Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Luap zei:
Wat ik in het ontwerp van de W124 altijd een beetje jammer heb gevonden is dat de auto relatief smal oogt in verhouding tot de hoogte.

... dat vind ik ook vwb de eerste serie; met de MoPf1 en 2 wordt dat al minder (vanwege de kunststof zijschilden / 'Sacco Brettern'). Maar om hem definitief wat breder te zetten, is er een andere bandenmaat nodig (dan de standaard en oorspronkelijke 185/65/15). De sportline met bandenmaat 205/60/15 toont al breder. Zo ook de 400E met 16inch velgen en grotere bandenmaat. De 500E staat af fabriek, natuurlijk het meest stevig 'op z'n poten'.
 
@Dionysus; we zochten en vonden dezelfde verklaring v.w.b. hoog/smal.


17z709.jpg



edit: + plaatje
 
... 1ste serie geeft aanleiding tot de vraag van Luap (vorige pagina);

2n23ajs.jpg


... maar volgens mij heeft het exemplaar op deze foto niet de originele 1ste serie velgen, maar die van MoPf1 (of zelfs van de W126?). Checken op de site van de koffiecorner kan niet meer; de W124 tab is (definitief?) verdwenen.
 
... dik, breed, agressief, fout(?)

15dtmq0.jpg


... dan toch maar kiezen voor het onaangetaste origineel.
 
Die Wald vind ik veel mooier. Die bovenste staat veel te hoog. Lijkt wel een cross country. Die onderste straalt snelheid uit.
 
Twingo1 zei:
Die Wald vind ik veel mooier. Die bovenste staat veel te hoog. Lijkt wel een cross country. Die onderste straalt snelheid uit.

... deze reactie had ik nu niet van jou verwacht :) Het zou inderdaad een 4-matic kunnen zijn (Duits voor cross country).
 
Dionysus zei:
De W124 was juist de auto die stylistisch de dynamiek bracht in deze klasse. Samen met Audi overigens. De toenmalige "100" was z'n tijd ver vooruit.
Maar welke Alfa's en S-klasses je bedoelt is me een raadsel.

Dat de W124 stylistisch gezien dynamiek in deze klasse bracht ben ik niet met je eens. Dat de W124 veel dynamischer oogt dan de W123 is ontbetwistbaar, maar dit zegt meer iets over het ietwat bezadigde ontwerp van de W123 dan z'n opvolger, de W124. Ik ben het met W124STER eens dat de MoPf 1 en 2 optisch breder lijken.

Ik bedoel alle oude grote Alfa's tot en met de 'Sei', allen smaller dan 1.69 meter. Bij Mercedes bedoel ik met name de W116 die door de gestrekte lijnen laag en breed lijkt, over dynamiek gesproken...
 
520d zei:

... mooie en zeer uitgebreide presentatie van een mooie 300E. Met al die foto's hoef je 'm in het echt niet eens meer te zien; er blijft niets voor de verbeelding over. Volgens mij mis je op deze manier toch aanloop (maar als je daar toch al niet op zit te wachten, is dat op deze manier slim geregeld).
 
Phaeton W12 zei:
Foto's tezamen met de prijs geven doorgaans een uitstekende indicatie wat je van een auto kunt verwachten. Van een op de foto mooie auto met een prijs van 10.000 euro mag je meer verwachten dan van een op de foto mooie auto met een prijs van 5.000 euro.

En dus zul je die auto van 5K nog kritischer moeten bekijken. Het plaatje ziet er goed uit, maar dat kan irl heel anders zijn.
 
W124STER zei:
... mooie en zeer uitgebreide presentatie van een mooie 300E. Met al die foto's hoef je 'm in het echt niet eens meer te zien; er blijft niets voor de verbeelding over. Volgens mij mis je op deze manier toch aanloop (maar als je daar toch al niet op zit te wachten, is dat op deze manier slim geregeld).

En toch zou ik ook deze kritisch bekijken, al is het maar omdat het toch een fors bedrag is voor een W124. Het ziet er allemaal wel erg mooi en goed uit. Bij het bedrijf ben ik wel eens geweest, mijn indruk was wel positief.
 
