Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Gisteren was het opnieuw raak op het zelfde stukje A12. Nu was er geen file, maar een mevrouwtje kon niet wachten met het sturen van een smsje. Ze gaat over de streep van de linkerbaan en gaat half op de vluchtstrook rijden, juist daar waar het grind ligt. Heerlijk. :(

Een Matizrijder met haast, die eerst dit voorsorteervak naar rechts gebruikte om het rechtdoorgaand verkeer voorbij te schieten, en vervolgens in deze bocht een vrachtwagen ging inhalen...

Vraagje ten aanzien van de volgende situatie:

Ik fiets vanochtend een rotonde op, van rechts komt een Caddy aangereden die pas op het allerlaatste moment opeens flink in de remmen moet. Met piepende banden komt hij tot stilstand op het zebrapad, net voor het fietspad dus waar ik me op dat moment bevind. Ik maak een gebaar met twee vingers naar mijn ogen en roep "Uitkijken!". Daarna fiets ik door, maar meneer komt achter me aan, gaat naast me rijden en gebaart vanalles. Ik stop, meneer ramt zijn auto half op de groenstrook en stapt uit. De volgende conversatie ontstaat:
Hij: "Wat moet je nou?!"
Ik: "Hoeze 'wat moet je nou', je moet uitkijken en remmen als je een rotonde nadert."
Hij: "Wat moet je nou, ik remde toch?!"
Ik: "Op het allerlaatste moment, je ziet me toch aankomen? Als je een rotonde nadert, verminder je snelheid."
Hij: "Je moet je bek houden. Ik sla je in elkaar."
Toen heb ik mijn telefoon gepakt en zei: "Ik ga de politie bellen, je bedreigt me."
Ik toetste 112 in, ik weet niet of die man toen nog iets zei, maar hij stapte wel de auto in en reed weg. Ik heb de telefoon twee keer laten overgaan en heb toen opgehangen om het kenteken in mijn telefoon op te kunnen slaan en naderhand aangifte te kunnen doen. 112 had op dat moment vast geen zin meer, aangezien de vogel gevlogen was.

Mijn vraag betreft dat laatste: wel of geen aangifte doen van bedreiging?

Je kunt het proberen maar ik denk dat de politie er weinig tot niks mee doet. Als je het niet doet bespaar je jezelf waarschijnlijk een hoop irritatie.

Nee, helaas geen bedrijfsnaam op de Caddy. Ik denk dat ik anders sowieso een mailtje naar het bewsute bedrijf had gestuurd. Ik heb wel een kenteken, dus politie kan daar wel iets mee.

Ik heb ook een keer het desbetreffende bedrijf gemaild omdat een bestelbus van hun bijna een ongeluk met mij had veroorzaakt.
Had destijds ook bewijs met mijn dashboard camera met kenteken en tijd en datum erop.
Hun reactie:
"Dank u voor uw mail. Wij gaan er werk van maken."

Tja wat moet je daar nou mee?

Ik heb wel eens een rijschool gecontact omdat ik bijna twee lesmotoren op de kap had. De instructeur die me vervolgens begon uit te schelden leek zich niet bewust van de grove overtreding van zijn pupillen... ze gingen zonder richting aan te geven van het linker voorsorteervak naar het rechter, waar ik aan kwam rijden.

Geen reactie gekregen...

In tegenstelling tot Sanitarium had ik het laatst andersom. Ik gaf ergens iets teveel gas en remde ook te laat en te hard voor een zebra. Ik stond wel op tijd stil, maar daar gaat het niet om. Je wekt op zo'n manier bepaald niet de indruk dat je op tijd gaat stoppen.
Er stak een wat oudere vrouw over in mijn geval. Ik stak mijn hand nog op om mij te verontschuldigen, maar ik denk dat ze het aan mijn gezicht ook wel kon aflezen. Ze lachte lief terug en ging rustig verder. Zo kan het dus ook.

Ik snap vaak ook niet dat mensen zich zo enorm gaan opwinden en moeten gaan dreigen. Je hebt er niets meer aan. Als de bestuurder het besef niet heeft dat ie lomp bezig is, dan zal het ook niet daarna komen als je het hem gaat vertellen.

Irritante bedrijfswagens hebben bij mij de status al bereikt dat het toch geen zin meer heeft.

@ Paulus0013: Iedereen maakt weleens een foutje, ik vind het dan ook minder erg als iemand dat zelf beseft op zo'n moment en het ook laat blijken. Ik heb ondertussen al vaak gemerkt dat mijn boosheid direct verdwijnt als iemand even een excuusgebaar oid maakt. Probeer ik zelf ook te doen, want ik weet dat het voor de ander dan duidelijk is dat je fout zat.

Vandaag op een stille weg in een industriegebied, ik reed achter een vrachtwagen toen we een rotonde naderden. Deze moest de rotonde driekwart nemen maar tot mijn verrassing koos de chauffeur voor de kortste weg. Het leek me geen rotonde die de vrachtwagen niet kon nemen (als deze zelfs al bestaan) dus best slordig van een beroepschauffeur al zeg ik het zelf.

