Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

(bovendien weet de wagen wanneer hij de achterruitverwarming 's ochtends moet inschakelen en wanneer hij ook de zetelverwarming op voorhand moet aanzetten, en op welke stand)

Zat op de Astra ook. Alleen was ik zo'n koukleum dat ik hem handmatig toch altijd weer op standje sambal zette :D

Overigens heb ik een Brodit houder aan de rechterkant van het dashboard;

Had ik in de Clio. Ontzettend goede houders. Degelijk en perfecte pasvorm (y)

Dat heb ik bij mijn huidige Astra ook..maar heb al how to's gelezen om daar wat aan te doen...thumbs up

Ben benieuwd. Oplossingen waarbij je de oorspronkelijke USB poort blijft gebruiken?
Want gebruik je de USB poort niet, dan kun je ook geen gebruik maken van Android Auto/Apple Carplay. Wat ik nagenoeg altijd gebruik als ik moet navigeren.

Voor de zijknippers heb ik zwarte dynamische led-knippers besteld en de knipperlichten achter komen ook leds in.

De achterlichten zijn toch volledig LED ivm Intelilux? Of is mij dat in al die jaren niet opgevallen?
Mooi dat je waarschijnlijk geen gedoe gaat hebben met de bandensensoren (y)

rjthefrisian zei:
@ Jimmy: het was bij jullie in Roosendaal ook weer onrustig. Roosendaal komt nogal eens in negatieve zin in het nieuws.
Woont er zoveel schorriemorrie?

Er zijn hier een paar wijken waar behoorlijk wat "uitschot" bij elkaar woont, Gelukkig heb ik er 0 last van, bij ons in de wijk is alles netjes :)

Mogguh!

Zo, dat is een lijst aan info hier :D

Onze, voorlopig, enige upgrade is een vervoersartikel voor onze hond; iets wat we goed vast kunnen zetten in de auto met de autogordel. Bench, of een mand oid: blijft de auto ook wat schoner.
En een goede telefoonhouder zou ook mooi zijn; brodit zie ik vaker voorbij komen, daar maar eens gaan kijken.

Net nog even met de verkoper gebeld: accu was volgens hem in prima staat, kwam door het lang stil staan. En anders is het een garantie-dingetje evenals de koplampen.
Ach, mooi man: nog 2 nachtjes :T

B Real zei:
De achterlichten zijn toch volledig LED ivm Intelilux? Of is mij dat in al die jaren niet opgevallen?
Mooi dat je waarschijnlijk geen gedoe gaat hebben met de bandensensoren (y)
Bij mij zijn de knippers, achteruitrijlichten en mistlicht achter ook nog gewone lampen. Mistlicht voor is ook nog gewoon een gloeilamp, dat steekt een beetje af bij de LEDs vind ik persoonlijk.

Gelukkig Jimmy!

Want gebruik je de USB poort niet, dan kun je ook geen gebruik maken van Android Auto/Apple Carplay. Wat ik nagenoeg altijd gebruik als ik moet navigeren

Oh..dat moet ik even zien hoe dat zich verhoudt. Want die functie is juist een dikke pre!

Voor sowieso; achter heb ik het idee dat de knippers dat niet zijn als ik het forum zo bezag.
Maar we gaan het zien.. anders ben ik iets te enthousiast geweest en heb ik paar lampjes reserve..:)

rjthefrisian zei:
Gelukkig Jimmy!

Want gebruik je de USB poort niet, dan kun je ook geen gebruik maken van Android Auto/Apple Carplay. Wat ik nagenoeg altijd gebruik als ik moet navigeren

Oh..dat moet ik even zien hoe dat zich verhoudt. Want die functie is juist een dikke pre!

Voor sowieso; achter heb ik het idee dat de knippers dat niet zijn als ik het forum zo bezag.
Maar we gaan het zien.. anders ben ik iets te enthousiast geweest en heb ik paar lampjes reserve..:)
Deze is wel handig...

Barri zei:
Och, die dynamische knippers vind ik zo pauper... :( Maar ieder z'n ding :)

Ik ook :( zag laatst wel een trekker die het zelfs had. En ook steeds meer vrachtwagens.

