Mini Cooper Clubman - BMW 1 serie - Super 7 kitcar

Ik heb na de TR alweer een Astra GSi gehad, en nu dan weer een corsa A 1.4 :) daar ligt mijn hart toch wel, corsa A en kadett D.. de rest doet me weinig. (op de Astra GTC na)

@ Gerrit 306,

die sleuven waren voorbehouden aan de GTE en de SR... ik had ook een keienvanger met sleuven kunnen kopen, maar Ik vind dit mooier :)
Dat deel achter de grille heb ik bewust zwart gespoten, dan valt het minder op.

Gisteren de GTE schakelaars op de dvd/navi aangesloten... alleen die heeft geen remote uit voor de versterker, weet iemand of ik deze gewoon middels ook een schakelaar kan laten lopen..?

+ naar de Accu
- naar de massa
remote naar de schakelaar, deze staat natuurlijk aan de accu en de massa... als ik hem dan aanzet komt er dus stroom op de remote te staan, dan moet de versterker gaan werken toch.. of denk ik nu verkeerd.

Blauw is veeeeeeeeeeeeel vetter man :D

Deze week helaas niets meer aan de D doen, vrijdag ben ik jarig en krijg de komende dagen visite.... zondag waarschijnlijk interieur verder in orde maken stoelen erin, alle panelen er tegenaan en alle speakers aansluiten

Corsa-20SEH zei:
@ Gerrit 306,

die sleuven waren voorbehouden aan de GTE en de SR... ik had ook een keienvanger met sleuven kunnen kopen, maar Ik vind dit mooier :)
Dat deel achter de grille heb ik bewust zwart gespoten, dan valt het minder op.

Good call (y)

updateeeeeeeeee

velgen zijn klaar met bandne erom, staan mega dik :)
voorruit zit erin
inteireur is zo goed als klaar
blok heeft gelopen :D al was het maar voor een paar sec.. zit wrsch. een draadje fout aangesloten, dus ff checken nog.
spiegels zitten erop
uitlaat zit vast
bak is afgesteld

nog te doen:
draadje zoeken van blok
1e deel uitlaat laten verlassen
versnellingsbak olie bijvullen
2 nieuwe steunen monteren voor de achterbumper.. zijn besteld in GB
mijn 8j velgen tijdelijk onder mijn corsa leggen en die velgen onder de d voor de keuring

dan kunnen we knallen.

blokje ga ik deze week mee an de slag, uitlaat omlassen waarschijnlijk ook... dus dan naar een keuringsstation waar tie op de brug kan en dat ik erbij kan blijven.

paar foto's (stonden al in het opel topic)

Foto-HYGR7RBQ.jpg

Foto-EG3U4JGR.jpg

Foto-PL6FA4KK.jpg

Foto-6FMNNDC7.jpg

lekkerrrrrrrr

Als hij wil blijven lopen wel ja..

heb een draad van accu naar pomp getrokken.. nog uitvallen, zelfde voor de bobine.. aantal sensoren gewisseld, schoongemaakt weerstandsdraad eruit gehaald... nog niet willen blijven lopen, het is iets kleins, maar wat he..

hou je mond Peter ;), dit is een alu race tank dop.. niks sjonniemeuk, dan had ik er wel een sticker op geplakt.

@ Ruud.. ind.. ik ga nu nog gasklep positiesensotr en bdp (2e keer) maar weer wisselen. maar die heb ik niet liggen, dus eerst ff zoeken.

Nope, als ik gad geef pakt ie goed op (met lekker veel lawaai :D) Maar valt ook weer uit.. dus ik vrees toch voro de (nieuwe) bdp sensor of de gasklep positiesensor...

Maarja die heb ik niet liggen dus eerst ff zoeken.

Foto-8E76AY74.jpg

dikke wiel op de vooras :p
Foto-3C4GYWTF.jpg

Gewassen en de bumpers in de zwart maak spul.
Foto-RCZBSXHY.jpg

Foto-DDDJ7R7O.jpg

Eigenlijk ziet ie der nog erg goed uit.. op de 4x4 mode na dan ;)

krijg deze week een lading nieuwe sensoren ed binnen dus kunnen we weer gaan testen, we hangen er ook een andere ecu aan om dat uit te sluiten. verder issie helemaal af op de uitlaat na.

