Heb afgelopen dagen toch weer 3 situaties meegemaakt die toch even 'van me af wil schrijven'
Eergisteren:
ik rijd op de A1 tussen Hengelo en Oldenzaal links met 130 op weg naar huis, voor me een Peugeot 508 op rechts met stukken minder tempo. Op moment dat ik hen nader, naderen zij een vrachtwagen (denken opa en oma). Ipv netjes mij voorrang te verlenen (zij worden immers ingehaald) gaat het knipperlicht aan en stuurt men direct naar links. Ik kan gelukkig remmen en stuur even later naar rechts daar waar zeker nog 500 m was tot de vrachtwagen. Ok dan blijf ik maar achter de vrachtwagen, tot ik zie dat de Peugeot achter me remt en er een groot gat is tot zijn voorligger. Ik ga weer naar links (alle ruimte) en de voorligger van de Peugeot denk dat ik rechts inhaal en gaat vol in de ankers om mij te laten schrikken. De vrachtwagenchauffeur rijdt naast me inmiddels en schrikt ook, gevolg gevaarlijk situatie zonder reden. Ik besluit verderop de afslag te nemen en neem ruim voor de vrachtwagen langs de afrit. Zucht, dat heb ik ook weer overleefd.....
Gisteravond rond de klok van kwart over 6 op de a35 richting almelo.
Ik rijdt 125 op rechts en zie voor me een poolse vrachtwagen een andere vrachtwagen inhalen, dat ging niet vlot dus ze rijden lange tijd naast elkaar met 70 - 75. Ik rem af naar dezelfde snelheid en ga van rechts naar links, in de hoop dat ik even later er voorbij kan. Na een tijdje neemt de rechter vrachtwagen de afslag ( 2 km lang) zodat de 'pool' weer naar rechts kan. Ik zie in mijn binnenspiegel een busje (Movano / Traffic) aanstuiven met zeker 160. Ik ga van links naar rechts om hem ruimte te geven dat hij met die snelheid sneller de 'pool' voorbij kan als ik met 80.
Wat doet die waus, hij blijft op rechts achter mij en wil tussen beide vrachtwagens (door mij?) heen. Gaat als een idioot claxonneren en seinen en middelvinger enz. Ik besluit naar links te gaan om alsnog de 'pool' voorbij te gaan, maar moet versnellen van 80 naar 130. Hij remt nauwelijks af en gaat op mijn bumper zitten. Even later gaat hij net als de 'rechtse' vrachtwagen ook de afslag op. Hij wilde met hoge snelheid de beide vrwachtwagens dus rechts voorbij, maar de vrachtwagen 'blokkeerde' zijn weg, dus moest ik het ontgelden. Later komt hij alsnog over de afslag weer met 160 aanstuiven en blijft precies naast me rijden (vast met allerlei gebaren), ik keek gewoon voor me en had geen zin meer in hem.
Vanmiddag een soort gelijke situatie met een 'heethoofd' Ik rijdt de snelweg op vanaf Almelo richting Hengelo (dubbelbaans) en neem de linkerbaan op de toerit ivm dat ik meer snelheid had dan de auto's op de rechterbaan. Achter mij een Golf 5 gti die dwars door me heen wil, want zit op de achterbank. Bij het invoegen wederom vrachtwagens die achter elkaar, of naast elkaar rijden dus ik ga van het gas (reed 100, terug naar 75). En daarna voeg ik netjes achter de vrachtwagens in en schuif door naar de linkerbaan. Meneer met de Golf wilde achter mij, wil ook naar links maar had geen geduld toen ik naar links ging (tegelijk). Opnieuw bumperkleven tot en met de verdrijvingsvlakken daarna claxonnerend mij inhalen, ik ging netjes na de vrachtwagens naar rechts reed toen 120. Als ik daarna een volgende vrachtwagen wil inhalen (800 m verder) wil ik naar links en zie in mijn spiegels een A3 aanstuiven op links, prima wacht ik toch even. Wat doet die kneus? Het remt af tot naast me zodat ik niet naar links kan en flink moet remmen achter de vrachtwagen. Even later kan ik toch naar links en geef hem grootlicht, met als boodschap 'bedankt he' Krijg ik een douche van ruitenwisservloeistof en meneer stuift door met 160 verderop ook rechtsinhalend.
Dat alles terwijl ik mijn best doe mijn hoofd erbij te houden want rijd al de hele week naar bezoekuur van het ziekenhuis en rijdt zelf best netjes en zeker niet een ander tot last. Door zulke acties komt men zelf in het ziekenhuis terecht en dat is niet waar mijn naasten op zitten te wachten.
Gelukkig kan ik me dan beheersen, maar dat is deels te wijten aan het gebrek aan energie en puf om me daar nu druk om te maken.