smarter: 2023 Mini Cooper cabrio en Audi A5 Sportback

Toch jammer dat de Lexus nu weg is, gelukkig heb ik hem in het echt kunnen zien, helaas heb ik niet de Eldorado er naast kunnen zetten...

Gelukkig volgt er direct een leuke zoektocht. Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen. Je zei dat je je voornamelijk aangetrokken voelt tot Fransozen op het moment, je bent toch niet gaan kijken bij een Citroën C4 Coupé? Daar ben je op het forum inmiddels zo uniek niet meer mee.:T

Toch nog eentje gevonden. Als een Sebring cabriolet een optie was, dan is dit misschien al helemaal leuk:

Gewoon Dirk zei:
...je bent toch niet gaan kijken bij een Citroën C4 Coupé? Daar ben je op het forum inmiddels zo uniek niet meer mee.:T

Dat zou wel erg leuk zijn! Tot nu toe echt geen moment spijt van gehad, wat een fijne auto (y)

Ik ben ook echt heel erg benieuwd wat er nu in de gewiste post stond, laat je het wel weten wat het was ook als de koop niet doorgaat?

Ik kan vandaag niet weg op werk, maar mijn vrouw is al even wezen kijken bij het autobedrijf. Zij heeft hem in ieder geval goedgekeurd. Ik ga er zelf morgenochtend heen om te zien of het wat is.

smarter zei:
Degene die hem nu gekocht heeft zet hem op de zaak, betaalt een schijntje bijtelling in de youngtimer regeling en laat hem volgende week lachend servicen voor 2,5K bij de Lexus dealer op kosten van zijn bedrijf.

Jammer dat ie weg is, maar ik begrijp het goed. Het zijn dure auto's, leuk als ze het zakelijk kan verrekenen maar voor de particulier een dure hobby

Als het niets wordt nog wat suggesties:

https://www.autotrack.nl/tweedehands/honda/accord/32678703
0-MOR-349526702-thumbnail.jpg

https://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/c70/30224690
0-MOR-24374449-thumbnail.jpg

https://www.autotrack.nl/tweedehands/mg/zt/32739143
0-MOR-360491446-thumbnail.jpg

https://www.autotrack.nl/tweedehands/xedos/9-serie/33412711
0-58822602-b195-thumbnail.jpg

Man, wat zijn er toch veel leuke auto's te koop. Ik denk dat ik toch niet moet overhaasten en wat rustiger de tijd moet nemen.

Aan de andere kant levert een impulsaankoop vaak wel een goed verhaal op. Altijd leuk voor de meelezers.:T

Zo een MG ZT kan ik ook wel waarderen, daar waar ik de 75 maar een potsierlijk ding vind.

Deze Lybra heeft mijn vrouw vandaag bekeken.

lancia-lybra-2-0-emblema-navi-clima-leder-cruisec-nwe-apk-21541100-1.jpg

lancia-lybra-2-0-emblema-navi-clima-leder-cruisec-nwe-apk-21541100-2.jpg

Helaas een paar vervelende schades, allemaal op te lossen uiteraard, maar moet wel meegerekend worden in het totaalplaatje. Ook de D-riem moet in december vervangen worden. Daarvoor moet het motorblok uit de steunen getild worden omdat er anders te weinig ruimte is. De verkoper houdt strak vast aan zijn prijs. Alles bij elkaar wordt deze mooie Lancia gewoon net wat te duur voor wat het is. Een Lybra zou ik overigens uitsluitend willen als sedan 2.0 met tabaksbruin leder. Qua spec, kilometerstand en historie is deze prima. Gelukkig staar ik mezelf niet blind op 1 model en is er genoeg moois te koop.

IMG_0079_zpsldnq0can.jpg

IMG_0085_zpsdonlizye.jpg

IMG_0086_zpsfpfgo28q.jpg

IMG_0087_zpsb8bkfkbr.jpg

Fraaie auto, deze Lybra! Mooie uitvoering en (ongetwijfeld) lekkere vijfcilinder. Maar met dergelijke schades vind ik 'm ook duur betaald met 2,5k.

Gewoon over een maandje of twee nog eens gaan kijken (kleine kans dat 'ie snel weg is :T), misschien is de verkoper dan wat meer bij zinnen gekomen.

Je gaat die schitterende coupé toch niet vervangen door een Lybra??? :(
Wat een anticlimax na de puntgave Golf 1 cabrio en die Lexus.

