forumproblemen: 503 - foutmeldingen - traag - verdwenen posts enz. enz.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb hier nu 2 profielen tegelijk actief. Dat van de FP (waar ik vanochtend al gepost heb) is mijn originele en hier heb ik nu een andere.

Dat komt sinds die DPG reset van vorige week. Omdat mijn mailadres van 20 jaar geleden niet meer bestaat en ik het paswoord niet direct meer wist een nieuw account aangemaakt van lieverlede. Toen ben ik wat beginnen gokken met dat oude paswoord en zowaar na x pogingen kon ik weer inloggen met mijn oude account…

Het is vreselijk qua inloggen. Op andere DPG-website sta ik ingelogd, kom ik weer terug op Autoweek, ben ik uitgelogd.
Dan ga ik naar mijn profiel, ben ik ineens weer ingelogd maar druk ik op het forum krijg ik een foutmelding.

Wat een gepruts.

Ik kan momenteel niet posten op de voorpagina als op de review pagina, ik heb nog niet genoeg gepost en hij moet goedgekeurd worden. Helaas gebeurt er daarna niks.

Bimmert zei:
Het inlogprobleem lijkt me opgelost. Wel vind ik het forum erg traag.

Ik was te voorbarig, het is nog steeds problematisch. Het laden van een artikel op de FP gaat traag, en van FP naar het forum klikken levert eerst een blanco pagina op en dan bij verversen kom ik hier pas.

Sanoma zei:
Het is vreselijk qua inloggen. Op andere DPG-website sta ik ingelogd, kom ik weer terug op Autoweek, ben ik uitgelogd.
Dan ga ik naar mijn profiel, ben ik ineens weer ingelogd maar druk ik op het forum krijg ik een foutmelding.

Wat een gepruts.

Inderdaad, zo gaat het hier exact hetzelfde.... en als ik vervolgens in die foutmelding op "vernieuwen" druk dan ben ik opeens wel weer ingelogd en is het AW-forum eindelijk weer toegankelijk.:S
Het automatisch inloggen van vroeger gaat tegenwoordig niet niet meer helemaal automatisch.

Bij elke sessie moet ik eerst uitloggen en weer opnieuw inloggen, echt waardeloos. Als dat zo doorgaat hef ik mijn account op. :|

Wat een gedoe zeg, inloggen, maar dan ben ik niet ingelogd, probeer ik het nog eens, en dan weer dat ik ben ingelogd, uit eindelijk heb ik meer eens hard uitgelogd, en daarna weer inloggen, dan krijg ik een wit scherm en dan nog maar eens een keer inloggen en dan wonder boven wonder, ik ben ingelogd.

In het andere draadje wordt het volgende door de forumbeheerder gemeld:

Naar het schijnt kun je het inlogprobleem nu oplossen door je cookies te wissen.

RobertS86 zei:
Hi all,

Het klopt inderdaad dat er momenteel wat technische ongemakkelijkheden zijn binnen het forum, echter heeft dit wel een goede reden. Naast dat we vorige week zijn overgestapt op een DPG breed single sign-on systeem, zijn we druk bezig met de bouw van het nieuwe forum! Hierdoor loopt alles even wat minder soepel en kan er soms dus even een error tussendoor wandelen smiling bouncing smiley Met name het besproken Chrome issue hierboven was een vrij hinderlijke.

Durashift had het inderdaad bij het juiste eind en zitten we in de fase waarin er op de achtergrond wat veranderingen zijn binnen de techniek. Deze veranderingen zijn uiteraard wel nodig om de overstap naar een nieuw forum te maken. We verwachten ook dat deze overstap in de komende weken al zal plaatsvinden. Dit is uiteraard prettig omdat we dan ook actief jullie suggesties kunnen doorvoeren. Binnen de huidige tool was het helaas nog niet mogelijk.

Een stille dood is er dus zeker niet big smile smiley Sterker nog, we verwachten dit jaar een mooie toename op het forum met features die het gebruik zeker zullen gaan verbeteren!

Ook wel vervelend is de foutmelding "Deze pagina werkt niet" elke keer als je van de hoofdpagina naar "Actieve topics" wil gaan.

Marleen 1745655 zei:
Leuk die DPG single sign on... Wat ik ook probeer, ik kan alleen maar op naam van mijn vriendin posten hier op het forum. Knap waardeloos.
En ik kan niet meer de artikelen van het AD lezen op het account van mijn vrouw... :)

Marleen 1745655 zei:
Leuk die DPG single sign on... Wat ik ook probeer, ik kan alleen maar op naam van mijn vriendin posten hier op het forum. Knap waardeloos.

Misschien gebruiken jullie een en hetzelfde apparaat (bijv. een tablet) met jullie beider accounts?

