Renault Megane IV

[D2] zei:
phantom78 zei:
Astra -:
(...)
Navigatie is 3x niets. Opeldealer adviseerde een iphone te kopen en dan via de telefoon maps te gebruiken.

Goh...Met welke navi heb je proefgereden? De instapversie (4.0) of de duurste (navi 900 intellilink)? Want in het laatste geval (die 4.0 heb ik geen ervaring mee) vind ik het eerlijk gezegd volslagen flauwekul om 'm af te doen als '3xniets'. Het ding functioneert nagenoeg perfect. Logisch, snel, responsief. Die dealer is natuurlijk een rare om een dure iphone te adviseren...terwijl Android Auto ook beschikbaar is en je daarmee Google maps kunt gebruiken? o_O

Dit onderdeel van Phantom78 zijn reactie viel mij ook erg op. Ik lees uiteraard ook het Astra topic hier (en zal wellicht daar ook nog wel even posten), en nergens kwam ik over de navigatie een negatief woord tegen behalve dat men soms met oudere kaarten geconfronteerd werd dan wenselijk. Maar niet dat de navi zo slecht was dat je beter met je iphone kan rijden...

Overigens, D2 is Android auto nu echt volledig ondersteund in de navi 900 intellilink want daar lees ik nog steeds wisselende berichten over.

Rik V zei:
Als laatste dus de Megane bekeken en bij de proefrit in de GT Line was ik toch wel geprikkeld door het net wat andere design van binnen en buiten. Over de navigatie had ik vooraf al veel gehoord en gelezen dus ik heb hier uitgebreid mee gespeeld. Het viel me op zich niet tegen. Hiervoor een 308 sw gehad maar dan vond ik dit persoonlijk een vooruitgang ( zo ver ik dat kan beoordelen met een proefrit).

Rik V ik begrijp dat jouw Megane in bestelling staat? Dus je ervaring is nog gebaseerd op de proefrit? Had ook al diverse malen gelezen dat de 308sw echt een drama systeem heeft, dus sowieso moet de Megane wel beter zijn :). Heb je ook met de Astra proef gereden?

[D2] zei:
phantom78 zei:
Astra -:
(...)
Navigatie is 3x niets. Opeldealer adviseerde een iphone te kopen en dan via de telefoon maps te gebruiken.

Goh...Met welke navi heb je proefgereden? De instapversie (4.0) of de duurste (navi 900 intellilink)? Want in het laatste geval (die 4.0 heb ik geen ervaring mee) vind ik het eerlijk gezegd volslagen flauwekul om 'm af te doen als '3xniets'. Het ding functioneert nagenoeg perfect. Logisch, snel, responsief. Die dealer is natuurlijk een rare om een dure iphone te adviseren...terwijl Android Auto ook beschikbaar is en je daarmee Google maps kunt gebruiken? o_O

Android auto was op moment dat ik ging kijken nog niet aanwezig op de Astra. Letwel.. 2mnd geleden ongeveer.
De navi900 was opzich niks mis mee... maar iedere navigatie kan een route uitstippelen. Gaat mij meer om betrouwbare verkeers info en betrouwbare reistijd ect. Dat schijnt toch niet super te gaan.
Iets wat de Megane navigatie naar mijn idee beter doet.

Ja klopt, hij staat in bestelling. In de Astra heb ik proefgereden en een kennis had hem net geleverd gekregen. Dus een aantal km gereden met de Astra. In vergelijking met de 308 vond ik de Astra een stuk comfortabeler rijden. Alleen vond ik de fun factor in de Megane groter met rijden.

phantom78 zei:
Android auto was op moment dat ik ging kijken nog niet aanwezig op de Astra. Letwel.. 2mnd geleden ongeveer.
De navi900 was opzich niks mis mee... maar iedere navigatie kan een route uitstippelen. Gaat mij meer om betrouwbare verkeers info en betrouwbare reistijd ect. Dat schijnt toch niet super te gaan.

