Barri's bolides

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barri
  • Startdatum Startdatum
Barri zei:
Maar ik heb helemaal niks met de Ampera. Wellicht ten onrechte?

Wellicht wat meer in verdiepen. Lijkt me financieel gezien geen slechte keus. Nu heb je nog niet perse heel erg veel ruimte nodig. Zijn wel altijd goed uitgerust en relatief snel ook nog. ( en een stuk dynamischer dan een Prius (:P) )

Op Mobile.de kom ik net een leuke Focus tegen : een full option 182pk wagon van 2013.
<https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=248042927>

Ondanks de naam van de aanbieder, verkopen ze meer dan ex huurauto's. Echt van alles, volgens de website. Kan me ook niet voorstellen dat dit een huurauto is geweest.
Ideale is dat de verkoper praktisch naast München airport zit.

Hmmm. Laatste onderhoud 70.000 kilometer en bijna 3 jaar geleden. Dat zou mij toch wel afschrikken. Waarom niet gewoon fatsoenlijk onderhouden ?

@Barri: als je het volledige chassisnummer opvraagt, kan ik voor je kijken welke beurten er binnen de Ford organisatie in DSR (Digitaal Service Register) vastgelegd zijn en wat er bij deze beurten uitgevoerd is.

Lekker kleurtje en de FoFo ziet er netjes uit maar er was eens een tip dat er soms (before) foto's gemaakt worden en bij verkoop/ na de verhuur (after) de before foto's gebruikt worden in de advertentie. :T

Ja, dat van dat onderhoud kan toch haast niet kloppen? Ga ik navragen. Vraag ik direct het chassisnummer op, goede tip Smarter! Kan ik gelijk checken of de genoemde uitrusting klopt.
En ben benieuwd of ie de modificatie aan de koelvloeistof slangen en tankje al gehad heeft.

Overigens is deze ook niet gek : <https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=250118196>
Ford Ford Focus Turnier 1,6l Eco 150PS, AHK, ++EXTRAS
Erstzulassung: 10/2011
Kilometerstand: 83.000 km
Kraftstoffart: Benzin
Leistung: 110 kW (150 PS)
Preis: 10.700 €

Is goedkoper, heeft al een trekhaak, geen xenon, maar staat bij een particulier. En is wat ouder, daarom wel minder bpm.

De tofste kleuren vind ik overigens Mars Rot en Mustard Olive. Het Candy Red van deze is wat meer standaard maar ook mooi. Net als donkerblauw metallic.

Ik vind het pre-facelift front van de Focus III inmiddels wel wat gedateerd ogen. Maar het is verder een heel fijne auto en je krijgt veel waar voor je geld. Met een setje dikke wielen eronder heel goed te pruimen denk ik!(tu)

Vandaag 900km gereden; dagje IAA. Toch maar de Punto meegenomen. De Golf heeft nog wat kleine verlichtingsissues en de Punto had de laatste 5 keer ofzo het regenereren afgebroken, die had dus echt een stevige rit nodig. En wat rijdt dat lekker; die is echt gemaakt voor de snelweg. Nu ie gechipt is, trekt ie ook heerlijk door op de snelweg. Ook heuvelop is het nog prima accelereren! Daar is de auto veel meer in z'n element dan in de file en in de stad.

Zo, weer een update!

Afgelopen vrijdag zijn we getrouwd. Uiteraard hadden we de Kever als trouwauto, maar het eerste stuk reden we met een Buick Century Special convertible welke we (met chauffeur) hadden gehuurd. Heel aardige gast! Ik mocht er zelf ook nog even een blokje mee om. Wat een ding zeg!

Nu lekker aan het nagenieten van een fantastische dag!
En om het autogerelateerd te houden: weer lekker verder zoeken naar Focusjes :) Die rode hierboven, bij een particulier, is toch wel erg interessant.

Gefeliciteerd Barri! Bruid en bruidegom zien er fantastisch uit en zo ook de Buick. Oh en het kevertje mag er ook zijn natuurlijk ;) veel geluk samen!