Heren, ik moet, eigenlijk met veel plezier, bekennen dat ik vandaag de grootste concurrent van Mercedes heb aangeschaft:rolleyes:
Het betreft een:
BMW 525d (E39) uit 2002, met wat heerlijke opties, zoals:
leren bekleding
xenon
navi ingebouwd
etc.

t.z.t. laat ik wel wat foto's zien. Zal een week of 2 duren voordat ik hem heb.

Tot het inzicht gekomen dat BMW op dit moment, in deze levensfase, beter bij me past.

Ik blijf maar wel meelezen hier....stiekem;)
 
(y) mooie auto, BMW-bolle!

... waarschijnlijk bedoel je dat je nog een paar jaar wacht met een W124 (en dat je er nu toch iets te jong voor voelt)? Het zal vast niet andersom zijn... De E39 toont wat mij betreft ook dynamischer dan een gemiddelde W124; het grootste verschil zit 'm in het rijden. 't Stuurt veel directer (wat mij betreft). Wel leuk dat autoliefhebbers al 40 jaar de 5-serie naast de E-klasse zetten en onder andere daaruit een keuze maken. Anno 2011 vind ik de 5-serie qua design weergaloos.

Geniet er van (en blijf natuurlijk gewoon meelezen / posten)!
 
Gefeliciteerd, BMW-bolle!

Mijn 260 E moet maandag voor z'n APK. Hoop dat 'ie er een beetje ongeschonden door komt.

Vandaag weer even met 'm naar het werk gereden en het blijft een heerlijk apparaat. Ook na bijna 420.000 km rijdt 'ie nog als een nieuwe. Wat is de W124 toch een bijzonder automobiel.
 
W124STER zei:
Wel leuk dat autoliefhebbers al 40 jaar de 5-serie naast de E-klasse zetten en onder andere daaruit een keuze maken. Anno 2011 vind ik de 5-serie qua design weergaloos.

De A6 van Audi is wat mij betreft de enige andere auto die qua keuzemogelijkheid nog met die twee zou kunnen meedoen. Het punt bij Audi is dan voor mij dat hij te weinig onderscheidend is. Bij de E weet je dat de nadruk op comfort ligt, met het typische rijgedrag van Mercedes dat daarbij hoort. Voor BMW geldt dat je een meer dynamische auto krijgt, met een stuurgedrag dat wat mij betreft onvergelijkbaar is. De Audi voelt voor mij meer als een allrounder die nergens echt in uitblinkt. De quattro-aandrijving is natuurlijk wel bijzonder, maar qua rij-eigenschappen vind ik Audi weinig spannender dan de gemiddelde VW.

De keuze voor een E39 snap ik helemaal. Mooi model, schitterend interieur, goede motoren en een heerlijk direct weggedrag. De w124 is, zo ervaar ik nu, echt een heel andere auto. Zeker niet minder, maar heel anders.

Het aardige voor mij is nu dat ik dagelijks kan kiezen tussen beide varianten. De 300 CE is daarom een betere aanvulling op de vijf dan de Z3. Nu heb ik altijd een ruime auto bij me met alle noodzakelijke opties, terwijl de rij-eigenschappen en het uiterlijk genoeg verschillen om het ook leuk te houden.

Ik verwacht van die 525d natuurlijk wel plaatjes!(y)
 
520d zei:
De A6 van Audi is wat mij betreft de enige andere auto die qua keuzemogelijkheid nog met die twee zou kunnen meedoen. Het punt bij Audi is dan voor mij dat hij te weinig onderscheidend is. Bij de E weet je dat de nadruk op comfort ligt, met het typische rijgedrag van Mercedes dat daarbij hoort. Voor BMW geldt dat je een meer dynamische auto krijgt, met een stuurgedrag dat wat mij betreft onvergelijkbaar is. De Audi voelt voor mij meer als een allrounder die nergens echt in uitblinkt. De quattro-aandrijving is natuurlijk wel bijzonder, maar qua rij-eigenschappen vind ik Audi weinig spannender dan de gemiddelde VW.

