Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

@ Ruud, ik zou niet 1,2,3 zeggen dat de C van betere kwaliteit is dan de B.. De C is bekend met redelijk wat kwaaltjes, terwijl de B enkel roest als echte kwaal kent. Als goedkoop hokje erbij zou ik een B boven de C verkiezen.

dsc03406a-2234696171779100466.jpg

Brandstofpompling

Ik ben er nog niet over uit wat te doen.
Wil eerst alle scenario's gaan uitwerken voor ik tot een besluit kom en keuzes ga maken.

O.a. het idee van Berry om een auto klinkt als heel voordelig, maar met alle risico's van dien (wil niet stranden langs de snelweg bij 37C)
En kost uiteindelijk 500 + vakantieklaar maken.

Sprak zojuist bij school iemand die een beste tijd bij de opeldealer als monteur heeft gewerkt. Die stelde voor om via zijn werkgever aan te schaffen, en samen te monteren. Was volgens hem nog geen kwartier werk, je moet alleen de juiste gereedschappen hebben. Pomp kost ongeveer €500
En als we dan toch bezig zijn, knallen we gelijk een setje veerpoten er onder, van de sloop of zo. Schijnt, met juiste gereedschap, ook geen rocket science te zijn. Ben toch 9 weken vrij, dus dit 'scenario' ligt mij ook wel :)

Ik zie een Combo op de vorige pagina. Mijn moeder wil graag een busje wat ze ook als campertje kan gebruiken. Ik zag dat je voor de Combo, Doblo en Caddy achtigen een soort blok kan kopen wat je achterin kan zetten. Daar zit een keukenblok in, een watertank en daar bovenop een bed. Wel grappig!
Mijn vader wil als volgende auto ook een busje, omdat de fietsen dan makkelijk mee kunnen (hij is geen kampeerder). Dus de volgende auto van mijn ouders wordt zo'n busje :D

Tja, is allemaal lastig natuurlijk. Wat het vooral ook lastig maakt is dat je nu actie "moet" ondernemen, want hoewel de auto rijdt kan het elk moment gebeurt zijn. Voordeel is wel dat je 9 weken vakantie hebt en de auto wel kunt missen.

De zoektocht naar een geschikte (waardige) vervanger duurt bij ons autoliefhebbers altijd iets langer dan de gemiddelde consument die naar de dichtstbijzijnde garage gaat en daar een auto uit zoekt.

Repareren wordt weer een flinke investering die je natuurlijk niet terug gaat zien in de waarde van de auto, ik weet dat het je daar ook niet om te doen is maar de vraag is wel even hoe lang je nog geld in de auto wilt stoppen aangezien een ander mankement elk moment de kop op kan steken.
Is het olieverbruik inmiddels al verholpen?

Ik persoonlijk zou er voor kiezen om de auto zo min mogelijk gebruiken deze periode en de zoektocht naar een waardige opvolger te versnellen en de auto dus nog rijdend, maar ongerepareerd, inruilen op een andere. Is natuurlijk de duurste optie, maar dan ben je hoogstwaarschijnlijk wel weer een paar jaar voorzien.
De Punto eveneens inruilen is ook een optie, maar ik zou dat als een afzonderlijke zoektocht beschouwen. Twee auto's inruilen op één of twee andere lijkt mij een lastig karwei, welke ook niet het voordeligste voor jullie gaat uitpakken.

Geinig die verschillende reacties op het flexwerken.... er worden allemaal argumenten aangedragen waarom het niet uit zou komen, niet geschikt is of lastig lijkt...
Allemaal heel begrijpelijk en deed ik vooraf zelf ook.
Mijn werkgever heeft het nu echter direct voor iedereen geïmplementeerd en dan vindt je je weg wel.. het is puur je mindset veranderen, gewoontes overboord gooien en houding en gedrag aanpassen. Iedereen moet ook meedoen en dat geldt natuurlijk ook voor bestuur en directie. Laat je die niet meedoen dan kan je eigenlijk het hele concept weer in de prullebak gooien. En heeft een manager of bestuurder vertrouwelijke gesprekken? Dan zoek je toch vergaderruimte of stilteruimte op. Geen probleem. Geldt toch ook voor de gewone medewerkers? En de bestuurders zitten enigszins afgesloten in aquaria maar dan lijkt het nog heel transparant.

