Motorrijders-topic 2 - voor elk wiel één!!

Dan zou ik hem nog 6000 (of 10.000) laten zitten, ze kunnen letterlijk zwart zijn (waarbij het verbruik wel fors oploopt).

Dat is een mooie botsmuts...

Ik heb deze:
162519-MC-Hjalm-HJC-FS-11-CrowHunter.jpg

en deze helm:
medscaleShoei-Raid-2-Motorcycle-Helmet-Black-1.jpg

(Als je het ding dagelijks draagt, is een tweede helm om de andere te laten luchten wel fijn).
Qua draagcomfort ontloopt het elkaar niet veel.

Mijn HJC heeft nog een snelsluiting en een ongebruikte D-sluiting, ik las zojuist dat de helmen die nu in de schappen liggen alleen nog maar de D-sluiting hebben. En dat is een grote verbetering, de snelsluiting is een ramp. De accessoires bij deze helm zijn fijn. Met vrieskou leer je heel snel de twee kapjes waarderen, bij mij bevriest mijn onderkin dan niet meer. Het inklapbare zonnescherm is heerlijk, op een motor zet je niet snel je zonnebril op of af.
Ik had vroeger op beide helmen een Pinlock scherm en dat bevalt prima. Het gebulder van het schermpje bij regen op een kier omdat het scherm anders beslaat is erg luidruchtig. Ik heb pas voor de Shoei een nieuw scherm gekocht (helaas alleen zonder pinlock leverbaar) en daarmee heb ik de Shoei tot droog weer helm bevorderd. Je kan gelukkig wel snel rijden met de Shoei en het vizier op een kiertje, ik heb genoeg helmen gehad waarbij dat niet mogelijk was. Misschien zet ik het pinlock alsnog van het oude scherm over naar het nieuwe.

Dat zijn prima helmen, die Raid 2 heb ik ook naar gekeken. Is die FS-11 het model met de 'opblaasbare' wangkussens?

Je komt inderdaad vrijwel alleen nog maar dubbel D-sluitingen tegen. Alleen de puur comfortgerichte systeemhelmen hebben nog een snelsluiting. Dat heb ik nu ook, en dat bevalt opzich prima, maar ik lees dat dubbel D erg snel went en je erna niets anders meer wilt. Ik ben benieuwd.

Het is eeuwig zonde dat Schubert ooit is gestopt met de Profil serie.

Die helmen waren heerlijk stil, met een kliksysteem waarbij een soort halve maanvorm onder de kin draaide. Het riempje draaide dan als het ware mee. Bij elke beurs weer vertel ik de mensen van Schubert dat ik pas weer een Schubert koop als ze weer een Profil gaan maken.

Freez

Tja, de halve wereld (inclusief de race-scene) zweert bij dubbel D. Enne, zo'n SR1 mogen ze me wel cadeau doen hoor. In de winkel even uitgeprobeerd, wat een wereldhelm.

TYN zei:
Ziet er weer goed uit WOF! Een kennis heeft er sinds kort ook eentje, een zilver exemplaar geimporteerd uit Dld.

Waarom eigenlijk? Er zijn er in NL toch genoeg te vinden, of is een DLD uitvoering anders?

Enneh, kan iemand mij uitleggen wat een D sluiting is?

WOF

Voornamelijk uit prijstechnisch oogpunt: ik weet niet wat hij uiteindelijk betaald heeft maar als ik hem mag geloven was die (inclusief alle kosten) zo'n 1500 euro goedkoper uit dan als ie gewoon een Nederlands exemplaar gekocht had.

Voor sluiting zie hier.

TYN zei:
Je komt inderdaad vrijwel alleen nog maar dubbel D-sluitingen tegen. Alleen de puur comfortgerichte systeemhelmen hebben nog een snelsluiting. Dat heb ik nu ook, en dat bevalt opzich prima, maar ik lees dat dubbel D erg snel went en je erna niets anders meer wilt. Ik ben benieuwd.