Je vrouw heeft oog voor die plekjes. Fijn! Tof dat ze wilde kijken!
En ik denk dat ie nog wel zakt, want die distributieriem is wel een dingetje bij de vijfcilinder.
Zie op die foto van je vrouw pas dat 't een sedan is!

TYN zei:
Fraaie auto, deze Lybra! Mooie uitvoering en (ongetwijfeld) lekkere vijfcilinder. Maar met dergelijke schades vind ik 'm ook duur betaald met 2,5k.

Gewoon over een maandje of twee nog eens gaan kijken (kleine kans dat 'ie snel weg is :T), misschien is de verkoper dan wat meer bij zinnen gekomen.

Ik heb hem met enige argumentatie, tact en respect voor zijn vraagprijs net 1800 euro geboden per mail onder voorbehoud van proefrit. Het is aantoonbaar een 1e eigenaars auto die net fris binnengekomen en gekeurd is. Bovendien spreken de specificatie, kleurstelling en met name het prachtige interieur me erg aan. Denk niet dat ie reageert gezien zijn stelligheid over de prijs in ons telefoongesprek vanochtend, maar je weet maar nooit...

Kristian zei:
Lastige is denk ik dat na die geweldige Lexus alles tegenvalt.

Ik snap je reactie, maar ik kan enorm genieten van auto's van elk kaliber of het nou een Trabant of en Jaguar is. Het gaat mij om iets eigenzinnigs dat duidelijk anders is dan hetgeen er nu nieuw in de showroom staat. Binnen dat zeer ruime kader heb ik dan wel weer harde eisen als het gaat om kleurstelling en zowel de technische als uiterlijke staat.

Is RHD een optie? Anders is er wellicht wat leuke JDM curiosa te vinden.

Ja, hij is zwart en heeft veel ervaring, maar in deze uitvoering is het wel een episch ding natuurlijk: [www.autowereld.nl]

Fantastisch dat dashboard. :cool:

Auto's als de Alfa GTV, Fiat Coupe of Opel Calibra voldoen zeker niet aan de 'voldoende plaats voor 4 personen'-eis?

Ik vind dit stiekem wel gaaf. Minder zwaar dan je zou denken, bovendien. Een A is ook leuk, maar kan zo snel even geen goed exemplaar binnen budget vinden.

Een Renault 25 vind ik fantastisch, die reed mijn vader destijds nieuw:

Net binnen bij de dealer in Middenbeemster:
R251_zps7d4db7f5.jpeg~original

Op vakantie in Frankrijk met mezelf en m'n broertje op de foto
R252_zpsf84894b7.jpeg~original

Het is alleen geen auto om nu buiten te laten staan in weer en wind.

RHD is op zich niet onbespreekbaar, maar ik wil wel graag een auto waarvoor de meeste onderdelen gewoon in NL voorhanden zijn. Voor de Lexus moest alles in de VS besteld worden met 3 weken wachttijd en flinke verzendkosten.

smarter zei:
Het is alleen geen auto om nu buiten te laten staan in weer en wind.

Wat bedoel je daar precies mee? Zoiets? Of dit?

In het algemeen vind ik, elke auto van deze leeftijd zal er iets op achteruit gaan bij langer stilstaan in weer en wind. Maar is dat niet juist het mooie van deze prijsklasse? Dat het aanvankelijk al geen museumstukken zijn en het dus niet veel uitmaakt?

Ik kan me in ieder geval herinneren dat je dat bij de Lexus juist zo aansprak. Mijn Benz bijvoorbeeld staat al vier jaar in weer en wind (waarvan een groot gedeelde op een openbare parkeerplaats midden in het centrum van de hoofdstad), maar 'het verval' is alleszins binnen de perken gebleven. Extra krasje en putje hier en daar, maar het was vier jaar geleden dan ook geen in nieuwstaat verkerend exemplaar met een lage kilometerstand voor >10k euro. Geeft veel gemoedsrust.

En wees eerlijk, zal je de auto lang genoeg in bezit hebben om deze van 'acceptabele toestand' naar 'compleet doorgeroest' te zien gaan? ;)

Die lybra is werkelijk waar geniaal, ontzettende fijne 5 cilinder, geen race monster trouwens.
Maar ook heel erg dorstig, 1 op 10 halen is al een strijd.
Vervangen van de distributie en die schades oplossen ben je gelijk 1200 euro verder.

Ooit bijna zelf eentje gekocht, identiek exemplaar, zo 10 jaar terug.
Heb er nog steeds een zwak voor, zeker in zo'n complete emblema uitvoering.