Een ding weet ik wel..ik werkte al eigenlijk volkomen papierloos maar dat gebeurt nu echt massaal.. Slim aangepakt door geen prullebakken meer bij bureaus te zetten, een printer per etage, je mag geen spul op je bureau achterlaten, enz

Corsa C of Corsa B is toch wel een wereld van verschil hoor..de Corsa C is een veel volwassener en veiliger auto en voelt echt een dikke klasse hoger aan. Qua betrouwbaarheid is de Corsa C ook degelijk. Paar kleine puntjes zoals de elektrische stuurbekrachtiging.

Sprak zojuist bij school iemand die een beste tijd bij de opeldealer als monteur heeft gewerkt. Die stelde voor om via zijn werkgever aan te schaffen, en samen te monteren. Was volgens hem nog geen kwartier werk, je moet alleen de juiste gereedschappen hebben. Pomp kost ongeveer €500
En als we dan toch bezig zijn, knallen we gelijk een setje veerpoten er onder, van de sloop of zo. Schijnt, met juiste gereedschap, ook geen rocket science te zijn. Ben toch 9 weken vrij, dus dit 'scenario' ligt mij ook wel

Is dit ook een mogelijk scenario? Het is toch nog niet bekend of het de brandstofpomp is?

Geinig die verschillende reacties op het flexwerken.... er worden allemaal argumenten aangedragen waarom het niet uit zou komen, niet geschikt is of lastig lijkt...
Allemaal heel begrijpelijk en deed ik vooraf zelf ook.
Mijn werkgever heeft het nu echter direct voor iedereen geïmplementeerd en dan vindt je je weg wel.. het is puur je mindset veranderen, gewoontes overboord gooien en houding en gedrag aanpassen. Iedereen moet ook meedoen en dat geldt natuurlijk ook voor bestuur en directie. Laat je die niet meedoen dan kan je eigenlijk het hele concept weer in de prullebak gooien. En heeft een manager of bestuurder vertrouwelijke gesprekken? Dan zoek je toch vergaderruimte of stilteruimte op. Geen probleem. Geldt toch ook voor de gewone medewerkers? En de bestuurders zitten enigszins afgesloten in aquaria maar dan lijkt het nog heel transparant.

Een ding weet ik wel..ik werkte al eigenlijk volkomen papierloos maar dat gebeurt nu echt massaal.. Slim aangepakt door geen prullebakken meer bij bureaus te zetten, een printer per etage, je mag geen spul op je bureau achterlaten, enz
Zo is het bij de meest bedrijven, en dat werkt prima! Ik viel weer even terug toen het hier weer 'ouderwets' was. Maar nu is het enige ouderwetse nog de telefoons waarop je niet kan inloggen. Verder wel een transparante werkomgeving met één prullenbak per verdieping bijvoorbeeld. Werkt prima, gewoon even wennen.

Mijn werkgever heeft het nu echter direct voor iedereen geïmplementeerd en dan vindt je je weg wel.. het is puur je mindset veranderen, gewoontes overboord gooien en houding en gedrag aanpassen.

Maar hoe doen jullie dat bijvoorbeeld met speciale behoeften? Ik ben al vaak aan het soort van flexwerken omdat we meer personen op de afdeling hebben dan bureau's/stoelen. Op mijn eigen computer heb ik 2 gewone beeldschermen horizontaal en 1 scherm verticaal geplaatst. Omdat ik heel veel digitale boekwerken dingen moet opzoeken, lezen en boekwerkenmaak is een verticaal scherm echt super handig en werkt veel sneller.

Die gene die vaak achter mijn bureau zit als ik er niet ben word er gek van, en dat begrijp ik wel, immers doet zij niet zulke werkzaamheden. De logistiek doet soms een hele volksverhuizing wat apperatuur betreft (zij hebben ook meer mensen dan bureau's) omdat ze speciale apperatuur dagelijks gebruiken voor speciale labels op kisten en zo maken.