Ik rij al zeker 10 jaar met een dubbel D-sluiting, en ik zou inderdaad niet anders meer willen. Volgens mij werkt een snelsluiting in de praktijk ook niet sneller, wanneer je eenmaal de handigheid hebt in een DD.

Jammer D.E.N.N.I.S.

Je moet voor regelmatig motorrijden de optie altijd min of meer in je achterhoofd houden en eigenlijk bij ieder geschikte gelegenheid dat ding pakken.

Je aansluiten bij één of andere club wil ook wel helpen.

Maar als je tot de conclusie komt dat het ding alleen maar in een hok staat te verstoffen, dan kan je 'm maar het best weer onderbrengen bij iemand die er wel gebruik van maakt.

Freez

rke zei:
Welja,
Die glimt weer.

Ik heb goed nieuws gekregen van mijn opdrachtgever. Binnenkort ga ik geen twee keer honderd kilometertjes per dag woonwerk crossen maar weer twee keer twintig. Nu alleen maar hopen dat ik niet al te roestig word.

Ik twijfel overigens wat ik moet doen. Ik merk aan mezelf dat ik met de BMW wel erg snel bochtjes induik, mijn gevoel zegt me dan: met de GS500 gaat deze snelheid makkelijk, gaan met die badkuip. En dan eenmaal in de bocht heb ik zo'n gevoel van "oeps, dat gaat toch wel erg enthousiast". Maar, met de GS500 heb ik steeds zo'n gevoel dat al die blikken doosjes bezig zijn met een groot spelletje multiplayer sokoban en dat ik er vrolijk tussendoor kan schuiven. Alsof je met een speedboot tussen oceaanstomers de haven probeert uit te varen.

Bochtjes rijden is nou eenmaal makkelijker met een lichte motor. Misschien een lichtere BMW anders? Een F800ST bijvoorbeeld?

Freez zei:
Jammer D.E.N.N.I.S.

Je moet voor regelmatig motorrijden de optie altijd min of meer in je achterhoofd houden en eigenlijk bij ieder geschikte gelegenheid dat ding pakken.

Maar als je tot de conclusie komt dat het ding alleen maar in een hok staat te verstoffen, dan kan je 'm maar het best weer onderbrengen bij iemand die er wel gebruik van maakt.

Freez
Er is meer gebeurd dan alleen maar verstoffen. Ik had de accu aan een druppelaar staan, maar die is waarschijnlijk stuk gegaan en heeft dus niet de accu op spanning gehouden. Sterker nog de inhoud van de accu is eruit gestroomd en aangekoekt op het grijze kunststof dat net boven de uitlaat zit.

De motor moest vanmorgen gestart worden met behulp van accukabels. Heel even doorstarten (stond stil sinds september), maar begon daarna enthousiast te brullen. Daar stond de koper bij en die wist dat hij een motor kocht met een kapotte accu.

D.E.N.N.I.S. zei:
Net verkocht aan een liefhebber die er hopelijk meer mee zal rijden dan ik...

gsx750f800x600.jpg

Oh, Dennis toch. Jammer, je was altijd zo lekker enthousiast, alleen die verhalen van het lessen al!

Omdat de motor (ik heb er al een, maar had hem er wel bij willen hebben) zo geweldig mooi is, een reactie met een quote!

Deze week maar weer eens wat euro's er tegenaan gegooid:

Uitlaatdemper (via Pajic Racing, top adres!):

Laser_duotech_titanium.jpg

Kuipruit (Fabbri double bubble):

110880484_1-fabbri-double-bubble-ruit-cbr-1100-xx-blackbird.jpg

En remblokken (EBC HH):

ebc_fa296hh_10.jpg

Laat het mooie weer maar komen (y) En laat die wind aub snel vertrekken, wat is dat godsgruwelijk eng rijden op de snelweg. Een paar keer het hart in de keel gehad..

