nog uit wou halen is vanochtend naar de sloop gegaan , erg zonde maar wil geen gezeur in de buurt.

Voor de nieuwkomers , zo zag hij er uit toen ik hem kocht:

20180821_210226.jpg

En nu ziet hij er zo uit , foto's van gister avond.

IMG-20210914-191105.jpg

Hij is nog niet klaar! Het dak doe ik aankomend jaar wel , even rust in de keet en ik moet die Schumacher aan het lopen krijgen. ( Met name de rust thuis haha ).
Binnen in het interieur nog wat dingen fatsoeneren dus de rest van de foto's volgen nog maar dacht ff een snelle update.

Ben al redelijk tevreden met hoe die er nu bij staat , met name in de korte tijd en ook "gehaast".

In amper 2 weken van dit:

IMG-20210828-113625.jpg

IMG-20210828-121614.jpg

Screenshot-20210828-224342.jpg

Naar dit:

IMG-20210914-191105.jpg

Je mag wel ontzettend trots op jezelf zijn hoor, petje af, echt! (y)

Ook hulde je je het op hebt gelost met die dame, heel netjes hoor om dat zo aan te bieden. Mijn nieuwe held ben je!

Zonde van de station!
Maar ik snap dat je geen gedoe wilt in de buurt.
Ik krijg al opmerkingen van mijn buurman als ik mijn boottrailer op mijn eigen oprit heb staan ;-)

Netjes dat je nog aangeboden hebt die bumper er onder te schroeven, als je daar maar weer geen gedoe over krijgt...

Auto ziet er ongelooflijk netjes uit, bizar dat je dat in zo'n korte tijd voor elkaar hebt gekregen!

Economisch gezien ws geen goed idee. Maar wat een leuk en leerzaam project. Ik wil al 10 jaar mijn deurpanelen losmaken van mijn DS3 (om te tectyleren, geluidsisolatie te monteren) maar durf het niet omdat ik bang ben iets kapot te maken. En jij haalt gewoon alles weg. Chapeau !

0017 zei:
Economisch gezien ws geen goed idee. Maar wat een leuk en leerzaam project. Ik wil al 10 jaar mijn deurpanelen losmaken van mijn DS3 (om te tectyleren, geluidsisolatie te monteren) maar durf het niet omdat ik bang ben iets kapot te maken. En jij haalt gewoon alles weg. Chapeau !

Bol.com heeft de oplossing…
https://media.s-bol.com/3XjmlLwRlW9/550x346.jpg]

AliExpress heeft het goedkoper, maar weet het verschil in kwaliteit niet.

Mooi dat de auto weer rijdend is. Jammer dat je niet het motorblok kon loshalen.

Waarom heb je de wielen gewisseld? Die driespaaks vind ik erg gaaf.(y)

Goed dat zadelsnuiver het nog even samenvat, wat een bizar groot project in een bizar klein tijdframe. Daar kunnen veel bedrijven (laat staan ambtenaren :D ) nog wat van leren. ;)

Op de A35 zul je me niet meer tegen komen, maar volgens mij zag ik je bij de Esso vandaan komen in Almelo, met 'de gele'. Zag ik nou goed dat er een koplamp niet mee doet? :T

@JW: Die kende ik niet, toptip, bedankt!

Haha , bedankt voor alle leuke reacties! De auto is nog niet klaar maar het begint ergens op te lijken.
Heb even rust genomen van die auto , mijn vriendin rijd er nu in en is tevreden met hoe die rijd. Looks nog niet , met name interieur nog wat dingen die af moeten.
Maar goed , er is rust in de keet en voor mij nu het belangrijkste.

Ik heb in de tussentijd maar eens in de Schumacher gekeken , wat heb ik eigenlijk gekocht? Haha!
Ik heb hem er toen neer gezet en verder niet meer naar gekeken en het eerste wat ik heb gedaan is de boekjes erbij zoeken , pfffff als je die facturen ziet daar kun je wel 5 Stilo's van kopen.

