Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Holy cow, die Alfa, wat een gaaf eksemplaar(y)


Die is zo mooi, dat ik hem meteen inzet als de EMW-ling

AlfaSei25turbodiesel004_zpsfb2f5a33.jpg
 
bellamacchina zei:
Inderdaad een Alfa Sei turbo diesel:)

@bellamacchina: waar ik erg nieuwsgierig naar ben; hoe fijn (of juist niet) is zo'n prachtbak bij dagelijks ( of recreatief ) gebruik?
Heb een zwak voor dit soort wagens!
 
Je doet je naam eer aan. Wat een Bellamacchina.;)

Wat zal het achterin lekker zitten.
Wat zijn eigenlijk de criteria voor een EMW of zijn die er juist niet?
 
Zo, dat zijn direct even een paar reacties, dank voor jullie enthousiasme, leuk!

Ongeveer 1,5 jaar geleden werd de auto op GB kenteken aangeboden in Marbella. Wekenlang heb ik dagelijks de foto's van de advertentie bestudeerd en uiteindelijk contact gezocht met de verkoper. Dit was een engelsman met een kleine autoverzameling in Marbella. We hebben een afspraak gemaakt en ik heb met een rugzak het vliegtuig naar Malaga genomen waar ik werd afgehaald. Het avontuur is natuurlijk een leuk deel van de hobby. Te lang zal ik het hier niet maken, maar na alle auto's van de man bekeken te hebben, was de Sei het slotakkoord. Het starten ging met veel roken gepaard, de auto was verre van trillingsvrij, maar de hele uitstraling en dat interieur he? Kortom, ik was verkocht en heb de auto overgenomen. Nu was ik een Alfa rijker en ruim 2700km van huis met platen die nog 3 dagen geldig zijn. Op zo'n moment weet je wat je te doen hebt, rijden. De 1e dag van Marbella naar Burgos, de 2e dag naar Poitiers en de 3e dag naar ons mooie land. Als de Sei reed dan reed ze, maar de koude start was een crime, daarnaast begon de stuurbekrachtiging de geest te geven en werd het trillen erger, maar dat geluid................... en die trekkracht en de atmosfeer. Ik ben al jaren verzot op italiaanse auto's en heb er voorzichtig gezegd wel een paar meer en dit soort auto's intrigeert me gewoon. Kijk bv maar eens naar de meters die tegen elkaar in draaien en de knoppen op de meest bizarre plekken. Een lang verhaal kort, ik ben rijdend thuis gekomen, maar daar was ook echt alles mee gezegd. Vervolgens aan de gang gegaan, gloeibougies, verstuivers, pomprevisie, kleppen stellen, brandstoflekkages verhelpen, handrem afstellen, nieuwe banden, stuurhuisrevisie, kortom er kwam prijstechnisch meer als een tweede auto bij, maar ja dan heb je ook wel een EMW-lingo_O Op dit moment is de auto gekeurd en kan ik er dus mee rijden. Er zit nog een trilling in, zelf denk ik aan versleten rubbers in de achterasophanging of een hardyschijf die vervormd is door te lang stilstaan. Verder laat ze een drupje olie vallen en wordt een wiellager met de dag hoorbaarder. Maar wat ik er voor terugkrijg: Een prachtig klinkende, heerlijk sturende en erg bijzonder uitziende auto die perfect in mijn verzameling past. Van de Sei diesel zijn er 2730 geproduceerd waarvan volgens mij niet meer dan een marginaal aantal heeft overleefd. Daarbij is dit een van de 30 laatste Sei's die door Alfa zijn opgewaardeerd met leer(af fabriek niet leverbaar op de 2e serie, wel op serie 1) en zijskirts. Hiervan zijn er nog enkele bekend(naast deze nog 1 in NL! )
Dagelijks is er wat mij betreft goed mee te leven, al heeft de koets natuurlijk bovenmiddelmatige aandacht nodig om in conditie te blijven. 1 op 14 is goed te doen, heel wat anders als de 6 cilinder benzinevariant. Parkeren is niet anders als met een andere grote auto. Voor mij is het elke keer weer genieten als ik in iets bijzonders rijd wat de sleur doorbreekt en nog van voor het plastic fantastic tijdperk is. Daar offer ik graag wat comfort voor op als dat nodig is(in dit geval niet)
Belastingvrij is natuurlijk een ander groot pluspunt , maar voor mij geen reden om de auto weer weg te doen. Ik zie het zo, je hebt mensen die schilderijen verzamelen om er naar te kunnen kijken. Het voordeel van een auto is altijd nog dat je er ook in kunt gaan zitten. Doe je dat met een Rembrandt dan komt het niet goed. En voor bijzondere auto's is internationaal gezien altijd een markt.
 