Helemaal eens. Audi was wel jarenlang koning met hun prachtige materiaalgebruik en afwerking.
 
Plaatjes komen er zeker!
Ik ben ook erg blij dat ik voor deze auto heb gekozen!

Ik kan niet wachten..
Levering van de auto verwacht ik echter pas 15 augustus. Ik hoop zelf wat eerder, maar beurt en apk moet nog gebeuren en vanwege de vakantie duurt dat dus even.
 
Zoals beloofd nu nog eens wat eigen plaatjes.
MB13.jpg

MB10-1.jpg

MB12-1.jpg


Volgende week gaat de 300 voor zijn beurt en de APK. Ik hoopte dat het mee zou vallen, maar er blijkt toch het nodige te doen:
schokdempers achter
fuseekogelhoes linksvoor
remslangen en remvloeistof
stuurkogelhoezen
stuurdemper
niveausensor oliepeil
steekaskeerringen
luchtfilter, bougies en brandstoffilter

Dat valt een beetje tegen voor een auto waarvan het onderhoud "bij" zou moeten zijn. Maar ja, het zijn gelukkig geen heel ernstige zaken. Ik ga nu eerst zorgen dat hij technisch weer up to date is, daarna pak ik de optische zaken aan. Een klein voorschot heb ik al genomen door het rubber van de antenne te vervangen. Voor € 2,86 was dat nog wel te doen.

Ik heb inmiddels ontdekt dat zowel de zomer- als de wintervelgen origineel zijn, zodat ik met het reservewiel erbij negen keer dezelfde velg heb liggen. Helaas zijn alle velgen beschadigd, dat betekent dus opknappen. Dat gebeurt ergens in de komende maanden. Ik vervang dan ook direct de bouten en de naafdoppen, dan ziet dat er ook weer fris uit.

Ander punt van aandacht is het geluid van de radio. De boxen achter lijken het te hebben begeven, terwijl het geluid voor ook behoorlijk te wensen overlaat. Mijn gedachte is nu om die boxen allemaal maar te vervangen, na twintig jaar geen overbodige luxe.

Het rijden blijft ondanks de aandachtspunten heerlijk. (y)

@Ralf T: succes vandaag, ben benieuwd wat er bij jou uitkomt.
 
Schitterende coupé!
Ik kan al wel een heerlijk voorproefje geven van de 6-in-lijn, da's pas fijn, immer ein Bimmer, dieseltokkelbak geven:
1377270918_5_KNsq.jpeg
 
Dat ziet er goed uit. Originele navi en GSM, een edition uitvoering met beter leer en mooier hout, ja dat ziet er goed uit! Heb je daar al de dvd-navigatiecomputer in, of werkt het nog met cd?
 
Dat durf ik niet te zeggen eerlijk gezegd.
In de kofferbak zit een aparte speler in ieder geval.

Ik mag dan mezelf BMW-bolle gedoopt hebben...ik weet er niet alles van.

Dit is dus een edition-uitvoering? (schaam;))
 
Bij mijn 260 E moeten er ook een aantal zaken gebeuren, maar alles bij elkaar valt het nog mee. Er moeten 4 nieuwe banden op, want die zijn uitgedroogd (auto heeft ook zo'n 1,5 jaar stilgestaan voordat ik 'm kocht). Verder wordt 't knopje van de verlichting vervangen (die trek je er te makkelijk af als je de mistlichten achter aan wil zetten), moet een remleiding ontroest en getectyleerd worden en op mijn verzoek wordt de strip tussen het achterraam en de kofferdeksel vastgezet (komt nu bij regen wel erg veel water in de achterbak). Voor € 515 kan 'ie er weer tegen, dus dat valt me mee. En dat bij Mercedes-Benz dealer Wensink!

520d, daar moet nog flink wat gebeuren. Dat valt wel even tegen voor een "goed onderhouden" exemplaar.
 