Bij mijn auto is alles LED , ook binnen en buiten. Maar heb niet van zulke dynamische verlichting. Voor de spiegelverlichting is het wel te koop zag ik.

Bij de audi garage hier heeft iemand het laten uitprogrammeren bij zijn A6 destijds. Hij vond het kinderachtig. Was even zoeken maar er zijn landen waarbij dat wettelijk (nog) niet is toegestaan. Als je dat er in programmeert, is het weer normaal.

Wat ik wel grappig vind is bij Mazda, daar hebben ze mooie heldere led verlichting in de achterlampen. Maar ze gaan wel langzaam aan en uit. Stijlvol (y)

Meeuw zei:
Sanoma zei:
Bandenspanning controle: let erop of je wel genoeg lucht in je bandjes hebt..
Lane assist: let erop dat je wel tussen de lijntjes blijft en stuurt bij
Traffic Sign Recognition: let erop of je wel op de bordjes let
Forward Collision alert: let erop of je wel voor je kijkt en remt anders voor je
Dode hoek waarschuwing: let erop of je wel over je schoudertje kijkt
Achteruitrijcamera: let erop of je wel goed achter je kijkt
Piepers voor en achter: let voor je op de paaltjes..
Park assistent: let erop of je wel goed inparkeert..
Intellilux: let voor je op de weg en dat je je tegenliggertjes niet verblind

Bij mij nog minder, maar wel 272 pk en vierwielaandrijving :cool:
(oh ja, en drive select)

Zo weinig?:T

Nou jullie krijgen je zin..:)
Krijg net van GM-TP dat alles niet op voorraad is. Valt me de laatste tijd steeds vaker op. Bestel je iets op die site en is het helemaal niet op voorraad. En de verzendkosten zijn ook al 8,50.

Krijg net van GM-TP dat alles niet op voorraad is. Valt me de laatste tijd steeds vaker op. Bestel je iets op die site en is het helemaal niet op voorraad. En de verzendkosten zijn ook al 8,50.
Tja, het is wel een bijzonder type wat dat betreft... ik heb ook ervaringen :LOL:

Zo weinig? :T
Met z'n Tesla :)

Vandaag de jongste al weer 1 jaar. Man wat gaat het snel. Van een mini baby die niets kan tot een mannetje wat al aardig op mij begint te lijken en al rond aan het lopen is :cool:

Aftellen voor de jongens met een nieuwe auto, heerlijk vooruitzicht! Ik weet nog wel de dag dat ik de auto op haalde. Had ik om 17.30 afgesproken bij de garage. laatste uurtje op mijn werk kon ik mij haast niet concentreren omdat mijn gedachten al bij de auto was. :)

Dit weekend verjaardagbezoek, ondertussen mijn zwager verhuizen op zaterdag. Al zijn zooi komt voor 2 weken in onze garage te staan (er staat ook al veel) en hij komt 2 weken bij ons wonen tot hij zijn appartementje krijgt. Moet wat voor je schoonfamilie over hebben.

Gefeliciteerd Joost! Een jaar alweer..gaat hard.
Hier alweer lekker weekend. Vandaag de Astra effe strippen en leeghalen.

Morgen komt sinterklaas met zijn pieten bij ons thuis vanuit het werk. Normaal op kantoor..maar Corona..he...

Hier heeft sinterklaas van mijn werk voor alle kinderen een videoboodschap ingestuurd op USB stick met een kado wat word bezorgd.

En sinterklaas gaat vanmiddag ook de Bingo doen. Voor thuiswerkers live via Teams en op kantoor (waar ik vandaag ben ivm afspraken) gaat het via de omroepinstallatie :) traditie in ons bedrijf, lekker kneuterig

Hele fraaie Insignia, jammer van de 'kleur', en het prijskaartje :cool:

Mogguh!!

Morgen is dus de grote ophaaldag voor Gerwin en Rob? Altijd een leuk moment om naar uit te kijken.

