Volkswagen Up! vanaf € 16.900 | e-Up! vanaf € 25.850

D.E.N.N.I.S. zei:
CO2 (Goed Voor Bomen) zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
@Sander, Niet op Co2 reageren. Hij is 16 en heeft weinig meer te doen heeft dan hier de trol uit te hangen. Waarschijnlijk heeft zijn vader een Volkswagen en is het vooral de puberteit die er voor zorgt dat hij zich wil verzetten tegen zijn vader.
Als je de Peter R D.E.N.N.I.S. uit wil hangen doe het dan beter.
Het enige waar ik niet tegen kan is die blinde volgzaamheid van FAG adepten. Laat je maar lekker een oor aannaaien door de firma PON.
Die is in de Quote 500 gekomen van het geld wat ie consequent teveel uit zakken van autokopers heeft geklopt.
En kikken op je nieuwe Golf is al erg maar een premature lozing door een up dat is helemaal erg.
Laat mij dan maar lekker een adept zijn. Dat is altijd beter dan een zwartkijker met zijn eigen belevingswereld zoals jij :LOL:
Ik ben eruit. Hij is door een VW spijlbus bij het stoplicht eruit gereden op zijn Citta. Daar komt alle frustratie vandaan.
PS FAG?? premature lozing. Als ik een beeldspraak maak over ontkennende fase word ik terecht gewezen door een zekere moderator..... Nu hup ook consequent je beleid doorvoeren........

Phaeton W12 zei:
sander28 zei:
De kans is ook zeer groot dat deze Up! mijn eerste auto gaat worden

Wat voor een gaat het worden? Ik heb er ook al een geconfigureerd.

high up! 1.0 68pk (aardgas)
Executive Pakket
- Volkswagen radio/cd-speler "RCD 215" (standaard op high up!)
- maps+more (PID)
- Handbediende airconditioning "Climatic"
Drive pakket
- Cruise Control
- Park Distance Control achter
- Boordcomputer Plus
Metallic lak (zilver)
Stoffen bekleding 'Dots' (beige-grijs-bruin)
Classic velgen
Dashboard pad
- dark silver

Wil zowiezo eerst proefrijden in de 60 en 75 pk versie voordat ik weet welke motorisering het moet worden. De aardgas versie heb ik nog niet zo over nagedacht. Deze wordt ook wegenbelasting vrij? De prijs hiervan is nog niet bekend?

Ik ga waarschijnlijk voor de High Up! met eigelijk alles opties (op lederen bekleding en schuifdak na)
- Excutive pakket
- Drive pakket
- Dynamic pakket (getint glas en 16'' Triangle velgen)
- Metallic lak (donker blauw of zwart)

michel1975 zei:
op zijn Citta.
Mmm. Jij bent wel erg goed op de hoogte van bromfietsmerken :) Ben je dan nu aan een auto toe? Dan moet je de up maar overslaan want omdat auto te noemen.
Oja als ik in dit topic wat terugblader dan zit je wel vaker op de man. Terecht dat een mod daar iets van zegt.
En FAG, je weet wat dat betekent. De F staat voor Facelift en voor de Duitse vertaling van laf.

CO2 (Goed Voor Bomen) zei:
michel1975 zei:
op zijn Citta.
Mmm. Jij bent wel erg goed op de hoogte van bromfietsmerken :) Ben je dan nu aan een auto toe? Dan moet je de up maar overslaan want omdat auto te noemen.
Oja als ik in dit topic wat terugblader dan zit je wel vaker op de man. Terecht dat een mod daar iets van zegt.
En FAG, je weet wat dat betekent. De F staat voor Facelift en voor de Duitse vertaling van laf.

Beetje jammer dit.. Nederlands is ook al niet jouw sterkste punt.

sander28 zei:
Phaeton W12 zei:
sander28 zei:

Executive Pakket
- maps+more (PID)
Drive pakket
- Cruise Control
- Boordcomputer Plus
Metallic lak (zilver)
Classic velgen
Dashboard pad
- dark silver

Wil sowieso eerst proefrijden in de 60 en 75 pk versie voordat ik weet welke motorisering het moet worden. De aardgas versie heb ik nog niet zo over nagedacht. Deze wordt ook wegenbelasting vrij? De prijs hiervan is nog niet bekend?

