Moraal van mijn verhaal was eigenlijk: spaar schades aan je achterbumper op, want er zijn altijd idioten in het verkeer die niet genoeg afstand houden. Of tijdens het keren op de weg in de bebouwde kom, teveel gas geven en dan tegen jouw geparkeerde auto aanrijden
Mijn dochter is op 10 december geboren en mijn auto heeft bijna een week op de parkeerplaats van het ziekenhuis geparkeerd gestaan: en toen heeft dus iemand met zijn deur, tegen de zijkant van mijn achterbumper aangezeten.
Want ik zag daar plotseling zo'n kleine schade, die overduidelijk door een openslaande deur veroorzaakt is. Dus dan betaal je ook nog veel geld voor het parkeren en als cadeautje, krijg je dan weer zo'n schade en zonder briefje natuurlijk.
Een noodstop maken moet je nooit doen, als het niet nodig is: ik hoop echt dat niemand dat serieus neemt, want het was niet serieus bedoeld.
Maar ik heb het weleens meegemaakt, dat een fietser op de rotonde tegen het verkeer in reed en ook redelijk snel. Toen heb ik natuurlijk wel direct moeten remmen, want ja je verwacht dit niet en al helemaal niet als ze zo snel tegen het verkeer op de rotonde schieten. In grote steden verwacht je dat misschien wel, echter ik woon in een kleine stad
Toen had ik ook een bumperklever achter mij, die behoorlijk geschrokken was en vond dat het mijn schuld was. Echter het is niet tot een ongeluk gekomen: alleen de bumperklever was wat het gebaren en bij stoplicht, wilde ik hem nog uitleggen dat het of remmen was of een fietser onder de auto.
Maar met deze automobilist was niet te praten, aangezien hij overtuigd was van zijn eigen gelijk. Echter als je voldoende afstand houdt, kun je ook op tijd reageren en schrik je niet als je voorganger plotseling remt.