@ Joost: Wat gaat de tijd snel he, een jaar alweer.
En mooi dat je je zwager zo kunt helpen. Wel een hoop gesjouw, alles de kelder in en erna er weer uit. :)

Morgen gaan we op kerstbomenjacht.... en rondom het huis maar wat versieren. Met alle verlichting in de tuinen staat december altijd zo in contrast met januari & februari.

Mogguh!

@ Joost: gefeliciteerd! Tijd gaat inderdaad snel... laatst was ik bij Fer en daar zag ik de Hotpuppies, da's ook weinig puppy meer aan :)

Oeoeoe...nog een nachtje Gerwin...vandaag black friday en dan morgen blue saterday...winking smiley
Aftellen voor de jongens met een nieuwe auto, heerlijk vooruitzicht! Ik weet nog wel de dag dat ik de auto op haalde. Had ik om 17.30 afgesproken bij de garage. laatste uurtje op mijn werk kon ik mij haast niet concentreren omdat mijn gedachten al bij de auto was. grinning smiley
:D Morgen eerst nog 2 uur rijden en dan éindelijk!

Gek genoeg begint het nu ook wel wat te kriebelen dat de Punto na 6 jaar weggaat. Normaliter ben ik er van om de auto nog even schoon te maken voordat ik 'm inlever, maar hij gaat direct door naar de handel/export dus dat heeft geen toegevoegde waarde.
Maar misschien vanavond toch nog maar even afspuiten, gewoon voor het gevoel.

Morgen is dus de grote ophaaldag voor Gerwin en Rob? Altijd een leuk moment om naar uit te kijken.
Rob moet nog een paar dagen langer wachten ;)

Hele fraaie Insignia, jammer van de 'kleur', en het prijskaartje cool smiley
Wrapje erover :T

om naar uit te kijken.
Rob moet nog een paar dagen langer wachten

Sinterklaas komt hier zaterdag dan wel maar mijn astraatje neemt ie nog niet mee. Die krijgt nog een klein roetveegje op zijn snuitje waardoor het iets langer duurt..

Succes met aftellen jongens!

Sinterklaas slaan we hier nog even over. Ben benieuwd of er überhaupt nog Sinterklaas is als wij het er wel aan toe hebben :(
Volgende week komen wel mijn zwager en schoonzus en vieren we het alleen voor mijn nichtje in het klein.

En mooi dat je je zwager zo kunt helpen. Wel een hoop gesjouw, alles de kelder in en erna er weer uit.
scheelt dat hij niet zoveel spul meer heeft.

ze zijn gaan samenwonen begin dit jaar en al zijn spul was oud en haar spul nieuw. Dus dat hebben ze gehouden en zijn spul weggedaan. Ze is vreemd gegaan en nadat dat uitgekomen was had ze met een week nieuwe woonruimte. Hij kan het alleen niet betalen. Kom hij thuis van hele dag werk, is het hele huis leeg gehaald. zelfs geen lamp meer aan het plafond, geen bed, geen gordijnen, geen boodschappen meer, echt vrijwel alles weg. Dus hij heeft een luchtbed geleend. kranten voor het raam als gordijn en een tuinstoel om te zitten o_O Hij mocht wel eerder komen bij ons, maar dat wilde hij niet. Dus eigenlijk wel zielig. En wij hebben het huis groot zat.
nieuwe woonruimte (volgens mij het appartementje waar jou vriendin vrouw heeft gewoond of die daarnaast zou per 1 januari vrij komen maar nu geregeld dat hij voor de kerst er al in kan. Dus help hem maar met alles zover mogelijk , want het is al sneu genoeg en een aardige kerel.

Zo heftig verhaal Joost...wat een kreng...dan snap ik heel goed dat jullie voor hem klaar staan.

