Renault Megane IV

Martinspire zei:
1. Bediening Cruise Control. Ik vond hem niet heel fijn werken, maar went dat uiteindelijk wel?
2. Been tegen middenconsole. Had het idee dat het niet lekker zat, dus hoe is dit (en de auto in het algemeen) op lange afstanden?
3. Zicht naar voren. Ik vond het vrij beperkt, maar heb je daar verder nog last van?
4. Bediening mediascherm en met name wisselen (of bedienen van) tussen Radio, Navigatie en Airco en hoe hij op langere termijn bevalt.
5. Sleutel van keyless entry bevat geen ring om andere sleutels aan te hangen. Dus hoe doen jullie dat? Vind een huissleutel wel handig om eraan te hebben namelijk

1- Geen probleem, ik ben er zo aan gewend. Ik vind het echter wel jammer dat deze in stapjes van 2km/h instelbaar is. Persoonlijk vind ik een stengeltje achter het stuur voor de CC makkelijker (ala Audi of BMW) en dan knoppen op het stuur voor de audio maar ik kan goed leven met de knoppen.
2- Ik heb hier met mijn 1,75m totaal geen last van maar het is erg afhankelijk van hoe je zit in de auto. Ik ken iemand van ruim 1,9m en die heeft de stoel verder naar voren staan en zit met gebogen knieën terwijl ik met meer gestrekte benen zit. Ook zit ik bij een automaat net iets verder naar achteren als bij een auto met koppeling. Ik heb op de zitpositie niets aan te merken behalve dat het stuurs iets verder naar beneden had moeten kunnen.
De ruimte achterin ervaar ik als prima en achter mij is voldoende plaats voor volwassen medepassagiers. Tijdens de proefritten vond ik het verschil met de Hatchback wel enorm. De ruimte daarvan was voor mij absoluut onacceptabel geweest.
3- Zicht rondom ervaar ik gewoon als goed. Dat de achterwisser klein is kan niet anders want de raam is nou eenmaal niet groter.
4- Mediascherm bevalt mij prima, heb nergens problemen mee. Het traag overschakelen bij DAB zenders heb ik ook met andere systemen gemerkt en schijnt inherent te zijn aan DAB.
Het wisselen tussen de verschillende functies (naviagatie, media, airco) gaat heel snel en simpel door middel van de shortcuts die er in zitten.
- Druk je midden in de onderbalk dan kom je meteen bij de airco instellingen (maar bij mij staat die altijd op auto en alleen de temperatuur wisselt af en toe)
- Druk je links boven naast de tijd op het radio/usb/etc. symbool dan kom je rechtstreeks bij de media terecht
- Druk je op het telefoontje aan de rechter bovenkant dan kom je meteen bij de telefoon terecht.
Super handig en snel. Terug naar de navi kan dan met het drukken op het huisje naast het scherm en vervolgens heb ik de navi widget op het startscherm staan, daar een keer drukken en je bent weer bij de grote kaart. Overigens heb ik op het startscherm bovenaan de 'grote' navigatie widget staan (Half scherm) en onderaan de kleine media en Coyote widget.
Dit geld uiteraard wel voor het grote (portret) media scherm, ik weet niet hoe dit op het kleine scherm is maar de shortcuts zouden er wel in moeten zitten volgens mij.
5- De 'sleutel' zit gewoon in mijn jaszak en blijft daar zitten. In de zomer zal ik een ander plekje moeten vinden...

8. ruitensproeier voor: bij stilstand mooi op het raam echter tijdens het rijden een straaltje tot 10 cm boven de onderkant...
8- Dat van de ruitensproeier blijft voor mij wel een ergernis maar heeft niets met de afstelling te maken. Het systeem spuit gewoon niet krachtig genoeg, misschien is er een mogelijkheid om de pomp op te voeren??? ;-)

opdegrens zei:
4. Gaat absoluut NIET wennen. Een onding is het.