Het verhaal van de Schumacher is eigenlijk een beetje triest en vooral zonde.
De eerste online historie die ik kan vinden is van iemand die zich gemeld heeft op de fiatstiloclub met een kort verhaaltje. Die heeft hem ongeveer 1.5 jaar gehad denk ik en is toen in 2017 naar iemand gegaan die waarschijnlijk een niet onderhouden auto heeft gekocht. Dit baseer ik op de facturen want vanaf 2017 zie ik opeens facturen van 900 / 800 / 600 en 500 euro en nog wat van die bedragen. En dat in ongeveer 2.5 jaar tijd. ( Sowieso over de 3000 euro! ).
Allemaal facturen van o.a de riem , remmen , airco etc etc oftewel iemand heeft veel liefde in de auto gestoken en ik heb het vermoeden ( als ik het blok zo zie ) dat hij tegen een kleppendekselpakking aan liep en de auto flink olie is gaan gebruiken/lekken.

Auto is toen in hele korte tijd over gegaan naar 2 personen waarvan de laatste er maar een half uur plezier van heeft gehad. De eigenaar voor de laatste rijdende eigenaar had naar eigen zeggen 2 liter olie bijgevuld. Daar heeft diegene dus maar een half uur mee kunnen rijden en kwam in Duitsland toen stil te staan met je raad het al ....een defecte motor.
Ik wou deze Schumacher vorig jaar al kopen maar ik bood te weinig en is toen uiteindelijk naar een kennis van mij gegaan. Die heeft hem alleen gestald met het idee hem op te knappen en weg te zetten ( zeldzame auto ).
Uiteindelijk toch besloten alle Stilo's weg te doen en het huis te verbouwen en heeft hem aan mij verkocht.
Oftewel , 4 eigenaren in 1 jaar waarvan er maar 2 uiteindelijk 1 maand er in hebben gereden.

Hij is gelukkig door mij gered en ik ga hem helemaal naar nieuwstaat brengen en heb er een mooie droge 2.4 motor bij met heel weinig km.
De Schumacher heeft 143.000 gelopen en de donor motor net 1 ton.

Al met al ziet die er van binnen en buiten netjes uit. Beetje blanke lak plekjes.
De motor is heel vies van de olie , is echt iets goed mis gegaan bij die auto! :eek:

Ik ga denk ik voor de originele velgen ( Daarom zitten ze neit meer onder mn 5 deurs ).
Echter is zwart met rood ook wel vet................

IMG-20210916-200531.jpg

IMG-20210916-200602.jpg

IMG-20210916-200036.jpg

IMG-20210916-195947.jpg

IMG-20210916-200739.jpg

Nee is de gewone 2.4 met handbak.
De Schumacher heeft andere bumpers , velgen en de Ferrari Rossa kleur.

3 maand geleden voor het laatst wat gepost over deze auto! Heb er ook niks meer aan gedaan omdat ik met de Schumacher bezig ben en mijn vriendin rijd er op dit moment in.
Zodra de Schumacher af is ga ik exact hetzelfde doen bij deze , oftewel hij gaat weer uit elkaar en dan ga ik doen wat ik eigenlijk al meteen wou doen.

Ik ben op dit moment rustig dingen aan het verzamelen zoals pakkingen , rubbers etc en een plan van aanpak maken. Dit omdat ik de vorige keer een aantal dingen gehaast moest doen waar ik achteraf spijt van heb gekregen.
Ik heb bijvoorbeeld de hagelnieuwe aandrijfassen nog boven liggen........liggen er al een jaar , motorruimte is nog blauw!
Het project gaat ook uitgebreid worden door hem wat moderner te maken maar daar over later meer.

De reden dat ik dit topic update is omdat ik EINDELIJK deze auto in de officiele film van "Zlatan Ibrahimovic" heb gezien.
Ik ben afgelopen maart in Amsterdam geweest voor de opnames en de auto is te zien in de "teaser" onderaan. De film komt volgend jaar uit in NL.
Al met al heeft deze Stilo me heel veel kennis , herinneringen en nieuwe vrienden opgeleverd. Dit is echt de auto waar ik het meest mee heb en die ik nooit weg zou doen!
Stiekem verdiend hij wel een 2.4 met handbak en misschien leg ik die er ook wel in.........

Hier de teaser en de vereeuwiging van mijn Stilo op het witte doek!

TEASER I AM ZLATAN 2021 VANAF 45 SEC

Laatste keer dat ik aan de auto gewerkt heb was september vorig jaar .....
Uiteraard een goed excuus want ik heb de Schumacher aangepakt. Ik zie nu dat de foto's grotendeels zijn verdwenen dus daar moet ik even een oplossing voor vinden.