Ben snel maar even naar de wasstraat geraced met de c3..vanwege BF nu het meest uitgebreide wasprogramma van 13 50 voor 5 00...daar ga ik zelf de spons niet voor pakken. Is nu nog lekker rustig.

goedemorgen, ik heb een Opel dus neem aan dat ik hier berichtjes mag posten ;-) . Kom uit Veghel, ben 51 met vrouw, hond , 3 kinderen en een witte Insignia tourer uit 2019 (zie profiel, ook voor de review). IK heb een vraag over de intellilux LED verlichting. Wat ik heb gehoord en gelezen is dat de lichtopbrengst altijd maximaal is, afgestemd op omgeving, verkeer etc. Klinkt goed. Nu reed ik gisteren op een volledige donker weggetje achteraf, en het was echt heel donker. Dan zou ik verwachten dat als je grootlicht aanzet dit geen verschil zou moeten geven met de hoeveelheid licht vanuit het Intellilux systeem omdat deze gezien de omstandigheden maximaal zou moeten zijn. Dit was dus zeker niet zo- kan niet zeggen dat er twee keer zoveel licht verscheen maar het verschil was significant. Begrijp ik het systeem niet goed? Moet ik nog iets anders instellen naast de automatische verlichtingsregeling?

Zo heftig verhaal Joost...wat een kreng...dan snap ik heel goed dat jullie voor hem klaar staan.

ja daarom. 2 weekjes woont hij er bij in. hij gaat vroeg weg voor werk en komt laat terug. Of ik voor een extra moet koken is de moeite ook niet.

Maar elk verhaal heeft 2 kanten.

Ik heb haar wel even gesproken (voordat ze het huis onaangekondigd had leeggehaald, anders was het gesprek iets anders gegaan). ze is 24 jaar en al 100% afgekeurd. ze zit dus de hele dag thuis, beetje niks te doen. Hij werkt veel en maakt lange dagen. Gaat om 7 uur de deur uit en komt om 18.00 uur thuis en is dan moe. Als ze dan de hele dag thuis zit en hij dan eindelijk thuis is vind ze het niet leuk dat hij als een dood vogeltje op de bank ploft en moe is en daardoor heeft ze gevoelens gekregen voor een ander. aldus, haar verhaal.

Ik vind daar wel wat van, maar ik ga mij er niet mee bemoeien, ik wil er alleen wel voor hem zijn. zoals gezegd, het is een kleine moeite. Op zolder staat altijd een groot opgemaakt bed klaar mocht het nodig zijn voor iemand. Heb wel gezegd dat met oud en nieuw de garage weer leeg moet zijn, want dan moet de Benz er in staan :) :T

En misschien een ander grille monteren, daar ben ik nog steeds niet over uit welk ik echt het mooiste vind

Hugozer zei:
goedemorgen, ik heb een Opel dus neem aan dat ik hier berichtjes mag posten ;-) . Kom uit Veghel, ben 51 met vrouw, hond , 3 kinderen en een witte Insignia tourer uit 2019 (zie profiel, ook voor de review). IK heb een vraag over de intellilux LED verlichting. Wat ik heb gehoord en gelezen is dat de lichtopbrengst altijd maximaal is, afgestemd op omgeving, verkeer etc. Klinkt goed. Nu reed ik gisteren op een volledige donker weggetje achteraf, en het was echt heel donker. Dan zou ik verwachten dat als je grootlicht aanzet dit geen verschil zou moeten geven met de hoeveelheid licht vanuit het Intellilux systeem omdat deze gezien de omstandigheden maximaal zou moeten zijn. Dit was dus zeker niet zo- kan niet zeggen dat er twee keer zoveel licht verscheen maar het verschil was significant. Begrijp ik het systeem niet goed? Moet ik nog iets anders instellen naast de automatische verlichtingsregeling?
Had je wel de automatisch grootlichtregeling aan staan? Ik zie zelf geen verschil in licht opbrengst tussen zelf groot licht in schakelen of het systeem dat laten doen. Het systeem regelt wel aan de hand van je snelheid, als je 60 km/u rijdt kan en hij regelt zelf het patroon het zijn dat hij voor een ander lichtpatroon kiest dan wanneer je 60 km/u rijdt en zelf groot licht in schakelt. Ik heb het alleen bij 100 km/u geprobeerd en volgens mij kiest die dan op maximale lichtopbrengst.

Absoluut waar.
Maar in dit verhaal heeft de vrouw-kant van het verhaal wel veel donkere randjes lijkt het.

