Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Aanstaande zondag 6 juli 2014 is Elk Merk Waardig als club aanwezig bij Japan Classic Sunday in Gemert. Het belooft, na jaren van JCS-loosheid, weer een editie te zijn met veel Japanse old- en youngtimers!

1800177_601879776571924_645488285_n.jpg

Informatie Japan Classic Sunday 2014

Lokatie: Cafe Restaurant De Koksehoeve, Koksedijk 25, 5421 ZB Gemert

Programma 6 Juli 2014

10:00 - inrijden
Tussen 14:00 en 15:00 - start toerrit (individueel en vrijwillig ongeveer 50km)
17:00 - Einde Japan Classic Sunday

De toegang tot het evenement is gratis.

Evenement
Japan Classic Sunday werd voorheen door de Toyota Automobiel Club Nederland georganiseerd. Het laatste event was in 2011. In 2013 hebben drie anthousiaste autoliefhebbers de koppen bij elkaar gestoken om het event weer nieuw leven in te blazen. Dit event zal plaatsvinden op 6 Juli 2014 in Gemert. Het event staat nu los van de Toyota Automobiel Club waarbij we hen dankbaar zijn dat het onder dezelfde naam doorgezet kan en mag worden.

De doelgroep van JCS zijn Japanse klassiekers, youngtimers en achterwiel aangedreven sportwagens. We hopen dan ook veel exemplaren van de merken Datsun, Nissan, Suzuki, Toyota, Mitsubishi, Honda, Mazda, Subaru, Isuzu, enz te mogen verwelkomen. Er zijn geen prijzen te verdelen en we verwelkomen alle auto's van concoursstaat tot rollend project.

Deelname aan het event is kostenloos. Er wordt die dag verwacht dat u de aanwijzingen volgt van de medewerkers op het terrein. Schade aan eigendommen van uzelf of door u aangebracht bij derden kunnen niet op de organisatie verhaald worden. Consumpties zijn te verkrijgen bij de snackwagen op het terrein.

Verkoop / sponsoren
Onderdelen- en kofferbakhandel is extra welkom. Wilt u wat groter uitstallen dan de ruimte achter of voor uw auto, vraag dan bij het inrijden waar u het beste kunt staan om uw spullen uit te kunnen stallen. Wilt u graag een wat grotere stand neerzetten op het terrein neemt u dan aub vooraf contact op met de organisatie. Ook wanneer u het event financieel of anderzijds zou willen ondersteunen kunt u contact opnemen met de organisatie.

Op zondagmiddag na 13:00 uur is het mogelijk om uw auto te laten taxeren voor het scherpe meetingtarief van 90,- euro per auto door MARO Taxaties. Neem, naast uw glimmend schone auto ook uw kentekenbewijs, APK formulier en een eventuele lijst van modificaties, spuitkosten e.d. mee met bedragen er achter en eventuele historie. Om goed te kunnen plannen, vernemen we het graag vantevoren via info@marotaxaties.nl, dan kunnen we ook uw verzekeringsdekking bespreken. Natuurlijk kunt u ook bellen (of ter plaatse Marco Roeleveld aanspreken) via 06-22374655.

Deelnemersreglement

Elke deelnemer gedraagt zich als wat men in het algemeen van elkaar verwacht.
Verkeersovertredingen en deelname aan het evenement en toerrit zijn voor eigen risico en rekening.
De (vrijwillige) organisatie is nimmer aansprakelijk te stellen voor gevolgen van deelname aan het gezamenlijke evenement.
Geluidsoverlast veroorzaken is niet toegestaan, burnouts, driften e.d. ook niet. De vrijwilligers zullen 1 maal waarschuwen. Een tweede maal is uitsluiting van het evenement.
Bij vernieling van bijvoorbeeld de grasmat zullen de kosten (t.w.v. 200,- euro per overtreding!) direct op de veroorzaker(s) verhaald worden!
Aanwijzingen van de duidelijk herkenbare (oranje veiligheidshesje) vrijwilligers zijn bindend en dienen opgevolgd te worden.
Consumpties en etenswaren zijn voor eigen rekening.
Graag het terrein en de omgeving netjes en vrij van afval houden.
Aan het evenement mogen uitsluitend Japanse auto's deelnemen op het meetingterrein.
In alle overige gevallen beslist de organisatie van het evenement.

