Barri's bolides

Ik ben gisteren overigens ook nog even bij een Prius wezen kijken. Bij Ekris Maarssen (van de website <https://www.priusoccasions.nl/>) stonden er een paar. Een nette zilvergrijze Business heb ik wat beter bekeken. Even in gezeten. Gewoon top eigenlijk! De verkoper kwam direct met een meetlint aan toen ik wat vroeg over de maten van de kofferbak. En die lijkt inderdaad breed genoeg! Alleen maar positieve dingen dus. Behalve dat er geen trekhaak onder kan, dat zit me wel dwars.
Er stond ook een plugin en volgens de verkoper was die even zwaar en had die gewoon vol hsb tarief. Best storend dat een dealer die zich als hybride specialist voordoet zulke foutieve info benoemt.
En voor de Punto gaf ie echt helemaal niks, dat was ook wel een tegenvaller. Maar in ieder geval weer stof tot nadenken!
 
Is het geen optie om de VR6 naast een Prius te houden? Je bent behoorlijk enthousiast over die laatste en onder die Golf zit een trekhaak toch?
 
Caspian zei:
Is het geen optie om de VR6 naast een Prius te houden? Je bent behoorlijk enthousiast over die laatste en onder die Golf zit een trekhaak toch?
Dat is zeker een heel goede optie inderdaad. Maar eigenlijk moet ik nog wel een keer met een Prius rijden.
 
Technisch gezien een prima auto zo'n Prius. Wat me het minst zint is de tranmissie. Je moet er van houden zo'n CVT. Ik mis dan toch altijd het gevoel van verschillende versnellingen.
En zijn er eigenlijk ervaringen op het net met de accu-capaciteit na enige jaren?
 
adinsx zei:
Technisch gezien een prima auto zo'n Prius. Wat me het minst zint is de tranmissie. Je moet er van houden zo'n CVT. Ik mis dan toch altijd het gevoel van verschillende versnellingen.
En zijn er eigenlijk ervaringen op het net met de accu-capaciteit na enige jaren?

Die CVT vind ik juist erg fijn rijden, heerlijk comfortabel. En wat ook erg leuk is, om wat pittiger op te trekken bij verkeerslichten. Je ziet andere auto's echt terrein verliezen met het schakelen, terwijl ik in 1 mooie beweging naar de gewenste snelheid doortrek :cool:
 
adinsx zei:
Technisch gezien een prima auto zo'n Prius. Wat me het minst zint is de tranmissie. Je moet er van houden zo'n CVT. Ik mis dan toch altijd het gevoel van verschillende versnellingen.
En zijn er eigenlijk ervaringen op het net met de accu-capaciteit na enige jaren?

Tot nu blijkt 1 à 2% van de sinds de 2009 verkochte Prius 3 een nieuwe batterypack nodig gehad te hebben, vrij goede score toch wel. Dit zijn cijfers voor de HSD, hoe de plug-in op dat vlak scoort weet ik niet.
 
Dat valt inderdaad erg mee. Gaat bij Tesla een stuk harder :)

@F Mitsi
Oh, gewenning en gevoel spelen ook erg mee. In een EV vind ik het dan weer niet ontbreken, mede omdat je natuurlijk niet het motorgeluid hebt.
Nee, ik zou niet snel een CVT willen.
 
Ik zag onlangs dat de VR6 van binnen een zwembad is, links achterin. Links voor ook wat vochtig. Linksvoor is inmiddels volledig droog (kranten in gelegd), maar linksachter blijft zeiknat met dit weer. Ik kan niet zien waar de lekkage vandaan komt. Ik vermoed de afwatering van het dak, maar langs het dak en B-stijl zie ik niks. Langs de A-stijl loopt de afwatering, maar dan zou het voorin juist erg nat moeten zijn. Heel vreemd dus.
Heb de auto nu bij m'n ouders in de garage gezet. Na wat gerommel heb ik het dak ook helemaal opengeschoven gekregen.


Meevaller! Gaat wel gepaard met een vervelende knal op het moment dat het naar beneden gezakte dakje naar achteren gaat schuiven. Heeft ook even een aanloopje nodig. Heb alles met multispray ingespoten, maar het klinkt nog steeds net zo slecht. Maarja, hij schuift dus wel. Dat is een meevaller.
Heb dus ook de afvoer een beetje schoon kunnen spuiten met de compressor, maar heb niet het idee dat ie er goed doorheen kwam. Misschien morgen even de binnenschermen loshalen om uit te zoeken of de afvoer nog open is onderaan.