'Op zich nik mis mee' is dus kennelijk hetzelfde als '3x niets'...Goed om te weten. En dat het eenvoudig te bedienen is, snel rekent, goed af te lezen, etc., dat maakt niet uit? Ik heb allerlei auto's proefgereden en ik vond dat de Astra echt een stuk beter was op dit vlak dan de meeste anderen (ja, de premiumbrigade heb ik niet uitgeprobeerd).

Android Auto moet je op oudere uitvoeringen nog apart laten activeren. En op je telefoon installeren mbv een .apk-file. Maar ik gebruik het niet, geen behoefte aan ook. Ik gebruik de ingebouwde navigatie dagelijks en het werkt uitstekend. Geen file-info via internet, maar ik durf te beweren dat de tmc-gevoede fileinfo in de Astra opmerkelijk goed werkt voor zo'n verouderd systeem. Ik heb een tijdje de Flitsmeister-navigatie ernaast gebruikt, gewoon om het een beetje te testen. De Navi900 waarschuwde voor exact dezelfde verkeerssituaties. Bovendien is omrijden lang niet altijd te prefereren boven gewoon aansluiten en een beetje geduld hebben. Probeer bijvoorbeeld maar eens de A12 tussen pakweg Gouda en Utrecht over te slaan. Ja, je komt langs prachtige pittoreske omgevingen, maar met tijdwinst heeft het echt niets te maken. Dus wat mij betreft is de extreme focus op verkeersinfo die vele rijders hebben sowieso een tikkie overdreven. Maargoed ik rij 200 tot 300 km/dag, file is op dat soort afstanden gewoon onvermijdelijk vrees ik.

@ declan

1 advies : ga PROEFRIJDEN in de 130 (100) TCE !!!!!!!!! En ik ben zeer benieuwd naar je ervaring. (de rest is bijzaak.... (RLink, ruitensproeier etc))

[D2] zei:
phantom78 zei:

'Op zich nik mis mee' is dus kennelijk hetzelfde als '3x niets'...Goed om te weten. En dat het eenvoudig te bedienen is, snel rekent, goed af te lezen, etc., dat maakt niet uit? Ik heb allerlei auto's proefgereden en ik vond dat de Astra echt een stuk beter was op dit vlak dan de meeste anderen (ja, de premiumbrigade heb ik niet uitgeprobeerd).

Android Auto moet je op oudere uitvoeringen nog apart laten activeren. En op je telefoon installeren mbv een .apk-file. Maar ik gebruik het niet, geen behoefte aan ook. Ik gebruik de ingebouwde navigatie dagelijks en het werkt uitstekend. Geen file-info via internet, maar ik durf te beweren dat de tmc-gevoede fileinfo in de Astra opmerkelijk goed werkt voor zo'n verouderd systeem. Ik heb een tijdje de Flitsmeister-navigatie ernaast gebruikt, gewoon om het een beetje te testen. De Navi900 waarschuwde voor exact dezelfde verkeerssituaties. Bovendien is omrijden lang niet altijd te prefereren boven gewoon aansluiten en een beetje geduld hebben. Probeer bijvoorbeeld maar eens de A12 tussen pakweg Gouda en Utrecht over te slaan. Ja, je komt langs prachtige pittoreske omgevingen, maar met tijdwinst heeft het echt niets te maken. Dus wat mij betreft is de extreme focus op verkeersinfo die vele rijders hebben sowieso een tikkie overdreven. Maargoed ik rij 200 tot 300 km/dag, file is op dat soort afstanden gewoon onvermijdelijk vrees ik.