Waarom staat dit hoogst irritante forum onderwerp altijd bovenaan? Smeergeld betaald, vriendjespolitiek???

toines04 zei:
Waarom staat dit hoogst irritante forum onderwerp altijd bovenaan? Smeergeld betaald, vriendjespolitiek???

Uiteraard, en omdat figuren als toines04 het bij tijd en wijle een schop omhoog geven.:p

Tuurlijk: de leden van Elk Merk Waardig zijn stuk voor stuk miljonair en spekken op regelmatige basis de kas van de hoogst corrupte Autoweek-redacteuren.;)

Phoenixrood74 zei:
Tuurlijk: de leden van Elk Merk Waardig zijn stuk voor stuk miljonair en spekken op regelmatige basis de kas van de hoogst corrupte Autoweek-redacteuren.;)

[size=x-large]Het enige juiste antwoord.[/size]

Met een zongebruinde kop terug uit Gemert. Wat een prachtige Japanse auto's vandaag gezien. Topper was wat mij betreft een Toyota 1000 combi waarvan de foto binnenkort volgt.

Mooi evenement!

Is dat paardje achterop die Pony origineel? Het is zeker wel leuk gevonden. Maar was mij eerder nooit opgevallen.

Erg leuk van het weekend, zag vandaag tot mijn spijt op de A2 weer een vrachtwagen volgeladen
met hagelnieuwe japanners (veelal toyota's) rond het bouwjaar 1996 onderweg naar een nieuwe toekomst :(
waaronder een fantastisch mooie toyota carolla 1.6 GLI lifback uit 1993...
https://www.autobonus.lt/avtozapchasti/objavlenie/toyota-corolla/ru/64730

Deze zullen nooit leren wat hoe het is om op een grasveld in Gemert te staan,
maar ze mogen wel veel mensen, kuilen en zand trotseren

Ook 504 en 505 dangel's zijn daar populair
https://www.leboncoin.fr/voitures/372481837.htm?ca=12_s

Dat ziet er uit als een hele leuke meeting, had er graag naar toe gewild maar had helaas geen tijd. En geen japanner natuurlijk. ;)

Nick, er staat toch wel genoeg Japans bij jullie? :D

@ Hyundai: wel jammer dat de kentekenplaten 'nep' zijn. Pre gaik, maar met de nieuwe letters.

Ja er staat natuurlijk altijd wel wat leuks. Er is zelfs net een uurtje geleden weer wat bijzonder Japans binnen gekomen :)

Ik heb nog geen gelegenheid gehad hem op de foto te zetten dus we maken er maar een raadseltje van.

- Japans
- Model kwam in 1987 op de Nederlandse markt
- 4 deurs coupé

Geen liftback. 4 deuren met een aparte achterklep. Model heeft veel te maken met een coupé en ziet er ook als zodanig uit (oké, dat is natuurlijk vrij persoonlijk).

Audi80Coupé zei:
Model heeft veel te maken met een coupé en ziet er ook als zodanig uit (oké, dat is natuurlijk vrij persoonlijk).
:eek::eek::rolleyes:
Persoonlijk?
Wat heeft dit nu weer met een coupé te maken? Misvormde generatie jongeren op komst? Deze auto stamt nog uit de tijd dat marketingjongens de term coupé niet verkracht hadden. Hij werd, zoals alle 4-deurs zonder raamframes en licht verlaagd dak, als hardtop aangeduid.

De Sapporo is er als coupé geweest (en de 1e generatie vond ik best wel mooi) maar die had dan ook slechts 2 deuren, zoals het hoort.

Bedankt voor de terechtwijzing. Ik heb totaal geen ervaring met oude auto's dus ik wist niet dat er een term als hardtop bestond. Ik maak inderdaad deel uit van een misvormde generatie.

Of doelde ik op het feit dat de 1e generatie een échte coupé was en de 2e in de huidige tijd als vierdeurs coupé zou worden verkocht?

JCS was erg leuk en wat leuk om nu ook eens wat van jullie te zien te horen en te menigeen te leren kennen, de Jazz was echt een toppertje samen met de Charmant op jullie stand ;-)

Zelf hadden we bekijks genoeg met de charade "patrijspoort" en de Toyota crown 2.8 super saloon, ongedwongen en niet overgeorganiseerd en een super super sfeertje.