Ik denk dat het gewoon qua bedrijf erg verschilt, zoals ik Richard hoor, die 1 dag max in de week op kantoor is is het een super oplossing, maar bij ons gaat het niet werken

Paperless office zijn wij wel erg ver mee! En mits de jusite apperatuur er is, is het goed te doen. Echter accepteren de meeste buitenlandse klanten nog steeds geen digitale versie. Laatst had ik een boekwerk klaar van 1200 pagina's (pdf) en de klant wilde gewoon per se 4 hardcopies hebben, met de vraag of dat echt nodig is of waarom krijg je als antwoord, "omdat het in de specificaties staat" Echt belachelijk o_O weet nu al dat ze daar nooit in kijken. Ook accepteren veel van onze klanten de digitale handtekeningen nog niet waardoor er van alles geprint word, handmatig gestempeld en weer ingescant moet worden

@ Joost, die laatste zin is bekend.. Ik moet ook altijd alles uitprinten, ondertekenen/stempelen en dan inscannen en terugmailen.

rjthefrisian zei:
En als we dan toch bezig zijn, knallen we gelijk een setje veerpoten er onder, van de sloop of zo. Schijnt, met juiste gereedschap, ook geen rocket science te zijn. Ben toch 9 weken vrij, dus dit 'scenario' ligt mij ook wel

Is dit ook een mogelijk scenario? Het is toch nog niet bekend of het de brandstofpomp is?
Als dat bekend is, is het een zeer waarschijnlijk scenario.

Volgens die ex opelmonteur waren er wel wat waarden af te lezen die erop duiden dat het de drukregelaar of de hogedrukpomp is. Zoals ik het uitlegde leek het hem meer op de hogedrukpomp.

Midje!!

@ Paperless working: Gelukkig is dit bij ons nog geen standaard. Ik blijf erbij dat het lezen en snel aantekening maken makkelijker op papier gaat als digitaal. Onze hele werkomgeving wordt opnieuw ingericht. Hoe en wat weet ik niet precies, maar volgens mij komen er nieuwe servers, nieuwe schijven, gaan we over op windows 10 en gaan we werken met Office 365. We gaan zien wat het gaat worden.

Gisteren een geweldig leuke dag gehad met collega's van de brandweer op het terrein van de voormalige vliegbasis twenthe, waar nu de brandweer een deel van het terrein toegewezen gekregen heeft. In het kader van een chauffeursdag was er een leuk programma opgezet waar de combinatie learning, doing, fun was opgezet. We hebben er 4x4 gereden (met brandweerauto's), driften met BMW 3-serie, en kennismaken met hoogwerkers.
Een super leuke dag. Dat gecontroleerd driften viel me nog best tegen, temeer er een mix was in de driftbocht van asfalt en beton.

Dat met die BMW driften dat lijkt mij wel gaaf, maar ik zag op FB ook die hoogwerkers, brrr.... nee dat was echt niets voor mij :p maar ik ben blij dat er mensen zijn die het wel leuk vinden (y)

AsconaGT zei:
Dat met die BMW driften dat lijkt mij wel gaaf, maar ik zag op FB ook die hoogwerkers, brrr.... nee dat was echt niets voor mij :p maar ik ben blij dat er mensen zijn die het wel leuk vinden (y)

Die hoogwerker was 30 meter hoog, mooi uitzicht over twente.
De ladderwagen die even hoog is heb ik 30 meter omhoog geklommen, leuk om te doen. Vooral het bewegen van het ladderpakket naarmate ik hoger kwam was geinig.
Maar er zijn meer mensen die het niks vinden hoor. Vader en oom kregen kriebels in de buik bij het zien van de foto's :)

Mogguh.
Denk dat zoonlief slecht geslapen heeft deze nacht,
gisteren zijn derde kameraad die met de motor een fataal ongeval gehad heeft in 2 jaar tijd...