Gisteren reed ik in een straat en er stond een auto op mijn weghelft dus ik moest voorrang verlenen. Er kwam een bakfiets van de andere kant en er kwam zo snel even niemand achter dus zette ik mijn wagen al schuin op de andere weghelft zodat ik meteen kon rijden zodra de bakfiets gepasseerd was. Helaas kwam er toen nog een fietser en vervolgens een bestelauto die er dus niet langs kon. Ik wachtte af wat deze laatste zou doen, de auto stopte maar wel op een hele kleine afstand van de auto af die op mijn weghelft stond. Het leek me al krap maar hij kon nog wat aan de kant schuiven als bleek dat ik er toch net niet langs zou kunnen, wat dus ook het geval was. Vervolgens begon meneer in de bestelauto heftig te gebaren want hij dacht blijkbaar dat 'ie toch genoeg ruimte over had gelaten.
Ik had de fout gemaakt door mijn auto meteen voor een deel op de andere weghelft te plaatsen maar hij had het wel een stuk makkelijker kunnen maken door me gewoon de ruimte te geven. En als hij dat niet van plan was direct zo ver door te rijden zodat ik wel opzij moest gaan (wat ik dan ook direct zou hebben gedaan).

Vanmiddag stond ik te wachten voor het stoplicht naar rechts. Naast me stonden ook auto's te wachten voor het stoplicht voor rechtdoor. Toen mijn stoplicht op groen sprong (en die voor rechtdoor niet), besloot de voorste auto die rechtdoor moest ook maar door te rijden. Dwars door rood o_O

Heel handig, twee jongedames die elkaar van alles en nog wat op hun mobieltjes laten zien. Zeker als je chauffeur en bijrijder bent...

Prachtig stukje "dramlichtgebruik". A2 A'dam - Utrecht bij Leidsche Rijn, vlak voor de splitsing hoofdbaan/parallelbaan. Baan 1 buigt af naar de parallelbaan, banen 2-5 worden de hoofdbaan. Golfrijder rijdt op baan 3, Puntorijder op baan 2. Puntorijder was net ingevoegd omdat hij op de hoofdbaan wilde blijven, de boel reed dus even kort op elkaar door de benodigde baanwissels. Golfrijder geeft richting aan naar rechts, wacht 5 seconden (heeft de Puntorijder duidelijk gezien), "duwt" de Puntorijder weer terug naar baan 1 en blijft vervolgens zelf op baan 2 rijden om de hoofdbaan te kiezen... :confused: Puntorijder kon weinig anders, remmen had een gegarandeerde kop-staart geweest. Gelukkig reed er op baan 1 niets. Vervolgens werd Golfrijder even getrakteerd op een lik-op-stuk door de Puntorijder. Niet heel verstandig, wel begrijpelijk...

We tellen vanaf de meest linker rijstrook ;)

snelweg.jpg

Stom, doe ik het nog verkeerd... :T Misschien leer ik het ooit nog eens. :D Maar de strekking was duidelijk iig.

Vanmiddag even goed de schrik te pakken gehad. Reed op de A6. Was erg rustig en was bezig met het inhalen van een vrachtwagen. Toen ik ter hoogte van de wielen van de trailer was kwam de hele combinatie ineens met een rotgang de linkerbaan op. Kon nog net op tijd uitwijken naar links. Na even flink op de claxon rammen kreeg de chauffeur door dat er iets niet oke was.
Het het geluk dat het hier gebeurde, waar de middenberm uit asfalt bestaat. Was het 100 meter eerder of later gebeurd weet ik niet hoe het was afgelopen..
Ook de vrachtwagen had, op mij na geen verkeer om zich heen, dus ook niks om in te halen evt. Is dus waarschijnlijk met andere dingen bezig geweest..

Achja, iedereen kan fouten maken. En gelukkig gebeurde het nu op een plek waar deze nog goed te verhelpen viel. Maar had de schrik er wel even goed in zitten :eek:

Vandaag wederom iemand die rustig door rood heen reed. Ik stond achter dit persoon te wachten, en onder het stoplicht voor auto's zat een een stoplicht voor fietsers. Die voor fietsers sprong toen op groen terwijl die voor auto's op rood bleef staan. Maar dat maakte niks uit want hij reed gewoon rustig door. Heb nog even een toetertje naar hem gedaan maar hij zal wel niks in de gaten hebben gehad..

Gehaktstaaf zei:
Achja, iedereen kan fouten maken.

Inderdaad, maar van een professioneel bestuurder met een zwaar en groot voertuig mag je verwachten dat hij/zij met het rijden bezig is, niet met andere dingen. Dat heeft dan niets met fouten maken te maken mijns inziens.

§anitarium zei:
Gehaktstaaf zei:
Achja, iedereen kan fouten maken.

Inderdaad, maar van een professioneel bestuurder met een zwaar en groot voertuig mag je verwachten dat hij/zij met het rijden bezig is, niet met andere dingen. Dat heeft dan niets met fouten maken te maken mijns inziens.