Daarom is het een persoonlijke mening. Ik vond tijdens de proefritten het systeem van Renault gewoon een stuk fijner.
Ik rij ook dagelijks min 250km door binnen en buitenland.. dus goede verkeers info vind ik een pre. Heb nu ook tmc, vindt het gewoon een ramp. Bestaande files gaat, maar het duurt lang voor er de nieuwe files er in staan. Zal misschien mij pech ervaring zijn.

opdegrens zei:
@ declan

1 advies : ga PROEFRIJDEN in de 130 (100) TCE !!!!!!!!! En ik ben zeer benieuwd naar je ervaring. (de rest is bijzaak.... (RLink, ruitensproeier etc))

Ik wil sowieso altijd proefrijden in de motorische uitvoering van mijn keuze, anders weet je geen drol van het echte weggedrag. Maar vanwaar jouw punt?

En bijzaak, tsja.... voor 31k ga je juist op de bijzaken letten, anders zou ik wel een Dacia Duster kopen voor 10k :). Juist de dingen die je nu mist op de Megane III of die gewoon shit werken wil je je verbeteren waarbij je uiteraard niets wil inleveren van hetgeen wat je al hebt. Dus het RLink2 systeem is voor mij echt wel belangrijk, en het lijkt er op het dat Navi 900 van de Astra daar veel beter scoort. Al vind ik het dan wel weer beroerd dat Opel gewoon een oude kaart in je Astra stopt en dat je 180 euro mag aftikken voor een update wanneer die een keer komt.

Declan zei:
opdegrens zei:
@ declan

Ik wil sowieso altijd proefrijden in de motorische uitvoering van mijn keuze, anders weet je geen drol van het echte weggedrag. Maar vanwaar jouw punt?

En bijzaak, tsja.... voor 31k ga je juist op de bijzaken letten, anders zou ik wel een Dacia Duster kopen voor 10k :). Juist de dingen die je nu mist op de Megane III of die gewoon shit werken wil je je verbeteren waarbij je uiteraard niets wil inleveren van hetgeen wat je al hebt. Dus het RLink2 systeem is voor mij echt wel belangrijk, en het lijkt er op het dat Navi 900 van de Astra daar veel beter scoort. Al vind ik het dan wel weer beroerd dat Opel gewoon een oude kaart in je Astra stopt en dat je 180 euro mag aftikken voor een update wanneer die een keer komt.

Nou ik denk dat het punt van @opdegrens heel zinnig is: Je kunt hier op een forum gaan filosoferen op basis van wat je gehoord of gelezen hebt en ervaringen op gaan vragen, en dat is een leuk tijdverdrijf en daar help ik graag aan mee. Maar de enige manier om echt te weten wat je bevalt is inderdaad in die dingen te gaan rijden. En om de navi's uit te proberen. Maar wellicht loop je bij een van de modellen tegen iets aan wat je nergens gelezen hebt maar waarmee je absoluut niet zou kunnen leven...

Maar om de 'oude' lijn voort te zetten: Ik heb de indruk dat het systeem van Opel wint qua bedieningsgemak en snelheid (en nu gaat over de navigatie, maar ik wil ook graag opmerken dat de mediaspeler erg prettig is en moeiteloos mijn 100 Gb aan muziek verwerkt), terwijl Renault een aantal heel zinnige online mogelijkheden aanbiedt, wat voor veel mensen een heet hangijzer is.

[D2] zei:
Declan zei:
opdegrens zei:
@ declan

Nou ik denk dat het punt van @opdegrens heel zinnig is: Je kunt hier op een forum gaan filosoferen op basis van wat je gehoord of gelezen hebt en ervaringen op gaan vragen, en dat is een leuk tijdverdrijf en daar help ik graag aan mee. Maar de enige manier om echt te weten wat je bevalt is inderdaad in die dingen te gaan rijden. En om de navi's uit te proberen. Maar wellicht loop je bij een van de modellen tegen iets aan wat je nergens gelezen hebt maar waarmee je absoluut niet zou kunnen leven...
.

Helemaal met je eens, maar op het moment dat ik ga proefrijden en een uur of langer bij 1 zo'n autodealer zit met over het algemeen een autoverkoper die minder van de auto weet dan de populatie hier is het wel prettig om voorbereid te zijn en eigenlijk al nagenoeg alles van de auto te weten. Tevens kan ik dan aan zo'n man een leuk pakketje kritische vragen stellen.