Ik begin mij af te vragen hoe jij met andere technologie omgaat tegenwoordig. Volgens mij kun jij ook maar beter geen smart-TV, smart-phone, tablet of computer gebruiken.

Oh, wacht even, waarschijnlijk heb je een iPhone en ben je dus gewend aan ouderwetse censuur, oftewel het feit dat een fabrikant voor je bepaald wat jij wel/niet mag zien en hoe je gebruikersinterface er uit moet zien. Beetje ouderwetse gedachte nog steeds... :p

Als je Android gewend bent met de bijbehorende flexibiliteit en slimmigheden (shortcuts e.d.) dan kun je ook goed overweg met de R-Link2 (is tenslotte ook Android en dat merk je).

[sup](Dit is sarcastisch bedoeld, er is op zich niets mis met Apple producten maar het blijft de Nokia onder de smartphones. Simpele bediening en geen personalisatie mogelijkheden daar waar andere platformen meer flexibel zijn. Maar dat is een andere discussie die niet hier thuishoort...)[/sup]

1- Geen probleem, ik ben er zo aan gewend. Ik vind het echter wel jammer dat deze in stapjes van 2km/h instelbaar is.

Het is beter om te zeggen dat het in even aantallen gaat. Langer ingedrukt houden (bij gebrek aan een betere bewoording) en je cc-snelheid gaat sneller omhoog (eerst met 4, later met 8).

PauseBreak zei:
1- Geen probleem, ik ben er zo aan gewend. Ik vind het echter wel jammer dat deze in stapjes van 2km/h instelbaar is.

Het is beter om te zeggen dat het in even aantallen gaat. Langer ingedrukt houden (bij gebrek aan een betere bewoording) en je cc-snelheid gaat sneller omhoog (eerst met 4, later met 8).

Heeft de Astra ook. Als je graag met een oneven aantal km/h op de CC rijdt zijn dit dus zeer ongeschikte auto's.

In de V40 ging je met het 1x indrukken van de CC+ of - knop naar het volgende of voorgaande veelvoud van 5. Langer ingedrukt houden en het verliep in stapjes van 1 km/h. Beter voor de OCD'ers onder ons.

snap eerlijk gezegd niet wat het probleem is, rijd al 6 jaar met stapjes van 2 km/h en even getallen, vind het perfect werken...

We hebben in de bus wel CC die we per kilometer kunnen doen maar vind dit alleen maar onhandig

[D2] zei:
Heeft de Astra ook. Als je graag met een oneven aantal km/h op de CC rijdt zijn dit dus zeer ongeschikte auto's.

In de V40 ging je met het 1x indrukken van de CC+ of - knop naar het volgende of voorgaande veelvoud van 5. Langer ingedrukt houden en het verliep in stapjes van 1 km/h. Beter voor de OCD'ers onder ons.

Fijn dat de meeste autofabrikanten niet aan die onzin meedoen, en zich niks van 'nep-OCD'-ers aantrekken;)

Marcel1969 zei:
snap eerlijk gezegd niet wat het probleem is, rijd al 6 jaar met stapjes van 2 km/h en even getallen, vind het perfect werken...

Ik heb ook geen idee wat het probleem is.

Bij mijn auto (een 208) kun je de handle ingedrukt blijven houden tot de gewenste snelheid, stapsgewijs kan ook. Gaat perfekt ik zou niet anders willen.

PauseBreak zei:

he, dat doet ie van mij niet. Vanochtend nog geprobeerd.

Kan iemand me nog vertellen hoe de Mégane zich gedraagt in het winterweer? Of in de hete dagen van afgelopen zomer? Hoe bevalt de airco/verwarming? Hoe lang duurt het om de auto warm te krijgen (of koel) en nog problemen met beslagen ramen of om ze weer vrij te krijgen? Zo'n automatische airco is handig, maar niet als ie meteen vocht tegen de voorruit aan blaast natuurlijk die weer tijd nodig heeft om eraf te komen.