Ik zag eerder in dit topic een erg fraaie Daihatsu mini bus voorbij komen en begreep dat wat emw leden er al eens mee bezig waren, ik was benieuwd wat is er van bekend? Prijs/staat/rijdbaar/type handelaar? want er staat nog een 5 deurs cuore en een vrij vroege charade G11 ook zie ik....best bizarre collectie nietwaar in de verkoop?

Ik ben benieuwd!

kiamen zei:
JCS was erg leuk en wat leuk om nu ook eens wat van jullie te zien te horen en te menigeen te leren kennen, de Jazz was echt een toppertje samen met de Charmant op jullie stand ;-)

Zelf hadden we bekijks genoeg met de charade "patrijspoort" en de Toyota crown 2.8 super saloon, ongedwongen en niet overgeorganiseerd en een super super sfeertje.

Ik zag eerder in dit topic een erg fraaie Daihatsu mini bus voorbij komen en begreep dat wat emw leden er al eens mee bezig waren, ik was benieuwd wat is er van bekend? Prijs/staat/rijdbaar/type handelaar? want er staat nog een 5 deurs cuore en een vrij vroege charade G11 ook zie ik....best bizarre collectie nietwaar in de verkoop?

Ik ben benieuwd!

Thanks! De verzameling Charades heb ik ook uitgebreid bekeken, erg gaaf.

Die Daihatsu 55 Wide Minibus Highroof Deluxe (lekkere typebenaming) heb ik in januari bekeken. In erg mooie staat, slechts een kleine plek bij de wielkastrand zag ik. De auto heeft echter sinds 1988 stilgestaan in een loods, dus kan je de remmen, leidingen, vloeistoffen etc allemaal gaan vervangen. Banden waren nog origineel 1982 leek het.

Vraagprijs was 2750 euro, plus nog wat er allemaal bijkomt werd mij te veel. Maar echt een gaaf, uniek busje dat ik graag zou willen hebben.

Audi80Coupé zei:
Bedankt voor de terechtwijzing. Ik heb totaal geen ervaring met oude auto's dus ik wist niet dat er een term als hardtop bestond. Ik maak inderdaad deel uit van een misvormde generatie.

Of doelde ik op het feit dat de 1e generatie een échte coupé was en de 2e in de huidige tijd als vierdeurs coupé zou worden verkocht?
Tsja, kondig je een leuke auto aan, krijg je zo'n flauwe reactie. Meer gepaste reactie: (y) voor de Sapporo!

Pfff... Die Sapporo (y). En dan ook nog eens te bedenken dat een Golf Cabrio vast prima in te ruilen is bij de firma Reinders. Helaas heb ik hier iets te weinig medestanders voor in huize smarter.

Inruil is altijd mogelijk heren, mail ons maar bij interesse. Hier in Emmen krijgen wij ook erg veel positieve reacties, leuk dat zo'n auto zoveel teweeg brengt.

Woow!! Mooie Sapporo. Jaren terug een keer meegereden met een kennis van mijn vader die er toen ook eentje had. Geluid, comfort, snelheid... Fantastisch!

Ik zag net een witte daihatsu cuore cabrio voorbij rijden, hier in Appingedam, beetje dit idee:
https://auto.blog.nl/karakteristiek-klassiek/2009/07/26/klein-maar-fijn-de-eerste-daihatsu-cuore

maar dan met een spoilertje, hopelijk kom ik hem binnenkort weer tegen, dan maak ik foto's voor jullie ;)

Wouter82 zei:
smarter zei:
maar de veto stem naast me op de bank was in dit geval wel heel duidelijk...

Dat soort dingen moet ook gewoon niet vragen :p

Ik mag deze best kopen, maar dat betekent verkoop van de Golf Cabrio en een wissel van de 2013 Fiesta naar een mini cabrio in het donkerblauw met bruin leder vanaf 2008. Best ingewikkeld dus. Maar misschien koop ik gewoon eerst de Laurel en kijk vervolgens of de rest ook gaat lukken... Klinkt als een prima plan.

Terug
Bovenaan