Crash Zolder.

British Racing Green zei:
Mogguh.
Denk dat zoonlief slecht geslapen heeft deze nacht,
gisteren zijn derde kameraad die met de motor een fataal ongeval gehad heeft in 2 jaar tijd...
Crash Zolder.

:eek: WTF!! Dat meen je toch niet!!
Dat is wel heel bizar, en zal er inderdaad best in hakken.
Derde persoon in een tijdspad van twee jaar. Is dat enigzinds te verklaren door hun rijstijl, slechte wegdek in België of is het allemaal ongelukkig pech hebben?

In ieder geval sterkte gewenst voor je zoon.

Hoofdzakelijk pech...

De eerste schrok niemand van, had een agressieve rijstijl, weelies, kleven, overdreven snelheid... helemaal in proportie met zijn snelle levensstijl (was mijn zoon zijn soulmate in zijn zwartste periode).
Maar is domweg omvergereden door een bejaarde die net een familielid had afgezet aan een dancing en bij het opdraaien hem niet gezien had; proces loopt nog.

De tweede - trouwens broer van de derde - was een zeer rustig en voorzichtig chauffeur (op dat ogenblik pas 2 maand vader), en werd op een kaarsrechte weg omver gereden door een wagen die afsloeg en de motor niet gezien had. Bij onderzoek werd vastgesteld dat hij geenszins te snel reed!

De derde is nu verongelukt op circuit, blijkbaar ingereden op een andere motor die na een ongeval ongecontroleerd over het circuit zeilde.

En in dezelfde periode is nog een 4e kameraad fataal gecrasht met een jetski...

Wow, dat is bizar Peter. Een heel vervelend toeval lijkt het op. Ik neem aan dat je zoon nooit gaat motorrijden nu?

Barri zei:
Wow, dat is bizar Peter. Een heel vervelend toeval lijkt het op. Ik neem aan dat je zoon nooit gaat motorrijden nu?

Zijn motor is vorige zomer verkocht...
Hij droomt nog steeds van een KTM monobike - supermotard,
28tvvwk.jpg

(waar de 1e mee verongelukt is),
maar durft gelukkig niet meer...
Hij heeft een dochter van 3 en kent zijn eigen rijstijl ;)

Bah Peter, vervelend ook dat dat in jouw directe omgeving zoveel voor moet komen :(

Zo'n supermotard lijkt mij ook geweldig om nog een keer te hebben, maar daar rijdt je volgens mij heel snel als een hooligan op met alle gevolgen vandien....

Goedemorgen,

das wel heel zuur peter. Sterkte. Blijf het toch heel bijzonder vinden dat overleden personen met foto en al in de krant komen. Of was het zo'n icoon?

Thuis lekker weer aan de klus begonnen. Na de bruiloft val je beetje in een gat....je bent dag en nacht met die bruiloft bezig geweest en opeens is het dan klaar. Samen besloten om de woonkamer even een opfrisbeurt te geven na de zeven jaar dat we er wonen. Dus nieuw verfje op de muren en compleet nieuw laminaat erin.
Ging echt als een speer. Vrijdagavond het spul gehaald. Zaterdagochtend de muren geschilderd en s middags met het laminaat begonnen en s avonds al halverwege. Het restant moet ik tussen de bedrijven door afmaken. We leven nu dus even op een combivloer.

Thuis lekker weer aan de klus begonnen. Na de bruiloft val je beetje in een gat....je bent dag en nacht met die bruiloft bezig geweest en opeens is het dan klaar. Maanden lang zuinig geleefd en na het tellen van de bruidsschat merk je dat er bakken geld over blijft. Samen besloten om daarom de woonkamer even een opfrisbeurt te geven omdat het geld anders toch naar de belastingdienst moet. Dus nieuw verfje op de muren en compleet nieuw laminaat erin.
Toemaar Rob, fanatiek. Maar resultaat is er dan vaak ook wel naar.