Kleine update...

de c20ne gaat eruit, of is er eigenlijk al voor 70% uit.. dat kl*te blok heb vanaf begin af aan problemen gegeven..

heb nu een 20seh gekocht gereviseerd uit een lopende D kadett met 75.000 op het telelrtje. nog meer PK'tjes en helemaal compleet en af.

Ga hem over 2 weken ophalen.

Ik heb alleen deze die hier nog niet op staat...

Misschien dat ik hem van het weekend ff buiten zet.. maa rik wel wat neiuwe foto's

Foto-3AE8ZJXM.jpg

Domme vraag misschien, maar ik kan mezelf even niet zo snel inbeelden wat voor bumpers er op moet komen. Gewoon van die zwarte kunststoffen bumpers?

jepz.. net als de foto hierbovenaan die oranje.. mooie zwarte randen zoals bij de golf 1 ook is.

Blokje ligt enkel nog op 2 steunen vast dus.. komt goed :D

gaat helemaal goedkomen (y)

SEH blokjes zijn ook prima, 15 PK'tjes meer. Hopen dat je met dit blok wat meer geluk hebt :D

Gereviseerde blok is opgehaald, een 20seh net als in de corsa a, destijds :) 130 pktjes en een bergje nmtjes in mijn lightweight wagentje. :)

dinsdag laatse dingetjes wijzigen en dan woensdag inbouwen :)

nou peepz, nieuwe blok zit er weer in :D

om half 7 begonnen, auto omhoog takelen, ging echt perfect, oude blok eronderuit, auto laten zakken.. wielen eronder en toen begon de regen, en de auto moest naar buiten, motorruimte afgedekt en buiten gerold, aanhangwagen binnen, blok omhoog getakeld en op zijn plek gezet op een meubel mover.

toen de auto er weer in geduwd opgetakeld en over het blok laten zakken. Ging perfect. 2 motorsteunen zitten al vast, de achterste meot nog, maar dna moet ik eronder kruipen, en daar had ik geen zin meer in.

Gelijk de v-snaar vervangen en de bak olie ververst toen ie deronder uit lag, ik was om kwart voor 9 klaar, toen hing tie.. staat wel nog een krik onder natuurlijk, want achterste steun zit er nog niet in.

Ik heb foto's maar die moet ik nog op de pc zetten, dus dat komt vanavond denk ik.

feauteaux zijn mislukt, zonder flits gedaan dus weinig zicht baar helaas... Maak wel ff nieuwe foto's van de week.

Blok hang in de steunen :) koelgedeelte is al kompleet aangesloten, alleen nog afvullen, gister ook nog de stuurstangen aangesloten en de bak afgesteld, alleen pedaal nog stellen, die staat wel erg hoog nu :)

Van de week draagarmen terug vastmaken, en spoorbreedte stellen, dan wielen eronder kan ie weer staan, oliekoeler ergens vastzetten en dan verder met aansluiten :D

:D..

Mijn Corsa A is trouwens weg, hij was open gebroken afgelopen weekend, en sloot niet lekker meer.. hij is gister verkocht.

Ik rijd nu in de oude Corsa B van mijn vriendin, voor haar hebben we een Corsa C sport gekocht :)

doe ik zaterdag.. doordeweeks moet ik werken. :( Maakt me zeker uit, scheelt de helft in verzekering ;) (SCHADE VRIJE JAAAARTJES)

hoi... update.. Blok hangt alles is aangesloten, van de week ff een andere startmotor eronder knutselen en dan zou tie het moeten doen.. naar de keuring en knallen maar ;D

Ik begin me bijna af te vragen wat eerder komt: kleine Jimmies en Kimmies of een rijdende oranje D-Dett! :)

Andere starter eronder gezet, accubooster (of hoe noem je3 zo een ding eraan) en vlam vlam, starten :D en blijven lopen ook nog :D Dus mijn oranje monster loopt... alleen de dynamo maakt ergens kortsluiting, dus die zit er ff niet aan, moet ik nog f fuitzoeken.... Maar hij doet het.!

ik heb geen nieuwe foto's, wel een filmpje op youtube.. zal ik hier ff zetten :D

https://www.youtube.com/watch?v=JOsOe7nNmuU

Terug
Bovenaan