Ik ga waarschijnlijk voor de High Up! met eigelijk alles opties (op lederen bekleding en schuifdak na)
- Excutive pakket
- Drive pakket

De aardgas up wordt zeker belastingvrij, het wordt afgezien van de electro up de zuinigste up die er is (79g Co2).

Als ik jouw specificatie zie, lijkt het mij een up black! te worden?

Tussen de 60pk en de 75pk versie bestaat bijzonder weinig verschil. De 15pk extra wordt veroorzaakt door een hoger maximum toerental van de 75pk-versie (6200tpm meen ik, tegenover 5000tpm voor de 60pk).

Phaeton W12 zei:
sander28 zei:
Phaeton W12 zei:
sander28 zei:

Executive Pakket
- maps+more (PID)
Drive pakket
- Cruise Control
- Boordcomputer Plus
Metallic lak (zilver)
Classic velgen
Dashboard pad
- dark silver

Wil sowieso eerst proefrijden in de 60 en 75 pk versie voordat ik weet welke motorisering het moet worden. De aardgas versie heb ik nog niet zo over nagedacht. Deze wordt ook wegenbelasting vrij? De prijs hiervan is nog niet bekend?

- Excutive pakket
- Drive pakket

De aardgas up wordt zeker belastingvrij, het wordt afgezien van de electro up de zuinigste up die er is (79g Co2).

Als ik jouw specificatie zie, lijkt het mij een up black! te worden?

Tussen de 60pk en de 75pk versie bestaat bijzonder weinig verschil. De 15pk extra wordt veroorzaakt door een hoger maximum toerental van de 75pk-versie (6200tpm meen ik, tegenover 5000tpm voor de 60pk).

Ok, wist niet dat alleen het toerental het verschil was. Nee het wordt geen black-up.. Vind die velgen niet mooi en daarnaast zou daar nog het drive pakket aan moeten worden toegevoegd waardoor hij duurder wordt dan de door mij hierboven samengestelde Up!

Heb ook nog even wat extra informatie gezocht over de aardgas versie. De kofferbak hiervan is ook wat kleiner, dat vind ik wel een nadeel. Ook de benzinetank van 10 liter is niet ideaal aangezien ik ook op vakantie wil met de Up! en het tanken van aardgas in het buitenland wel eens moeilijk kan worden. Toch benieuwd wat de prijs wordt van de aardgas versie.

sander28 zei:
Heb ook nog even wat extra informatie gezocht over de aardgas versie. De kofferbak hiervan is ook wat kleiner. Ook de benzinetank van 10 liter is niet ideaal
Waar vind je die informatie over de aardgas versie?

Phaeton W12 zei:
sander28 zei:
Heb ook nog even wat extra informatie gezocht over de aardgas versie. De kofferbak hiervan is ook wat kleiner. Ook de benzinetank van 10 liter is niet ideaal
Waar vind je die informatie over de aardgas versie?

Op autoweek ;) https://www.autoweek.nl/rijimpressie/1164/volkswagen-up

Phaeton W12 zei:

Ja, dat lijkt in theorie zo maar dat schijnt in het echt tegen te vallen: in de Autoweek van deze week stond een rij-impressie van de 60 pk UP en toen zeiden ze o.a. dat je met deze versie veel meer zal moeten terugschakelen, omdat je anders niet vooruit komt. Maar: 'het is een prima motor als je er maar niet te veel van verwacht'.

Het prijsverschil tussen de 75 pk versie is niet zo groot toch? Als ik het verhaaltje in de AW las zou ik dus in ieder geval niet blind voor de 60 pk versie gaan.

Als je 12.000 euro te besteden hebt, wie heeft dat niet standaard in zijn portemonnee zitten?, dan zou ik me niet druk maken om een paar honderd euro's meer of minder. ;)

Zie ik nu net de (productieversie van de) 5-deurs Up! langsrijden in een commercial op RTL4!? Leek, voor zover ik het kon zien, inderdaad gewoon een Crossup! zonder de vergrote bodemspeling en het overtollige kunststof op de bumpers.

Nee, 100% zeker. Toevallig vind ik hem net op Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=SUaFM5IPJE8 Aparte actie van VW, ben benieuwd wanneer de eerste officiële foto's en gegevens openbaar worden gemaakt.