Dat is inderdaad geen foutje meer, dat is gewoon gevaarlijk nalatig gedrag

Vandaag zelf voor het eerst sinds ik het rijbewijs heb (als beginnend bestuurder nog) een redelijk idiote actie in het Verkeer uitgehaald. Ik zag echter geen uitweg meer.
Vanuit het werk hadden wij een kennismaking met een andere afdeling waarmee wij samengevoegd worden binnen afzienbare tijd op een andere locatie. Ik dacht slim te zijn, en de navigatie (ouderwetse Tom Tom) aan te zetten, maar dat pakte toch iets anders uit. De eerste afslag op een N weg (ik ga er niet bij zetten waar precies want dan kop ik de boete zelf in, en dat is zonde) die mijn navigatie aangaf was afgesloten, er was wel een tijdelijke afrit aangelegd maar ik wist niet of ik in Centrum, Zuid, Oost, West of Noord moest zijn en mijn navigatie gaf aan als je deze niet pakt pak je hem over 800 meter. Prima, zogezegd zo gedaan. Uiteindelijk wilde ze me rechtsaf hebben bij een éénrichtingsweg tegen het verkeer in (de kant van het bord mag niet dus). Dat vond ik zelf geen geweldig goed idee, dus ben ik doorgereden maar 7 kruisingen verder gaf ze nog steeds aan indien mogelijk omkeren. Dat wil dus zeggen dat je er niet ergens anders af kon in mijn ogen. Uiteindelijk toch maar gedaan alsof ik gek was, en tegen het verkeer in de weg die ze me eerst al wilde laten nemen genomen. Al die automobilisten boos seinen, 1 wilde stoppen, en er wat van zeggen maar dat vond ik geen goed idee dus ben er met wat pas en meetwerk langs gegaan terwijl die automobilist boos aan het gebaren was. Uiteindelijk ben ik toen uitgekomen op een weg die ik alleen nog maar hoefde uit te rijden, en toen was ik er ook zo. Maar wel met het risico op een boete........
Terug gaf ze meteen de juiste afslag aan, en kwam het me nog bekend voor van niet zo lang geleden omdat ik daar toen gelopen heb, maar met de auto op een N-weg is dat toch anders......

Dat zou ik dus nooit doen. Dan maar een uur te laat of zo, spookrijden is 100% NO GO. Dat je net je rijbewijs hebt praat het ook niet enigszins goed. Per ongeluk zou ik kunnen begrijpen maar bewust tegen het verkeer in? Zulke figuren zou ik blokkeren en om laten draaien indien mogelijk.

@Zafi18, nee bij de les 'plekje zoeken en de weg vragen' was ik er ook gewoon bij. Sterker nog, dit heb ik zelfs gedaan en toen bleek dat je er alleen via de gemiste afslag kon komen. Echter stond er file op de N-weg, en ik voelde een lichte druk dat al mijn collega's er al waren (hadden wel in 1x de goede afslag genomen) en dat ik als jong broekie (ben de jongste van het stel) de boel weer aan het oponthouden was. Uiteindelijk bleek ik maar 100 meter tegen het verkeer in te hoeven. Dit heb ik natuurlijk wel eerst onderzocht omdat het nog een paar kilometer was rijden.
En geef nou toe, wie rijdt er niet eens (in het buitenland) 100 meter een eenrichtingsweg in als die daar een plekje ziet om te parkeren en daar totaal onbekend is? Hiermee wil ik het niet goed praten, maar dat m'n ouders het vroeger in het buitenland ook wel eens gedaan hebben (100 meter achterruit voor een parkeervak) deed mij denken dat ik het ook wel kon.

@Zevens, Het was niet echt spookrijden op een snelweg, of provinciale weg. Dat had ik nooit gedaan. Dit was echter in het dorp waar ik moest zijn al. Hier stond een verboden vanaf deze kant in te rijden bord (verkeer mag alleen van de andere kant komen). Hiermee wil ik het absoluut niet goed praten, en het voelde niet goed voor mezelf maar ik was bang echt te verdwalen. Behalve de navigatie had ik alleen ANWB-borden die ik ook wel volgde, maar als je dan in het dorp zit waar je moet zijn ben je volledig op zo een ding aangewezen als je onbekend bent. En die riep al kruising na kruising na kruising dat ik moest keren. Ik had ook het gevoel er steeds verder van af te rijden, en nergens de betreffende dijk op te kunnen komen.
Dat ik net het rijbewijs heb had ik er bij gezet omdat ik wist dat ik een risico nam omdat je nog beginnend bestuurder bent. Misschien dat je voor dat soort overtredingen wel punten krijgt, of hogere boetes dus vandaar.
Dit is iets wat ik bij zéér hoge uitzondering gedaan heb omdat ik het niet meer snapte, en wat in de 3 jaar dat ik het rijbewijs heb nog nooit eerder gedaan heb en als het niet nodig is ook nooit meer ga doen. Ik zag echter geen uitweg meer zoals gisteren ook al geschreven.

eerste-opel zei:
(...) Echter stond er file op de N-weg, en ik voelde een lichte druk dat al mijn collega's er al waren (hadden wel in 1x de goede afslag genomen) en dat ik als jong broekie (ben de jongste van het stel) de boel weer aan het oponthouden was. Uiteindelijk bleek ik maar 100 meter tegen het verkeer in te hoeven. Dit heb ik natuurlijk wel eerst onderzocht omdat het nog een paar kilometer was rijden.
Als je jezelf zo laat opjagen... Laat ze. Je brengt hierdoor jezelf en anderen in gevaar. Als je dit blijft voelen, dan gaat het vaker mis in het verkeer.

eerste-opel zei:
En geef nou toe, wie rijdt er niet eens (in het buitenland) 100 meter een eenrichtingsweg in als die daar een plekje ziet om te parkeren en daar totaal onbekend is? Hiermee wil ik het niet goed praten, maar dat m'n ouders het vroeger in het buitenland ook wel eens gedaan hebben (100 meter achterruit voor een parkeervak) deed mij denken dat ik het ook wel kon.
Ik doe dat niet. Hoogstens 5 meter op een overvolle parking waar ik een plek je aan het einde van het een richting circuit zie. Anders volg ik gewoon de rijrichting. En denken dat je ook meteen iets kunt wat iemand met jaren rij-ervaring doet... neem de tijd om het deelnemen aan het verkeer je eigen te maken.

