Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Slechte reclame blijkt soms de beste reclame.
Zollie zei:Ik werd gisteren geconfronteerd met wat in mijn ogen minder is dan het afvoerputje van de maatschappij, het is die gore bal van haar en zaad die je sifon verstopt, het laagste.
Ik liep naar de winkel en zag in de verte een Appie bezorgbus stilstaan op gekke plek en toeteren. Enkele minuten later daar aangekomen bleek een A3 stil te staan, dwars over het fietspad heen.
Veel fietsers zag ik al verontwaardigd over de stoep de auto ontwijken, en opmerkingen over de schouder roepen. Ik sprak de man in de auto aan, vertelde hem dat hij midden op het fietspad stond en dat ik dat vrij asociaal vond, gelet op het vrije parkeervak 20m verderop.
U raadt het al, zijn repliek bestond uit de vraag of ik van de kk-politie was, dat ik een gore kk-lijer was, dat ik vooral door moest lopen of anders, een dot gas op de wagen, stukje rijden zodat ie me bijna raakt etc.
Toen de 3 passagiers uit de FEBO er weer aan kwamen (uiteraard een kind erbij), meldde de stoerste (2 gouden voortanden) ongeveer hetzelfde, op dreigende en naar-voren-leunende toon.
Vol verbazing ben ik doorgelopen, dat dit soort mensen bestaat lees je wel eens, maar ik kom ze maar weinig tegen, gelukkig.
Zemelaar zei:Je zal rechter zijn en een straf voor deze twee verdachten moeten uitspreken. Erg moeilijk.
Slechte reclame blijkt soms de beste reclame.
Zou jij ze nu voor een klus inhuren?
Brengt mij op het volgende, moeten wij als maatschappij het onvermogen van individuen tot zorgvuldigheid tolereren?
Net zoals wij als maatschappij geweld afkeuren, zouden we ook onzorgvuldigheid kunnen afkeuren.
Want wie betaalt uiteindelijk de onzorgvuldigheid van deze falende kraanmachinist? De verzekering. En dus iedereen die bij die verzekering zit.
Hoe krom is de mens wel niet.
Carfanatic zei:Natuurlijk heeft de vrachtwagen schuld, maar dit zie je toch aankomen? Waarom in de dode hoek van een vrachtwagen gaan zitten?
Zemelaar zei:Je moet aardig levensmoe zijn, om op je fiets telkens je voorrang vanaf rechts op te eisen. Ik denk dat je geregeld op straat ligt.
Je hebt je voorrang gehad. Maar je knie zit vol grind. Of erger, je wordt wakker in het ziekenhuis. Of bij Petrus!
En wat zeg je dan, ik heb mijn voorrang iig gehad. Nou, flink hoor!
Mooi dom dus.
Geldt ook voor Hans en Marieke. Zij hielden stug vol op de rechterbaan. Denk dat ze voortaan wel wat meer gaan nadenken.
Joël D. zei:Ik zie niet in hoe de dashcammer dit had kunnen voorkomen.
Goedendag zei:Ik ben het helemaal met je eens. Maar waar kon Hans nu dan naar toe? Hij kon niet voorbij die aanhanger vanwege de vrachtwagen...
Lycan_Capri (TSC) zei:De vrachtwagen-chauffeur moet die auto hebben kunnen zien in zijn rechterbuiten-spiegel toen de 2 wegen samen kwamen.
@PM zei:Lycan_Capri (TSC) zei:De vrachtwagen-chauffeur moet die auto hebben kunnen zien in zijn rechterbuiten-spiegel toen de 2 wegen samen kwamen.
Ik heb geen ervaring met het rijden in een vrachtwagen, dus gebaseerd op mijn ervaringen in personenauto's: kun je wel twee stroken naar rechts kijken in die spiegel?
Ja de vrachtwagen is zonder meer schuldig aan dit ongeval, maar e.e.a. getuigt ook van weinig inzicht van Hans danwel Marieke. Immers waar konden ze naartoe? Juist, ze konden ook die auto-met-aanhanger niet meer inhalen. Beter wat meer afstand houden, vrachtwagen ertussen laten en vrachtwagen + auto-met-aanhanger inhalen.
PauseBreak zei:En inderdaad, deze situatie had voorkomen kunnen worden door Hans of Marieke door iets beter te anticiperen.
Lycan_Capri (TSC) zei:Ongeloofelijk dat sommigen van jullie hier de vrachtwagen-chauffeurs een vrijbrief willen geven om hun gevaarte maar gewoon naar rechts te laten hoeken
Zemelaar zei:Lycan_Capri (TSC) zei:Ongeloofelijk dat sommigen van jullie hier de vrachtwagen-chauffeurs een vrijbrief willen geven om hun gevaarte maar gewoon naar rechts te laten hoeken
Dat interpreteer je toch echt verkeerd.
Jij hoekt 'm als fietser toch ook niet als een blind paard voor iedere van links komende auto?
