forumproblemen: 503 - foutmeldingen - traag - verdwenen posts enz. enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
We zijn inderdaad bezig met de nieuwe DPG brede inlog. Als je problemen ervaart zijn een paar zaken die kunnen helpen:
- browser afsluiten en opnieuw starten
- de site in incognitomodus openen
In grote lijnen zou het dan goed moeten gaan.

Forum kan ik nu inderdaad wel op als in in incognitomodus inlog.
Niet ideaal, maar beter als er niet op kunnen!

Wtf ik log in, heb ik een nieuw account?! Mijn 10 jaar oude profiel pleite. Wat een ballen site is dit toch zeg

Wat is dat toch met deze site. na al die jaren nog steeds problemen.

Op de PC kent Chrome deze site helemaal niet meer, kan er nu alleen nog op via Edge, via de telefoon kan ik nog wel lezen maar ook niet meer inloggen.

Echt kansloos gewoon.

PS : Wel positief dat aan het aantal huidige online gebruikers te zien een hoop nieuwe mensen deze site gevonden hebben :rolleyes:

Haha, wat een puinzooi inderdaad...

Ben oprecht benieuwd hoe je dit voor elkaar krijgt, van 'okay' naar een site vol problemen, zonder enige verandering van functies. Knap!

Soms als ik wissel van FP naar dit forumgedeelte, laadt dat niet (Safari) en/ of moet ik opnieuw inloggen.

Via Chrome werkt het hele forum gebeuren niet meer, dacht eerst dat het aan mijn pc lag maar dat is het niet .. (n)

Bimmert zei:
Soms als ik wissel van FP naar dit forumgedeelte, laadt dat niet (Safari) en/ of moet ik opnieuw inloggen.
Opnieuw inloggen, niet kloppende username, traag, instabiel echt een rommel is het. Inloggen moet nu ook via een of ander DPG gedoe.
Waar is mijn username gebleven? Bij iedereen in de online gebruikerslijst zie ik voornamen met getalletjes er achter?

Edit: iedereen heeft ook een aanmelddatum op het forum van 9 februari 2023 staan. Er is kennelijk een clean sweep gedaan. Tsjongejongejonge.

Sjoerd 9131650 zei:
Edit: iedereen heeft ook een aanmelddatum op het forum van 9 februari 2023 staan. Er is kennelijk een clean sweep gedaan. Tsjongejongejonge.
Niet iedereen, ik log al in met DPG en heb gewoon mijn aanmeld datum van 2021 staan. De gemelde problemen hebben gelukkig ook geen last van.

Volv0 zei:
hoofdpagina doet het wel normaal bij mij,forum lastiger.wilde even checken!

Het probleem is hier ook alleen op het forum en dan ook alleen op het tablet met Samsung browser. Op de laptop geen probleen.

Wel heel veel nieuwe leden zie ik onderaan. o_O

Ik had ook veel problemen met inloggen. En nu met mijn moderator rechten waardoor ik die irritante spammer niet kan blocken. Dus excuses daarvoor :)

Welke kluns heeft wat veranderd dan, precies? Als het forum zelf al zo krakkemikkig is geworden, hoe zit het dan met privacy-gevoelige informatie?

Welke privacy gevoelige informatie heeft men van jou, behalve je mailadres? En waarom zou dat direct op straat liggen als er een bepaalde instelling net iets anders staat? Onnodige stemmingmakerij.

Naam, e-mailadres, dat soort dingen inderdaad. Enkele instellingen staan net iets anders dan? Het lijkt een veel groter probleem dan dat. De site werkt sloom, inloggen is lastig, bots duiken op, komt niet over alsof het alleen een instelling is die net anders staat. Maar aangezien jij dat wel weet, verlicht mij/ons aub;)

haarr zei:
Volv0 zei:
hoofdpagina doet het wel normaal bij mij,forum lastiger.wilde even checken!

Het probleem is hier ook alleen op het forum en dan ook alleen op het tablet met Samsung browser. Op de laptop geen probleen.