Marcel1969 zei:

We hebben in de bus wel CC die we per kilometer kunnen doen maar vind dit alleen maar onhandig
Beetje hetzelfde als wat Peugeot doet met bijv. de 308 en 208 en het kleine stuur. Is het anders doen om het anders doen of omdat het nuttig/praktisch is? Ik heb in de Clio zelden de cruise control aan omdat ik die "regelaar" melding irritant vind (waarom niet gewoon een puntje bij de teller zoals Volvo of een klein getal met de ingestelde snelheid in de km-teller?) en omdat ik graag zelf wil bepalen of ik 103, 104 of 105 wil rijden.

Het wisselen van navigatie/airco/etc is ook een van de redenen (naast gebrek aan ruimte) waarom de Megane is afgevallen. De Kadjar heeft tenminste nog een normaal paneel met knoppen voor de temperatuurbediening.

Joh@n zei:
Marcel1969 zei:

Beetje hetzelfde als wat Peugeot doet met bijv. de 308 en 208 en het kleine stuur. Is het anders doen om het anders doen of omdat het nuttig/praktisch is? Ik heb in de Clio zelden de cruise control aan omdat ik die "regelaar" melding irritant vind (waarom niet gewoon een puntje bij de teller zoals Volvo of een klein getal met de ingestelde snelheid in de km-teller?) en omdat ik graag zelf wil bepalen of ik 103, 104 of 105 wil rijden.

Het wisselen van navigatie/airco/etc is ook een van de redenen (naast gebrek aan ruimte) waarom de Megane is afgevallen. De Kadjar heeft tenminste nog een normaal paneel met knoppen voor de temperatuurbediening.

denk zeker niet dat het anders doen om het anders doen is, ze hebben dit al heel lang bij renault, in mijn huidige megane gt werkt het ook zo ( vanaf 2011 ), denk dat dit soort dingen persoonlijke smaak is, net zoals de melding van de regelaar, ik persoonlijjk vind het handig dat ie aangeeft welke snelheid in zijn geheugen staat op het moment dat je de R knop gebruikt..

Het wisselen hadden ze denk ik wel iets beter over na kunnen denken, alhoewel ik niet 20 x per rit wissel van dingen en een hoop kan je bedienen met de satelliet achter het stuur..

De ruimte is zeker kleiner in een megane als in een kadjar, maar deze auto`s zitten ook in een heel ander segment, voor mij is een kadjar absoluut geen optie omdat ze geen sterke benzine motoren leveren ( ik denk dat hier renault een giga kans laat liggen, de motor van de GT hadden ze ook wel in een kadjar kunnen lepelen ), diesel is voor mij geen optie ( te weinig km ) dus vandaar mijn keuze voor de nieuwe megane GT

Dat ze het al jaren zo doen is nog steeds geen excuus, het is gewoon anders dan alle andere merken en dus onhandig. De regelaar melding kan ook op allerlei andere manieren worden weergegeven, maar Renault kiest er voor om andere informatie te onderdrukken. Net als de altijd maar knipperende melding dat het glad kan zijn, dat heb ik na een pingeltje en 10 seconden knipperen ook wel gezien ;)

Voor mij valt de keuze sowieso op diesel en had de Kadjar de voorkeur vanwege de hogere instap. Helaas is die ruimte technisch door de rare dubbele bodemplaat en beperkingen (LED alleen op BOSE) afgevallen. Ik had goede hoop dat de Megane ook nog een optie zou zijn, maar helaas is die weinig ruimer in de cabine dan de V40...

