Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

Neuh, niet echt? Ik heb 'em ook nog overwogen. Maar hij is wel erg zwaar (1600+) en de kofferbak is wel heel erg klein.

@ Bofkont: Ik zou toch ook nog eens ergens een stukje gaan rijden met een zwaarder gemotoriseerde versie. Bijvoorbeeld in deze, Nijkerk is ook niet al te ver uit de buurt en zo'n V8 is natuurlijk in niets te vergelijken met een 200.

Altai zei:
Bofkont zei:
Dan mijn eigen Z4 weer, messcherp sturen rijden, en motorisch zoveel fijner!

moet toch zijn:
Dan mijn eigen Z4 weer, messcherp sturen rijden, motorisch zoveel fijner en zit zo lekker in de juiste lak!
:T

Haha (y)
Nou die Juiste lak is ook nog wel iets een punt van aandacht als ik hem toch besluit te houden weer, maar dat zal ik dan wel eens toelichten nog.

Beste Benzine,

Ja zo'n 500 is geweldig natuurlijk motorisch.
Maar los gezien van de motor zal die niet veel anders rijden, dat sturen/gewicht is niet anders, en in het geval van de 500 nog een stukje meer.
Nee de CLK A209 is denk ik wel definitief van mijn lijstje. Ik ben blijkbaar toch meer van de wendbare stuurwagentjes, wellicht toch nog maar eens een nieuwere SLK overwegen als ik naar Mercedes wil.
Die 370Z vind ik juist geweldig, maar dat gaat hem sowieso niet worden.

Bofkont zei:
Beste Benzine,

Ja zo'n 500 is geweldig natuurlijk motorisch.
Maar los gezien van de motor zal die niet veel anders rijden, dat sturen/gewicht is niet anders, en in het geval van de 500 nog een stukje meer.
Nee de CLK A209 is denk ik wel definitief van mijn lijstje. Ik ben blijkbaar toch meer van de wendbare stuurwagentjes, wellicht toch nog maar eens een nieuwere SLK overwegen als ik naar Mercedes wil.

Dan is jouw voorkeur behoorlijk veranderd, van comfortabel naar sportief. Niets zo veranderlijk als d'n Bofkont :).

Haha beste Benzine :D
Ik vind de CLK A209 eigenlijk bijna niets comfortabeler dan de Z4, en het was een elegance uitvoering.
Het was vooral het sturen en het logge gevoel van de hele koets wat me zo vies tegenviel direct.
Ik ben me blijkbaar toch erg gaan hechten aan de Z4, wat een fantastische wagen is het eigenlijk ook.

Het is ook maar net wat je in een auto zoekt. In jouw geval zit je er veelal alleen in, soms met z'n 2en, en is er (denk ik) geen behoefte aan ruimte voor extra passagiers achterin. Dan is een roadster natuurlijk ook veruit het leukste, en moet je misschien niet eens een 4-zits cabrio willen hebben.

Beste Benzine,

Heb je denk ik ook een goed punt, een roadster is veruit het leukste cabrio rijden ben ik wel achter gekomen.
Klein/wendbaar watervlug, zaken die ik eigenlijk heel normaal vind en gewend ben geraakt.

Maar goed als ik besluit de Z4 te houden zal er nog wel een en ander moeten gebeuren qua lakwerk waar ik tegen aan hik.
Voor het echte mooie moet eigenlijk de hele kop gespoten worden, in het verleden is die eens eerder gedaan , en als je echt kritisch kijkt kan het gewoon echt beter. Weet niet of ik daar nu wel zo zin in heb.

Ik zou het lekker zo laten. En ook proefrijden in een zwaarder motoriseerde A209. Soms verandert de hele beleving van de auto puur door een andere motor. Wellicht valt dan alles op z'n plek.

Mr PMG zei:
@ Bofkont, lakrepair in Hoogeveen is een hele goeie.

Beste Mr PMG

Daar is mijn voorbumper gespoten, idd heel erg goed (y)
Maar qua afhangen van de bumper hebben ze helaas wat steken laten vallen.
Tijdelijk gesloten wegens ziekte van de eigenaar alleen.