Declan zei:
Helemaal met je eens, maar op het moment dat ik ga proefrijden en een uur of langer bij 1 zo'n autodealer zit met over het algemeen een autoverkoper die minder van de auto weet dan de populatie hier is het wel prettig om voorbereid te zijn en eigenlijk al nagenoeg alles van de auto te weten. Tevens kan ik dan aan zo'n man een leuk pakketje kritische vragen stellen.

Klopt, veel autoverkopers zijn echt bedroevend slecht op de hoogte van hun handelswaar. Al heb ik wel een paar positieve uitzonderingen meegemaakt gelukkig, oa bij de Opeldealer in Amsterdam Zuid-Oost :)

Gewoon zelf gaan ervaren als je twijfelt. Op de internet fora's lees je over het algemeen altijd alleen de slechte ervaringen en nooit de goede.

Persoonlijk heb ik overwegend positieve ervaringen. Een niet helemaal prettige sproeier en regensensor zijn voor mij niet bepalend bij de keus van een auto. Over de R-Link ben ik uiterst tevreden en vooral de TomTom file informatie vind ik perfect werken.
Dat de alternatieve routes niet optimaal werk daar heb ik geen problemen mee want die staat eigenlijk toch altijd op handmatig bevestigen. Ik heb er een hekel aan als een systeem voor mij gaat bepalen wat ik moet doen... Daarnaast was al aangekondigd dat dit opgelost zou gaan worden en dat zou dus met de komende update zo moeten zijn.

Ik heb ook naar een Astra gekeken maar das was ik zo mee klaar. Wat een saaie en lelijke bak vond ik dat... Vooral het interieur sprak mij totaal niet aan.

s velthuis zei:
... Ik geloof niet zo in de 'altijd meerwaarde'. Daarvoor is die hele markt simpelweg veel te vluchtig...

Dan verschillen we hierover ds van mening. Mij gaat het er echter niet om of het meerwaarde heeft voor de volgende koper maar wel of het meerwaarde heeft voor de volgende verkoper die hem van mij overneemt/inruilt. Daarnaast zou ik zelf ook tweedehands altijd kiezen voor de auto 'met'.

Als je een Megane inruilt met alleen een simpele radio of je ruilt een Megane in met R-Link, DAB+ en Bose Audio. Ik denk dat dit echt wel verschil maakt in inruilwaarde.

Daarnaast koop ik een auto niet zodat deze aantrekkelijk is voor een volgende koper maar met name zodat deze de komende jaren aantrekkelijk is voor mijzelf. Veel afschrijven doen ze allemaal... Als je dat niet wilt kun je beter gaan fietsen, autorijden kost nou eenmaal geld.

@ declan:

De benzine motoren (100 en 130) lopen niet mooi. Tussen een bepaald toerental gaat de motor "stotteren en inhouden". Hier is niets aan te doen, heeft te maken met emissie eisen. Ik kan je dit zeggen; Als ik dit van te voren had geweten (ik heb helaas niet kunnen proefrijden) had ik de auto NIET gekocht. Dit is de grootste ergenis en zijn zoals gezegd de andere zaken maar bijzaken.

opdegrens zei:
@ declan:

De benzine motoren (100 en 130) lopen niet mooi. Tussen een bepaald toerental gaat de motor "stotteren en inhouden". Hier is niets aan te doen, heeft te maken met emissie eisen. Ik kan je dit zeggen; Als ik dit van te voren had geweten (ik heb helaas niet kunnen proefrijden) had ik de auto NIET gekocht. Dit is de grootste ergenis en zijn zoals gezegd de andere zaken maar bijzaken.

Ik heb jouw problemen inderdaad gelezen met de motor. Je zou verwachten dat meer mensen hier last van hebben, al rijden er wel veel met de GT of Diesel.......

