Mercedes-Benz A-klasse | Nieuw: facelift 2023

Volgende keer graag op rapporteren klikken en dan lossen we het op.

Terence
Autoweek moderator

Ik heb sinds 10 juli mijn bestelling voor een A200 AMG-line met Premium+ in Mountain Grey uitstaan. De auto zou eerst begin oktober geleverd worden, maar door een afleverstop vanuit de fabriek wordt dat nu ergens in november.

Afleverstop is vanwege een batch auto’s met een benzine partikel filter die de keuring niet doorkomt. Zijn hier nog andere mensen die dezelfde vertraging ervaren?

Lekker op de knop rapporteren drukken en klaar en niet dit topic verder bevuilen.

Terence
Autoweek moderator

Mijn vriendin mag een nieuwe leaseauto uitgaan kiezen en haar oog is gevallen op de nieuwe Mercedes-Benz A-Klasse. Aanstaande zaterdag gaan wij in iedergeval een proefrit doen, om te zien of de A-Klasse ook naast zijn looks en hypermoderne interieur ook nog een beetje rijdt.

Model wat we op het oog hebben is:

A-klasse A180 Business Solution AMG Night Upgrade Editon (3x woordwaarde ;))

Nu zitten we wel met een belangrijk punt. Wij hebben een dochtertje van 10mnd die binnenkort in een autostoel gaat. Zijn er hier toevallig a-klasse rijders die met een kinder/autostoel rond rijden? Past dit een beetje of moet de passagiersstoel flink naar voren zodat daar comfort verloren gaat?

Geen ervaring met kinderstoel, maar wel met volwassenen achterin en die kunnen prima zitten. Ook achter mijn stoel, en ik ben 1.80m

Silent Planet zei:
Ik heb sinds 10 juli mijn bestelling voor een A200 AMG-line met Premium+ in Mountain Grey uitstaan. De auto zou eerst begin oktober geleverd worden, maar door een afleverstop vanuit de fabriek wordt dat nu ergens in november.

Al iets gehoord over de aflevering?

Ik heb inmiddels ruim 7k km op de teller staan en ik moet zeggen dat de A goed bevalt. Een heerlijke comfortabele cruiser (zie myreview voor uitgebreid verslag).
Het MBUX was even wennen, maar biedt veel leuke en handige mogelijkheden. Ik ben ook benieuwd naar eventuele updates in de toekomst.

Is er iemand die een lijst heeft van de 'Hey Mercedes' commando's waarmee MBUX iets kan of onderstaande kan aanvullen?

Ik gebruik nu.. Hey Mercedes:

*Bel .... : Voor het bellen van een contactpersoon uit mijn telefoon
*Ik heb het koud... : voor verhogen temperatuur
*Hoe ver kan ik nog rijden... : voor de actuele actieradius (hoezo verdwijnt deze trouwens uit het display bij minder dan 100km?) met deze workaround weer inzicht om de tank echt leeg te rijden
*Navigeer naar huis/werk: navigeer naar ingesteld thuis/werk adres
*Navigeer naar ... : bedrijfsnaam of straatnaam en huisnummer + stad: navigeer naar adres
*Zet stoelverwarming aan: Voor warme billen
*Zet radio op RADIOZENDER: om radio zender zonder menu te wisselen
*Wat is het weer, of wat wordt het weer in: Actuele weerbericht
*Vertel eens een grapje: blabla
*....?

VAG2MAX zei:
Is er iemand die een lijst heeft van de 'Hey Mercedes' commando's waarmee MBUX iets kan of onderstaande kan aanvullen?

Die staan bij mij in de bijgeleverde handleiding vanaf pag 272.

Mercedes-AMG A 35 4Matic Sedan

fff4d1ea-2020-mercedes-amg-35-sedan-17.jpg

7aaded10-2020-mercedes-amg-35-sedan-7.jpg

57637207-2020-mercedes-amg-35-sedan-21.jpg

5e79d2fd-2020-mercedes-amg-35-sedan-6.jpg

d6252dc0-2020-mercedes-amg-35-sedan-19.jpg

b7e18f4d-2020-mercedes-amg-35-sedan-15.jpg

92401880-2020-mercedes-amg-35-sedan-11.jpg

Alle foto's en info: https://www.carscoops.com/2019/03/2020-mercedes-amg-35-junior-performance-sedan-has-302hp-does-0-60-in-4-7-sec/

Mooie, relatief beschaafde auto. Dacht ik, tot ik de foto's van het dashboard zag. Wat een kermis is dat toch, de Duitse term Mausekino is wel heel erg van toepassing :cry:

dsc_1494.jpg

dsc_1483.jpg

Nou es een keer niet zulke idioot lage profielbanden. Ik vinnem fraaier dan de aanstellerige CLA. En aangezien die meer koetswerk heeft, zat deze sedan ook wel lichter zijn...

Further separating itself from the A-Class hatchback, the Saloon isn’t available in entry-level SE spec. Instead, it comes exclusively in Sport and AMG Line trims, commanding a premium of £595 over a like-for-like A-Class hatch. In contrast, the Saloon undercuts the equivalent CLA by a sizeable £2,280.

https://www.autoexpress.co.uk/mercedes/a-class/104913/new-mercedes-a-class-saloon-2019-review

carl1 zei:
VAG2MAX zei:

Die staan bij mij in de bijgeleverde handleiding vanaf pag 272.

:D:D Oftewel VAG2Max did it "the Dutch way"? :D.
Een Nederlander leest in beginsel niet de handleiding..... en wordt soms afgestraft :cool:

Facelift:
mercedes-benz-a-klasse-2023.jpg

alle foto's en info: https://www.motor1.com/news/614387/2023-mercedes-a-class-debut/

Mercedes Will Keep Making Its Cheapest Gas Car Because EVs Are Still Expensive​

The A-Class was supposed to be retired in 2024, but not anymore.

Mercedes has been overly optimistic about the rise in popularity of electrified vehicles, claiming hybrids and EVs would account for 50 percent of its sales by 2025. However, that's unlikely to happen since the new goal for 2024 is to reach just 21 percent of total shipments. Facing the harsh reality, the German luxury marque will no longer kill off its cheapest gasoline car this year.

The A-Class was supposed to bow out in 2024 but now it has had its life cycle extended well into 2026, according to Autocar. Not sold in the United States, the compact hatchback is effectively the entry point into the Mercedes lineup, kicking off at €37,401 (nearly $41,000) in its domestic market Deutschland. Last month, CEO Ola Kallenius admitted price parity between combustion engine cars and pure electric models is still "many years away." The executive went on to mention that customers can see that in the price gap between an ICE car and an EV.

Terug
Bovenaan