Barri's bolides

Zunigrijje zei:
Dat soort schades moet je gewoon opsparen, als je eens een bumperklever achter je hebt dan moet je gewoon een noodstop uitvoeren: en met een beetje geluk heb je dan een ongeluk, waarbij de bumperklever natuurlijk schuld is!

Sowieso kinderen achterin vervoeren in zo'n klein koekblik is al recept voor ellende. Kreukelzone van niks achter.

Micha D zei:
Zunigrijje zei:
Ik ben ook weleens tegen een paaltje aangereden, maar buiten een heel klein deukje in de lengte van het vierkante paaltje. Zo'n zwart paaltje was dat. Had mijn auto niks en dat ga ik echt niet wegbrengen voor herstel!

Dat soort schades moet je gewoon opsparen, als je eens een bumperklever achter je hebt dan moet je gewoon een noodstop uitvoeren: en met een beetje geluk heb je dan een ongeluk, waarbij de bumperklever natuurlijk schuld is!

Alleen bestaat de kans dat de nieuwe bumper niet zo netjes aansluit, als de bumper die er fabrieksaf op zat: althans dat was bij mij het geval en dat ligt dan binnen de toleranties, maar het blijft wel vervelend in het begin.

Maar doe maar niet, die noodstop uitvoeren: de bumperklever kan ook besluiten het hazenpad te nemen en dan zit je met je schade.

Wat een advies, doe je dat met je vrouw en kind in de auto? Maak de volgende keer even een filmpje, ben wel benieuwd hoe die Celerio er aan toe is als er een Golf achterin heeft gezeten. Bij voorkeur wel zelf filmen als je aan het rijden bent, dan kunnen we pas echt lachen.
Je snapt natuurlijk wel dat het een grap was of niet? Want dat zou ik zelf ook niet doen, alleen al omdat ik weet wat voor gestress de schade afhandeling kan zijn. Ik was mijn auto destijds twee weken tijd, toen de achterbumper zodanig beschadigd was dat er niet meer met de auto gereden mocht worden.

Ik heb toen wel een nieuwe achterbumper gekregen, dus de schades die ik zelf veroorzaakt had en door derden die geen briefje achtergelaten hadden waren ook direct weg.

Met kind en vrouw in de auto zou ik zoiets sowieso niet doen: als je het al serieus nam? Want ik zei niet voor niets, om het maar niet te doen. Was meer sarcastisch bedoeld, dat je schades op een achterbumper kunt opsparen en een bumperklever ervoor laten opdraaien o_O

Voordat ik echt die schade had, dacht ik weleens bij bumperklevers: als ik nu moet remmen ( dus niet express ) dan krijg ik een nieuwe bumper, want dan zit die er gewoon bovenop. Overigens is een Celerio gewoon veilig, die auto zit vol met airbags en dergelijke. Bouwjaar 2015 :D

Echter bij voorkeur heb ik liever dat de auto total-loss is, want dan kan je iets nieuws kopen met het geld dat de verzekering uitkeert. Total-loss is meer dan wat je ervoor krijgt bij verkoop of inruil :LOL:

Maja dan bij voorkeur als ik niet in de auto zit, alleen juist dan laten automobilisten vaak geen briefje achter en kiezen ze het hazenpad. Dus voorkomen is beter dan genezen.

Pietzoveel zei:
Daarnaast is nu met veel dashcams wel aantoonbaar dat er zonder verkeersnoodzaak abrupt geremd is en je een gevaarzettende situatie creeert en dus aansprakelijk voor de schade.
Dan ga jij er dus vanuit dat de bumperklever een dashcam heeft en dan nog: hij houdt niet genoeg afstand, dus theoretische gezien is de bumperklever ten alle tijden schuld. Kan altijd voorkomen dat je een noodstop moet maken, om wat voor reden dan ook.

En met een beetje pech heeft die achterligger een dashcam en maakt hij er werkt van. Bumperklever of niet, je komt dan zelf (ook) fors in de problemen.
Voor bumperkleven staat een boete, maar bewust vol in de ankers om je achterligger schade of letsel toe te brengen word door de rechters als zeer kwalijk genomen en kun je diep in de problemen komen. Is al genoeg rechtspraak over geweest. Los van het eigen lichamelijke risco, zeker in zo'n klein gebakje. In het ergste geval schrikt de bumerklever zo erg van de onbezonnen actie van zijn voorligger dat hij het stuur omgooit en tegen een boom, fietser of voetganger rijd.