Moderator
Lycan_Capri (TSC) zei:Ongeloofelijk dat sommigen van jullie hier de vrachtwagen-chauffeurs een vrijbrief willen geven om hun gevaarte maar gewoon naar rechts te laten hoeken
Wouter82 zei:Lastig. Maar ik denk dat als Henk en Marieke gewoon 140 op de teller hadden gereden ze via de taper makkelijk voor de vrachtwagen hadden kunnen invoegen.
Joël D. zei:snelheid kills
Jeremy Clarkson zei:Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.
@PM zei:Filmpje nog eens bekeken, maar nu met geluid. Afgaand op de conversatie reed Marieke, niet Hans. Grappig dat er door velen heel generaliserend vanuit wordt gegaan dat de man wel gereden zou hebben![]()
@PM zei:Filmpje nog eens bekeken, maar nu met geluid. Afgaand op de conversatie reed Marieke, niet Hans. Grappig dat er door velen heel generaliserend vanuit wordt gegaan dat de man wel gereden zou hebben![]()
Daarbij durf ik mijn Honda Moto-Track 50 als opofferbaar wapen in te zetten tegen automobielisten die denken van links voorrang op mij te kunnen / mogen nemen. Dat ik zelf een auwie oploop neem ik op de koop toe, de verzekering betaalt de schade aan de brommer wel uit.
Vaak ben je te bang...Carfanatic zei:Daarbij durf ik mijn Honda Moto-Track 50 als opofferbaar wapen in te zetten tegen automobielisten die denken van links voorrang op mij te kunnen / mogen nemen. Dat ik zelf een auwie oploop neem ik op de koop toe, de verzekering betaalt de schade aan de brommer wel uit.
stoere praat zeg![]()
Bedankt voor de tip, had 'm inderdaad zonder geluid bekeken. Ik ga m'n generalisatie even aanpassen dan.@PM zei:Filmpje nog eens bekeken, maar nu met geluid. Afgaand op de conversatie reed Marieke, niet Hans. Grappig dat er door velen heel generaliserend vanuit wordt gegaan dat de man wel gereden zou hebben![]()
Carfanatic zei:Daarbij durf ik mijn Honda Moto-Track 50 als opofferbaar wapen in te zetten tegen automobielisten die denken van links voorrang op mij te kunnen / mogen nemen. Dat ik zelf een auwie oploop neem ik op de koop toe, de verzekering betaalt de schade aan de brommer wel uit.
stoere praat zeg![]()
Leon in z'n SEAT zei:Bedankt voor de tip, had 'm inderdaad zonder geluid bekeken. Ik ga m'n generalisatie even aanpassen dan.@PM zei:Filmpje nog eens bekeken, maar nu met geluid. Afgaand op de conversatie reed Marieke, niet Hans. Grappig dat er door velen heel generaliserend vanuit wordt gegaan dat de man wel gereden zou hebben![]()
ZIE JE WEL! VROUWEN KUNNEN ECHT NIET RIJDEN!![]()
Carfanatic zei:Daarbij durf ik mijn Honda Moto-Track 50 als opofferbaar wapen in te zetten tegen automobielisten die denken van links voorrang op mij te kunnen / mogen nemen. Dat ik zelf een auwie oploop neem ik op de koop toe, de verzekering betaalt de schade aan de brommer wel uit.
stoere praat zeg![]()
Boppie zei:Carfanatic zei:Daarbij durf ik mijn Honda Moto-Track 50 als opofferbaar wapen in te zetten tegen automobielisten die denken van links voorrang op mij te kunnen / mogen nemen. Dat ik zelf een auwie oploop neem ik op de koop toe, de verzekering betaalt de schade aan de brommer wel uit.
stoere praat zeg![]()
Tot het misgaat en de auwie permanent is....zit je je hele leven in een stoel op 4 wielen of erger.
Lycan_Capri (TSC) zei:Carfanatic zei:Daarbij durf ik mijn Honda Moto-Track 50 als opofferbaar wapen in te zetten tegen automobielisten die denken van links voorrang op mij te kunnen / mogen nemen. Dat ik zelf een auwie oploop neem ik op de koop toe, de verzekering betaalt de schade aan de brommer wel uit.
stoere praat zeg![]()
Ken jij mij? Nee, gelukkig niet
Boppie zei:Carfanatic zei:Daarbij durf ik mijn Honda Moto-Track 50 als opofferbaar wapen in te zetten tegen automobielisten die denken van links voorrang op mij te kunnen / mogen nemen. Dat ik zelf een auwie oploop neem ik op de koop toe, de verzekering betaalt de schade aan de brommer wel uit.
stoere praat zeg![]()
Tot het misgaat en de auwie permanent is....zit je je hele leven in een stoel op 4 wielen of erger.
Op tijd van de brommer afspringen en weten hoe je moet neerkomen
Desnoods breek ik er een poot bij, de schade aan zo'n antieke cross-brommer kan nooit zo heel groot zijn,de schade aan de moderne plastic fantastic "auto's" des te meer.
Maar ik sta als brommerrijder van rechts wel in t gelijk![]()