Heerlijke foto's!
Kun je niet ook even dat filmpje van Facebook hier posten? Daar moest ik echt om lachen.

Veel geluk met jullie huwelijk. De twee automobielen staan er ook stralend op, zijn ook in feeststemming(:P)

Flickr lukte niet, YouTube wel:
<https://youtu.be/BQUrtXJ-rJQ>

En de vlogs laat ik achterwege. Dit is pas mijn derde Youtube upload :D

Gefeliciteerd met jullie huwelijk, Berry! Blijf ook benieuwd naar de auto-updates. Veel geluk samen!

Weer lekker naar auto's aan het zoeken. Het gaat toch tussen de Focus wagon of een Prius, denk ik zo. Morgen eens even bij een Toyota dealer kijken om eens wat meer te voelen en zien van de Prius. Een plugin zou ook nog kunnen; laden kan ik thuis op de oprit (even een draadje trekken) en op het werk. Op 't werk ben ik direct verzekerd van een fijne parkeerplaats dan, altijd fijn! En alles wat ik lees over de Prius is lovend. Qua woon-werk-route zou zo'n Prius mij uitstekend passen. Je kan denken 'wat moet een autoliefhebber met een Prius', maar de techniek is mooi en voor mijn rit is het eigenlijk de ideale auto. Alleen geen trekhaak dus, dat is wel jammer.
Twee voorbeelden:
<https://www.autoscout24.nl/aanbod/-f8963c67-27de-4db5-87b2-e9068ad2a656?pr=0&fromparkdeck=1>
<https://www.autoscout24.nl/aanbod/-eea52c57-7de6-5f77-e053-e350040a8cfe?pr=0&fromparkdeck=1>

Maarja, een Focus rijdt iets strakker denk ik. En de bastuba past beter achterin, en er kan een trekhaak onder.
Twee voorbeelden:
<https://www.autotrader.nl/auto/ford-focus/2013/warffum/8gg2v/ford-focus-wagon-eco-125pk-titanium-trekh-navi-lmv/>
Duur maar top: <https://www.autoscout24.nl/aanbod/-7460e18f-52c7-478f-98f5-852be1555a5a?pr=0&fromparkdeck=1>

Mooie kleurstelling op die Prius Dynamic, erg sjiek hoor! Wel jammer dat je op de Dynamic volgens mij wel keyless entry moet missen maar das ook wel te overkomen natuurlijk.

[Edit] was even in de war tussen comfort en dynamic, de dynamic heeft uiteraard wel full keyless.

Hier kun je mooi alle verschillen in uitrustingsniveau zien:
https://john2211.nl/P3versusP2.htm

Die Dynamic is echt vlakbij mijn werk op de foto's gezet overigens! Kleurstelling is inderdaad helemaal top.
Ik denk dat ik een Prius wel gunstig op m'n werk kan kopen. Vorige week stond er een Comfort, maar die heeft niet eens leer op het stuur :(
De komende tijd komen er vooral plugins terug zag ik.

Overigens is de kofferbak van de Prius wel lekker breed. Mijn bastuba is 110x70x60cm, dus wellicht past ie in de breedte achterin. Dat zou wel top zijn.

Tja, zo'n Prius is vast prima maar ik vind ze ongeveer net zo interessant als een wasmachine en als ze vergelijkbaar rijden met een Auris Hybride zou ik hem absoluut niet willen hebben. Aan de andere kant is het natuurlijk (vooral rationeel gezien) best een goede optie en ze zien er met 17 inch velgen nog niet eens zo gek uit. De Focus vind ik zelf beter rijden, maar als ik heel eerlijk ben vind ik die twee uit je laatste post wel heel saai. Die hebben niet eens een bijzonder kleurtje of een leuk setje velgen. Ook vind ik hem van buiten, maar met name van binnen een beetje verouderd over komen.

@Berry Nog verdiept in de Ampera of is dat echt geen optie ?
Kan voldoen mits de kofferbak en / of achterbank voldoende groot is voor jouw instrument :}

Alle luxe en opties die je maar kan wensen.

