Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Leuk, ik ga er ook heen. Op zaterdagochtend ga ik ff op de AW-stand gedag zeggen en bedanken voor het ticket. Wellicht zie ik je daar?

Herken ik je aan een witte anjer?
Het grappige is dat ik altijd mensen tegenkom van het forum. Meestal @uwbuurman en vaak ook oude forummers op de stand van Klassiek en Techniek.

We maken er immer een weekend van met 3 kameraden met teveel alcohol en te kostbaar eten
Altijd gezellig!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: funf
IMG-1044.jpg

In Terwolde is een knapperd binnengekomen!

Daar mag ook een linkje bij!

edit: ik zie hem nog niet op de website..

maar wat heeeeeeerlijk rood en dat interieur erbij.. práchtig!!

ik zie volgens mij ook acc in de voorbumper?

Laatst bewerkt:
Vandaag langs de BMW garage voor een nieuwe batterij voor de autosleutel. Er stond een M440i cabrio in dravitgrau (2021, 78,000 km), met mooie wielen. Mooie kleur, dat dravitgrau! Wellicht kan ik de M140i erop inruilen dacht ik. Tot ik in de boordcomputer keek. De auto heeft elke 32.000 km een beurt gehad. Het stuur glom ook als een *^#% in de maneschijn. En uit de boordcomputer bleek verder dat de auto sinds augustus vorig jaar 4.000 km had gereden met een gemiddeld verbruik van 13,7 liter :rolleyes:. Een no-go al met al.

Vandaag even bij 'mijn' autoboer geweest, diegene die de 330e geregeld heeft, en vervolgens even langs de BMW dealer en daarna de Mercedes dealer. We hadden het er in huize w212 over of we (ik) nog wat moeten doen ivm de aankomende pseudoheffing. De 330e gaat 2030 niet halen natuurlijk, dus wil ik niet vroegtijdig in een EV gedrukt worden met de zakelijke auto, danwel grijs kenteken rijden of geen zakelijke auto meer, dan moet ik dus voor het einde van dit jaar nog switchen met de zakelijke auto om uitstel te fixen tot half 2030.

Dus al filosoferend: 330d, C300d, 530e, E300e, C 300de, alles is wel wat voorbij gekomen waarbij de E of 5 eventueel naar privé zouden kunnen in 2030. Naja, zoon 2 mengde zich in het gesprek en dus samen met hem maar even een rondje gedaan. Niet verwacht maar junior sprak zijn duidelijke voorkeur uit voor Mercedes, C of E. Met name vanwege het interieur. Bijzonder dat hij meteen de (afwerking van) deur van de 5 vergeleek met die van de E (raam bediening enzo). Ik stoor me daar zelf niet zo aan en moet eerlijk zeggen dat ik mezelf wel in een 530e zou zien zitten. Of een 330d sedan omdat het (nog) kan. Jammer dat de C geen 6 cilinder diesel meer heeft, maar een C300de is misschien ook een fijne optie met mijn kilometers.

Anyway, maar es een half jaartje nadenken. Andere optie is zo lang mogelijk doorrijden met de 330e en t.z.t. vervangen voor een privé auto of een GLE op grijskenteken en die dan op termijn weer terugbouwen naar geel.

Ik meende dat grijs er buiten viel, maar dat kan ik mis hebben. Overigens beschouw ik dat ook niet echt als een serieuze optie. Dan ga ik wel privé rijden en kilometers schrijven.

De stad wel of niet in geloof ik wel. Zijn wel auto's op de zaak die dat wel mogen. Vorige week nog een dikke Renault 4 besteld. :cool: :LOL:

Ik snap dat het het voertuig met het chassisnummer helemaal van de aardbodem weg wil hebben, maar waarom die velgen ook kapot moeten… Helemaal voor onderdelen was toch ook prima geweest?

@W212 waarom geen e38 740/750 van 2000? Eindheffing op dagwaarde meen ik en bijtelling van niks? En puur genieten.

cea81d4e-fd92-4684-bf41-6605fb7db6f6

4636841c-7988-42d6-9b2d-0b62088ec31a

472a7d5d-2c24-4a4f-a71d-2abda1f16644

BMW 740
i top condition like new one
22.999 €
Kilometerstand
81.500 km

alstu :cool:

toen maakte bmw nog echt mooie autos. Ok, onderhoud zal wat duurder zijn, maar koop nu een nieuwe 5 voor 70k, voor die extra afschrijving kun je heel wat onderhoud plegen, en je rijd ten minste in een mooie auto/

had dat nou niet naar domeinen gekund?
Net even de video gekeken. Ze waren misschien bang dat er nog meer verborgen vakjes waren?
Ik snap het wel... stel je voor dat ze verkocht waren en er komt toch weer wat drugs uit tevoorschijn, bij een demontagebedrijf staan plotseling een paar bivakmutsen die hun waar zoeken, of er vind een liquidatie plaats met deze auto's wederom betrokken... dan was het land te klein geweest.