Verder vandaag even bij de Honda en Toyota dealer geweest. Bij Honda had men geen vorig type Civic staan, maar wel een leuk gesprek met de verkoper gehad over Honda en over de nieuwe Civic. Dat is een leuk ding zeg.
Bij Toyota stond maar één 'oude' Prius, buiten... Daar dus snel weer weg. Was vorige week al bij een andere dealer die er veel binnen had staan maar een proefrit was daar niet mogelijk...
Morgen misschien maar ff naar een Focus kijken bij een bedrijf dat morgen open is.
 
Ik weet echt nog niet wat het moet worden na de Punto. Ben toch serieus geinteresseerd in een Focus wagon. 1.0 Ecoboost 125pk of een 1.6 Ecoboost. Liefst een metallic blauwe met wat leuke opties (xenon, dodehoeksensor, etc).
Een Prius is in gebruik lekker goedkoop en ook heerlijk comfortabel. Maar geen trekhaak mogelijk.
Een Civic heeft magic seats, maar is mij nog wat onbekend. Moet dan ook een 1.8 zijn en die zijn wel schaars.

Maar ik zit nu ook weer naar wat ouds te kijken. Kennis van me heeft een prachtige 5-serie staan: <https://www.rh-automotive.nl/occasion/bmw/5-serie/touring-520i-executive-youngtimer/occ3633269-94a3893a#voorraad>. Maarja, dat vind ik misschien weer iets te zwaar en te oud.
Een 3-serie spreekt mij ook wel aan, maar een BMW heeft wel een foute naam helaas. Er staan wel mooie exemplaren te koop:
1. <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1208544087-bmw-3-serie-touring-318i-bl-apk-nap-navi.html>
2. <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1201719832-bmw-3-serie-2-0-318-i-touring-105kw-business-line.html>

Je ziet het, ik vlieg alle kanten op.
 
@JW: Golf 5 is wat oud, een 6 wat saai. Zijn leuke exemplaren te vinden hoor (Highline met Bilbao velgen), maar ik wil dan toch een Variant en dan is het net niks. Ook niet heel fijne motoren. Een 7 kan wel, maar is nog aan de prijs. Zit te kijken of er op het werk een Golf, Octavia of Leon wagon terugkomt voor een leuk prijsje want dan kan het zeker een optie zijn.
Ik zeg altijd dat ik geen 'eigen merk' ga rijden, maar zo'n Golf/Octavia/Leon geeft me wel altijd een goed gevoel als ik er in zit.
 
Vandaag weer even met de lekkage van de Golf bezig geweest. Ik heb de oorzaak gevonden nadat ik ging testen of ie verstopt is, met een oranje stroomdraad:
In bij het dakraam:

En uit bij ehm...:

Juist. Het afvoerslangetje linksvoor komt dus in het interieur uit...
Rechts heb ik niet kunnen herleiden, maar daar hoor ik de draad ergens in de wielkast uitkomen.

Maarja, hoe op te lossen? Ik heb geen idee. Je kan er echt met geen mogelijkheid bij. Enige mogelijkheid die ik zie, is om te proberen om de hemel eruit te halen en dan een nieuw slangetje te trekken, naar een plek waar ie wel goed uitkomt. Dat wordt een heel lastige klus...
Dus voor nu een tijdelijke oplossing gemaakt:
 
Wel een tip: niet te lang laten zitten om al teveel lijmresten te vermijden. Die krijg je er met wasbenzine wel weer af maar dat vinden de rubbers weer minder prettig.

Is het niet zo dat de afvoer gewoon verstopt zit en dat je draad daardoor via een gat aan de zijkant eruit gekomen is? Meestal loopt zo'n slangetje voor afwatering niet helemaal door tot op de bodem maar stopt boven in een koker waarna het water gewoon naar beneden drupt tot aan het volgende afwatering gaatje. Die kokers hebben vaak gewoon wat gaten in de zijkant om te ventileren of om kabels door te laten. Dat kan naar buiten zijn of juist naar binnen. Je draad komt namelijk wel op een hele vreemde plek naar buiten als je vergelijkt hoe die erin gestoken is (door de A stijl).
 