eerste-opel zei:
@Zevens, Het was niet echt spookrijden op een snelweg, of provinciale weg. Dat had ik nooit gedaan. Dit was echter in het dorp waar ik moest zijn al. Hier stond een verboden vanaf deze kant in te rijden bord (verkeer mag alleen van de andere kant komen). Hiermee wil ik het absoluut niet goed praten, en het voelde niet goed voor mezelf maar ik was bang echt te verdwalen. Behalve de navigatie had ik alleen ANWB-borden die ik ook wel volgde, maar als je dan in het dorp zit waar je moet zijn ben je volledig op zo een ding aangewezen als je onbekend bent. En die riep al kruising na kruising na kruising dat ik moest keren. Ik had ook het gevoel er steeds verder van af te rijden, en nergens de betreffende dijk op te kunnen komen.
Dat ik net het rijbewijs heb had ik er bij gezet omdat ik wist dat ik een risico nam omdat je nog beginnend bestuurder bent. Misschien dat je voor dat soort overtredingen wel punten krijgt, of hogere boetes dus vandaar.
Dit is iets wat ik bij zéér hoge uitzondering gedaan heb omdat ik het niet meer snapte, en wat in de 3 jaar dat ik het rijbewijs heb nog nooit eerder gedaan heb en als het niet nodig is ook nooit meer ga doen. Ik zag echter geen uitweg meer zoals gisteren ook al geschreven.
Goed dat je aangeeft het nooit meer te doen. Volgende keer gewoon even de ANWB borden volgen en de navi negeren. Op een gegeven moment pikt de navi dan het einde van de "ANWB-route" op en kun je verder.

Sorry dat ik belerend over kom. Maar je motivatie tot deze actie... daar schrok ik een beetje van.

Je hebt weer wat geleerd in het verkeer ;)

Mijn idiote actie die ik mee heb gemaakt:

Rij op het stuk A2 van Maastricht naar E'hoven waar het even 3 baans is. Gaat berg op dus sommige auto's halen de 120 niet en gaan meestal gewoon rechts rijden. Op het midden is het dan het net wat snellere verkeer en links het snelste...

Ik rij links en haal een Golf op de middelste rijbaan in. Zo'n 10 autolengtes voor de Golf rijdt een auto iets langzamer dan de Golf.... maar de Golf besluit toch maar even alvast, uit voorzorg, inspelend op de te initiëren inhaalactie, naar links te komen. Die zat echt niet op te letten en schrok er gelukkig zelf van. Minder gelukkig was dat hij/zij meteen op de rem ging... Kon niet zien of er verkeer achter zat.

Ja, had ik eergisteren ook. Op de A1. Ook eentje die niet zat op te letten. Ik was aan het inhalen en zat waarschijnlijk in de dode hoek van een spiegel. Auto rechts van me komt plotseling naar links. Gelukkig zitten er goede remmen op mijn auto en heb ik een uitstekend reflex, anders had ik nu in de kreukels gelegen. Maar de andere bestuurder schrok zich helemaal wezeloos en stuurde met een ruk terug, waardoor zijn auto even hevig ging slingeren. Ging allemaal maar net goed.

Ach, kan de beste overkomen. Je leert er wel van en dat is belangrijk.

Tja in zo'n dorpje kan ik het inderdaad wel begrijpen. Het is inderdaad erg vervelend als je ergens onbekend bent maar laat je niet gek maken. Als iedereen daar kan komen met de auto zonder spook te moeten rijden, kan jij dat ook. Neem rustig de tijd en wat Joep ook zegt: neem de tijd verkeer eigen te maken. Ik weet ook nog heel goed hoe het voelde toen ik net mijn rijbewijs had (heb hem ook nog maar 2 jaar), heel onwennig eigenlijk en het voelt alsof je maar een beetje aankloot ten opzichte van de rest.

Blijf gewoon rustig en waan je niet god, na verloop van tijd wen je eraan. Ben je toch echt verdwaald en heb je gewoon geen idee meer, zet de auto dan even op een veilige plek stil en denk rustig na. Stap desnoods uit en vraag mensen de weg.

Op reactie op het naar links komen:
Gisteren had ik het ook 2 keer op de ring. Nu viel het wel ontzettend mee en is het geen idiote actie maar het zegt wel weer hoe goed mensen op letten.
Eerst een 2 baansweg waar ik iemand aan het inhalen ben. Een paar meter verderop staan stoplichten voor onder andere naar links. De auto die ik inhaalde moest daar heen en halverwege mijn inhaalactie ging het knippertje aan. Gelukkig ging hij ook meteen weer uit en wachtte hij netjes tot ik erlangs was.

Daarna een lesauto. Ik vind het altijd leuk om te testen hoe goed zij in de spiegeltjes kijken. We reden op een 2 baansweg naar een grote rotonde toe, hij links, ik rechts. Hij reed links doordat de weg zo liep waar hij vandaan kwam. Nu reed hij iets sneller dan ik (foei) en wou hij graag naar rechts toe. Nu gaf ik een heel klein beetje gas bij zodat hij eerst over zijn schouder moest kijken waar ik zat. Dit ging helaas fout want de knipper ging aan en de beweging naar rechts werd gemaakt. Binnen een seconde ging de knipper alweer uit en ging de lesauto terug naar links :)

Eigenlijk een heel onschuldige actie, ik hield niemand op en was niemand tot last behalve misschien de lesauto.

Ook op de berichten van vanmorgen wil ik nog graag een reactie geven. Wat mij betreft de laatste reactie tenzij jullie weer reacties plaatsen waarop ik het zelf nodig vind te reageren.