Joh@n zei:
Dat ze het al jaren zo doen is nog steeds geen excuus, het is gewoon anders dan alle andere merken en dus onhandig. De regelaar melding kan ook op allerlei andere manieren worden weergegeven, maar Renault kiest er voor om andere informatie te onderdrukken. Net als de altijd maar knipperende melding dat het glad kan zijn, dat heb ik na een pingeltje en 10 seconden knipperen ook wel gezien ;)

Mwah, genoeg andere merken die ook met even stappen werken. Wat die regelaarmelding betreft: Je kunt gewoon wisselen met de knop op de stick wat je daar aan informatie te zien krijgt. Pas wanneer je weer iets doet met de regelaar/begrenzer wisselt het schermpje naar de bijbehorende informatie m.b.t. de regelaar/begrenzer. Je hebt er dus zelf controle over ;)

Marcel1969 zei:
Joh@n zei:
Marcel1969 zei:

denk zeker niet dat het anders doen om het anders doen is, ze hebben dit al heel lang bij renault, in mijn huidige megane gt werkt het ook zo ( vanaf 2011 ), denk dat dit soort dingen persoonlijke smaak is, net zoals de melding van de regelaar, ik persoonlijjk vind het handig dat ie aangeeft welke snelheid in zijn geheugen staat op het moment dat je de R knop gebruikt..

Het wisselen hadden ze denk ik wel iets beter over na kunnen denken, alhoewel ik niet 20 x per rit wissel van dingen en een hoop kan je bedienen met de satelliet achter het stuur..

De ruimte is zeker kleiner in een megane als in een kadjar, maar deze auto`s zitten ook in een heel ander segment, voor mij is een kadjar absoluut geen optie omdat ze geen sterke benzine motoren leveren ( ik denk dat hier renault een giga kans laat liggen, de motor van de GT hadden ze ook wel in een kadjar kunnen lepelen ), diesel is voor mij geen optie ( te weinig km ) dus vandaar mijn keuze voor de nieuwe megane GT

Kadjar had voor mij nog een aantal irritatiepuntjes.
Benzine/diesel klep waar je een stop uit moet halen. Die dan aan een plastic draadje tegen de auto aan hangt.
Keyless met een knopje in het handvat.

phantom78 zei:
Benzine/diesel klep waar je een stop uit moet halen. Die dan aan een plastic draadje tegen de auto aan hangt.
Ik heb weinig problemen met dat je een stop achter de brandstofklep hebt. Bovendien zit er een stukje aan de dop waarmee je hem gewoon aan de klep kunt hangen zodat ie niet op je lak hangt. Misschien overheen gekeken, maar je hangt hem daar gewoon in en dan ga je tanken. Na tanken haal je hem eraf en doe je hem op de tank en klepje dicht.

Sure je kunt met slimme tankdoppen gaan werken en whatever, maar ik heb er weinig problemen mee. Zo vaak tank ik niet en het handmatig vasthouden van de tankslang vind ik irritanter. Ik kan me voorstellen dat je de dop niet graag op de lak hangt (overigens is het nog altijd beter dan dat je de sleutel aan de dop hebt om vervolgens de dop maar op de ruitenwisser of het dak te leggen zoals ik bij een andere Franse auto ooit gehad heb), maar om dat meteen als groot minpunt te zien, vind ik erg flauw.

Ik had trouwens nog geen reactie gehad op de airco/verwarming. Nog iemand die daar over kan toelichten?

PauseBreak zei:
Mwah, genoeg andere merken die ook met even stappen werken. Wat die regelaarmelding betreft: Je kunt gewoon wisselen met de knop op de stick wat je daar aan informatie te zien krijgt. Pas wanneer je weer iets doet met de regelaar/begrenzer wisselt het schermpje naar de bijbehorende informatie m.b.t. de regelaar/begrenzer. Je hebt er dus zelf controle over ;)
Ja, maar dan zijn alle km's gewoon in te stellen en niet alleen de even km's. Geen controle dus.
En de regelaar melding komt wanneer ik de cruise control aan zet, maar er niet op zit te wachten. Geen controle.

phantom78 zei:
De Kadjar heeft ook nog een benzineklep die je met een hendel open moet maken. Welkom in 1993 o_O Is dat in de Megane eigenlijk al opgelost? En gaan alle ramen met 1 druk omlaag of moet je ze ook daar (behalve de bestuurdersdeur) nog gewoon inhouden tot hij beneden is?

Joh@n zei:
phantom78 zei:
De Kadjar heeft ook nog een benzineklep die je met een hendel open moet maken. Welkom in 1993 o_O Is dat in de Megane eigenlijk al opgelost?

Al opgelost? Renaults hebben dat nooit. Bij de Kadjar is dat een Nissan erfenis, net als het ontbreken van een gasveer onder de motorkap. Iets wat alle echte Renaults en Dacia's wel hebben;)

En het one-touch-down principe voor de ramen? De Clio heeft dat helaas alleen maar op de bestuurderskant, alle andere ramen moet je blijven indrukken. Iets van een paar euro maar erg irritant.

Brochure geeft je het antwoord ook: "Elektrisch bedienbare portierruiten vóór en achter en sneltoets voor bestuurder"

Nee dus ;)

Joh@n zei:
En het one-touch-down principe voor de ramen? De Clio heeft dat helaas alleen maar op de bestuurderskant, alle andere ramen moet je blijven indrukken. Iets van een paar euro maar erg irritant.
In de Mégane wel, in de Clio niet. Al vraag ik me nu af of dit een feature van een bepaalde uitvoering was (bv Life en hoger of iets)

Roder zei:
Joh@n zei:
phantom78 zei:
De Kadjar heeft ook nog een benzineklep die je met een hendel open moet maken. Welkom in 1993 o_O Is dat in de Megane eigenlijk al opgelost?

Al opgelost? Renaults hebben dat nooit. Bij de Kadjar is dat een Nissan erfenis, net als het ontbreken van een gasveer onder de motorkap. Iets wat alle echte Renaults en Dacia's wel hebben;)
Inkopper. ;) Die gasveer hebben Nissans ook niet nodig.

Martinspire zei:
phantom78 zei:
Ik heb weinig problemen met dat je een stop achter de brandstofklep hebt. Bovendien zit er een stukje aan de dop waarmee je hem gewoon aan de klep kunt hangen zodat ie niet op je lak hangt. Misschien overheen gekeken, maar je hangt hem daar gewoon in en dan ga je tanken. Na tanken haal je hem eraf en doe je hem op de tank en klepje dicht.

Sure je kunt met slimme tankdoppen gaan werken en whatever, maar ik heb er weinig problemen mee. Zo vaak tank ik niet en het handmatig vasthouden van de tankslang vind ik irritanter. Ik kan me voorstellen dat je de dop niet graag op de lak hangt (overigens is het nog altijd beter dan dat je de sleutel aan de dop hebt om vervolgens de dop maar op de ruitenwisser of het dak te leggen zoals ik bij een andere Franse auto ooit gehad heb), maar om dat meteen als groot minpunt te zien, vind ik erg flauw.

Ik had trouwens nog geen reactie gehad op de airco/verwarming. Nog iemand die daar over kan toelichten?

Daarom zei ik ook mijn irritatiepunten 😉

Aras zei:
Roder zei:
Joh@n zei:
phantom78 zei:

Inkopper. ;) Die gasveer hebben Nissans ook niet nodig.

Precies, die berijders zijn zo blind dat ruitenwisservloeistof bijvullen toch geen nut heeft;)

Heb weer een update

kreeg mailtje van de verkoper..

de auto is gisteravond van de band afgekomen en staat op het opslagterrein, hij gaat nu van Valencia naar Santander ( Spanje ) met de trein en vanaf Santander met de boot naar Antwerpen, dit kan zo`n 3 weken duren, het eind is in zicht..

Ook kreeg ik te horen dat medio februari de afneembare trekhaak voor de GT er is dus dit komt heel mooi uit

Roder zei:
Bedoel je niet Palencia?