Nee, nooit zo vol in de ankers gaan om een aanrijding te forceren

Moraal van mijn verhaal was eigenlijk: spaar schades aan je achterbumper op, want er zijn altijd idioten in het verkeer die niet genoeg afstand houden. Of tijdens het keren op de weg in de bebouwde kom, teveel gas geven en dan tegen jouw geparkeerde auto aanrijden :(

Mijn dochter is op 10 december geboren en mijn auto heeft bijna een week op de parkeerplaats van het ziekenhuis geparkeerd gestaan: en toen heeft dus iemand met zijn deur, tegen de zijkant van mijn achterbumper aangezeten.

Want ik zag daar plotseling zo'n kleine schade, die overduidelijk door een openslaande deur veroorzaakt is. Dus dan betaal je ook nog veel geld voor het parkeren en als cadeautje, krijg je dan weer zo'n schade en zonder briefje natuurlijk.

Een noodstop maken moet je nooit doen, als het niet nodig is: ik hoop echt dat niemand dat serieus neemt, want het was niet serieus bedoeld.

Maar ik heb het weleens meegemaakt, dat een fietser op de rotonde tegen het verkeer in reed en ook redelijk snel. Toen heb ik natuurlijk wel direct moeten remmen, want ja je verwacht dit niet en al helemaal niet als ze zo snel tegen het verkeer op de rotonde schieten. In grote steden verwacht je dat misschien wel, echter ik woon in een kleine stad :LOL:

Toen had ik ook een bumperklever achter mij, die behoorlijk geschrokken was en vond dat het mijn schuld was. Echter het is niet tot een ongeluk gekomen: alleen de bumperklever was wat het gebaren en bij stoplicht, wilde ik hem nog uitleggen dat het of remmen was of een fietser onder de auto.

Maar met deze automobilist was niet te praten, aangezien hij overtuigd was van zijn eigen gelijk. Echter als je voldoende afstand houdt, kun je ook op tijd reageren en schrik je niet als je voorganger plotseling remt.

Vacuumslangetje van de inlaat vervangen, maar die bleek nog heel te zijn. Maar eens kijken waar het issue dan vandaan komt. Toerental gaat omhoog als je de koppeling intrapt. Of er zit nog lucht in de inlaat of, idee van forummer Buurman, de injectoren lekker iets.

Hij staat nu nog op allseason banden en dat komt goed uit. Net even mijn vrouw naar haar werk gebracht. Op zulke banden is het echt een sneeuw-rally auto! Heerlijk!
De Focus staat op nieuwe winterbanden maar de Citigo staat er nog voor en ik denk dat de Fiesta net iets fijner handelbaar is met dit weer.

Ik rij altijd op normale banden, maar in deze omstandigheden hebben all season of winterbanden natuurlijk veel meerwaarde. Had niet verwacht dat all season banden het ook zo goed zouden doen in de sneeuw.

In de zomer vind ik deze allseason banden matig, in de regen ook. Maar nu in de sneeuw doen ze het best aardig! Ze gooien de sneeuw er goed uit en geven een gevoel van redelijke grip. De auto wordt er vrij voorspelbaar door, dat rijdt wel zo lekker.

Ik heb dus meermaals gemixte verhalen gehoord over all-season vs winterbanden.
In de zin, dat men wel eens zegt dat all-season een soort ''net niet'' effect geeft. Net niet goed genoeg in de winter en ook weer net niet zo goed als zomerbanden in de zomer?
Heb er zelf te weinig kennis van om nu echt te oordelen wat nou het beste is, op mijn auto zitten overigens zomerbandjes... Maar ja ik hoef in deze tijd toch niet naar werk te rijden oid, dus no problemo op zich.

Ik had ook geen eerdere ervaring met allseason banden maar ze bevallen me erg goed met dit weer. Wat het belangrijke is: hij gooit de sneeuw uit het profiel, een zomerband doet dat niet. Daardoor hou je prima grip met zo'n allseason band. Ik vind deze allseasons van Maxxis alleen echt niet passen bij de Fiesta op een droog of nat wegdek. Maar daarom heb ik al een ander setje velgen liggen voor nieuwe zomerbanden.
Want eigenlijk is een allseasonband voor Nederland de beste winterband.

De Focus en Citigo zijn deze week niet van de plek geweest. Ik ben sowieso niet weg geweest, en M heeft de Fiesta gepakt. Met handbak en allseason banden vind ze dat met dit weer toch wat fijner dan de Citigo. Volgend seizoen toch maar winterbanden kopen voor de Citigo. Had het al eens gevraagd toen ik voor weinig een mooi setje zag, maar toen hoefde het niet...