Het lijkt of de draad uit een plastic buisje komt, dus ik ben bang dat dat het afvoerslangetje is. Maar je kan gelijk hebben. Wel gek dat ik dat slangetje verder nergens zie uitkomen, ook niet onder het binnenscherm.
 
Allereerst, onder het mom van beter laat dan nooit: van harte proficiat meneer en mevrouw Barri, dat jullie nog maar vele jaren gelukkig samen mogen zijn!

Verder, erg jammer van het waterdrama in de Golf. Hopelijk kanje het snel oplossen want die ducttape op het dak zou ik het liefste niet te lang laten zitten als ik jou was.
 
Die afvoerslang komt in de deurstijl links voor weer naar buiten als het goed is, ter hoogte van het dashboard. Kijk maar eens goed in de rechter deursponning. Achter bij de achterbumper opzij zit de uitstroom van de achterkant van het schuifdak.

Volgens mij kun je vrij eenvoudig de bekleding van de a-stijl links voor afhalen. Beetje friemelen om de slang weer naar buiten te duwen, maar het moet lukken. De slang hangt waarschijnlijk nu net iets naar binnen, waardoor het water onder de bekleding stroomt.

Het is echt een kleine reparatie hoor, de hemel hoeft er niet uit.
 
Helemaal vergeten te feliciteren met het huwelijk! Alsnog gefeliciteerd!

Dus je ziet wel een buisje? Dat is fijn want dan heb je waarschijnlijk wel het slangetje te pakken. Dan kan je het vanaf daar weer maken. Om zeker te weten wat water erin gieten en bij einde van het slangetje opvangen. Daarna zoeken of er ergens andere ook water uit kwam.

Dat stuk kunststof waar het onder vandaan komt is de afdekking van de onderzijde van de A stijl. Die kan er af. Meestal is het een deel met de dorpel maar bij de GolfIII dus niet. Dat zou je nu net genoeg ruimte moeten geven. Waarschijnlijk zie je daarachter al metaal (dus aan de zijkant van de auto). Dat is dan de binnenkant van de A stijl koker / dorpel. Ik vermoed dat daar een gat in zit waar het slangetje doorheen moet. Iemand heeft het slangetje daar misschien eens uit getrokken toen er speaker of versterker draden gelegd werden.

Hoe het daarna verder loopt is me even een raadsel. Het slangetje kan er gewoon los in hangen en het water drupt dan de dorpel in (of er net achter) en loopt er via een gaatje weer uit. Het kan ook zijn dat het slangetje aangedrukt was op een buisje of nippeltje zodat het water uit de slang direkt uit het gaatje loopt. Eerst maar even kijken of je iets ziet.
 
Dankjewel!

Naast het dash zit een stukje A-stijl bekleding. Alleen om die los te maken, moet de motorkapontgrendelingshendel (mooi woord :D) los, en dat vind ik wel ff spannend, want dan is ie ook niet meer aangespannen denk ik.
En zou dat genoeg zijn om er bij te kunnen?
 
Kun je niet het slangetje bovenaan bij de hemel los trekken en het oude slangetje gewoon laten voor wat het is en zelf een nieuw slangetje via de A stijl naar beneden trekken?

eingebaut_b_prot.jpg
 
Denk ik ook, maar hoe krijg ik m beneden een beetje redelijk doorgevoerd, dat wordt wel gekloot...
Goed plaatje trouwens!
 
Barri zei:
Dankjewel!

Naast het dash zit een stukje A-stijl bekleding. Alleen om die los te maken, moet de motorkapontgrendelingshendel (mooi woord :D) los, en dat vind ik wel ff spannend, want dan is ie ook niet meer aangespannen denk ik.
En zou dat genoeg zijn om er bij te kunnen?
Je kunt de motorkapontgrendelingshendelschroeven :) gerust losdraaien. Dit maakt niets uit voor de spanning op de kabel. Je kunt dan het paneeltje daarachter verder loshalen.
 