Whahahha, sorry je hebt gelijk, nog even op de originele bestelbon gekeken, staat inderdaad Palencia ( ze moeten ook niet cia overal achter zetten, dan raak ik in de war )

Mijn III werd op 26 juni geproduceerd, 17 juli werd hij bij de dealer afgeladen. Inderdaad een week of drie aftellen voor je ;)

Marcel1969 zei:
Heb weer een update

de auto is gisteravond van de band afgekomen en staat op het opslagterrein, hij gaat nu van Valencia naar Santander ( Spanje ) met de trein en vanaf Santander met de boot naar Antwerpen, dit kan zo`n 3 weken duren, het eind is in zicht..

Ook kreeg ik te horen dat medio februari de afneembare trekhaak voor de GT er is dus dit komt heel mooi uit

Kijk dat is goed nieuws! Dan zit mijn auto wellicht op dezelfde boot (y). Mijn auto wordt week 8 verwacht :p.

Als die uit dezelfde fabriek komt zou het goed kunnen, als het goed is kan je dealer dit vertellen, mijn dealer houd me hierover goed op de hoogte, neem dus aan dat je niet bij dezelfde dealer zit, mijne komt bij Bochane Zeist...

Welk type had jij besteld van de Megane ?

Marcel1969 zei:
Als die uit dezelfde fabriek komt zou het goed kunnen, als het goed is kan je dealer dit vertellen, mijn dealer houd me hierover goed op de hoogte, neem dus aan dat je niet bij dezelfde dealer zit, mijne komt bij Bochane Zeist...

Welk type had jij besteld van de Megane ?

Ja ik zou het eerlijk gezegd niet weten bij welke dealer. Dit loopt via mijn werkgever en die kopen de auto via een Ford dealer uit Gendt. Zij hebben mij verteld dat de verwachte levering week 8 zou zijn.

Het is ook een Estate GT net als jij hebt.

De dealer vertelde mij dat van het moment van af de band tot bij de dealer tussen 3 en 5 weken duurt. Dit omdat er alleen volle boten varen.
Helaas laat mij leasemaatschappij weinig weten, begin april roepen ze steeds

Ik snap het even niet meer... Volgens mij gaat het hier over de Megane IV. Ik zie een hoop opmerkingen voorbijkomen die niets met die auto te maken hebben.

- Het langer inhouden van de knop voor de CC werkt niet. Je moet het met klikjes per 2 km/h instellen.
- Automatisch airco werkt bij mij perfect en de auto is in snelle tijd warm. Hoe sterk de airco koelt in de zomer weet ik nog niet.
- Voor het wisselen van navigatie/airco/etc zitten er handige short-cuts op waarmee je met 1 druk on het juiste menu zit. Zie uitleg in mijn post op pagina 19 onderaan.
- Benzine/diesel klep waar je een stop uit moet halen: Heeft de Megane niet, zit aan elkaar vast. Klepje gaat ook niet met een hendeltje open.
- Keyless met een knopje in het handvat: Heeft de Megane ook niet, sluiten door alleen het portier dicht te gooien en weglopen.
- Alle ramen voor en achter hebben een one-touch up en down functie

Marcel1969 zei:
mijne komt bij Bochane Zeist...

Dan wens ik je veel succes met de staat van aflevering.
Mijn auto is na aflevering naar een andere (lokale) dealer gegaan om een en ander te corrigeren
- Kentekenplaat achter was scheef bevestigd met twee lelijke grote grijze popnagels die ook nog eens op ongelijke hoogte door de plaat waren gezet.
- Stuur stond scheef
- Plaatwerkdelen die niet goed aansloten. Is door de lokale dealer beter afgesteld.
- Er zat geen compressor in t.b.v. een lekke band
- Stickers op de auto terwijl afgesproken was om alles te verwijderen.
- Auto was niet schoon van binnen, zaten vele vlekken op het kunststof
- Enz...

Vandaag mijn bestelling doorgestuurd naar wagenparkbeheer van ons bedrijf.

Het is een Blue Cosmos Renault Megane Bose Hatchback geworden met de volgende opties Pack Easy Park en R-Link 8,7" scherm. Verder was deze auto naar mijn mening al erg compleet.