Ik had me voorgenomen komend weekend een weekendje naar de ardennen te gaan. Merk ik echter dat dat weekend t/m maandag duurt (maandag vertrek) en dat ik maandagochtend om 9.00uur start met de 3-daagse LEAN vervolg cursus. :( Dus ik twijfel nog heel ff om toch te gaan en dan om half 5 de GTS de sporen te geven. Maar kans is klein. :(

@ Rob, hele verandering natuurlijk nu jullie ineens man en vrouw zijn :D
Nee, kan me wel voorstellen dat jullie nu ineens tijd over hebben omdat er niet meer van alles geregeld hoeft te worden. Geeft ook een hoop rust in je hoofd. Jou kennende zal die vrije tijd/rust snel genoeg weer ingevuld worden voor iets anders ;)

@ Ruud, Zondagavond na het eten terugrijden is geen optie?
Ben je er toch even uit ;)

@ Rob, hele verandering natuurlijk nu jullie ineens man en vrouw zijn big smile smiley
Nee, kan me wel voorstellen dat jullie nu ineens tijd over hebben omdat er niet meer van alles geregeld hoeft te worden. Geeft ook een hoop rust in je hoofd. Jou kennende zal die vrije tijd/rust snel genoeg weer ingevuld worden voor iets anders

Klopt..maar is nu ook wat komkommertijd..sporten en hobbies liggen stil ivm vakantieperiode en we moeten ook weer even door totdat we weer vakantie hebben..;)

Morguh!

@Ruud;
Om nog even terug te komen op je vraag mbt hoogwater...
Met de City nooit, de GTC alleen door diepe plassen indien nodig ;)
De Antara mag (volgens mij) door water tot een diepte van max. 50 cm :cool:

Hotdog zei:
Ik ben er nog niet over uit wat te doen.
Wil eerst alle scenario's gaan uitwerken voor ik tot een besluit kom en keuzes ga maken.

O.a. het idee van Berry om een auto klinkt als heel voordelig, maar met alle risico's van dien (wil niet stranden langs de snelweg bij 37C)
En kost uiteindelijk 500 + vakantieklaar maken.

En als we dan toch bezig zijn, knallen we gelijk een setje veerpoten er onder, van de sloop of zo. Schijnt, met juiste gereedschap, ook geen rocket science te zijn. Ben toch 9 weken vrij, dus dit 'scenario' ligt mij ook wel :)

Ik bedacht me net, je kan in het "geheime menu" via de boordcomputer ook veel data zien.
Ook hoeveel brandstof er wordt ingespoten, tenminste bij mij...

Heeft de Signum ook zo'n testmenu? Vast wel?
(+-5 seconden de Settings knop inhouden tot een korte pieptoon, daarna kan je via de BC-toets door een aantal menu's met motordata scrollen. Je moet dan zoeken naar iets met "Injector" of Inj. in combinatie met een nummer 1 t/m 4)

Dan kan je zien wat de inspuiting nu doet...

Corsa-20SEH zei:
en een andere Signum..... Verder een perfecte auto voor Fer en zijn gezin lijkt me, met nog steeds goede looks!

Signumpie

Zat ik ook aan te denken! Misschien dan wel een facelift pakken, als het budget dat toelaat... (kijk ook ff op Kleinanzeigen, Signums kosten niets meer in Duitsland!)

Wielbasis/bodem van de Signum en Vec Station is toch gelijk? Dan moet je een afweging maken tussen de riante beenruimte en de looks van de Signum, of de extra bagageruimte van de Vec... ;)

rjthefrisian zei:
Blijf het toch heel bijzonder vinden dat overleden personen met foto en al in de krant komen. Of was het zo'n icoon?

Neen, zeker geen beroemdheid.
Is hier te lande zeer gewoon in de nieuwsverslaggeving.

@ peter bizar hoeveel pech een familie treft

@hoogwater/waden geven jullie geliefde vierwielers dan geen zwemles? :)

@ vakantie, net terug of de volgende vakantie staat al weer voor de boeg. Niels wil nog eens met zijn ouwe op stap gaan en vroeg aan mij om samen met mij te gaan kamperen. Zoals het nu uitziet gaan we aanstaande maandag met ons tweeën op pad met Idefix en Vouwtje richting Kroatië.

