Tydelyck
Net ingestapt
Barri zei:Gelijk wat leuke foto's gemaakt:
![]()
Ha eindelijk eens iemand die z'n auto niet diagonaal over de weg zet voor z'n foto, maar gewoon recht, zoals het uiteindelijk ook hoort.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Barri zei:Gelijk wat leuke foto's gemaakt:
![]()
Sanoma zei:Goh, ik zie zo de foto's en mijn gedachten gaan gelijk naar een versie met een witte streep over de auto en witte OZ-achtige velgen er onder.
Heb je dat eens genoemd dat je dat nog wilde doen toevallig? Anders geen idee hoe ik daar weer bij kom...
Maar het is echt wel een ontzettend leuk autootje!
Moderator
Moderator
Moderator
Moderator
Moderator
Moderator
En als je de auto een tijdje niet gebruikt dan ga je denken dat er iets anders moet komen.
Moderator
Mach1 zei:Altijd vervelend zulke schades waarbij geen briefje wordt achtergelaten. Hij staat er wel weer zeer netjes bij en het kleurtje blijft leuk!
Komt door de verzekeringspremies: mensen weten dat ze voor zo'n lullige schade al gauw een paar honderd euro mogen dokken, of vijf schadevrije jaren inleveren. Ik heb ook diverse lakschades aan mijn auto, allemaal van die kleine plekjes wat duidelijk door een openslaande deur veroorzaakt is.Peter O zei:Maar alle gekheid op een stokje, het is inderdaad jammer dat mensen nooit briefjes achter laten!
Moderator
Niet helemaal. Je hebt de herstelkosten te betalen.Komt door de verzekeringspremies: mensen weten dat ze voor zo'n lullige schade al gauw een paar honderd euro mogen dokken, of vijf schadevrije jaren inleveren.
Ja en die herstelkosten lopen al gauw op in de de duizenden euro's: die schade aan mijn auto was net geen € 2000 totaal. Ik ben het met je eens: vroeger waren bumpers minder gevoelig voor schade, maar tegenwoordig worden de bumpers meegespoten in de carrosserie kleur van de auto en dat maakt herstel extra duur.Barri zei:Dat deukje zit inderdaad precies in de rand. Ik vermoed ook dat dat bij het inleveren geld kost. Sja, het is niet anders. Toen ik de Focus gekocht had en de eerste keer ging wassen kwam ik erachter dat ik ook zo'n deukje in de Focus heb, maar dan rechtsachter.
Niet helemaal. Je hebt de herstelkosten te betalen.Komt door de verzekeringspremies: mensen weten dat ze voor zo'n lullige schade al gauw een paar honderd euro mogen dokken, of vijf schadevrije jaren inleveren.
Wat wel idioot is: bij mijn Golf 2 kon je nog eens wat raken, die had dikke en stevige bumpers. Nu is het allemaal fragiel plastic en het liefst ook deuren zonder stootstrips.
Gelukkig heb ik geen private lease auto, want bij het inleveren worden die schades gewoon in rekening gebracht.
Barri zei:Ik weet dat deze leasemaatschappij ook niet heel streng is, daarnaast is ons Eigen Risico vrij laag. En ach, het duurt nog ruim vier jaar. En als de prijs mooi is kopen we m wellicht over.
Barri zei:Wat wel idioot is: bij mijn Golf 2 kon je nog eens wat raken, die had dikke en stevige bumpers. Nu is het allemaal fragiel plastic en het liefst ook deuren zonder stootstrips.
Ik ben ook weleens tegen een paaltje aangereden, maar buiten een heel klein deukje in de lengte van het vierkante paaltje. Zo'n zwart paaltje was dat. Had mijn auto niks en dat ga ik echt niet wegbrengen voor herstel!Mechanix zei:Barri zei:Wat wel idioot is: bij mijn Golf 2 kon je nog eens wat raken, die had dikke en stevige bumpers. Nu is het allemaal fragiel plastic en het liefst ook deuren zonder stootstrips.
Ja, mooi was dat!Met m'n MkII heb ik destijds ook weleens iets aangetikt, en dat maakte helemaal niet uit. Op de deuren zaten ook dikke stootstrips. Bijna een botswagen, die auto. Met de toen nog bijna nieuwe Fiesta reed ik achteruit heel zachtjes tegen een lantarenpaal aan. Kon meteen weg voor een spotrepair...
Daarna gelukkig nooit meer schade gereden met de auto (klop klop).
Zunigrijje zei:Ik ben ook weleens tegen een paaltje aangereden, maar buiten een heel klein deukje in de lengte van het vierkante paaltje. Zo'n zwart paaltje was dat. Had mijn auto niks en dat ga ik echt niet wegbrengen voor herstel!
Dat soort schades moet je gewoon opsparen, als je eens een bumperklever achter je hebt dan moet je gewoon een noodstop uitvoeren: en met een beetje geluk heb je dan een ongeluk, waarbij de bumperklever natuurlijk schuld is!
Alleen bestaat de kans dat de nieuwe bumper niet zo netjes aansluit, als de bumper die er fabrieksaf op zat: althans dat was bij mij het geval en dat ligt dan binnen de toleranties, maar het blijft wel vervelend in het begin.
Maar doe maar niet, die noodstop uitvoeren: de bumperklever kan ook besluiten het hazenpad te nemen en dan zit je met je schade.