@EWi dank je voor je positieve reactie over de RLink en de TomTom, inderdaad moet een systeem niet zelf met alternatieven komen en deze er doorheen drukken. Ik denk dat ik zelf nog altijd intelligenter ben dan de auto :)

Ik heb inmiddels een afspraak staan voor proefritten met de Megane en de Astra. Begin volgende maand ivm drukte op het werk. Met motorisch de 1.2 (130) en de 1.4 (150), dus voor beiden de motor waar mijn keus op valt. Ben benieuwd. Net ook bij de Opel dealer geweest en een half uurtje de Astra helemaal bekeken en gezien, van binnen inderdaad super degelijk. Saai zou mijn vrouw zeggen :). Aan de andere kant, functionaliteit is net zo belangrijk. En oh ja, de ruimte achter de bestuurder (eerst stoel voor mijzelf ingesteld) is wel flink meer dan in de Megane III.

En dat is ook zo, echter de meeste kopen een diesel (lease). Mijn ervaring is dat veel lease rijders op dit forum zitten en dat zijn dieselaars. Deze hebben geen problemen. Ga maar eens goed overal informeren en verder kijken op internet. Vraag ook maar eens een monteur van Renault. Ook de Kadjar heeft de problemen. Tevens erkend Renault NL het probleem echter is de fabriek aan zet om met een oplossing te komen. Begin maart lees ik graag jouw ervaring. (tussen ca 46 km en 70 km in de 3e en 4e versnelling)

opdegrens zei:
Begin maart lees ik graag jouw ervaring. (tussen ca 46 km en 70 km in de 3e en 4e versnelling)

Goed om dit te weten, ik zal hem zeker op die snelheden/versnellingen uitgebreid testen. Dat zijn toch snelheden die je heel vaak rijdt..........

Auto op 10 februari aangekomen in Zeebrugge, nog 250km naar de dealer per trailer, even afwachten wanneer ze dat gaan doen

Wat is de opgegevens uitstoot of verbruik van de TCe130 eigenlijk? Ik heb de 1.2TCe130 in mijn Mégane III waar nu 110.000 op staat. Het stotteren / inhouden bij die snelheden of toerentallen klinkt mij dan weer niet bekend.
Als het inderdaad aan de milieu-eisen ligt dan zou de motor dus op papier minder moeten uitstoten dan mijn TCe130 met 124 gram/km. Ok, de auto zelf doet ook mee in de uitstoot, maar meer dan een software-aanpassing kan het toch eigenlijk niet zijn voor dit blok.

allereerste datum die ik kreeg was week 12, maar dat was voordat ze eerdere bestelling van voorraadautp om hadden gezet naar mijn bestelling

Neem aan dat het week 8 zal worden

adinsx zei:
Wat is de opgegevens uitstoot of verbruik van de TCe130 eigenlijk? Ik heb de 1.2TCe130 in mijn Mégane III waar nu 110.000 op staat. Het stotteren / inhouden bij die snelheden of toerentallen klinkt mij dan weer niet bekend.
Als het inderdaad aan de milieu-eisen ligt dan zou de motor dus op papier minder moeten uitstoten dan mijn TCe130 met 124 gram/km. Ok, de auto zelf doet ook mee in de uitstoot, maar meer dan een software-aanpassing kan het toch eigenlijk niet zijn voor dit blok.

1.2 TCE130 heeft een uitstoot van 119g, dus dat is inderdaad een paar grammetjes lager.

Ik heb al even zitten struinen naar problemen met dit blok in 3/4 tussen de 45-70 maar kan er weinig over vinden op internet....

Mégane forum is er een topic van volgens mij. Zal binnenkort eens bij wat dealers rondhoren of zij dezelfde klachten horen.

Declan zei:
Ik heb al even zitten struinen naar problemen met dit blok in 3/4 tussen de 45-70 maar kan er weinig over vinden op internet....