Volgens mij heeft dat vader-zonen weekeinde in de Ardennen afgelopen April, dat jong op een idee gebracht. In Ieder geval best opmerkelijk dat een jonge man van 19 nog eens met zijn ouwe wil kamperen. :)

In Ieder geval best opmerkelijk dat een jonge man van 19 nog eens met zijn ouwe wil kamperen.
- Zolang de ouwe betaald......
- Des te meer km de Astra maakt, des te eerder krijg je toestemming hem in te ruilen :)

Wel een gave ontwikkeling Ingo. Als ik me niet vergis had je tot voor 1,5 jaar terug helemaal geen contact meer met je zoon ofniet?

Pff, nog steeds op het werk... Zoveel werk te doen, en vooral leeswerk waardoor je snel geneigd bent stukken over te slaan waardoor je details kunt missen van projecten en veel andere gezeur...
Ik dacht, als ik nu achterstallig werk inloop kan ik hopelijk donderdag en vrijdag op normale tijden naar huis met het verwachte mooie weer :cool:

Gisteren ook alles doorgesproken met onze timmerman over de voorkant va het huis, eind augustus gaat de voorkant in de stijgers voor veel jaren 70 planken te vervangen door keralit, allemaal nieuwe isolatie anno 2016 aan te brengen + schilderwerk en nog wat andere kleine aanpassingen. Eindelijk af van het blauw geel :p was altijd wel handig voor het uitleggen aan mensen waar ze moesten zijn

Nou, ik heb de scenario's op een rij gezet, en bekeken wat de beste optie is voor zowel korte als lange termijn.
Korte termijn omdat we over een paar weken vakantie vieren, dan wil ik wel met een auto gaan die ik ken.

Lang verhaal in het kort: siggie krijgt een nieuwe brandstofpomp.
Heb een OBD2 apparaatje aangeschaft waarmee je ook codes kunt resetten. Alles wijst op de pomp. Heb via opel-forum contact met iemand die me kan vertellen waar je het beste zo'n pomp kunt kopen. Al met al gaat de schade meevallen..

Na de vakantie verkoop ik siggie en komt er een lichtgewicht barrel voor terug. Heb de knoop met pijn in het hart moeten doorhakken..

Over pijn in het hart gesproken: heb afscheid genomen van mijn kapsel.
Sinds een jaar of 10 is het kalingsproces bij mij begonnen en ging ik steeds meer op een monnik lijken, qua kapsel dan.
Dus gisterochtend was het zover: tondeuse over het bolletje gehaald :)

Bijna iedereen die ik nu zie of spreek schrikt zich rot :):)

@Peter,
Zoo, dat is wel heftig zeg, zoveel ellende in zo'n korte tijd.

@Ingo,
Mooi vooruitzicht! En inderdaad wat Ruud ook al zegt, in korte tijd zoveel veranderd.

@Joost,
Dat spul hebben m'n ouders ook op 't huis, in de nok van de garage. Ideaal spul, nagenoeg onderhoudsvrij en je hebt het ook zo weer schoon.

@Rob,
Ik kan me goed voorstellen dat jullie nu ineens tijd 'over' hebben. Want volgens mij hebben jullie het de laatste weken mooi druk gehad met van alles te regelen ed. En dan straks weer een lekker frisse woonkamer(y)

@Jos,
Mogelijk heeft de Signum wel zo'n menu, maar of je wat met de opgegeven waardes kunt? Dan heb je mi wel referentiewaarden nodig van een auto die nog wel goed draait. Al twijfel ik ook een beetje of het menu er in zit, want de Vectra's C/Signums hebben pas vanaf de pré facelift volledig CANBUS, als ik het mij goed herinner.

Als 't goed is hier vrijdag richting het Emmense, eens met m'n ouders kijken of ze wat van de nieuwe dierentuin gemaakt hebben. Ben erg benieuwd, hoor erg veel wisselende verhalen. Maar druk, dat zal het vast wel zijn.