Ampera

opel-ampera-1-4-hybrid-navi-leder-bose-camera-ex-btw-25205923-34.jpg

Ampera vind ik echt helemaal niks aan. Daarnaast is de kofferbak ook niet ideaal voor mij.
Een Prius is leuk, maar moet wel 17 inch hebben inderdaad. En ik rij zo'n 22 a 23k per jaar, waarvan het meeste de woon-werk-route is. Dan kan ik wel een auto kopen voor het lekkere sturen en het goed presteren op de Autobahn, maar daar kom ik echt nauwelijks... En voor dagelijks gebruik, ook door de stad, moet een auto ook gewoon wat rust brengen. Dat mis ik nu wel.
De Focus: ik vind zo'n blauwe erg mooi. Mars red mag ook, of eventueel Candy red. De velgen van deze exemplaren zijn netjes, maar de vijfspaaks 18 inch is leuker ja. En een exemplaar uit Duitsland heeft meestal de Sony radio, dat toont al wat beter.

Dat zou wel heel top zijn! Dat soort maten kan ik namelijk echt nergens vinden. Denk dat de klepopening wat smaller is, maar als ie diagonaal (bijv van rand opening links, tot rechts in de breedte in de kofferruimte) tenminste 110cm is, dan past ie er in.

Eigenlijk snap ik de aversie tegen de Prius van veel mensen niet zo goed. Het is een zeer vooruitstrevende auto met prachtige techniek aan boord. En het voorlaatste model ziet er m.i. gewoon prima uit. Zou niet weten waarom het geen liefhebbersauto kan zijn.

Barri zei:
Dat zou wel heel top zijn! Dat soort maten kan ik namelijk echt nergens vinden. Denk dat de klepopening wat smaller is, maar als ie diagonaal (bijv van rand opening links, tot rechts in de breedte in de kofferruimte) tenminste 110cm is, dan past ie er in.

De opening zelf is vrijwel exact 100 cm, maar de diagonale maat die jij bedoelt is zo'n 120 cm. Hoop dat je er wat aan hebt (tu)

Toen ik vorig jaar voor dezelfde keus stond heb ik voor de Prius gekozen. We hadden toen een '11 Fiësta en '02 206 cc op de oprit staan. We wilde graag een grotere auto met het oog op de toemost enzo.

Omdat Ford beviel toen ook de Focus als kandidaat gehad, een mooie rode in Hilversum. Uiteindelijk hebben we de Fiësta gehouden als tweede auto en de Peug ingeruild om een Prius.

Ik rijd dagdagelijks in de file van Amersfoort naar Utrecht, dan is de Prius echt heerlijk. Ik zou zeker de dynamic adviseren, heb ik ook, je hebt dan een behoorlijk luxe auto: keyless entry, LED koplampen, regen- lichtsensor, achteruitrijcamera, hij kan zichzelf inparkeren (!!!) en in de dynamic heb je het mooi geïntegreerde navi-systeem, die is nèt wat mooier dan dealeropties die je in veel aspirations ziet. En ja, die 17 inch velgen maken de boel wel af.

Wat mij voor de Prius heeft doen kiezen is het comfort, het feit dat de kans op technische malheur erg klein is en de ruimte (je kunt er behoorlijk wat in kwijt). Ten opzichte van de Focus (en heel veel andere soortgelijken) is dat je in Prius ècht hte gevoel hebt in iets moderns te rijden, het dashboard ziet er natuurlijk futuristisch uit, bij het wegrijden hoor je nauwelijks iets en je bent omgeven door slimme techniek. En wil je lol? Trap hem op z'n straat en je bent vrij vaak als eerste weg bij het stoplicht!

Kortom, een dikke aanrader! En laat al die Prius-haters lekker denken, zij weten niet beter.

@Zadelsnuiver : dank! Een opening van 100cm breed is opvallend breed. Maar het lijkt dus ruim genoeg!

@AvdB: dank voor je reactie! Jij stond inderdaad voor dezelfde keus. Goed te lezen dat de Prius goed bevalt. Mijn woon-werkroute gaat van Vreeland naar Amersfoort, dus ook een substantieel deel in de stad (Hilversum). Dus daar past een Prius prima bij.