Als ik nog even mag zeuren. Als je op de FP een artikel opent met Safari, is de tekst links op het scherm geplaatst, en de rechterkant van het scherm heeft een witte kolom. Dat is layout- technisch niet mooi of handig.

Het is dat ik auto's zo leuk vind anders kieperde ik AW gelijk uit de favorieten in de browser en beeindigde ik het account. Iedere keer inloggen, zelfs als je tussentijds even wat anders gedaan hebt. Wil je het forum openen krijg je een foutmelding en moet er weer opnieuw geladen worden. Verwijderen van cookies helpt niet en alle andere opruimacties ook niet. Problematische site geworden terwijl het eerst goed werkte. Waarom waarom.

MCW 84 zei:
Inmiddels al twee weken deze ellende. Je zou toch verwachten dat ze er alles aan doen om het op te lossen.

Inderdaad. Laten we er dan ook maar van uitgaan dat er hard gewerkt wordt achter de schermen om het op te lossen.

Op 10.02.2023 heb ik reeds geschreven, nu op 26.02.2023 is de toestand nog steeds hetzelfde en dus niet verbeterd.
Het valt me ook op dat er zeer weinig nieuwe bijdragen gepubliceerd worden door AW, blijkbaar hebben ze er zelf ook geen grap meer aan.
Kijk het zo nog een tijdje aan, lees alleen maar en geef voorlopig ook geen reacties meer.

rw54 zei:
Op 10.02.2023 heb ik reeds geschreven, nu op 26.02.2023 is de toestand nog steeds hetzelfde en dus niet verbeterd.
Het valt me ook op dat er zeer weinig nieuwe bijdragen gepubliceerd worden door AW, blijkbaar hebben ze er zelf ook geen grap meer aan.
Kijk het zo nog een tijdje aan, lees alleen maar en geef voorlopig ook geen reacties meer.
Er is al aangegeven dat ze druk bezig zijn met het forum en dat kan wel wat langer duren dan 2 weken.

Frits79 zei:
rw54 zei:
Er is al aangegeven dat ze druk bezig zijn met het forum en dat kan wel wat langer duren dan 2 weken.

Duurt allemaal veel te lang, input van AW op het forum is ook minimaal. Het is niet raar dat het forum leeg loopt.

Ja als mensen geen geduld hebben dan loopt het forum leeg en wat verwacht je? Dagelijks updates met wat er allemaal gedaan is? Ik denk dat 75% daar toch helemaal niks van snapt. Gewoon even nog wat geduld, maar dat kennen de meeste mensen tegenwoordig niet meer.

Geduld, geduld... ik begrijp het probleem dat Carfanatic probeert te uiten wel: er is een functioneel werkend forum en dan moet technisch van alles worden veranderd (om een strategische zakelijke beslissing) en dat wordt niet goed voorbereid (lees doorgedacht en/of uitgetest) en blijkt er na omzetting naar het nieuwe systeem van alles mis te lopen en niet meer te werken. Waarom moeten de gebruikers dan geduld hebben? Wij vroegen niet om verandering, dat wilde de uitgever. Als je begrip wilt kweken voor de problematiek, moet je er wel over communiceren: dit en dit is misgegaan, dit is ons stappenplan om dat op te lossen, we zijn nu bij stap x, of het stappenplan gaat trager dan verwacht door onvoorzien probleem y, etc. etc. En zo kun je ook geduld kweken. Alleen maar roepen 'er wordt achter de schermen had gewerkt aan een oplossing', daarmee bereik je niets.

Het zeuren om het zeuren is duidelijk weer begonnen.
Ja de gebruiker wil veranderingen, want op de vraag wat je toegevoegd kwamen er ideeën en dan heb je een moderner forum nodig.
Daarbij is Autoweek helemaal niemand is verschuldigd. De gebruikers komen toch wel weer terug en anders maar niet, maar klagen als een stel verwende kleuters gaat echt geen verschil maken.

moet je er wel over communiceren: dit en dit is misgegaan, dit is ons stappenplan om dat op te lossen, we zijn nu bij stap x, of het stappenplan gaat trager dan verwacht door onvoorzien probleem y, etc. etc.

Overdrijven is ook een kunst. Dit is een gratis forum, niet je werkplek.

autoweek.jpg

It gets boring...

^^ als je dan kiest voor opnieuw laden, dan doet de pagina het toch?

Althans, zo werkt het nu bij mij (FireFox browser). Ik krijg ook die browserregel met addon erin te zien. F5 drukken en ik kan hier reageren, na de knop inloggen gedrukt te hebben.

Frits79 zei:
(..)De gebruikers komen toch wel weer terug en anders maar niet (..)

Nou, dan wordt het een dooie boel hier. Eén van de charmes / aantrekkingskracht van een forum is toch wel de activiteiten. Levendige discussies zijn, vind ik, een stuk attractiever dan dat je na vijf minuten alle mutaties van één dag hebt bijgelezen..