Opjagen is niet het juiste woord, maar een lichte druk dat er 14 a 15 collega's staan te wachten op je voelde ik wel. We hadden niet alleen een gezellig uitje, maar moesten ook nog een activiteit doen (een kookworkshop, en voor koken heb je iedere minuut keihard nodig zoals we allemaal merken). Daarnaast was de workshop ook maar voor een X-aantal uur ingekocht. Dus beginnen op een bepaalde tijd, en uiterlijk 4 uur later moest het klaar zijn en iedereen weer op huis aan gaan.
Voor wat betreft het blijven voelen, ik ga zelden met zo een grote groep op pad dus daar zie ik persoonlijk niet zo een gevaar in. Daarnaast had ik als enige weer de rotonde voor het werk (eenrichtingsweg, Industrieplein Nijmegen) verkeerd genomen waardoor ik hem niet rond kon rijden. De groep was ik dus al heel snel kwijt. Vervolgens nog een afslag op de N-weg missen die je had moeten hebben. Uiteindelijk in het dorp aangekomen waar de Tom Tom me tegen de richting in wilde hebben wat ik eerst niet zo een goed idee vond, maar wat later voelde als geen keuze meer hebben omdat ik het dorp alweer uit was geweest en zij nog steeds niet gezegd had waar ik af moest.
Voor wat betreft het verkeer eigen maken, doe ik dat ook wel hoor. Ik ben die eenrichtingsweg niet zoals ik vanmorgen deed lijken achteruit ingereden want dan heb je veel minder overzicht, zeker in mijn kleine gebaksdoosje waar ik nu nog in rijdt. Dit heb ik dus ook gewoon vooruit gedaan. En daarbij zag de weg er ook niet heel smal uit dat je zegt ik snap dat het hier eenrichting is, oftewel dat als je tegenover elkaar komt te staan dat je dan weer terug moet.
Voor wat betreft het laatste stukje met de ANWB borden. Zoals meermaals gezegd zat ik al in het dorp en dan ben je aangewezen op de (vaak veel kleinere) straatnaambordjes. Als je dan onbekend bent is dat heel lastig. Wij gebruiken de navigatie niet voor niets om in het buitenland steden uit te komen op vakantie via de snelste manier. De navigatie heb ik op bepaalde punten wel genegeerd, maar na een tijdje kon ik niet meer anders.

Dat je belerend overkomt snap ik heel goed. Maar zoals hierboven uitgebreid uitgelegd had ik er 1001 redenen voor omdat ik het niet meer zag. Maar wel wat geleerd inderdaad weer ja in het verkeer.

@Zevens (reactie op jou stukje), Je kon er inderdaad komen zonder spook te rijden, maar dan moest je per sé niet de afslag missen op de N-weg die ik juist wel mistte. Collega's waren aan het wachten en aan de andere kant van de N-weg, eventueel die weer op om het legaal te doen stond een file die maar weinig op schoot. Als er mensen op je wachten is dat niet mijn eerste keuze.
Voor wat betreft het verdwalen viel het wel mee. Er liepen bijna geen mensen om de weg te vragen, maar wel eentje zoals ik vanmorgen al aan gaf. Deze dacht echter dat ik eerst weer helemaal terug moest, en eerlijk gezegd had het bord ook meerdere onderborden. Niet alleen verboden voor fietsers. Veilige plekken waren er heel weinig (in mijn ogen) en waarover ik moest nadenken had ik geen idee. Ik was al in het dorp, en ik wist dat ik naar boven moest maar de vraag was hoe......

Uiteindelijk in het dorp aangekomen waar de Tom Tom me tegen de richting in wilde hebben wat ik eerst niet zo een goed idee vond, maar wat later voelde als geen keuze meer hebben omdat ik het dorp alweer uit was geweest en zij nog steeds niet gezegd had waar ik af moest.

Waarom heb je navigatie als je er niet naar luistert? Soms denk ik ook "hoe wilt dat ding dat ik rij?" maar ik volg het toch. Dat apparaat is er voor om mij de weg te wijzen die het kortste of snelste is, dus die zal het wel weten. Anders moet ik maar van te voren op een kaart kijken hoe ik moet rijden.

Opjagen is niet het juiste woord, maar een lichte druk dat er 14 a 15 collega's staan te wachten op je voelde ik wel. We hadden niet alleen een gezellig uitje, maar moesten ook nog een activiteit doen (een kookworkshop, en voor koken heb je iedere minuut keihard nodig zoals we allemaal merken). Daarnaast was de workshop ook maar voor een X-aantal uur ingekocht. Dus beginnen op een bepaalde tijd, en uiterlijk 4 uur later moest het klaar zijn en iedereen weer op huis aan gaan.

Die konden ook wel zonder jou beginnen, toch? Zo dramatisch is een kookworkshop toch niet?

En die collega's zien je verkeerd rijden en weten dus ook wel dat je wat later zult zijn. Zou wat zijn als ze er geen begrip voor hebben dat je dan te laat bent, toch?

Een petje in een afgetrapte Golf III (inderdaad, lekker stereotype) die blijkbaar niet eventjes kon wachten en dus langs de dichte spoorbomen heen manouvreerde. Ik hoop maar voor hem dat het meisje op de passagiersstoel petjemans hierdoor een stuk stoerder vindt, want anders was dit een tamelijk zinloze actie...

Joep83 zei:
Uiteindelijk in het dorp aangekomen waar de Tom Tom me tegen de richting in wilde hebben wat ik eerst niet zo een goed idee vond, maar wat later voelde als geen keuze meer hebben omdat ik het dorp alweer uit was geweest en zij nog steeds niet gezegd had waar ik af moest.