Ik heb het bij een collega ook gezien; vergelijkbaar verhaal. Hij was misschien niet de makkelijkste persoon qua karakter maar om dan iemand te bedriegen, vertrouwen te beschadigen en berooid achter te laten... valt voor mij wel in de categorie 'kreng' ;)

@ Joost: mooi dat jullie hem zo opvangen. Vreselijke situatie.

@ Hugo: welkom! Gaat hier niet alleen over Opels hoor; dus voel je thuis ;)

Sanoma zei:
Absoluut waar.
Maar in dit verhaal heeft de vrouw-kant van het verhaal wel veel donkere randjes lijkt het.

Inderdaad.
Vrouw zit ganse dagen thuis,
man werkt zich te pletter om de rekeningen te betalen,
man zit op de bank en vrouw op een ander...

Dan zou ik verwachten dat als je grootlicht aanzet dit geen verschil zou moeten geven met de hoeveelheid licht vanuit het Intellilux systeem omdat deze gezien de omstandigheden maximaal zou moeten zijn. Dit was dus zeker niet zo- kan niet zeggen dat er twee keer zoveel licht verscheen maar het verschil was significant. Begrijp ik het systeem niet goed? Moet ik nog iets anders instellen naast de automatische verlichtingsregeling?

Zoals hierboven aangegeven, ik denk dat het aan de snelheid ligt. Ik heb een vergelijkbaar systeem op mijn auto en hij gaat pas maximaal licht geven (ver schijnen) boven 70 km/h in mijn geval

Prima hoor, dat je er voor je zwager bent! Los van oordelen vellen, mijn moeder zei altijd 'iedereen heeft minnen en plussen' alleen de minnen van die ander moeten we niet,,,

AsconaGT zei:
Dan zou ik verwachten dat als je grootlicht aanzet dit geen verschil zou moeten geven met de hoeveelheid licht vanuit het Intellilux systeem omdat deze gezien de omstandigheden maximaal zou moeten zijn. Dit was dus zeker niet zo- kan niet zeggen dat er twee keer zoveel licht verscheen maar het verschil was significant. Begrijp ik het systeem niet goed? Moet ik nog iets anders instellen naast de automatische verlichtingsregeling?

Zoals hierboven aangegeven, ik denk dat het aan de snelheid ligt. Ik heb een vergelijkbaar systeem op mijn auto en hij gaat pas maximaal licht geven (ver schijnen) boven 70 km/h in mijn geval

Ah, ok, zal ik daar eens op letten. Reede denk ik zo'n 30 km per uur. Werkt het systeem niet als je de verlichting altijd aan hebt staan trouwens? Dus niet-automatisch laat inschakelen bij duisternis?

Hugozer zei:
AsconaGT zei:

Ah, ok, zal ik daar eens op letten. Reede denk ik zo'n 30 km per uur. Werkt het systeem niet als je de verlichting altijd aan hebt staan trouwens? Dus niet-automatisch laat inschakelen bij duisternis?
Dat verklaard wel een boel onder de 60 schakeld hij alleen dimlicht in. Geen idee wat het systeem doet als automatisch inschakelen bij duisternis uit staat, ik weet wel dat de "welkom" lichten dan niet werken.

Werkt het systeem niet als je de verlichting altijd aan hebt staan trouwens? Dus niet-automatisch laat inschakelen bij duisternis?

denk dat de opel rijders hier een beter antwoord op kunnen geven. Bij insignia's A met opel-eye (voorloper intellilux) wat ook addeptief werkte moest je hem wel altijd op automatisch laten staan. in mijn auto waar ook matrix ledverlichting in zit werkt het ook alleen maar als ik hem op auto heb staan. Als ik hem op 'AAN' heb staan is het gewone led verlichting.

EVV zei:
Hugozer zei:
AsconaGT zei:

Dat verklaard wel een boel onder de 60 schakeld hij alleen dimlicht in. Geen idee wat het systeem doet als automatisch inschakelen bij duisternis uit staat, ik weet wel dat de "welkom" lichten dan niet werken.