Ik reageer eigenlijk zelden maar lees veel mee. Toch voel ik me nu even verplicht te reageren.

Wat een domper! Ik vond de Lexus een bijzondere auto met een nog specialer verhaal en ook in een bijna onberispelijke conditie. Gecombineerd met jouw enthousiasme was het een plezier om dit topic te volgen.

Als ik dan kijk wat voor alternatieven zijn voorgesteld en waar je al bent wezen kijken, vind ik deze niet eens in de buurt komen. Ik denk dat je later spijt zal krijgen van je keuze. Wel snap i natuurlijk dat als je eenmaal 'gewend' bent aan je auto, het lastiger is het volle enthousiasme te bewaren.

Succes met de zoektocht!

Ik vraag me af of de geopperde auto's veel voordeliger in gebruik zullen zijn dan de Lexus. Of gaat de nieuwe auto veel meer gebruikt worden?

Hoe dan ook: ik ben heel benieuwd wat er komt!(y)

Daar heb je wel gelijk in. Ik zie alleen nog maar grote bakken voorbij komen. Nog steeds relatief duur in gebruik en die parkeer je ook niet overal even makkelijk. Ik zou zelf eerder denken dan aan een Peugeot 205 of 309 GTI, Clio 16v, Mazda MX-3, Honda CR-X, Ford Streetka, Toyota Celica of MR-2, Opel Calibra om maar wat te noemen. De Kuga van de zaak is al een fantastische comfortabele gezinsauto dus ik zou eerder daar iets compacters en sportievers naast zetten.

Heel iets anders maar ik vind hem geweldig (al is de driecylinder tweetakt nog stukken karakteristieker)

Nee hoor, onderdelen zijn goed te verkrijgen en niet duur. En motorisch is het bij de 1.3 allemaal Volkswagen.
Echt roestgevoelig zijn ze ook niet en eigenlijk gewoon heel degelijk. Je moet er van houden alleen. Voor dagelijks gebruik wel veel geschikter als een Trabant.

Kristian zei:
Daar heb je wel gelijk in. Ik zie alleen nog maar grote bakken voorbij komen. Nog steeds relatief duur in gebruik en die parkeer je ook niet overal even makkelijk. Ik zou zelf eerder denken dan aan een Peugeot 205 of 309 GTI, Clio 16v, Mazda MX-3, Honda CR-X, Ford Streetka, Toyota Celica of MR-2, Opel Calibra om maar wat te noemen. De Kuga van de zaak is al een fantastische comfortabele gezinsauto dus ik zou eerder daar iets compacters en sportievers naast zetten.

Iets kleiners en sportievers heb ik inderdaad ook graag. Maar dat zoeken er meer, waardoor je meer betaalt voor de kwaliteit die ik zoek. Ik heb geen moeite met incourante auto's mits ik er zelf wel een klik mee heb natuurlijk.

Die Wartburg is inderdaad helemaal geweldig, al ben ik thuis wel de enige die dat vindt...

Ik kwam ook deze Scorpio nog tegen...

ford-scorpio-2-3-ghia

Ja die ik wilde ik ook tonen, maar bedacht mij de voorkeur voor lichter dan 1400 kg. Of voldoet die daar aan?

Zo hey die Scorpio vind ik zelfs stiekem gaaf :D

Maar eerlijk is eerlijk, net wat I Dutchman al aangeeft, het is wel armoede wat er nu aan auto's voorbij komt hoor.
Die kwaliteit en luxe beleving van de SC400 ga je niet snel evenaren.

Wouter82 zei:
Ja die ik wilde ik ook tonen, maar bedacht mij de voorkeur voor lichter dan 1400 kg. Of voldoet die daar aan?

De schaal van wegenbelasting loopt tot 1450kg en dat is deze precies! Die 1.400 kg was meer een richtlijn om aan te geven dat ik niet weer een slagschip van 1.700kg zoek.

@Bofkont: Mijn insteek is zeker niet het evenaren of benaderen van de Lexus. Ik zoek nu gewoon een leuke auto voor erbij voor die paar kilometers die ik ermee maak.

Ja dat begrijp ik Smarter, het is voor mij nog even heel erg wennen.
Het valt je wel te prijzen dat jij zo die overstap kunt maken van een top klasse coupe naar iets wat veel lager op de auto ladder staat.
Klinkt een beetje oneerbiedig maar zo bedoel ik dat absoluut niet.

Chips, Lexus weg. Als dat maar geen groot gemis gaat worden in huize Smarter.