D.E.N.N.I.S. zei:
Freez zei:
Jammer D.E.N.N.I.S.

Freez
Er is meer gebeurd dan alleen maar verstoffen. Ik had de accu aan een druppelaar staan, maar die is waarschijnlijk stuk gegaan en heeft dus niet de accu op spanning gehouden. Sterker nog de inhoud van de accu is eruit gestroomd en aangekoekt op het grijze kunststof dat net boven de uitlaat zit.

De motor moest vanmorgen gestart worden met behulp van accukabels. Heel even doorstarten (stond stil sinds september), maar begon daarna enthousiast te brullen. Daar stond de koper bij en die wist dat hij een motor kocht met een kapotte accu.

Jammer zeg!

Mijn gele (uit de openingspost) staat ook te koop. Maar daar komt wel wat voor terug.
Voor woon-werk rijd ik overigens ook op wat anders...

Rob

Wie kan mij helpen?

Wanneer we van onze Pan European ST 1300 (juni 2002) met de rechterschakelaar de verlichting op dimlicht zetten gaat meteen het grootlicht branden. Zowel het blauwe lampje als het groot licht zelf. De linkerschakelaar staat dan op dimlicht. Deze aan/uit zetten helpt niet

Het enige wat helpt is de rechterschakelaar wat wild heen en weer bewegen en dan wil nog wel eens het dimlicht verschijnen. Dat is natuurlijk niet goed voor de schakelaar, maar nood breekt wet. Wel lijkt mij dat daarmee het probleem in de rechterschakelaar zit. Kan dat?

Verder natuurlijk de vraag hoe op te lossen? Zelf denk ik aan wat vocht of slecht contact, maar met contactspray kom je er bijna niet bij.

Vraag staat ook uit op het Pan european forum, maar hier zitten ook nog knappe koppen.

WOF
rd13.gif

Wings of freedom zei:
Verder natuurlijk de vraag hoe op te lossen? Zelf denk ik aan wat vocht of slecht contact, maar met contactspray kom je er bijna niet bij.

WOF
rd13.gif

Ik wel eens schakelarenmalheur gehad. (Kawaatje van vriending wilde niet starten. Daarvoor alleen starten met de koppeling ingetrokken. Normaal bij kawa start hij in zijn vrij altijd, los van de stand van de koppeling) Gewoon de schakelunit zelf losgehad en uit elkaar gehaald. Alle contactpunten schoongemaakt et voila. Bij schakelunits van motoren niet te bang voor zijn. Zijn geen heel ingewikkelde elektronische dingen maar meestal gewoon mechanische schakelaars.'

Freez

Thanks Freez. (y)

Op het Pan European forum wordt ook gesproken over de stekkeraansluiting van de lampenunit. Maar ik begin maar eens met de schakelaar.

[size=x-small]Ik ben er best zenuwachtig voor om eerlijk te zijn....[/size]

WOF

Rob GT zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
Freez zei:
Jammer D.E.N.N.I.S.

Freez

Jammer zeg!

Mijn gele (uit de openingspost) staat ook te koop. Maar daar komt wel wat voor terug.
Voor woon-werk rijd ik overigens ook op wat anders...

Rob

Op termijn wil ik ook weer een motor kopen, maar ik heb besloten dat ik dan een lichtere motor ga kopen.

De GSX reed prima, maar ik vond hem te zwaar. Ik kon er niet lekker mee spelen. Met mijn lesmotor (GS 500) kon ik gewoon veel vrijer rijden. Ik had daar geen problemen mee om bijvoorbeeld een slalom te maken. Dat lukte me op mijn GSX echt niet. Het kwam grotendeels uiteraard door mijn onervarenheid, maar ik kon me gewoon niet ontspannen op de GSX. En dat is de reden dat ik zelden de motor pakte.

D.E.N.N.I.S. zei:
Op termijn wil ik ook weer een motor kopen, maar ik heb besloten dat ik dan een lichtere motor ga kopen.