Dat valt zeker mee, mooi. Waar laat je hem servicen? Bij een specialist of de dealer? [Edit: bij Wensink dus. Dan ben je echt niet duur uit!]
@ bolle: jij hebt huiswerk te doen vriend. Zo'n auto hoor je tot in detail te kennen! Dat onderscheidt immers de liefhebber van de simpele gebruiker...;)
 
Ralf T zei:
520d, daar moet nog flink wat gebeuren. Dat valt wel even tegen voor een "goed onderhouden" exemplaar.

Tja, dat dacht ik dus ook. Heb ik me toch weer vergist in het mooie uiterlijk en de strak bijgehouden boekjes. Maar goed, ik neem het verlies en knap hem lekker op, het gelukzalig zoeven maakt veel goed....:cool:
 
@ S-J: welke speakers had jij nou ook alweer gekocht? En passen voor en eachter dezelfde speakers, of is de maat anders?

Leuk plaatje, van een verkochte auto zie ik net...(y)
 
520d zei:
Zoals beloofd nu nog eens wat eigen plaatjes.
MB13.jpg

MB10-1.jpg

MB12-1.jpg


Volgende week gaat de 300 voor zijn beurt en de APK. Ik hoopte dat het mee zou vallen, maar er blijkt toch het nodige te doen:
schokdempers achter
fuseekogelhoes linksvoor
remslangen en remvloeistof
stuurkogelhoezen
stuurdemper
niveausensor oliepeil
steekaskeerringen
luchtfilter, bougies en brandstoffilter

Dat valt een beetje tegen voor een auto waarvan het onderhoud "bij" zou moeten zijn. Maar ja, het zijn gelukkig geen heel ernstige zaken. Ik ga nu eerst zorgen dat hij technisch weer up to date is, daarna pak ik de optische zaken aan. Een klein voorschot heb ik al genomen door het rubber van de antenne te vervangen. Voor € 2,86 was dat nog wel te doen.

Ik heb inmiddels ontdekt dat zowel de zomer- als de wintervelgen origineel zijn, zodat ik met het reservewiel erbij negen keer dezelfde velg heb liggen. Helaas zijn alle velgen beschadigd, dat betekent dus opknappen. Dat gebeurt ergens in de komende maanden. Ik vervang dan ook direct de bouten en de naafdoppen, dan ziet dat er ook weer fris uit.

Ander punt van aandacht is het geluid van de radio. De boxen achter lijken het te hebben begeven, terwijl het geluid voor ook behoorlijk te wensen overlaat. Mijn gedachte is nu om die boxen allemaal maar te vervangen, na twintig jaar geen overbodige luxe.

Het rijden blijft ondanks de aandachtspunten heerlijk. (y)

@Ralf T: succes vandaag, ben benieuwd wat er bij jou uitkomt.

wheermolen west purmerend staat een identiek model een 600SL 12V van ongeveer 1993
wat kan daar wel niet allemaal aan onderhoud vereist zijn ..goeie genade
 
520d zei:
Dat valt zeker mee, mooi. Waar laat je hem servicen? Bij een specialist of de dealer? [Edit: bij Wensink dus. Dan ben je echt niet duur uit!]
@ bolle: jij hebt huiswerk te doen vriend. Zo'n auto hoor je tot in detail te kennen! Dat onderscheidt immers de liefhebber van de simpele gebruiker...;)

Ik twijfel over de uitvoering inderdaad. Ik dacht dat een edition altijd een sportstuur had en niet dit normale stuur.
Ik ga me in hoekje zitten schamen ;) omdat ik niet goed op de hoogte ben, en dat terwijl ik al 2x een E39 heb gehad!
 
520d zei:
Zoals beloofd nu nog eens wat eigen plaatjes.

MB13.jpg


1) Ik vervang dan ook direct de bouten en de naafdoppen, dan ziet dat er ook weer fris uit.

2) Mijn gedachte is nu om die boxen allemaal maar te vervangen, na twintig jaar geen overbodige luxe.

