Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Zen kan ik me nog van heel vroeger herinneren, die had toen volgens mij een blauwe focus 2? En dat hij op een gegeven moment naar duitsland verhuisde na een ontslag/reorganisatie? Zo snel kan het gaan, :confused:

Hij woonde al een poos in Duitsland. Meen dat hij op het laatst een Mercedes-Benz W 210 Estate had.
Z’n Peugeot 504 coupe kwam wel eens voorbij in z’n posts. En vooral dat er meer plamuur op zat dan op Marijke Helwegen!

Die 504 coupé eindigde ooit tweede in de verkiezing van de mooiste forumwagen.
Op de eerste plaats eindigde een Alfa Romeo Montreal, waarvan de toenmalige bezitter intussen ook al geruime tijd overleden is.

Zen kan ik me nog van heel vroeger herinneren, die had toen volgens mij een blauwe focus 2? En dat hij op een gegeven moment naar duitsland verhuisde na een ontslag/reorganisatie? Zo snel kan het gaan, :confused:
De Focus die volledig uit de gratie viel toen hij op een gladde winterdag schade reed na een schuiver.

Super. Ik zou best zoiets willen kopen voor mijn kinderen. Leuk om ervaring in op te doen als je net je rijbewijs hebt en zo nu en dan pak ik hem zelf dan mee.
Je wil je kinderen toch echt niet de weg opsturen met een wagen zonder moderne veiligheidsvoorzieningen. Er zal maar iets verkeerd gaan; het hoeft zelfs niet eens hun schuld te zijn.

Toen ik net m'n rijbewijs had mocht ik als ik in het weekend uit ging ook niet met de Kever, maar moest ik één van de moderne auto's van mijn ouders pakken.

IMG-1038.jpg

Je wil je kinderen toch echt niet de weg opsturen met een wagen zonder moderne veiligheidsvoorzieningen. Er zal maar iets verkeerd gaan; het hoeft zelfs niet eens hun schuld te zijn.
Snap ik. Echter was de w114 zijn tijd qua botsveiligheid ver vooruit.

Weliswaar geen airbags of abs. Dat had mijn eerste Polootje ook niet.

Ik stuur die jongens liever de weg op met dit dan een i10 bijvoorbeeld.

Onze dochter gaat later in de Toyota Camry rijden. Die is dan 10 jaar oud, prima om mee te beginnen :ROFLMAO:

• Leuk
Waarderingen: funf
Nieuwe jaar goed begonnen. De w114 rijdt Komende week inplannen bij de RDW. Carburateur moet nog ff afgesteld worden.

Ik vind hem echt briljant met die koplampwissers en een 6 cilinder

Wat een beauty!
M’n opa had vroeger een vriendin die altijd een Mercedes-Benz had. Daar zat ooit ook exact zo’n witte w114 bij!
Opa had zelf geen rijbewijs, liet zich altijd rijden. Met z’n hoed op. Zie ze nog zo gaan met z’n beiden. Wat kan zo’n plaatje een hele geschiedenis losmaken!

Leuke anekdote, ze reden na een avondje uit een alcoholcontrole in. Dienstdoende diender maakte een compliment dat opa zich liet rijden…
(opa had de nodige kopstoten genuttigd en ‘tante’ zoals wij haar noemden was fan van het spul uit Jerez de la Frontera…)

Ik zie het probleem niet, 90% van de eerste auto's die mensen kopen hebben geen moderne veiligheidsvoorzieningen en toch leeft het over grote deel nog.

Aan de andere kant, als mijn eerste auto, een 1988 Suzuki Swift GTI wat veiligheidssystemen had gehad, had ik hem waarschijnlijk niet na 6 maanden in mijn voorganger geparkeerd.

Dat ouwe spul is perfect om te leren anticiperen.
Tuurlijk is een moderne auto een stuk veiliger, daar kan iedereen het mee eens zijn. Maar ‘men’ gaat er niet beter van leren rijden.

Zelf -dus zonder bekrachtiging- en camera’s en radars remmen, zelf sturen, beetje slippen….ik zou het prille bestuurders van harte aanbevelen hoe dat is.
Naar mijn bescheiden mening maakt je dat een betere chauffeur!

Over modern en veilig gesproken….
Dit is momenteel een ernstig probleem aan het worden met het moderne spul.

Ik heb die van de week zitten kijken. Best verontrustend hoe het systeem in de war raakt door uitzonderlijke situaties.

Tuurlijk is een moderne auto een stuk veiliger, daar kan iedereen het mee eens zijn. Maar ‘men’ gaat er niet beter van leren rijden.

Zelf -dus zonder bekrachtiging- en camera’s en radars remmen, zelf sturen, beetje slippen….ik zou het prille bestuurders van harte aanbevelen hoe dat is.

100% mee eens. 1986 golf 2 als eerste auto. 54pk en 4 bak. Als je niet kon anticiperen had je een probleem! Maar wat een lol gehad in dat ding. Ook geleerd te remmen zonder ABS en in te parkeren zonder stuurbekrachtiging..

Man wat heb ik van die auto genoten!

2.6 zes in lijn, schuifmans, handgeschakeld. Geen airco of elektrische ramen. Maar heerlijk weken door Italië mee gereden met 30-40 graden.

En uiteraard genoten van de reacties van mensen die een lompe oude witte Mercedes aan zagen komen met p*rnorood interieur.

Ik was op slag verliefd toen ik die wagen bij Marco zag destijds :ROFLMAO:

Dat lijkt mij dus ook. Maar ze moeten het wel leuk vinden. Dt lijkt hier wel zo, dus dat is mooi. In de M5 zou ik ze toch niet graag op stap sturen. Ik heb hem vanmiddag opgehaald. Wat een vermogen, zeker in de sneeuw. Ben blij dat hij nu veilig binnen staat.

We gingen keihard voor de begrippen van hier en het was donker én ik zat linksachter.

Heb m’n best gedaan.

(We gingen30 km/h).

ik ken die dingen helemaal niet, bij mijn buurman stond net een e brabus, dus ging even zoeken. Fout maar leuk speelgoed :D

Echt fout die witte. Vooral die zwarte deurgrepen begrijp ik dan niet zo…brrrrr. Het zal vast ongenadig snel zijn zo’n apparaat maar de looks zijn niet mijn ding.

Die zwarte S Rocket daarentegen; fantastisch!! Ook bijzonder fout natuurlijk :ROFLMAO: :cool: :LOL:
Volgens mij zon af-fabriek GUARD verhaal. Niet ex politie maar meer voor ‘belangrijk’ vervoer.
Wat een bazenbak!

Laatst bewerkt:
Dat lijkt mij dus ook. Maar ze moeten het wel leuk vinden. Dt lijkt hier wel zo, dus dat is mooi. In de M5 zou ik ze toch niet graag op stap sturen. Ik heb hem vanmiddag opgehaald. Wat een vermogen, zeker in de sneeuw. Ben blij dat hij nu veilig binnen staat.
Heerlijk ! Geniet en rij voorzichtig

• Leuk
Waarderingen: funf
Terug
Bovenaan