Toen ik de Fiesta gisteren even ging tanken viel me op dat het toerental pas terug zakt als je echt stil staat: kom je aanrijden bij een kruising of verkeerslicht en trap je de koppeling in, dan daalt het toerental nog niet echt fanatiek. Maar pas als je echt stil staat daalt het toerental. Uiteraard heb ik even getest met stil en langzamer tot stilstand komen, maar het is echt pas bij stilstand. Met die wetenschap, wat kan het dan zijn? Ik denk dat ik het nog ga testen met de voorwielen los van de grond. Want ik wil weten of het gaat om het feit dat de wielen nog draaien of wellicht iets als de rijwind.

Iets anders; kennis van me heeft een Golf 4 (met SZ kenteken, dus een vroege!), maar die vind ik er niet zo netjes bij staan. Heeft nodig een poetsbeurt nodig en het interieur is niet zo netjes meer. Nu kwam ik in de buurt een tweedehands interieur tegen en ben die even wat aan het opfrissen.
De bestuurdersstoel is erg vies, dus ik heb de hoezen er af gehaald. De bekleding is nog heel, maar het schuim van de wang is kapot. Die ga ik vervangen door het schuim uit de passagiersstoel die nu in de auto zit.
Bij de leuning heb ik de wang iets verstevigd. Volgende week de hoes van de leuning er maar weer overheen en dan snel de zitting vervangen.
Daarna komt het project Interieurschoonmaak!

Dat interieur ziet er uit als een leuke kleus! Ik ben benieuwd hoe netjes je het gaat krijgen !

Ah, heb het er niet bijgezet maar op de één-na-laatste foto heb ik de hoezen al gewassen. Onder de douche, met genoeg wasmiddel. Ingeboend met een schuursponsje. Man, wat kwam er een zand uit die hoezen!
Helemaal nieuw worden ze niet: een deel van de verkleuring is viezigheid, maar het is ook een stukje normale slijtage.

Ik zou een nieuw kussendeel bestellen....

https://www.google.com/search?q=golf+4+sitzbezug+original&rlz=1C1GTPM_enNL940NL940&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=8pCRhxmehS_-pM%252CM5Pa2cNuI7sInM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kQP7JwM906n09blT7APTmU29_Zxbg&sa=X&ved=2ahUKEwjx3YPQ2-nuAhWhx4UKHeZoAogQ9QF6BAgKEAE#imgrc=8pCRhxmehS_-pM

Dat vind ik die auto niet waard ;) En dit setje kostte minder dan zo'n los stuk schuim...
Ik haal het kussendeel uit de passagiersstoel van het oude setje.

Precies! Ik heb bij de Kever wel eens de stoelhoezen vervangen, maar was wel benieuwd hoe dat gaat bij een wat nieuwer model. Het is zoals verwacht wat lastiger, maar daarom ook wel een leuk klusje! Niet te vroeg juichen, ze moeten er nog op :D

Barri zei:
Iets anders; kennis van me heeft een Golf 4 (met SZ kenteken, dus een vroege!), maar die vind ik er niet zo netjes bij staan.
Dus wat doet een autoliefhebber dan, hij koopt een ander interieur en gaat hem mooier maken. o_O Weet die kennis het zelf eigenlijk al? Geweldig! :)

Het is wel een geinige bezigheid om te proberen en zoals vaak gezegd, oefenen doe je bij een ander zodat je zelf, wanneer het nodig is, bedreven bent. (y)

omniradius zei:
Ik heb dus meermaals gemixte verhalen gehoord over all-season vs winterbanden.
In de zin, dat men wel eens zegt dat all-season een soort ''net niet'' effect geeft. Net niet goed genoeg in de winter en ook weer net niet zo goed als zomerbanden in de zomer?
Heb er zelf te weinig kennis van om nu echt te oordelen wat nou het beste is, op mijn auto zitten overigens zomerbandjes... Maar ja ik hoef in deze tijd toch niet naar werk te rijden oid, dus no problemo op zich.
Ik heb 4-seizoensbanden van Nexen onder de auto liggen: die kwamen 2 a 3 jaar geleden als beste uit de test bij ADAC voor de kleine auto. Daar heb ik in Tsjechië mee door de sneeuw gereden en dat ging gewoon prima, al zag je soms de ESP oplichten.

