Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hotdog zei:Haha, dat weet ik nog niet. Maar als hij verkocht wordt, kan de volgende eigenaar er nog veel probleemloze kilometers mee maken.
B-Real zei:Goedemorgen!
Ik zal het topic weer eens omhoog trappen, na een druk en gezellig weekend
Vrijdagochtend eerst mijn nieuwe auto opgehaald en daarna weer aan het werk. 's Avonds, zoals reeds bekend, bij stamgast Rob op verrassingsbezoek geweest. Ondanks het verrassingselement toch bijzonder gastvrij onthaald. Daarnaast natuurlijk bijgepraat met mede autogekken, altijd goed
Gelijk ook de eerste echte rit met de Astra waarbij Ruud, Jos en Jimmy gelijk mee konden genieten van de eerste indruk. En deze indruk is gewoon erg goed!
Alles voelt luxe en kwalitatief goed aan, de motor heeft een licht sportieve brom en is eenvoudig op koppel te rijden. Echt gas gegeven heb ik nog niet, maar het voelt prima aan tot nu toe.
Op de weg terug hebben we ons allemaal verbaasd over de Intelilux verlichting. Dat geeft altijd een bak met licht en het systeem werkt echt bijzonder goed, hier ga ik veel plezier van hebben in het donker.
Verder is alles nog een beetje aftasten en uitvinden. Paar kleine minpuntjes zijn er al, maar die worden ruimschoots gecompenseerd door de pluspunten.
Zaterdag weer vroeg uit bed om als vrijwilliger te helpen bij een hippisch evenement wat een vriend van mij mede organiseert. Leuk dagje welke werd afgesloten met een leuk feest en dus weer laat op bed.
Zondag er opnieuw vroeg uit om naar Delfsail in Delfzijl te gaan. Vriend van mij had daar een stapel vrij kaarten voor van zijn werk. Enorm handig, want gereserveerde parkeerplekken, afgesloten locatie met eten, drinken, muziek en een rondvaart boot om de schepen te kunnen bekijken. Hierdoor hoefden we dus niet zelf over de kade te struinen
We gingen met twee auto's en dus ook per Astra, ook hier weer geen klagen. Eenmaal thuis voor het eerst dat weekend maar eens op de bank gaan liggen en de F1 gekeken, prachtige race met een mooi resultaat.
Conclusie van de Astra na 470km:
Pluspunten
+ Soepele en krachtige motor
+ Veel luxe, interieur van hoge kwaliteit
+ Erg fijne stoelen (alhoewel de finetuning nog moet plaats vinden)
+ Briljante Intelilux verlichting
+ Multimedia werkt goed en simpel
+ Audio geeft een goed en vol geluid
Minpunten
- Parkeersensoren zijn niet zachter te zetten en werken ook als de auto stilstaat, dit is ronduit irritant.
Kleinere minpunten
- De layout van de kaarten is goed, maar ik vind ze nog niet zo overzichtelijk als bij Ford. Die leek iets meer op Google Maps en was dus iets vertrouwder, kwestie van wennen gok ik. Het systeem werkt wel goed.
- De kaarten leken nog niet up to date, vrijdagavond reden we op de N381 toch een tijdje in "niemandsland" volgens de navigatie. Terwijl dit stukje weg toch al zeker een jaar klaar is.
- De auto staat optisch iets te hoog op zijn poten. Als de kosten meevallen dan komt er nog een verlaging onder van een cm of 2. Smoelt het geheel net iets beter van.
Al met al dik gewoon tevreden![]()
![]()
British Racing Green zei:Hotdog zei:Haha, dat weet ik nog niet. Maar als hij verkocht wordt, kan de volgende eigenaar er nog veel probleemloze kilometers mee maken.
Je kent mijn idee erover...
Beide wagens van de hand doen en vervangen door één Ludospace (modellen bij de vleet),
best een nieuw exemplaar want de prijs van die tweedehandse dingen zakt amper,
zeer handig met 3 als kool groeiende puppies die nu nog meerijden met pappie en mammie,
en je geliefde MTB kan gewoon rechtopstaand mee in de wagen.
Dat heeft echt indruk op mij gemaakt. Wat een geweldig systeem zeg, ik weet nu 100% zeker dat wanneer ik ooit in die klassen mag shoppen waar dit aangeboden wordt ik die optie zeker neem. Klein nadeel vond ik wel het erg sterk oplichten van verkeersborden.Op de weg terug hebben we ons allemaal verbaasd over de Intelilux verlichting. Dat geeft altijd een bak met licht en het systeem werkt echt bijzonder goed, hier ga ik veel plezier van hebben in het donker.
Een oogstrelend mooi model is de Combo nog nooit geweest. Maar in deze kleur en een paar leuke velgen eronder vind ik hem nog best mee vallen voor een busje. Nadeel van een Combo is wel de lage instap, voordeel is dan weer zijn goede weggedrag.Laten we hem nou aub niet de lelijkste combo op aarde gaan aanbevelen! Jongens wat is dat een lelijke auto zeg.
Astra F zei:Een oogstrelend mooi model is de Combo nog nooit geweest. Maar in deze kleur en een paar leuke velgen eronder vind ik hem nog best mee vallen voor een busje. Nadeel van een Combo is wel de lage instap, voordeel is dan weer zijn goede weggedrag.Laten we hem nou aub niet de lelijkste combo op aarde gaan aanbevelen! Jongens wat is dat een lelijke auto zeg.
Gehaktstaaf zei:Maar als dit net zo lang gaat duren als de soap genaamd 'Gulia', dan duurt het nog wel even..
Zal dan idd. een andere stoel zijn. Onlangs merkten we ook in een vergelijk tussen Frank zijn cabrio en mijn cabrio dat die van hem ook uitschuifbaren lendensteunen heeft en mijn Astra niet.Stoelen in mijn G Coupe waren juist fantastisch. Maar die stoelen met leer, verwarming en uitschuifbaar lendesteun waren dan ook een optie van Euro 2.200 ( in 2001 ! )
uitschuifbaren lendensteunen
Wat er volgens het boekje wel op zit (zowel handbak als automaat), maar in de praktijk (nog) niet werkt is de automatische parkeerrem. De rem intrappen en de koppeling licht op laten komen zou de handrem moeten uitschakelen, maar dat is niet het geval. Details smiling smiley
Voor zover ik ben geinformeerd en ook terug kan lezen staat de Mokka op het platform waar ook de Corsa op is gebouwd.LineaBlu zei:Mokka heeft NIETS te maken met de Corsa...
Total Loss zei:Lekker hoor 3 of 4 weken vakantie.