TYN zei:
@Rayban
Het zal inderdaad best lukken, maar alle 93 Nm's ga je zeker nodig hebben
Zo inmiddels weer terug van en geslaagde vakantie in Oostenrijk.
Wat een heerlijke bergpassen heb je daar toch.
Helaas liet mijn super-tenere het boven de 1800meter af weten.
De eerste keer de gross clockner op begon hij te sputteren alsof hij op 1 poot liep.
Gelukkig haalde we de camping nog alwaar ik 2 pikzwarte bougies uit de motor draaide.
Na wat gekneuter met nieuwe bougies liep hij weer als een zonnetje, echter als ik boven de 1800meter kwam begon hij weer te pruttelen.
Ik had alle mogelijkheden uit geprobeerd maar kan er geen goede verklaring voor vinden.
Van de week gaat de tank eraf en ga ik een betere inspectie doen want volgend weekend moeten we Duitsland in.
In totaal ben ik 4x de gross-clockner op geweest en iedere keer was het raak, alleen als ik met de nieuwe bougies beneden de 1800 kwam liep hij als vanouds.
Foto op "bikerspoint" op de gross clockner
De Yaris deed het boven verwachting

Het verbruik was tussen de 1:17 en 1:20.
Bergop heb je idd al die 93Nm nodig maar who cares, je gaat dan nog 2x zo snel als een geladen vrachtwagen.
De topsnelheid heb ik niet uitgetest maar ik had op de terugweg lekker de gang erin.
Dat vond de duitse autobahnpolizei ook.

Komt er ineens zo vanuit het niets (zat ik ff niet goed op te letten?) een grijze polizei pkw voor me rijden en die zette meteen de toon.
Hij ging voor me rijden en begon uiterst vriendelijk met "BITTE" (Maak je in NL niet mee dat ze met "aub" beginnen.)
De volgende tekst was "FOLGEN" oeps.
Ik werd aangesproken op mijn snelheid die lag tussen de 120 en 130 km/u terwijl ik maar 80 mocht.
Tja, in gedachte zag ik mn banksaldo al aardig slinken.... en zou ik mn rijbewijs mogen houden????
Ben net door mn proeftijd heen bij een nieuwe werkgever en zit in een jaarcontract!!!!
Ik weet t, eigen schuld etc etc etc....stom van me.
Ik maakte een allerleukst praatje met de agent en hij moest ook de papieren hebben van mn yamaha.
Opmerkelijk vond ik dat want die motor valt toch onder lading vroeg ik de agent.
Deze zei mij dat hij ging checken of de motor niet gestolen was, goede zaak toch?
Na een leuke babbel op zn "babbelonisch" over aanhangers en de verschillen tussen NL en D kwam de andere agent met mijn papieren terug.
Ik kreeg al mijn papieren incl rijbewijs terug van de agent, pffff een doom-scenario vervaagde.
Hij wenste mij een guthe fahrt en zei me het rustig aan te gaan doen.
Huh, krijg ik niet eens een bekeuring of zo? Niet dat ik daar op zat te wachten maar ok.
Hij vond een waarschuwing meer op zn plaats.!!!!!
De rest van de reis heb ik het maar iets rustiger aan gedaan, beetje achter de sliert vrachtwagens blijven hangen.
Ik weet dat ze mn nummer etc doorgegeven hebben dus een volgende overtreding zou direct bestraft worden, en btw: zou je 2x per dag zo`n mazzeltje kunnen hebben?
Anyway, ik heb in 14 uur 1050km gereden met de yaris en heb geen moment spijt gehad over het minimale vermogen van de halve V6 motor.