Verrek! Je hebt nog gelijk ook! Dat is inderdaad een bijzondere en ludieke manier. Maaruh, heeft Nederland nu de wereldprimeur?

Nisco zei:
Zie ik nu net de (productieversie van de) 5-deurs Up! langsrijden in een commercial op RTL4!? Leek, voor zover ik het kon zien, inderdaad gewoon een Crossup! zonder de vergrote bodemspeling en het overtollige kunststof op de bumpers.

Zie pagina 13.......

Maar die 5-deurs vind ik wel interessant. Zeker omdat dan meteen dat schuine ruitje weer weg is, dat de Up! Minder mooi maakt dan zijn zusjes.
En de prijs valt me mee. Voor de prijs van mijn opgetuigde Alto heb ik ook een 60pk (what's 8pk..:rolleyes:) High Up, met navigatie, bluetooth en 16".
Viel mij alleszins mee.

Scheur-ijzer zei:
Phaeton W12 zei:

Ja, dat lijkt in theorie zo maar dat schijnt in het echt tegen te vallen: in de Autoweek van deze week stond een rij-impressie van de 60 pk UP en toen zeiden ze o.a. dat je met deze versie veel meer zal moeten terugschakelen, omdat je anders niet vooruit komt. Maar: 'het is een prima motor als je er maar niet te veel van verwacht'.

Het prijsverschil tussen de 75 pk versie is niet zo groot toch? Als ik het verhaaltje in de AW las zou ik dus in ieder geval niet blind voor de 60 pk versie gaan.

In de video van Autoweek werd er met de 60pk-uitvoering geaccelereerd van 80km/h naar 120km/h. Dat duurde lang. Volgens mij duurt dat met de 75pk-versie ongeveer nét zo lang in de vijfde versnelling. Het zal in de hoogste versnelling weinig schelen tussen die twee uitvoeringen.

De Up! is voor mij al de Auto van het Jaar voor dit jaar! Hoop dat ie het gaat winnen. Ze verdienen het na de Golf (1992) en Polo (2010) om in 2012 de titel voor de Up! te dragen. 2 jaar na de Polo en 20 jaar na de Golf 3 uit 1992.

Want wat heeft deze Up! Wat de concurrentie niet heeft? Volgens mij zie jij het teveel door een roze-VW bril allemaal...

VW-Ford zei:
De Up! is voor mij al de Auto van het Jaar voor dit jaar! Hoop dat ie het gaat winnen. Ze verdienen het na de Golf (1992) en Polo (2010) om in 2012 de titel voor de Up! te dragen. 2 jaar na de Polo en 20 jaar na de Golf 3 uit 1992.

Mag toch hopen dat een fatsoenlijke auto dat wint en niet zo'n overdekte bromfiets.

i4S zei:
Want wat heeft deze Up! Wat de concurrentie niet heeft? Volgens mij zie jij het teveel door een roze-VW bril allemaal...
Zoals anderen het door een anti-VAG bril bekijken.
Gelukkig zoveel mensen, zoveel wensen.

michel1975 zei:
i4S zei:

Die eerste zien is niet op mij van toepassing, mag ik hopen? Als je zo 'pro-VW' bent kun je toch best antwoord geven op de vraag?

De Up is inderdaad weinig vernieuwend qua design of techniek en dat zou bij een Auto van het jaar-verkiezing toch wel een aardige rol moeten spelen. Het lijkt me zeker geen verkeerd wagentje en heel misschien staat er zelfs komend jaar hier eentje voor de deur (of één van z'n tweelingbroertjes), maar dat is dan puur een rationele keuze en niet omdat het nou zo'n geweldige auto is. Ook al zitten er wel een paar leukere dingen op dan wat de concurrentie in deze klasse te bieden heeft en schijnt het rijgedrag redelijk volwassen te zijn voor zo'n kleintje.

Een beetje aangeklede Up gaat trouwens al gauw dik over de 12,5 mille heen en dat vind ik voor zo'n formaat auto best wel aan de prijs. Dan heb je nog steeds een koekblik zonder bekleding aan de binnenkant van de portieren. Dat is één van de dingen die me nog het meest storen op de foto's (naast de hoekige achterkant en ietwat ielige achterlichten), maar alles hangt af van de aanblik in het echt. Nog even wachten dus... Auto van het jaar hoeft 'ie wat mij betreft niet te worden, die eer gun ik liever aan bijvoorbeeld de Kia Rio als beloning voor de inhaalslag die dit concern aan het maken is de laatste jaren.