Waarom heb je navigatie als je er niet naar luistert? Soms denk ik ook "hoe wilt dat ding dat ik rij?" maar ik volg het toch. Dat apparaat is er voor om mij de weg te wijzen die het kortste of snelste is, dus die zal het wel weten. Anders moet ik maar van te voren op een kaart kijken hoe ik moet rijden.

Dus jij gaat gewoon blind tegen de richting in rijden omdat je TomTom dat zegt? Dat is namelijk de reden dat hij dat ding negeerde in de hoop dat hij een afslag verderop de boel weer zou oppakken. Ik keur de actie uiteraard niet goed, maar kan best begrijpen dat je in de war raakt als dat ding je maar tegen de richting in wilt blijven sturen.

Auto-fan zei:
Joep83 zei:

Dus jij gaat gewoon blind tegen de richting in rijden omdat je TomTom dat zegt? Dat is namelijk de reden dat hij dat ding negeerde in de hoop dat hij een afslag verderop de boel weer zou oppakken. Ik keur de actie uiteraard niet goed, maar kan best begrijpen dat je in de war raakt als dat ding je maar tegen de richting in wilt blijven sturen.

Nee wat ik bedoel te zeggen: volg de borden. Op een gegeven moment ben je zo ver dat de navi je niet meer om laat keren en een andere route voor stelt aansluitend op de borden.

D. Elzinga zei:
Een petje in een afgetrapte Golf III (inderdaad, lekker stereotype) die blijkbaar niet eventjes kon wachten en dus langs de dichte spoorbomen heen manouvreerde. Ik hoop maar voor hem dat het meisje op de passagiersstoel petjemans hierdoor een stuk stoerder vindt, want anders was dit een tamelijk zinloze actie...
Het gegeven dat ze niet acuut is uitgestapt zegt eigenlijk al wel genoeg.

Vandaag hier ( Maps ) een langzame idioot in een Suzuki Jimmy die geen snelheid maakte maar z'n auto vlak voor een Peugeot 308 naar links hoekte, terwijl die laatste wel net lekker snelheid aan het maken was met mij in z'n kielzog.

Uiteindelijk is die Jimmy een rotonde later afgeslagen en rijden de 308 en ik lekker door. Tot er een paar spetters vielen, toen vond die vent in 308 dat hij maar moest afremmen van ruim 80km/u naar nog geen 65km/u.. Waarom in hemelsnaam!!

Vandaag heb ik me aardig lopen opvreten toen er een bus in moeilijkheden zat. Het begon toen ik in een straat achter een file moest aansluiten die er normaal nooit is, maar een bus moest een zeer krappe bocht maken dus dat duurde een tijdje. Het viel me mee dat er niemand ook maar een keer op de claxon ramde dus over deze automobilisten heb ik geen kwaad woord. Na een tijdje kwam ik dezelfde bus weer tegen op een groot kruispunt waar de chauffeur zichzelf weer in moeilijkheden had gebracht, geen idee hoe het is om zo`n bus door een onbekende (neem ik aan) stad te rijden maar dat zal vast niet makkelijk zijn. Hij moest in ieder geval naar achteren en daarbij reden een stuk of zes auto`s precies er achter langs. Als er één auto was gestopt zou het een stuk makkelijker voor de buschauffeur geweest zijn, deze moest nu door middel van doordrukken en een paar keer luid claxoneren de automobilisten op hun achterlijke (mijn mening) gedrag wijzen.

Vrijdag ochtend op de A58 net na Breda (in oostelijke richting), eerst in de file (veroorzaakt door de matrix-borden) op zich nog niks aan het handje.
Toen we echter weer een beetje konden doorrijden bleef ik met nog een aantal auto's op de linkerbaan om wat vrachtwagens en andere slakken in te halen, elke keer als er rechts wat ruimte was ging de Audi A8 achter mij naar rechts en kwam dan half naast mij rijden voordat hij weer moest remmen voor langzamer verkeer. Ik gaf hem natuurlijk geen ruimte want ik verdom het om in zo'n situatie rechts ingehaald te worden. Toen ik uiteindelijk naar rechts kon om daar met 130km/u door te rijden haalde hij mij links in en ging voor me rijden, op dat moment gooide hij een blikje uit zijn raam dat dus tegen mijn wagen aan stuiterde. Vervolgens heb ik de beste man laten merken dat ik niet van zulk a-sociaal gedrag gediend ben, ik denk dat hij zoiets nooit maar dan ook nooit meer doet :rolleyes:

Vrijdag avond op de A58 bij de afslag Breda - Antwerpen (in westelijke richting) iets wat ik zelf bijna niet geloof als ik het typ / zeg. Ik rij "gezellig" op met een "snelle" Ford Escort :). Op de linkerbaan een vrachtwagen die dus richting Antwerpen ging, daarnaast op de meest rechterbaan een vrachtwagen richting Breda. De Escort knalt met de maximaal toegestane snelheid ter plaatse tussen de vrachtwagens door en op het moment dat hij bijna ter hoogte van de cabines zit en ik dus net tussen de trailers, slingert de rechter vrachtwagen naar links en de linker vrachtwagen naar rechts. De Escort kwam er veilig tussendoor, ik moest vol in de ankers en terug naar m'n 3 omdat ik af moest remmen tot ±70km/u. Daarna als nog maar vol gas tussen die 2 @#$%# door geknald

Ho wacht even. Waarom kan de A8 wel naar rechts en jij kennelijk niet?
Ik erger me altijd kapot op wegen als de A58 of A59, dus die met 2 rijstroken, waar altijd erg veel mensen NIET (of ik kan beter nooit gebruiken) naar rechts gaan als er ruimte is.
Ik zal dat deel zelf vast invullen: waarschijnlijk omdat men bang is niet meer naar links te kunnen komen.
Als IEDEREEN STRUCTUREEL naar rechts zou gaan, dan zou dat 'probleem' niet eens bestaan.
Ik erger me ook kapot als ik wel consequent naar rechts ga en de persoon achter me het gat direct dichtrijdt, waardoor ik niet meer naar links kan. Vervolgens kijk ik in mijn spiegels en zie rechts 100en meters leeg en links een trein met auto's. Als mensen zich afvragen waar files en opstoppingen vandaan komen, ik zou het niet weten.