Beste Joël,

Dat zou ik inderdaad nog eens kunnen doen, maar dan moet echt de 320 zijn.
Een 500 hoeft voor mij echt niet.

Beste Monsiour,

Brrrr verschrikkelijk vind ik de EOS, schijnt ook technisch matig te zijn.
Dak lekkages etc etc etc

Bofkont zei:
Ook het comfort is niet eens zoveel beter als de Z4, dus de CLK A209 kan wat mij betreft definitief van het lijstje.
Ik ben stiekem toch wel heel erg gehecht geraakt aan het rijden met de Z4, en ik rijdt stiekem toch nog sportiever dan ik zelf had gedacht blijkbaar.

Een sportief chassis hoeft niet oncomfortabel te zijn. Het punt is dat je de koets stil kunt houden terwijl de wielen het patroon volgen van het wegdek. Ook in bochten met bodyroll en dergelijke geldt dat.

Daarom is een pneumatisch systeem zoals dat van Citroen ook erg goed. Houdt bodyroll en beweging van de koets heel beperkt waardoor het uitzonderlijk goed plaatsen van de auto en voorspellen wat deze gaat doen erg makkelijk is.

Verlaag je dan het zwaartepunt wordt het sportieve effect groter, terwijl je niet eens hoeft in te leveren op comfort. Immers is een duw van het wegdek krijgen op snelheid erg gevaarlijk en wil je dat ten allen tijde voorkomen.

Maar ehm! Niet wegdoen!! :(

Beste Nico,

Nou idd, eigenlijk valt de comfort van de Z4 mijn 100% mee als ik hem zo vergelijk met de CLK.
Dat had ik echt niet verwacht.

"niet weg doen" die gedachten spelen idd ook door mijn hoofd.
De hele kop spuiten is sowieso stukken goedkoper dan ruilen, dus in dat opzicht :T

Lekker houden en rijden. Daar issie voor gemaakt! En dat spuiten van de kop? Ik stak de centjes in een lekkere vakantie!

Beste Funf,

Rijden doet hij geweldig, vandaag dik 200km gemaakt.
Ben nog even met mijzelf in beraad wat ik nu ga doen.

Speedtouch,

Absoluut een bewuste keus geweest, echt een geweldige wagen en dat vind ik nog steeds!
Wat ik nu denk is zoals Funf zo mooi omschrijft echt wisselend , dat wijzigt iedere 10 minuten :D

Je zult zien, er komt ineens iets onverwachts op jouw pad en dan ga je weer voor de bijl. Zo gebeurde het mij ook lange tijd. Tot die tijd fijn in de Z4 sturen.

Beste Funf,

Binnen mijn financiële mogelijkheden is er eigenlijk niets wat ik nog zou willen hebben.
Dus houden is voor mij de beste optie , die conclusie ben ik eigenlijk wel gekomen.

Houden is het verstandigste, maar ik kan toch ook begrijpen dat het verlangen naar wat 'anders' ook meespeelt. Is een nieuwere z4 niks voor je?

Beste Damian,

Nee de E89 Z4 vind ik echt minder mooi, wellicht dat een facelift E85 Z4 3.0SI nog wat zou kunnen zijn.
Maar die zijn nog erg duur, heb ik er eerlijk gezegd niet voor over omdat het praktisch gezien bijna dezelfde auto is.

Eerlijk gezegd doet het mij (als BMW liefhebber) deugd dat de rit met de CLK wat is tegengevallen. Ik ben gewoon niet zo’n fan van die generatie Mercedessen.
Als ik jou was zou ik de Z4 voorlopig lekker houden. Ik weet dat het bij jou na een paar maanden begint te kriebelen. Zeker als de auto ‘af’ is en je een nieuwe uitdaging wilt. Ga komende zomer toch eerst eens lekker genieten van deze auto. Dat verdient de Z4 net zoveel als jij.

SLB BMW zei:
Ga komende zomer toch eerst eens lekker genieten van deze auto. Dat verdient de Z4 net zoveel als jij.

17166114326_613e80a9db_b.jpg

:D

Gewoon lekker houden. Kop spuiten kost centjes maar een andere auto kopen waar je weer helemaal van voor af aan kunt beginnen kost vele malen meer.

