Carfanatic
Wegverkenner
gisteravond weer een leuke. wegversmalling op de andere weghelft en dan toch je auto er voor drukken, dan doe ik ook alsof ik je niet zie.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gehaktstaaf zei:Achja, iedereen kan fouten maken.
§anitarium zei:Gehaktstaaf zei:Achja, iedereen kan fouten maken.
Inderdaad, maar van een professioneel bestuurder met een zwaar en groot voertuig mag je verwachten dat hij/zij met het rijden bezig is, niet met andere dingen. Dat heeft dan niets met fouten maken te maken mijns inziens.
Als je jezelf zo laat opjagen... Laat ze. Je brengt hierdoor jezelf en anderen in gevaar. Als je dit blijft voelen, dan gaat het vaker mis in het verkeer.eerste-opel zei:(...) Echter stond er file op de N-weg, en ik voelde een lichte druk dat al mijn collega's er al waren (hadden wel in 1x de goede afslag genomen) en dat ik als jong broekie (ben de jongste van het stel) de boel weer aan het oponthouden was. Uiteindelijk bleek ik maar 100 meter tegen het verkeer in te hoeven. Dit heb ik natuurlijk wel eerst onderzocht omdat het nog een paar kilometer was rijden.
Ik doe dat niet. Hoogstens 5 meter op een overvolle parking waar ik een plek je aan het einde van het een richting circuit zie. Anders volg ik gewoon de rijrichting. En denken dat je ook meteen iets kunt wat iemand met jaren rij-ervaring doet... neem de tijd om het deelnemen aan het verkeer je eigen te maken.eerste-opel zei:En geef nou toe, wie rijdt er niet eens (in het buitenland) 100 meter een eenrichtingsweg in als die daar een plekje ziet om te parkeren en daar totaal onbekend is? Hiermee wil ik het niet goed praten, maar dat m'n ouders het vroeger in het buitenland ook wel eens gedaan hebben (100 meter achterruit voor een parkeervak) deed mij denken dat ik het ook wel kon.
Goed dat je aangeeft het nooit meer te doen. Volgende keer gewoon even de ANWB borden volgen en de navi negeren. Op een gegeven moment pikt de navi dan het einde van de "ANWB-route" op en kun je verder.eerste-opel zei:@Zevens, Het was niet echt spookrijden op een snelweg, of provinciale weg. Dat had ik nooit gedaan. Dit was echter in het dorp waar ik moest zijn al. Hier stond een verboden vanaf deze kant in te rijden bord (verkeer mag alleen van de andere kant komen). Hiermee wil ik het absoluut niet goed praten, en het voelde niet goed voor mezelf maar ik was bang echt te verdwalen. Behalve de navigatie had ik alleen ANWB-borden die ik ook wel volgde, maar als je dan in het dorp zit waar je moet zijn ben je volledig op zo een ding aangewezen als je onbekend bent. En die riep al kruising na kruising na kruising dat ik moest keren. Ik had ook het gevoel er steeds verder van af te rijden, en nergens de betreffende dijk op te kunnen komen.
Dat ik net het rijbewijs heb had ik er bij gezet omdat ik wist dat ik een risico nam omdat je nog beginnend bestuurder bent. Misschien dat je voor dat soort overtredingen wel punten krijgt, of hogere boetes dus vandaar.
Dit is iets wat ik bij zéér hoge uitzondering gedaan heb omdat ik het niet meer snapte, en wat in de 3 jaar dat ik het rijbewijs heb nog nooit eerder gedaan heb en als het niet nodig is ook nooit meer ga doen. Ik zag echter geen uitweg meer zoals gisteren ook al geschreven.
Uiteindelijk in het dorp aangekomen waar de Tom Tom me tegen de richting in wilde hebben wat ik eerst niet zo een goed idee vond, maar wat later voelde als geen keuze meer hebben omdat ik het dorp alweer uit was geweest en zij nog steeds niet gezegd had waar ik af moest.