Hahaha, Berry. Zet het wel ff op FB :)

Hidden menu heeft siggie niet. Menubediening is nog vanaf de ruitenwisserstengel. Het hidden menu is vanaf de full-canbusmodellen vanaf eind 2004

@ Joost: Lange dagen dus, maar je hebt er wel een mooi doel mee voor ogen.
En als de voorkant van het huis naar jullie smaak is heb je ook de grote projecten wel gehad. De tuin vraagt ook nog wel om een beetje liefde en toewijding, maar dat is nog wel een keer te regelen. Hoe is het trouwens met je groene dakje??

@ Fer: Wat is de gedachte achter de verkoop? Heeft dat met die olielekkage te maken, dat je daar binnen afzienbare tijd nog investeringen in verwacht?

Mogguh!

Hier wellicht onverwacht maar goed nieuws.
Bram zit al twee weken aan de antibiotica, ontstekingsremmers en pijnstillers. En zijn "bol" in zijn onderkaak (het vermeende niet-operabele botgezwel) is verdwenen.
We gaan niet te vlug victorie kraaien, binnenkort nog eens terug langs dierenarts.
Maar het zou wel eens kunnen dat die 1% kans die de dokter hem gegeven had op die medicatie meegevallen is en het uiteindelijk toch een zware kaakontsteking blijkt.
Het beestje huppelt weer in huis en tuin rond als een dartel veulen.
Zijn staart was trouwens beangstigend kaal geworden (nevenverschijnsel van zijn schildklierproblemen) en nu met aangepaste medicatie komt daar weer allemaal dons tevoorschijn.
Duimen maar (y)

Mogguh! De op-één-na-laatste dag voor onze vakantie :) weinig afspraken meer staan, dus dat geeft mooi de tijd om nog even wat dingen af te werken en met een gerust hart weg te gaan. Vanavond halen we de caravan op en vrijdag in de loop van de dag vertrekken we naar... Amsterdam! 's Avonds bezoeken we daar Coldplay en zaterdag gaan we richting het zuiden. De precieze vakantiebestemming is nog onduidelijk, het weer in Europa is nogal grillig. We hadden oorspronkelijk de Dordogne in gedachten, maar de huidige vooruitzichten zijn niet wat ik graag zie op vakantie. Zondag of maandag weten we vast meer :)

@Fer: ik zag de foto op FB voorbij komen, ik had al zo'n donkerbruin vermoeden waar je nieuwe kapsel vandaan kwam. Scheelt 's ochtends in elk geval weer werk!
Wat betreft de Signum: waarom nu eerst repareren en dan zo snel mogelijk verkopen? Ik snap wel waarom je met deze auto op vakantie wil en niet met een willekeurig goedkoop alternatief. En tenslotte, wat is een licht barrel? T.o.v. de signum of t.o.v. de punto?

@Peter: heftig verhaal zeg! En het zal bij jullie thuis ook weer de nodige herinneringen oproepen.

@Rob: stilzitten is er niet bij he ;) Goed bezig hoor!

@Joost: mooie stap om nu ook de voorkant klaar te maken. De achterkant van het huis is immers erg mooi geworden. En voor de herkenbaarheid is het dan tijd voor een ander opvallend item. Een groot beeld in de tuin of een geprojecteerde klok op de gevel ofzo.

@Ingo: lekker vooruitzicht!

ruud zei:
@ Fer: Wat is de gedachte achter de verkoop? Heeft dat met die olielekkage te maken, dat je daar binnen afzienbare tijd nog investeringen in verwacht?
Ik verwacht steeds meer kosten aan Siggie, niet alleen het olieverbruik maar er slijten meer zaken, en dat mede met een vrij hoge maandlast gaat het op een bodemloze put lijken.
Nu kunnen we voor de binnenlandse tripjes prima de GP gebruiken, aangezien er geen grote reis dit najaar op het programma staat is na de zomervakantie een mooi moment om siggie te verkopen.

Klein barrel: 4 zitplekken, 900kg, nette wagen waar ook gemakkelijk aan gesleuteld kan worden.
Zoiets..