Nico GTR zei:

Nico (y)
Ik zag eerst in het Z4 plaatje de ogen ten hemel opgeslagen :)

Maar later zag ik de lach in de voorbumper gecombineerd met dezelfde ogen: Alsof de Z4 uitnodigend wou zeggen: "Gaan we lekker genieten deze zomer?".
:LOL:

Nou mensen weer nieuws :D
De Z4 heb ik gisteren te koop gezet en binnen 30 minuten verkocht, voor een vrij goede prijs , uiteraard geen cent winst en dit kost geld zo eerlijk moet ik zijn, maar toch voor mijzelf prima binnen de grenzen.
Vanmiddag opgehaald, dus ben autoloos :T
Al met al waren er teveel kleine ergernissen aan het lakwerk en nog wat zaken dat ik heb besloten afscheid te nemen.

Dus nu het volgende het zoeken naar wat anders!
Mijn verstand schiet van zeer verstandig naar bijzonder onverstandig, zeg maar van Honda CRZ tot een Abarth of een V8 mercedes en alles wat daar tussen zit.
Ik weet het gewoon even niet momenteel.

Gullwing,

Dat is zeer zeker een optie!!
Maar met mijn eisenpakket is een betaalbare voor mij vinden dan wel een opgave weer.
Heb absoluut geen zin meer in een project.

Ben benieuwd wat er nu gaat komen. :D

Bofkont zei:

Wel realistisch blijven, Bofkont. Als jij een 99,9% perfecte Z4 van de hand doet vanwege 'ergernissen aan de lak', dan gaat geen enkele auto géén project zijn. Zelfs een nieuwe gaat de Bofkont-toets waarschijnlijk niet doorstaan..

TYN zei:
Ben benieuwd wat er nu gaat komen. :D

Bofkont zei:

Wel realistisch blijven, Bofkont. Als jij een 99,9% perfecte Z4 van de hand doet vanwege 'ergernissen aan de lak', dan gaat geen enkele auto géén project zijn. Zelfs een nieuwe gaat de Bofkont-toets waarschijnlijk niet doorstaan..

LOL, so true! :D

Zo dan, dat is snel gegaan! Succes met de nieuwe zoektocht.
[size=x-small]Ik hoop dat je hier geen spijt van gaat krijgen...[/size]

Dat had ik niet aan zien komen! Ben benieuwd wat er terug gaat komen. Wil je iets zonder lakdefecten dan is een splinternieuwe auto alleen geschikt. En zelfs daar loop je nog tegen dingen aan hoor.

Maar wel leuk om weer wat nieuws aan te kunnen schaffen.....

Bofkont zei:
Maar met mijn eisenpakket is een betaalbare voor mij vinden dan wel een opgave weer.

Haal lekker die 325i bij Ruinemans op. Kost niet de wereld, ziet er knap uit voor de kilometers. En kun vanaf daar rustig bedenken wat je wilt. :D

Succes met de zoektocht!

Beste Elzinga,

Dat is de luxe van een plezier auto, ik heb hem niet nodig, de Hyundai I30 ons werkpaardje is er altijd nog.
Impulsief dat zeer zeker :D

Beste Tyn/ R-W,

Nou geloof me de Z4 was echt niet 99.9% perfect :D
Beetje poetswerk is prima en een spot repair , maar daar moet het wel bij blijven.
We zullen zien!

Beste Arno,

Zoals al vaker gezegd je hoeft niet te reageren :D

Beste SLB,

Spijt heb ik nu al :D
Maar de ergernis nam de overhand, dus dan neem ik afscheid, zo simpel is het.

Beste Kristian,

Zoals al eerder gezegd ik ben vrij impulsief, dit wist ik een week geleden ook nog niet.
Maar bepaalde zaken namen qua ergernis de overhand en dan ben ik er klaar mee.
Ben er zelf nog niet uit wat het gaat worden, kan eigenlijk van alles zijn.
Dat is makkelijk als je niets hebt in te ruilen.