In de zomer is het helemaal geen probleem, buiten dat ze in begin wat meer brandstof verbruikte toen de banden nog nieuw waren: merk ik eigenlijk geen verschil tussen de 4-seizoensbanden in vergelijking met de zomerbanden. Ze slijten alleen iets sneller wellicht.

@MWH: ja, het is de bevriende monteur met wie ik aan de auto's sleutel. Hij heeft de Golf als tweede auto (beetje de uitleenauto) en ik zei dat de auto wel wat aandacht verdient dus dat neem ik op me. Zijn andere auto zal ik komende zomer ook eens goed schoonmaken en in de was zetten (en die is een stuk leuker, een Clubman JCW).

@Zuinigrijje: maar als ik zuinig rij, merk ik het in de zomer ook niet. Alleen daar is de Fiesta ST niet voor ;) ;)

Barri zei:
(..)

Toen ik de Fiesta gisteren even ging tanken viel me op dat het toerental pas terug zakt als je echt stil staat: kom je aanrijden bij een kruising of verkeerslicht en trap je de koppeling in, dan daalt het toerental nog niet echt fanatiek. Maar pas als je echt stil staat daalt het toerental. Uiteraard heb ik even getest met stil en langzamer tot stilstand komen, maar het is echt pas bij stilstand. Met die wetenschap, wat kan het dan zijn? (..)
(..)

Is dit niet gewoon de milieu regeling?
Het is aardig koud geweest, ook overdag. Kennelijk hebben de parameters bedacht dat er nog wat brandstof tot op het laatst bijgespoten moest worden?

Als je eind van de week nog eens hetzelfde traject rijdt, kijken wat die dan doet. Dan is het al weer ff boven nul geweest.

Ik had midden van de week opeens een trilling door de auto bij 80 km/h en sneller..
Wat ik al vermoedde.. klompen bevroren sneeuw aan de binnenkant van wielophanging / kuip / veren.. wat dus niet ontdooide.
Tot gisteren, toen was het grootste deel wel weg in de middag (met de zon op de auto in de ochtend) en de trilling (gelukkig) ook.

Barri zei:
In de zomer vind ik deze allseason banden matig, in de regen ook. Maar nu in de sneeuw doen ze het best aardig! Ze gooien de sneeuw er goed uit en geven een gevoel van redelijke grip. De auto wordt er vrij voorspelbaar door, dat rijdt wel zo lekker.

In de zomer weet ik het nog niet maar inderdaad ik vond dat ook.

Wat Omni ook zegt het blijft wel net niet maar ik had het idee dat ze beter waren op regen dan mijn winterbanden die ik vorig jaar nog had maar een stuk minder in de regen dan mijn zomerbanden.
Op de sneeuw echter helemaal niet ontevreden. Nergens vast gestaan bij normaal rijden moest ik echt wel behoorlijk lucht (gas, maar ja diesel) geven om de auto te laten slippen. Goede ervaring in ieder geval.

In de zomer vrees ik wel dat ze tegen gaan vallen maar goed, wie dan leeft.

Ik heb afgelopen week prima gereden op zomerbanden. De hoofdwegen lagen er keurig bij. Alleen een beetje opletten bij het uitrijden van het parkeervak. Als winters niet erger worden dan dit, hou ik het voorlopig het hele jaar bij zomerbanden.

Als je gaat wintersporten is het uiteraard een ander verhaal.

Edit: misschien te vroeg gesproken, want ik kreeg m'n auto vandaag met grote moeite uit het parkeervak. o_O De aangekoekte sneeuw was een ijsplaat geworden. Weet niet of andere banden in die situatie geholpen hadden.

Mechanix zei:
Edit: misschien te vroeg gesproken, want ik kreeg m'n auto vandaag met grote moeite uit het parkeervak. o_O De aangekoekte sneeuw was een ijsplaat geworden. Weet niet of andere banden in die situatie geholpen hadden.
Had je de auto niet kunnen laten staan? Ik heb 4-seizoensbanden en heb toch tot zondag gewacht, tot ik de auto weer gebruikt heb. Sinds 5 februari stond hij stil en ik was pas van plan weer met de auto te rijden, op moment dat alle sneeuw ontdooid was.

Mijn vrouw moest vandaag werken. Ze is expres voor de ijzel, om 3.30u van huis gegaan... Drie uur te vroeg op werk dus, maar wel in één stuk gearriveerd.