Wat gaaf! (y) Dat interieur, daar wil je in gaan zitten om nooit meer uit hoeven te komen... Het bijgaande verhaal maakt het helemaal af, bedankt voor het delen!
 
Gave Alfa!
Zeer bijzonder.

Je schrijft dat er meer Alfa's in je wagenpark aanwezig zijn.. vertel;)

Over Alfa en 33 gesproken (vorige pagina).. Vorige week zondag mocht ik het geluid van een originele boxer in een 33 uit 1992 horen in het openbaar. Een eenvoudig, op het oog strakke, 33 met zwarte lak. FB-..-.. kenteken, dus net het 'nieuwe' model. Jammer dat dat type boxer en sound aan het uitsterven is...
 
Porno in het kwadraat, die Alfa, dat moge duidelijk zijn. Jammer dat er zo'n stinkdiesel in zit. Kun je er niet een V6 in hangen? :):T
 
Dank voor jullie leuke reacties:p
Grens, zo'n petroleumstel is toch nog veel bijzonderder:rolleyes:, ik heb inderdaad meer Alfa's en andere italianen, langzaamaan zal ik er hier wel een aantal introduceren, ik begin echter met een andere auto, eentje die grens ooit heeft gebruikt voor een artikel in Klassiek en Techniek:
is dit dan gelijk de EMW-ling voor 2013:confused:??
Fiat 131 Supermirafiori Volumetrico 2000TC Abarth(leuk voor scrabble met driedubbele woordwaarde), one off, speciaal opgebouwd voor de toenmalige hoofdingenieur met zowel Fiat als Lancia delen(Abarth werd toen Lancia corse en de eerste Delta HF werd geïntroduceerd.
Geniet van de foto's, vraag gerust als je meer informatie wilt:LOL:
fotosAlbert2768_zpsb1f9c81c.jpg
,
fotosAlbert2771_zps58695c56.jpg
,
fotosAlbert2772_zpsa4dcfdd3.jpg
,
fotosAlbert2774_zps7ff606dd.jpg
,
fotosAlbert2775_zps85a95da5.jpg
,
fotosAlbert2781_zps2c454ada.jpg
,
fotosAlbert2780_zps0973af67.jpg
,
fotosAlbert2792_zpsa2ebeef0.jpg
,
fotosAlbert2807_zps2be4bbac.jpg
,
fotosAlbert2805_zpsb00326fb.jpg
 
Damn!!!!!!!!! Excuus voor het taalgebruik maar ondanks dat ik een groot Teutonen liefhebber ben heb ik een megazwak voor Fiat en Alfa en dan met name een Mirafioiri. Puur gestoeld op jeugdsentiment. We waren op Teutonia bezig met lijstjes maar als ik de 30 miljoen had gewonnen(ik weet inmiddels dat ik hem niet heb) dan waren er naast alle exoten ook een Fiat Dino Coupe en een Fiat 131 Mirafiori aangeschaft.
Mocht je de 131 ooit weg willen doen mail mij even en ik denk wel dat we daar uit zullen komen;) (weg onderhandelingspositie:))
 
Leuk Fiatje. Interieurtje ook. (y)

De 26ste gaan we dus wokken. Ik zal eens even kijken of ik kan. Lijkt me wel leuk en het is in de buurt.
 