Op het Renault-forum zijn in de Kadjar-sectie genoeg klachten te vinden: hier en hier.
Ook mijn Kadjar heeft er last van: 50-58 km/h op de cc gaat in 5 (eco-stand roept dat hij in de 5 moet staan / 1400 rpm) zonder schokken maar ik vind dat te zwaar voor de techniek: 50-58 km/h in zijn 4 (1700-2000 rpm) betekent echter (teveel) schokken.
Ga ik 60 km/h rijden - dan is het weg.
De demo-Kadjar die ik gereden had had het ook maar in veel minder mate dan de mijne het nu heeft...
Ik hoop dat Renault snel een oplossing vindt.

Kreeg net een berichtje van de verkoper, mijn auto is binnengekomen bij de dealer, morgen ga ik even een kijkje nemen...

besteld 30 december
uit de fabriek op 2 februari
in Zeebrugge op 10 februari
en nu dus bij de dealer

IMG_3501_zpskemxtohd.jpg

Nette bak!!

Ik kreeg gister een mail dat de R-LINK connected services spoedig worden geactiveerd.

Ik kan ook niet wachten :D.

Hopelijk ergens volgende week ophalen maar heb nog geen definitieve data door gekregen.

CosmosBlueKadjar zei:
Declan zei:

Op het Renault-forum zijn in de Kadjar-sectie genoeg klachten te vinden: hier en hier.
Ook mijn Kadjar heeft er last van: 50-58 km/h op de cc gaat in 5 (eco-stand roept dat hij in de 5 moet staan / 1400 rpm) zonder schokken maar ik vind dat te zwaar voor de techniek: 50-58 km/h in zijn 4 (1700-2000 rpm) betekent echter (teveel) schokken.
Ga ik 60 km/h rijden - dan is het weg.
De demo-Kadjar die ik gereden had had het ook maar in veel minder mate dan de mijne het nu heeft...
Ik hoop dat Renault snel een oplossing vindt.

Ik heb inmiddels meerdere topics gevonden, en ik vind het inderdaad ronduit schokkend (leuk woordgrapje :p). Overigens lees ik ook dat niet iedere gebruiker er last of evenveel last van heeft. H

Marcel1969 zei:
Kreeg net een berichtje van de verkoper, mijn auto is binnengekomen bij de dealer, morgen ga ik even een kijkje nemen...

besteld 30 december
uit de fabriek op 2 februari
in Zeebrugge op 10 februari
en nu dus bij de dealer

IMG_3501_zpskemxtohd.jpg

Ziet er goed uit. Je hebt mooi geluk gehad dat ze een al lopende bestelling konden aanpassen.

Heb vandaag maar eens een mailtje naar aa lease gedaan dat ik op de hoogte gehouden wil worden van de bestelling en als hun dat zelf niet kunnen ik graag contact gegevens wil van de dealer waar hij besteld is.
Betaal straks genoeg centen aan ze dus ze mogen er wel wat voor doen.

Ben ik volledig met je eens Phantom78, het is allemaal duur genoeg, was idd erg blij dat ze die lopende bestelling hebben aangepast en moet ook de verkoper een pluim geven dat hij me zo goed op de hoogte houd

Ik heb een prive gekocht maar met lease zou het niks mogen uitmaken tenslotte dat kost ook een hoop geld

Ik kreeg vandaag een update dat mijn auto op transport is en binnenkort in NL aankomt. Zou een zooitje aangekomen zijn met nieuwe megane's.

Begin volgende week hopen ze een datum te kunnen geven wat dan kon de dealer voor als nog niet.

Eind november 2016 staat er voor mij een Megane estate Bose dci 130 in bestelling. Twee weken gelden een afspraak gemaakt met de dealer om hem aankomende maandag op te halen. Auto zou deze week binnen komen bij de dealer en rijklaar gemaakt worden. Inmiddels is de auto rijklaar gemaakt, maar ik kreeg vandaag een telefoontje dat de dealer hem niet mag uitleveren van Renault! Wat er precies aan de hand is weet ik niet(dealer deed vaag), maar duidelijk is dat de dealer zit te wachten op een update voor de auto, waarna hij wel geleverd mag worden!!