Zunigrijje zei:
Mechanix zei:
Had je de auto niet kunnen laten staan? Ik heb 4-seizoensbanden en heb toch tot zondag gewacht, tot ik de auto weer gebruikt heb. Sinds 5 februari stond hij stil en ik was pas van plan weer met de auto te rijden, op moment dat alle sneeuw ontdooid was.

Waarom zou je? Het is zoals Mechanix al aangeeft vooral het parkeren/wegrijden dat het probleem vormt omdat je als het ware in een soort "kuil" staat met een hobbel van ijs eromheen. Het rijden zelf stelt, zeker op de drukke wegen, maar weinig voor.

D Elzinga zei:
Zunigrijje zei:
Mechanix zei:

Waarom zou je? Het is zoals Mechanix al aangeeft vooral het parkeren/wegrijden dat het probleem vormt omdat je als het ware in een soort "kuil" staat met een hobbel van ijs eromheen. Het rijden zelf stelt, zeker op de drukke wegen, maar weinig voor.
Omdat het code rood was vanmorgen? Sommige wegen waren letterlijk een ijsbaan en als je bij het uitparkeren uitglijdt met de auto, kun je ook auto's beschadigen die naast je of achter je of voren staan.

Zunigrijje zei:
D Elzinga zei:
Zunigrijje zei:
Mechanix zei:

Omdat het code rood was vanmorgen? Sommige wegen waren letterlijk een ijsbaan en als je bij het uitparkeren uitglijdt met de auto, kun je ook auto's beschadigen die naast je of achter je of voren staan.

Code rood, groen, pimpelpaars, als je eruit moet moet je eruit he.:) De twee jaar oude Kangoo van m'n pa was weer eens morsdood dus de 205 moest to the rescue komen. Helaas was hij ditmaal zo ongenadig kapot dat zelfs de professionele hulpdiensten hem ter plekke niet kon fiksen en hij per oprijwagen moest worden afgevoerd naar de dealer, en ik een leen-Caddy (rijdt best aardig trouwens, je zou haast niet zeggen dat je in een busje rijdt) heb opgepikt.

Hoe dan ook, om weer ontopic te komen: je kunt als enigzins vaardige bestuurder toch zelf wel een beetje inschatten wat waar wel en niet kan? Ook met code rood is je auto lang niet overal een soort oncontroleerbare hockeypuck.

Barri zei:
Mijn vrouw moest vandaag werken. Ze is expres voor de ijzel, om 3.30u van huis gegaan... Drie uur te vroeg op werk dus, maar wel in één stuk gearriveerd.

:eek: Zo dan, respect. (y)

Mocht ze ook 3 uur eerder naar huis?

Qua ijzel viel het mij in Noord-Oost Brabant wel mee.. maar in de ochtend waren die besneeuwde / platgereden straten in woonwijken spiegelglad geworden. M+S banden.. helpen niks.. bij iets meer als stapvoets glijdt de auto toch weg. Gelukkig nergens tegenaan.. maar na 2x zo'n stukkie gereden te hebben, was ik wel genezen en heb ik dat soort weggetjes gelaten voor wat het zijn.. Na de middag zag je het dooien, het water naast die ijsbulten kwam tevoorschijn.. en de sneeuwpaden glommen niet meer maar waren dof en blubberig. (y)

Drie uur eerder naar huis? Zo werkt dat in de zorg niet...

Net de Fiesta opgehaald bij de Ford servicedealer. Software is geüpdatet en nu lijkt ie weer te rijden zoals het hoort! Geen gekke sprongen in toerental meer.

Het is wel een leuk ding ja, met het relatief grote blok.
Ik heb inmiddels nieuwe naafkappen besteld voor de gepoedercoate velgen. Nu nog banden erop, iemand een idee voor goede banden?

Zit wel eens te denken aan wat anders leuks uiteraard. Maar als de Fiesta mag blijven moet ik eigenlijk ook die slecht herstelde schade en wat roestplekjes aanpakken. Gaat er wel weer zo'n €1500 in...

Cabrio is leuk, maar het belangrijkste is dat ik iets met het model moet hebben. Een Fiesta ST van de volgende generatie, of een Mini Cooper S van de tweede generatie. Ja, die laatste heeft het THP blok maar er staan exemplaren voor zó weinig te koop dat je er makkelijk een nieuw blok bij kan kopen.
Maar nu de Fiesta het weer goed doet is het ook wat meer genieten. Nieuwe banden/velgen straks, en gáán!