Als ik het goed begrepen heb, komt de Up eerst alleen in het rood, zwart en wit? Wanneer komen de andere kleuren?

De Polo was ook niet echt vernieuwend, maar de rij-eigenschappen zijn wel op hoog niveau. En als ik het mag vergelijken met een A1: Vorig week reed ik een stukje (mee) in een BMW X3. In dat segment beschouw ik de X3 als het aantrekkelijkste alternatief en een mooi model. Maar het motorgeluid in het interieur was harder dan bij eeen A1 1.2TFSI en de zittingen van de voorstoelen zijn ook erg kort. En dat voor een dure Duitse auto, terwijl ik met mijn 180 cm. toch een gemiddelde lengte heb. Een afknapper dus, of juist een compliment voor de A1/Polo.

Of goede rij-eigenschappen voldoende voor een verkiezing zijn betwijfel ik. Een Kia Rio zou dan idd wel eens een goede kandidaat kunnen zijn.

Phaedros zei:
De Up is inderdaad weinig vernieuwend qua design of techniek en dat zou bij een Auto van het jaar-verkiezing toch wel een aardige rol moeten spelen. Het lijkt me zeker geen verkeerd wagentje en heel misschien staat er zelfs komend jaar hier eentje voor de deur (of één van z'n tweelingbroertjes), maar dat is dan puur een rationele keuze en niet omdat het nou zo'n geweldige auto is. Ook al zitten er wel een paar leukere dingen op dan wat de concurrentie in deze klasse te bieden heeft en schijnt het rijgedrag redelijk volwassen te zijn voor zo'n kleintje.
[/url]?

Welke 'leukere dingen' bedoel je dan?

meeuw zei:
De Polo.................. en de zittingen van de voorstoelen zijn ook erg kort. En dat voor een dure Duitse auto, terwijl ik met mijn 180 cm. toch een gemiddelde lengte heb.

Waren ook mijn bevindingen van de Polo, zowel in de Comfortline als Highline-uitvoering en tevens opvallend in vergelijking met mijn vorige auto, een Ibiza (6L) Reference. Typisch dat ik dit minpunt nooit ben tegengekomen in testen met de VW Polo.

i4S zei:

Kwestie van smaak natuurlijk, maar het dashboard van de Up vind ik één van de betere in deze klasse. Het stuurwiel ziet er ook 'lekker' uit. En het als optie mee te leveren navigatie/informatiesysteem past ook prima bij de stijl van het dashboard.
City Emergency Braking (op de VW-site breaking genoemd ;) maar daar zie ik wel meer spelfouten staan, zoals 'meegespoetn') klinkt ook wel aardig, alleen vraag ik me af hoe zinvol het is als het tot snelheden van maximaal 30 km/h gaat. Had beter 50 km/h kunnen zijn, maar ik heb geen idee hoe lastig het is om dat voor hogere snelheid geschikt te maken.
En uhm... dat was het bij nader inzien eigenlijk wel :)

Ik mis wel de optie om - zoals bij de Twingo - cruise control apart te bestellen... Renault heeft een betere aanbieding in huis, maar ik kan maar niet wennen aan het dashboard en de achterkant (is bij Up & co wat mij betreft ook de zwakkere kant trouwens). Misschien dat de komende facelift nog wonderen doet.

Phaedros zei:
i4S zei:

Kwestie van smaak natuurlijk, maar het dashboard van de Up vind ik één van de betere in deze klasse. Het stuurwiel ziet er ook 'lekker' uit. En het als optie mee te leveren navigatie/informatiesysteem past ook prima bij de stijl van het dashboard.
City Emergency Braking (op de VW-site breaking genoemd ;) maar daar zie ik wel meer spelfouten staan, zoals 'meegespoetn') klinkt ook wel aardig, alleen vraag ik me af hoe zinvol het is als het tot snelheden van maximaal 30 km/h gaat. Had beter 50 km/h kunnen zijn, maar ik heb geen idee hoe lastig het is om dat voor hogere snelheid geschikt te maken.

Ik mis wel de optie om - zoals bij de Twingo - cruise control apart te bestellen... Renault heeft een betere aanbieding in huis, maar ik kan maar niet wennen aan het dashboard en de achterkant (is bij Up & co wat mij betreft ook de zwakkere kant trouwens). Misschien dat de komende facelift nog wonderen doet.

Die facelift is er al;)
Renault-Twingo_2012_photo_04.jpg

2012-Renault-Twingo-Rear-Angle-3-585x411.jpg

Heeft ook speciaal informatiesysteem, dat communiceert met telefoon ed.;)

Luap zei:
meeuw zei:
De Polo.................. en de zittingen van de voorstoelen zijn ook erg kort. En dat voor een dure Duitse auto, terwijl ik met mijn 180 cm. toch een gemiddelde lengte heb.

Waren ook mijn bevindingen van de Polo, zowel in de Comfortline als Highline-uitvoering en tevens opvallend in vergelijking met mijn vorige auto, een Ibiza (6L) Reference. Typisch dat ik dit minpunt nooit ben tegengekomen in testen met de VW Polo.

De zittingen bij de BMW X3 waren te kort. De Polo zit prima (Highline wel erg hard, liever Comfortline).

Phaedros zei:
i4S zei:

Cruise control is inderdaad niet apart te bestellen maar is onderdeel van het Drive pakket (€375,-). Toch nog een acceptabel bedrag want park distance control is ook inbegrepen in dit pakket.

De Twingo zal inderdaad iets goedkoper uitvallen. Als ik uit ga van een High Up! (75pk) met: drive pakket, dynamic pakket, excutive pakket en metallic lak zit je op €13.000,-. Voor een Twingo met vergelijkbare opties kom je op zo'n €12.000,-. De meerprijs van de Up! ten opzichte van de Twingo is mij dit zeker wel waard.

Ik heb in een 2010 Twingo gereden. Auto zag er van binnen en buiten prima uit. Alleen reed niet echt prettig. Je moest je best doen om bij het schakelen vloeiend te rijden, terwijl dat bij een Panda. Lancia Ypsilon en Mini veel vanzelfsprekender ging. Uitgaande van mijn ervaringen met een Polo denk ik dat een Up dan best 1.000 meer mag kosten dan een Twingo.

meeuw zei:
Ik heb in een 2010 Twingo gereden. Auto zag er van binnen en buiten prima uit. Alleen reed niet echt prettig. Je moest je best doen om bij het schakelen vloeiend te rijden, terwijl dat bij een Panda. Lancia Ypsilon en Mini veel vanzelfsprekender ging. Uitgaande van mijn ervaringen met een Polo denk ik dat een Up dan best 1.000 meer mag kosten dan een Twingo.

Hm, ik vond juist de Panda beduidend slechter rijden dan de Twingo. Schakelde niet naar mijn zin, krap interieur en ergonomisch ook een ramp....

De Twingo voelt wel degelijker aan dan een Panda, maar ik vind de Panda makkelijker rijden. Maar dat kan ook komen omdat wij zelf een Panda hebben en ik er dus regelmatig in rij. Heb wel het gevoel dat de Twingo een klasse hoger is, dus voor hetzelfde geld zou ik de Twingo kiezen.

i4S zei:
michel1975 zei:
i4S zei:

Die eerste zien is niet op mij van toepassing, mag ik hopen? Als je zo 'pro-VW' bent kun je toch best antwoord geven op de vraag?
Er staat ook 'anderen' en niet jij dus lijkt me vrij duidelijk.
Hoezo als ik zo 'pro-VW' ben?? En welke vraag?
De enige opmerking en aanvulling die ik maak is zoveel mensen zoveel wensen.

meeuw zei:
De Twingo voelt wel degelijker aan dan een Panda, maar ik vind de Panda makkelijker rijden. Maar dat kan ook komen omdat wij zelf een Panda hebben en ik er dus regelmatig in rij. Heb wel het gevoel dat de Twingo een klasse hoger is, dus voor hetzelfde geld zou ik de Twingo kiezen.

Maar goed, nu is er een nieuwe Panda, dus kun je niet praten met je mening over de oude. Eerst maar eens in de nieuwe zitten en rijden, lijkt me...

i4s zei:
Die facelift is er al ;)

Klopt, wist ik van. Van de eerste (spionage)foto's van de Twingo-facelift moest ik wel even slikken afgelopen zomer. Moet zeggen dat ik 'm nu met name van voren wel stoer vind ogen. De achterkant is nog altijd wennen... zal 'm daarvoor in het echt moeten bekijken. Als hij qua prijs en uitrusting aantrekkelijk blijft, blijft het voor mij een goed alternatief voor Up & co. Maar dan moet er onderaan de streep wel een flink prijsverschil zijn in het voordeel van de Twingo.

sander28 zei:
Cruise control is inderdaad niet apart te bestellen maar is onderdeel van het Drive pakket (€375,-). Toch nog een acceptabel bedrag want park distance control is ook inbegrepen in dit pakket.

Oké, dat is inderdaad een alleszins redelijk bedrag, bij een Twingo kost cruise control los naar ik meen zo'n € 250,-, dus met park distance control erbij valt de prijs mee. Al had ik het toch liever apart, want parkeersensoren op een auto van dit formaat vind ik eigenlijk overbodig.

De afwerkingskwaliteit van de Panda is niet bepaald top. Zo is de structuur van het spuitwerk niet overal gelijk en worden binnenin vrij goedkope materialen gebruikt. Maar de Panda scoort wel al jaren top in de betrouwbaarheids/pannestatistieken.

Maar wat kan je verwachten voor die prijs? Bij een Peugeot 307 die ik had waren er gewoon hoekjes van de carrosserie niet meegespoten en hingen binnen enkele jaren verschillende interieurdelen los. De Panda zat beter in elkaar.

Ben benieuwd of VW voor een vergelijkbare prijs wel een auto kan leveren die perfect is afgewerkt. Ik denk dat er wat dat betreft toch wat water bij de wijn nodig is.

Ik zag in RTL Autowereld dat de Suzuki Splash nu ook voor 8500 euro te koop is.
Dat lijkt mij een completere en volwassenere auto dan de Panda/Up/Twingo.

Als 3e auto. Maar dat geldt bij mij ook voor een Up, Panda, 3-linger, etc.

Dat ben ik niet met je eens, de doelgroepen zijn vooral jongeren of 'moeders' imo. Dan is dit echt geen derde auto, eerder nog de eerste of enige...

Los van of je het uiterlijk van de Splash mooi vindt, heb je wel een heel ruime 5-deurs auto op het onderstel van de Swift.
Eigenlijk is het dus een uitgeklede B-segmenter. Dat is de Twingo ook, maar die heeft 2 portieren minder en is minder ruim.

Bij ons is het id zo dat 'moeders' een kleine auto wil. Wij hadden echter een wat grotere 2e auto (div. Audi A3's) omdat er ook grotere afstanden mee werd gereden en (eigenlijk belangrijker) de kinderen ermee op vakantie naar het buitenland gaan (soms 3 personen + bagage). Om toch een maatje kleiner te nemen is laatst de A3 vervangen voor een A1. Die rijdt ook op de snelweg zeer volwassen (laatst op en neer naar Brussel geweest) en heeft nog redelijk ruimte voor wat bagage (ok, houdt niet over, maar toch). Daarnaast een Panda als 3e auto, met de hond naar het strand, parkeerterrein AH ('the killing field' voor auto's), korte ritjes , etc.

meeuw zei:
Bij ons is het id zo dat 'moeders' een kleine auto wil. Wij hadden echter een wat grotere 2e auto (div. Audi A3's) omdat er ook grotere afstanden mee werd gereden en (eigenlijk belangrijker) de kinderen ermee op vakantie naar het buitenland gaan (soms 3 personen + bagage). Om toch een maatje kleiner te nemen is laatst de A3 vervangen voor een A1. Die rijdt ook op de snelweg zeer volwassen (laatst op en neer naar Brussel geweest) en heeft nog redelijk ruimte voor wat bagage (ok, houdt niet over, maar toch). Daarnaast een Panda als 3e auto, met de hond naar het strand, parkeerterrein AH ('the killing field' voor auto's), korte ritjes , etc.

En jij denkt dat dat representatief is voor de rest van NL?

Mach1 zei:
Wordt ie al afgesleept? :)

Deze is gespot in India, waar die op een Indiase autoshow zal staan (niet verkocht in deze vorm, wellicht wel de 5-deurs). Het ging me meer om de looks van deze basisuitvoering. Dezelfde uitvoering als in Euro NCAP, waar de up! dus erg goed uitkwam.

Terug
Bovenaan