Vandaag weer met de VR6 aan het rommelen geweest. Motorkapontgrendelingshendel kon inderdaad makkelijk los! Top!
Ik ben er achter gekomen waar de afwatering nu precies zat: waar het slangetje ophoudt, zit een rubberen doorvoer naar de deuropening zeg maar. Die heb ik van binnenuit er uit gehaald (daar past je hand echt nauwelijks bij, tussen alle bedrading door), en die zat dus echt helemaal vol met bagger. Die schoongemaakt, en het werkt weer!
Daarna ook rechts maar schoongemaakt. Daar lekte niks naar binnen, maar het probleem was hetzelfde.
Minder leuk dat de tape inderdaad wat schade heeft veroorzaakt; stukjes blanke lak gingen mee. Jullie opmerkingen waren dus terecht, en ik eigenwijs...

Het afwateringstuutje:


Gemonteerd en getest:


Ook gelijk de verlichting van het kachelpaneel en instrumentenpaneel gerepareerd.
Daarna een stukje gereden, wat heerlijk weer! Nu met deze dagen even goed laten opdrogen, dan kan ik er weer lekker van genieten.

Opvolger Punto: de leuke Focussen zijn helaas nog aardig aan de prijs. Pas stond er een mooi exemplaar te koop voor weinig geld, maar die was ook razend snel weg. Ik ben dus ook aan het kijken wat er op het werk terug komt. Dat zijn weinig Focussen, maar wel heel andere auto's als de Rapid Spaceback en Ibiza ST. Licht en prima auto's, maar het moeten wel bijzondere exemplaren zijn (kleur, uitrusting, etc.). Dus ja, ik vlieg alle kanten op :D
 
Mooi werk met de afwatering, fijn dat alles weer naar behoren werkt.
En dat stukje blanke lak, ach, van je eigen fouten leren is ook wat waard natuurlijk. ;)
 
Mooi dat je weer met droge voeten in de Golf kunt rijden, lijkt me echt vervelend en zal ook best wat schade kunnen veroorzaken op de lange termijn. Ik baal er altijd van dat ik geen open dakje heb in de Golf maar aan de andere kant is het ook wel weer een puntje van aandacht.

Heb je de Punto al te koop staan? Ik ben echt super benieuwd waar je straks mee aan komt zetten :D
 
Ik zet 'm pas te koop als ik wat anders heb. En ik ben zelf net zo benieuwd!!

Rijtje met waar ik nu naar kijk:
- Ford Focus wagon, vanaf 2012, 1.0 Ecoboost 125pk of 1.6 Ecoboost 150pk. Leuk kleurtje, Titanium uitvoering.
- Honda Civic 1.8? Misschien is het wat.
- Toyota Prius 3, geen Comfort uitvoering. Evt plugin?
- Wat er op m'n werk terugkomt, bijvoorbeeld Octavia/Golf/Leon stationwagon, Octavia hatch of Rapid Spaceback/Ibiza ST?
- BMW E91. Dit is een gaaf exemplaar: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1208544087-bmw-3-serie-touring-318i-bl-apk-nap-navi.html>
- Volvo: V70 is groot/zwaar/onzuinig maar wel gaaf. V50 is me te oud. V60 nog te duur
- Mondeo wagon/hatchback? Indien goede uitvoering en prijs zeker het overwegen waard

Van alles wat dus!

Vandaag de Golf weer even open gezet in het zonnetje, kan ie lekker drogen.
Het probleem was achteraf zo simpel, maar die afvoer zit echt op een plek weggewerkt waar je onmogelijk bij kan...
 
Lastig te vinden met sportstoelen, maar ik ben het volledig met je eens! Zat pas in een recente 1-serie, daarbij merk je dat verschil ook goed.

Nu nog even met de Golf bezig. Kleine lekkage bij een achterlicht. Ik zie niet precies waar, maar de kitrand onder het achterlicht was poreus. Daar dus even een verse kitrand opgelegd, wellicht helpt het. De afdichting zelf lijkt namelijk nog goed.
 
Volgend weekend weer wat onderdelen ophalen voor de VR6:
- VR6 onderlip
- originele deurpanelen in leder
- kabelboom + schakelaar voor stoelverwarming

(y)
 
Barri zei:
- BMW E91. Dit is een gaaf exemplaar: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1208544087-bmw-3-serie-touring-318i-bl-apk-nap-navi.html>

Leuke auto, ik heb ook een E91 318i. Gewone stoelen zitten prima, heb geen enkele behoefte aan sportstoelen...
 
Dit is een mooie E91 Barri!