Fiesta lekker koesteren, wat geld in stoppen om 'em in nette staat te krijgen.
Een extra wagen is toch onzin? Dan blijft de Kever misschien wel nóg vaker stil staan o_O

Ja, die laatste heeft het THP blok maar er staan exemplaren voor zó weinig te koop dat je er makkelijk een nieuw blok bij kan kopen.

Moet ik ook eens induiken. Maat van me werkt bij BMW/Mini en daarvoor bij Citroen dus ik zie kansen om voor weinig een lekkere Cooper S te rijden.

Eh... Ik zeg ook maar even niets... meer auto's kan altijd :D
Of gaat het hier toch over een soort pannenkoeken..

Op zich kan zo'n Mini best leuk zijn. Een gokje nemen voor een nieuw blok, waarom niet. Ik zou wel neigen naar een Mini cabrio

En zo'n blok heb je blijkbaar ook best snel uit een Cooper: https://www.youtube.com/watch?v=oEAwOJ_hX1Y

Barri zei:
Ik heb inmiddels nieuwe naafkappen besteld voor de gepoedercoate velgen. Nu nog banden erop, iemand een idee voor goede banden?

Hankook Ventus Prime 3 of de EVO. :)

Superbanden behalve op ijs en sneeuw.....

De Hankooks bevielen onder de Renault erg goed! Gingen ook lang mee. (Voorbanden 60K, achter ivm 1x kapotte band na 30k 2x michelin laten monteren (iets stiller))

Wat een ontzettend leuke kleur op die Citigo, dat Kiwi Green (y) Die heb ik nog niet eerder gezien!

Ik kan me niet herinneren dat ik hier eerder heb gereageerd, maar het mag wel gezegd worden dat je een mooi divers wagenpark hebt.
Voor elke stemming of gelegenheid een auto, zo ongeveer, heel gaaf :D

Hankooks staat mijn auto rondom ook op. Was niet gelijk mijn keuze maar heeft de garage er met aflevering als toegift opgezet rondom.

maar moet zeggen; ze zijn stil, zelfs met een zware auto altijd grip. Over de levensduur kan ik nog niet wat zeggen. maar tot op heden prima dingen.

Ik was bij aflevering van mijn vorige auto (vw golf 7 4-motion) een beetje teleurgesteld dat er Hankooks (4Seasons) gemonteerd waren. Maar die banden hebben mij echt verrast in positieve zin, vooral qua slijtage en grip. Ik woon in Zuid-Duitsland en heb mij in de laatste 5 jaar nooit onveilig gevoeld tijdens sneeuwval.

Voor vervangen bij 65k, 140k, 210k
Achter vervangen bij: 140k (bij 240k mijn auto ingeruild, maar zat nog voldoende profiel op)

@929V6: haha, wellicht :D

@Kristian: voor onder de 5k staan ze er al. Kmstand rond de 200dkm a 220dkm. Maarja, als je toch wat geld apart legt om het blok te reviseren is het echt niet gek.

Een auto erbij zal niet gebeuren, als er een andere hobbyauto komt gaat er toch eentje weg. En dat zal dan de Fiesta zijn. Maar zover is het nog lang niet!

@Nico: die staan dus wel goed bekend begrijp ik? Voor de winter laat ik dit setje allseasons nog wel in de schuur liggen.
Overigens ga ik ook voor een wintersetje voor de Citigo. M moet vaak vroeg op pad en ik merk dat ze met wat gladheid met wat minder plezier achter het stuur stapt. En gezien het lage kilometrage kost het per saldo bijna niks (banden zijn na een paar jaar weer goed te verkopen).

@Bleuz: dankjewel. De kleur is een bewuste keuze, en je ziet 'm niet vaak. Nadeel, iedereen weet waar je bent :D :D
Het wagenparkje ben ik ook wel blij mee zo, inderdaad van alles wat. Oud, ruim, snel, nieuw, milieuvriendelijk.

Ik vind ze super, ik heb ze eronder gezet destijds naar aanraden van vrienden die ze resp. onder een 270 pk sterke Turbo 19 16V en een 300 pk sterke Golf TDi hebben.

Echt topbanden, ik heb onder de Clio set nr. 2. Geen klachten over, zeer fijn! 50k levensduur. En toen was het 2mm zeg maar. Altijd grip behalve op sneeuw en ijs. :p

Ik ken de Hankooks nog van toen ze standaard geleverd werden op nieuwe Hyundai's en Kia's. Dat was toen geen feestje. Die hebben, net als de auto's, echt stappen gemaakt!

Terug
Bovenaan