Beste Joel,

Ach ja je moet het onderhand gewend zijn :D

Beste Pietzoveel,

Tja wat was er aan de hand met de Z4, niets dramatisch om eerlijk te zijn, maar voor mij genoeg ergernis om afscheid te nemen.
Motorkap had nog al wat kleine imperfecties onderhuids in het spuitwerk, van oud schade herstel, en die komen steeds terug als je zo poetst als mij.
Was wel op te lossen maar dan moet de hele neus, dus weer de bumper etc etc etc alles afbouwen.

Bofkont, je bent niet getrouwd, begin het bijna te begrijpen waarom je een vriendin hebt.....

Gekheid, wat is je budget voor de volgende bolide? Een klassieker?, een heerlijke Amerikaan, of toch weer een Duits product, een Boxer?

Kristian zei:
Dat had ik niet aan zien komen! Ben benieuwd wat er terug gaat komen. Wil je iets zonder lakdefecten dan is een splinternieuwe auto alleen geschikt. En zelfs daar loop je nog tegen dingen aan hoor.

Maar wel leuk om weer wat nieuws aan te kunnen schaffen.....

Nieuwe auto’s hebben ook vaak lakdefecten hoor, wees maar niet bang.

Heb je je nou zo druk voor gemaakt over een nauwelijks waar te nemen kleurverschil in de voorbumper........

Geen idee waarmee men jou tevreden kunnen houden.

Wow, dat is inderdaad best wel een impulsieve wending :eek:
Ik vond de Z4 echt een ontzettend strakke en mooie auto... maar goed, het is en blijft jouw keuze natuurlijk.

En ja wat anderen hier ook al zeggen... ik vraag me ook af of een opvolger dat level aan “perfectie” gaat halen wat jij graag wil.

Maar goed, ik ga met nieuwsgierigheid je topic in de gaten houden om te zien wat ervoor in de plaats gaat komen :)

Verrassende ontwikkeling!

Waarom maakte je je zo druk om kleurverschil bij de bumper als de motorkap sowieso al wat kleine imperfecties onderhuids in het spuitwerk had? Of had je dat eerder nog niet gezien? :confused:

W212 zei:
Bofkont zei:

Haal lekker die 325i bij Ruinemans op. Kost niet de wereld, ziet er knap uit voor de kilometers. En kun vanaf daar rustig bedenken wat je wilt. :D

Succes met de zoektocht!

Beste W212,

Absoluut een knappe auto maar nee die gaat het echt niet worden.
Ik heb geen auto nodig voor mij zelf, en de hyundai I30 staat er ook nog als ik echt weg moet.

Beste A3 White,

Haha klopt, heb gelukkig alle vrijheid van mijn vriendin, zolang alles maar netjes betaald kan worden, het is puur hobby geld.
Tja qua budget kan ik max tot een 20k gaan als ik echt zou willen, maar liefst blijf ik daar wat onder.
Klassieker gaat het sowieso niet worden.

Beste Ente,

Ja heel graag!! geweldig zelfs!! mijn droom auto precies deze.
Alleen deze is niet betaalbaar voor mij, binnen mijn budget is een R230 SL 500 haalbaar, maar is het verstandig?
Dit soort auto's kun je gigantisch op leeglopen als je echt pech hebt.

Beste Eerikk,

Klopt maar die zijn er relatief vaak simpel uit te poetsen, mocht het erger zijn dan is het gewoon garantie.
Met een oude auto heb je garantie op enkel ellende :)
Op dit moment weet ik het zelf ook niet wat mij nu tevreden gaat maken, komende tijd veel zoeken en proefrijden dat zeer zeker!
Ook leuk om te doen.

Beste Omniradius,

Zo op het eerste oog is dat ook zo hoor, en zeker zoals jij de wagen hebt gezien voor mijn bumper incidentje.
Was die niet voorgevallen had ik de wagen ook nog niet weg gedaan.
Qua opvolger ik weet het echt niet! kan van alles zijn, hoeft ook niet perse Duits te zijn, kijk ook bijvoorbeeld naar Alfa en Abarth.

Beste Mooirood,

Welke Alfa heb je te koop?
Wel benieuwd.

Terug
Bovenaan