Ik had deze week nog een idioot voor me die het ook allemaal niet snapt. Het was een vrouw van ergens tussen de 50 en 60 jaar oud denk ik.
Exact HIER waar je de auto ziet gaf ze al richting aan naar links.
Verderop is het een in- en uitvoegstrook. Ook de andere kant op. Ik stoor me er ook weleens aan als mensen die net aan komen rijden en ook direct de afslag weer gaan nemen daar geen richting aangeven. Als ik iemand de invoegstrook op zie komen verwacht ik in eerste instantie dat men wil gaan invoegen. Des te irritanter is het als na enkele 100en meters nog geen richting is aangegeven, dan moet ik maar raden wat het gaat worden. Laatst eentje die besloot vlak voor het puntstuk alsnog aan te geven weer direct er af te gaan. Tja uh dan hoeft het wat mij betreft ook niet meer.

Paulus0013 zei:
Ho wacht even. Waarom kan de A8 wel naar rechts en jij kennelijk niet?
Ik erger me altijd kapot op wegen als de A58 of A59, dus die met 2 rijstroken, waar altijd erg veel mensen NIET (of ik kan beter nooit gebruiken) naar rechts gaan als er ruimte is.
Ik zal dat deel zelf vast invullen: waarschijnlijk omdat men bang is niet meer naar links te kunnen komen.
Als IEDEREEN STRUCTUREEL naar rechts zou gaan, dan zou dat 'probleem' niet eens bestaan.

Ben ik met je eens, echter reed die Audi zichzelf elke keer weer snel klem want zoveel ruimte was er rechts niet, hij had echt net zo goed niet naar rechts kunnen gaan
De wagen voor mij reed 115 -120km/u, de beste man had niet echte een vaste voet, zodra we de laatste vrachtwagen voorbij waren is die auto naar rechts gegaan en heb ik gas bij gegeven en zodra het kon ben ik voor die auto gaan rijden. Waarna de beste Audi bestuurder mij bekogelde / aanviel met een blikje

Verder duik ik zelf altijd zo snel mogelijk naar rechts, tenzij er geen auto achter me zit, dan wil ik weleens links blijven omdat ik dan toch niemand hinder
Als er een echte hard-rijder achter me zit duik ik duik zelfs tussen 2 vrachtwagens in, zelfs als dat betekent dat ik van het gas af moet om niet onder de voorste vrachtwagen te knallen

Ik had vandaag iemand voor me, die ik ruimte gaf om naar mijn rijstrook te komen.
Deze man gaf daarna richting aan naar links en weer rechts als bedankje. Pas toen viel me eigenlijk op hoe dat verwarrend kan zijn. Ik dacht eerst dat ie weer terug wilde gaan naar de andere rijstrook. Daarnaast snap ik dit gebaar in het geheel niet. Iemand kan ook zijn hand opsteken, of even in de binnenspiegel lachen ofzo.

Sowieso een lekkere puinhoop in Nijmegen vannacht. Ik weet niet hoe men daar gedacht heeft de drukte wel op te kunnen lossen. Ik heb wat tips: sluit niet allerlei rijstroken af. Man man wat een bende. Laat gewoon de verkeerslichten op de normale manier werken, zet op iedere kruising een agent die direct bekeurd als mensen deze blokkeren en het had allemaal veel sneller leeg kunnen zijn.
Een beetje geven en nemen is niet zo raar met enorme drukte, maar het idee achter vannacht was mij compleet onduidelijk.
Alleen al een uur over gedaan om de parkeerplaats te verlaten. Nog een uur om Nijmegen uit te komen. Vervolgens is het op de A73 ook een bende. Gaan we eerst naar 1 rijstrook, maar plots is het rode kruis weg en staan we weer met 2 rijstroken in de file.
Maar waarom dat nu zo was? Ik zag nergens zaken die de weg blokkeerden.

Owja nog mijn eigen idiote actie. Op de heenweg op de A15 een flitser erg laat zien. Ik trapte nog wel op de rem, maar durfde niet door te remmen omdat ik in een reflex geen tijd had mijn binnenspiegel te checken. Ik keek naar rechts en had zoiets van 'o shit camera en busje'. Geen idee of ik op tijd en voldoende geremd heb.