Maar.... iets nieuws zoeken is altijd leuk.
Ledige massa 1.450 kg volgens de site;
Audi A6 uit 1995 met 160 dkm voor € 3950.
https://www.autotrader.nl/klassieker/audi-a6/1995/stolwijk/83hm5/audi-a6-26-v6-aut-clima-160000km-nieuwstaat-youngt/

Onder de motorkap.... :eek: volgens mij is deze bij Bofkont op visite geweest.
Leuk weer eens Audi rijden?
:)

Nog een paar suggesties... :)

Een wat kleinere en lichtere auto, en je rijdt een kleinere auto met bijzonder interieur:

Ik weet niet of deze achterin ruim genoeg is, maar wel een erg leuk model:

Dit vind ik zelf een schitterende auto, volgens mij technisch wel wat complexer:

Deze valt ook net binnen je gewichtsgrenzen, helaas wel een import:

Voel me even geroepen om te reageren, we hebben een Marea gehad, wat technisch natuurlijk het broertje van de Lybra is. Verwacht dat er dingen kapot gaan, en veel ook. Een troost, het kost allemaal niks. Maar helemaal probleemloos is het niet. Wat dat betreft kun je beter naar of een Stilo van na de facelift, een Bravo, een Delta of een Giulietta kijken. Dat zijn echt modernere auto's.

Smarter, ben zelf op zoek voor een Fiesta voor vrouwlief, heb een 1.6 Zetec Powershift op het oog, ca 35k gereden, enige punten waar ik op moet letten? Antwoord in mij topic zou prachtig zijn.

A3-White zei:
Smarter, ben zelf op zoek voor een Fiesta voor vrouwlief, heb een 1.6 Zetec Powershift op het oog, ca 35k gereden, enige punten waar ik op moet letten? Antwoord in mij topic zou prachtig zijn.
Kom ik later vanavond bij je op terug. Deze motor/ bak combi is niet in NL geleverd, dus eerst even inlezen in de techniek en of deze hetzelfde is als bijvoorbeeld de Focus 1.6 TI-VCT Powershift die ik wel ken..

Vandaag ben ik vanuit werk even gaan kijken bij een mooie groene Lexus IS200 Sportcross. Vrouwlief vond het helemaal niks en deze wordt het dus niet. Ze stelt terecht denk ik dat onze 3e auto vooral fun moet zijn en geen extra gezinsbak, zoals Kristian hier ook al aangaf. Lancia Lybra was op het randje, maar acceptabel omdat de kleur en het interieur zo mooi zijn gaf ze aan.

Dus namens smarteres: Graag een cabrio, coupé of anders een sportief klein bakkie en het liefst met schuifdak. Mag gerust 5,5k kosten als het echt de moeite waard is.

Een Saab 9-3 cabrio valt bij ons beiden in de smaak, al zie ik zelf het liefst een zwart interieur en die krengen zijn bijna allemaal beige vanbinnen...

Geen ONK, maar wel goede prijs/ kwaliteits combi op het eerste gezicht: 1998 Saab 9-3 cabrio 2.0 SE

Ik ben nog wel nieuwsgierig. Heb je de Lexus nog in originele staat (tankklep, pag 32), voor verkoop, teruggebracht?

;)

Durashift zei:
Ik ben nog wel nieuwsgierig. Heb je de Lexus nog in originele staat (tankklep, pag 32), voor verkoop, teruggebracht?

;)

Nieuwe tankklep heb ik meegegeven incl. het verhaal over de brandstofdiefstal. Dan kan de nieuwe eigenaar zelf bepalen wat hij wil.

Wat een heerlijke zoektocht. Ik lees met interesse mee. Die IS200 Sportcross is geweldig! Maar inderdaad, teveel een soort dagelijkse auto.

Dit blijft toch ook leuk, en in een originele staat worden ze zeldzaam. En toch ook een beetje SC DNA als je het mij vraagt..

Toyota MR2 2.0 GTI 175 pk Off White orgineel
€ 4.950,00
https://link.marktplaats.nl/m1128900212

$_85.JPG

De MR2 is helaas een 2-zitter.

Hoe beroerd is een Mazda RX-8 trouwens? Is dat nog een beetje te doen qua onderdelen en onderhoud zo'n wankelmotor? Ik weet dat je ze altijd warm moet rijden en geen korte stukjes en daarna rustig afkoelen voor het uitzetten. Maar verder geen idee hoe het zit met verdere zwakke punten en onderhoudskosten.

Terug
Bovenaan