4 maanden geleden dat ik voor het laatst wat heb geupdate over de " Blackmotion " en gezien de Schumacher bijna klaar is heb ik meer tijd voor dit project. We gaan het project natuurlijk wel afmaken , een droom is een droom!
De auto werd wel gebruikt maar ook weer niet en de laatste tijd stond hij helaas stil en was hij een beetje verwaarloosd en heb ik hem deels gebruikt voor onderdelen. Tevens wist ik niet goed of ik hier mee door moest gaan of 2 projecten combineren.

Het dilemma is als volgt.
De auto in dit topic heeft een vrij goede basis. Distributieriem/Koppeling is vrij recent maar de schokdempers , veren en ophanging mag wel aangepakt worden ( project he ).
De gele 2.4 heb ik vorig jaar gekocht voor 250 euro en heeft tot nu toe 100 euro aan materiaal gekost maar ook daar begint de ophanging slap te worden en waarschijnlijk al jaren niks meer aan gedaan. Tevens moet de koppeling/distributieriem gedaan worden oftewel heel groot onderhoud en krijg ik er waarschijnlijk niet meer voor terug.

Beide auto's zitten nu op 265.000km. Nu vind ik de km stand niet interessant omdat ik al mijn onderhoud zelf doe en al de motor goed loopt loopt die goed. Alles valt en staat met onderhoud.
Waarom haal je dan geen andere auto met minder km? Ook daar weet je niet wat je koopt , loop je tegen onderhoud aan en voor dat zelfde bedrag knap ik beide auto's op.

Goed , dit zijn de mogelijkheden en zou graag jullie advies willen. Dit omdat ik emotionele waarde hecht aan auto's......

1) De originele 1.6 er in laten zitten en het project verder afmaken. ( Heb aardig wat nieuwe onderdelen die alleen op de 1.6 passen en dan dan rij ik 1 op 17 ).

Denk aan nieuwe aandrijfassen , kleppendekselpakking , inlaat/uitlaat pakking , waterpomp met behuizing ...en nog meer.

2) De 1.6 er uit halen en de gele 2.4 opofferen als donor auto en alles over zetten ......

Zoooo zonde van de mooie gele 2.4 , zijn er zo weinig van echter heeft die auto inmiddels groot onderhoud nodig. Oftewel dubbele kosten.....
( Distributie riem , koppeling en grote beurt ....)
Onderdelen van de 5 deurs passen hier niet op , verkopen levert nu niks op alleen in onderdelen......

3) Beide auto's op offeren en het hele project + de 2.4 overzetten op een multiwagon. Oftewel , een Stilo maken die nog niemand heeft gemaakt. ( Fiat Stilo Multiwagon 2.4 ).

Best of both worlds want alles van de 5 deurs past op de station en dan een 2.4 met handbak er in...........:eek:

Ik kan niet goed kiezen op dit moment.
Ja de 1.6 is goedkoper maar de 2.4 rijd rustiger en fijner! Ik zit op het punt dat ik onderdelen moet gaan aanschaffen zoals schokbrekers en veren en die zijn verschillend bij de 1.6 en 2.4. ( ivm gewicht van de motor ) en wil dat niet dubbel doen.

Willen jullie eens met me meedenken?

Mijn twee centen: De Stilo Blackmotion vind ik ontzettend gaaf, echt de Stilo in über uitvoering zeg maar. Een 1.6je past daar dan minder goed bij vind ik. Een Blackmotion 2.4 is wat mij betreft de ultieme Stilo, de dikste uitvoering met de dikste motor. Een gele Abarth is cool, maar je hebt de Schumacher al en dat is toch de heilige graal op het vlak van Abarths vind ik. Een multiwagon 2.4 is zeker gaaf, maar heb je die ruimte van de station echt nodig? Wat zou zo'n wagen nog waard zijn nadat je al het werk er in zou stoppen om hem om te bouwen naar 2.4? Ik denk vrij weinig.

Ik zou de 2.4 dus in de Blackmotion lepelen, zonder twijfel (y)

Zadelsnuiver zei:
Mijn twee centen: De Stilo Blackmotion vind ik ontzettend gaaf, echt de Stilo in über uitvoering zeg maar. Een 1.6je past daar dan minder goed bij vind ik. Een Blackmotion 2.4 is wat mij betreft de ultieme Stilo, de dikste uitvoering met de dikste motor. Een gele Abarth is cool, maar je hebt de Schumacher al en dat is toch de heilige graal op het vlak van Abarths vind ik. Een multiwagon 2.4 is zeker gaaf, maar heb je die ruimte van de station echt nodig? Wat zou zo'n wagen nog waard zijn nadat je al het werk er in zou stoppen om hem om te bouwen naar 2.4? Ik denk vrij weinig.