Opjagen is niet het juiste woord, maar een lichte druk dat er 14 a 15 collega's staan te wachten op je voelde ik wel. We hadden niet alleen een gezellig uitje, maar moesten ook nog een activiteit doen (een kookworkshop, en voor koken heb je iedere minuut keihard nodig zoals we allemaal merken). Daarnaast was de workshop ook maar voor een X-aantal uur ingekocht. Dus beginnen op een bepaalde tijd, en uiterlijk 4 uur later moest het klaar zijn en iedereen weer op huis aan gaan.
Joep83 zei:Uiteindelijk in het dorp aangekomen waar de Tom Tom me tegen de richting in wilde hebben wat ik eerst niet zo een goed idee vond, maar wat later voelde als geen keuze meer hebben omdat ik het dorp alweer uit was geweest en zij nog steeds niet gezegd had waar ik af moest.
Waarom heb je navigatie als je er niet naar luistert? Soms denk ik ook "hoe wilt dat ding dat ik rij?" maar ik volg het toch. Dat apparaat is er voor om mij de weg te wijzen die het kortste of snelste is, dus die zal het wel weten. Anders moet ik maar van te voren op een kaart kijken hoe ik moet rijden.
Auto-fan zei:Joep83 zei:Uiteindelijk in het dorp aangekomen waar de Tom Tom me tegen de richting in wilde hebben wat ik eerst niet zo een goed idee vond, maar wat later voelde als geen keuze meer hebben omdat ik het dorp alweer uit was geweest en zij nog steeds niet gezegd had waar ik af moest.
Waarom heb je navigatie als je er niet naar luistert? Soms denk ik ook "hoe wilt dat ding dat ik rij?" maar ik volg het toch. Dat apparaat is er voor om mij de weg te wijzen die het kortste of snelste is, dus die zal het wel weten. Anders moet ik maar van te voren op een kaart kijken hoe ik moet rijden.
Dus jij gaat gewoon blind tegen de richting in rijden omdat je TomTom dat zegt? Dat is namelijk de reden dat hij dat ding negeerde in de hoop dat hij een afslag verderop de boel weer zou oppakken. Ik keur de actie uiteraard niet goed, maar kan best begrijpen dat je in de war raakt als dat ding je maar tegen de richting in wilt blijven sturen.
Het gegeven dat ze niet acuut is uitgestapt zegt eigenlijk al wel genoeg.D. Elzinga zei:Een petje in een afgetrapte Golf III (inderdaad, lekker stereotype) die blijkbaar niet eventjes kon wachten en dus langs de dichte spoorbomen heen manouvreerde. Ik hoop maar voor hem dat het meisje op de passagiersstoel petjemans hierdoor een stuk stoerder vindt, want anders was dit een tamelijk zinloze actie...
Paulus0013 zei:Ho wacht even. Waarom kan de A8 wel naar rechts en jij kennelijk niet?
Ik erger me altijd kapot op wegen als de A58 of A59, dus die met 2 rijstroken, waar altijd erg veel mensen NIET (of ik kan beter nooit gebruiken) naar rechts gaan als er ruimte is.
Ik zal dat deel zelf vast invullen: waarschijnlijk omdat men bang is niet meer naar links te kunnen komen.
Als IEDEREEN STRUCTUREEL naar rechts zou gaan, dan zou dat 'probleem' niet eens bestaan.
Val zei:@ Lyan_capri: Hoe heb je die bestuurder van de A8 laten merken dat je er niet van gediend was? Die man in Blik op de weg, in zijn VW bus, gooide een kistje sigaren door zijn dakraam. Kwam tegen de Volvo en ook zij gingen erachter aan. Vriendelijke vent, maar had niet echt het idee dat het hem iets kon boeien. Ik heb ook weleens de neiging gehad om personen die bijv. een Mcdonalds zak met eventuele inhoud gewoon te lozen langs de weg aan te spreken, laten op te ruimen maar je moet je goed bewust zijn dat deze mensen niet gediend zijn van zulke acties. Met als gevolg dat het kan oplopen tot een woordenwisseling of erger.