Verschilt per persoon ook hoor. Ik kom met Google Chrome op de hoofdpagina maar als ik daar op een artikel klik dan krijg ik "Deze pagina werkt niet. Als het probleem blijft optreden, neem je contact op met de site-eigenaar. HTTP ERROR 400".

Jan 7666490 zei:
Naam, e-mailadres, dat soort dingen inderdaad

lol, dan vul je toch gewoon niet je echte naam in? Daarnaast is dit niet je eerste profiel (EclecticBlue, Joop etc) dus mogelijk ook een e-mail die je speciaal hebt aangemaakt voor dit forum.Dus waar maak je je druk om?

MCW 84 zei:
Ik heb alle cookies verwijderd. Nu kan ik wel redelijk normaal op het forum.

Werkt bij mij helaas ook niet, blijf de foutmelding houden als ik inlog.
Via incognito-modus gaat het wel.
Maar ook dan krijg ik eerst een foutmelding (error 500) maar na het vernieuwen van de pagina kan ik op het forum.

Hier ook af en toe een foutmelding maar na het vernieuwen van de pagina werkt alles gewoon prima, ook op de smartphone of tablet. Wel moet ik soms een paar keer vernieuwen voordat ik ben ingelogd als ik swith van telefoon naar laptop of tablet.

Het is een syntaxfout in de forumdatabase. Kennelijk hebben ze iets geüpdatet waardoor die syntaxfout erin geslopen is. Dat kan met beveiliging te maken hebben, maar ook een een PHP parseerfout zijn in de koppeling tussen de website en het forum. Hoogst irritant. Ik hoop dat er iemand naar kijkt.

ginkelvanmichiel zei:
Het is een syntaxfout in de forumdatabase. Kennelijk hebben ze iets geüpdatet waardoor die syntaxfout erin geslopen is. Dat kan met beveiliging te maken hebben, maar ook een een PHP parseerfout zijn in de koppeling tussen de website en het forum. Hoogst irritant. Ik hoop dat er iemand naar kijkt.

Ik heb niet echt het idee dat het forum hier een hoge prioriteit heeft.

Ik kan mijn verbruik niet meer invoeren in de verbruiksmonitor. Terwijl ik andere gebruikers nog wel zie met updates van met datum 10-2.

Ik kan wel op verbruik bekijken klikken ik zie dan in een fractie van een seconde tankbeurt toevoegen en al vrij snel ga je weer terug naar de pagina waar je weg komt

Cookies verwijderen lijkt wel te helpen. Daarna nog maar één keer een foutmelding, daarna niet meer.

Ik heb de cookies ook verwijderd en dat lijkt het te verbeteren maar toch moet ik meestal de pagina een tweede keer laden.

Ik ben er ook weer. Inlog op het account werd nu wel geaccepteerd door DPG. Kreeg eerst een blanco pagina, twee keer F5 en toen zat ik weer op het vertrouwde scherm. :)

Firefox browser gebruik ik.

Het loopt hier ook nog niet soepel: eerst foutmelding, daarna inlogprobleempje.
Een ander puntje: kan het niet zo ingesteld worden dat je na het plaatsen van een bericht automatisch weer in het betreffende topic komt?

Muddy Bandit zei:
Een ander puntje: kan het niet zo ingesteld worden dat je na het plaatsen van een bericht automatisch weer in het betreffende topic komt?

Er staat me ergens vaag bij dat dit vroeger ook altijd zo was. Reactie plaatsen was gewoon in het topic blijven ipv automatisch terug naar het forumoverzicht...

Kon mij niet meer inloggen (Error 400). Een nieuw wachtwoord aangevraagd en via de incognito-page aangemeld. Zo kwam er weer in. Na het lezen van berichten mij netjes afgemeld. Nu weer geprobeerd met aanmelden. Nu ERROR 550 (kan niet bewerkt worden...) maar het bleek dat de toegang tot de Autoweek-page via de incognito-page toch geaccepteerd wordt en nu dus weer ingelogd. Wat een geklooi, hopelijk wordt het probleem spoedig opgelost....