Ik zou de 2.4 dus in de Blackmotion lepelen, zonder twijfel (y)

+1 (y)
Idd de 2.4 in de Blackmotion

Oke, dan ook mijn mening. De Schumi heb je goed aangepakt. Meeste werk is mooi en echt goed gedaan. Maar de Black Motion, daar denk ik anders over. Dat is een geknikkerbuste cas en dat geeft op enig moment problemen. Het kwaliteitsniveau van je werk tot nu toe aan die auto is minder hoog dan aan de Schumi. Het is een hobbyproject dat zijn geld nooit, maar ook echt nooit meer waard wordt.

De gele is een originele auto. Maar de waarde is niet heel hoog en hij heeft echt onderhoud nodig. Wat zijn de kosten, denk je? Nu met je nieuwe loods en brug kun je de koppeling etc zelf allemaal doen en een onderstelletje ook makkelijker. Deze auto, met goed onderhoud zal zijn geld beter waard blijven.

Dus de afweging is aan jou, wil je die droom najagen, is 5 deurs praktischer, dan bouw je de ultieme Stilo. Voor jou. Niet voor verkoop, niet voor geld, maar voor jou, wat de kosten ook zijn. Dan ros je de gele in onderdelen.

Wil je gewoon lekker rijden en twee fijne auto's hebben, dan maak je die gele klaar en schop je die weg, of je schopt m weg as is en steek je dat geld in het goed aanpakken van de blauwe/zwarte, te beginnen met een fatsoenlijke laklaag, ook motorruimte en dorpels etc. Sterkte met afwegen.

uwbuurman zei:
Oke, dan ook mijn mening. De Schumi heb je goed aangepakt. Meeste werk is mooi en echt goed gedaan. Maar de Black Motion, daar denk ik anders over. Dat is een geknikkerbuste cas en dat geeft op enig moment problemen. Het kwaliteitsniveau van je werk tot nu toe aan die auto is minder hoog dan aan de Schumi. Het is een hobbyproject dat zijn geld nooit, maar ook echt nooit meer waard wordt.

De gele is een originele auto. Maar de waarde is niet heel hoog en hij heeft echt onderhoud nodig. Wat zijn de kosten, denk je? Nu met je nieuwe loods en brug kun je de koppeling etc zelf allemaal doen en een onderstelletje ook makkelijker. Deze auto, met goed onderhoud zal zijn geld beter waard blijven.

Dus de afweging is aan jou, wil je die droom najagen, is 5 deurs praktischer, dan bouw je de ultieme Stilo. Voor jou. Niet voor verkoop, niet voor geld, maar voor jou, wat de kosten ook zijn. Dan ros je de gele in onderdelen.

Wil je gewoon lekker rijden en twee fijne auto's hebben, dan maak je die gele klaar en schop je die weg, of je schopt m weg as is en steek je dat geld in het goed aanpakken van de blauwe/zwarte, te beginnen met een fatsoenlijke laklaag, ook motorruimte en dorpels etc. Sterkte met afwegen.

Thanks!
Ben het deels met je eens.
Kosten voor de gele en de zwarte zullen evenveel zijn.....
De laklaag is op dit moment wel goed en hard maar er gaat niks boven een laklaag met een fatsoenlijke spuit en compressor! Ben ik helemaal met je eens. Wat ik zelf gespoten heb ga ik dan uiteraard over doen want heb inmiddels een goede schuurmachine en spuit daarvoor.
70% is niet gespoten he , veel is origineel plaatwerk wat over gezet is maar ik snap je punt.

Dak , dorpel , paneel achter , achterbumper en de motorruimte moeten gespoten worden.
De achterdeuren vervang ik voor origineel.

Dit project ga ik dan ook aanpakken zoals de Schumacher he. Dus motor aanpakken en pakkingen etc etc.
Ben dit project toen anders begonnen omdat ik er nog mee reed.
Dus wil de Schumi over doen maar dan bij de zwarte......

Afweging is een 2.4 of de originele 1.6 er in.....

Terug
Bovenaan