Nog even afwachten dan maar.... :(

Snappie007 zei:
Eind november 2016 staat er voor mij een Megane estate Bose dci 130 in bestelling. Twee weken gelden een afspraak gemaakt met de dealer om hem aankomende maandag op te halen. Auto zou deze week binnen komen bij de dealer en rijklaar gemaakt worden. Inmiddels is de auto rijklaar gemaakt, maar ik kreeg vandaag een telefoontje dat de dealer hem niet mag uitleveren van Renault! Wat er precies aan de hand is weet ik niet(dealer deed vaag), maar duidelijk is dat de dealer zit te wachten op een update voor de auto, waarna hij wel geleverd mag worden!!

Nog even afwachten dan maar.... :(

ben vanochtend bij mijn dealer geweest om te kijken en wat is het een plaatje :)

Had een ook even jou dingetje voorgelegd en hij vertelde dat er bij bepaalde series iets was met het gaspedaal, zoals het er nu uitziet word mijn auto ieder geval afgeleverd op maandag de 27ste

heb nog een paar fototjes geschoten, auto was aardig vies van het transport maar is toch een plaatje ( volgens mijn niet geheel objectieve oordeel )

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/16711545_1486723351379184_5152524573736508351_n.jpg?
oh=375b41c6f82e7fa96f9891ec20725207&oe=5934FF3E
16665935_1486723344712518_8467429968228476296_o.jpg

16700667_1486723348045851_2924223334040550508_o.jpg

@Marcel1969
Ziet er netjes uit die GT estate ;-), ik heb de GT met deze kleur in hatchback gezien bij mij in de buurt, heel mooi!
Laten we inderdaad hopen dat het iets simpels is als een klein probleempje met het gaspedaal! Ik hoop dat het niet lang gaat duren allemaal, we gaan het zien. Op het moment van ophalen zal ik wat meer vragen stellen aan de dealer!

Ziet er super uit Marcel1969. (y)

Volgens mij las ik ergens dat jij hem gewoon prive koopt, dan zit je wel aardig richting de 35-40k of niet?

Declan zei:

Volgens mij las ik ergens dat jij hem gewoon prive koopt, dan zit je wel aardig richting de 35-40k of niet?

Ja klopt, incl aflevering en opties ongeveer 39k.

Kreeg gelukkig goede prijs voor de oude megane en heb een hele lieve vrouw

Marcel1969 zei:
Declan zei:

Ja klopt, incl aflevering en opties ongeveer 39k.

Kreeg gelukkig goede prijs voor de oude megane en heb een hele lieve vrouw

Ik zal het eens proberen bij d'r hahahaha :D

Hele mooie wagen die GT zo! Persoonlijk vind ik het wel jammer dat Renault van het 'Malta' blauw is afgestapt voor de GT (line) modellen, die kleur was nog wat specialer en sprong er nog meer uit. Maar zo in het licht staat dit ook erg goed!

tja, kleur is een persoonlijk iets, ik vond juist het blue malta een mindere kleur voor een auto als de megane, op het ogenblik zie je redelijk veel de blue malta kleur ( of iets wat er heel dichtbij zit )op kleinere auto`s en daar vind ik het wel weer wat mooier, beetje jammer dat je die kleur steeds vaker ziet ( ook bij andere merken )

maar zoals gezegd, kleur is een smaak ding en dus ook echt persoonlijk, merk wel van iedereen die ik spreek dat het blue iron wel erg in de smaak valt en is zeker iets bijzonders ( foto`s doen het niet echt recht toe )

Mijn Megane moet nog geleverd worden. Kan ik er dan vanuit gaan dat hij voorzien is van versie 3x?