Deze 131 heeft toch een grote dakconsole? Of vergis ik me nu....

Fantastische auto in ieder geval, weet niet eens wel ik nou gaver moet vinden, de Sei met de VM 5 cilinder diesel, of de 131 Volumetrico
 
Klopt Guus, heeft een grote dakconsole.
Gelukkig hoef ik niet te kiezen, beide auto's hebben hun eigen charme.
 
Die 131! :eek:

Ik denk dat ik trouwens de 26e ook van de partij ben voor het wokken. Dan weliswaar zonder de 100 (staat in winterstalling), maar met C-Max 1.0.
 
smarter zei:
Ik denk dat ik trouwens de 26e ook van de partij ben voor het wokken. Dan weliswaar zonder de 100 (staat in winterstalling), maar met C-Max 1.0.

Niet langer nadenken, gewoon aanmelden en neem Mevrouw Smarter ook mee. (y)
 
Had ik me nou al aangemeld?

Gave Italiaantjes trouwens! (y) De interieurs zijn bijna nog mooier dan de exterieurs!
 
Wow, dat zijn twee prachtige Italianen! Ik weet eigenlijk niet welke van de twee ik gaver vind... :eek: Prachtige interieurs trouwens!
 
Volgende merk: en volgens mij ook wel een echte EMW auto,
Lancia Beta berlina 1300, 1978 met 32500 km. Het type auto dat zo erg roestte dat je er bijna doof van werd.
Geniet van de foto's...............
LanciaBetaBerlina13001978009_zps497665d2.jpg
,
LanciaBetaBerlina13001978010_zps41ea4927.jpg
,
LanciaBetaBerlina13001978013_zpsc00aa94d.jpg
,
LanciaBetaBerlina13001978014_zpsf2e3ebd3.jpg
,
LanciaBetaBerlina13001978015_zps7a12cdd6.jpg
,
LanciaBetaBerlina13001978057_zpse2a8e5bd.jpg
,
LanciaBetaBerlina13001978058_zps2866cec9.jpg
,
LanciaBetaBerlina13001978060_zps7e38fbbc.jpg
,
LanciaBetaBerlina13001978064_zps6611607b.jpg
,
LanciaBetaBerlina13001978065_zps7019a472.jpg
,
LanciaBetaBerlina13001978067_zps86b00d31.jpg
,
LanciaBetaBerlina13001978027_zpsa3464695.jpg
,
LanciaBetaBerlina13001978023_zpsffe17f4f.jpg
,
LanciaBetaBerlina13001978016_zps43a0aa35.jpg
,
LanciaBetaBerlina13001978012_zpsdb198c81.jpg
,
 
Een Beta berlina, nu word ik helemaal gek!:LOL::eek::LOL: Zou je eens heel snel lid van Elk Merk Waardig willen worden, bellamacchina?
 
Die Beta Berlina vind ik tot nu toe ook het meest gaaf, hoewel ze allemaal fantastisch zijn. Jaloers... :LOL:
 
Phoenixrood74 zei:
Een Beta berlina, nu word ik helemaal gek!:LOL::eek::LOL: Zou je eens heel snel lid van Elk Merk Waardig willen worden, bellamacchina?

Heb ik ook al een paar keer tegen 'm gezegd, maar hij is naar eigen zeggen niet zo'n clubjesmens. :(
 
grensrijder zei:
Phoenixrood74 zei:
Een Beta berlina, nu word ik helemaal gek!:LOL::eek::LOL: Zou je eens heel snel lid van Elk Merk Waardig willen worden, bellamacchina?