3) Het rijden blijft ondanks de aandachtspunten heerlijk. (y)

... wat een fantastische kleur voor de Coupe! Complimenten.

ad 1: de naafdoppen zijn nog te krijgen, de verlengende wielbouten niet. Ik ben al tijden op zoek naar een setje, maar nergens te vinden (soms via Ebay, maar ik heb nog geen 'biedingsronde gewonnen'.

ad 2: de (van oorsprong Philips) boxen zijn af fabriek 'niet Mercedes waardig'; via Ebay zijn vervangende boxen te koop. Zelf kocht ik al drie keer Crunch (goede geluidskwaliteit), maar ze zijn er ook van Rainbow (dit schijnt de beste te zijn, begreep ik later), Esx en MAC audio. Vervangen is heel eenvoudig als je weet hoe...

ad 3: een W124 6-in-lijn rijdt super comfortabel! Eenmaal op orde, valt het onderhoud mee; gewoon regelmatig z'n beurten bij de / een specialist en dan is er eigenlijk niet veel aan de hand (in mijn ervaring).
 
BMW-bolle zei:
Wel lef hebben trouwens.....e39 interieur posten in het W124 topic :D

... de 5 is een concurrent van de E, dus in die zin 'een soort van on topic'. Laat de plaatjes van je 5 t.z.t. maar komen!
 
flop zei:
wheermolen west purmerend staat een identiek model een 600SL 12V van ongeveer 1993
wat kan daar wel niet allemaal aan onderhoud vereist zijn ..goeie genade

... identiek model? Identiek aan de 300CE? Een 600SL is toch echt wat anders... en een 600CL ook. Ben benieuwd wat je hier bedoelt.
 
Dank!

1. Dat is balen, maar ook raar. Ik zou denken dat de dealer die toch nog moet kunnen bestellen? Zo niet, dan maar op zoek naar andere oplossingen......
2. Die Crunch-boxen heb ik inmiddels ook gevonden, achterin heb je dan een pasring nodig, begreep ik. Voor de rest gaat dat wisselen vrij eenvoudig, toch?
3. Ik heb nu natuurlijk te maken met achterstallig onderhoud, en dat kost altijd geld. Met deze reparatieronde zou de auto volgens de dealer weer up to date moeten zijn, voor de rest was de techniek goed op orde.

Hoe is het met jouw wagenpark? Jij hebt net weer een klusdag achter de rug, las ik?
 
520d zei:
Ralf T zei:
520d, daar moet nog flink wat gebeuren. Dat valt wel even tegen voor een "goed onderhouden" exemplaar.

Tja, dat dacht ik dus ook. Heb ik me toch weer vergist in het mooie uiterlijk en de strak bijgehouden boekjes. Maar goed, ik neem het verlies en knap hem lekker op, het gelukzalig zoeven maakt veel goed....:cool:

... moet toch het volgende even kwijt; de dingen die je hebt opgesomd, zijn ook wel typisch dingen die een dealer ziet en preventief vervangt (of zoals de filters, bij een beurt horen); de gemiddelde dorpsgarage begint daaraan als de onderdelen ook echt kapot / versleten zijn. Bovendien zal er een reden zijn dat de garage waar de auto in onderhoud was, dit niet al heeft gedaan. Ik weet nooit zo goed wat ik van dit dealeradvies moet denken. Als je wilt vind je altijd wel wat, wat aan vervanging toe is. Ik kijk daarom graag even mee voordat ik de beurt laat uitvoeren. Het in Duitsland algemeen gangbaar systeem (alle vervangen onderdelen worden getoond als je de auto komt ophalen) spreekt mij erg aan; dan weet je zeker dat je geen onnodige dingen hebt laten doen.
 
Dat is wel een heel mooi exemplaar. Leuk ook, die bekleding uit de R129!(y)

Voor wat betreft die reparaties: tja, het is natuurlijk altijd de vraag hoe eerlijk een garage in zijn diagnoses is. Moet iets echt vervangen worden of kan het nog even mee? Voor de APK zijn een aantal punten verplicht, dus dat moet ik wel doen. Andere zaken waren niet per se nu nodig, maar wel aan te raden binnen een paar duizend kilometer. De gedacht dat hij daarmee wel weer helemaal op orde is, vind ik wel fijn.
 
520d zei:
Dank!

1. Dat is balen, maar ook raar. Ik zou denken dat de dealer die toch nog moet kunnen bestellen? Zo niet, dan maar op zoek naar andere oplossingen......
2. Die Crunch-boxen heb ik inmiddels ook gevonden, achterin heb je dan een pasring nodig, begreep ik. Voor de rest gaat dat wisselen vrij eenvoudig, toch?
3. Ik heb nu natuurlijk te maken met achterstallig onderhoud, en dat kost altijd geld. Met deze reparatieronde zou de auto volgens de dealer weer up to date moeten zijn, voor de rest was de techniek goed op orde.

Hoe is het met jouw wagenpark? Jij hebt net weer een klusdag achter de rug, las ik?

1. Bij Wensink Emmeloord ('onze polderdealer') is dit type bout niet meer te krijgen,
2. Wisselen gaat eenvoudig; ik zal straks een verduidelijkend plaatje posten,
3. Is helemaal waar (en uiteindelijk ook mijn keuze).

De klusdag aan ons wagenpark heeft uiteindelijk geleid tot een nieuwe APK voor de cabrio, herstel van twee Hirschmann elektrische antennes (die dingen gaat toch altijd na verloop van tijd weer vastzitten); 3 sprieten vervangen (cabrio, sedan en combi), een printplaat (Hirschmann 6000EL) hersteld en divers klein spul. Uiteindelijk drie dagen (vakantie)werk. Heerlijk klussen en ontspannen 'met en tussen de sterren'.
 
De boxen voor (deze heb ik uitgeprint in de schuur liggen):

2l88z7c.jpg


Plaatje voor de boxen achter staan op de WIS CD, maar die ben ik 'even kwijt'. Plaatje volgt.
 
... nee, niet meegekregen; maar er zijn tijden dat ik niet alles lees op de diverse AW fora :)

Neemt niet weg dat het een hele mooie auto is, met een prachtig interieur (maar da's persoonlijk). Verbaast me dat 'ie nog te koop is; als het een goede auto is, zou die dit geld zondermeer moeten opbrengen en al verkocht moeten zijn.
 
Ik vind zijn Tacho, niet AMG en maar tot 260, zo vreemd. Maar de Fahrzeugbrief bevestigt wel dat het een echte 500 E 6.0 AMG is.
 
Twingo1 zei:
Ik vind zijn Tacho, niet AMG en maar tot 260, zo vreemd.

Was het 1e dat me opviel. Maar voor de rest, vanaf de foto's, wel een machtige machine. Met inderdaad heerlijke bekleding.
 
... de eerste eigenaar had als ik het goed begrijp een 500E besteld en 'm toen naar AMG gebracht; dat verklaart volgens mij de originele kmteller.

Het hele verhaal is voor liefhebbers te leuk om 't niet te in dit topic op te nemen; vandaar hieronder de advertentietekst ("stel je hebt het geld en het geld er voor over; dan kun je van zo'n tekst wakker liggen "Zal ik wel, zal ik niet, zal ik wel, zal ik niet"...


Der Mercedes W 124 500 E 6.0 Ltr AMG ist weltweit ein Einzelstück(mit Sitzausstattung vom R129 ) und erfährt in den kommenden Jahren eine garantierte Wertsteigerung.

Der 500 E wurde am 24. 06 1991 als Geschäftswagen der Firma Bizerba Werke Wilhelm Kraut GmbH & Co.KG in Balingen für den damaligen Firmenchef zugelassen. Rechnung über 149.787,11 DM vom 26.06.1991 liegt vor.

Das Fahrzeug wurde nicht mit der sonst üblichen Volllederaustattung bestellt, sondern abweichend sind die Sitz-Mittelpartien und Kopfstützen Mitte mit
Polsterstoff sportiv 9 a 80 schwarz (Stoff vom R 129) überzogen worden. Auf Wunsch und gegen Aufpreis wird der Sitzbezug in Vollleder hergestellt (dann ist er aber nicht mehr im Orginalzustand)

Im Nov. 1992 wurde der 500 E zur AMG-Schmiede nach Affalterbach geliefert und eine Leistungssteigerung auf 374 PS durch den Umbau auf 6.0 Liter durchgeführt. Rechnung von 38 138,70 DM vom 06.11.1992 liegt vor.