Mooi nieuws Peter!
Wat een medicijn al kan doen zeg!

Bij ons in de buurt ongeveer hetzelfde gezien. Mensen met een cane corso die kale plekken kreeg, geen stap meer kon lopen en enorm mager werd.
De baasjes hebben samen met de dierenarts een jaar lopen zoeken en testen, geen oorzaak gevonden.
Ze twijfelden al over afmaken, maar door een nieuw inzicht zijn ze met prednison gaan experimenteren: binnen 5 dagen was de hond weer compleet de oude.

Op hoop van zegen dat het bij Bram goed blijft gaan!

Mogguh ! @fer Koop gewoon zo'n astra f zoals ik heb. Niet zwaar ( die van mij is 1010 kg ) maar wel voldoende plek en bagageruimte.

Moggul!

ik zou ook voor een Astra F gaan en dan vooral een SW gaan fer..best een leuke auto! of weer een een Astra G SW..terug naar vroeger..;) Al zal die buiten je criteria vallen.

Maar wat denk je nog terug te krijgen voor Siggie? Als je dat afzet tegen de reparatiekosten kan dat nog wel uit?

Over SW gesproken..ik zou echt niet meer anders willen.. vandeweek naar de bouwmarkt en je knalt alles er zo in..laminaat..skiluikje open en lange latten en plintjes...echt zalig.....hoe vaak ik al profijt van de gemakken van een sw gehad heb..

@ Frank: fijne vakantie!

Marc heeft er binnenkort wel eentje te koop winking smiley

Denk je dat? Denk dat jij (lees: Barri) eerder weer wat nieuws hebt..:)

@ Peter: fijn nieuws! Hopen dat de stijgende lijn is ingezet.

@ Niels, hij heeft natuurlijk ook wat in te halen want 6 jaar lang maakte moeder contact onmogelijk :( Sinds 3-10-2014 zijn de contacten weer hersteld. Ja een wereld van verschil, het heeft zich weer ten goede gekeerd. Ja, is natuurlijk best handig als je vader jouw vakantie betaald ;) maar dat zal niet het hoofdargument zijn. :rolleyes: Inhalen en genieten van elkaars gezelschap zal een grotere rol spelen.

@ Fer, ik kan je redenatie niet helemaal volgen. :confused: De overgangsgedachte van Siggie naar een ouderwetse auto vindt ik ietwat vreemd. Ik kan me voorstellen dat je kosten wilt besparen, maar of dit de weg is? Afgezien daarvan, heb je ook nog eens gedacht aan de veiligheid voor je gezin? ABS is toch een minimaal vereiste evenals een aantal airbags. Denk daarbij ook echte gekken die op de weg rondrijden en zomaar jouw gezin in ellende kunnen storten. Dan ben je toch blij met de veiligheid die een Siggie je biedt.

@ Vele wegen leiden naar Rome, oftewel er is vast een tussenweg te vinden in besparing kosten, hoge bedrijfszekerheid en veiligheid. Ik zou minimaal voor Vectra B of Astra G gaan.

rjthefrisian zei:
Marc heeft er binnenkort wel eentje te koop winking smiley

Denk je dat? Denk dat jij (lees: Barri) eerder weer wat nieuws hebt..:)
Zondag nog even bij de dealer bij wat Giulietta's staan te kwijlen :D
Maar eerst over een paar dagen op pad naar Italië en Frankrijk met de Punto!

1-serie spreekt me ook wel aan overigens, maar dan wel in blauw of oranje en met een glazen dakje.

1 serie is fijn hoor, voor ons tot op heden ruim genoeg.. Al snap ik Rob zijn redenatie ook prima, maar de keren buiten de badkamerverbouwing dat de bank plat moet kan ik op 1 vinger tellen... Waarom zelf sjouwen als ze het gratis komen thuisbezorgen :D

@ Fer, ik snap je redenatie wel.. je hebt ook andere prioriteiten lopen, ene stuk of 3 :)

Terug
Bovenaan