Heb ik ook al een paar keer tegen 'm gezegd, maar hij is naar eigen zeggen niet zo'n clubjesmens. :(

Ik zit hier alleen maar te gniffelen, want ik weet wat er nog meer uit Den Hoogen Hoed kan komen! :)
 
Dat is zeker een gaaf exemplaar maar dat aanbod van die 131 blijft staan mocht je er ooit vanaf willen;)

Leuk linkje overigens. Een test van 131 familiale van Autovisie uit 1978.:
https://www.autotekoop.nl/testverslagen/download/936/AV_23e_jg._1978_nr._6_Duurtest_Fiat_131_Mirafiori_1600S_Familiale.pdf
 
Vrijdag bij een ander C15 hutje kijken, met een defecte motor natuurlijk.
Zou fijn zijn als het hutje in een betere staat is dan de mijne. Daarvan vallen de gaten in het dak inmiddels.
 
Maak er een C15 Baur TC van Stoterstangen, heb je iets aparts.

Vrije dagen zijn leuk, stapels met oud fotomateriaal gevonden, gisteren van de Yugo Sana en nu van Wouter's trots :D

001.jpg


Ik heb zelfs complete persmappen van de Mitsubishi Carisma en de Suzuki Baleno sedan. Als je niet meer weet wat je hebt wordt het een keer tijd om op te ruimen wellicht.
 
De dames Zdrie kunnen het nieuwe jaar zonnig tegemoet zien.
En ze zijn hiermee uiterst EMW. (de witte Camry is er op ingeruild)

735178_389037127857517_1357052736_n.jpg
 
remova zei:
grensrijder zei:
Phoenixrood74 zei:
Een Beta berlina, nu word ik helemaal gek!:LOL::eek::LOL: Zou je eens heel snel lid van Elk Merk Waardig willen worden, bellamacchina?

Heb ik ook al een paar keer tegen 'm gezegd, maar hij is naar eigen zeggen niet zo'n clubjesmens. :(

Ik zit hier alleen maar te gniffelen, want ik weet wat er nog meer uit Den Hoogen Hoed kan komen! :)

Ik ook. :cool:

@ZDRIE, whoaahhh, die is lilluk!!! (De auto dan, hè...) Wel EMW ten voeten uit. :D
 
Hahaha! Wat een leuke Datsun(y)
Helemaal vol in de accessoires als ik de specs zo lees bij de dealer.
 
Zo, de Princess is voorzien van geen contactslot, wat wel prettig is vanwege aanstaand vervoer terwijl de contactsleutlel kwijt is.
Gelukkig deden de portieren openen met de contactsleutel van de Marina.

De contactsleutel van de Rover doet overigens in het contactslot van de Princess passen, maar die kan ik dan niet ronddraaien.
Maar dat slot kan ik daar wel op aanpassen.
 
stoterstangen90 zei:
Zo, de Princess is voorzien van geen contactslot, wat wel prettig is vanwege aanstaand vervoer terwijl de contactsleutlel kwijt is.
Gelukkig deden de portieren openen met de contactsleutel van de Marina.

De contactsleutel van de Rover doet overigens in het contactslot van de Princess passen, maar die kan ik dan niet ronddraaien.
Maar dat slot kan ik daar wel op aanpassen.

Kerel, ben je een beetje de kluts kwijt?
 
ZDRIE zei:
De dames Zdrie kunnen het nieuwe jaar zonnig tegemoet zien.
En ze zijn hiermee uiterst EMW. (de witte Camry is er op ingeruild)

Slechts 1 auto voor meerdere dames? Koop er dan op z'n minst een C(Z)C bij van de concurrent om in ieder geval zeker te stellen welke het meest discutabele ontwerp heeft:

0386060-Mitsubishi-Colt-CZC-1.5-Turbo-2006.jpg


Natuurlijk alvast wel van harte gefeliciteerd met deze zeer EMW Micra! (y)
 
Terug
Bovenaan