Hierbij kreeg ik zelfs door van de dealer in Utrecht door dat Pack Easy Park momenteel zelfs gratis is, en er ook niet meer hoeft te worden bij betaald voor de TomTom live 3 jaar, dit zit nu meegenomen in het afleverpakket (wat wij gratis krijgen).

De geschatte levertijd zou ongeveer 3 a 4 maanden moeten zijn.

Martinspire zei:
Marcel1969 zei:
Huh? Een trekhaak voor de GT? Heb je dan niet eerst een nieuwe bumper nodig?

Nee hoor, is gewoon trekhaak leverbaar afneembaar voor de GT estate

vanaf media februari 2017 is er trekhaak ( afneembaar ) leverbaar ( gewoon bij renault ) speciaal voor de GT en de GT-line, ivm de andere achterbumper

EWi zei:
Marcel1969 zei:
mijne komt bij Bochane Zeist...

Dan wens ik je veel succes met de staat van aflevering.
Mijn auto is na aflevering naar een andere (lokale) dealer gegaan om een en ander te corrigeren
- Kentekenplaat achter was scheef bevestigd met twee lelijke grote grijze popnagels die ook nog eens op ongelijke hoogte door de plaat waren gezet.
- Stuur stond scheef
- Plaatwerkdelen die niet goed aansloten. Is door de lokale dealer beter afgesteld.
- Er zat geen compressor in t.b.v. een lekke band
- Stickers op de auto terwijl afgesproken was om alles te verwijderen.
- Auto was niet schoon van binnen, zaten vele vlekken op het kunststof
- Enz...

Dat is jammer dat je die ervaring hebt

Wat betreft kentekenplaat heb ik afgesproken dat ik houder wil zonder reclame en niets door de plaat, dit word geregeld.

Plaatwerk wat niet goed aansluit is slordig maar dit hoort zo wie zi bij de kwaliteitscontrole in de fabriek gedaan te worden en snap als je het opvalt niet dat zeist dit niet in orde heeft gebracht

Auto niet schoon vind ik zeer slordig en vreemd, mijn ervaring met hun is tot nu toe alleen positief

Maar we gaan het meemaken

Marcel1969 zei:
Wat betreft kentekenplaat heb ik afgesproken dat ik houder wil zonder reclame en niets door de plaat

Dat had ik dus ook afgesproken. Maar er zit daar een heel groot verschil tussen de afspraken en wat er geleverd wordt.
Volgens mij laten ze een of andere lompe boer lukraak van 10 meter afstand de grootste popnagels die ze kunnen vinden er in jagen. Was echt geen gezicht. Idem voor...
Als je er vervolgens over klaagt sturen ze je naar een lokale dealer om het op te lossen. Ze nemen klanten dus totaal niet serieus!!!

Ook had ik afgesproken dat er niets achterop zou staan. De letters "Megane" hebben ze netjes van de achterkant verwijderd maar de stickers hebben ze gewoon laten zitten. Eentje stak zelfs half onder de kentekenplaat uit...

Nee, Bochane Zeist is niet aan te bevelen!

Hoe lang is dit geleden als ik het vragen mag.

Mijn ervaring is tot nu toe dat ze je zeer serieus nemen, maar zal er bovenop zitten.

begrijp de opmerking van lokale dealer ook niet, mijn inziens is de dealer waar jij de auto koopt verantwoordelijk voor de goede afhandeling, lijkt me ook niet dat je je dan weg moet laten sturen...

Zoals al gezegd heb ik zeer goed contact met de verkoper en ik houd het uiteraard in de gaten.

showtime zei:
Vandaag mijn bestelling doorgestuurd naar wagenparkbeheer van ons bedrijf.

Het is een Blue Cosmos Renault Megane Bose Hatchback geworden met de volgende opties Pack Easy Park en R-Link 8,7" scherm. Verder was deze auto naar mijn mening al erg compleet.

Hierbij kreeg ik zelfs door van de dealer in Utrecht door dat Pack Easy Park momenteel zelfs gratis is, en er ook niet meer hoeft te worden bij betaald voor de TomTom live 3 jaar, dit zit nu meegenomen in het afleverpakket (wat wij gratis krijgen).