De GSX reed prima, maar ik vond hem te zwaar. Ik kon er niet lekker mee spelen. Met mijn lesmotor (GS 500) kon ik gewoon veel vrijer rijden. Ik had daar geen problemen mee om bijvoorbeeld een slalom te maken. Dat lukte me op mijn GSX echt niet. Het kwam grotendeels uiteraard door mijn onervarenheid, maar ik kon me gewoon niet ontspannen op de GSX. En dat is de reden dat ik zelden de motor pakte.

Doen,

Een lichte naked of crosser is het makkelijkst te hanteren. Je moet alleen niemand achterop mee willen nemen.

Wings of freedom zei:
Thanks Freez. (y)

Op het Pan European forum wordt ook gesproken over de stekkeraansluiting van de lampenunit. Maar ik begin maar eens met de schakelaar.

WOF

Volgens mij wordt er in de aansluiting van de lampunit niets meer geschakeld, dus het lijkt mij heel sterk dat het daar inzit. Als je dimlicht uit zou gaan en het groot licht niet aan (of andersom) zou ik het daarin wel zoeken. Maar omdat je aangeeft dat "rommelen met de schakelaar" het op een bepaald moment oplost, verwacht ik het óf in die schakelaar, of ergens in een relais. Schakelaar is het meest logische en ook het meest eenvoudige om te bekijken. (Bij de kawa is daarvoor één kruiskopschroevedraaier genoeg)

Freez

Freez zei:
Wings of freedom zei:
Thanks Freez. (y)

WOF

Volgens mij wordt er in de aansluiting van de lampunit niets meer geschakeld, dus het lijkt mij heel sterk dat het daar inzit. Als je dimlicht uit zou gaan en het groot licht niet aan (of andersom) zou ik het daarin wel zoeken. Maar omdat je aangeeft dat "rommelen met de schakelaar" het op een bepaald moment oplost, verwacht ik het óf in die schakelaar, of ergens in een relais. Schakelaar is het meest logische en ook het meest eenvoudige om te bekijken. (Bij de kawa is daarvoor één kruiskopschroevedraaier genoeg)

Freez

Schakelaar leek mij ook, dus maar eens moed verzameld en de de kruiskopschroevedraaier gepakt. De schakelaar L en R zijn losgehaald, schoongemaakt, doorgespoten e.d. en het is wel wat beter geworden. Nu gaat de verlichting meteen aan op groot licht, maar even weer op klein licht en vervolgens weer op dimlicht zetten met de schakelaar R werkt.

Maar eens even aankijken hoe lang dit lapmiddel werkt.

Thanx!

WOF
moto-avance-3.gif

Wings of freedom zei:
Schakelaar leek mij ook, dus maar eens moed verzameld en de de kruiskopschroevedraaier gepakt. De schakelaar L en R zijn losgehaald, schoongemaakt, doorgespoten e.d. en het is wel wat beter geworden. Nu gaat de verlichting meteen aan op groot licht, maar even weer op klein licht en vervolgens weer op dimlicht zetten met de schakelaar R werkt.

Maar eens even aankijken hoe lang dit lapmiddel werkt.

Thanx!

WOF
moto-avance-3.gif

Ach, je begint met schakelaren zelf te fixen, en voor je 't weet ben je dapper genoeg om een Guzzi te kopen:LOL:

Freez

Ik weet dat de meeste hier een groot voorkeur hebben voor buikschuivers met veel vermogen, maar ik wiltoch even jullie advies.

De laatste tijd rij ik regelmatig op een 50cc retro-scooter van het merk Znen (vergelijkbaar met de onderstaande foto). Deze vierpitter viertakt heeft het voor elkaar gekregen om bij mij het 2-wieler gevoel weer aan te wakkeren. Iets wat de GSX had doen verdwijnen. Het is een lekkere kruip door-sluip door scooter waar je lekker mee kan gooien en smijten. Ik rij er dan ook graag op. Het enige nadeel is de maximum toegelaten snelheid (en de bouwkwaliteit :cry: )

retro05.jpg

Ik heb het hierboven al laten doorschemeren dat ik een lichtere motor wil gaan kopen en ik heb mijn oog laten vallen op een Suzuki CS125 uit 1988. Voor ik bij de motor ga kijken wil graag eerst weten waar ik op moet letten.