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1207902264-bmw-3-serie-318i-navi-sportstoelen-leer-pdc-xenon-2x-chroom.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618
 
Mooi interieur, maar verder vooral een grijze station voor veul geld. Voor minder heb je een Prius 3, die een stuk zuiniger is en over automaat beschikt.

En dan is er lekker veel geld over voor de hobby auto's!
 
F Mitsi zei:
Mooi interieur, maar verder vooral een grijze station voor veul geld. Voor minder heb je een Prius 3, die een stuk zuiniger is en over automaat beschikt.

En dan is er lekker veel geld over voor de hobby auto's!

Je haalt de woorden uit m'n mond. (y)
Bovendien rijd je volgend jaar in een nóg ouder model, die door het nieuwe model extra zal afschrijven. Ik vind dat rode best geinig staan, maar een 'match made in heaven' vind ik het ook niet.
 
Zadelsnuiver zei:
Dit is een mooie E91 Barri!

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m1207902264-bmw-3-serie-318i-navi-sportstoelen-leer-pdc-xenon-2x-chroom.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618

Dat is zeker een mooie!(y)

Dat afschrijven bij de komst van een nieuw model zal wel meevallen. Daarvoor zit er veel te veel verschil in prijs.
 
Dat valt dus niet mee, en zie je bij Duitse (imagogevoelige) auto's wel vaker. Kwestie van een bepaalde verschuiving in de markt; er zullen relatief meer exemplaren van het huidige model op de markt komen (meer aanbod) en de generaties zijn in een klap oud(er). Dan kan het zomaar zijn dat je voor bedrag X ineens ook de huidige generatie kunt kopen, en daardoor dalen de prijzen van nog oudere modellen nog verder.
 
Mee eens hoor. Een 3-serie zal echt niet opeens helemaal niks meer waard zijn, die blijven altijd gewild.
Maar verschil tussen oud en nieuw model is gewoon gigantisch, komt een punt waar het oude model in verhouding te duur is vergeleken met het nieuwe model.

Zie dit voorbeeld, allebei uit 2012 maar 1 oud model en 1 nieuw model, zo goed als zelfde uitrusting en prestaties.
Dan moet je wel heeeeel erg graag perse een 6-cilinder hebben wil je voor het oude model gaan.
Staan echt nog heel veel 3-series ( vaak 325 of 330 ) uit 2012 van het oude model te koop voor een +/- 25k, die lijken me echt heel lastig te slijten aangezien de opvolger nu ook prima te krijgen is voor dat budget.

Oud model

Nieuw model
 
RobEU zei:
Dat valt dus niet mee, en zie je bij Duitse (imagogevoelige) auto's wel vaker. Kwestie van een bepaalde verschuiving in de markt; er zullen relatief meer exemplaren van het huidige model op de markt komen (meer aanbod) en de generaties zijn in een klap oud(er). Dan kan het zomaar zijn dat je voor bedrag X ineens ook de huidige generatie kunt kopen, en daardoor dalen de prijzen van nog oudere modellen nog verder.

Op zich heb je absoluut gelijk, alleen de auto in kwestie is van 2011, dus zes- bijna zeven jaar oud. Rij er drie jaar in en hij viert zijn eerste decennium. Dan maakt de komst van een nieuw model, of de eerdere bereikbaarheid van een nieuwer niet zoveel uit dat dit een significant hogere afschrijving oplevert. Dan tellen zaken als staat en kilometerstand zwaarder. Maar nogmaals, jouw betoog klopt in algemene zin zeker.
 
Dat is het issue waar ik met de Focus ook mee zit: zeker de pre-facelifters vind ik nog aardig aan de prijs (in NL is een leuke zelfs rond de 15k), dat is echt veel geld voor een pre-facelifter van een uitlopend model. Maarja, wanneer zal ie in prijs zakken?
 
Idefiqs zei:
RobEU zei:
Dat valt dus niet mee, en zie je bij Duitse (imagogevoelige) auto's wel vaker. Kwestie van een bepaalde verschuiving in de markt; er zullen relatief meer exemplaren van het huidige model op de markt komen (meer aanbod) en de generaties zijn in een klap oud(er). Dan kan het zomaar zijn dat je voor bedrag X ineens ook de huidige generatie kunt kopen, en daardoor dalen de prijzen van nog oudere modellen nog verder.