De geschatte levertijd zou ongeveer 3 a 4 maanden moeten zijn.

Mooi, helaas zijn de levertijden lang

Lees overal dat de tomtom navigatie erg achteruit is gegaan tov de megane 3. Metname de file tijden en alternatieve routes. Dit is wel een zwaar punt geweest in mn beslissing voor de megane te gaan. Zal dit nog beter worden na een update ofid.

Joh@n zei:
Marcel1969 zei:

Je bent gewend aan hoe cruise bij Volvo werkt, in de Megane werk het anders dus niet goed? Ik reed laast in een Volvo en vond de cruise bedieding daar juist weer onhandig tov de Megane, tis net wat je gewend bent.. Ik rijd altijd 108/128 op de cruise en das juist lekker makkelijk in te stellen.

De Megane heeft ook gewoon fysieke draaiknoppen voor de temperatuur instelling (waar ik overigens ook maar zelden aan zit). Alleen de advanced settings qua temperatuurregeling moeten via het scherm (ventilator kracht etc), settings ik waar ik in de 2 maanden dat ik de auto rij nog precies 0 keer aan heb hoeven zitten omdat de 'Auto' setting gewoon prima functioneren. Om een beslagen ruit snel te verwarmen heb je ook gewoon fysieke knop, geldt ook voor acherruit verwarming. Ik vind ook dat sommige zaken rondom het scherm beter uitgewerkt hadden kunnen worden, maar qua temperatuur regeling vind ik het juist niet erg dat zaken waar je weinig aan hoeft te zitten geen knoppen/ruimte hoeven in te nemen op het dashboard maar via het scherm gaan. Overigens kun je daar ook altijd met 1 swipe bij, zit niet verstopt ofzo.

Mijn ervaring is ook dat de auto snel warm is trouwens, binnen een paar kilometer.

Marcel1969 zei:
Heb weer een update

Ik kreeg gisteren ook een mailtje dat ie geproduceerd is. Maar hij zal een boot later pakken, week 11 komt ie binnen bij de dealer.

Goed om te horen....

Heb een autocarrier gevolgt vanuit santander richting zeebrugge ( daar is die nu bijna ), hij vaart er helemaal niet zo lang over, 3,5 dag

Maar dan is die er nog niet

Ik heb de baltic breeze gevolgt, dat is een autocarrier

Marinetraffic.com

Heb geen idee of mijn auto daar op stond, op 2-2 stond die op het terrrein, op 5-2 vertrok dit schip

Marcel1969 zei:
begrijp de opmerking van lokale dealer ook niet, mijn inziens is de dealer waar jij de auto koopt verantwoordelijk voor de goede afhandeling, lijkt me ook niet dat je je dan weg moet laten sturen...

Het betreft in mijn geval een leaseauto die door de LM bij hun is besteld. Voor de aflevering zijn ze hem netjes op locatie komen brengen maar ze ze wilde geen extra moeite doen om de problemen op te lossen. Ik zou er een vrije dag een moeten spenderen om met de auto naar hun te komen en dan te gaan zitten wachten... Onzin natuurlijk, zo ga je niet met klanten om!

phantom78 zei:
Lees overal dat de tomtom navigatie erg achteruit is gegaan tov de megane 3. Metname de file tijden en alternatieve routes. Dit is wel een zwaar punt geweest in mn beslissing voor de megane te gaan. Zal dit nog beter worden na een update ofid.

Volgens Renault wordt dat probleem met de update van deze maand gecorrigeerd!

Ik ken het systeem van de vorige Megane niet maar buiten de lange omleidingsroutes werkt het gewoon prima. Ook de TomTom file informatie werkt prima.

phantom78 zei:

'Zet je toch gewoon een andere TomTom erin?'

'Kan niet, deze zit vast'

Dat bedoel ik...

Terug
Bovenaan