Dat laatste is een bijkomend voordeel inderdaad ;-)

AsconaGT zei:
Werkt het systeem niet als je de verlichting altijd aan hebt staan trouwens? Dus niet-automatisch laat inschakelen bij duisternis?

denk dat de opel rijders hier een beter antwoord op kunnen geven. Bij insignia's A met opel-eye (voorloper intellilux) wat ook addeptief werkte moest je hem wel altijd op automatisch laten staan. in mijn auto waar ook martrix ledverlichting in zit werkt het ook alleen maar als ik hem op auto heb staan. Als ik hem op 'AAN' heb staan is het gewone led verlichting.
Volgens mij staat dit wel in het handboek beschreven.

@ Joost, mooi dat de ruimte er is. Wel een sneu verhaal, er zullen vast twee schuld hebben maar om iemand op een dergelijke manier achter te laten.........

@ Hugozer, Intelilux moet je allereerst elke rit handmatig activeren met de knop op je knipperlicht-stengel.
Het Intelilux systeem kijkt dan a.h.v. overige weggebruikers en je snelheid hoeveel licht er nodig is. Zet je het grootlicht handmatig aan dan heb je altijd het maximale licht.

Sowieso werkt het grootlicht met Intelilux pas van +/- 65 km/u inderdaad en schijnt dan volgens mij ook iets minder ver. Op de snelweg bijvoorbeeld had ik na een update dat de lichtbundel helemaal linksvoor altijd iets minder ver rijkte als rechtsvoor. Die update is er gekomen na klachten van vrachtwagenchauffeurs welke hoger boven de weg zitten en eerder hinder ondervinden van het licht. Zet je het grootlicht handmatig aan, dan heb je wederom het meeste licht wat mogelijk is.

Wanneer heb je dan met Intelilux maximaal licht alsof je handmatig grootlicht aan zet? Op donkere wegen, zonder overige weggebruikers tot (ik gok) +/- 110 km/u.

nieuwe woonruimte (volgens mij het appartementje waar jou vriendin vrouw heeft gewoond of die daarnaast
Hoe weet jij waar mijn vriendin woonde?:eek: :):)
Opzich prima appartementjes, maar wel een deprimerend uitzicht. Enkel een bitumen dak en stenen muur.
Neej, ik had er altijd een hekel aan om naar die appartementjes te gaan.

Mooi dat je er voor hem bent Joost. Hoe je het ook wend of keert, altijd sneu als een relatie ten einde loopt. Over het algemeen komt minimaal één persoon er slecht bij af.

Gaat om 7 uur de deur uit en komt om 18.00 uur thuis en is dan moe.
Tsjah, dat klinkt als heel lang......maar als je al een uur reistijd hebt dan valt de werktijd nog heel erg mee. Ik heb respect voor de mensen die zich zo geven voor hun werkgever, maar ik zeg nu wel altijd "ik werk om te leven, en leef niet om te werken". Periodiek kun je best wat meer doen, maar er zijn grenzen. Echter zijn er ook wel mensen die het financieel echt nodig hebben....overuren. Wat mogen wij dan toch blij zijn met ons leven.

Astra F zei:
Neej, ik had er altijd een hekel aan om naar die appartementjes te gaan.
Ik word verleid selectief te quoten, Ruud die niet graag bij z'n vriendin langs ging... ;)

7u tot 18u, schuif het een half uur naar achteren en je had mijn werkdag toen ik nog op +80km afstand werkte... En dan had ik geluk; naar Rotterdam reed ik regelmatig 7.30u weg en was ik pas tegen 19u thuis als ik geluk had.