Op zich heb je absoluut gelijk, alleen de auto in kwestie is van 2011, dus zes- bijna zeven jaar oud. Rij er drie jaar in en hij viert zijn eerste decennium. Dan maakt de komst van een nieuw model, of de eerdere bereikbaarheid van een nieuwer niet zoveel uit dat dit een significant hogere afschrijving oplevert. Dan tellen zaken als staat en kilometerstand zwaarder. Maar nogmaals, jouw betoog klopt in algemene zin zeker.

Zoiets gebeurt natuurlijk ook niet over een nacht, maar het is een algehele verschuiving van waarde naar beneden. Bovendien rij je ook ineens in een nóg ouder model. Nu zal jou dat wellicht boeien, en met mijn oude wrak boeit mij dit ook niet zo, maar ik weet dat Barri graag in een 'nieuwe' auto rijdt. Hoewel het verder een prima auto is natuurlijk, is zo'n E90 qua design al wel dertien jaar oud. En met het nieuwe model in zicht binnenkort gevoelsmatig nóg ouder.

@Barri,
Die generatie Focus houdt opvallend goed z'n waarde. De voorgaande generaties schreven relatief heel snel af en kwam snel in de ramsj-categorie. Ik denk dat je op het nieuwe model moet wachten om een echt noemenswaardige daling te zien. Jij zoekt bovendien naar een benzineauto, dat helpt in deze (veel lease) klasse ook niet mee.
 
Daarom ook dat import uit Duitsland vaak zo veel goedkoper lijkt in deze klasse.
Zie bijvoorbeeld een donkerblauwe Focus wagon 1.0 Ecoboost staan bij Sixt Car Sales in Nurnberg, mooi exemplaar wat zeer rijk is uitgerust en weinig kilometers op de klok heeft staan. Met BPM komt ie op 12k, waar je een vergelijkbare hier met geluk voor 15 a 16k vindt.
Is geen huurauto geweest overigens.
 
Klopt, ik heb hun website bekeken (staat ook nog een leuke rode bij de vestiging in München namelijk) en ze doen best veel. Gewoon een groot occasioncenter eigenlijk, waarbij er meer aanbod is dan alleen ex-rentals. Kon me al niet voorstellen dat zo'n volgepropt exemplaar een huurauto was.
 
Dit weekend dus wat spullen ophalen voor de Golf, maar ook even bij Auto Smeeing langs. Ze hebben een interessante Focus (in saaie kleur) en een mooie Prius staan. Als ik zo door het aanbod scroll is een Focus toch wel wat saai. Dat moet eigenlijk wel een donkerblauwe zijn, dat haalt 'm op.
Maar zo'n Prius oogt in alles echt veel moderner en strakker. Alleen die trekhaak hè...
Focus: <https://www.autosmeeing.nl/ford-focus-wagon-10-ecoboost-125pk-titanium-x-pack-navigatie-elke-zondag-open-auto-smeeing-soest-occasion/occ3709734>
Prius: <https://www.autosmeeing.nl/toyota-prius-18-business-navigatie-elke-zondag-open-auto-smeeing-soest-occasion/occ3674976>
Er staat ook een leuke C4 Cactus. Altijd al een leuk model gevonden. Heb me een beetje ingelezen, maar denk dat het het net niet is voor mij. <https://www.autosmeeing.nl/citroen-c4-cactus-12-vti-shine-navigatie-elke-zondag-open-auto-smeeing-soest-occasion/occ3590532>

edit: dit is trouwens die Focus wagon bij Sixt Car Sales in Nurnberg: <https://suchen.mobile.de/auto-inserat/ford-focus-1-0-eb-xenon-parkassist-shz-bluetooth-n%C3%BCrnberg/248650319.html?action=parkItem>
BPM is nog ongeveer €1500.
 
De eisen worden steeds bijgesteld ja :D
Maar inderdaad, het budget wordt wel iets te hoog. Kijk, die Focus in Duitsland komt totaal op €12.500 ofzo. In NL zijn ze direct een klap duurder. Eigenlijk wel te duur naar mijn zin, maarja, misschien zijn mijn eisen te hoog ;)
Met de Punto kocht ik voor relatief weinig geld een fijne, relatief nieuwe auto met een lage kilometerstand. Die tijden zijn wel voorbij zo te zien.
 
Terug
Bovenaan