Een echte rijdersauto is de Prius niet, maar het einde wel erg relaxed. Zeker in stadsverkeer is de cvt ideaal! En lekker zuinig, met onze prius rijden in de winter 1 op 19 en zomers dik 1 op 20. Komt ook deels door het huis, waarbij je constant ziet hoe snel je rijdt, en we daardoor toch rustiger zijn gaan rijden :O

Sja, waarvoor heb je een rijdersauto nodig? Om vol gas door klaverbladen te gaan? Ik merk dat ik met de ritten die ik rij goed uit zou zijn met een comfortabele auto. Maarja, dan geen trekhaak.
En met een Prius wil ik de vr6 er waarschijnlijk wel naast houden. Bij een snelle Focus misschien minder snel? Daarnaast is de trekhaak van de vr6 een goed excuus :)

Dit is ook een bijzondere kleur Prius. Wel gek, ze vermelden een ex ex prijs.
<https://www.autoscout24.nl/aanbod/toyota-prius-1-8-business-ex-btw-navi-clima-camera-elektro-benzine-rood-640e1e23-5ba6-4a66-a6b5-5e484fc9eb41>

De Prius wordt bij de vleet geëxporteerd. Niet zo heel gek die ex btw prijs.

De meesten zijn zakelijk gereden en zullen dat ook nu weer worden, dus een BTW auto.
Zelfde bij de Opel Ampera, die prijzen zijn bijna altijd vermeld ex. de BTW.

Wel heel fraai zo in die kleur en exclusief! Heb zoiets echt nog nooit gezien!

Heb niet zo veel verstand van BTW enzo maar zou dat nog een aanzienlijk bedrag zijn? As het net als BPM gebaseerd is op uitstoot kan het vrij gunstig zijn, of is dit gewoon 21% van de nieuwwaarde totdat de auto 6 jaar oud is of zoiets?

Heb niet zo veel verstand van BTW enzo maar zou dat nog een aanzienlijk bedrag zijn? As het net als BPM gebaseerd is op uitstoot kan het vrij gunstig zijn, of is dit gewoon 21% van de nieuwwaarde totdat de auto 6 jaar oud is of zoiets?

Gewoon 21% extra over de genoemde ex btw bedragen, dus een flink bedrag erbij nog.

Barri zei:
Sja, waarvoor heb je een rijdersauto nodig? Om vol gas door klaverbladen te gaan? Ik merk dat ik met de ritten die ik rij goed uit zou zijn met een comfortabele auto. Maarja, dan geen trekhaak.
En met een Prius wil ik de vr6 er waarschijnlijk wel naast houden. Bij een snelle Focus misschien minder snel? Daarnaast is de trekhaak van de vr6 een goed excuus :)

Daar viel de Focus mij een beetje tegen eerlijk gezegd, ik had hem wel erg snel over de voorwielen aan het glijden voor mijn gevoel. Misschien lag het aan dat exemplaar (het was een shortlease/huur auto), heb het bij anderen nooit zo uitgeprobeerd. De VR6 moet je er in beide gevallen natuurlijk gewoon bij houden. (tu)

Eerst even wat repareren aan de VR6. Ik vond 'm al zo vochtig van binnen, is het tapijt links drijfnat. Ik vermoed een lekkage van de afvoer van het dakraam. Probleem: het dakraam schuift niet meer dus dat slangetje kan ik niet bij. Oplossing: ander dakraam er in...

En een Focus gaat misschien ook wel snel naar buiten, maar de C-Max van mijn vader duikt veel meer de bocht in dan elke Volkswagen en helemaal mijn Punto. De DS3 kwam er nog wel bij in de buurt, die stuurde ook lekker.

Verder vandaag even de Punto gewassen en uitgezogen. Ook de originele TomTom gereset, en die doet het weer perfect. Ik kan 'm nu ook koppelen aan de auto, dus de autogegevens op de TomTom weergeven. Leuk!
En alvast wat fotootjes gemaakt van de Punto, voor het geval ie snel op Autoscout moet:

Terug
Bovenaan