@Rob, ik doe m'n best om mee te lezen maar kan helaas niet altijd antwoorden. Maar even een opsomming zo uit m'n hoofd: ;)
- De dynamische led-knippers heb ik onlangs via Ali aangeschaft. Op een rode Astra met zilveren velgen, een zilveren rand langs de daklijn, zilveren dakrails en (normaal gezien) witte knippers vind ik de vervangende zwarte dan weer vreselijk lelijk. Denk dat ik de originele weer terugplaats morgen.. Je had ze ook van mij mogen hebben ;)
- interieur heeft nog bijzonder veel halogeenlampjes. Daar kun je nog helemaal los. De leeslampjes voor en achter, kofferbaklampje, dashboardkastje, etc.etc.
- ook de kentekenplaatverlichting is volgens mij nog halogeen
- ik merk nu het donker is tijdens m'n ritjes naar het werk dat met de H7 koplampen aan het verbruik ook een stukje hoger is. Nu hoef ik het niet te betalen maar sinds we 100 rijden probeer ik echt zo zuinig mogelijk te rijden. Ik zat tot en met oktober telkens rond de 4.8L/100km, nu haal ik 5.2L (terwijl het lange gemiddelde over 107K op 5.5L staat, dus met 130+ elke dag en vakanties met aanhanger 120 in Frankrijk en wintersportvakanties met dakkoffer 180+ door Dld)
- parkeerpiepjes zijn idd niet zachter te krijgen. Had nog geprobeerd aan de volumeknop van de radio te draaien tijdens dat de parkeerpiepjes aan het loeien waren, maar helaas geen effect
- TPMS sensoren zijn voor de Astra J anders dan de K. Idd heb je er een apparaat voor nodig, ook te koop op Ali maar mocht je op de richtingaanwijzer een menu knopje hebben kan het ook via het menu in het display begreep ik. Mijn Astra heeft dat knopje niet helaas. Wat ik ook begreep kan de auto meerdere bandensets onthouden, dus het is in theorie eenmalig.
- De automagische achterklep is echt superhandig. Maar juist op de momenten dat je 'm écht nodig hebt, weigert het dienst. Dus niet al te hoge verwachtingen van hebben..
- Opel OnStar loopt op as. 1 januari af. Doen? mwoah, ik heb het nu voor de laatste 2 maanden gedaan omdat het kan, maar gebruik het totaal niet. Zonde van het geld.. :rolleyes:
- met de velgenhandel gaat het ook niet echt zoals ik hoopte. Er is 1 'hobbyhandelaar' in Aalsmeer die op MP wat setjes verkoopt. Maar autosloperijen hebben niets, of ze vragen de hoofdprijs voor een set van 3 ofzo. De velgenverkoper in Ermelo (waar ik destijds voor Joost ben geweest) heeft nauwelijks Opel-velgen, er zit amper handel in.
- dakdragers: je mag de mijne wel lenen voorlopig. Volgend jaar loopt de lease van mijn Astra af, ik moet nog maar zien of ik 'm overkoop of dat ik een andere auto ga leasen.

Bedankt voor je verslag!

Die dakdragers..zou ze volgend weekend kunnen gebruiken voor weekendje weg. Maar we komen juist jouw kant op...(veluwe)...:)

Maar zonder hond moet het gewoon passen.

- De dynamische led-knippers heb ik onlangs via Ali aangeschaft. Op een rode Astra met zilveren velgen, een zilveren rand langs de daklijn, zilveren dakrails en (normaal gezien) witte knippers vind ik de vervangende zwarte dan weer vreselijk lelijk. Denk dat ik de originele weer terugplaats morgen.. Je had ze ook van mij mogen hebben

Als je er vanaf wilt, wil ik ze wel van je overnemen..(y)

Hotdog zei:
- parkeerpiepjes zijn idd niet zachter te krijgen. Had nog geprobeerd aan de volumeknop van de radio te draaien tijdens dat de parkeerpiepjes aan het loeien waren, maar helaas geen effect
Bij mijn Insignia heb ik in het auto settings menu een instelling voor waarschuwing signalen, die lijken wel effect te hebben op het volume van de parkeersensoren, misschien werkt dit bij een Astra ook?
Hotdog zei:
- met de velgenhandel gaat het ook niet echt zoals ik hoopte. Er is 1 'hobbyhandelaar' in Aalsmeer die op MP wat setjes verkoopt. Maar autosloperijen hebben niets, of ze vragen de hoofdprijs voor een set van 3 ofzo. De velgenverkoper in Ermelo (waar ik destijds voor Joost ben geweest) heeft nauwelijks Opel-velgen, er zit amper handel in.
Er lijkt ook niet veel vraag te zijn naar Opel velgen, ik heb deze week een prima set velgen gescoord voor minder dan wat één nieuwe zou kosten. Maar het aanbod is inderdaad mager, zelfs in Duitsland.