Somit lag der Gesamtpreis für den 500 E 6.0 Ltr AMG bei 187.925,80 DM Laut Informationen von Historiker bei AMG wurden von diesem Fahrzeug weltweit 32 Exemplare in Affalterbach umgebaut.

Die Material-Buchungsliste mit der Auftrags Nr. M 00 44 02 vom 4.- 19. November 1992 mit 32 verbauten Postitionen liegt vor.

Der AMG wurde am 29.09.1998 als Geschäftsfahrzeug auf den Chef Jg. 1935 von seiner Firma Bizerba als Privatfahrzeug umgemeldet.

Am 09.02.2004 wurde der Mercedes mit 103 188 Km an einen Dr. Jg. 1943 nach Hechingen verkauft, dieser hatte dann das Fahrzeug nach knapp 2 Monaten mit einer Mehr-Km- Leistung von 797 km an den heutigen Eigentümer und Sammler mit einem Km-Stand von 103 985 nach Mössingen verkauft.

Nach Aussage des Besitzers kam der Dr. mit dem Leistungsangebot von 374 PS und 580 Nm bei 3750 /min nicht zurecht und hat sich deßhalb wieder vom AMG getrennt. Also effektiv ist das Fahrzeug in zweiter Hand, wenn man den Kurzaufenthalt bei dem Dr. mit seiner knappen 800 Km Laufleistung vernachlässigt. Am 29.04.2004 hat der Eigentümer den Mercedes auf sich mit Saison-Kennzeichen angemeldet und hat Ihn 4895 Km als Sommerfahrzueg bewegt.

Am 16.03.2005 wurde das Fahrzeug mit einem Km-Stand von 108 880 Km abgemeldet und bis heute nur noch mit Kurzzeitkennzeichen oder Roter Nummer zu Mercedes-Benz- Treffen gefahren.

Mit einem Km-Stand von 111435 hat der AMG am 01.06.2011 neue HU/AU bekommen.

Folgende Ausstattungsmerkmale hat der 500 E 6.0 Ltr AMG:

036 Metalliclackierung DB 199 schwarzblaumetallic
228 Standheizung
241 Memory-Schaltung für Vordersitz links
291 Airbag für Fahrer und Beifahrer
300 Edelbox in Ablageschale
326 Armlehne vorn für BDH-Telefon
441 Lenksäule elektrisch einstellbar
540 Rollo elektrisch für Heckfenster
551 Einbruch-Diebstahl-Warnanlage
581 Klimatisierungsautomatik
592 Wärmed. Glas heizbare Heckscheibe VSG-Bandfilter
620 Abgasreinigungsanlage
682 Feuerlöscher
814 Aktiv-Bass Lautsprecher-System
873 Sitzheizung elektrisch
Ausstattung nach Code 071 Stoff schwarz
davon abweichend: Sitz-Mittelpartien und Kopfstützen Mitte mit Polsterstoff
sportiv 9 a 80 schwarz (Stoff vom R 129)

Originalzustand

Der Service ist zu größten Teil bei der Pkw-Instandsetzung in Untertürkheim
gemacht worden.
Sämtliche Unterlagen und Fahrzeugschlüssel sind vorhanden
geringe Gebrauchsspuren
Garagenwagen
Nichtraucherfahrzeug
Keine Tiere
absolut rostfrei
Denn Zustand schätzen die Fachleute auf 2 plus bis 1,5 ein
 
520d zei:
@ S-J: welke speakers had jij nou ook alweer gekocht? En passen voor en eachter dezelfde speakers, of is de maat anders?

Leuk plaatje, van een verkochte auto zie ik net...(y)

Verkocht aan een hele sympathieke dame heb ik gehoord.

Ik heb de Polk Audio, gekocht bij Ron de Vries in Zwaag. Audiospecialist waar ik al jaren positieve ervaringen mee heb. 99 euro per set, voor en achter zijn dezelfde vreemde maat.

Ik weet niet of er nog dingen anders zijn bij een CE qua audio, maar dit is hoe het bij de sedan is.
 
Terug
Bovenaan