Gisteravond ging het ook maar net goed:

Ik voeg in op de snelweg met een gangetje van 140 (waar je 120 mag), schuif door naar linkerbaan want zie voor me een Volvo s60 die 110 rijdt en ervoor een vrachtwagen. Voor me op links rijdt een Peugeot 307 met +/- 130, dus ging vlot genoeg. Op het moment dat de Peugeot naast de Volvo rijdt geeft deze richting naar links en stuur vol naar links toe. Peugeot remt, claxonneert en wijkt uit richting vangrail. Volvo twijfelt en gaat terug achter de vrachtwagen, Peugeot bestuurder gebaart wild naar de Volvo-rijder. Peugeot rijder geeft daarna weer gas om vrachtwagen in te halen, ik zit er achter en moest ook remmen wegens dat Peugeot remde. Ik versnel met Peugeot mee om Volvo en vrachtwagen in te halen, 3 maal raden wat er gebeurd.
Precies, de Volvorijder herhaalt zijn gevaarlijke actie bij mij. Op het moment dat ik naast hem rijdt, opnieuw knipperlicht aan en direct naar links sturen zonder te kijken. Ik kan niets anders doen dan wat de Peugeot-rijder ookal deed, uitwijken naar vangrails en remmen. Opnieuw twijfelt de Volvorijder en gaat tussen mij en vrachtwagen in toch remmen....brr linke soep.... Terwijl ik mijn dimlichten aanhad en netjes afstand hield van de Peugeot, ik was niet onzichtbaar ofzo.

Verderop kom ik de Peugeot rijder tegen en we halen beiden onze schouders op, blij dat we het heelhuids langs de Volvorijder hebben gebracht.

@ Lyan_capri: Hoe heb je die bestuurder van de A8 laten merken dat je er niet van gediend was? Die man in Blik op de weg, in zijn VW bus, gooide een kistje sigaren door zijn dakraam. Kwam tegen de Volvo en ook zij gingen erachter aan. Vriendelijke vent, maar had niet echt het idee dat het hem iets kon boeien. Ik heb ook weleens de neiging gehad om personen die bijv. een Mcdonalds zak met eventuele inhoud gewoon te lozen langs de weg aan te spreken, laten op te ruimen maar je moet je goed bewust zijn dat deze mensen niet gediend zijn van zulke acties. Met als gevolg dat het kan oplopen tot een woordenwisseling of erger.

Val zei:
@ Lyan_capri: Hoe heb je die bestuurder van de A8 laten merken dat je er niet van gediend was? Die man in Blik op de weg, in zijn VW bus, gooide een kistje sigaren door zijn dakraam. Kwam tegen de Volvo en ook zij gingen erachter aan. Vriendelijke vent, maar had niet echt het idee dat het hem iets kon boeien. Ik heb ook weleens de neiging gehad om personen die bijv. een Mcdonalds zak met eventuele inhoud gewoon te lozen langs de weg aan te spreken, laten op te ruimen maar je moet je goed bewust zijn dat deze mensen niet gediend zijn van zulke acties. Met als gevolg dat het kan oplopen tot een woordenwisseling of erger.

Dat heb ik gedaan met een idiote actie die hier verder geen toelichting behoeft, ik heb in ieder geval het vermoeden dat de beste man het heel goed snapte

Ik moest gisteren wat wegbrengen bij de vuilstort. Je moet je dan altijd even melden bij een hokje. Dus oprijden tot aan de slagboom, naar binnen lopen om je te melden en doorrijden. Niet echt heel erg lastig... Blijkbaar wel dus, ik stond 2e in de rij, achter mij komt een Corsa'tje met aanhangwagen, vrouw stapt uit en loopt naar binnen. Slagboom gaat open en ze rijdt langs me en rijdt door. o_O

Normaal ben ik niet echt van verhaal halen, maar ik moest bij dezelfde bak zijn. Het antwoord was dat ze zo klaar was, verder kwam er eigenlijk weinig zinnigs uit.

Wees een vent en vertel je actie. Kunnen wij hier de moraalridder uithangen en je compleet afbranden dat je zelf ook lomp bezig bent geweest.
Sowieso zou het je sieren wat concreter te zijn (of anders niets te zeggen), niet iedereen is vrij van zonden. Iets dat op zich helemaal niet erg is naar mijn idee.
Persoonlijk heb ik een bloedhekel aan vergeldingsacties. Als je je zo stoort aan anderen, moet je zelf de wijste zijn.
Overigens als iemand iets op mijn auto kiepert wat mogelijk schade of een ongeval tot gevolg heeft of kan hebben, dan is mij er ook veel aangelegen deze persoon eens te vragen wat ie bezielt. Punt is alleen, hoe vraag je iemand op een normale manier om te stoppen? Over het algemeen als men overgaat tot zulke idiote acties, zal er ook weinig behoefte zijn om te stoppen voor een fatsoenlijk gesprek.
Ik heb ook weleens de neiging om mensen letterlijk de weg af te rossen vanwege hun acties. De mogelijke gevolgen hiervan houden me echter tegen. Tenminste tot op zekere hoogte dan.

Ok, kom maar op met de persoonlijke aanvallen dan:

Nadat de meneer met de A8 mij aanviel met een blikje was ik zeer blij dat er weinig verkeer meer om ons heen zat.
Ik ben naar links gegaan en heb hem vriendelijk met 1 vinger zwaaiend ingehaald om vervolgens mijn auto vlak voor hem weer naar rechts te hoeken.
Hij deed vervolgens nog zo'n zelfde actie bij mij en stampte daarbij ook even op zijn rem toen hij weer voor me zat,
Daarna ben ik maar weer naar links gegaan en toen ik met de achterkant van mijn Sierra bij zijn neus zat ben ik langzaam naar rechts gekomen totdat hij helemaal op de vluchtstrook gedrukt zat.

Aangezien hij ondertussen wel was gaan versnellen en we ondertussen al ruim op de 160km/u zaten en we weer op verkeer afreden heb ik het daar maar bij gelaten

Terug
Bovenaan