The Wizard zei:
Rik V zei:
Is de Megane nu voorzien van Carplay of is dat nog een verwachting?

Nee, nog geen enkele Renault is voorzien, het schijnt dat alleen versie 3.x geschikt zijn, dus even in je R Link 2 kijken.

Wat bedoel je met versie 3.x? Van Android Auto of van de R-Link 2? En als geen enkele Renault nu voorzien is vraag ik mij af hoe snel de juiste versie wel komt.

Declan zei:
The Wizard zei:
Rik V zei:
Is de Megane nu voorzien van Carplay of is dat nog een verwachting?

Nee, nog geen enkele Renault is voorzien, het schijnt dat alleen versie 3.x geschikt zijn, dus even in je R Link 2 kijken.

Wat bedoel je met versie 3.x? Van Android Auto of van de R-Link 2? En als geen enkele Renault nu voorzien is vraag ik mij af hoe snel de juiste versie wel komt.
Versie 3 van R Link 2. Als het goed is moet elke module, geleverd vanaf Q4 2016, geschikt zijn voor Android Auto/Car Play. De informatieverstrekking is echter behoorlijk onduidelijk. Het blijkt dat versie 3 van R Link 2 in ieder geval compatible is. Android Auto en Carplay worden pas later mbv een update geactiveerd, is vanuit de fabriek niet het geval.

Maar tot zover deze info, het is samengeraapt vanuit diverse fora, Renault is hier zelf ook niet duidelijk in.

Renault is daar niet de enige in, verscheidene merken lopen met Android Auto te rommelen wat wel en niet kan. Helpt natuurlijk ook niet mee dat Android Auto officieel via de Play Store ook niet te krijgen is als je Nederland aangeeft als woonplaats.

Trouwens vandaag bericht gekregen dat mijn bolide gearriveerd is bij de dealer! Heeft blijkbaar wel een bootje eerder gepakt :p. Volgende week dinsdag ophalen... Even snel foto's gemaakt, 2 minuten voor sluitingstijd nog even langs gereden.
2017-02-20%2018.00.43.jpg

Besteld: Tussen kerst en oud/nieuw 2016
Productie plek toegewezen: 9 januari
Auto geproduceerd: 6 februari
Aankomst volgens dealer: week 11
Aankomst: week 8

The Wizard zei:
Trouwens vandaag bericht gekregen dat mijn bolide gearriveerd is bij de dealer! Heeft blijkbaar wel een bootje eerder gepakt :p. Volgende week dinsdag ophalen... Even snel foto's gemaakt, 2 minuten voor sluitingstijd nog even langs gereden.
2017-02-20%2018.00.43.jpg

Besteld: Tussen kerst en oud/nieuw 2016
Productie plek toegewezen: 9 januari
Auto geproduceerd: 6 februari
Aankomst volgens dealer: week 11
Aankomst: week 8

Nice.. smoelt goed.
mijne is omstreeks dezelfde periode besteld.. wie weet...

Mooi bericht Wizard. Ik moest er zelf achterkomen dat de voor mij bestemde gt line ook op de plas stond van de dealer.

Deze was één deze dagen binnengekomen.
Misschien deze of anders volgende week wordt hij afgeleverd!

Mooie bak!

Zijn er nog meer mensen die (flinke) vertraging hebben met de levering van hun Megane?

Mijn Megane GT is door de leasemaatschappij op 11/10/2016 besteld bij de dealer met een afleverdatum van 05/01/2017. In begin november is de afleverdatum uitgesteld naar 27/02/2017 door vertraging in de productie en begin Februari nogmaals vertraagd door vertraging in het transport naar 09/03/2017. Dus ruim 5 maanden wachten..

Ik heb de onderstaande opties op de Megane Hatchback gekozen:
Noir Etoile metallic lak
Bose
18 inch Magny Cours
Elecktrische handrem
Pack easy park assist

Terug
Bovenaan