Ik krijg nu elke keer als ik van de homepage naar het forum wil een niet beschikbaar melding maar op de getoonde knop drukken komt het forum tevoorschijn.

Ook kan ik van 1 auto, de bovenste in de lijst van mijn auto's, de verbruiksmonitor niet openen/bijwerken. De pagina opent maar na een korte bewegingsanimatie kom ik weer terug in het vorige scherm.

Ik heb hetzelfde probleem als 406c. Forum wilde inderdaad eerst niet meer laden (ik dacht even dat het gewoon verwijderd was), maar extra F5 en dan werkt het wel
De verbruiksmonitor van mijn auto (mazda 3) kan ik ook niet meer aanpassen, gelukkig had ik de laatste review update net gedaan, want die kan ik ook niet meer bereiken. Ook de eerdere reviews van de Renault Clio en de Mazda 2 zijn onbereikbaar, pagina lijkt te laden, gaat dan echter naar een wit scherm en komt weer terug op de overzichtspagina. Is dit werk in uitvoering of bijwerkingen van een update?

bedankt voor de inspiratie. Tenslotte is het zo dat de nieuwe normen de oude verdrijven en dat dit met een flinke knal gebeurt ;)

https://www.youtube.com/watch?v=A-9_TUpYHbc

Op het forum ben ik ingelogd. Maar in de carbase een oud testverslag downloaden lukt niet. Daar moet ik inloggen.. maar de inlogpagina verschijnt niet. :confused:

Ik moet iedere keer als ik de hoofdpagina open mij opnieuw inloggen. Ga ik vervolgens naar het Forum krijg ik eerst een foutmelding. Kan de pagina niet laden. Opnieuw verversen en dan lukt het wel.
Boel al opgeschoond, cookies verwijderd etc, maar het loopt nog steeds niet zoals "vroeger" .

Tim89 zei:
Ik kan mijn verbruik niet meer invoeren in de verbruiksmonitor. Terwijl ik andere gebruikers nog wel zie met updates van met datum 10-2.

Ik kan wel op verbruik bekijken klikken ik zie dan in een fractie van een seconde tankbeurt toevoegen en al vrij snel ga je weer terug naar de pagina waar je weg komt

Heb hetzelfde hier. Signalement van auto opent ook niet. Wel die van een aantal 'vorige auto's'.

Ik heb het idee dat zowel site als platform gebaseerd zijn op een oud protocol, net als de belastingdienst. Als je dat probeert te updaten crasht het. Eigenlijk moet er dus heel simpel een nieuwe site worden opgebouwd, waar ze de forumdatabase aan koppelen. Dat is minder werk dan alle bugs eruit halen, én er gaat niets verloren.

HarrieD zei:
Ik moet iedere keer als ik de hoofdpagina open mij opnieuw inloggen. Ga ik vervolgens naar het Forum krijg ik eerst een foutmelding. Kan de pagina niet laden. Opnieuw verversen en dan lukt het wel.

Ook hier precies dit. Lijkt wel of het forum is losgekoppeld van de nieuwssite.

D Elzinga zei:
Muddy Bandit zei:

Er staat me ergens vaag bij dat dit vroeger ook altijd zo was. Reactie plaatsen was gewoon in het topic blijven ipv automatisch terug naar het forumoverzicht...

Valt mij ook op. Vreemd....

Dave R1517 zei:
Ik heb de cookies ook verwijderd en dat lijkt het te verbeteren maar toch moet ik meestal de pagina een tweede keer laden.

Dit. Steeds opnieuw inloggen, foutmelding, nogmaals laden en tijdelijk of half door.
Kennelijk als ongevraagde bijkomstigheid ook meteen een account/inlog voor de andere dpgmeuk. Is niet per se welkom (n)

Het heeft even geduurd, na meerdere malen het wissen van alle browsergegevens en cookies kan ik via mn telefoon eindelijk weer op het forum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan