Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

De foto's analyserend kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de kraanmachinist heeft verzuimd een stabilisatiepoot helemaal uit te draaien.
waarschijnlijk omdat die 205 in de weg stond.

De eigenaar van die 205 zal dus wel de schuld krijgen;)

Poot staat inderdaad niet helemaal uit. Zit je daar op zolder met je net voltooide prachtige spoorbaan te spelen....komt er een kraan naar binnen.

Dit gaat overigens de hele wereld over las ik.

https://nos.nl/artikel/2008917-belgische-vader-dood-na-steen-door-voorruit.html

En dan lees je dit....een vader van vier kinderen. Dood omdat twee bosmongolen een steen van een viaduct afknikkeren.

Je zal rechter zijn en een straf voor deze twee verdachten moeten uitspreken. Erg moeilijk.

Slechte reclame blijkt soms de beste reclame.

Zou jij ze nu voor een klus inhuren?

Brengt mij op het volgende, moeten wij als maatschappij het onvermogen van individuen tot zorgvuldigheid tolereren?
Net zoals wij als maatschappij geweld afkeuren, zouden we ook onzorgvuldigheid kunnen afkeuren.
Want wie betaalt uiteindelijk de onzorgvuldigheid van deze falende kraanmachinist? De verzekering. En dus iedereen die bij die verzekering zit.

Solidariteit is goed. Maar ik betaal toch liever niet voor onzorgvuldig gedrag. Net zo min als voor personen die zich menen met geweld te moeten uiten.

Het tolereren houdt een keer op.

En zo wordt er dagelijks veel geld verkwist. Wat voor heel veel prachtige dingen aangewend had kunnen worden. Die grap met die kraan had half Afrika een dag van eten kunnen voorzien, bij wijze van spreken.

Hoe krom is de mens wel niet.

Ik werd gisteren geconfronteerd met wat in mijn ogen minder is dan het afvoerputje van de maatschappij, het is die gore bal van haar en zaad die je sifon verstopt, het laagste.

Ik liep naar de winkel en zag in de verte een Appie bezorgbus stilstaan op gekke plek en toeteren. Enkele minuten later daar aangekomen bleek een A3 stil te staan, dwars over het fietspad heen.
Veel fietsers zag ik al verontwaardigd over de stoep de auto ontwijken, en opmerkingen over de schouder roepen. Ik sprak de man in de auto aan, vertelde hem dat hij midden op het fietspad stond en dat ik dat vrij asociaal vond, gelet op het vrije parkeervak 20m verderop.

U raadt het al, zijn repliek bestond uit de vraag of ik van de kk-politie was, dat ik een gore kk-lijer was, dat ik vooral door moest lopen of anders, een dot gas op de wagen, stukje rijden zodat ie me bijna raakt etc.
Toen de 3 passagiers uit de FEBO er weer aan kwamen (uiteraard een kind erbij), meldde de stoerste (2 gouden voortanden) ongeveer hetzelfde, op dreigende en naar-voren-leunende toon.

Vol verbazing ben ik doorgelopen, dat dit soort mensen bestaat lees je wel eens, maar ik kom ze maar weinig tegen, gelukkig.

Zollie zei:
Ik werd gisteren geconfronteerd met wat in mijn ogen minder is dan het afvoerputje van de maatschappij, het is die gore bal van haar en zaad die je sifon verstopt, het laagste.

Ik liep naar de winkel en zag in de verte een Appie bezorgbus stilstaan op gekke plek en toeteren. Enkele minuten later daar aangekomen bleek een A3 stil te staan, dwars over het fietspad heen.
Veel fietsers zag ik al verontwaardigd over de stoep de auto ontwijken, en opmerkingen over de schouder roepen. Ik sprak de man in de auto aan, vertelde hem dat hij midden op het fietspad stond en dat ik dat vrij asociaal vond, gelet op het vrije parkeervak 20m verderop.

U raadt het al, zijn repliek bestond uit de vraag of ik van de kk-politie was, dat ik een gore kk-lijer was, dat ik vooral door moest lopen of anders, een dot gas op de wagen, stukje rijden zodat ie me bijna raakt etc.
Toen de 3 passagiers uit de FEBO er weer aan kwamen (uiteraard een kind erbij), meldde de stoerste (2 gouden voortanden) ongeveer hetzelfde, op dreigende en naar-voren-leunende toon.

Vol verbazing ben ik doorgelopen, dat dit soort mensen bestaat lees je wel eens, maar ik kom ze maar weinig tegen, gelukkig.

Zelf ook een keer meegemaakt, een jongen op de fiets die in het donker aan de verkeerde kant van de weg fietste
en vond dat ik mij (als tegemoetkomende fietser) met mijn eigen zaken moest bemoeien ...

Blaffende honden [size=x-small]bijten niet.[/size]

Nee maar serieus joh, wat een kansloos volk. Zeker weer van die 'licht-getinte' licht ontvlambare typetjes. Ik hoop zó dat ze een keer tegen de lamp lopen hé. Dat ze iemand treffen die een vechtsport beoefend en die gasten ff een pak op hun donder geeft. (y)

Zemelaar zei:
Je zal rechter zijn en een straf voor deze twee verdachten moeten uitspreken. Erg moeilijk.

Slechte reclame blijkt soms de beste reclame.

Zou jij ze nu voor een klus inhuren?

Brengt mij op het volgende, moeten wij als maatschappij het onvermogen van individuen tot zorgvuldigheid tolereren?
Net zoals wij als maatschappij geweld afkeuren, zouden we ook onzorgvuldigheid kunnen afkeuren.
Want wie betaalt uiteindelijk de onzorgvuldigheid van deze falende kraanmachinist? De verzekering. En dus iedereen die bij die verzekering zit.
Hoe krom is de mens wel niet.

Onzorgvuldigheid gebeurt niet expres (in de meeste gevallen hoop ik tenminste) en dan doel ik vooral op beroepschauffeurs die bijvoorbeeld hun kraan vergeten te laten zakken en een viaduct rammen. Het is een ongelofelijke stomme fout maar kijk eens naar hoe veel automobilisten hun verlichting aan vergeten te zetten in het donker. Ik durf te wedden dat deze zelfde groep als beroepschauffeur dezelfde fout zal maken. Want geloof me, ik heb zelf ervaring met het vergeten van het dichtgooien van de laadklep en zo`n fout is snel gemaakt. Gelukkig kwam ik er snel achter dus het was zonder gevolgen, maar ik weet dat collega`s deze zelfde fout in het verleden hebben gemaakt. Dus ik mag toch zeker hopen dat de verzekermaatschappijen dit soort schades blijven vergoeden

Overigens dekken verzekeringen van verhuurbedrijven al lang niet meer bovenhoofdse schade dus de maatschappij vergoed niet zomaar alle onzorgvuldige fouten.

Vergeten is heel iets anders dan die poot niet helemaal uitdraaien omdat er wat in de weg staat. Een kraanmachinist behoort te weten dat die poot er niet voor de lol op zit.

Fietste een paar weken geleden door het buitengebied toen ik van achteren een afschuwelijk schrapend geluid hoorde naderen. Bleek een auto te zijn waarvan de voorbumper half over het wegdek schraapte. Kan me niet voorstellen dat de bestuurster die enorme takke-herrie niet opmerkte.

Oja, en ook een paar weken geleden een vrachtwagenchauffeur die élke inhalende auto groot licht gaf op de A67. Hij was zeer consequent, dat wel.

filmpje: https://www.telegraaf.nl/binnenland/23457109/__Dashcam_legt_zwaar_ongeval_A9_vast__.html

Dashcam legt zwaar ongeval A9 vast

Hans en Marieke de Vente uit Badhoevedorp mogen van geluk spreken dat ze een ernstig ongeluk op de A9 hebben overleefd. De dashcam legde het bloedstollende ongeluk vast.

Het stel reed op de A5 toen de snelweg samenkwam met de A9 en auto's van rijbaan moesten wisselen om in te voegen. Hans en Marieke hielden keurig hun eigen rijbaan aan, maar werden plotseling aangetikt door een vrachtwagen
De auto van Hans en Marieke tolde over de weg, knalde op een andere auto en kwam in de vangrail tot stilstand. Bij het ongeluk waren vier voertuigen betrokken, maar wonder boven wonder bleven alle betrokkenen ongedeerd.
Het ongeluk werd volledig vastgelegd op de dashcam in de auto van het stel. Hans de Vente vertelt aan RTV Noord-Holland dat hij met dit filmpje het belang van dashcams wil benadrukken. Nu is meteen duidelijk wie er schuld heeft aan het ongeluk.

natuurlijk heeft de vrachtwagen schuld, maar dit zie je toch aankomen? waarom in de dode hoek van een vrachtwagen gaan zitten?

Carfanatic zei:
Natuurlijk heeft de vrachtwagen schuld, maar dit zie je toch aankomen? Waarom in de dode hoek van een vrachtwagen gaan zitten?

Mee eens.

Je moet je in een ander kunnen verplaatsen. Die vrachtwagen heeft gewoon slecht zicht. Beetje begrip daarvoor kan geen kwaad. Want wat kopen Hans en Marieke voor hun gelijk? Precies, he-le-maal niks!

Net als eigenlijk alle voorrangssituaties. Je kan dit wel opeisen. Maar dan sta je met schade en/of letsel aan de kant.

Wat heb je daar nou aan?

Omdat je op de rechterrijstrook mag rijden.

omdat hij "opgehouden" werd door de aanhanger voor hem. De vrachtwagen-chauffeur moet die auto hebben kunnen zien in zijn rechterbuiten-spiegel toen de 2 wegen samen kwamen.

Daarna zag hij de auto niet meer, dus had hij voor zichzelf na kunnen gaan dat de auto nog ergens in de buurt was

Je moet aardig levensmoe zijn, om op je fiets telkens je voorrang vanaf rechts op te eisen. Ik denk dat je geregeld op straat ligt.

Je hebt je voorrang gehad. Maar je knie zit vol grind. Of erger, je wordt wakker in het ziekenhuis. Of bij Petrus!

En wat zeg je dan, ik heb mijn voorrang iig gehad. Nou, flink hoor!

Mooi dom dus.

Geldt ook voor Hans en Marieke. Zij hielden stug vol op de rechterbaan. Denk dat ze voortaan wel wat meer gaan nadenken.

Zemelaar zei:
Je moet aardig levensmoe zijn, om op je fiets telkens je voorrang vanaf rechts op te eisen. Ik denk dat je geregeld op straat ligt.

Je hebt je voorrang gehad. Maar je knie zit vol grind. Of erger, je wordt wakker in het ziekenhuis. Of bij Petrus!

En wat zeg je dan, ik heb mijn voorrang iig gehad. Nou, flink hoor!

Mooi dom dus.

Geldt ook voor Hans en Marieke. Zij hielden stug vol op de rechterbaan. Denk dat ze voortaan wel wat meer gaan nadenken.

Ik ben het helemaal met je eens. Maar waar kon Hans nu dan naar toe? Hij kon niet voorbij die aanhanger vanwege de vrachtwagen...

Ho, ho. Nu lijk je, @Zemelaar, te zeggen dat het 'mooi dom' (vreemde uitspraak, overigens) is van Hans en Marieke. Afgezien van dat er slechts een de bestuurder is, vind ik niet dat die erg veel kwalijk te nemen is. Goed, het is niet de meest handige plek om te rijden, maar het kan zo zijn dat die bestuurder zelf de vrachtwagen ook niet voldoende in de gaten had. De vrachtwagen wisselt van rijstrook zonder zicht op wat daar rijdt en dat is mijns inziens het meest kwalijke aan het voorval.

Edit: Ik zou eens wat vaker moeten quoten. Mooi voornemen voor 2015.

Goedendag zei:
Ik ben het helemaal met je eens. Maar waar kon Hans nu dan naar toe? Hij kon niet voorbij die aanhanger vanwege de vrachtwagen...

Remmen natuurlijk. En laat die vrachtwagen mooi voor jou invoegen. Of desnoods rechts om die aanhanger heen. Alles beter dan een ongeluk.

Lycan_Capri (TSC) zei:
De vrachtwagen-chauffeur moet die auto hebben kunnen zien in zijn rechterbuiten-spiegel toen de 2 wegen samen kwamen.

Ik heb geen ervaring met het rijden in een vrachtwagen, dus gebaseerd op mijn ervaringen in personenauto's: kun je wel twee stroken naar rechts kijken in die spiegel?

Ja de vrachtwagen is zonder meer schuldig aan dit ongeval, maar e.e.a. getuigt ook van weinig inzicht van Hans danwel Marieke. Immers waar konden ze naartoe? Juist, ze konden ook die auto-met-aanhanger niet meer inhalen. Beter wat meer afstand houden, vrachtwagen ertussen laten en vrachtwagen + auto-met-aanhanger inhalen.

@PM zei:
Lycan_Capri (TSC) zei:
De vrachtwagen-chauffeur moet die auto hebben kunnen zien in zijn rechterbuiten-spiegel toen de 2 wegen samen kwamen.

Ik heb geen ervaring met het rijden in een vrachtwagen, dus gebaseerd op mijn ervaringen in personenauto's: kun je wel twee stroken naar rechts kijken in die spiegel?

Ja de vrachtwagen is zonder meer schuldig aan dit ongeval, maar e.e.a. getuigt ook van weinig inzicht van Hans danwel Marieke. Immers waar konden ze naartoe? Juist, ze konden ook die auto-met-aanhanger niet meer inhalen. Beter wat meer afstand houden, vrachtwagen ertussen laten en vrachtwagen + auto-met-aanhanger inhalen.

Ja, dat kan. Je moet het alleen wel doen. Als een vrachtwagen met een mooi spiegelpakket is uitgerust heeft hij ook nog een extra spiegel boven de deur waarop je de auto ook nog had kunnen zien. Er lijkt hier dus sprake te zijn van slecht spiegelen. Of de auto moet net in de voorste dode hoek hebben gezeten, daar kun je vrij weinig aan doen.

En inderdaad, deze situatie had voorkomen kunnen worden door Hans of Marieke door iets beter te anticiperen.

Lastig. Maar ik denk dat als Henk en Marieke gewoon 140 op de teller hadden gereden ze via de taper makkelijk voor de vrachtwagen hadden kunnen invoegen.

PauseBreak zei:
En inderdaad, deze situatie had voorkomen kunnen worden door Hans of Marieke door iets beter te anticiperen.

Redelijk eensgestemd hier. Toch is de wetgeving anders. En is die vrachtwagenchauffeur gewoon de lul. Eigenlijk raar.

Hier botst theorie met praktijk.

Of zou een rechter nog anders beslissen? Die is ook aan de wet gebonden natuurlijk. Maar kan 'm naar eigen inzicht interpreteren.

Natuurlijk hadden Hans en Marieke dit kunnen voorkomen. Als je niet rijdt, krijg je ook geen ongeluk. Zo simpel is het. Thuisblijven dus.

Niet dus...
Hans en Marieke doen helemaal niets verkeerd. Zij rijden op een rijstrook en blijven daarop rijden. Heel voorspelbaar.
Als de vrachtwagenchauffeur niet kon zien of er iets naast hem zat, had hij nimmer naar rechts mogen gaan.

Dan kunnen we bladzijdes vol schrijven over wat Hans en Marieke hadden kunnen doen, maar heeft die vraag zin? De fout is gemaakt door de vrachtwagenchauffeur, dus is de vraag wat hij anders had moeten doen.

Ongeloofelijk dat sommigen van jullie hier de vrachtwagen-chauffeurs een vrijbrief willen geven om hun gevaarte maar gewoon naar rechts te laten hoeken

Lycan_Capri (TSC) zei:
Ongeloofelijk dat sommigen van jullie hier de vrachtwagen-chauffeurs een vrijbrief willen geven om hun gevaarte maar gewoon naar rechts te laten hoeken

Dat interpreteer je toch echt verkeerd.

Jij hoekt 'm als fietser toch ook niet als een blind paard voor iedere van links komende auto?

Zemelaar zei:
Lycan_Capri (TSC) zei:

Dat interpreteer je toch echt verkeerd.

Jij hoekt 'm als fietser toch ook niet als een blind paard voor iedere van links komende auto?

Nee, niet als een blind paard nee. Maar ik doe het wel als de snelheid niet al te hoog ligt
Daarbij durf ik mijn Honda Moto-Track 50 als opofferbaar wapen in te zetten tegen automobielisten die denken van links voorrang op mij te kunnen / mogen nemen. Dat ik zelf een auwie oploop neem ik op de koop toe, de verzekering betaalt de schade aan de brommer wel uit. Of het moet weer zo'n figuur zijn die z'n schade vrije jaren wil behouden en er geen politie bij wil, dan mag die figuur (weer eens ;) ) gelijk met 500€ over de brug komen ;)

Lycan_Capri (TSC) zei:

Ik geef geen vrijbrief, ik wil alleen duidelijk maken dat H&M waarschijnlijk onvoldoende zelf een veilige oplossing hebben gezocht. Ze hebben een tijdje naast het rechter voorwiel gereden van de vrachtwagen gereden, vermoed ik. Ik kan mij zo voorstellen volstrekt onzichtbaar voor de chauffeur. Die heeft waarschijnlijk gewacht tot de aanhanger voorbij was en is toen naar rechts gegaan.

Wouter82 zei:
Lastig. Maar ik denk dat als Henk en Marieke gewoon 140 op de teller hadden gereden ze via de taper makkelijk voor de vrachtwagen hadden kunnen invoegen.

Of ze hadden hun snelheid afgestemd op de vrachtwagen. Hoef je geen 140 te rijden. Gewoon 85 a 90. Vrachtwagen ertussen en je kan verder. Kost een halve minuut.

Puntje bij paaltje, de vrachtwagen zag ze niet, zat ook fout dat hij toen op de "gok" naar rechts ging. Die zal zich ook een ongeluk geschrokken zijn.

Verder eens met Zemelaar. Je hebt er zo weinig aan allemaal. Volgende keer beter doen. Zowel de trucker als Henk.

Lycan_Capri (TSC), op je fiets of brommer rechtdoor, terwijl er een vrachtwagen wil afslaan. Of zelfs maar een auto.

Ik hou dan echt wel even in. Ik kan wel mijn voorrang nemen. Maar hij zal me maar niet gezien hebben.

Hoe vaak wordt er niet op die manier iemand doodgereden. Als zwakke verkeersdeelnemer verlies je het altijd. En dan kun je nog zo vaak voorrang hebben.

Je hebt er gewoon niks aan.

Ik heb zelf als zijne automobilist het verleden ook iets vergelijkbaars meegemaakt, zij het dan op een combineerde in/uitvoegstrook.
Wilde naar links invoegen, kwam precies uit rechts van en net achter de cabine van de vrachtwagen.
Ik zag de richtingaanwijzer van de vrachtwagen aangaan en vervolgens kwam deze naar rechts ...
Heb in een reflex naar rechts gestuurd de vluchtstrook op, en meteen gas gegeven. Ging gelukkig allemaal net goed ...

Sindsdien zorg ik er altijd voor bij het invoegen niet rechts naast een vrachtwagen uit te komen, zeker niet bij gecombineerde in/uitvoegstroken.

Of ik probeer er voor uit te komen of anders blijf ik er achter, en geef desnoods een seintje dat hij naar rechts kan komen.
Wordt niet altijd door de achterliggers begrepen, gaan vaak kleven en daarna links voorbij ...

Wat ik uit het filmpje opmaak, hebben ze net iets rechts voor de vrachtwagen gereden, waarschijnlijk net in de beruchte dode hoek.
Vervolgens kregen ze een duw aan de achterzijde van de auto, waarna de auto rond ging tollen.
Ze hebben heel veel geluk gehad ...

Voorrang wordt door een ander verleend, je kunt/mag dit niet afdwingen/opeisen.
Zeker niet als je niet weet of de ander je wel heeft gezien ...

edit: plaatje toegevoegd met dode hoek vrachtwagen.

image001.png

Als zwakke verkeersdeelnemer, en dat ben je in je auto t.o.v. een vrachtwagen, moet je gewoon inbinden.

En inderdaad, er zijn vrachtwagens die daar vrolijk misbruik van maken. Maar ja, je hebt geen keus. Het alternatief is veel beroerder.

Ik denk niet eens dat het voorrang eisen is, maar gewoon niet kijken en denken. Zo komen fietsers ook onder een vrachtwagen. Ze mogen rechts staan, maar of het slim is....geef de vrachtwagen de ruimte.

Filmpje nog eens bekeken, maar nu met geluid. Afgaand op de conversatie reed Marieke, niet Hans. Grappig dat er door velen heel generaliserend vanuit wordt gegaan dat de man wel gereden zou hebben :LOL:

Omtrent dat filmpje; echtpaar heeft zojuist een redelijk spectaculair ongeluk doorstaan, waarna de vrouw droog concludeert "ja, die vrachtwagen". Koelbloederiger vind je ze bijna niet :)

@PM zei:
Filmpje nog eens bekeken, maar nu met geluid. Afgaand op de conversatie reed Marieke, niet Hans. Grappig dat er door velen heel generaliserend vanuit wordt gegaan dat de man wel gereden zou hebben :LOL:

Wel apart, manlief lijkt nog even te zitten praten over een vorig voorval in het verkeer.
Vervolgens zegt hij: "we zitten even opgesloten." Hij rijdt dus wel mee.

Daarna de crash ...

Ongelofelijk inderdaad hoe kalm de vrouw overkomt op de dashcam ...

@PM zei:

Bij deze mijn excuses....ik was er inderdaad blind vanuit gegaan.....

Wat me bij het filmpje van het echtpaar heel erg opvalt, is dat men heel goed is in het nabeschouwen van het verkeer,
maar verzuimt vooruit te kijken en in te spelen op de komende situatie ...

Zie het conversatie van manlief over de vorige verkeerssituatie terwijl ze de vrachtwagen naderen.

Vervolgens wordt er na de botsing de conclusie getrokken dat het de vrachtauto was ....:(

Bij mijn rijopleiding werd het door de instructeur eringeramd: anticiperen oftewel vooruitkijken.

Dus niet afvragen: "Wat gebeurt er?", maar afvragen: "Wat zou hier kunnen gebeuren?" en hierop je verkeersgedrag aanpassen.

Daarbij durf ik mijn Honda Moto-Track 50 als opofferbaar wapen in te zetten tegen automobielisten die denken van links voorrang op mij te kunnen / mogen nemen. Dat ik zelf een auwie oploop neem ik op de koop toe, de verzekering betaalt de schade aan de brommer wel uit.

stoere praat zeg (y)

Carfanatic zei:
Daarbij durf ik mijn Honda Moto-Track 50 als opofferbaar wapen in te zetten tegen automobielisten die denken van links voorrang op mij te kunnen / mogen nemen. Dat ik zelf een auwie oploop neem ik op de koop toe, de verzekering betaalt de schade aan de brommer wel uit.

stoere praat zeg (y)
Vaak ben je te bang... :rolleyes:

@PM zei:
Bedankt voor de tip, had 'm inderdaad zonder geluid bekeken. Ik ga m'n generalisatie even aanpassen dan.
ZIE JE WEL! VROUWEN KUNNEN ECHT NIET RIJDEN! :)

Carfanatic zei:

stoere praat zeg (y)

Tot het misgaat en de auwie permanent is....zit je je hele leven in een stoel op 4 wielen of erger.

Leon in z'n SEAT zei:
@PM zei:
Bedankt voor de tip, had 'm inderdaad zonder geluid bekeken. Ik ga m'n generalisatie even aanpassen dan.
ZIE JE WEL! VROUWEN KUNNEN ECHT NIET RIJDEN! :)

Ik heb het expres niet neer willen zetten...ik denk, laat ik nou geen neanderthaler zijn. Laat ik eens aardig zijn, de vrouw een kans geven.

En dan lees je dit......ik ben diep, diep teleurgesteld.

Carfanatic zei:

stoere praat zeg (y)

Ken jij mij? Nee, gelukkig niet ;)

Boppie zei:
Carfanatic zei:

stoere praat zeg (y)

Tot het misgaat en de auwie permanent is....zit je je hele leven in een stoel op 4 wielen of erger.

Op tijd van de brommer afspringen en weten hoe je moet neerkomen ;)
Desnoods breek ik er een poot bij, de schade aan zo'n antieke cross-brommer kan nooit zo heel groot zijn,de schade aan de moderne plastic fantastic "auto's" des te meer.

Maar ik sta als brommerrijder van rechts wel in t gelijk :)

Lycan_Capri (TSC) zei:
Carfanatic zei:

stoere praat zeg (y)

Ken jij mij? Nee, gelukkig niet ;)

Boppie zei:
Carfanatic zei:

stoere praat zeg (y)

Op tijd van de brommer afspringen en weten hoe je moet neerkomen ;)
Desnoods breek ik er een poot bij, de schade aan zo'n antieke cross-brommer kan nooit zo heel groot zijn,de schade aan de moderne plastic fantastic "auto's" des te meer.

Maar ik sta als brommerrijder van rechts wel in t gelijk :)

Totdat je verkeerd terechtkomt en wij voor jouw gelijk de ziekenhuiskosten mogen betalen ...

Terug
Bovenaan