Net even de video gekeken. Ze waren misschien bang dat er nog meer verborgen vakjes waren?
Ik snap het wel... stel je voor dat ze verkocht waren en er komt toch weer wat drugs uit tevoorschijn, bij een demontagebedrijf staan plotseling een paar bivakmutsen die hun waar zoeken, of er vind een liquidatie plaats met deze auto's wederom betrokken... dan was het land te klein geweest.
Of je rijdt vrolijk rond en een paar "kennissen" herkennen het kenteken, de auto en willen nog even "afrekenen".....

• Leuk
Waarderingen: Twix
Mooi hoor, zo’n E38. Beide versies overigens. Maar dat onderhoud lijkt me wel spannend. Zo’n auto in de vaart houden was nooit mals, dus je moet wel een potje achter de hand houden voor het geval dat.

Ik zou het niet (meer) aandurven. Het zijn toch echt serieus oude auto's nu. Wel ontzettend mooi.

Ik heb zelf een aantal jaar geleden besloten dat een E38 voor altijd mijn droomauto blijft. Soms moet je je helden na al die jaren niet meer ontmoeten.

Ik heb genoten van het regelmatig rijden met een E38 750i toen ik rond de 20 was. Die herinneringen koester ik.

Laatst bewerkt:
Mooi hoor, zo’n E38. Beide versies overigens. Maar dat onderhoud lijkt me wel spannend. Zo’n auto in de vaart houden was nooit mals, dus je moet wel een potje achter de hand houden voor het geval dat.

Zal wel loslopen hoor. Denk met 3k per jaar budget voor OH kom je een heel eind met een nette e38.

Ik reed vanmorgen op de snelweg een tijdje op met een nieuwe M5 Touring (in de felgroene kleur waarin je hem ongetwijfeld veel gaat zien), maar dat ziet er wel gelikt uit hoor! Blijf ik bij de huidige 5-Serie vinden dat er iets niet klopt in het ontwerp, met de uitgebouwde delen van de M5 lijkt het ineens wél te kloppen en staat er gewoon een hele dikke en fraaie auto.

Hoe bevalt ie tot nu toe Funf? Qua weer breekt nu eindelijk de tijd aan dat je hem eens flink de sporen kunt geven:)

Ik zou het nier (meer) aandurven. Het zijn toch echt serieus oude auto's nu. Wel ontzettend mooi.

Ik heb zelf een aantal jaar geleden besloten dat een E38 voor altijd mijn droomauto blijft. Soms moet je je helden na al die jaren niet meer ontmoeten.

Ik heb genoten van het regelmatig rijden met een E38 750i toen ik rond de 20 was. Die herinneringen koester ik.
Hetzelfde heb ik een beetje met de W126. Ik heb mijn droomauto van destijds afgevinkt (560SEL) maar inmiddels ook weer verkocht, vond het alsnog een geweldige auto maar het is inmiddels 35 jaar oud en dat merk je. Bij de W116 en de R107 ligt het anders, dat zijn qua uiterlijk en interieur veel meer klassiekers dan de W126 en zo beschouw ik ze dan ook, de 560 zag ik nog steeds teveel als die top-limo waaraan geen andere auto zich kon meten, maar dat kan ie natuurlijk allang niet meer waarmaken.

Bij BMW zou ik dan nu ook eerder gaan voor een E23 dan voor een E38, om dezelfde redenen.

• Leuk
Waarderingen: funf
Ik ben er ook achter dat ik niet geschikt ben voor oude(re) auto's. Ik kan er slecht tegen als iets het niet doet.
Wanneer ik dus op een zondagmiddag even lekker zou willen toeren in mijn klassieker en hij doet het niet, dan ben ik het snel zat. Ik houd het dus maar bij recentere auto's. Al is mijn Expedition inmiddels ook al 10 jaar oud... en mijn motor 12...

Een klassieker kan heel betrouwbaar zijn, mijn R107 heeft mij in 14 jaar nog nooit laten staan. Natuurlijk heb ik er wel in geïnvesteerd om die betrouwbaarheid te bereiken, maar ik zou er nu zo mee naar Italië durven rijden.

Terug
Bovenaan