Carfanatic zei:
(..)Duurt allemaal veel te lang, input van AW op het forum is ook minimaal. Het is niet raar dat het forum leeg loopt.
(..)

Ik ben het nu wel met je eens. Er is een community manager. Juist nu de community behoefte heeft aan oplossingen en communicatie.. blijft het stil.

Zeer waarschijnlijk zal de community taak alle DPG forums behelzen en niet exclusief voor Autoweek. Wellicht zijn de te managen issues op een ander DPG fora groter en tijdrovender?

Carfanatic zei:
Ik ben het nu wel met je eens. Er is een community manager. Juist nu de community behoefte heeft aan oplossingen en communicatie.. blijft het stil.

Die hele rol lijkt inderdaad niet meer dan een wassen neus. Er is in al die tijd niks veranderd, en wat er anders is is een verslechterde techniek achter het forum. Ergens gaat er iets dus behoorlijk fout...

Zo juist ingelogd via toegezonden code per e-mail en merk nu dat een als goed bevonden bijdrage van een mede-forummer niet meer door een "+" te waarderen is.

Kan je wel reageren op dat onderwerp?

Zo ja, dan ben je wel ingelogd.
Zo nee, dan nogmaals op inloggen drukken, dan verschijnt waarschijnlijk je accountpagina. Dan ben je ingelogd. Ga terug naar dit forum (of de hoofdpagina) en vermoedelijk moet je dan nogmaals F5 drukken, dan is de pagina geladen. :T

Ingelogd en kom ook op mijn accountpagina. Als ik wissel naar bv. het autonieuws kan ik op een thema schrijven, wordt geplaatst en ook leesbaar voor anderen. Maar de "+" blijven donker en kan zo niet meer mijn stille toestemming geven voor iets wat een medeforummer schrijft.

Heb zojuist nog ingelogd met wachtwoord, ging zonder problemen.
Blijkbaar toch nog niet alles voor elkaar bij DPG media.
Wel blijft het vervelend dat ik nog steeds geen plusjes kan geven.

Klaar met deze ballen site. Kwestie van tijd tot het forum wordt opgedoekt. Kan niet eens meer inloggen op de frontpage

Ik ben 2 oudere reviews van Mijn Auto “kwijt”. .. als je op mijn profiel klikt zie je ze niet meer, ik kan zelf nog zien en aanklikken onder mijn account.
Hopelijk kinderziektes en op naar het vernieuwde forum!!

Wel apart: heb ik eindelijk zo’n beetje de grootste telefoon (iPhone MAX), kan ik geen smilies toevoegen zonder in landscape te moeten.:|
Ze verdwijnen telkens net uit beeld:
Ur4YHFm.png

Wat helaas nog niet opgelost is, is het feit dat als ik al eens wat plaats op de voorpagina ik nog steeds goedkeuring nodig heb.

Heeft nog iemand anders last van traag of zelfs helemaal niet laden van dit forum? Ik heb inmiddels mijn modem/router gereset, m'n pc opnieuw gestart, maar niets helpt. Andere sites en zelfs andere pagina's op deze site doen het wel gewoon.

Geen last van een traag forum hier.

Maar wat me de laatste tijd wel opvalt is dat van diverse leden zonder avatar, maar met placeholder (silhouet)
De placeholder wel werkt in het profiel. maar die in de topic overzichten en in de topics zelf naar een compleet andere link leiden, die niet (meer) bestaat en er dus een afbeeldingsfout of witte avatar over blijft.
Kan simpel worden opgelost door die link weer werkend te maken. (lapmiddeltje) Waardoor het precies veroorzaakt wordt kan ik niet terugvinden.

Maar het is wel vreemd dat dit nu ineens gebeurt.
Zijn ze toch wat aan het sleutelen op de achtergrond, of hebben ze oude bestanden van het forum lopen verwijderen?

Klopt, is doorgegeven:

De server is herstart. Dat verhelpt het voor nu. Devops gaat vandaag verder onderzoeken waar dit telkens vandaan komt.

Het rode puntje bij het mannetje rechts boven om daar aansluitend in te loggen is niet meer aanwezig.
Tevens kan ik sinds de wissel naar het nwe. forum geen berichten meer met een + waarderen.

Het rode puntje bij het mannetje rechts boven om daar aansluitend in te loggen is niet meer aanwezig.
Die kwestie heb ik in September ook al eens aangekaart: https://www.autoweek.nl/forum/threads/nieuw-autoweek-forum-feedback-topic.10362/post-668527

Komt door de koppeling tussen oude accounts en het dpg account wat niet goed werkt. En daarbij dus ook dat het forum zelf niet goed gekoppeld lijkt te zijn. Waardoor ook de inlogproblemen en een hoop andere problemen aanwezig zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan