Motorrijders-topic 2 - voor elk wiel één!!

Een waar woord PW12.

Binnenkort overigens een andere achterband onder de Pan. Nu ik veel en meer met de Pan rijd, vind ik de achterband niet prettig. Hoewel nog 5mm profiel heeft de Michelin blokvorming op de zijkanten. Tweede slechte ervaring van mij met Michelins onder een motor. Derhalve binnenkort een Bridgestond BT023 er onder en maar meteen een andere accu. Deze begint toch echt slecht te worden.

WOF
genoux.gif

Phaeton W12 zei:
Gisteren een motortochtje gemaakt. Tijdens het rijden heb ik het rijgedrag van andere motorrijders eens gadegeslagen. Op wegen waar je 80 mocht, reden sommigen 180, en op dijkweggetjes waar je 60 mocht reden ze 120. En dat waren helaas geen uitzonderingen :rolleyes: Ik heb nooit zo geloofd in het idee dat automobilisten motorrijders niet zouden zien op de weg (zelf heb ik althans in 200.000km nog nooit de ervaring gehad dat een automobilist mij niet zag). Zou het misschien kunnen dat motorrijders wat minder zichtbaar zijn omdat ze opeens komen aanscheuren met 180 waar je 80 mag, of 120 waar je 60 mag? :rolleyes: En dat een groot percentage motorslachtoffers uit deze roekeloze groep afkomstig is?

Kijk, er zo'n ook nog eens goede welwillende motorrijders, en ik zie ze ook heel vaak onderweg, eigenlijk meestal, die zich keurig aan de max-snelheid houden ondanks al die power onder hun kont (trouwens mijn bak kan ook 205, maar doen is een tweede).
Ik zie ze altijd wel. je moet ook getraind zijn op fietsers, want die houden helemaal nergens rekening mee, en als je ze onder je wielen krijgt ben je de klos, zowel juridisch als "gewetentechnisch". Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig gekken heb gezien op twee wielen gemotoriseerd (behalve scooters dan), meer met auto's, dat ik plotseling dacht van "Jeetje waar kwam die plotseling vandaan???" Schrikken, maar iedere keer was er een "noodvaart" in het spel. Soms dan zie ik wel eens in de linkerbuitenspiegel op een A.. zo'n bloednerveuze kikker aanstormen. Ze voelen zichzelf misschien oppermachtig, maar ik denk altijd "Wat een looser"

Nou, de druppellader is aangesloten, einde seizoen.

Vorige week met die mist werd het rijden al niet leuker, kwam -met de auto- de strooier ook al weer tegen, het is leuk geweest. Nog even de tank volgooien, kleedje erover en wachten op het voorjaar.

Einde seizoen?! Gister en eergister nog heerlijk gereden (y)

Ik kijk elke avond met plezier naar het weerbericht: Mistig en max 5 graden?? Niks! In Z-Limburg zonnig en 12 graden! :D

singleframegrille zei:
Nou, de druppellader is aangesloten, einde seizoen.

Vorige week met die mist werd het rijden al niet leuker, kwam -met de auto- de strooier ook al weer tegen, het is leuk geweest. Nog even de tank volgooien, kleedje erover en wachten op het voorjaar.

Einde seizoen.... nog niet helemaal. Maar ik rij tegenwoordig meer ingeblikt dan op de motor. De combinatie mist en dwaze woonwerkcoureurs is voor mij een hele goede reden om het ding met blunderrandje te nemen. Dan maar wat extra peut verstoken...

Ook hier geen einde seizoen. De Pan buffelt lekker door, nu zelfs met een nieuwe BT023 achter eronder welke stukken beter is dan de Michelin in elk geval. Echter vandaag met de Xant om zelfde redenen als rke.

WOF
h054.gif

Hier nog iemand interesse in een mooie Blackbird? Bouwjaar 2002, 20.600km. Prijsidee 4.750.

motor798a.jpg

motor797.jpg

motor799.jpg

motor801.jpg

motor804.jpg

TYN zei:
Einde seizoen?! Gister en eergister nog heerlijk gereden (y)

Ik kijk elke avond met plezier naar het weerbericht: Mistig en max 5 graden?? Niks! In Z-Limburg zonnig en 12 graden! :D

Lucky you.

@ Phaeton W12, niet dat ik interesse heb, maar een foto van de voorkant zou ik wel op prijs stellen. En er hangen nog druppels aan je dash ;).

@PW12 Blijft een enorm gaaf ding, zou hem direct willen hebben! Maar je doet zeker niet aan liefdadigheid? ;)

@PW12, ik heb de post doorgelinkt aan een eventuele koper. Als ik wat hoor, weet jij het ook.

Even wat anders, de ANWB in de UK gaat Pan European rijden.

IntroAAPanEuropean.jpg

Wat klopt er niet?

WOF
h054.gif

Eindelijk iets van een eindresultaat.

Vandaag eindelijk de gespoten tank kunnen ophalen en gemonteerd. Er moeten nog wat puntjes op de I, maar het Monsterlijke apparaat van vriendin is toonbaar

MONSTR3.jpg

MONSTR2.jpg

Het pas maken van de kuip is een redelijke lijdensweg geweest. Maar wel erg leerzaam.

Er komt nog een ander spatbordje op (zat bij de kuipenset, heeft een zwart neusje). en de dynamocover lekt een klein beetje olie dus die moet nog vervangen. Ook moeten de achterknipperlampjes nog gemonteerd.

Maar het is al een hele verbetering vanaf dit;

Cruqed.jpg

Freez

Ziet er weer een stuk beter uit Freez. (y)

Voor het Pan European vraagstuk, de topkoffer zit verkeerd om gemonteerd. Als je goed kijkt, kan je aan de achterkant nog het zwart van de ruggesteun zien. :)

voor de duidelijkheid, het hoort zo:

21072010.jpg

100_2164.jpg

WOF
a080.gif

Wings of freedom zei:
Ziet er weer een stuk beter uit Freez. (y)

Voor het Pan European vraagstuk, de topkoffer zit verkeerd om gemonteerd. Als je goed kijkt, kan je aan de achterkant nog het zwart van de ruggesteun zien. :)

WOF
a080.gif

Ik denk dat de koffers redelijk vol zitten met gereedschappen e.d. Een extra gewicht dat achter uitsteekt maakt de voorkant lichter. Ik heb het sterke vermoeden dat het niet een fout maar opzet is, om het gewicht van de koffer zo ver mogelijk naar voren te verplaatsen.

Freez

Filmpje is mij ook totaal onduidelijk.

@Freez, slim en je hebt waarschijnlijk helemaal gelijk. Iemand die er meer kijk op heeft dan ik kwam er op het Pan forum al achter dat de montageplaat voor de koffer ook andersom zit. Waarschijnlijk dus inderdaad express.

WOF
a025.gif

Het filmpje toonde een paar mooie voorbeelden van motorrijders die domme dingen uithaalden en daarna hun verzekering mochten bellen.

Echter inmiddels staat er: "Deze video is niet meer beschikbaar. Het YouTube-account dat aan deze video is gekoppeld, is beëindigd.
Het spijt ons."

Freez zei:
Eindelijk iets van een eindresultaat.

Vandaag eindelijk de gespoten tank kunnen ophalen en gemonteerd. Er moeten nog wat puntjes op de I, maar het Monsterlijke apparaat van vriendin is toonbaar

MONSTR3.jpg

MONSTR2.jpg

Het pas maken van de kuip is een redelijke lijdensweg geweest. Maar wel erg leerzaam.

Er komt nog een ander spatbordje op (zat bij de kuipenset, heeft een zwart neusje). en de dynamocover lekt een klein beetje olie dus die moet nog vervangen. Ook moeten de achterknipperlampjes nog gemonteerd.

Maar het is al een hele verbetering vanaf dit;

Cruqed.jpg

Freez

Hoe heb je eigenlijk die uitlaten weer netjes gekregen? Gewoon een andere uitlaat?
Ziet er wel goed uit verder!

Rob

Rob GT zei:
Hoe heb je eigenlijk die uitlaten weer netjes gekregen? Gewoon een andere uitlaat?
Ziet er wel goed uit verder!

Rob

Is inderdaad een andere pijp, de vorige Leovince was niet meer te redden. Dit is een Termignoni, overgenomen voor een zacht prijsje via het Motor- Forum. Er staat een E1 e keur ingegraveerd, maar hij maakt een teringherrie waar je bang van wordt. Voor toekomstige circuitdaagjes gelukkig nog een originele pijp.

Freez

Iedereen al kaarten gekocht en andere voorbereidingen getroffen (verlanglijst) voor de motorbeurs?

singleframegrille zei:
Iedereen al kaarten gekocht en andere voorbereidingen getroffen (verlanglijst) voor de motorbeurs?

Ik heb nog geen kaartje gekocht.

Maar heb wel een wensenlijst.
Voor het offroaden een goeie broek, crossbril, handschoenen.
Rest van de aankopen zal wel uit verschillende gereedschappen/onderdelen bestaan.

Ik ga d`r overigens wel met de auto heen.
Ten eerste kan je tussentijds je aankopen naar je auto brengen zodat je er niet mee loopt te zeulen.
Ten tweede omdat ik ooit eens spullen moest laten liggen omdat ik zo handig met de trein gekomen was.
Dat gaat me dus niet meer gebeuren.

En natuurlijk even de verschillende stands af om de nodige info in te winnen voor een motorreis.
Kijken of ik nog leukere ideeën op kan doen voor de vakantie.
Weekje offroaden in Marokko lonkt ook wel.

18 Feb heb ik nog een ritje Tilburg, de motorbeurs is de week daarna dacht ik.

Van het voorjaar wil ik m`n thundercat verkopen, 4 motoren is echt teveel.

Dat is mooi de week na carnaval zie ik, dus wie weet ga ik wel even kijken. Heb niet direct iets nodig, maar je loopt altijd wel ergens tegenaan. Wellicht oordoppen op maat laten maken. Ook wil ik toch eens op de Triumph Tiger 1050 zitten, op dit moment favoriet om de Honda op te volgen (over een paar jaar als ik hem kan betalen).

Kan niet wachten tot het weer 1 maart is, dan is de winterstop van de verzekering voorbij en kan ik weer lekker rijden. De Honda heeft dan bijna 3 maanden stil gestaan, zonder acculader welteverstaan. Aan de experts hier: hoe groot is de kans dat ie meteen start? In een stoere bui heb ik namelijk m'n pa (wiens kawa al de hele winter aan de lader hangt) gezegd dat hij maar eens moet opletten wat een Honda kan. Is mijn vertrouwen terecht? :)

singleframegrille zei:

Nee,

Ik ga naar een ander evenement, een evenement wat ik rustig op een autoforum kan plaatsen :D

TYN zei:
Dat is mooi de week na carnaval zie ik, dus wie weet ga ik wel even kijken. Heb niet direct iets nodig, maar je loopt altijd wel ergens tegenaan. Wellicht oordoppen op maat laten maken. Ook wil ik toch eens op de Triumph Tiger 1050 zitten, op dit moment favoriet om de Honda op te volgen (over een paar jaar als ik hem kan betalen).

Kan niet wachten tot het weer 1 maart is, dan is de winterstop van de verzekering voorbij en kan ik weer lekker rijden. De Honda heeft dan bijna 3 maanden stil gestaan, zonder acculader welteverstaan. Aan de experts hier: hoe groot is de kans dat ie meteen start? In een stoere bui heb ik namelijk m'n pa (wiens kawa al de hele winter aan de lader hangt) gezegd dat hij maar eens moet opletten wat een Honda kan. Is mijn vertrouwen terecht? :)

Zie ik een Blade in je avatar? Injectie neem ik aan? Als de motor in een niet al te koude garage staat is het best mogelijk dat hij meteen start. Maar het is wel heel koud geweest deze winter dus tja, durf het niet te zeggen ;). 50-50 denk ik, mits de temperatuur in de garage niet even koud is geweest als buiten. Anders denk ik dat je het van je pa gaat verliezen ;)

Ik ga de vrijdag, met een leuk wensenlijstje, dus ook met de auto.

De grootste wens was een nieuw pak voor vriendin; een Dainese Yu Lady combi zwart. Dit pak had ze ook al maar was bij de crash vorig jaar flink beschadigd. Tot mijn verbazing hing er op de motorbeurs Groningen precies 1 zwarte combi van Dainese, precies haar maat! Welliswaar nog steeds niet goedkoop, maar omdat de Yu's al twee jaar niet meer worden gemaakt heb ik het risico niet genomen en het pak gekocht. Dan hoef ik de speld niet meer in de spreekwoordelijke hooiberg van Utrecht te zoeken.

Verder nog wat stickers nodig, zwarte rimstriping, uitlaatbeschermingstape, een rugprotector ..... enz

Ik heb er wel al zin in!

Freez

Iedereen geslaagd? Ik kwam zowaar nog een leren combi tegen met 'mijn' merk. Was in de special Triumph shop dusdanig geprijsd dat ik hem niet kon laten hangen. Ik kan niet wachten tot het zout van de weg gespoeld is.

singleframegrille zei:
Iedereen geslaagd?
Ja.

Oorpluggen tegen de herrie gehaald. Zit je daar zoveel minuten met siliconenprut in je oren, de definitieve pluggen duren nog 4 weken. Verder heb ik naar een opvolger gekeken als woonwerk fiets. Ik ben bij de nieuwe Honda NC700-serie, een Kwaak ER6 of een BMW F650 gaan kijken, maar ik struikelde ook over een matzwarte Moto Guzzi V7. En dat is ook een hele mooie fiets...
Maar de baksteen staat pas op 150k, en de Soes heeft er slechts 60k op zitten. Ik heb dus nog geen haast met een verse fiets.

Verder nog wat gekeken bij kleding (o.a. zomerhandschoentjes, volledig foute maataanduiding), gereedschap en ik heb voor mijn artistieke wederhelft nog een airbrushsetje gescoord.

singleframegrille zei:
Ik kan niet wachten tot het zout van de weg gespoeld is.

Dat is toch al even geleden? Ik heb dit weekend anders weer genoeg motorrijders gezien (y)

rke zei:
Oorpluggen tegen de herrie gehaald. Zit je daar zoveel minuten met siliconenprut in je oren, de definitieve pluggen duren nog 4 weken.

Die wil ik ook graag hebben. M'n vader heeft ze al een aantal jaar en zweert er bij. Mag ik vragen hoeveel je betaald hebt? En weet je toevallig waar je die buiten een beurs om kunt kopen?

TYN zei:
rke zei:
Oorpluggen tegen de herrie gehaald. Zit je daar zoveel minuten met siliconenprut in je oren, de definitieve pluggen duren nog 4 weken.

Die wil ik ook graag hebben. M'n vader heeft ze al een aantal jaar en zweert er bij. Mag ik vragen hoeveel je betaald hebt? En weet je toevallig waar je die buiten een beurs om kunt kopen?

https://www.earmo.com/

Ik zal me hier ook even melden. Sinds kort in het bezit van rijbewijs A en een Honda VFR 750, modelletje RC36 II, knalrood. Sinds eind december al een goede 2500 km mee gereden, heerlijke fiets. (y)

Dat is toch al even geleden? Ik heb dit weekend anders weer genoeg motorrijders gezien thumbs up

Vanaf 1 maart zullen het er vast nog een stuk meer worden. (y)

Overigens heb ik voor het starten van jouw SP-2 (toch? De profielfoto is niet zo groot) wel redelijk wat hoop. Die van mij startte ook zonder problemen na een paar weken buiten slapen in de vrieskou. En ik heb gewoon een carb. motor.

Oordoppen: 89,- aktie bij Alpine Hearing Protection

Ik heb relatief nauwe gehoorkanalen, waardoor de standaard oordoppen niet passen. Een setje standaard pluggen koop je voor een appel en een ei, dan weet je in ieder geval waarvoor je gehoorbescherming koopt.
(Ik heb ooit een setje met vijf verschillende maten bij het kruidvat gekocht voor net geen 10,-).

In mijn beleving kan iedere audiciën op maat gemaakte oordoppen leveren, maar er zijn er die 200,- per set durven vragen. De goedkope universele oordoppen kan je op veel plaatsen kopen, de gele weggooi exemplaren zelfs bij de bouwmarkt.
Of je ze moet kopen, is aan jou om te beslissen, maar normaal met het verkeer meerijden geeft al zo veel gebulder dat dit op den duur doofheid te gevolg heeft. Ik vind het gewoonweg verstandiger om met doppen te rijden (ik ben al een beetje doof, ik weet wat ik mis).

Ik zal de GSXR deze week ook weer eens tot leven brengen.. vorig jaar 0 km gereden, carbs schoon laten maken nieuwe accu gemonteerd en toen eigenlijk in de hoek laten staan... inmiddels is de accu weer opgeladen en staat hij grotendeels weer in elkaar.. :) heb er wel weer zin in eigenlijk.

Ik wil alleen wel dit jaar de motor verkopen en een oldschool choppertje oid. terugkopen, weer eens wat anders :)

Het AW forum is binnenkort weer een motorrijdster rijker. Vrijdag met Aston Martine naar de beurs geweest. Ze is al begonnen met lessen en nu dus ook in bezit van een fatsoenlijke uitrusting. Ook meteen maar eens een paar potentiële kandidaten aan motoren bekeken. Zo wordt het als man tenminste ook weer een beetje leuk om met een vrouw te gaan shoppen.

Zelf niets gekocht anders dan een broodje hamburger en een paar biertjes. Overigens is de Pan European al sinds 10 januari weer in actie geweest. Handvatverwarming is best lekker om in de winter gewoon met je soepele zomerhandschoenen te kunnen rijden.

WOF :cool:

Zo, heerlijk weer vandaag. De Pan eens stevig in de was gezet en eindelijk eens fatsoenlijke foto's kunnen schieten.

P1040813.jpg

P1040817.jpg

P1040818.jpg

Voor het geval het merk niet duidelijk was. ;)

P1040820.jpg

Nu ook eens foto's met de topkoffer.

P1040824.jpg

P1040825.jpg

P1040827.jpg

P1040828.jpg

P1040830.jpg

En nadien 150 kilometer gereden uiteraard.

WOF
rd13.gif

Ziet er weer goed uit WOF! Een kennis heeft er sinds kort ook eentje, een zilver exemplaar geimporteerd uit Dld. Imposant ding om naast te staan, maar niet mijn ding.

Mijn Honda startte na drie maanden stilstaan zonder lader trouwens perfect :D Starten en lopen, alsof ie de dag ervoor nog gereden had. Inmiddels ook een set nieuwe banden erop (Pilot Power 2CT) en een gratis check-up gehad. Ketting wat gespannen, en gas- en koppelingshendel wat strakker afgesteld. Verder in prima staat, dus hij kan er weer tegen (y)

Nu alleen nog een nieuwe helm en dan ben ik er ook weer klaar voor.

Welja,
Die glimt weer.

Ik heb goed nieuws gekregen van mijn opdrachtgever. Binnenkort ga ik geen twee keer honderd kilometertjes per dag woonwerk crossen maar weer twee keer twintig. Nu alleen maar hopen dat ik niet al te roestig word.

Ik twijfel overigens wat ik moet doen. Ik merk aan mezelf dat ik met de BMW wel erg snel bochtjes induik, mijn gevoel zegt me dan: met de GS500 gaat deze snelheid makkelijk, gaan met die badkuip. En dan eenmaal in de bocht heb ik zo'n gevoel van "oeps, dat gaat toch wel erg enthousiast". Maar, met de GS500 heb ik steeds zo'n gevoel dat al die blikken doosjes bezig zijn met een groot spelletje multiplayer sokoban en dat ik er vrolijk tussendoor kan schuiven. Alsof je met een speedboot tussen oceaanstomers de haven probeert uit te varen.

Een vriend van me wees mij onlangs op een voormalige circuitfiets, die zou voor een grappig prijsje te koop zou zijn. Leuk, maar die vijftig dooie paarden van de GS500 zijn af en toe al levensgevaarlijk, wat voor gevaren creëren honderd trappelende raspaarden dan wel?

Daarnaast, aan die 200 km woonwerk hield ik geld over. Met 40 km woonwerk gaan de vaste lasten zwaarder doorwegen en dan is de luxe van een tweetal motorfietsen misschien niet meer op te brengen. Misschien moet ik dan wel inkrimpen naar een enkel exemplaar.

Ik heb ooit van mijn huidige werkgever de belofte gehad dat ik een leasebakkie mag aftrappen, misschien moet ik daar eens achteraan. Eerlijk gezegd, financieel ziet zo'n seven wheel contract er wel aantrekkelijk uit, maar om nu als straf voor het goedkope rijden op de aller lelijkste raceplee te gaan zitten die ooit bedacht is.... dat houdt mij toch wel tegen. Bovendien heeft zo'n gladde sales-knakker mij ooit beloofd dat er ook echte motoren in deze contracten opgenomen zouden worden. Hij had het zelfs over een Jammerhout, een Fazer.
Wat mij ook remt in enthousiasme, de achterliggende leasemaatschappij (alh) heeft de naam niet prettig te zijn naar mensen die wat meer onderhoud aan het voertuig nodig hebben en ik hoor helaas wel bij deze groep mensen.

Om toch weer even op de motoren terug te komen: iedere keer dat ik 100 km door de stromende regen moet rijden, ben ik blij met de K. Iedere keer als de termometer geen zin heeft veel meer dan nul aan te wijzen, ben ik blij met de K. Met harde wind tegen? Schuilen in de badkuip van de K.
En, als ik na een zware dag naar huis pruttel, merk ik dat de K zichzelf rijdt. Maar de GS heeft zo'n heerlijk frame. Een knie op de grond... met de K is dat min of meer een suicidale aktie. En met de GS?
Ik dacht vanmiddag, op het trouwe GS-je, lekker in een bekend bochtje hangend, aan het commentaar dat iemand ooit bij filmpje schreef waarin een beginnende bestuurder probeerde een lompe automobiel juist die bocht door te sturen. De meter wees toen iets aan wat voor zo'n bestuurder onbegrijpelijk moet zijn.

Heerlijk toch? Of hartverruimend, dat is een nog betere omschrijving.

Geen idee wanneer de vorige eigenaar dat gedaan heeft, daarom juist. Weet ook niet welke kleur zo'n filter heeft als ie nieuw is.

Nieuwe helm gekocht vandaag, een HJC R-PHA 10:

hjc-r-pha-10-pinna.png

Hoewel HJC me eerst als merk niet zoveel zei (behoort toch niet tot de A-merken als Arai, Shoei, Schuberth enz.), na verschillende tests gelezen te hebben blijkt dit toch op het moment een van de toppers te zijn. Voelt kwalitatief goed aan, zit fijn en vooral erg licht.

Terug
Bovenaan