D.E.N.N.I.S. zei:
Ik weet dat de meeste hier een groot voorkeur hebben voor buikschuivers met veel vermogen, maar ik wiltoch even jullie advies.

De laatste tijd rij ik regelmatig op een 50cc retro-scooter van het merk Znen (vergelijkbaar met de onderstaande foto). Deze vierpitter heeft het voor elkaar gekregen om bij mij het 2-wieler gevoel weer aan te wakkeren. Iets wat de GSX had doen verdwijnen. Het is een lekkere kruip door-sluip door scooter waar je lekker mee kan gooien en smijten. Ik rij er dan ook graag op. Het enige nadeel is de maximum toegelaten snelheid (en de bouwkwaliteit :cry: )

retro05.jpg

Ik heb het hierboven al laten doorschemeren dat ik een lichtere motor wil gaan kopen en ik heb mijn oog laten vallen op een Suzuki CS125 uit 1988. Voor ik bij de motor ga kijken wil graag eerst weten waar ik op moet letten.

Een Suzuki CS125 uit 1988....

Allereerst zijn dit slecht verkoopbare motoren. Bedenk dat het hebben en houden wordt, zelfs weggeven zal een uitdaging worden. Behalve op de bekende zaken (ketting, tandwieltjes, bandjes, speling op lagers, olielekkage) zou ik vooral op de compressie letten (olieverbruik). Dit omdat het een motortje is wat vrij vaak vol gas gebruikt wordt. Dat vol gas in combinatie met een koude motor is een slechte combinatie. Verder zijn dit de typische diy motoren, let ook op rondgedraaide bouten en moeren.

Ik vind dat een motor met 50 paardjes onder de tank meer dan voldoende power heeft. Ik had laatst met mijn GS500 (die heeft dus 50 paardjes) tot mijn stomme verbazing een achterbandklever terwijl ik vol gas max rpm wegreed. Even later zag ik een platte taxi met vier uitlaatpijpjes en de veelzeggende lettertjes AMG op de kofferklep.

Maareh: Dennis, wat denk je van zoiets:
CIMG3801.jpg

Honda kwaliteit, 150 cc, lekker zuinig, loopt 110 max, watergekoeld en af en toe voor een appel en een ei te koop. Neem wel een nieuwere, om dezelfde redenen die ik hierboven geschreven heb.

@rke, het probleem is dat ik geen liefhebber ben van dat soort moderne scooters. Ik wil graag een klassieker of een retro-scooter.

Ik heb inmiddels wel al een proefrit gemaakt met een CS125 en ik denk niet dat ik hem ga kopen. Het uiterlijk vind ik prachtig en technisch en optisch is het een goede, maar de topsnelheid is maar 80 km/uur. En dat vind ik te weinig.

Ik ga dus nog even verder zoeken.

rke zei:
Een Suzuki CS125 uit 1988....

Allereerst zijn dit slecht verkoopbare motoren.

Als ik naar de prijs kijk van het exemplaar dat Dennis laat zien, lijkt het wel alsof zo'n CS125 extreem populair is. 850 euro voor een 125cc scooter van 24 jaar oud.... Voor 1.899 euro heb je een splinternieuwe Honda Vision 110 scooter, bouwjaar 2012. Klik hier voor Honda Vision 110

Sorry, ik dacht dat je het over een van de vele 125 cc motorfietsjes had. Er zijn namelijk heel veel verschillende modellen lichte motorfietsen.

Bij oudere scooters heb je vaak het probleem dat ze traag zijn. Een topsnelheid onder de 100 km/uur was heel normaal, je zal maar een paar uitzonderingen vinden die wat sneller lopen. Ik denk ook dat ik eerder voor zoiets zou gaan (en die waren ook erg traag):
heinkel-tourist-103.jpg

Maar wat denk je van zoiets:
VespaGTS300SuperRood.jpg

Wel klassieke looks maar moderne techniek zoals injectie en dergelijke. Helaas zijn ze erg prijzig.

D.E.N.N.I.S. zei:

De laatste tijd rij ik regelmatig op een 50cc retro-scooter van het merk Znen (vergelijkbaar met de onderstaande foto). Deze vierpitter heeft het voor elkaar gekregen om bij mij het 2-wieler gevoel weer aan te wakkeren. Iets wat de GSX had doen verdwijnen. Het is een lekkere kruip door-sluip door scooter waar je lekker mee kan gooien en smijten. Ik rij er dan ook graag op. Het enige nadeel is de maximum toegelaten snelheid (en de bouwkwaliteit :cry: )

Huh, 4 pitter?
Das dan 12,5cc per cilinder.

Buikschuivers met veel vermogen doen mij ook niks.
Om daar een beetje mee door te kunnen rijden op de openbare weg zit je al heel snel in de gevarenzone van je rijbevoegdheid.
En dat is wel een broodnodig bezit voor mij.

Mijn thundercat staat te koop, mijn oude xtz `89 heeft mijn motorhart doen smelten.
Zo`n all-road motor is gewoon een heel andere beleving van het motorrijden.
Als je een gooi en smijt fiets zoekt zou je eens op een lichte all-road een test rit moeten maken.

rke zei:
Sorry, ik dacht dat je het over een van de vele 125 cc motorfietsjes had. Er zijn namelijk heel veel verschillende modellen lichte motorfietsen.

Bij oudere scooters heb je vaak het probleem dat ze traag zijn. Een topsnelheid onder de 100 km/uur was heel normaal, je zal maar een paar uitzonderingen vinden die wat sneller lopen. Ik denk ook dat ik eerder voor zoiets zou gaan (en die waren ook erg traag):
heinkel-tourist-103.jpg

VespaGTS300SuperRood.jpg

Wel klassieke looks maar moderne techniek zoals injectie en dergelijke. Helaas zijn ze erg prijzig.
Dat is wat ik bedoel. Die vind ik mooi. Nu alleen nog maar even eentje vinden binnen mijn beperkte budget.

Rayban zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Huh, 4 pitter?
Ja, het is een 4 pitter. Ik bedoelde viertakt. Daarom rijdt hij ook zo lekker.

D.E.N.N.I.S. zei:
rke zei:

heinkel-tourist-103.jpg

VespaGTS300SuperRood.jpg

Dat is wat ik bedoel. Die vind ik mooi. Nu alleen nog maar even eentje vinden binnen mijn beperkte budget.

Rayban zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Huh, 4 pitter?
Ja, het is een 4 pitter. Daarom rijdt hij ook zo lekker.

Dennis bedoelt volgens mij dat het een viertakt motor is. Het is uiteraard geen 4-cilinder motor.

@ Dennis: Vierpitter, of zespitter, etc, daarmee bedoelt men het aantal cilinders.

mgb zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
rke zei:

heinkel-tourist-103.jpg

VespaGTS300SuperRood.jpg

Rayban zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Huh, 4 pitter?
Ja, het is een 4 pitter. Daarom rijdt hij ook zo lekker.

Dennis bedoelt volgens mij dat het een viertakt motor is. Het is uiteraard geen 4-cilinder motor.

@ Dennis: Vierpitter, of zespitter, etc, daarmee bedoelt men het aantal cilinders.
Dat weet ik. Ik weet alleen niet waarom ik het verkeerd heb opgeschreven. Wat ik ook niet weet is waarom ik het later niet heb verbeterd of waarom ik het zelfs een tweede keer fout deed.

Ik heb een aantal motorscooters gevonden die splinternieuw zijn en voor minder dan € 1000 te koop zijn. Ik hoef alleen maar even over het feit heen te stappen dat ze van Chinese makelij zijn en dat ze een moderne styling hebben.

Gebaseerd op de Znen waar ik af en toe op rij, denk ik dat ze technisch prima zijn, maar dat de bouwkwaliteit minder is. Wat denken jullie?

Of zal ik toch maar even verder zoeken naar een oudere Honda?

Chinees?

Wat ik er over gehoord heb is niet positief. De gekste problemen, de een heeft mechanische ellende, de ander elektrisch. Zoek eens op "bouwmarkt scooter".
leesvoer

Je zou zoiets kunnen overwegen:
Honda Dylan

Of deze:

Met topkoffer, Leovince en originele uitlaat, twee windschermen, nederlandstalig wphb en zijstandaard. Heeft wel wat gebruiksschade, maar rijdt prima. Kmstand 13466, onderhoudsbeurt bij 12000, twee weken terug verse olie er in gekieperd. Pm voor details.

rke zei:
Chinees?

Wat ik er over gehoord heb is niet positief. De gekste problemen, de een heeft mechanische ellende, de ander elektrisch. Zoek eens op "bouwmarkt scooter".
leesvoer

Je zou zoiets kunnen overwegen:
Honda Dylan

Of deze:
https://img.photobucket.com/albums/v78/rke_58/Honda%20dylan/CIMG3750.jpg
Met topkoffer, Leovince en originele uitlaat, twee windschermen, nederlandstalig wphb en zijstandaard. Heeft wel wat gebruiksschade, maar rijdt prima. Kmstand 13466, onderhoudsbeurt bij 12000, twee weken terug verse olie er in gekieperd. Pm voor details.

Die eerste Dylan ziet er netjes uit. Dat zou ik eventueel wel willen overwegen.

Ik heb voor a.s woensdag een afspraak gemaakt om even te gaan kijken bij een Runner 180. Ik weet niet welk bouwjaar. Ik weet wel dat het, in tegenstelling tot wat ik hierboven schreven heb, geen retro-scooter is.

De verkoper zei me dat er wel nieuwe banden op moesten. Want de huidige zijn aan de onderzijde leeg, vanwege het feit dat iemand een mes heeft proberen te scherpen op de banden. Het mes bleek scherp genoeg te zijn.

De vraagprijs is laag en er moeten dus nieuwe banden op. Dat wetende ga ik kritisch kijken naar de kappen. Ik vind het niet erg om een klein beetje uit te geven aan nieuwe banden, maar nieuwe kappen schijnen ruim € 700 te kosten. En dan wordt het toch wel heel erg duur ineens.

D.E.N.N.I.S. zei:
De verkoper zei me dat er wel nieuwe banden op moesten. Want de huidige zijn aan de onderzijde leeg, vanwege het feit dat iemand een mes heeft proberen te scherpen op de banden. Het mes bleek scherp genoeg te zijn.
Ik zou ze omdraaien, aan de bovenkant merk je dr toch niet zo heel veel van.

Een Gilera Runner?
Van een Zuid Afrikaanse meneer?

Ik zou er vijf keer over nadenken.

In ieder geval is het wel een gewild modelletje, ze schijnen wel eens gestolen te worden.
En, btw: tweetakt zeker?

rke zei:
Een Gilera Runner?
Van een Zuid Afrikaanse meneer?

Ik zou er vijf keer over nadenken.

In ieder geval is het wel een gewild modelletje, ze schijnen wel eens gestolen te worden.
En, btw: tweetakt zeker?
Het enige wat ik erover weet is dat de banden lek zijn. Verder weet ik er nog niets over.

Geinig, de ene gaat voor kleiner en lichter, de andere begint meteen met meer dan 100pk.

Onze lieve vriendin en sympathieke medeforumster Aston Martine is vorige week in de eerste keer geslaagd voor haar examen. Vanochtend in mijn bijzijn proefgereden met een Triumph Sprint RS, maar toen ze bij onze dealer kwam en proef had gereden was ze verkocht. Zaterdag halen we voor haar deze mean green machine op:

456.jpg

Kawa Z750, 2009, Leo vince uitlaat, geweldig apparaat gewoon!

WOF :cool:

Martine heeft meteen begrepen wat ik mijn kinderen al jaren voorhoud; een groene is altijd sneller:)
Van mijn kant gefeliciteert, mooie uitvoering ook!

Afgelopen vrijdag onze herhalingsoefening op het circuit van Assen gedaan. Ditmaal alles heelgehouden. Zeer leerzame ervaring.

Bandjes hadden wel wat te lijden;

BANDJE.jpg

Vriendin was behoorlijk over het trauma van de crash van vorig jaar heen

12AH1-4700-181.jpg

Ik moet nog wel wat aan mijn houding werken

12AH1-6072-535.jpg

De Marshall die ons begeleidde had er duidelijk ook zin in.

12AH1-6761-702.jpg

Het is een prijzige aangelegenheid, maar zeker een aanrader om te doen.

Freez

Freez zei:
Martine heeft meteen begrepen wat ik mijn kinderen al jaren voorhoud; een groene is altijd sneller:)
Van mijn kant gefeliciteert, mooie uitvoering ook!

Ze heeft gisterochtend eerst proefgereden op een Triumph Sprint RS 955i (bij een andere dealer) en nadien bij onze dealer op een Z750. bij terugkeer was wel duidelijk dat het een Z750 zou worden. Degene waar ze op reed was een zwarte Z750 welke geen ruitje had. Om het effect van dat ruitje te beleven reed ze ook nog even op de groene. Deze bleek zelfs nog een tikkeltje fijner te rijden en de uitvoering/kleur was helemaal perfect. (y)

Bij het tweede tochtje op de groene ben ik niet op onze Pan European meegereden, wat ik bij de zwarte nog wel gedaan had. Ik ben lekker gaan ouwehoeren en koffiedrinken. Maar je had haar gezicht moeten zien toen ze terugkwam van de rit op de groene. Je kunt nog makkelijker met je blote handen marmer breken dan die glimlach toen van haar gezicht halen. :cool:

379218_10150967241867107_821953551_n.jpg

379218_10150967241832107_1962578587_n.jpg

WOF
moto-cool.gif

nette fiets zeg.!

Ik heb zelf het motorrijden voorlopig vaarwel gezegd.. mijn GSXR 750 w en mijn pak zijn verkocht. beide 1,5 jaarniet aangeraakt.. en toch maar besloten te verkopen.

Wie kan me wat tips geven voor mijn route naar Vielsalm.
Ben nu door Duitsland gezakt tot nabij Luik, maar vanaf daar wil ik de N-wegen verlaten. Lekker smalle wegen pakken, stijle wegen etc.

Iemand tips welke wegen ik absoluut niet moet overslaan? Of wellicht een Google Maps route'tje?

Net even wezen kijken bij de Runner 180.:rolleyes:

Mij was beloofd: een Runner 180 met kapot gesneden banden. Redelijk kappen met valschade (ook ten gevolge van de vandalisme), maar wel technisch en motorisch in orde.

Ik zag: een Runner 180 met kapot gesneden banden. 50% missende kappen en 50% beschadigde kappen (een nieuwe kappenset kost trouwens € 220 ipv de € 700 die ik eerder meldde.) Maar dit was niet de reden dat ik hem niet heb gekocht.

Ik heb hem niet gekocht omdat de scooter totaal niet wilde starten. Ik had een persoon bij me met verstand van zaken en die raadde mij deze aankoop af. De kappenset had ik nog wel overheen gekomen, maar het op orde brengen van het motorische en het technische deel had te duur geworden.

Verder zoeken dus...

Terug
Bovenaan