Evv zei:
Bij mijn Insignia heb ik in het auto settings menu een instelling voor waarschuwing signalen, die lijken wel effect te hebben op het volume van de parkeersensoren, misschien werkt dit bij een Astra ook?
Die optie heb ik ook gevonden, maar had geen effect op de piepjes..

Rob zei:
Als je er vanaf wilt, wil ik ze wel van je overnemen..
PB je adres maar, je mag ze van me hebben (y)

B Real zei:
@ Joost, mooi dat de ruimte er is. Wel een sneu verhaal, er zullen vast twee schuld hebben maar om iemand op een dergelijke manier achter te laten.........

@ Hugozer, Intelilux moet je allereerst elke rit handmatig activeren met de knop op je knipperlicht-stengel.
Het Intelilux systeem kijkt dan a.h.v. overige weggebruikers en je snelheid hoeveel licht er nodig is. Zet je het grootlicht handmatig aan dan heb je altijd het maximale licht.

Sowieso werkt het grootlicht met Intelilux pas van +/- 65 km/u inderdaad en schijnt dan volgens mij ook iets minder ver. Op de snelweg bijvoorbeeld had ik na een update dat de lichtbundel helemaal linksvoor altijd iets minder ver rijkte als rechtsvoor. Die update is er gekomen na klachten van vrachtwagenchauffeurs welke hoger boven de weg zitten en eerder hinder ondervinden van het licht. Zet je het grootlicht handmatig aan, dan heb je wederom het meeste licht wat mogelijk is.

Wanneer heb je dan met Intelilux maximaal licht alsof je handmatig grootlicht aan zet? Op donkere wegen, zonder overige weggebruikers tot (ik gok) +/- 110 km/u.

Elke keer handmatig activeren? Als ik de auto start geeft ie de melding 'automatische verlichtingsregeling geactiveerd' (of iets van die strekking ;-) ) , dat zou niet voldoende zijn? Zou raar zijn als je daarnaast nog iets moet doen om je veilige verlichting aan te zetten, maar ik ga er eens naar kijken...

- dakdragers: je mag de mijne wel lenen voorlopig. Volgend jaar loopt de lease van mijn Astra af, ik moet nog maar zien of ik 'm overkoop of dat ik een andere auto ga leasen
Laat volgend jaar nu net de nieuwe astra uit komen :D Heb je dan een leasetermijn van 3 jaar Fer? Ik meen dat je hem ongeveer tegelijk met mij hebt gekregen.

- ik merk nu het donker is tijdens m'n ritjes naar het werk dat met de H7 koplampen aan het verbruik ook een stukje hoger is. Nu hoef ik het niet te betalen maar sinds we 100 rijden probeer ik echt zo zuinig mogelijk te rijden. Ik zat tot en met oktober telkens rond de 4.8L/100km, nu haal ik 5.2L
Zou het ook met de temperatuur te maken kunnen hebben? :)

Merk het met de Leaf ook goed. In de zomer kan ik met 30% accu makkelijk op en neer naar het werk, nu heb ik zeker rond de 40% nodig!
Maar gelukkig hebben we nu laadpalen op het werk. Deze week ook naar de vestiging bij Jos in de buurt geweest, dat was voorheen billenknijpen bij koud weer.....maar nu gooi ik hem bij aankomst op het werk aan de paal zodat ik met een volle accu weg kan. Dan is het goed te doen. (y)

Hugozer zei:
B Real zei:

Elke keer handmatig activeren? Als ik de auto start geeft ie de melding 'automatische verlichtingsregeling geactiveerd' (of iets van die strekking ;-) ) , dat zou niet voldoende zijn? Zou raar zijn als je daarnaast nog iets moet doen om je veilige verlichting aan te zetten, maar ik ga er eens naar kijken...
Die van mij deed het vandaag uit zich zelf, ik zal het eens in de gaten houden. Zoveel rijd ik de laatste tijd niet in het donker.

Vanmiddag in deze Mini Cooper S een proefrit gemaakt, wat rijdt dat fantastisch! Super automaat, geweldige sportstoelen!:)

pchjp8o7uabwl.jpg

qmbnx91r18s9.jpg

Terug
Bovenaan